Πανελλήνιες | Βλακεία στο θέμα με την ουρά

Ξεκίνησε από nikos8, 27 Μαΐου 2016, 08:47:46 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

nikos8

Καλησπέρα,

έκανα την ηλιθιότητα του αιώνα σήμερα στο θέμα με την ουρά.
Συγκεκριμένα θεώρησα ότι ο πελάτης που εξυπηρετείτε στο ταμείο έχει εξαχθεί από την ουρά αναμονής με αποτέλεσμα σε όλες τις περιπτώσεις που ζηταγε η ασκηση να έχω μόνο ένα στοιχείο.
Προφανώς πρόκειται για σύμβαση στην υλοποίηση και δεν υπάρχει κάτι κακό ΑΛΛΑ δεν μπορω να αποδείξω στον βαθμολογητή ότι ξέρω ποιο στοιχείο πρέπει να αφερεσω σε μια ουρά με πάνω από ένα στοιχείο.
Πόσο θα πάει το μαλλί?
Το τραγικό είναι ότι δεν βλέπω αλλού να έχω κάποιο λάθος και ξεφτιλίστηκα στη θεωρία

tasospap

Απλά είναι τα πράγματα.

Μισοί πελάτες; Μισό μαλλί.......


gthal

Λογικά, θα πρέπει να έχεις άλλοτε ένα κι άλλοτε κανένα στοιχείο στην ουρά - ένα λιγότερο από ότι δίνουν στην τελικά αποδεκτή λύση.
Με το δίκιο σου μπερδεύτηκες γιατί στην πληροφορική όταν λέμε ότι "εξυπηρετείται" ένα στοιχείο από την ουρά, προϋποτίθεται ότι βγαίνει από την ουρά για να εξυπηρετηθεί.
Δεν είμαι αρμόδιος για να σου απαντήσω για το πώς θα βαθμολογηθείς, αλλά εγώ προσωπικά θα είχα την διάθεση να μη σου κόψω και τίποτα.
Η άσκηση βέβαια διευκρινίζει ότι κάποιος φεύγει από την ουρά ΜΕΤΑ την εξυπηρέτησή του, οπότε δικαιολογείται να σου στοιχίσει κάτι.
Αν κάποιος θέλει να σε βαθμολογήσει κατά γράμμα με τις οδηγίες (και δεδομένου ότι κάθε αριθμός που πέτυχες είναι ένα μόριο κι εσένα σου λείπουν 6 αριθμοί) θα πρέπει να σου κόψει 6 μόρια, το οποίο βρίσκω τραγικά αυστηρό :/
Εύχομαι να είναι στη διακριτική ευχέρεια του βαθμολογητή να σου κόψει λιγότερα - ας πούμε τα μισά από τα 6 (και προσωπικά πιστεύω ότι στην πλειοψηφία τους οι πληροφορικοί τείνουν σ' αυτό τον τρόπο σκέψης)
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

anestis85

#3
Καλησπέρα σε όλους,
θα ήθελα κι εγώ με τη σειρά μου να αναφέρω ένα "περιστατικό" που μου μετέφερε σήμερα μία μαθήτρια μου και με έχει προβληματίσει. Η συγκεκριμένη μαθήτρια λόγω κακής κατανόησης της εκφώνησης θεώρησε ότι στην ουρά υπάρχουν Ν πελάτες προς εξυπητέτηση στην αρχή. Συνεπώς η απάντηση της ήταν ως εξής:
- στο 1ο πρώτο λεπτό θα υπάρχουν οι αριθμοί προτεαραιότητας από 1 έως Ν στην ουρά
- στο 2ο πρώτο λεπτό θα υπάρχουν οι αριθμοί προτεαραιότητας 1 έως Ν+1 στην ουρά (ο ένας που προστέθηκε)
- στο 3ο πρώτο λεπτό θα υπάρχουν οι αριθμοί προτεαραιότητας 2 έως Ν+1  στην ουρά (ο ένας που εξυπηρετήθηκε),
κ.ο.κ.
Πόσο πιστεύετε ότι θα χάσει σε μια τέτοια περίπτωση. Η άσκηση είναι σωστή ως λογική αλλά λάθος ως προς την απάντηση που ζήταγε η εκφώνηση του ερωτήματος.

nikos8


PavlosD

Παράθεση από: nikos8 στις 27 Μαΐου 2016, 08:47:46 ΜΜ
Καλησπέρα,

έκανα την ηλιθιότητα του αιώνα σήμερα στο θέμα με την ουρά.
Συγκεκριμένα θεώρησα ότι ο πελάτης που εξυπηρετείτε στο ταμείο έχει εξαχθεί από την ουρά αναμονής με αποτέλεσμα σε όλες τις περιπτώσεις που ζηταγε η ασκηση να έχω μόνο ένα στοιχείο.
Προφανώς πρόκειται για σύμβαση στην υλοποίηση και δεν υπάρχει κάτι κακό ΑΛΛΑ δεν μπορω να αποδείξω στον βαθμολογητή ότι ξέρω ποιο στοιχείο πρέπει να αφερεσω σε μια ουρά με πάνω από ένα στοιχείο.
Πόσο θα πάει το μαλλί?
Το τραγικό είναι ότι δεν βλέπω αλλού να έχω κάποιο λάθος και ξεφτιλίστηκα στη θεωρία

Λογικό λάθος φίλε, και τραγικό θέμα. Κλειστού τύπου η βαθμολόγηση, κάπου 4 μόρια θα πάει το μαλλί, ανάλογα τι τιμές παρέλειψες (10 τιμές, 10 μόρια)
Στους Φ.Α αυτοί που δεν ήξεραν χριστό από ουρά όλο και κάτι πέτυχαν γιατί οι τιμές ήταν κοντινές, ενώ αυτοί που ήξεραν έκαναν παρανοήσεις σαν τη δική σου.
Δεν ξεφτιλίστηκες εσύ αλλά η διάνοια που εμπνεύστηκε αυτόν τον καφενειακό γρίφο για θέμα ΑΕΠΠ.

Mariossa

Παράθεση από: PavlosD στις 27 Μαΐου 2016, 11:00:51 ΜΜ
Λογικό λάθος φίλε, και τραγικό θέμα. Κλειστού τύπου η βαθμολόγηση, κάπου 4 μόρια θα πάει το μαλλί, ανάλογα τι τιμές παρέλειψες (10 τιμές, 10 μόρια)
Στους Φ.Α αυτοί που δεν ήξεραν χριστό από ουρά όλο και κάτι πέτυχαν γιατί οι τιμές ήταν κοντινές, ενώ αυτοί που ήξεραν έκαναν παρανοήσεις σαν τη δική σου.
Δεν ξεφτιλίστηκες εσύ αλλά η διάνοια που εμπνεύστηκε αυτόν τον καφενειακό γρίφο για θέμα ΑΕΠΠ.
Συμφωνώ απόλυτα με τον PavlosD.
Αναρωτιέμαι πως πέρασε αυτό το θέμα από τους άλλους συναδέλφους της επιτροπής, τους δύο πανεπιστημιακούς και τον λύτη;

pgrontas

Παράθεση από: nikos8 στις 27 Μαΐου 2016, 08:47:46 ΜΜ
Καλησπέρα,

έκανα την ηλιθιότητα του αιώνα σήμερα στο θέμα με την ουρά.
Συγκεκριμένα θεώρησα ότι ο πελάτης που εξυπηρετείτε στο ταμείο έχει εξαχθεί από την ουρά αναμονής με αποτέλεσμα σε όλες τις περιπτώσεις που ζηταγε η ασκηση να έχω μόνο ένα στοιχείο.
Προφανώς πρόκειται για σύμβαση στην υλοποίηση και δεν υπάρχει κάτι κακό ΑΛΛΑ δεν μπορω να αποδείξω στον βαθμολογητή ότι ξέρω ποιο στοιχείο πρέπει να αφερεσω σε μια ουρά με πάνω από ένα στοιχείο.
Πόσο θα πάει το μαλλί?
Το τραγικό είναι ότι δεν βλέπω αλλού να έχω κάποιο λάθος και ξεφτιλίστηκα στη θεωρία

Κατά τη γνώμη μου θέτεις ένα πολύ σοβαρό θέμα. Τυπικά όπως αναφέρει ο gthal η λύση σου είναι σωστή, γιατί όταν εξυπηρετείται κάποιος βγαίνει εκτός της ουράς. Από την άλλη η εκφώνηση ρητά δεν το ήθελε αυτό (κακώς) και δυστυχώς η ευτυχώς παίζουμε με τους κανόνες που θέτει η εκφώνηση.
Πόσο όμως πρέπει να χάσεις;
Αν μετρήσουμε τα κενά τις μισές μονάδες, όπως προαναφέρθηκε.
Νομίζω όμως αυτό, εκτός από το ότι είναι υπερβολικά αυστηρό αγνοεί το ότι ο μαθητής γνωρίζει (σε αρκετά καλό βαθμό) πώς δουλεύει η "ουρά" και η άσκηση, παραβαίνει έναν βασικό κανόνα τς διόρθωσης, δηλαδή το ότι δεν πρέπει να αφαιρούμε για το ίδιο λάθος πολλές φορές. Εδώ ο μαθητής δεν έχει προσέξει καλά την εκφώνηση και κάνει το ίδιο λάθος 6 φορές. Δεν νομίζω ότι πρέπει να κοπούν μονάδες για κάθε φορά που κάνει το λάθος. Ελπίζω να ληφθεί κάτι τέτοιο υπόψιν.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson