Τελευταία μηνύματα

#31
Εξετάσεις 2024-2025 / Απ: ΘΕΜΑ Α2. Μια απάντηση μαθ...
Τελευταίο μήνυμα από Anas - 24 Ιουν 2025, 09:06:32 ΜΜ
Διάβασε χ
top<-0
Αρχή_επαναληψης 
Αν top<10 τότε 
top<-top+1
A[top]<-x
Τέλος_αν
Μέχρις_οτου top=10
Για τη λυση αυτη ποσες μοναδες χανονται;
#32
Εξετάσεις 2024-2025 / Απ: ΘΕΜΑ Α2. Μια απάντηση μαθ...
Τελευταίο μήνυμα από evry - 24 Ιουν 2025, 09:02:43 ΜΜ
Παράθεση από: michaeljohn στις 24 Ιουν 2025, 06:44:20 ΜΜΒαθμολογώντας φέτος βρίσκω την παρακάτω απάντηση μαθητή :
       
Διάβασε Στοιχείο
Αν  top < 10  τότε
      top <-  top + 1
      Α[top] <-  Στοιχείο
Αλλιώς
      Γράψε  Α[top]
      top <-  top – 1
      top <-  top + 1
      Α[top] <-  Στοιχείο
Τέλος_αν
Ξαναμελετώ  την εκφώνηση

« ..... που να διαβάζει ένα στοιχείο και να πραγματοποιεί την ώθηση του στοιχείου στην κορυφή της στοίβας ....»

Μήπως, εν μέρει,  έχει δίκιο ο μαθητής ;
Προσωπικά δεν θα έκοβα γιατί δείχνει περισσότερη κατανόηση από όσους απλά ήξεραν απέξω την ώθηση στοίβας και την έγραψαν .
Υποθέτω πως το παιδί σκέφτηκε πως η ώθηση πρέπει να γίνει By any means necessary  ;D

Οπότε αυτός ήταν ο μόνος τρόπος.
#33
Εξετάσεις 2024-2025 / Απ: ΘΕΜΑ Α2. Μια απάντηση μαθ...
Τελευταίο μήνυμα από pgrontas - 24 Ιουν 2025, 07:04:57 ΜΜ
Εν μέρει και εκ των υστέρων (αφού έχουμε δει τη λύση του τελικά).
Είναι λίγο τραβηγμένο νομίζω να αντικαταστήσει το τελευταίο στοιχείο και να το εμφανίσει νωρίτερα.
Αν δεν το εμφάνιζε μπορεί και να μην του έκοβα, αλλά σε κάθε περίπτωση δεν νομίζω ότι πρέπει να χάσει πάνω από 1 μονάδα καθώς γνωστικά φαίνεται ότι  έχει καταλάβει τη λειτουργία της στοίβας εξίσου καλά με κάποιον μαθητή που έγραψε τη 'σωστή' λύση.




#34
Εξετάσεις 2024-2025 / ΘΕΜΑ Α2. Μια απάντηση μαθητή
Τελευταίο μήνυμα από michaeljohn - 24 Ιουν 2025, 06:44:20 ΜΜ
Βαθμολογώντας φέτος βρίσκω την παρακάτω απάντηση μαθητή :
        
Διάβασε Στοιχείο
Αν  top < 10  τότε
      top <-  top + 1
      Α[top] <-  Στοιχείο
Αλλιώς
      Γράψε  Α[top]
      top <-  top – 1
      top <-  top + 1
      Α[top] <-  Στοιχείο
Τέλος_αν
Ξαναμελετώ  την εκφώνηση

« ..... που να διαβάζει ένα στοιχείο και να πραγματοποιεί την ώθηση του στοιχείου στην κορυφή της στοίβας ....»

Μήπως, εν μέρει,  έχει δίκιο ο μαθητής ;
#35
Linux / Απ: Τέλος υποστήριξης Ubuntu/L...
Τελευταίο μήνυμα από alexxtasi - 23 Ιουν 2025, 05:44:45 ΜΜ
Παράθεση από: Yannis Siahos στις 02 Μαΐου 2025, 05:31:47 ΜΜΚαλησπέρα και καλό μήνα,
 
Είμαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω ότι έχει ξεκινήσει εδώ και μερικές μέρες μια προσπάθεια για τη συνέχιση της υποστήριξης του LTSP/Epoptes/sch-scripts που να είναι συμβατή με τους περιορισμούς του ΙΤΥΕ (δηλ. απασχόληση εκπαιδευτικών σε Αθήνα ή Πάτρα).
 
Δύο συνάδελφοι, ο Σπύρος και ο Αλέξανδρος, από την Πάτρα, με εμπειρία στο γρ. Πληνετ Αχαϊας δήλωσαν πρόθυμοι να αναλάβουν σιγά σιγά το κομμάτι της υποστήριξης.
 
Ο βασικός στόχος είναι να επιλυθούν κάποια προβλήματα του 22.04 και παράλληλα να αρχίσει να γίνεται debugging των προβλημάτων του 24.04.
 
Οπότε θα ξεκινήσουν να απαντάνε σε προβλήματα που έχουν καταγραφεί στο Στέκι ή στο helpdesk του ΠΣΔ.
 
Ο Άλκης δήλωσε ότι θα βοηθήσει τους δύο συναδέλφους στην αρχική τους προσαρμογή και ότι θα συνεχίσει την ανάπτυξη της λύσης LTSP/Epoptes/sch-scripts, πράγμα που μας κάνει αισιόδοξους, αν και δεν θα εμπλέκεται άμεσα στην Πανελλαδική υποστήριξη.
#36
Εξετάσεις 2024-2025 / Απ: Πραγματική μεταβλητή Δείκτ...
Τελευταίο μήνυμα από Foto - 23 Ιουν 2025, 04:24:00 ΜΜ
Το τι και πως γίνεται σε μια γλώσσα το ορίζει η γλώσσα.
Για παράδειγμα στο excel οι τύποι γράφονται με τις σταθερές τιμές με η χωρίς υποδιαστολή.  Αν χρησιμοποιήσεις υποδιαστολη τότε πρέπει να είναι αυτή που ορίζεται στη γλώσσα του υπολογιστή. Στα ελληνικά είναι το κόμμα. Οπότε αν μια συνάρτηση θέλει δύο αριθμούς για ορίσματα πως τους χωρίζουμε; Με κόμμα δεν μπορούμε, μόνο με ελληνικό ερωτηματικό.
Δείτε ότι το Excel χρησιμοποιείται σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες, σε οργανισμούς, σε επιχειρήσεις, εμπορικές και τεχνικές. Δεν είναι δύσκολο να το μάθεις γιατί έχεις το Excel, και αν κάνεις λάθος μια φορά μετά το μαθαίνεις.  Η χρήση του Excel μας μαθαίνει από το λάθος.

Υπάρχει σήμερα διερμηνευτης της ΓΛΩΣΣΑΣ που να θεωρείται 100% ιδανικός για το μάθημα, ώστε με τη χρήση του οι μαθητές να γνωρίσουν πώς λειτουργεί η ΓΛΩΣΣΑ; Δηλαδή να κάνουν όπως χιλιάδες εργαζόμενοι που χρησιμοποιούν το Excel;

#37
Εξετάσεις 2024-2025 / Απ: Πραγματική μεταβλητή Δείκτ...
Τελευταίο μήνυμα από petrosp13 - 23 Ιουν 2025, 12:31:32 ΜΜ

ΠαράθεσηΠραγματικός τύπος. Ο τύπος αυτός περιλαμβάνει τους πραγματικούς αριθμούς που γνωρίζουμε από τα μαθηματικά. Οι αριθμοί 3.14159, 2.71828, -112.45, 0.45 είναι πραγματικοί αριθμοί. Και οι πραγματικοί αριθμοί μπορούν να είναι θετικοί, αρνητικοί ή μηδέν.


Έτσι ορίζεται στο σχολικό βιβλίο
Πραγματικοί αριθμοί που γνωρίζουμε από τα μαθηματικά, άρα και το μηδέν
Τα υπόλοιπα νομίζω ότι βασίζονται σε γνώσεις που αποκομίσαμε από τις σπουδές μας και δεν θα πρέπει να εντάσσονται και να μπερδεύουν το μάθημα χωρίς λόγο
Αν σε μια πραγματική γλώσσα δίνω αρχική τιμή στην πραγματική μεταβλητή sum το μηδέν (χωρίς υποδιαστολές), δεν θα μπορώ στην ΓΛΩΣΣΑ;;; 
#38
Εξετάσεις 2024-2025 / Απ: Πραγματική μεταβλητή Δείκτ...
Τελευταίο μήνυμα από pgrontas - 23 Ιουν 2025, 11:23:51 ΠΜ
Προσωπικά δεν το βλέπω ούτε σε σχέση με τα μαθηματικά ούτε με τον προγραμματισμό, αφού έτσι κι αλλιώς οι πραγματικοί των γλωσσών προγραμματισμού δεν ταυτίζονται με τους πραγματικούς των μαθηματικών.

Κατά τη γνώμη μου πρέπει να σχετίζεται με την εκφώνηση και τι τιμές αυτή προδιαγράφει.
Π.χ πλήθοι, σειρά κτλ. ακέραιοι, νομίσματα κλπ. δεκαδικοί.
Είναι και ένας τρόπος να ελέγχουμε την κατανόηση προβλήματος.


Παράθεση από: evry στις 22 Ιουν 2025, 11:53:32 ΜΜΚάποτε πριν πολλά χρόνια υπήρχε ένα μάθημα που λεγόταν "Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων και Λειτουργικά Συστήματα" του οποίου η συγγραφική ομάδα ήταν καθηγητές και διδακτορικοί των ΗΜΜΥ του ΕΜΠ.
Λίγοι καθηγητές τολμούσαν να το διδάξουν γιατί οι μαθητές δεν θα το διάλεγαν. Βλέπετε ήθελε κάτι αδιανόητο για τη σημερινή εποχή... Διάβασμα. Προτιμούσαν να κάνουν Πολυμέσα, Εφαρμογές Πληροφορικής και γενικά πιο .... χαλαρά μαθήματα για να μην κουράζονται και τα παιδιά.
Τα μαθήματα αυτά εξαφανίστηκαν σε μια νύχτα και δεν στεναχωρήθηκε κανείς για αυτό (γιατί άραγε?)
Έτσι θα εξαφανιστεί και το μάθημά μας, αν δεν αλλάξει αργά η γρήγορα. Είναι νομοτελειακό.
Ας μην το πάμε τόσο μακριά.
Στην Α Λυκείου, στο βιβλίο υπάρχουν κεφάλαια σχετικά με αρχιτεκτονική υπολογιστών, τα οποία αν και αρχικά ήταν εντός ύλης κάποια στιγμή βγήκαν εκτός. Γιατί συνέβη αυτό και μείναμε με το Alice και το AppInventor; Δε φταίνε ούτε οι καθηγητές, ούτε οι μαθητές γι'αυτό.

Φταίει κατά τη γνώμη μου ότι αυτοί που αποφασίζουν δεν ξέρουν και δεν αγαπάνε την Πληροφορική (στην συντριπτική τους πλειοψηφία). Είναι κυρίως γραφειοκράτες. Δεν καταλαβαίνουν λοιπόν και θεωρούν πως οτιδήποτε δεν ξέρουν οι ίδιοι είναι προχωρημένο για το σχολείο.
#39
Εξετάσεις 2024-2025 / Απ: Πραγματική μεταβλητή Δείκτ...
Τελευταίο μήνυμα από gpapargi - 23 Ιουν 2025, 11:02:41 ΠΜ
Παράθεση από: petrosp13 στις 22 Ιουν 2025, 11:48:08 ΜΜΜπορεί να μου εξηγήσει κάποιος γιατί το 0 δεν είναι πραγματικός;
Υποπτεύομαι ότι η παρεξήγηση έχει να κάνει με το αν θεωρούμε το ακέραιος/πραγματικός με την ορολογία των μαθηματικών ή του προγραμματισμό. Στα μαθηματικά οι ακέραιοι είναι υποσύνολο των πραγματικών άρα κάθε ακέραιος είναι και πραγματικός. Ενώ όταν μιλάμε για ακεραίους και πραγματικούς στον προγραμματισμό, μιλάμε για τον αποθηκευτικό χώρο που δεσμεύεται στη μνήμη του υπολογιστή. Άρα ο ακέραιος και ο πραγματικός είναι υποχρεωτικά διαφορετικά πράγματα. Δεν υπάρχει και το casting στη ΓΛΩΣΣΑ οπότε εμφανίζονται πράγματα που σε γλώσσες προγραμματισμού του εμπορίου λειτουργούν σιωπηλά. 
#40
Εξετάσεις 2024-2025 / Απ: Πραγματική μεταβλητή Δείκτ...
Τελευταίο μήνυμα από o_Antonis - 23 Ιουν 2025, 12:53:33 ΠΜ
όχι δεν το γράφουμε έτσι γιατί γίνεται promotion/casting αυτόματα
(ορίζεται στο specification, τουλάχιστον για την C)