Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γ΄ Λυκείου => Μήνυμα ξεκίνησε από: Λαμπράκης Μανώλης στις 08 Μαΐου 2021, 04:32:10 ΜΜ

Τίτλος: Διαγώνισμα στη νέα ύλη και στα "παραμελημένα" κομμάτια
Αποστολή από: Λαμπράκης Μανώλης στις 08 Μαΐου 2021, 04:32:10 ΜΜ
καλησπέρα σε όλους

χρόνια πολλά με υγεία και ευτυχία, Χριστός Ανέστη

ανεβάζω ένα διαγώνισμα από τη "νέα ύλη"  (θεωρητικά κομμάτια, επίλεξε, στοίβα, ουρά, διαίρει και βασίλευε, ταξινόμηση με "επιλογή"  εκσφαλμάτωση)

αλλά και από κομμάτια της ύλης που είναι συνήθως κάπως "παραμελημένα" (αδόμητος προγραμματισμός, διαγραμματική αναπαράσταση δομής προβλήματος, πολλαπλασιασμός αλα Ρωσικά, ταξινόμηση με "εισαγωγή" σε κενά πιο πολύ για να τη δουν) για να γίνει μία μικρή επανάληψη και σε αυτά

ΥΓ1: Οι λύσεις είναι προφανώς ενδεικτικές, προσοχή μήπως χρειάζεται κάποια αλλαγή, όλο και κάτι μπορεί να ξεφύγει
ΥΓ2: Ευχαριστώ ξανά τον Πολύκαρπο Καραμαούνα για τον πρώτο έλεγχο του διαγωνίσματος και των λύσεων
ΥΓ3: Ευχαριστώ ξανά και τον Δημήτρη Χατζόπουλο που μου "δάνεισε" το θέμα Α6.
ΥΓ4: Το θέμα Γ είναι το θέμα Β2 από το 2017 που γράψαμε εδώ στο Στέκι με την αντίστοιχη συγγραφική ομάδα που ήμουν μέλος, είναι πάρα πολύ καλή εφαρμογή του "διαίρει και βασίλευε" ---> εδώ η αναφορά και το αντίστοιχο λινκ --->   https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=7123.0
το έβαλα γιατί συνδυαζόταν άψογα με το περιεχόμενο του διαγωνίσματος.

Καλή συνέχεια σε όλους

Τίτλος: Απ: Διαγώνισμα στη νέα ύλη και στα "παραμελημένα" κομμάτια
Αποστολή από: ManiacGr στις 08 Μαΐου 2021, 05:57:11 ΜΜ
Πολύ ωραίο! Ευχαριστούμε πολύ!

Έχω μια απορία, λίγο άσχετη. Τι ποσοστό των μαθητών σας φέτος μπορούν να λύσουν τα δυο τελευταία θέματα; Αυτή την άσκηση με το Bolzano ελαφρά τροποποιημένη (εύρεση τετραγωνικής ρίζας ενός αριθμού) σε διάστημα που επιλέγει ο χρήστης, την έβαλα σαν άσκηση για το σπίτι και φέτος δεν την κατάφερε κανένας δικός μου! Λίγο απογοητεύτικα αλλά δεν έχω καταφέρει να κάνω τη δουλειά που θα ήθελα φέτος!

Λίγο φοβάμαι να το δοκιμάσω στους δικούς μου...
Τίτλος: Απ: Διαγώνισμα στη νέα ύλη και στα "παραμελημένα" κομμάτια
Αποστολή από: Λαμπράκης Μανώλης στις 08 Μαΐου 2021, 06:32:45 ΜΜ
 Νομίζω δεν είναι και ό, τι πιο εύκολο υπάρχει, πιο πολύ για να πάρουν μια ιδέα είναι για τους περισσότερους νομίζω.. Η σαν άσκηση κενών που να δίνεται ο γενικός σκελετός.. Αν μπει κάτι τέτοιο αυτούσιο είναι αρκετά δύσκολο από θέμα κατανόησης νομίζω.. Πιο πολύ για εξάσκηση
Τίτλος: Απ: Διαγώνισμα στη νέα ύλη και στα "παραμελημένα" κομμάτια
Αποστολή από: Λαμπράκης Μανώλης στις 12 Μαΐου 2021, 05:25:40 ΜΜ
Δεν ανοίγω άλλο θέμα, βγήκε το πρόγραμμα

https://www.alfavita.gr/panellinies/349434_panelladikes-2021-anakoinothike-programma-exetaseon-gia-gel-epal
Τίτλος: Απ: Διαγώνισμα στη νέα ύλη και στα "παραμελημένα" κομμάτια
Αποστολή από: themata στις 12 Μαΐου 2021, 08:44:19 ΜΜ
Καλησπέρα, χρόνια πολλα και ευχαριστώ πολύ για το διαγώνσμα,
μια ερωτηση για το  Α2 (i) σε ποιο κομμάτι της σχολικής ύλης περιέχεται η απάντηση?
(επειδή θεωρησα οτι ειναι στην 1.6 η οποία φέτος δεν ανήκει στην εξεταστεα υλη)
Τίτλος: Απ: Διαγώνισμα στη νέα ύλη και στα "παραμελημένα" κομμάτια
Αποστολή από: Λαμπράκης Μανώλης στις 12 Μαΐου 2021, 08:53:34 ΜΜ
Το σχολικό δυστυχώς έχει σε πολλά σημεία παρόμοια κομμάτια θεωρίας και ορισμούς, πχ δεδομένα, τμηματικό προγραμματισμό και διάφορα άλλα.. Δεν είμαι καθόλου φαν όλων αυτών, αλλά το διαγώνισμα έχει τίτλο "" παραμελημένα κομματια"... Στην παράγραφο 6.1 τα αναφέρει ξανά κάτω κατω... Τι να πω, είναι αρκετά μεγάλη η θεωρία τελικά..
Τίτλος: Απ: Διαγώνισμα στη νέα ύλη και στα "παραμελημένα" κομμάτια
Αποστολή από: semaphore στις 14 Μαΐου 2021, 11:44:17 ΠΜ
Καλημέρα.

Εξαιρετικό Διαγώνισμα με πολύ καλή διατύπωση όλων των θεμάτων!

Ξεχωρίζει όμως το θέμα Δ που πραγματικά αποτελεί 'ξεσκόνισμα' πολλών μεθοδολογιών. Ειδικότερα δε η 'τιμή φρουρός' είναι πολύ 'πονηρή' και πραγματικά ο μαθητής πρέπει να διαβάσει πολύ καλά την εκφώνηση.
Τίτλος: Απ: Διαγώνισμα στη νέα ύλη και στα "παραμελημένα" κομμάτια
Αποστολή από: Λαμπράκης Μανώλης στις 14 Μαΐου 2021, 07:31:41 ΜΜ
Η αλήθεια είναι πως οι εκφωνήσεις θα πρέπει να είναι ξεκάθαρες όσο το δυνατόν.. Τα " δύσκολα" θέματα με βρίσκουν σύμφωνο, αλλά με ξεκάθαρες εκφωνήσεις και όπου χρειάζεται γιατί όχι και ένα παράδειγμα για το πως δουλεύει ένας αλγόριθμος που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι μαθητές ( όπως στο Β1 με την ταξινόμηση με εισαγωγή)
Τίτλος: Απ: Διαγώνισμα στη νέα ύλη και στα "παραμελημένα" κομμάτια
Αποστολή από: nclpao13 στις 21 Μαΐου 2021, 05:21:41 ΜΜ
Στο Α5 μήπως η υπέρβαση των ορίων του πίνακα μπορεί να θεωρηθεί λογικό λάθος ;
Τίτλος: Απ: Διαγώνισμα στη νέα ύλη και στα "παραμελημένα" κομμάτια
Αποστολή από: Λαμπράκης Μανώλης στις 21 Μαΐου 2021, 05:56:42 ΜΜ
Σύμφωνα με το βιβλίο είναι "λογικό λάθος που οδηγεί σε αντικανονικό τερματισμό", σαν υπο-κατηγορία κάπως τα έχει  .. ας πούμε σελ 117 στο βιβλίο πληροφορική,  εχει τίτλο ""λάθη που οδηγούν σε αντικανονικό τερματισμό"' και έχει ένα παράδειγμα διαίρεσης με 0, ενώ σελίδα 125 εχει τίτλο "" εκσφαλμάτωση λογικών λαθών σε δομές επανάληψης""  και έχει στη σελίδα 129 έχει το ίδιο παράδειγμα στην κατηγορία αυτή ... δυστυχώς αφήνει χώρο για διαφορετικές ερμηνίες   .. έχω προσπαθήσει να το περιγράψω στη λύση όσο μπορώ
Τίτλος: Απ: Διαγώνισμα στη νέα ύλη και στα "παραμελημένα" κομμάτια
Αποστολή από: epsilonXi στις 26 Μαΐου 2021, 08:14:09 ΜΜ
το Α2i δεν είναι πια εκτός ύλης;
ή αναφέρεται κάπου αλλού εκτός από το 1.6;
Τίτλος: Απ: Διαγώνισμα στη νέα ύλη και στα "παραμελημένα" κομμάτια
Αποστολή από: epsilonXi στις 26 Μαΐου 2021, 08:15:00 ΜΜ
ακυρο
διάβασα την απάντησή σου πιο πάνω
Τίτλος: Απ: Διαγώνισμα στη νέα ύλη και στα "παραμελημένα" κομμάτια
Αποστολή από: Λαμπράκης Μανώλης στις 26 Μαΐου 2021, 08:34:34 ΜΜ
Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 12 Μαΐου 2021, 08:53:34 ΜΜ
Το σχολικό δυστυχώς έχει σε πολλά σημεία παρόμοια κομμάτια θεωρίας και ορισμούς, πχ δεδομένα, τμηματικό προγραμματισμό και διάφορα άλλα.. Δεν είμαι καθόλου φαν όλων αυτών, αλλά το διαγώνισμα έχει τίτλο "" παραμελημένα κομματια"... Στην παράγραφο 6.1 τα αναφέρει ξανά κάτω κατω... Τι να πω, είναι αρκετά μεγάλη η θεωρία τελικά..

δες εδώ συνάδελφε
Τίτλος: Απ: Διαγώνισμα στη νέα ύλη και στα "παραμελημένα" κομμάτια
Αποστολή από: alkiez στις 31 Μαΐου 2021, 02:11:57 ΜΜ
Συγχαρητήρια για την καλή δουλειά.

Καλοστημένο, καλοδιατυπωμένο και όχι υπερβολικά τραβηγμένα θέματα που τρομάζουν.
Τίτλος: Απ: Διαγώνισμα στη νέα ύλη και στα "παραμελημένα" κομμάτια
Αποστολή από: Λαμπράκης Μανώλης στις 31 Μαΐου 2021, 02:44:38 ΜΜ
Καλησπέρα σε όλους

ευχαριστώ για τα καλά λόγια, μακάρι να βοηθήσει ...
Τίτλος: Απ: Διαγώνισμα στη νέα ύλη και στα "παραμελημένα" κομμάτια
Αποστολή από: tanius76 στις 07 Ιουν 2021, 11:34:59 ΜΜ
Καλησπέρα σας ! Εξαιρετική δουλειά! Ευχαριστούμε !

Έχω μια ένσταση στο Σ/Λ:

5.Αν κατά την ανάγνωση μίας αριθμητικής μεταβλητής, ο χρήστης εισαγάγει ένα χαρακτήρα, τότε το πρόγραμμα θα τερματιστεί αντικανονικά.
Πιστεύω ότι είναι ΛΑΘΟΣ και όχι ΣΩΣΤΟ
πως το δικαιολογείτε ;

Τίτλος: Απ: Διαγώνισμα στη νέα ύλη και στα "παραμελημένα" κομμάτια
Αποστολή από: ikariofil στις 08 Ιουν 2021, 12:01:32 ΠΜ
ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ - ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ - σελ. 118 κάτω
Αν κατά την ανάγνωση του ύψους, ο χρήστης αντί να δώσει μια αριθμητική τιμή, εισαγάγει ένα γράμμα, τότε το πρόγραμμα θα τερματίσει αντικανονικά λόγω λάθους του χρήστη. Στις σύγχρονες γλώσσες προγραμματισμού υπάρχουν τρόποι διαχείρισης τέτοιων λαθών, οι οποίοι δε θα μας απασχολήσουν στο πλαίσιο του μαθήματος αυτού.
Τίτλος: Απ: Διαγώνισμα στη νέα ύλη και στα "παραμελημένα" κομμάτια
Αποστολή από: Λαμπράκης Μανώλης στις 08 Ιουν 2021, 12:07:51 ΠΜ
Ηλία σε ευχαριστώ για την παράθεση, το ίδιο θα έγραφα κια εγώ
Τίτλος: Απ: Διαγώνισμα στη νέα ύλη και στα "παραμελημένα" κομμάτια
Αποστολή από: tanius76 στις 08 Ιουν 2021, 12:43:51 ΠΜ
Παράθεση από: ikariofil στις 08 Ιουν 2021, 12:01:32 ΠΜ
ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ - ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ - σελ. 118 κάτω
Αν κατά την ανάγνωση του ύψους, ο χρήστης αντί να δώσει μια αριθμητική τιμή, εισαγάγει ένα γράμμα, τότε το πρόγραμμα θα τερματίσει αντικανονικά λόγω λάθους του χρήστη. Στις σύγχρονες γλώσσες προγραμματισμού υπάρχουν τρόποι διαχείρισης τέτοιων λαθών, οι οποίοι δε θα μας απασχολήσουν στο πλαίσιο του μαθήματος αυτού.

Ευχαριστώ για την άμεση απάντηση.
Αλλά όταν το εκτελέσουμε στην ΓΛΩΣΣΑ δεν έχουμε αντικανονικό τερματισμό, αλλά βγαίνει μήνυμα για λάθος τύπο δεδομένων.
Τίτλος: Απ: Διαγώνισμα στη νέα ύλη και στα "παραμελημένα" κομμάτια
Αποστολή από: alkisg στις 08 Ιουν 2021, 08:19:28 ΠΜ
@tanius76, αν εννοείς το παρακάτω μήνυμα του Διερμηνευτή,

> Δεν είναι δυνατή η ανάθεση της τιμής «δύο μέτρα» στο «ύψος»: ακέραια μεταβλητή.

...αυτό είναι ο αντικανονικός τερματισμός· το runtime εμφανίζει αυτό το κόκκινο μήνυμα λάθους και στη συνέχεια τερματίζει την εκτέλεση του προγράμματος, δεν εκτελούνται περαιτέρω εντολές.
Τίτλος: Απ: Διαγώνισμα στη νέα ύλη και στα "παραμελημένα" κομμάτια
Αποστολή από: epsilonXi στις 09 Ιουν 2021, 05:31:59 ΜΜ
σα να θυμάμαι ότι το είχα δει κάποια στιγμή στις ρυθμίσεις;;;

είτε να τερματίζει αντικανονικά, είτε να εμφανίζει ένα αυτόματο μήνυμα σφάλματος και να μην τερματίζει

η έκδοση που έτρεχα άμεσα σε ubuntu θυμάμαι ότι δεν τερμάτιζε
τώρα τρέχω μέσω wine και τερματίζει
Τίτλος: Απ: Διαγώνισμα στη νέα ύλη και στα "παραμελημένα" κομμάτια
Αποστολή από: alkisg στις 09 Ιουν 2021, 06:46:23 ΜΜ
Απ' όσο ξέρω,
Τίτλος: Απ: Διαγώνισμα στη νέα ύλη και στα "παραμελημένα" κομμάτια
Αποστολή από: tanius76 στις 10 Ιουν 2021, 12:11:50 ΠΜ
Σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας!  :)