Ενημέρωση για την Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας

Ξεκίνησε από nektar, 12 Οκτ 2011, 11:52:36 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Vangelis

Το πρόβλημα δεν είναι ότι δεν ξέρει κάποιος ποιόν έχει απέναντί του αλλά τι εκπροσωπεί αυτός.
Έτσι πέρα από την διαβεβαίωση σας (τι άλλο θα μπορούσατε να πείτε ως κύριος εκπρόσωπος της ΕΠΕ) μήπως υπάρχει και κάποιο πιο πρακτικό στοιχείο σχετικά με τον αριθμό αυτών που ψήφισαν;

Για τις ερωτήσεις σας προς την ΠΕΚΑΠ γιατί δεν ακολουθείτε τη διαδικασία που μου προτείνατε ως ενδεδειγμένη;:

Παράθεση από: nektar στις 07 Νοε 2011, 05:35:15 ΜΜ
..... μπορείτε να καταθέσετε σχετική αίτηση προς το ΔΣ....


Εγώ όπως έχω δηλώσει γράφω (και απαντώ) ως απλός εκπαιδευτικός Πληροφορικής και ιδρυτικό μέλος της ΠΕΚΑΠ.  Και για το λόγο αυτό υπογράφω ως Vangelis.
Ο αντίστοιχος   ΓΓ της ΠΕΚΑΠ (ως εκπρόσωπος της ΠΕΚΑΠ) γράφει επώνυμα τις ανακοινώσεις του αλλά δεν αποφεύγει να απαντήσει σε "ανώνυμους" καθηγητές, όπως μπορείτε να διαπιστώσετε στο σχετικό post για τις εκλογές της ΠΕΚΑΠ. 

nektar

Παράθεση από: Vangelis στις 09 Νοε 2011, 12:17:00 ΠΜ
Το πρόβλημα δεν είναι ότι δεν ξέρει κάποιος ποιόν έχει απέναντί του αλλά τι εκπροσωπεί αυτός.
Έτσι πέρα από την διαβεβαίωση σας (τι άλλο θα μπορούσατε να πείτε ως κύριος εκπρόσωπος της ΕΠΕ) μήπως υπάρχει και κάποιο πιο πρακτικό στοιχείο σχετικά με τον αριθμό αυτών που ψήφισαν;

Για τις ερωτήσεις σας προς την ΠΕΚΑΠ γιατί δεν ακολουθείτε τη διαδικασία που μου προτείνατε ως ενδεδειγμένη;:


Εγώ όπως έχω δηλώσει γράφω (και απαντώ) ως απλός εκπαιδευτικός Πληροφορικής και ιδρυτικό μέλος της ΠΕΚΑΠ.  Και για το λόγο αυτό υπογράφω ως Vangelis.
Ο αντίστοιχος   ΓΓ της ΠΕΚΑΠ (ως εκπρόσωπος της ΠΕΚΑΠ) γράφει επώνυμα τις ανακοινώσεις του αλλά δεν αποφεύγει να απαντήσει σε "ανώνυμους" καθηγητές, όπως μπορείτε να διαπιστώσετε στο σχετικό post για τις εκλογές της ΠΕΚΑΠ.

Θα καταθέσω λοιπόν προσωπικά την αίτηση εκ μέρους σας και θα σας κοινοποιήσω την απάντηση που θα δώσει το ΔΣ της ΕΠΕ. Αν έχετε τη δυνατότητα, παρακαλέστε τον Γενικό Γραμματέα του ΔΣ της ΠΕΚΑΠ να κάνει το ίδιο με τα δικά μας ερωτήματα ή βοηθήστε εσείς, αν έχετε τέτοια ευχέρεια, για να διαλυθούν το συντομότερο οι όποιες παρεξηγήσεις. Συμφωνείτε;
Νεκτάριος Μουμουτζής

Vangelis

Για να κοινοποιήσετε τον αριθμό των ψηφοφόρων σας ως ένωση συνεχίζετε να υποστηρίζετε ότι χρειάζεται αίτηση;  Γιατί ο αριθμός αυτός αποτελεί επτασφράγιστο μυστικό; τι κρύβετε; τι φοβόσαστε κύριε Μουμουτζή μήπως ότι τελικά θα αποδειχθεί ότι ή ΕΠΕ είναι ένωση – σφραγίδα;.

Την Παρασκευή 11/11/2011 η ΠΕΚΑΠ έχει εκλογές και πιστεύω ότι θα ανακοινώσουν και το πλήθος αυτών που ψήφισαν και πόσους ψήφους πήρε ο κάθε υποψήφιος. Για να δείτε τη διαφορά νοοτροπίας η Γενική Συνέλευση θα μεταδοθεί on-line στην διέυθυνση http://www.ustream.tv/channel/pekapone#events 
Αντίθετα από εσάς η ΠΕΚΑΠ φαίνεται ότι δεν έχει να κρύψει κάτι.   

Φυσικά θα εκλεγεί καινούργιος ΓΓ. Ο υπάρχων για λόγους αρχής δεν ξαναβάζει υποψηφιότητα - πιστεύει ότι δύο θητείες είναι αρκετές για οποιονδήποτε.  Το ίδιο και ο προηγούμενος πρόεδρος ο οποίος για οικογενειακούς λόγους δεν ξαναβάζει υποψηφιότητα.
Αλήθεια υπάρχει περίπτωση εσείς κάποτε (στο ορατό μέλλον)  να μην βάλετε υποψηφιότητα για το ΔΣ της  ΕΠΕ; πιστεύω ότι αυτή θα ήταν μια σωστή κίνηση προσέγγισης των απόψεων των δύο ενώσεων.

Για να απαντήσω στην ερώτησή σας υπόσχομαι λοιπόν ότι για οποιαδήποτε ερώτηση υποβάλετε θα παρέμβω στο νέο ΔΣ για να σας απαντήσουν.  Εκτός από εμένα πιθανά θα μπορούν να παρέμβουν (χωρίς την ανάγκη αίτησης) και ορισμένα δικά σας μέλη οι οποίοι αφού απέτυχαν να εκλεγούν στο ΔΣ της ΕΠΕ προσπαθούν να εκλεγούν στο ΔΣ της ΠΕΚΑΠ.  Ειλικρινά εύχομαι ορισμένοι από αυτούς να εκλεγούν για να διαπιστώσουν εκ των έσω τη διαφορά στον δημοκρατικό τρόπο λειτουργίας μεταξύ των δύο ενώσεων.

nektar

Ειλικρινά αισθάνομαι αστείος να γνωρίζω την ταυτότητά σας και να μην μπορώ να σας απευθυνθώ όπως μου απευθύνεστε επειδή δεν το επιτρέπουν οι κανόνες της διαδικτυακής δεοντολογίας. Φαντάζομαι ότι το ίδιο θα αισθάνονται και εκατοντάδες μέλη του Στεκιού που σας γνωρίζουν. Εσείς πώς αισθάνεστε; Αξίζει τέτοια γελοιποίηση όλων μας εν όψει και των εκλογών που τόσο φαίνεται να σας αγχώνουν;
Νεκτάριος Μουμουτζής

originepe

χρόνια πολλά Νεκτάριε και παλιά μυαλά
μπορεί να σε τηλεφωνήσω κιόλας

αλλά κοίτα που εφτασες :
ζητας διάλογο με το δσ της πεκαπ που πέρισυ μας έγραψες ότι είναι απατεώνες επειδή έκλεψαν τη πρόταση μας , για τις αναθέσεις τι θα πουμε τώρα ;



Vangelis

Αγαπητέ Νεκτάριε (χρόνια πολλά αρχικά)

Ο χώρος μας είναι μικρός και λίγο πολύ γνωριζόμαστε όλοι.  Άλλωστε ακόμα και αν δεν με γνωρίζατε σίγουρα θα σας ενημέρωναν για την ταυτότητα μου πρόθυμα μέλη σας.  Όπως έχω αναφέρει όμως εδώ δεν γράφω με  καμία άλλη ιδιότητα πέρα από την ιδιότητα του απλού καθηγητή Πληροφορικής και ιδρυτικού μέλους της ΠΕΚΑΠ.

Θεωρώ ότι το βάρος θα πρέπει να δίνεται σε αυτά που γράφω και όχι σε οποιαδήποτε ιδιότητά μου έτσι λοιπόν θα παρακαλούσα να επικεντρωνόσαστε σε αυτά που σας γράφω. 

Περιμένω λοιπόν να μου απαντήσετε γιατί ο αριθμός των ατόμων που ψήφισαν στις τελευταίες εκλογές της ΕΠΕ είναι επτασφράγιστο μυστικό και δεν θέλετε να τον αναφέρετε.


Μήπως επειδή αποδεικνύει ότι όλοι οι πληροφορικοί (όχι μόνο οι εκπαιδευτικοί) σας έχουν γυρίσει την πλάτη;

Βέβαια καταλαβαίνω το άγχος σας γιατί σε δύο μέρες θα μπορούμε να τον συγκρίνουμε άμεσα με τον αριθμό των ατόμων (μόνο εκπαιδευτικών) που θα ψηφίσουν στις εκλογές της ΠΕΚΑΠ και η σύγκριση μάλλον δεν θα σας είναι ευχάριστη.   Ίσως και για αυτό η παρελκυστική πρόταση  να υποβάλετε εσείς γραπτή αίτηση εκ μέρους μου .... στον εαυτό σας  ώστε να μου απαντήσετε! 

Άρα άλλους φαίνονται να αγχώνουν οι εκλογές μας.

ΥΣ.  Επειδή θα συνεχίσω να ρωτάω μήπως υπάρχει κάποιο άλλο μέλος της ΕΠΕ έστω και ανώνυμα που δεν φοβάται να πει (για παράδειγμα) "κοιτάξτε ψήφισαν  17 άτομα  αλλά είχαν υψηλή ποιότητα και επειδή δίνουμε βάρος στην ποιότητα δεν μας ενδιαφέρει το πλήθος".


gpapargi

Κοιτώντας τη συζήτηση έχω την εντύπωση ότι βλέπω να μιλάνε πολιτικοί. Βλέπω διαπληκτισμούς αλλά όχι επιχειρήματα. Ερωτήματα της μορφής «πόσοι ψήφισαν στις εκλογές της ΕΠΕ» ή «τι έχουν σπουδάσει οι εκπρόσωποι της ΠΕΚΑΠ» απλώς δείχνουν ότι η μια πλευρά θέλει να πικάρει την άλλη και δε νομίζω ότι κάνουν καλό στο διάλογο.  Αν έχουν ενδιαφέρον, αυτό είναι σκανδαλιστικού χαρακτήρα και δε νοιαζόμαστε για αυτά σε πρώτη φάση.

Σε πρώτη φάση θα θέλαμε να ακούσουμε θέσεις και επιχειρήματα.
Θα ήθελα λοιπόν να θέσω από ένα ερώτημα προς κάθε κατεύθυνση προκειμένου να προχωρήσει ο διάλογος σε επίπεδο επιχειρημάτων. 

Ερώτημα προς Βαγγέλη:

Ας υποθέσουμε ότι ανοίγει ένα ΤΕΙ «Αγελαδοτροφίας και πληροφορικής» που το επίπεδό του είναι πολύ χαμηλό. Το ΤΕΙ αυτό θα πρέπει να έχει επαγγελματικά δικαιώματα πληροφορικής; Αν όχι, που τοποθετεί η ΠΕΚΑΠ το κατώφλι πάνω από το οποίο κάποιο τμήμα πρέπει να έχει επαγγελματικά δικαιώματα και κάτω από αυτό δεν πρέπει να έχει; Ας μη μιλήσουμε για υπάρχοντα τμήματα. Ας μιλήσουμε για ένα υποθετικό τμήμα αμφιβόλου ποιότητας που ανοίγει αύριο και εμπεριέχει τη λέξη πληροφορική στο όνομά του. Πρέπει να γίνει αξιολόγηση πριν του αναγνωριστούν επαγγελματικά δικαιώματα ή όχι; Και αν ναι με τι κριτήριο;

Ερώτημα προς Νεκτάριο:
Από ότι είδα έχει γίνει από την ΕΠΕ κάποια αξιολόγηση των τμημάτων. Φαίνεται να καταλήγει σε κάποια περίεργα αποτελέσματα όπως πχ κάποια πολύ σοβαρά πανεπιστήμια να έχουν μικρότερη αξιολόγηση από κάποια μέτρια ΤΕΙ. Έχει λάβει η ΕΠΕ υπόψη της μόνο το ποια μαθήματα γίνονται ή και το επίπεδο διδασκαλίας και εξετάσεων στο κάθε τμήμα; Έχει λάβει υπόψη της την έρευνα (πχ τα διδακτορικά) που παράγει το κάθε τμήμα; Έχει λάβει υπόψη της τις βάσεις εισαγωγής του τμήματος; Αυτό το λέω γιατί όταν πχ στους ηλεκτρολόγους του ΕΜΠ η βάση είναι στο 19000+ και σε κάποιο ΤΕΙ η βάση είναι κάτω του 10 μου φαίνεται παράλογο να μετράει το ίδιο το ότι έχουν και τα 2 τμήματα ένα μάθημα με το ίδιο όνομα.  Είναι φανερό ότι άλλο μάθημα θα γίνει στο ένα τμήμα και άλλο στο άλλο γιατί είναι άλλες οι δυνατότητες του ακροατηρίου σε κάθε περίπτωση.

Παρακαλώ να μείνουμε σε επίπεδο επιχειρημάτων
Γιώργος Παπαργύρης

Stefania

Παράθεση από: Vangelis στις 10 Νοε 2011, 12:49:55 ΠΜ
ΥΣ.  Επειδή θα συνεχίσω να ρωτάω μήπως υπάρχει κάποιο άλλο μέλος της ΕΠΕ έστω και ανώνυμα που δεν φοβάται να πει (για παράδειγμα) "κοιτάξτε ψήφισαν  17 άτομα  αλλά είχαν υψηλή ποιότητα και επειδή δίνουμε βάρος στην ποιότητα δεν μας ενδιαφέρει το πλήθος".

Έχει καταντήσει τόσο κουραστικό αυτό που κάνεις Βαγγέλη, που στις επόμενες εκλογές από 17, θα είναι 18 αυτοί που θα ψηφίσουν. Με έπεισες να γραφτώ τελικά!  :P
Κύριε Μουμουτζή και κύριε Αλεξάκο, ο κύριος Βαγγέλης στο βιογραφικό του, λέει ότι έχει 30 χρόνια προσφοράς στην πληροφορική. Μπορείτε να τον γράψετε σαν επίτιμο μέλος στην ΕΠΕ; Να ησυχάσει και αυτός και ο originepe -προς θεού δεν λέω ότι είναι το ίδιο άτομο-. Γιατί στο βάθος το ζηλεύουμε αυτό που ρεζιλεύουμε, που λέει και ο τραγουδιστής.
Ερώτημα και από εμένα. Με τους αναπληρωτές τι θα γίνει; Εκτός και αν αυτοί δεν θεωρούνται συνάδελφοί σας.

Vangelis

#128
Συνάδελφε Παπαργύρη

Ακολουθώντας το παράδειγμά σου θα ρωτήσω και με τη σειρά μου ποίος κρίνει (ή πρέπει να κρίνει) ότι το επίπεδο του τμήματος "Αγελαδοτροφίας και Πληροφορικής" είναι χαμηλό και ποιος δίνει (ή πρέπει να δίνει) επαγγελματικά δικαιώματα στους αποφοίτους του;  Εσύ;, εγώ;, η ΠΕΚΑΠ, η ΕΠΕ;. Πιστεύω ότι η απάντηση είναι προφανής,  κανένας από τους παραπάνω.

Έτσι δεν νομίζω ότι η δουλειά μιας επιστημονικής κλαδικής ένωσης (ιδιαίτερα αν είναι Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) είναι η αξιολόγηση των τμημάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η εργασία αυτή είναι πολύ σοβαρή και δεν μπορεί να ανατεθεί σε μια ένωση η οποία εκπροσωπεί συγκεκριμένα συμφέροντα. Τέτοιες έρευνες διεξάγονται από ανεξάρτητους φορείς και από ειδικούς επιστήμονες.  Η λογική του μαζευόμαστε μια παρέα (όποιος έχει ελεύθερο χρόνο) χωρίς  ειδικές γνώσεις, χωρίς  εμπειρία και χωρίς επιστημονική καθοδήγηση, διαβάζουμε δύο άρθρα   και αξιολογούμε τμήματα με βάση  το όνομα των μαθημάτων που έχουν (στο διαδίκτυο), είναι πολύ μακριά από την επιστημονική λογική που πρέπει να διέπει μια τέτοια έρευνα. Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι δεν θεωρώ ότι η ΠΕΚΑΠ έχει τις γνώσεις και την εμπειρία για να θέσει κριτήρια αξιολόγησης τμημάτων (ποια πρέπει να είναι καθώς και τη βαρύτητα που πρέπει να έχει το καθένα). 

Για παράδειγμα δεν έχω ακούσει ότι η Μαθηματική Εταιρία (στην οποία ήμουν πολλά χρόνια μέλος) έχει αξιολογήσει τα τμήματα των Μαθηματικών ή η Ένωση Φυσικών τα τμήματα Φυσικών Επιστημών (παρόλο που και οι δύο είναι ευρύτερες επιστημονικές ενώσεις από την ΠΕΚΑΠ) .

Θεωρώ ότι είναι ευθύνη της πολιτείας η αξιολόγηση των τμημάτων και προσωπικά είμαι υπέρ της αξιολόγησης όλων (και των τμημάτων και των σχολείων και των  εκπαιδευτικών).   Φυσικά το ίδιο ισχύει για την απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων.

Είναι διαφορετικό πράγμα, βέβαια η κατάθεση προτάσεων (όπως αυτές που αναφέρεις π.χ να εξεταστεί η ύλη των μαθημάτων, δυσκολία εξετάσεων, εργασιών, έρευνα που παράγεται κ.λπ).

Σχετικά με την πρώτη παρατήρηση σου:
Ο αριθμός  των ενεργών ατόμων που αποτελούν μια ένωση είναι ενδεικτικός του κατά πόσο η ένωση αυτή είναι υπαρκτή και αποδεκτή από τους συναδέλφους ή είναι απλά μια χαλαρή παρέα (π.χ αποφοίτων ενός  τμήματος)  οι οποίοι αποφάσισαν ότι αυτοί είναι οι πλέον ειδήμονες να κρίνουν επί παντός επιστητού και μοιράζουν τίτλους. Άρα είναι ένα σημαντικό στοιχείο και καθόλου "σκανδαλιστικό".

Δεν σου κάνει εντύπωση ότι κανένας από την ΕΠΕ δεν έχει απαντήσει ακόμα πόσοι τελικά ψήφισαν στις εκλογές τους; Αν ήταν ένας μικρός αλλά λογικός αριθμός μελών  π.χ  50-100 άτομα θα το είχαν πει άρα.....
(δικαιούμαι να υποψιαστώ ότι μπορεί τελικά να ψήφισαν μόνο οι υποψήφιοι!)


(Σχετικά με την αξιολόγηση  και την υπάρχουσα κοινή αίσθηση αξιολόγησης θα γράψω κάποια στιγμή περισσότερα)


Vangelis

#129
Στεφανία
αν ήθελα να γραφώ στην ΕΠΕ θα γραφόμουν λόγω πτυχίων και όχι λόγω προϋπηρεσίας.
Τώρα που γράφτηκες εσύ (και γίνατε 18  :)) μήπως μπορείς να μάθεις εσύ και να μου απαντήσεις ;  Υπόσχομαι να ησυχάσω μετά!

Φιλικά

Βαγγέλης

Τώρα μου έβαλες ιδέες αν μαζέψω μερικούς φίλους και κατεβούμε στις επόμενες εκλογές της ΕΠΕ μπορεί να γίνω εγώ ο επόμενος  ΓΓ  :)


nektar

Παράθεση από: gpapargi στις 10 Νοε 2011, 02:32:44 ΜΜ
Ερώτημα προς Νεκτάριο:
Από ότι είδα έχει γίνει από την ΕΠΕ κάποια αξιολόγηση των τμημάτων. Φαίνεται να καταλήγει σε κάποια περίεργα αποτελέσματα όπως πχ κάποια πολύ σοβαρά πανεπιστήμια να έχουν μικρότερη αξιολόγηση από κάποια μέτρια ΤΕΙ. Έχει λάβει η ΕΠΕ υπόψη της μόνο το ποια μαθήματα γίνονται ή και το επίπεδο διδασκαλίας και εξετάσεων στο κάθε τμήμα; Έχει λάβει υπόψη της την έρευνα (πχ τα διδακτορικά) που παράγει το κάθε τμήμα; Έχει λάβει υπόψη της τις βάσεις εισαγωγής του τμήματος; Αυτό το λέω γιατί όταν πχ στους ηλεκτρολόγους του ΕΜΠ η βάση είναι στο 19000+ και σε κάποιο ΤΕΙ η βάση είναι κάτω του 10 μου φαίνεται παράλογο να μετράει το ίδιο το ότι έχουν και τα 2 τμήματα ένα μάθημα με το ίδιο όνομα.  Είναι φανερό ότι άλλο μάθημα θα γίνει στο ένα τμήμα και άλλο στο άλλο γιατί είναι άλλες οι δυνατότητες του ακροατηρίου σε κάθε περίπτωση.
Η αξιολόγηση, προς το παρόν, αφορά αποκλειστικά και μόνο την πληρότητα του προγράμματος σπουδών. Όχι την ποιότητα του διδακτικού προσωπικού, τον τρόπο με τον οποίο υλοποιείται το πρόγραμμα σπουδών κ.λ.π.
Να σημειώσω δε ότι αξιολογήσεις των ακαδημαϊκών μονάδων (με τα επιπρόσθετα στοιχεία που αναφέρεις και που είναι στους άμεσους μελλοντικούς μας στόχους) είναι παγιωμένη πρακτική σε πολλές χώρες από ανάλογους επαγγελματικούς-επιστημονικούς φορείς, παρά τα όσα αντίθετα διατυπώθηκαν από άλλον συνομιλητή. Αν θέλετε συγκεκριμένες παραπομπές πείτε μου.

Παράθεση από: Stefania στις 10 Νοε 2011, 03:16:48 ΜΜ
Ερώτημα και από εμένα. Με τους αναπληρωτές τι θα γίνει; Εκτός και αν αυτοί δεν θεωρούνται συνάδελφοί σας.
Αντιμετωπίζοντας τις πλασματικές υπεραριθμίες (βλ. http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=493 με κείμενα που παραπέμπει) και βρίσκοντας μια κοινά αποδεκτή λύση για την αξιοποίηση των καθηγητών άλλων ειδικοτήτων για την εφαρμογή της Πληροφορικής σε όλες τις επιστημονικές ειδικότητες της δευτεροβάθμιας/πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αυξάνεται σημαντικά η ανάγκη για νέες προσλήψεις εκπαιδευτικών Πληροφορικής.  Ταυτόχρονα αγωνιζόμαστε για αναβάθμιση της Πληροφορικής Παιδείας σε όλες τις βαθμίδες και έχουμε καταθέσει λεπτομερείς προτάσεις (βλ. http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=433 με κείμενα που παραπέμπει) που δημιουργούν ακόμη περισσότερες θέσεις εργασίας. Χρειαζόμαστε από όλους τους συναδέλφους αναπληρωτές βοήθεια για να πεισθεί η κοινωνία για την αναγκαιότητα αυτών των προτάσεων που αφορούν, πρωτίστως, το μέλλον της χώρας μας, και να πιέσει μαζί με μας την Πολιτεία για την υιοθέτησή τους. Δεν θα αναφερθώ (για να μη βγω εκτός θέματος) για τις δράσεις της ΕΠΕ που αφορούν την επαγγελματική προοπτική των Πληροφορικών εκτός εκπαίδευσης. Αν θέλετε μπορώ να κάνω σχετικές αναφορές για την ενημέρωσή σας.

Κλείνοντας, να σας ενημερώσω ότι κατόπιν των όσων ήδη διατυπώθηκαν σε αυτό το θέμα και προτάσεων προς το ΔΣ της ΕΠΕ από εκπαιδευτικούς που αγωνιούν για το μέλλον των κλάδων ΠΕ19-20 εν όψει και της γενικότερης κρίσης, αποφασίστηκε η διοργάνωση εκδήλωσης (http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=497) στην οποία ελπίζω να έχουμε την ευκαιρία να γνωριστούμε όλοι από κοντά και να βρούμε κοινά αποδεκτές λύσεις επ' ωφελεία της Παιδείας, της Πληροφορικής και όλων των εκπαιδευτικών και μαθητών. Περιμένουμε προτάσεις για τη θεματολογία της εκδήλωσης και για εισηγήσεις/παρουσιάσεις από κάθε ενδιαφερόμενο σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται στην ανωτέρω διεύθυνση.

Νεκτάριος Μουμουτζής

Gnirut

"Η αξιολόγηση, προς το παρόν, αφορά αποκλειστικά και μόνο την πληρότητα του προγράμματος σπουδών. Όχι την ποιότητα του διδακτικού προσωπικού, τον τρόπο με τον οποίο υλοποιείται το πρόγραμμα σπουδών κ.λ.π."

Μήπως αυτά τα θέματα που θέτεις είναι δουλειά της ακαδημαϊκής κοινότητας να τα λύσει και να αποφανθεί και όχι οποιασδήποτε ένωσης;

mb

Συνάδελφοι ομολογώ ότι δεν καταλαβαίνω την προσπάθεια ορισμένων να απαξιώσουν την μελέτη που έκανε η ΕΠΕ. Η ανάγκη της μελέτης για την ένωση ήταν προφανής. Ποιους απόφοιτους μπορεί να εγγράψει ως μέλη της απο αυτή την πανσπερμία ΑΕΙ και ΑΤΕΙ που έχουν και ένα όρο ή ένα συνθετικό με την λέξη Πληροφορική, Μηχανικός Η/Υ κλπ στο όνομά τους.
Η μελέτη εγκρίθηκε από την ΓΣ άρα στο θέμα αν είναι έγκυρη ως προς τους ποιους θα εγγράφει ως μέλη της η ΕΠΕ ή οχι δεν μπορεί να αμφισβητηθεί παρά μόνο από τα μέλη της οπότε θα πρέπει ίσως να αναθεωρηθεί.
Ως προς την επιστημονικότητά της τώρα. Τα κριτήρια που ακολουθήθηκαν ήταν η πληρότητα του προγγράμματος σπουδών σύμφωνα με μελέτες που έχει κάνει η ACM κλπ. Πολύ το αμφισβητούν και ίσως καλά κάνουν. Εδώ λοιπόν έρχεται πάλι στην επιφάνεια η ανάγκη ίδρυσης ενός Επιμελητηρίου Πληροφορικής, κάτι που έχει προτείνει η ΕΠΕ εδώ και πολλά χρόνια. Όποιοι λοιπόν αμφισβητούν την επιστημονικότητα της μελέτης ας υποστηρίξουν και αυτοί την προσπάθεια ίδρυσης ενός επιμελητηρίου όπου εκει θα μπορουν να γίνουν μελέτες, προτάσεις κλπ με θεσμικό πια ρόλο.

Vangelis

Παράθεση από: nektar στις 11 Νοε 2011, 04:06:33 ΜΜ
....
Να σημειώσω δε ότι αξιολογήσεις των ακαδημαϊκών μονάδων (με τα επιπρόσθετα στοιχεία που αναφέρεις και που είναι στους άμεσους μελλοντικούς μας στόχους) είναι παγιωμένη πρακτική σε πολλές χώρες από ανάλογους επαγγελματικούς-επιστημονικούς φορείς, παρά τα όσα αντίθετα διατυπώθηκαν από άλλον συνομιλητή. Αν θέλετε συγκεκριμένες παραπομπές πείτε μου.

Αγαπητέ Νεκτάριε
Οι ενώσεις που αναφέρετε χρησιμοποιούν την μεθοδολογία που ακριβώς ανέφερα.  Δηλαδή χρησιμοποιούν καθηγητές πανεπιστημίων ειδικούς  στην αξιολόγηση, συγκεκριμένη επιστημονική μεθοδολογία, καθοδήγηση  κ.λπ.  Αν υπάρχει μια αξιολόγηση η οποία έγινε από ομάδα που δεν περιλαμβάνει καθηγητές πανεπιστημίου παρακαλώ να την αναφέρετε.

Καλά τα μελλοντικά σχέδια που έχετε αλλά με ποιους θα τα πραγματοποιήσετε; Υπάρχει κάποιος καθηγητής (έστω του τμήματός σας) ενεργό μέλος της ένωσής σας;

Ζήτησα να μου αναφέρετε τα προσόντα αυτών που διενέργησαν τη δική σας έρευνα.  Τι έχουν σπουδάσει, τι τίτλους σχετικούς με την αξιολόγηση έχουν και ποια είναι η εμπειρία τους πάνω σε αυτήν;.

Φυσικά και σε αυτό το θέμα πλήρης σιωπή


Διαφορετικά το θέτει το θέμα ο mb  λέγοντας βρε παιδιά  εμείς την κάναμε μόνο για εσωτερική χρήση της ΕΠΕ και είναι έγκυρη μόνο για τα μέλη της.   Έτσι μάλιστα, το καταλαβαίνουμε αλλά όχι να την προβάλουμε και προς τα έξω ως επιστημονικά έγκυρη.

Και για να ξαναγίνω "κακός" να ρωτήσω  "ποια μέλη της;"

ΥΣ.   Τι έγινε με τον αριθμό των ατόμων που ψήφισαν στην ΕΠΕ προχωράει η αίτησή για να τον πληροφορηθούμε;

dkonetas

#134
με δεδομένο ότι γίνεται προσπάθεια να απαξιωθεί η μελέτη απλά να παραθέσω επισημαίνοντας με bold  κάποια σημεία από την μελέτη τα οποία απαντούν σε κάποια ερωτήματά που τέθηκαν και να τονίσω ότι είναι πολύ πιό δύσκολο το να συνθέτεις από το να σχολιάζεις ... ιδού λοιπόν η Ρόδος ιδού και το πήδημα για όποιον θέλει να αμφισβητήσει πχ το προτεινόμενο πρόγραμμα σπουδών όπως προκύπτει από την ACM  ...  ας δουλέψει κάποιος άλλος για να προτείνει κάτι άλλο kαλύτερο , εγκυρότερο και επιστημονικότερο...


"...
Αξιολόγηση Προγραμμάτων Σπουδών Πληροφορικής

Εισαγωγή
Η πληροφορική αν και νεότατη επιστήμη κατάφερε σε ελάχιστο χρόνο να αλλάξει σε παγκόσμιο επίπεδο κάθε έκφανση της κοινωνίας και της οικονομίας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να ιδρυθούν στην Ελλάδα σε ένα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα πάρα πολλά τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ που προσφέρουν εκπαίδευση σε διάφορους τομείς της πληροφορικής και των εφαρμογών της. Η παρούσα μελέτη εξετάζει αναλυτικά τα προγράμματα σπουδών αυτών των τμημάτων και αξιολογεί ποσοτικά την πληρότητά τους στο γνωστικό πεδίο της πληροφορικής. Με τον όρο γνωστικό πεδίο πληροφορικής αναφερόμαστε συγκεκριμένα στην επιστήμη των υπολογιστών (computer science) και όχι στα συναφή με αυτή πεδία της μηχανικής υπολογιστών (computer engineering), των τηλεπικοινωνιών (telecommunications) και των πληροφοριακών συστημάτων (information systems). Με τον όρο πρόγραμμα σπουδών αναφερόμαστε στο σύνολο των μαθημάτων που οδηγούν είτε σε πτυχίο ενιαίου κύκλου σπουδών είτε σε πτυχίο συγκεκριμένης κατεύθυνσης, στην περίπτωση που ένα τμήμα προσφέρει υποχρεωτικές κατευθύνσεις ή κύκλους σπουδών. Να τονίσουμε επίσης ότι η παρούσα αξιολόγηση δεν αφορά τα τμήματα συνολικά αλλά μόνο τα προγράμματα σπουδών τους.

Σκοπός
Η αξιολόγηση ενός προγράμματος σπουδών γίνεται πάντα με συγκεκριμένους στόχους, και στην προκειμένη περίπτωση στόχος είναι η αξιολόγηση της πληρότητας του κάθε προγράμματος. Η αξιολόγηση είναι ποσοτική και δεν υπεισέρχεται σε θέματα ποιότητας, τα οποία είναι ως επί τω πλείστον υποκειμενικά και μη μετρήσιμα. Ο σκοπός της αξιολόγησης είναι να μετρήσει την αναμενόμενη (expected) γνώση που ένα πρόγραμμα σπουδών μπορεί να εγγυηθεί σε όλους τους αποφοίτους του. Δε μετράει, δηλαδή, τις γνώσεις του κάθε αποφοίτου μεμονωμένα αλλά τη γνώση που το πρόγραμμα σπουδών μπορεί να του εξασφαλίσει. Οι πραγματικές γνώσεις του εκάστοτε αποφοίτου θα παρουσιάζουν φυσικά μια διακύμανση. Η προτεινόμενη μεθοδολογία, όπως φυσικά και κάθε μορφής αξιολόγηση, δεν είναι δυνατόν να καλύψει όλες τις πτυχές ενός προγράμματος σπουδών. Προσφέρει ωστόσο ένα χρήσιμο εργαλείο τόσο για την εσωτερική αξιολόγηση του κάθε προγράμματος σπουδών όσο και για τη σύγκρισή του με άλλα.

Μεθοδολογία

Για το σκοπό της αξιολόγησης σχηματίσθηκε ένα Πρότυπο Πρόγραμμα Σπουδών Πληροφορικής (ΠΠΣΠ) και ορίσθηκε αναλυτικά η ύλη του κάθε μαθήματος. Η επιλογή του συγκεκριμένου προγράμματος βασίσθηκε σε διεθνή πρότυπα σπουδών http://www.acm.org/education/curricula-recommendations και ήταν μια συλλογική προσπάθεια πολλών Πληροφορικών που έχουν γνωρίσει και συγκρίνει μέσα από τις σπουδές τους αρκετά προγράμματα σπουδών τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού. Το ΠΠΣΠ αποτελείται από 36 βασικά μαθήματα (στο http://review.epe.org.gr/doc.php?q=4 μπορείτε να δείτε τόσο τα μαθήματα όσο και συνοπτικά την επιμέρους πλήρη ύλη για την οποία αξιολογήθηκαν) τα οποία προσφέρουν έναν πλούσιο κορμό γνώσεων και καλύπτουν επαρκώς το φάσμα της πληροφορικής σήμερα. Κάθε απόφοιτος πληροφορικής θα έπρεπε ιδανικά να τα έχει διδαχθεί όλα. Τα 36 αυτά μαθήματα αποτελούν δηλαδή το σύνολο των υποχρεωτικών μαθημάτων ενός ολοκληρωμένου προγράμματος σπουδών και όχι το σύνολο όλων των μαθημάτων που θα έπρεπε αυτό να προσφέρει.

Στη συνέχεια, βαθμολογήθηκαν με βάση το ΠΠΣΠ όλα τα προγράμματα σπουδών των τμημάτων που σχετίζονται με την πληροφορική. Για κάθε μάθημα του ΠΠΣΠ εξετάσθηκε αρχικά αν, και σε τι μορφή, προσφέρεται από το κάθε πρόγραμμα σπουδών, και στη συνέχεια αξιολογήθηκε τόσο η πληρότητα του θεωρητικού του μέρους (διαλέξεις, σεμινάρια, κλπ.) όσο και αυτή του πρακτικού του (ασκήσεις, εργαστήρια, κλπ.). Η αξιολόγηση και η βαθμολόγηση βασίστηκαν αποκλειστικά στους οδηγούς σπουδών των τμημάτων όπως αυτοί δημοσιεύονται στους επίσημους ιστοτόπους τους. Η βαθμολόγηση του κάθε προγράμματος σπουδών προκύπτει από τον ακόλουθο τύπο που εκφράζει την αναμενόμενη τιμή (expected value) παρακολούθησης του ΠΠΣΠ.

Με p συμβολίζουμε την πιθανότητα παρακολούθησης του κάθε μαθήματος (ένα μάθημα που είναι υποχρεωτικό σε ένα πρόγραμμα σπουδών θα βαθμολογηθεί επομένως με p=1).
Με t συμβολίζουμε το συντελεστή βαρύτητας του θεωρητικού μέρους του μαθήματος και με l τον αντίστοιχο συντελεστή του πρακτικού μέρους. Οι δύο αυτοί συντελεστές είναι διαφορετικοί για κάθε μάθημα αλλά το άθροισμά τους είναι πάντοτε ίσο με 1. Τέλος, Θ είναι η βαθμολογία που πέτυχε ένα μάθημα αναφορικά με την πληρότητα του θεωρητικού του μέρους, και Π η αντίστοιχη του πρακτικού. Οι δύο αυτές βαθμολογίες κυμαίνονται από 0 μέχρι 1. Η μέγιστη βαθμολογία που μπορεί να συγκεντρώσει ένα πρόγραμμα σπουδών είναι επομένως ίση με 1.



και επειδή  η διαστρέβλωση της αλήθειας σχεδόν πάντα έχει ημερομηνία λήξης απλά να επισημάνω ότι για την συγγραφή της συνεργάστηκαν 17 πληροφορικοί (μήπως από αυτό καρφώθηκε το νούμερο σε όσους δεν έχουν το θάρρος της επώνυμης άποψής τους? )
Ο όλος παραπάνω διάλογος θα μου θύμιζε την κολοκυθιά που παίχτηκε τις τελευταίες ημέρες με πρωταγωνιστές τους γελοίους πολιτικούς οι οποίοι μας εκπροσωπούν απλά εδώ εκτιμώ πώς υπάρχει μία ειδοποιός διαφορά , από την μία πλευρά αναρτούνται και επιχειρήματα