Διαγώνισμα στη νέα ύλη και στα "παραμελημένα" κομμάτια

Ξεκίνησε από Λαμπράκης Μανώλης, 08 Μαΐου 2021, 04:32:10 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Λαμπράκης Μανώλης

καλησπέρα σε όλους

χρόνια πολλά με υγεία και ευτυχία, Χριστός Ανέστη

ανεβάζω ένα διαγώνισμα από τη "νέα ύλη"  (θεωρητικά κομμάτια, επίλεξε, στοίβα, ουρά, διαίρει και βασίλευε, ταξινόμηση με "επιλογή"  εκσφαλμάτωση)

αλλά και από κομμάτια της ύλης που είναι συνήθως κάπως "παραμελημένα" (αδόμητος προγραμματισμός, διαγραμματική αναπαράσταση δομής προβλήματος, πολλαπλασιασμός αλα Ρωσικά, ταξινόμηση με "εισαγωγή" σε κενά πιο πολύ για να τη δουν) για να γίνει μία μικρή επανάληψη και σε αυτά

ΥΓ1: Οι λύσεις είναι προφανώς ενδεικτικές, προσοχή μήπως χρειάζεται κάποια αλλαγή, όλο και κάτι μπορεί να ξεφύγει
ΥΓ2: Ευχαριστώ ξανά τον Πολύκαρπο Καραμαούνα για τον πρώτο έλεγχο του διαγωνίσματος και των λύσεων
ΥΓ3: Ευχαριστώ ξανά και τον Δημήτρη Χατζόπουλο που μου "δάνεισε" το θέμα Α6.
ΥΓ4: Το θέμα Γ είναι το θέμα Β2 από το 2017 που γράψαμε εδώ στο Στέκι με την αντίστοιχη συγγραφική ομάδα που ήμουν μέλος, είναι πάρα πολύ καλή εφαρμογή του "διαίρει και βασίλευε" ---> εδώ η αναφορά και το αντίστοιχο λινκ --->   https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=7123.0
το έβαλα γιατί συνδυαζόταν άψογα με το περιεχόμενο του διαγωνίσματος.

Καλή συνέχεια σε όλους


ManiacGr

Πολύ ωραίο! Ευχαριστούμε πολύ!

Έχω μια απορία, λίγο άσχετη. Τι ποσοστό των μαθητών σας φέτος μπορούν να λύσουν τα δυο τελευταία θέματα; Αυτή την άσκηση με το Bolzano ελαφρά τροποποιημένη (εύρεση τετραγωνικής ρίζας ενός αριθμού) σε διάστημα που επιλέγει ο χρήστης, την έβαλα σαν άσκηση για το σπίτι και φέτος δεν την κατάφερε κανένας δικός μου! Λίγο απογοητεύτικα αλλά δεν έχω καταφέρει να κάνω τη δουλειά που θα ήθελα φέτος!

Λίγο φοβάμαι να το δοκιμάσω στους δικούς μου...

Λαμπράκης Μανώλης

 Νομίζω δεν είναι και ό, τι πιο εύκολο υπάρχει, πιο πολύ για να πάρουν μια ιδέα είναι για τους περισσότερους νομίζω.. Η σαν άσκηση κενών που να δίνεται ο γενικός σκελετός.. Αν μπει κάτι τέτοιο αυτούσιο είναι αρκετά δύσκολο από θέμα κατανόησης νομίζω.. Πιο πολύ για εξάσκηση


themata

Καλησπέρα, χρόνια πολλα και ευχαριστώ πολύ για το διαγώνσμα,
μια ερωτηση για το  Α2 (i) σε ποιο κομμάτι της σχολικής ύλης περιέχεται η απάντηση?
(επειδή θεωρησα οτι ειναι στην 1.6 η οποία φέτος δεν ανήκει στην εξεταστεα υλη)

Λαμπράκης Μανώλης

#5
Το σχολικό δυστυχώς έχει σε πολλά σημεία παρόμοια κομμάτια θεωρίας και ορισμούς, πχ δεδομένα, τμηματικό προγραμματισμό και διάφορα άλλα.. Δεν είμαι καθόλου φαν όλων αυτών, αλλά το διαγώνισμα έχει τίτλο "" παραμελημένα κομματια"... Στην παράγραφο 6.1 τα αναφέρει ξανά κάτω κατω... Τι να πω, είναι αρκετά μεγάλη η θεωρία τελικά..

semaphore

Καλημέρα.

Εξαιρετικό Διαγώνισμα με πολύ καλή διατύπωση όλων των θεμάτων!

Ξεχωρίζει όμως το θέμα Δ που πραγματικά αποτελεί 'ξεσκόνισμα' πολλών μεθοδολογιών. Ειδικότερα δε η 'τιμή φρουρός' είναι πολύ 'πονηρή' και πραγματικά ο μαθητής πρέπει να διαβάσει πολύ καλά την εκφώνηση.

Λαμπράκης Μανώλης

Η αλήθεια είναι πως οι εκφωνήσεις θα πρέπει να είναι ξεκάθαρες όσο το δυνατόν.. Τα " δύσκολα" θέματα με βρίσκουν σύμφωνο, αλλά με ξεκάθαρες εκφωνήσεις και όπου χρειάζεται γιατί όχι και ένα παράδειγμα για το πως δουλεύει ένας αλγόριθμος που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι μαθητές ( όπως στο Β1 με την ταξινόμηση με εισαγωγή)

nclpao13

Στο Α5 μήπως η υπέρβαση των ορίων του πίνακα μπορεί να θεωρηθεί λογικό λάθος ;

Λαμπράκης Μανώλης

Σύμφωνα με το βιβλίο είναι "λογικό λάθος που οδηγεί σε αντικανονικό τερματισμό", σαν υπο-κατηγορία κάπως τα έχει  .. ας πούμε σελ 117 στο βιβλίο πληροφορική,  εχει τίτλο ""λάθη που οδηγούν σε αντικανονικό τερματισμό"' και έχει ένα παράδειγμα διαίρεσης με 0, ενώ σελίδα 125 εχει τίτλο "" εκσφαλμάτωση λογικών λαθών σε δομές επανάληψης""  και έχει στη σελίδα 129 έχει το ίδιο παράδειγμα στην κατηγορία αυτή ... δυστυχώς αφήνει χώρο για διαφορετικές ερμηνίες   .. έχω προσπαθήσει να το περιγράψω στη λύση όσο μπορώ

epsilonXi

το Α2i δεν είναι πια εκτός ύλης;
ή αναφέρεται κάπου αλλού εκτός από το 1.6;

epsilonXi


Λαμπράκης Μανώλης

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 12 Μαΐου 2021, 08:53:34 ΜΜ
Το σχολικό δυστυχώς έχει σε πολλά σημεία παρόμοια κομμάτια θεωρίας και ορισμούς, πχ δεδομένα, τμηματικό προγραμματισμό και διάφορα άλλα.. Δεν είμαι καθόλου φαν όλων αυτών, αλλά το διαγώνισμα έχει τίτλο "" παραμελημένα κομματια"... Στην παράγραφο 6.1 τα αναφέρει ξανά κάτω κατω... Τι να πω, είναι αρκετά μεγάλη η θεωρία τελικά..

δες εδώ συνάδελφε

alkiez

Συγχαρητήρια για την καλή δουλειά.

Καλοστημένο, καλοδιατυπωμένο και όχι υπερβολικά τραβηγμένα θέματα που τρομάζουν.

Λαμπράκης Μανώλης

Καλησπέρα σε όλους

ευχαριστώ για τα καλά λόγια, μακάρι να βοηθήσει ...