Ύλη 2015 2016

Ξεκίνησε από GB, 07 Ιουν 2015, 09:07:35 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: Diotima στις 07 Ιουν 2015, 11:34:22 ΜΜ
Νομίζω η τάση θα είναι έμφαση στη ΓΛΩΣΣΑ και όχι στην ψευδογλώσσα που έχουν διδαχθεί τα παιδιά και στη Β' Λυκείου πλέον, λιγότερη θεωρία, τι νόημα θα είχε πάλι το 1ο κεφάλαιο; Από το 6ο θα πρέπει να υπάρχουν ίσως κάποιες βασικές ενότητες (π.χ. λειτουργία του μεταγλωττιστή και του διερμηνευτή, δομημένος προγραμματισμός).
Το 4ο μου φαίνεται πολύ δύσκολο να μπει, ο αλγόριθμος της δυαδικής αναζήτησης λειτουργεί αναδρομικά, είναι ένα κεφάλαιο που θα απαιτούσε πολύ χρόνο και κόπο.
Είχε μπει παλιά η εισαγωγή και την έβγαλαν, δεν είχε νόημα.
Θεωρώ πιο πιθανό το 5ο, αν και η πολυπλοκότητα  αλγορίθμων είναι δύσκολο κομμάτι. Οι πίνακες και τα υποπρογράμματα εννοείται ότι θα είναι μέσα.
Οι ιδέες για ασκήσεις σε στοίβα και ουρά είναι πολύ καλές. Ίδωμεν...
Εγώ νομίζω ότι δε θα αργήσει να βγει η εξεταστέα ύλη, τα παιδιά σε 15 μέρες θα ξεκινήσουν προετοιμασία στα φροντιστήρια, δε θα πρέπει να ξέρουν οι καθηγητές;


Η δυαδική αναζήτηση μπορεί να υλοποιηθεί και χωρίς αναδρομή..Θεωρώ ότι η αναδρομή δεν είναι μία χρήσιμη έννοια σε αυτό το επίπεδο

Κριτήριο δεν είναι τα φροντιστήρια, αλλά όλοι ξέρουν ότι η πλειοψηφία των μαθητών που θέλουν να δώσουν εξετάσεις ξεκινάνε προετοιμασία, μόνοι τους ή σε φροντιστήριο, απο το καλοκαίρι...

ether

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 13 Ιουν 2015, 07:45:36 ΜΜ
Η δυαδική αναζήτηση μπορεί να υλοποιηθεί και χωρίς αναδρομή..Θεωρώ ότι η αναδρομή δεν είναι μία χρήσιμη έννοια σε αυτό το επίπεδο
Όντως, τη δυαδική αναζήτηση θα μπορούσε να την έχει και υπό μορφή επαναληπτικού αλγορίθμου. Την έχει όμως έτσι γιατί την έχει ως παράδειγμα διαίρει και βασίλευε.
Για να μιλήσεις όμως σοβαρά για διαίρει και βασίλευε και δυναμικό προγραμματισμό χωρίς αναδρομή δε λέει. Άρα, για να γίνει καλά το 4ο, θα πρέπει να είναι στην ύλη και η αναδρομή.

Diotima

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 13 Ιουν 2015, 07:45:36 ΜΜ
Η δυαδική αναζήτηση μπορεί να υλοποιηθεί και χωρίς αναδρομή..Θεωρώ ότι η αναδρομή δεν είναι μία χρήσιμη έννοια σε αυτό το επίπεδο

Κριτήριο δεν είναι τα φροντιστήρια, αλλά όλοι ξέρουν ότι η πλειοψηφία των μαθητών που θέλουν να δώσουν εξετάσεις ξεκινάνε προετοιμασία, μόνοι τους ή σε φροντιστήριο, απο το καλοκαίρι...

Έχεις δίκιο, η δυαδική αναζήτηση υλοποιείται και χωρίς αναδρομή αλλά το 4ο έτσι την έχει και για να διδαχθεί ο συγκεκριμένος αλγόριθμος θα πρέπει πρώτα να διδαχθεί η αναδρομή. Δε νομίζω ότι θα τη βάζανε μέσα αλλά κανείς δεν ξέρει.
Θεωρώ απαράδεκτο για ένα μαθητή που θα πάει στη Γ' Λυκείου να μην ξέρει το καλοκαίρι σε τι ύλη θα εξεταστεί. Μπορεί να θέλει να εκμεταλλευτεί τον ελεύθερο του χρόνο για μια μικρή προετοιμασία, είτε πάει σε φροντιστήριο είτε όχι.
Και επίσης το θεωρώ απαράδεκτο και για έναν διορισμένο καθηγητή να μην ξέρει το καλοκαίρι τι ύλη θα έχει να διδάξει και την εξεταζόμενη ύλη. Μπορεί να θέλει να κάνει τον προγραμματισμό του, να φτιάξει κάποιες σημειώσεις, να ασχοληθεί με νέα κεφάλαια που μπορεί να μπουν και δεν τα δίδασκε μέχρι τώρα κ.τ.λ.


pgrontas

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (ΑΕΠΠ)

Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής

Από το βιβλίο «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου των Α. Βακάλη, Η. Γιαννόπουλου, Ν. Ιωαννίδη, Χ. Κοίλια, Κ. Μάλαμα, Ι. Μανωλόπουλου, Π. Πολίτη, έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) "Διόφαντος".

2. Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων

2.1 Τι είναι αλγόριθμος.

2.3 Περιγραφή και αναπαράσταση αλγορίθμων.

2.4 Βασικές συνιστώσες/ εντολές ενός αλγορίθμου.

               2.4.1 Δομή ακολουθίας.

               2.4.2 Δομή Επιλογής.

2.4.3 Διαδικασίες πολλαπλών επιλογών (αφαιρείται η εντολή πολλαπλής επιλογής "Επίλεξε")

               2.4.4 Εμφωλευμένες Διαδικασίες.

               2.4.5 Δομή Επανάληψης.

3. Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι

         3.2 Αλγόριθμοι + Δομές Δεδομένων =Προγράμματα

         3.3 Πίνακες

         3.4 Στοίβα

         3.5 Ουρά

         3.6 Αναζήτηση

         3.7 Ταξινόμηση

         3.9 Άλλες δομές δεδομένων

5. Ανάλυση Αλγορίθμων

         5.1 Επίδοση αλγορίθμων

5.1.1 Χειρότερη περίπτωση ενός αλγορίθμου

5.1.2 Μέγεθος εισόδου ενός αλγορίθμου

5.1.3 Χρόνος εκτέλεσης προγράμματος ενός αλγορίθμου

5.1.4 Αποδοτικότητα αλγορίθμων

         5.3 Πολυπλοκότητα αλγορίθμων

6. Εισαγωγή στον προγραμματισμό

         6.3 Φυσικές και τεχνητές γλώσσες.

         6.4 Τεχνικές σχεδίασης προγραμμάτων.

              6.4.1 Ιεραρχική σχεδίαση προγράμματος.

              6.4.2 Τμηματικός προγραμματισμός.

              6.4.3 Δομημένος προγραμματισμός.         

         6.7 Προγραμματιστικά περιβάλλοντα.

7. Βασικά στοιχεία προγραμματισμού.

7.1 Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ.

7.2 Τύποι δεδομένων.

7.3 Σταθερές.

7.4 Μεταβλητές.

7.5 Αριθμητικοί τελεστές.

7.6 Συναρτήσεις.

7.7 Αριθμητικές εκφράσεις.

7.8 Εντολή εκχώρησης.

7.9 Εντολές εισόδου-εξόδου.

7.10 Δομή προγράμματος.

8. Επιλογή και επανάληψη

8.1 Εντολές Επιλογής

8.1.1 Εντολή ΑΝ

8.2 Εντολές επανάληψης

8.2.1 Εντολή ΟΣΟ...ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ

8.2.2 Εντολή ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ

8.2.3 Εντολή ΓΙΑ...ΑΠΟ...ΜΕΧΡΙ

9. Πίνακες

9.1 Μονοδιάστατοι πίνακες.

9.2 Πότε πρέπει να χρησιμοποιούνται πίνακες.

9.3 Πολυδιάστατοι πίνακες.

9.4 Τυπικές επεξεργασίες πινάκων.

10. Υποπρογράμματα

10.1 Τμηματικός προγραμματισμός.

10.2 Χαρακτηριστικά των υποπρογραμμάτων.

10.3 Πλεονεκτήματα του τμηματικού προγραμματισμού.

10.4 Παράμετροι.

10.5 Διαδικασίες και συναρτήσεις.

10.5.1 Ορισμός και κλήση συναρτήσεων.

10.5.2 Ορισμός και κλήση διαδικασιών.

10.5.3 Πραγματικές και τυπικές παράμετροι.

10.6   Εμβέλεια μεταβλητών – σταθερών

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

    Οι Αλγόριθμοι να υλοποιούνται σε αμιγώς προγραμματιστικό περιβάλλον και συγκεκριμένα αυτό της ΓΛΩΣΣΑΣ.
    Επισκόπηση της έννοιας του αλγορίθμου, των χαρακτηριστικών του και των τρόπων αναπαράστασής του, και εισαγωγή στα χαρακτηριστικά των γλωσσών προγραμματισμού και ειδικά της ΓΛΩΣΣΑΣ.
    Οι βασικές αλγοριθμικές δομές του κεφαλαίου 2 (ακολουθίας, επιλογής και επανάληψης) να διδαχθούν συνοπτικά και παράλληλα με το κεφάλαιο 7 και 8 στην κατεύθυνση της κάλυψης τυχόν γνωσιακών κενών από την προηγούμενη τάξη, με τις ασκήσεις να υλοποιούνται απ' ευθείας σε ΓΛΩΣΣΑ.
    Στο κεφάλαιο 3:

○     Να προστεθούν ασκήσεις στη στοίβα και ουρά που επίσης θα υλοποιηθούν απ' ευθείας σε ΓΛΩΣΣΑ. και με την πρόσθεση της ενότητας 3.9 που θα διδαχθεί.

○     Οι δυναμικές δομές της ενότητας 3.9 (λίστες, δένδρα, γράφοι) να διδαχθούν αποκλειστικά ως θεωρία.

○     Οι πίνακες να διδαχθούν παράλληλα με το κεφάλαιο 9 με τις ασκήσεις να υλοποιούνται απ' ευθείας σε ΓΛΩΣΣΑ.

○     Εισάγονται νέοι αλγόριθμοι αναζήτησης και ταξινόμησης σε πίνακες.

    Στο κεφάλαιο 5 να διδαχθούν οι ενότητες 5.1 (επίδοση αλγορίθμων), και 5.3 (πολυπλοκότητα αλγορίθμων). Η έννοια της επίδοσης να εξεταστεί με αναφορά στους αλγορίθμους αναζήτησης και ταξινόμησης. Η πολυπλοκότητα αλγορίθμων θα διδαχθεί θεωρητικά με παραδείγματα και σε σύνδεση με την επίδοση χωρίς οι μαθητές να εμπλακούν σε ασκήσεις υπολογισμού της τάξης Ο ενός αλγορίθμου.

http://goo.gl/ETTxnv
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

vtsakan

επιτέλους κάτι νέο....
Βασίλης Τσακανίκας
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Ε.Μ.Π.

petrosp13

Πλάκα μας κάνουν μάλλον
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

dg69

Τι έγινε ρε παιδιά??????

petrosp13

#22
Παρατηρήσεις

-2.4.3 πλέον περιλαμβάνει και την Επίλεξε; Με ποιο αποδεκτό συνακτικό;
-Πλέον μιλάμε μόνο για ΓΛΩΣΣΑ; Καταργείται η κωδικοποίηση σε αλγόριθμο;
-Θεωρούν πραγματικά ότι έχουν καλυφθεί οι δομές στο μάθημα της Β ώστε να καλυφθούν μόνο τα κενά;
-Να προστεθούν ασκήσεις σε στοίβα και ουρά που θα υλοποιηθούν σε ΓΛΩΣΣΑ; Ασκήσεις επεξεργασίας δηλαδή;
-Τι εννοούν "εισάγονται νέοι αλγόριθμοι αναζήτησης και ταξινόμησης"; Μόνο σε σχέση με την πολυπλοκότητα; Μπορούν να ζητηθούν σε 3ο-4ο;
-Τι εννοούμε ότι η πολυπλοκότητα θα διδαχτεί θεωρητικά με παραδείγματα και δεν θα ζητηθεί να υπολογίζεται από μαθητές; Ποιο το νόημα;
-Η εμβέλεια μεταβλητών στα υποπρογράμματα θα εξετάζεται μόνο ως θεωρία; Δεν υπάρχουν παραδείγματα καθολικών μεταβλητών στο βιβλίο. Ποιο το νόημα επίσης;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Λαμπράκης Μανώλης

Για την εντολή Επέλεξε νομίζω λέει ότι αφαιρείται

Κατερίνα Μ

Παράθεση από: petrosp13 στις 17 Ιουν 2015, 03:43:39 ΜΜ
Παρατηρήσεις

-2.4.3 πλέον περιλαμβάνει και την Επίλεξε; Με ποιο αποδεκτό συνακτικό;
-Πλέον μιλάμε μόνο για ΓΛΩΣΣΑ; Καταργείται η κωδικοποίηση σε αλγόριθμο;
-Να προστεθούν ασκήσεις σε στοίβα και ουρά που θα υλοποιηθούν σε ΓΛΩΣΣΑ; Ασκήσεις επεξεργασίας δηλαδή;
-Τι εννοούν "εισάγονται νέοι αλγόριθμοι αναζήτησης και ταξινόμησης"; Μόνο σε σχέση με την πολυπλοκότητα; Μπορούν να ζητηθούν σε 3ο-4ο;

"2.4.3. Διαδικασίες πολλαπλών επιλογών (αφαιρείται η εντολή πολλαπλής επιλογής"Επίλεξε")   "

Πάντως κι εγώ καταλαβαίνω πως απορρίπτεται η ψευδογλώσσα. Απορία μεγάλη "ποιοι" είναι οι νέοι αλγόριθμοι αναζήτησης και ταξινόμησης. Και για "ποιες" ασκήσεις σε ουρά και στοίβα.

freedomst

Ρητορική ερώτηση: Σε πόσες ώρες ακριβώς θα βγει όλη αυτή η ύλη;

Τρεχάτε ποδαράκια μας του χρόνου!!!  :D :o :-[ :o
Σταματοπούλου Ελευθερία
ΠΕ19 - ΓΕΛ Κρύας Βρύσης

"Ουδέν κακόν αμιγές καλού"

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: mkouv στις 17 Ιουν 2015, 04:12:48 ΜΜ
Για την εντολή Επέλεξε νομίζω λέει ότι αφαιρείται

Εγώ νομίζω ότι είναι καλές οι αλλαγές
Προυποθέτει ωστόσο ότι ο μαθητής ξέρει 5 πράγματα απο την Β Λυκειου
Η Θεωρία του 1 και η μισή του 6 (αυτή με τις γλώσσες προγραμματισμού εκτός)!! - Εγώ το θεωρώ θετικό αυτό
Επίσης θα διδάσκουμε και δυαδική αναζήτηση και ταξινόμηση με επιλογή και με παρεμβολή (αυτό καταλαβαίνω)

Νομίζω ξεκάθαρα ότι πάμε για αναβάθμιση μαθήματος

και αυτό που αναφέρει για ΓΛΩΣΣΑ νομίζει δείχνει το μέλλον!!


pgrontas

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 17 Ιουν 2015, 04:31:35 ΜΜ
Εγώ νομίζω ότι είναι καλές οι αλλαγές
Προυποθέτει ωστόσο ότι ο μαθητής ξέρει 5 πράγματα απο την Β Λυκειου
Η Θεωρία του 1 και η μισή του 6 (αυτή με τις γλώσσες προγραμματισμού εκτός)!! - Εγώ το θεωρώ θετικό αυτό
Επίσης θα διδάσκουμε και δυαδική αναζήτηση και ταξινόμηση με επιλογή και με παρεμβολή (αυτό καταλαβαίνω)

Νομίζω ξεκάθαρα ότι πάμε για αναβάθμιση μαθήματος

και αυτό που αναφέρει για ΓΛΩΣΣΑ νομίζει δείχνει το μέλλον!!



Συμφωνώ. Οι αλλαγές αυτό που κάνουν στην ουσία είναι ότι δίνουν μεγαλύτερο βάρος στο μάθημα της Β.
Ας κρατήσουμε λοιπόν το θετικό - ότι μπορεί να μειώθηκαν ποσοτικά οι ώρες μας - αλλά τουλάχιστον υπάρχει έστω και μια μικρή ποιοτική αναβάθμιση.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: pgrontas στις 17 Ιουν 2015, 04:33:59 ΜΜ
Συμφωνώ. Οι αλλαγές αυτό που κάνουν στην ουσία είναι ότι δίνουν μεγαλύτερο βάρος στο μάθημα της Β.
Ας κρατήσουμε λοιπόν το θετικό - ότι μπορεί να μειώθηκαν ποσοτικά οι ώρες μας - αλλά τουλάχιστον υπάρχει έστω και μια μικρή ποιοτική αναβάθμιση.

Ακριβώς
Το παιδί κοινώς πρέπει να έρχεται απο τη Β Λυκείου και να ξέρει καλά τις αλγοριθμικές δομές (πως λειτουργούν) και υποθετω να λύνει βασικά προβλήματα με δομή επιλογής

Αυτό με τις παρατηρήσεις που λέει συνεχώς για ΓΛΩΣΣΑ, εγώ το αντιλαμβάνομαι ότι όλα τα θέματα θα είναι προγραμματα και ότι ξεκινάει προφανώς μία διαδικασία να πάμε σε κανονική γλώσσα προγραμματισμού (ξέρετε αυτή με το φίδι, ΚΣΣΣΣΣΣ!!)



Eri

Και κάτι άλλο. ...
Η Αεππ της θετικής θα έχει άλλη ύλη;