Ειδικά Θέματα Στον Προγραμματισμό Υπολογιστών

Ξεκίνησε από nikolasmer, 06 Ιαν 2016, 04:05:55 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

nikolasmer

Ανοίγω αυτό το Θέμα για τους παρακάτω λόγους:
1. Για να δώσω τα συγχαρητήριά μου στη συγγραφική ομάδα αυτού του σπουδαίου και πολύ σύγχρονου βιβλίου κατά την άποψή μου. Τα θέματα που αναπτύσσονται είναι υπέροχα. Πολλά εξ αυτών τα βλέπω για πρώτη φορά και ντρέπομαι για αυτό. Με την πρώτη ευκαιρία θα το ξεκοκαλίσω.
2. Το περιβάλλον GreenFoot δεν γνώριζα ότι υπήρχε. Έχω ενθουσιαστεί  :D
3. (Ερώτηση:) Υπάρχει κάποιο σενάριο για άτομα τα οποία έχουν έρθει σε επαφή με άλλες γλώσσες προγραμματισμού όπως Pascal και C ή C++ αλλά έμειναν σε αρχικό στάδιο ώστε υλοποιώντας ορισμένα βήματα σε περιβάλλον GreenFoot ή οπουδήποτε αλλού, να μπορέσουν να αναπτύξουν μια εφαρμογή σε Java μέσα σε 20 διδακτικές ώρες; Για παράδειγμα
https://code.google.com/p/memorygame/source/browse/#svn/trunk/memoryGame
Απλά και για μένα και για τα παιδιά που πρέπει να το δείξω φαντάζει δύσκολο.

Και πάλι πολλά συγχαρητήρια στους κ. Βραχνό, Κουρέτα, Μακρυγιάννη και Παραδείση.
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

yb

Καλησπέρα,

Οι δραστηριότητες στο τέλος κάθε κεφαλαίου στις σημειώσεις του μαθητή υπάρχουν κάπου λυμένες; Ή κάποια υποδειξη για τη λύση τους;

Επίσης έχει κάποιος συνάδελφος κάποιο project που δουλεύει σαν σενάριο για ολοκληρωμένη ανάπτυξη εφαρμογής; 

evry

Όσον αφορά τις δραστηριότητες, οι λύσεις δεν υπάρχουν κάπου.
Αν θέλεις πες μου για ποιες ασκήσεις έχεις αμφιβολίες να δω αν μπορώ να σε βοηθήσω.

Σχετικά με τα project δυο κλασικές περιπτώσεις είναι οι παρακάτω
http://www.cs.gordon.edu/courses/cs211/ATMExample/index.html
http://www.cs.gordon.edu/courses/cs211/AddressBookExample/index.html

Οι παραπάνω σύνδεσμοι περιέχουν δυο ολοκληρωμένα project. Η περίπτωση του ATM είναι κλασικό παράδειγμα αλλά το Address Book είναι πιο απλό και θα συνιστούσα αυτό εκτός αν θεωρείς ότι οι μαθητές σου μπορούν να ανταπεξέλθουν σε κάτι πιο σύνθετο.
Φυσικά μπορείς να το απλοποιήσεις ακόμα περισσότερο.
Θα μπορούσαν π.χ. να αναπτύξουν ένα σύστημα δανειστικής βιβλιοθήκης.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

stam12

Το έκανα φέτος το μάθημα και όντως ήταν μια πρόκληση για μένα. Το βιβλίο μου άρεσε, αλλά ένας απλός εκπαιδευτικός όπως είμ' εγώ, χωρίς ιδιαίτερα εξειδικευμένες γνώσεις θα χρειαζόταν σίγουρα περισσότερη υποστήριξη. Για παράδειγμα δε μπόρεσα ποτέ να φορτώσω τον "driver" της mySQL στην Java, και φυσικά δε μπόρεσα να συνδέσω τη βάση. Ούτε καν ποιο ήταν το "path" της βάσης στον τοπικό μου δίσκο δεν είχα ξεκαθαρίσει και πως έπρεπε να το γράψω. Αποτέλεσμα: να μη μπορέσω να κάνω κανένα παράδειγμα στα παιδιά σε σχέση με το συγκεκριμένο κεφάλαιο (κεφ. 6). Κι αυτό ήταν ένα μόνο από τα πολλά σημεία που με δυσκόλεψαν.  ???
Το να κάνεις λάθος είναι ανθρώπινο και το να ρίχνεις το φταίξιμο στον υπολογιστή είναι ακόμη πιο ανθρώπινο.

evry

Έχεις δίκιο όσον αφορά την υποστήριξη που λες.
Πρέπει να εγκαταστήσεις την MySQL και να εγκαταστήσεις και τον jdbc driver.
Προτείνω να δουλέψεις με το Eclipse όπως είναι και στο βιβλίο.
Παραθέτω μερικά links που δείχνουν απλά τα πρώτα βήματα

http://www.ccs.neu.edu/home/kathleen/classes/cs3200/JDBCtutorial.pdf
http://help.eclipse.org/juno/index.jsp?topic=%2Forg.eclipse.birt.doc%2Fbirt%2Fcon-HowToAddAJDBCDriver.html
http://www.cbcb.umd.edu/confcour/Spring2011/CMSC424/Simple%20tutorial%20for%20using%20JDBC.pdf

Πάντως αφού κατάφερες να φτάσεις μέχρι εκεί πραγματικά μπράβο.
Η γενική ιδέα ήταν γίνει μια εισαγωγή στους μαθητές με το Greenfoot και από εκεί και πέρα να δουν και λίγο το Eclipse με όσο το δυνατόν πιο απλά παραδείγματα.
Ο γενικότερος σκοπός είναι να πάρουν μια γεύση οι μαθητές από τη γλώσσα Java.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

stam12

#5
Είναι αρκετές οι ώρες του μαθήματος (5 ώρες / εβδομάδα ) οπότε αν θέλει κανείς να δουλέψει - έχοντας βέβαια και κάποιους μαθητές που να συνεργάζονται, έχει περιθώρια. Κάλυψα όλη την προβλεπόμενη ύλη του πρώτου μέρους: Κεφ. 1-8, με σχεδόν όλα τα παραδείγματα που περιλαμβάνονται στο βιβλίο (εκτός απ' αυτά που προανέφερα - κεφ. 6) και κάποιες από τις δραστηριότητες που περιλαμβάνονται σε κάθε κεφάλαιο. Καλύψαμε επίσης και όλη την προβλεπόμενη ύλη του 2ου μέρους που αφορά το "AppInventor" με παραδείγματα υλοποιημένα στις φορητές συσκευές των παιδιών. Εκεί βέβαια είχα ένα θεματάκι - τυπικό περισσότερο με την απαγόρευση των κινητών στα σχολεία, αλλά ξεπεράστηκε με την καλή διάθεση του δ/ντή. Έκανα ό,τι μπορούσα γι' αυτό το μάθημα, αν κι έφτασα στα όριά μου και σε πολλές περιπτώσεις τα ξεπέρασα. Αυτό που κατάλαβα πάντως είναι πως αν ο εκπ/κός έχει το απαραίτητο μεράκι και τις επαρκείς ώρες για το μάθημα, τότε μπορεί να κάνει πράγματι "θαύματα", μαζί με τα παιδιά βέβαια πάντα. Όπως είπα και στην αρχή, ήταν μια πρόκληση όντως αυτό το μάθημα για μένα, (πολύ δε περισσότερο για τα παιδιά φαντάζομαι) και θα χρειαζόμουν σίγουρα περισσότερη υποστήριξη. Ευχαριστώ όμως για την αναγνώριση και το ενδιαφέρον. 
Το να κάνεις λάθος είναι ανθρώπινο και το να ρίχνεις το φταίξιμο στον υπολογιστή είναι ακόμη πιο ανθρώπινο.