Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου

Ξεκίνησε από skoud, 02 Οκτ 2010, 11:50:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

skoud

Ανακοίνωση- θέσεις της ΠΕΚΑΠ για την Πληροφορική στο νέο Λύκειο

http://www.pekap.gr/Images/UploadedFiles/PEKAP_4_5_11.pdf
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

tdrivas

Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

Empire

Παράθεση από: morfeus στις 05 Μαΐου 2011, 10:36:26 ΜΜ
για το μάθημα των Θρησκευτικών..
http://www.esos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=12632:gg-ip-paideias-ta-thriskeitika-einai-sistatiko-stoixeio-tis-taitotitas-mas&Itemid=1796

Συγκινήθηκα απο τα λεγόμενα του :D....απλά τραγικός!!!Ας πει τουλάχιστον καθαρά ότι δέχεται πιέσεις απο την εκκλησία :angel:...τι κάθεται και λέει αυτές τι αρλούμπες...φοβερή επιχειρηματολογία ομολογώ!!! :laugh:

gpapargi

Πολιτικοί  φίλε μου. Δε θα σου πουν ποτέ στα ίσια το λόγο για τον οποίο έκαναν κάτι. Θα αποφασίσουν με βάση τα συμφέροντα και μετά θα κατασκευάσουν ένα επιχείρημα για να στηρίξουν αυτό που έχουν προαποφασίσει. Δε θα σου δώσουν τον πραγματικό λόγο αλλά κάποιο λόγο που «στέκεται».  Ποτέ δε θα ξέρεις αν άκουσες την αλήθεια από αυτούς.

Αν θέλει κανείς να κατανοήσει την ισχύ της εκκλησίας στην παιδεία μπορεί να ρίξει μια ματιά σε μια παλιά ιστορία: τότε που η εκκλησία κατάφερε να κάνει την πολιτεία να αποσύρει το σχολικό βιβλίο της ιστορίας γιατί θεωρήθηκε βλάσφημο το ότι ανέφερε κάπου ότι η καταγωγή του ανθρώπου περιγράφεται από τη θεωρία της εξέλιξης.

http://www.iospress.gr/ios2000/ios20000730a.htm
http://www.iospress.gr/ios2000/ios20000730b.htm

Όταν το υπουργείο λέγεται «Υπουργείο παιδείας δια βίου μάθησης ΚΑΙ «ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ» καταλαβαίνει κανείς πολλά.

Ενδιαφέρον έχει και θέση των πανεπιστημιακών για το μάθημα των θρησκευτικών στο νέο λύκειο:

«Απογοητευτικό για την πολιτική του Υπουργείου είναι το είδος του πολίτη που επιθυμεί να διαμορφώσει, όπως προφαίνεται από τη διατήρηση του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Λύκειο, και μάλιστα όσες ώρες και το μάθημα της Ιστορίας, την ίδια στιγμή που δεν συμπεριλαμβάνεται στα «υποχρεωτικά» η ενασχόληση των νέων με τις τέχνες και τον πολιτισμό.»

http://www.esos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=12296:panepistimiakoi-oi-allages-sto-likeio-pou-tha-isxisoun-apo-ton-septembri-martiroun-tin-elleipsi-epistimonika-tekmiriomenou-sxediou&Itemid=1796

tom

Παράθεση από: gpapargi στις 06 Μαΐου 2011, 09:24:21 ΠΜ
Όταν το υπουργείο λέγεται «Υπουργείο παιδείας δια βίου μάθησης ΚΑΙ «ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ» καταλαβαίνει κανείς πολλά.
Έτυχε να έχω μια επικοινωνία με κάποια ευρωπαικά υπουργεία για μια εργασία και μου έκανε πολύ εντύπωση αυτό που επισημαίνεις Γιώργο! Το σκέφτηκα αμέσως και εγώ...
Ενδεικτικά αναφέρω αντίστοιχους τίτλους υπουργείων:

Γερμανία: "Υπουργείο παιδείας και έρευνας" (Federal Ministry of Education and Research)
Σουηδία: Υπουργείο παιδείας και έρευνας" (Ministry of Education and Research)
Κύπρος: "Υπουργείο παιδείας και πολιτισμού"

Όλα ωραία! Το δικό μας άστο...
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

Vangelis

Και ένα θετικό για να μην τα βλέπουμε όλα μαύρα απο την συνεντευξη του ΓΓ.
"τα Θρησκευτικά είναι ένα από τα μαθήματα στα οποία εάν κάποιος δεν θέλει να πάρει μέρος, το δηλώνει και δεν παίρνει μέρος"

geokra

Ωραία ειρωνεία το φετινό θέμα στις πανελλαδικές. Διάδοση της γνώσης μέσω διαδικτύου και ό,τι αυτό συνεπάγεται, αλλά χωρίς Πληροφορικούς στο Λύκειο. μας δουλεύουν κανονικότατα.

za√‘ag

Παράθεση από: geokra στις 12 Μαΐου 2011, 01:22:22 ΜΜ
Ωραία ειρωνεία το φετινό θέμα στις πανελλαδικές. Διάδοση της γνώσης μέσω διαδικτύου και ό,τι αυτό συνεπάγεται, αλλά χωρίς Πληροφορικούς στο Λύκειο. μας δουλεύουν κανονικότατα.

ΟΠΩΣ ΤΑ ΛΕΣ !! ΔΥΣΤΥΧΩΣ !!
«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

Vangelis

Μην τα βλέπουμε αρνητικά (η ειρωνικά) πιστεύω ότι πρέπει σα κλάδος  να εκμεταλευτούμε το θέμα της Γλώσσας για να ακούγονται οι θέσεις μας.

Ο συγγραφέας του άρθρου (Πάσχος Μανδραβέλης) έχει ένα αξιόλογο βλογκ στην διεύθυνση www.medium.gr

gpapargi

Παράθεση από: Vangelis στις 07 Μαΐου 2011, 02:17:27 ΜΜ
Και ένα θετικό για να μην τα βλέπουμε όλα μαύρα απο την συνεντευξη του ΓΓ.
"τα Θρησκευτικά είναι ένα από τα μαθήματα στα οποία εάν κάποιος δεν θέλει να πάρει μέρος, το δηλώνει και δεν παίρνει μέρος"

Κάπου άκουσα (δε θυμάμαι που δυστυχώς) ότι όταν κάποια παιδάκια το ζήτησαν αυτό στιγματίστηκαν. Τα αντιμετώπιζαν με διαφορετικό τρόπο η διεύθυνση και οι εκπαιδευτικοί.
Θυμίζει το θέμα των ταυτοτήτων. Όταν είδαν ότι δεν μπορούσαν να αποτρέψουν τη μη αναγραφή του θρησκεύματος στην ταυτότητα, θέλησαν να αναγράφουν στις δικές τους ταυτότητες το θρήσκευμα. Έτσι όσοι δεν αναγράφουν το θρήσκευμα στην ταυτότητα τους αυτομάτως ξεχωρίζουν. Είναι έμμεσος στιγματισμός.


dtsilog

Η υφυπουργός του υπουργείου αμάθειας (υπουργείου που πάει ασορτί με το υπουργείο καταστολής του πολίτη) μίλησε ξεκάθαρα για εκμάθηση χρήσης ΗΥ στο Δημοτικό. Κάτι που σκοπεύει να επεκτείνει του χρόνου και στο Γυμνάσιο. Όταν όλοι μιλούσαν για παιδιά που θα πατάνε πλήκτρα, σίγουρα το μάθημα που θα τα ωθούσε σε αυτή την κατεύθυνση δε θα είχε με τίτλο "Πατάω πλήκτρα και μαθαίνω". Χρειάζεται ένας πιο εύηχος τίτλος όπως ΤΠΕ. Όταν επιτέλους συνειδητοποιήσουμε ότι η Πληροφορική ευνουχίζεται, καταστρέφεται οποιαδήποτε έννοια και χαρά της δημιουργίας, τότε να μαζευτούμε πάλι να το συζητήσουμε. Προς το παρόν όμως ας ευησυχαστεί ο καθένας στο σχολείο του, που νομίζει ότι δεν πλήττεται, που νομίζει ότι τελικά δεν είναι και άσχημα όπως έγινε η Πληροφορική στο νέο Λύκειο, που θα πάρουμε και "μερικά κιλά" ώρες παραπάνω στο τέλος. Το μόνο σίγουρο είναι ότι στο τέλος ο καθένας παίρνει αυτό που του αξίζει. Και η Πληροφορική αξίζει πολλά πολλά περισσότερα, στα οποία όπως φαίνεται δεν είμαστε έτοιμοι ακόμα να ανταπεξέλθουμε.
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

pgrontas

#1422
Παράθεση από: badim στις 13 Μαΐου 2011, 10:32:16 ΠΜ
http://www.esos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=12749:ti-programmatizei-to-ip-paideias-gia-tin-pliroforiki-ti-biologia-kai-tis-ksenes-glosses&Itemid=1796

Κάποια σημεία από την ομιλία της υφυπουργού που μου έκαναν εντύπωση:
Παράθεση
Η Επιστήμη των Υπολογιστών -θα συμφωνήσετε μαζί μου, ξεκινώ από αυτό και θα πάμε πάλι στη βιολογία- είναι κάτι τελείως διαφορετικό από τη χρήση των υπολογιστών, την οποία βάζουμε ήδη από την Α' Δημοτικού στα οκτακόσια ολοήμερα σχολεία με παιγνιώδη τρόπο και μαθαίνουν παίζοντας τα παιδιά και γι' αυτό έχουμε και κατηγορηθεί.
Άρα, ο πρώτος στόχος είναι, ξεκινώντας όπως είπαμε από τα οχτακόσια ολοήμερα δημοτικά σχολεία, τα παιδιά να τελειώνουν την Γ' Γυμνασίου και να έχουν κρατικό πιστοποιητικό γνώσης της χρήσης των νέων τεχνολογιών.

Αυτό λοιπόν σημαίνει, ότι ξεκινάνε από το δημοτικό, άρα βάζουμε όχι την Πληροφορική ως επιστήμη, αλλά τη χρήση και ο στόχος είναι να τελειώσουμε, να ολοκληρώσουμε αυτή τη δυνατότητα των μαθητών με πιστοποίηση στη Γ' Γυμνασίου.

Από εκεί και πέρα, βεβαίως, η επιστήμη της Πληροφορικής για εκείνους τους μαθητές που ακολουθούν τη θετική κατεύθυνση είναι πάρα πολύ ουσιαστική, γι' αυτό κι αν σας διαβάσω τις αντίστοιχες ώρες, κύριε Κουράκη, θα δείτε ότι αντίστοιχα σε σχέση με την υπάρχουσα κατάσταση πάλι αυξάνεται το μάθημα. Θα εξηγήσω, όμως, μετά πώς διαρθρώνεται, για να λυθεί η απορία και για τη Βιολογία και για την Επιστήμη των Υπολογιστών.

Από ό,τι καταλαβαίνω από τα παραπάνω, το υπουργείο υιοθετεί την θέση μας πως άλλο η επιστήμη της πληροφορικής και άλλο η χρήση υπολογιστών με τρόπο όμως που το συμφέρει. Αυτό πρέπει κάπως να το αντιμετωπίσουμε. Ίσως ένας τρόπος θα ήταν να πούμε ότι εφόσον η πληροφορική είναι ένα αυτόνομο επιστημονικό αντικείμενο, πρέπει να έχει ταυτόσημη αντιμετώπιση με τα άλλα επιστημονικά αντικείμενα. Για παράδειγμα γιατί όλοι οι μαθητές να διδάσκονται υποχρεωτικά έστω και σε μία τάξη χημεία ενώ πληροφορική διδάσκονται μόνο όσοι ακολουθήσουν μία συγκεκριμένη κατεύθυνση. Νομίζω ότι μας φέρνει σε μία θέση που πρέπει να δικαιολογήσουμε την χρησιμότητα του αντικειμένου μας ως επιστήμη γενικής εφαρμογής. Αυτό συμβαίνει προφανώς επειδή δεν έχουμε προλάβει να καθιερωθούμε ως μια από τις βασικές ειδικότητες της εκπαίδευσης, εφόσον δεν έχουμε μπει ως μάθημα γενικής παιδείας και φέρουμε επίσης τον ρόλο του τεχνικού/γραμματέα, που από ό,τι φαίνεται είναι πιο σημαντικό για το υπουργείο.
Και φυσικά το όλο παράδοξο  έγινε φανερό με το θέμα της έκθεσης: Η πληροφορική έχει τεράστιες κοινωνικές επιπτώσεις που αλλάζουν τον κόσμο, αλλά ας αφήσουμε τους φιλολόγους να ασχοληθούν  με αυτές. Εμείς ας περιοριστούμε στον προγραμματισμό, στα διαβιβαστικά και στα κατσαβίδια.

Παράθεση
Δεν πρόκειται να έχει το σχολείο ή Βιολογία ή Επιστήμη των Υπολογιστών. Θα προσφέρεται και η Βιολογία και η Επιστήμη των Υπολογιστών.
Αυτό επιπλέον που μου κάνει τρομερή εντύπωση είναι η πλήρης διαστρέβλωση της πραγματικότητας που περιέχει η παραπάνω δήλωση (και όχι μόνο). Η υφυπουργός αντιπαρέρχεται την κριτική για τον αλληλοαποκλεισμό πληροφορικής / βιολογίας λέγοντας ότι σε ένα σχολείο θα υπάρχουν και τα δύο χωρίς να της χτυπάει καμπανάκι το γεγονός ότι ένας μεμονωμένος μαθητής δεν μπορεί να πάρει και τα δύο. Αν δεν είχε γίνει επίτηδες, ο παραπάνω συλλογισμός θα ήταν το παράδειγμα που θα επρέπε να δίνουμε στους μαθητές μας, όταν τους μιλάμε για λογικά λάθη. Είναι σαν να προσπαθούν να γράψουν ένα πρόγραμμα που αρκεί να κάνει compile χωρίς όμως να νοιάζονται για το τι θα βγάλει όταν θα τρέξει.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

dtsilog

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα Εφαρμογών Πληροφορικής ή αλλιώς επεξεργασίας πολυμέσων...

http://www.youtube.com/watch?v=plb0xZLqLag

... σε ποια τάξη και σε ποιο μάθημα είπαμε μαθαίνουν τα παιδιά μας να εκφράζονται, να δημιουργούν, να παρουσιάζουν και να μεταδίδουν τόσο μαζικά πληροφορίες; Σε ποιο;
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

fof

Παράθεση από: dtsilog στις 15 Μαΐου 2011, 12:39:39 ΜΜ
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα Εφαρμογών Πληροφορικής ή αλλιώς επεξεργασίας πολυμέσων...

http://www.youtube.com/watch?v=plb0xZLqLag

... σε ποια τάξη και σε ποιο μάθημα είπαμε μαθαίνουν τα παιδιά μας να εκφράζονται, να δημιουργούν, να παρουσιάζουν και να μεταδίδουν τόσο μαζικά πληροφορίες; Σε ποιο;

Σκεπτόμουν κι εγώ να κάνω την ίδια ανάρτηση....

Δυστυχώς σε καμιά τάξη και σε κανένα μάθημα δεν γίνονται αυτά όταν δεν υπάρχουν ΙΣΧΥΡΑ και εσωτερικά κίνητρα!

Τα παιδιά σε αυτό το Σχολείο ωρίμασαν απότομα λόγω συνθηκών.. 

Τολμώ να πω πως τα παιδιά, είναι τα μόνα που μας δείχνουν τον δρόμο, τον οποίο και διανύουν χωρίς φόβο!