Θέματα Πανελληνίων 2019

Ξεκίνησε από clitos, 11 Ιουν 2019, 10:17:41 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Παράθεση από: tvroch στις 12 Ιουν 2019, 12:01:16 ΠΜ
επειδη καποιοι σοφοι θελουν να εμφανιζονται ως Richie και Dijkstra.. τωρα αν ο κλαδος ειναι ενταξει με αυτο , εγω παω πασο!!!!!

Ritchie  ;)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

tvroch


telits

Καλημερα συναδελφοι.
Για μενα το Σ-Λ με την επιστρεφομενη τιμη ειναι εντελώς
χαζο.. Καποιος που ξερει προγραμματισμο σε βαθος
γνωριζει οτι υπαρχει το None..
Απο εκει και περα , το Δ θεμα ήταν τραγικά δύσκολο
και άστοχο. Δεν βρίσκω τον λόγο να βάλεις
θέμα επιπεδου 2ετους μαθήματος σε Πανεπιστημιο,
σε παιδια που γράφουν Πανελλήνιες...
Μόνο κακό κάνουν τέτοια θέματα στον κλάδο
μας. Καλα αποτελέσματα να χουμε.

Τηλέμαχος Ελευθερίου
Καθηγητης Πληροφορικης στο Ρεθυμνο☘

bugman

Με δεδομένο ότι οι μαθητές σκέφτονται ότι η επιστροφή τιμής γίνεται με το return, η απουσία του return σημαίνει απουσία επιστροφής τιμής. Το τι κάνει ο διερμηνευτής της python εσωτερικά είναι αδιάφορο για μαθητή.
Αυτό που σκέφτηκε ο alkis για τις τρεις τιμές είναι τραβηγμένο. Σημαίνει ότι παίζει να έχουμε τη χρήση του return με επιλογή, έτσι ώστε κάποια στιγμή να μη εκτελεστεί το return. Το πρόβλημα με το None είναι ότι δεν επιδέχεται τελεστές. Ο μόνος που μπορεί να αξιοποιηθεί είναι το IS, αν λοιπόν έχουμε τρεις τιμές true, false, και έστω None, τότε μπερδεύουμε τρία αντικείμενα με τα δυο πρώτα να έχουν τελεστές και το τρίτο να μην έχει.
Σε περίπτωση που θέλουμε τρεις τιμές, χρησιμοποιούμε enumeration
https://docs.python.org/3/library/enum.html
>>> from enum import Enum
>>> class Color(Enum):
...     RED = 1
...     GREEN = 2
...     BLUE = 3

gbougioukas

Τελικά το μηδέν είναι αριθμός; Το κενό σύνολο είναι σύνολο; Όταν μια συνάρτηση της python επιστρέφει την κενή λίστα, δεν επιστρέφει καμία τιμή; Στο βιβλίο της ΑΕΠΠ έχει τον αλγόριθμο του πολλαπλασιασμού αλά ρωσικά και εξαιρεί τις τιμές Μ1=0 και Μ2=0, ενώ ο αλγόριθμος δουλεύει κανονικά για αυτές τις τιμές. "Μηδενοφοβία". Κι όμως το κενό σύνολο είναι θεμέλιο των σύγχρονων Μαθηματικών και της Πληροφορικής. Στην python οι λίστες χτίζονται πάνω στην κενή λίστα.
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

Σάκης Δημόπουλος

Ευκολα τα θέματα Α και Β.
Μικρής δυσκολίας το θέμα Γ
Πολύ δύσκολο το Δ (Δ2 και Δ3)

bugman

Σημασία έχει η τιμή και ο τύπος. Ένα 0 για το πρόγραμμα δεν είναι απλά μια τιμή αλλά και ένας τύπος. Η κενή λίστα έχει τύπο λίστα, έχει δηλαδή μια τιμή που υπάρχει σε αυτό το τύπο. Το μήκος της λίστας για να δοθεί πρέπει να δώσουμε κάτι με τύπο λίστας. Η κενή λίστα είναι κάτι με τύπο λίστας, άρα μπορεί να δοθεί.

Στη python βγαίνει λάθος αν χρησιμοποιήσουμε την None σε έκφραση
True & None
None + 1
Μόνο το is μπορεί να χρησιμοποιηθεί


Επίσης ενώ το a=5 κάνει το a να έχει τιμή 5, και το b=5 κάνει επίσης το b να έχει την ίδια τιμή, ως αντικείμενα είναι τα ίδια. Αυτό συμβαίνει γιατί έχει μια λειτουργία η python για να μην καταναλώνει πολύ μνήμη, και βάζει και τα δυο a και b να δείχνουν το ίδιο αντικείμενο. Αν δώσουμε το a+=1 θα αλλάξει αντικείμενο, ενώ αν δώσουμε αμέσως μετά το a-=1 τότε πάλι το a θα δείχνει ότι και το b (φαίνεται με το a is b).
Το παραπάνω δεν ισχύει στις λίστες.
Αν ορίσουμε a=[] και b=[] τότε το a is b βγάζει False. Για να βγάλει True πρέπει να δώσουμε το a=b. Αφού το κάνουμε αυτό μετά το b+=[1,2,3] θα δώσει τρία στοιχεία στη λίστα που δείχνουν και τα δυο, επειδή a is b.
Η χρήση του is είναι ένα προχωρημένο θέμα στη python. Δεν νομίζω να το έχουν στην ύλη τους οι μαθητές.


telits

Τηλέμαχος Ελευθερίου
Καθηγητης Πληροφορικης στο Ρεθυμνο☘

bugman

Βάλε το Κάτι(10)+1 να δεις τι θα σου βγάλει!


alkisg

Παράθεση από: bugman στις 12 Ιουν 2019, 12:48:04 ΠΜ
Αυτό που σκέφτηκε ο alkis για τις τρεις τιμές είναι τραβηγμένο. Σημαίνει ότι παίζει να έχουμε τη χρήση του return με επιλογή, έτσι ώστε κάποια στιγμή να μη εκτελεστεί το return.
...
Σε περίπτωση που θέλουμε τρεις τιμές, χρησιμοποιούμε enumeration

Πρόβλημα: "κάντε ένα πρόγραμμα που αναζητά τη θέση ενός ακεραίου σε ένα πίνακα, ή να επιστρέφει ότι δεν βρέθηκε"
Ή: "κάντε ένα πρόγραμμα που να επιστρέφει την λύση της τάδε εξίσωσης, ή να επιστρέφει ότι δεν είναι επιλύσιμη"

C, Pascal, ΓΛΩΣΣΑ: επιστρέφουν "integer" και "boolean" στο πρώτο πρόβλημα, "real" και "boolean" στο δεύτερο. "if found then print(position)"
Python: επιστρέφει integer/real και None αν δεν βρέθηκε. Όλα σε ένα, χωρίς τη χρήση δύο διαφορετικών μεταβλητών. "if position is not None: print(position)"

Το None είναι τιμή που δίνει πληροφορία.
Στο αρχικό μου παράδειγμα, για να χωρέσεις την παραπάνω πληροφορία, ξέφυγες από τους booleans που χωράνε 2 τιμές και πήγες σε άλλο τύπο δεδομένων, enums, για να χωρέσεις την τρίτη τιμή.
Τώρα σε αυτά τα παραδείγματα τι νέο τύπο θα χρησιμοποιήσεις; Και μην πεις "θα χρησιμοποιήσω το -1 για να πω ότι δεν βρέθηκε", π.χ. στην Pascal επιτρέπεται οι πίνακες να έχουν θέση -1· δες την ουσία από αυτά που λέω, μην κοιτάς τρόπους παράκαμψης...

Ένας boolean προσφέρει ένα bit πληροφορίας, δηλαδή δύο τιμές. Στο μοναδιαίο σύστημα που εντάσσεται το None, επιστρέφει μόνο μία τιμή παραπάνω πληροφορίας. Αλλά είναι παραπάνω πληροφορία.

Υπάρχει βέβαια περίπτωση το None να σημαίνει απουσία τιμής. "Είμαι μια διαδικασία που κάνω αυτά τα πράγματα και δεν σου επιστρέφω τίποτα χρήσιμο, αλλά η Python λόγω σχεδιαστικής επιλογής επιστρέφει πάντα το None".
Όμως υπάρχουν και οι περιπτώσεις όπου το None εκφράζει μια τιμή περισσότερης πληροφορίας η οποία δεν πρέπει να αγνοείται.

(btw το "έτσι ώστε κάποια στιγμή να μη εκτελεστεί το return" δεν ισχύει, μπορεί μια συνάρτηση να κάνει return position με το position να έχει τιμή None)

taxata

#40
Στο  Α1γ δεν ξέρω τι είχαν στο μυαλό τους να ελέγξουν εάν δύναται η function να είναι και procedure ?? Επίσης την έννοια "επιστροφής τιμής" στην Python θα έπρεπε να τη διδάσκουμε ως "επιστροφή αντικειμένου", καθόσον μπορεί να επιστρέφει σε αντίθεση με τη ΓΛΩΣΣΑ αντικείμενα και όχι μόνο απλών αλλά και σύνθετων δομών. Δεν είναι η πρώτη πάντως φορά που γίνεται μαντάρα ένα ΣΛ έχει γίνει εάν θυμάμαι καλά και άλλη φορά να πιάνεται σωστό είτε έτσι είτε αλλιώς.
Αυτό τώρα με τη χρησιμοποίηση της δυσκολίας των θεμάτων και την εισαγωγή τους στις Ανώτατες Σχολές μου θύμισε μία ατάκα από στέλεχος υπουργείου που ρωτήθηκε κάποια στιγμή για την αύξηση της κίνησης σε μεγάλο γνωστό αυτοκινητόδρομο. "Τι θα κάνετε για να περιορίσετε τη αύξηση της κίνησης", απάντηση: "Θα αυξήσουμε τα διόδια !!". Σε αυτό πάντως που ενδεχομένως υστερούν οι εισακτέοι από το ΕΠΑΛ στις σχολές Πληροφορικής σε σχέση με αυτούς του ΓΕΛ δεν είναι σε καμιά περίπτωση ο προγραμματισμός ... αλλά τα μαθηματικά !!.
Τάσος_Χατζηπαπαδόπουλος
Κύριε δεν έχω internet
http://users.sch.gr/chatzipap/

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: petroszoul στις 12 Ιουν 2019, 12:02:50 ΠΜ
Παιδιά μια ερώτηση και αν κάποιος ξέρει ας μου απαντήσει... Γιατί στη σελίδα του ΟΕΦΕ έχουν ήδη ανέβει απαντήσεις αλλά και σχόλια για τα θέματα των υπόλοιπων κλάδων που έγραφαν σήμερα, ενώ για προγραμματισμό τίποτα απολύτως; Μήπως τελικά όντως φέτος τα σκατ*σανε με τα θέματα που έβαλαν και συμβαίνει κάτι;

Όσο για το σχολιασμό των θεμάτων θα συμφωνήσω ότι ναι τα θέματα ήταν όντως πολύ δυσκολότερα σε σχέση με προηγούμενες χρονιές, με κάποιες μικρές παγιδούλες στα Α,Β,Γ και αρκετά ακαταλαβίστικο το Δ(καλοί μαθητές του γενικού το έλυναν άνετα), και επίσης όντως εμείς πρέπει να κοιτάμε σαν κλάδος το τι συμβαίνει σε σχέση με τους υπόλοιπους κλάδους των ΕΠΑΛ (ειδικά με αυτούς που επίσης ανοίγουν σχολές πληροφορικής, όπως κλάδων ηλεκτρονικών)

Το πιθανότερο είναι ότι ο συνάδελφος που θα ετοίμαζε λύσεις θα έτρεχε όλη μέρα με το γενικό (που δίνει σήμερα..)

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα σε όλους

Τα θέματα Α και Β νομίζω ήταν μέσα από το βιβλίο τα περισσότερα, με δυσκολότερα ίσως το Α3 και το Β1.
Στο θέμα Γ το θέμα ήταν να κατανοήσει ο μαθητής πως λειτουργούν οι επαναλήψεις (είχε την δυσκολία του νομίζω) , τα υπόλοιπα ερωτήματα έβγαιναν.
Για το θέμα Δ (ευτυχώς έτρεχα όλη μέρα με το ΑΕΠΠ και δεν μπήκα στην διαδικασία να το λύσω, είδα τα σχόλια εδώ)εμένα προσωπικά δεν με ενοχλεί να υπάρχουν δύσκολα θέματα, όμως θεωρώ πως και τα περσινά Γ και Δ και το φετινό Δ ξέφευγαν σε δυσκολία και δεν ήταν "τίμια" ... εγώ θα τα διαχώριζα: άλλο δύσκολο θέμα και άλλο τραγικά δύσκολο που πρακτικά δεν λύνεται από το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών του ΕΠΑΛ ..


evry

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 12 Ιουν 2019, 07:20:57 ΠΜ
Το πιθανότερο είναι ότι ο συνάδελφος που θα ετοίμαζε λύσεις θα έτρεχε όλη μέρα με το γενικό (που δίνει σήμερα..)

Ελπίζω να μην ήσουν εσύ  :D
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

socnafs

Τα περσινα στατιστικα δειχνουν οτι το 77,72% εγραψε κατω απο την βαση στον προγραμματισμο. Για να δουμε φετος.