Ύλη 2015 2016

Ξεκίνησε από GB, 07 Ιουν 2015, 09:07:35 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Eri

Πάντως κ δεδομένης της κατάστασης του μαθήματος της Β το μάθημα θα πρέπει να είναι 3 ώρο τουλάχιστον. .

freedomst

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 17 Ιουν 2015, 04:37:09 ΜΜ
Ακριβώς
Το παιδί κοινώς πρέπει να έρχεται απο τη Β Λυκείου και να ξέρει καλά τις αλγοριθμικές δομές (πως λειτουργούν) και υποθετω να λύνει βασικά προβλήματα με δομή επιλογής


Πρέπει να έρχεται από τη Β προετοιμασμένο το παιδί αλλά...

... η φετινή εμπειρία μου απέδειξε ότι ήταν ελάχιστος ο χρόνος διδασκαλίας του μαθήματος στη Β. Τα παιδιά δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν σε αυξημένες απαιτήσεις (σχεδόν στο σύνολό τους) οπότε μείναμε στα απολύτως στοιχειώδη, ίσα που "ξύσαμε" την επιφάνεια της κάθε δομής. Αποτέλεσμα: και η ύλη της Β να μη βγει ολόκληρη (φυσικά) και στα περισσότερα παιδιά να δημιουργηθούν πολλαπλά και αλλεπάλληλα κενά.

Το βλέπω λοιπόν δύσκολο το έργο της επόμενης χρονιάς!!!
Σταματοπούλου Ελευθερία
ΠΕ19 - ΓΕΛ Κρύας Βρύσης

"Ουδέν κακόν αμιγές καλού"

pvs

Υποτίθεται ότι ο στόχος του Υπουργείου ήταν η μείωση της ύλης νομίζω στο δικό μας μάθημα μαλλον το αντίθετο γίνεται. Επίσης μιλάει για εισαγωγή νέων αλγορίθμων ταξινόμησης και αναζήτησης στους πίνακες, αν δεν κάνω λάθος στο σχολικό βιβλίο οι νέοι αλγόριθμοι αναφέρονται θεωρητικά, η δυαδική αναζήτηση αναλύεται με κώδικα στο κεφάλαιο 4 το οποίο είναι εκτός ύλης. Ακόμη ζητά την προσθήκη προγραμματιστικών ασκήσεων στις δομές στοίβα και ουρά όταν το σχολικό έχει γραφτεί με ασκήσεις χωρίς κώδικα. Δεν είναι σοβαρά πράγματα. Τέλος, βγάζει εκτός την ψευδογλώσσα γιατί θεωρεί ότι στη Β' Λυκείου το παιδί έχει μάθει τις βασικές δομές, έλα όμως που η πλειοψηφία των παιδιών δεν τις έχει μάθει καθώς το μάθημα είναι 1 ώρα την εβδομάδα με ότι αυτό συνεπάγεται. Η αναβάθμιση του μαθήματος δεν γίνεται με την αλλαγή της ύλης χωρίς κατάλληλο σχολικό βιβλίο.   

smerliao

Παράθεση από: Eri στις 17 Ιουν 2015, 04:53:57 ΜΜ
Και κάτι άλλο. ...
Η Αεππ της θετικής θα έχει άλλη ύλη;

Η ύλη είναι μόνο για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα ... Στην θετική δεν εξετάζεται ... θα δούμε αν θα κάνουν αφαιρέσεις αλλά αυτά μάλλον στην αρχή της χρονιάς , με τις εκάστοτε οδηγίες ...

Ενδιαφέρουσες οι αλλάγες, κατουσίαν προσθήκες βέβαια ...

Ο χρόνος για το μάθημα της Β, είναι προφανώς λίγος για όλη την ύλη ... Για δίωρο θα ήταν μια λογική πίεση ... εγώ μόλις ακούμπησα τις δομές επανάληψης λόγω πολλών χαμένων μαθημάτων ...

Μερικές σκέψεις για του χρόνου ....

Β : Απευθείας με δομές και αλγόριθμους και αν προλάβουμε βλέπουμε για το κεφάλαια στην 3. Στην ουσία δηλαδή, 2η ενότητα ...
Γ: Ξεκινάς με επανάληψη (sic) 2,7,8 μαζί για να κάνεις μόνο γλώσσα
πας 3,9 πάλι γλώσσα, αφήνεις τα δεντρα , γράφους, κλπ
κάνεις 10, γλώσσα
και 5,6 υπολοιπο 3 θεωρία στο τέλος ...

Μείον, δεν υπάρχουν πολλές ασκήσειςσε γλώσσα για το 2 αλλά εύκολα μετατρέπονται και υλικό για τις ασκήσεις σε στοιβες ουρές.

Εκτιμώ ότι πρέπει να ξεκινήσει μια συνεργατική προσπάθεια, από τώρα ακόμα που είμαστε όλοι ακόμα στα σχολεία και να δημιουργηθεί υλικό στις νέες ενότητες αλλά και να επικαιροποιηθεί στις παλαιότερες ...
Chill

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: smerliao στις 17 Ιουν 2015, 05:43:54 ΜΜ
Η ύλη είναι μόνο για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα ... Στην θετική δεν εξετάζεται ... θα δούμε αν θα κάνουν αφαιρέσεις αλλά αυτά μάλλον στην αρχή της χρονιάς , με τις εκάστοτε οδηγίες ...

Ενδιαφέρουσες οι αλλάγες, κατουσίαν προσθήκες βέβαια ...

Ο χρόνος για το μάθημα της Β, είναι προφανώς λίγος για όλη την ύλη ... Για δίωρο θα ήταν μια λογική πίεση ... εγώ μόλις ακούμπησα τις δομές επανάληψης λόγω πολλών χαμένων μαθημάτων ...

Μερικές σκέψεις για του χρόνου ....

Β : Απευθείας με δομές και αλγόριθμους και αν προλάβουμε βλέπουμε για το κεφάλαια στην 3. Στην ουσία δηλαδή, 2η ενότητα ...
Γ: Ξεκινάς με επανάληψη (sic) 2,7,8 μαζί για να κάνεις μόνο γλώσσα
πας 3,9 πάλι γλώσσα, αφήνεις τα δεντρα , γράφους, κλπ
κάνεις 10, γλώσσα
και 5,6 υπολοιπο 3 θεωρία στο τέλος ...

Μείον, δεν υπάρχουν πολλές ασκήσειςσε γλώσσα για το 2 αλλά εύκολα μετατρέπονται και υλικό για τις ασκήσεις σε στοιβες ουρές.

Εκτιμώ ότι πρέπει να ξεκινήσει μια συνεργατική προσπάθεια, από τώρα ακόμα που είμαστε όλοι ακόμα στα σχολεία και να δημιουργηθεί υλικό στις νέες ενότητες αλλά και να επικαιροποιηθεί στις παλαιότερες ...

Πολύ καλή ιδέα!! Ίσως απλά να περιμένουμε και τις οδηγίες (νομίζω θα βγει σχετικό έγγραφο απο την ομάδα εργασίας)

petrosp13

Παράθεση από: smerliao στις 17 Ιουν 2015, 05:43:54 ΜΜ
Η ύλη είναι μόνο για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα ... Στην θετική δεν εξετάζεται ... θα δούμε αν θα κάνουν αφαιρέσεις αλλά αυτά μάλλον στην αρχή της χρονιάς , με τις εκάστοτε οδηγίες ...

Υποτίθεται ότι το μάθημα έμεινε 2ωρο για να ενώνεται το τμήμα με την Θετική
Αν το δούμε και αυτό, τότε ας πάμε στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης

Πέρα από την δυαδική αναζήτηση και την ταξινόμηση με επιλογή, έχετε βρει άλλους αλγορίθμους αναζήτησης-ταξινόμησης στο εγχειρίδιο;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Γιάννης Αναγνωστάκης

Η ύλη έχει προσθήκες με την λογική ότι ένα μέρος της μετατοπίστηκε στη Β Λυκείου
Δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά

Εδώ και χρόνια θα έπρεπε να είχε γίνει αυτό...

Η συγγραφή νέου βιβλίου (ή ακόμα και οδηγιών-διευκρινήσεων) είναι το επόμενο βήμα προς την Python...


Diotima

Αυτή η ύλη θα είναι και η εξεταστέα ή μόνο η διδασκόμενη;
Με βάση αυτό που εκτιμώ από τις οδηγίες μάλλον είναι η διδασκόμενη. Εφ' όσον όλες οι ασκήσεις θα είναι πλέον προγράμματα σε ΓΛΩΣΣΑ και το 2ο γίνεται για να καλυφθούν απλώς κενά, τι νόημα θα έχει να είναι στην εξεταστέα ύλη;
Άρα, αν είναι έτσι, βγαίνουν και τα διαγράμματα ροής και τα κριτήρια και ο Πολ/σμός αλά Ρωσικά και έχουμε μεγάλη μείωση ύλης. Τις δομές τις διδάσκουμε και απ' ευθείας σε ΓΛΩΣΣΑ, το ίδιο είναι.
Μειώνεται η ύλη της θεωρίας (1ο, μισό 6ο) αλλά δυσκολεύει και γίνεται περισσότερη η ασκησιακή ύλη. Οι επιπλέον αλγόριθμοι αναζήτησης και ταξινόμησης θα δυσκολέψουν το μάθημα. Εδώ με το ζόρι μαθαίνανε τη φυσσαλίδα. Και μην ξεχνάμε ότι το επίπεδο των μαθητών δε θα είναι το ίδιο, εκτός αν αλλάξει κάτι.
Στο φροντιστήριο το ξεκινάω 3ωρο το καλοκαίρι και το χειμώνα 2ωρο. Αν δω τα σκούρα θα επιμείνω για 3ωρο το χειμώνα. Και μπορεί να μπει και μία ώρα για τη Β' Λυκείου φέτος, το είχαμε συζητήσει και ήταν πολύ θετικοί. Οι 2 ώρες Χημείας που έγιναν στη Β' ήταν υπερβολικές μου είπαν με τη μείωση της ύλης που έγινε.
Θα πρέπει να περιμένουμε και άλλες οδηγίες.

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: Diotima στις 17 Ιουν 2015, 06:37:09 ΜΜ
Αυτή η ύλη θα είναι και η εξεταστέα ή μόνο η διδασκόμενη;
Με βάση αυτό που εκτιμώ από τις οδηγίες μάλλον είναι η διδασκόμενη. Εφ' όσον όλες οι ασκήσεις θα είναι πλέον προγράμματα σε ΓΛΩΣΣΑ και το 2ο γίνεται για να καλυφθούν απλώς κενά, τι νόημα θα έχει να είναι στην εξεταστέα ύλη;
Άρα, αν είναι έτσι, βγαίνουν και τα διαγράμματα ροής και τα κριτήρια και ο Πολ/σμός αλά Ρωσικά και έχουμε μεγάλη μείωση ύλης. Τις δομές τις διδάσκουμε και απ' ευθείας σε ΓΛΩΣΣΑ, το ίδιο είναι.
Μειώνεται η ύλη της θεωρίας (1ο, μισό 6ο) αλλά δυσκολεύει και γίνεται περισσότερη η ασκησιακή ύλη. Οι επιπλέον αλγόριθμοι αναζήτησης και ταξινόμησης θα δυσκολέψουν το μάθημα. Εδώ με το ζόρι μαθαίνανε τη φυσσαλίδα. Και μην ξεχνάμε ότι το επίπεδο των μαθητών δε θα είναι το ίδιο, εκτός αν αλλάξει κάτι.
Στο φροντιστήριο το ξεκινάω 3ωρο το καλοκαίρι και το χειμώνα 2ωρο. Αν δω τα σκούρα θα επιμείνω για 3ωρο το χειμώνα. Και μπορεί να μπει και μία ώρα για τη Β' Λυκείου φέτος, το είχαμε συζητήσει και ήταν πολύ θετικοί. Οι 2 ώρες Χημείας που έγιναν στη Β' ήταν υπερβολικές μου είπαν με τη μείωση της ύλης που έγινε.
Θα πρέπει να περιμένουμε και άλλες οδηγίες.

H εξεταστέα είναι
Δεν βγαίνει τπτ απο αυτα που είπες(απο ασκήσεις) , είναι μέσα κανονικά (άσχετα αν δύσκολα θα ξαναπέσει ΔΡ). Απλά θεωρούνται (άσχετα αν δεν είναι)γνωστες οι αλγοριθμικές δομές σε ψευδοκώδικα
Το σωστό (φροντιστηριακά) είναι 1 ώρα Β, και 3  ώρες Γ

twisted

Κάτι άσχετο σχετικό.... είναι πραγματικά άξιο απορίας πως το Α.Ο.Θ. με ακριβώς ίδια ύλη όπως μέχρι και φέτος να είναι 3ωρο και το δικό μας να παρέμεινε 2ωρο.... :D

petrosp13

Γιατί θα ενώνεται με το τμήμα θετικής
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

stark

Μπορούσαν να βάλουν και την αναδρομή εντός ύλης... :P..πάντως οι ΑΤΔ αν εξεταστούν και πρακτικά με την κατασκευή προγραμμάτων από τους εξεταζόμενους τότε...βοήθεια τους,αλλά με τη δομή του υπάρχοντος βιβλίου δεν το βλέπω πιθανό.

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 17 Ιουν 2015, 06:10:56 ΜΜ
[...]
Η συγγραφή νέου βιβλίου (ή ακόμα και οδηγιών-διευκρινήσεων) είναι το επόμενο βήμα προς την Python...

+1

Diotima

Αυτό θα απαιτήσω, 1 ώρα Β' και 3 ώρες Γ'. Έτσι κι αλλιώς την ύλη της Γ' εμείς την ξεκινούσαμε με 1 ώρα από το Φεβρουάριο της Β' μέχρι και το Μάιο και δύο ώρες το καλοκαίρι και το χειμώνα. Επειδή υπάρχει εμπιστοσύνη πιστεύω ότι θα γίνει αποδεκτό.Φέτος λόγω της κατάστασης δεν ξεκίνησα από Φεβρουάριο, ξεκινάω τώρα.
Αν είναι αυτή όλη η εξεταζόμενη ύλη, προφανώς το 2ωρο δε φτάνει με τίποτα.
Μπορεί να ζητήσουν τα πάντα έτσι. Τα παιδιά πρέπει να είναι προετοιμασμένα για όλα. Άσε που με αυτά που ακούω το μάθημα μάλλον θα πάει από την αρχή σχεδόν.
Μια καλή επανάληψη σίγουρα θα χρειαστεί.
Γιατί αν υπάρχει και το παραμικρό κενό δε μπορείς να προχωρήσεις.
Θα κάνω μια εκτίμηση σε κάθε τμήμα στο πρώτο μάθημα με πολύ απλές ασκησούλες να δω τι ξέρουν. Μετά θα πάω σε λίγο πιο σύνθετες κ.ο.κ. Θα καταλάβω το επίπεδο και αναλόγως ξεκινάω.

ΠαράθεσηΚάτι άσχετο σχετικό.... είναι πραγματικά άξιο απορίας πως το Α.Ο.Θ. με ακριβώς ίδια ύλη όπως μέχρι και φέτος να είναι 3ωρο και το δικό μας να παρέμεινε 2ωρο....
Δεν έχεις καταλάβει πόσο μας μισούν και θέλουν να μας δυσκολέψουν;
Φρόντισαν κάποιοι γι αυτό.

smerliao

Καλά στο φροντιστήριο αλλά στο σχολείο θα υπάρχει θέμα ...
ειδικά για αυτή τη χρονιά, όπου δεν ξέραμε την αλλαγή της ύλης, δεν ξέραμε αν θα υπάρχει καν το μάθημα ... και τα παιδιά της Β, στις περισσότερες περιπτώσεις θα έχουν αρκετά κενά ... ειδικά γιατί πολλοί - καθηγητές και μαθητές - χαλαρώσαμε μετά την παύση της τράπεζας θεμάτων ...

Θα υπάρξουν θέματα αρκετά ... χρειάζεται καλή προετοιμασία για να καλυφθεί πλήρως και η ύλη μιας και δεν έχουμε και καμία εικόνα για τα θέματα τα οποία μπορούν να ζητηθούν στις πανελλήνιες ...

Να την πω την αμαρτία μου, αν με ρωτούσε μαθητής για αυτή τη χρονιά ειδικά , θα του έλεγα να πάει στην θετική κατεύθυνση ....
Chill

gkatsion

Πάλι εμείς θα βγάλουμε το φίδι από την τρύπα και με δίωρο μάθημα.

Δύσκολα τα πράγματα στο σχολείο....

1. Η ύλη της Β δεν έβγαινε με τίποτα στις 20-22 στις 27-28 διδακτικές που έγιναν. Ούτε για αστείο.
2. Δομή ακολουθίας και επιλογής, κουτσά στραβά προλάβαμε. Επανάληψης μόνο τις κάναμε δεν τις κατανόησαν.
    Φάνηκε στις εξετάσεις που πατώσαν στα θέματα Β-Δ από τράπεζα θεμάτων (τα πιο γελοία και προσαρμοσμένα),
    που για Γ Τάξη τα θεωρούμε τελευταία των τελευταίων.
3. 32 στα 103 παιδιά κάτω από την βάση σε γελοία θέματα.
4. στα φροντιστήρια (όχι ότι μας πέφτει λόγος), μέχρι Δεκέμβρη που το ξανάβαλε στο προσκήνιο ο Λοβέρδος επίσημα
    με ΦΕΚ δεν διδασκόταν, και καλώς φυσικά αφού δεν θα δινόταν.
5. τα παιδιά που θα πάνε του χρόνου δεν έχουν τα περισσότερα την παραμικρή επαφή με το μάθημα.
6. στον υπολογιστή δεν υπάρχει περίπτωση να προλαβαίνουμε να τα διδάξουμε σε 2ωρο, ούτε τώρα μπορούσαμε

Γενικά καλό κουράγιο συνάδελφοι όλοι δημόσιοι και ιδιωτικοί, δύσκολα τα πράγματα.

Πάντα αναφέρομαι στα παιδιά φυσικά.
ΈΞΟΔΟΣ_ΑΠΟ_ΛΥΚΕΙΟ <-- ΑΕΙ + PHD + ΑΣΕΠ