Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου

Ξεκίνησε από skoud, 02 Οκτ 2010, 11:50:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

tom

...
1) Για το Δημοτικό: Ανάφεραν ότι πρόθεση του υπουργείου είναι να υπάρχει το μάθημα της Πληροφορικής σε όλα τα Δημοτικά το οποίο συνεπάγεται και σύσταση κλάδου ΠΕ19-ΠΕ20 και οργανικών θέσεων, αλλά αυτό θα γίνει σε συνάρτηση με το μέγεθος του κάθε σχολείου και αφού πρώτα γίνει αξιολόγηση του πιλοτικού προγράμματος που εφαρμόζεται σήμερα στα 800 ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία.

...
Δύο σκοτεινά σημεία:
α) Αν το σχολείο είναι μικρό μπορεί την Πληροφορική να την κάνει και ένας Δάσκαλος με πιστοποίηση Β επιπέδου στις ΤΠΕ;
β) Αν αξιολογηθεί οτι η πληροφορική στα 800 απέτυχε θα βγει τελείως από το Δημοτικό;
...
2) Για το Γυμνάσιο: Θα ξεκινήσει, μάλλον από το επόμενο έτος, η διαδικασία πιστοποίησης για την απόκτηση κρατικού πιστοποιητικού με βάση το Γαλλικό μοντέλο. Ο καθηγητής Πληροφορικής θα έχει ενεργό ρόλο στην πιστοποίηση. Δεν έχει ξεκαθαριστεί όμως από το Υπουργείο αν θα υπάρξει αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Πληροφορικής.
...
Πολλές ασάφειες και γενικότητες. Τι σημαίνει θα έχει ενεργό ρόλο; Πώς είναι δυνατόν με μία ώρα το παιδί να διδάσκεται και στοιχεία της επιστήμης και στοιχεία χρήσης για τα οποία μάλιστα θα εξεταστεί για πιστοποίηση; Ή μήπως την επιστήμη την "κάψουν";
...
3) Για το Γενικό Λύκειο: Η διαβεβαίωση είναι ότι «η Πληροφορική δεν εξαφανίζεται». Όμως δεν θα είναι μάθημα γενικής παιδείας, αλλά μόνο μάθημα επιλογής και όχι σε όλες τις κατευθύνσεις. Ο γενικός σχεδιασμός είναι στο Λύκειο να μειωθούν τα μαθήματα, να υπάρχουν μόνο 4 μαθήματα γενικής παιδείας και να υπάρξει μεγάλη αύξηση της εξειδίκευσης μέσω των κατευθύνσεων από τη Β' Λυκείου και ειδικά στη Γ' Λυκείου.
...
Εδώ έχουμε μεγάλη ήττα αν συμβούν τα παραπάνω... Ένα μάθημα επιλογής, το πολύ δύο και τίποτα στην Α Λυκείου! Τι θα γίνει με τους συνάδελφους που διδάσκουν στο Λύκειο; Επίσης δεν αναφέρεται τίποτα για ώρες! Άλλο να υπάρχει ένα μάθημα επιλογής με 2 δ.ω. σε μία μόνο τάξη του Λυκείου, για τα μάτια του κόσμου, και άλλο δύο ή τρία επιλογής (ένα σε κάθε τάξη) με 4 δ.ω. το κάθε ένα. Σε αυτό το σημείο λείπει σημαντική πληροφορία συνάδελφοι.
...
4) Για το Τεχνολογικό Λύκειο: Δόθηκε η υπόσχεση ότι θα ενημερωθούμε πριν την κυκλοφορία του όποιου σχεδίου.
...
Αυτό δεν το έχουν σκεφτεί καν μάλλον.
...
Ζητήθηκε επίσης η γνώμη της Π.Ε.ΚΑ.Π. για το θέμα της μείωσης του διδακτικού ωραρίου στους συναδέλφους που θα αναλάβουν την τεχνική ή/και την γραμματειακή υποστήριξη στα σχολεία.

...
;D ;D ;D
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

sarakiniotis

Τι θυμηθηκα τωρα , οταν καποιοι μαθαιναμε απο το ΥΠΕΠΘ για  τα σχεδια που σημερα ειπε στην ΠΕΚΑΠ η υφυπουργος


Έμπιστες πληροφορίες που είχα απο κρυφό σύμβολο της Υπουργου τον οποίο συνάντησα μεταφιεσμένος σε μουζαχεντίν για να μην αναγνωριστώ απο τους  κατασκοπευτικούς δορυφόρους που χρησιμοποιεί το ΝΑΤΟ η ΕΕ και το ΔΝΤ λένε ότι οι καθηγητές πληροφορικής δεν θα κάνουν πλέον μάθημα αλλα θα καθαρίζουν τα μηχανήματα που υπάρχουν στα σχολεία.

Τρομερό και είμαι και αλλεργικός στη σκόνη !!! 

poursali

νομίζω η απορία του υπουργείου για το αν είμαστε διατεθειμένοι να δεχτούμε μείωση του ωραρίου μας προκειμένου να αναλάβουμε την τεχνική ή και γραμματειακή στήριξη του σχολείου μας είναι ένα στοιχείο που πρέπει να ερμηνευτεί ως "αυτό μας νοιάζει τώρα.. να συμφωνήσετε... ορίστε το τυράκι"

από εκεί και πέρα ιδιαίτερα προσεκτικά δεν τονίζουν τίποτε το αρνητικό, γενικώς υποστηρίζουν ότι "συνολικά" δεν θα βγούμε χαμένοι, αλλά δεν υπόσχονται βέβαια ούτε 2η ώρα στο Γυμνάσιο ούτε πόσα μαθήματα θα έχουμε στο Λύκειο και σε ποιο πλαίσιο αυτά θα επιλέγονται - ελπίζω να μην είναι στη φιλοσοφία των επιλεγόμενων μαθημάτων πληροφορικής όπως είναι μέχρι σήμερα στο Λύκειο.

επίσης, δεν ξέρω αν μπορεί να θεωρηθεί νίκη να φεύγουμε από το Λύκειο (τουλάχιστον εν μέρει) και να μετακομίζουμε στο Δημοτικό με το επιχείρημα ότι "συνολικά" είμαστε κερδισμένοι...
εγώ προσωπικά νιώθω εκβιασμένος.. στη Δ/θμια διορίστηκα και εκεί θέλω το μέλλον μου
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

skoud

Παράθεση από: ntzios kostas στις 22 Φεβ 2011, 11:06:18 ΜΜ
To διαβάζω και το ξαναδιαβάζω. Δεν βλέπω μεγάλη διαφορά με το τωρινό. Ποτέ δεν ήταν μάθημα γενικής παιδείας. Επίσης για τα 4 μαθήματα αυξημένης εξειδίκευσης της Β και Γ Λυκείου, τα οποία δεν έχουν ξεκαθαρίσει, δεν μπορώ να βγάλω συμπέρασμα ότι δεν θα υπάρχει  το μάθημά μας. Άρα με βάση αυτά, αναρωτιέμαι γιατί αναφέρεται η φράση "επί τω χείρω" και γιατί χρειάζεται σύσσωμη αντίδραση. Πρέπει, λοιπόν να αναφερθείτε με περισσότερες λεπτομέρειες για το Λύκειο, γιατί εδώ κάτι λείπει ή κάτι δεν βλέπω. 

Η διαφορά με το σημερινό είναι ότι το ΑΕΠΠ είναι υποχρεωτικό στην Τεχνολογική κατεύθυνση. Στο νέο λύκειο η Πληροφορική θα είναι στη θετική κατεύθυνση (έτσι την ονόμασε ο ΓΓ) αλλά θα είναι επιλογής και δεν διευκρίνησε αν θα είναι και στη Β' και στη Γ' Λυκείου. Προσωπική μου εκτίμηση είναι μόνο στη Γ' Λυκείου. Άρα "χάνουμε" σε σχέση με το σημερινό λύκειο τα επιλογής στην Α' και Β' και Γ' Λυκείου ενώ το υποχρεωτικό στη Τεχνολογική γίνεται επιλογής στη Θετική.
Τα 4 μαθήματα είναι τα της γενικής παιδείας και ξεκαθάρισε-ξέκοψε ότι η Πληροφορική δεν θα είναι τέτοιο.

Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

Vangelis

Στα 3-4 γενικής παιδίας ξεκαθαρίστηκε ότι δεν θα συμπεριλαμβάνεται το δικό μας.  Δεν νομίζω ότι περιμενε κανείς μέσα σε 4 μόνο βασικά να συμεπριλαμβάνεται και το δικό μας.  Θα πρέπει να σκεφτούμε τις πιέσεις που ασκούν άλλες μεγάλες  κοινωνικές όμάδες  για να μπούν μαθήματα όπως τα θρησκευτικά και η Ιστορία. 
Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι δεν θα συνεχίσουμε τον αγώνα και τις πιέσεις για να αλλάξει αυτή η πρόθεση.
Για το λόγο αυτό χρειάζεται η συμπαράσταση όλων έτσι ώστε με κάθε τρόπο να τονίζουμε την αναγκαιότητα της Πληροφορικής στην εκπαίδευση.

Vangelis

Επειδή συνεχίζω να είμαι αλλεργικός  στη ... σκόνη

να θυμίσω τι έλεγε η τότε "διαρροή"

-----------------------------------------------------------
ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ

μετα απο "ανάκριση" που εκανα σε συναδελφο μου συμβουλο υφυπουργού εμαθα:

- πληροφορικη τελος στο λυκειο
- τα εργαστηρια στα λυκεια θα αχρηστευτούν
- στα δημοτικα θα σταλει μεταφερομενο επιπλο με 12 λαπτοπ (το ξερουμε θα μου πειτε...)
- αυτο που δεν ξερετε ειναι οτι το ιδιο επιπλακι θα στελει και στα λυκεια για να "οριζοντιωθει" η πληροφορικη και εκει
- επισης αυτο που δεν ξερετε ειναι οτι στο δημοτικο θα μπορει (ή θα επιβάλλεται) οι δασκαλοι να παιρνουν οποτε θελουν λαπτοπ απο τον πληροφορικο για να κανουν το μαθημα τους με αυτο
- επισης αυτο που δεν φανταζεστε ειναι οτι την υποστηριξη στο λυκειο θα την κανουν ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ !!!!!. Οταν λοιπον τον ρωτησα τι ωραριο θα εχουμε μου ειπε οτι υπαρχει προταση οι 3 ωρες του εργαστηριου που εχουμε στο λυκειο να μην τις χασουμε, να γινουμε υπευθυνοι εργαστηριου, ΑΛΛΑ ΘΑ ΜΑΣ ΑΝΑΤΕΘΕΙ Η ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΓΕΙΤΟΝΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ (ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ) !!!!!!

Δηλαδη εκει που ειμασταν τα παιδια για ολες τις δουλειες στο λυκειο θα γινουμε το ιδιο αλλα για ολη τη γειτονια

ΠΑΙΔΙΑ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΤΡΑΓΙΚΗ
---------------------------------------------------

Αν αυτό είναι το ίδιο με την ανακοίνωση της ΠΕΚΑΠ τότε υπάρχει πρόβλημα κατανόησης κειμένου (η ειδικότητά μου).

P.Tsiotakis

σας είπε ρητά οτι το εφαρμογές πληροφορικής καταργείται;;;

sarakiniotis

Εκει που μας λεγανε οτι οι μαθητες ξερουν να πατανε τα πληκτρα , θεωρησαν πιο σωστο να αφησουν το μαθημα "του κτυπηματος των πληκτρων " {δεν το υιοθετώ}

skoud

Από ότι βλέπω οι απορίες είναι πολλές, συγχωρέστε μας αλλά σε 2 σελίδες δεν μπορεί να περιγραφεί όλη η συζήτηση που κράτησε σχεδόν 2 ώρες.

Διευκρινίζω κατ' αρχήν ότι στο Δ.Τ. έχουμε γράψει ακριβώς τα κύρια που μας είπαν είτε από μόνοι τους, είτε απαντώντας σε ερωτήσεις μας, καθώς και τα κύρια από αυτά που είπαμε. Δεν έγινε καμμιά διαπραγμάτευση... Ο κ. Κουλαϊδής έχει αποφασίσει το τι θέλει να γίνει στο Λύκειο και μένει η τελική έγκριση της πολιτικής ηγεσίας (υπουργού-υφυπουργού) για να ανακοινωθεί το σχέδιο.

Διευκρινίζω ακόμα:

Για το Δημοτικό: ναι συνέδεσαν την πρόθεσή τους (το τονίζω: πρόθεση) για σύσταση του κλάδου με την επιτυχία του θεσμού των 800 ολοήμερων και την πρόοδο των συγχωνεύσεων των μικρών σχολείων. Ξεκαθάρισαν δηλ. ότι σε μικρά σχολεία δεν μπορεί να δημιουργηθεί θέση... ("διαίρει και βασίλευε")

Για το Γυμνάσιο: Μας είπε ο ΓΓ ότι η πιστοποίηση θα γίνεται μέσα από ένα μικτό σύστημα εργασιών και εξετάσεων (Γαλλικό σύστημα) και εκεί ανέφεραν ότι θα έχει ρόλο ο καθηγητής πληροφορικής. Ήταν επίμονη η ερώτησή μας για το αν αυξηθούν οι ώρες, αλλά η απάντηση ήταν ακριβώς αυτή "δεν το έχουμε ξεκαθαρίσει". Αναφέραμε τη θέση μας για την πιστοποίηση "Η απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Χρήσης Υπολογιστών δεν μπορεί να είναι ο σκοπός της διδασκαλίας του μαθήματος της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο" http://www.pekap.gr/Article.php?CatId=1&ArticleId=152 και  μας ζήτησαν να στείλουμε εκ νέου τη θέση μας.

Για το Λύκειο έγραψα στο προηγούμενο μήνυμά μου. Πληροφορική μόνο επιλογής στην θετική κατεύθυνση και κατευθύνσεις θα υπάρχουν μόνο στη Β' και στη Γ' Λυκείου.

Δεν μίλησε κανείς για "νίκη", το αντίθετο... ('επί τω χείρω")

Το ΔΣ της ΠΕΚΑΠ προσανατολίζεται να κάνει έκτακτη ΓΣ στο επόμενο 10ημερο για να λάβουμε όλοι, από κοινού, απόφαση για το τι θα κάνουμε από εδώ και πέρα ώστε να ανατραπεί ο σχεδιασμός τους.

Περιμένουμε και τις προτάσεις σας


Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

dtsilog

Πραγματικά είναι κρίμα να έχουμε τόσο μειωμένα αντανακλαστικά.... διανύουμε περίοδο κατά την οποία πρέπει να αμφισβητούμε το υπουργείο και όχι να το στηρίζουμε. Κινδυνεύει να απαξιωθεί ολόκληρο το διδακτικό αντικείμενο της Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Για όσους ανησυχούν για τις ώρες διδασκαλίας, πόσες θα είναι κτλ, να υπενθυμίσω ότι όταν καταργείται ο πραγματικός σκοπός για τον οποίο πρέπει να διδάσκεται ένα μάθημα, τότε και οι ώρες πάνε περίπατο. Επίσης για όσους επιμένουν για το αν θα έχουμε ώρες γενικώς όπως π.χ. στο Δημοτικό να πω ότι ο καθένας θα πρέπει να έχει το δικαίωμα της επιλογής, να επιλέξει αν θα πάει στο Δημοτικό και όχι εκβιαστικά να τον στέλνουν. Να επιλέξει αν θέλει να γίνει υπεύθυνος τεχνικής στήριξης, και όχι να το δέχεται φοβούμενος μη χάσει τη θέση του στο σχολείο.

Από την άλλη βέβαια υπάρχει και η Πληροφορική στο νέο Τεχνολογικό Λύκειο. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο που δημοσιεύτηκε προκύπτουν πολλά ερωτήματα και πολλά προβλήματα. Άλλος όμως ο ρόλος της Πληροφορικής στο ΤεΛ, όπως και όλων των επαγγελματικών ειδικοτήτων. Πρέπει να δώσουμε μεγάλο βάρος στη διδασκαλία της επιστήμης Πληροφορικής ως μάθημα Γενικής Παιδείας στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Εάν αυτό το αφήσουμε να περάσει χωρίς μάχη, τότε πραγματικά είμαστε άξιοι της μοίρας μας.

Το υπουργείο με το γνωστό εκβιαστικό τρόπο και με το σκεπτικό ότι έχει να κάνει με συντεχνία, πλασάρει με ιδιαίτερη ευκολία την αύξηση ωρών στα νέα ολοήμερα δημοτικά, αλλά από την άλλη δεν υπόσχεται τίποτα, ούτε ακόμα την ίδια την εξασφάλιση της λειτουργίας τους μετά τη λήξη του ΕΣΠΑ. Ποιες οργανικές υπόσχονται όταν κάποιος συνάδελφος αναγκάζεται να επισκέπτεται 3 ή 4 σχολεία; Από την άλλη προσπαθούν να κρύψουν τόσο καλά την Πληροφορική στο νέο Γενικό Λύκειο (ίσως και να τη ξαναβαφτίσουν), ώστε αν είναι δυνατόν να διδάσκεται μηδενικές ώρες.

Αν και κινδυνεύω να ξαναθυμίσω mpatsok θα το ξαναπώ. Ή θα δράσουμε ή θα σκάσουμε. Ή θα πούμε ότι βολευόμαστε με τις ώρες και μόνο που μας δίνει το υπουργείο (άρα είμαστε τυχεροί), ή θα ορθώσουμε ανάστημα και θα διεκδικήσουμε την Πληροφορική που πρέπει να διδάσκονται οι μαθητές μας και τα παιδιά μας στο Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο. Αυτή τουλάχιστον την επιλογή την έχουμε και δε μπορεί κανείς να μας την αφαιρέσει.
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

fof

Ε! Εντάξει δεν πέσαμε και απ τα σύννεφα!! Νομίζω ότι περιμέναμε εδώ και μήνες αυτές τις προθέσεις «αναβάθμισης» της Πληροφορικής! Ή μάλλον όχι, από το διαφαινόμενο «θα σας εξαφανίσομεν...!» τώρα ο Κλάδος μας έχει τουλάχιστον ένα ξεροκόμματο! Ωραία!!!....
Πολύ φοβάμαι ότι θα το φάμε το ξεροκόμματο! Και θα πούμε κι ευχαριστώ στο τέλος!

Τι να πω;... όπως στρώσουμε θα κοιμηθούμε!
Πάντως από προτάσεις έχω στερέψει...

tom

Τι να περιμένει κανείς από μια χώρα που δίνει για την παιδεία μόνο το 2,75% του Α.Ε.Π., το μικρότερο ποσοστό τα τελευταία 30 χρόνια... >:(
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

pgrontas

Παράθεση από: Vangelis στις 22 Φεβ 2011, 11:37:17 ΜΜ
Στα 3-4 γενικής παιδίας ξεκαθαρίστηκε ότι δεν θα συμπεριλαμβάνεται το δικό μας.  Δεν νομίζω ότι περιμενε κανείς μέσα σε 4 μόνο βασικά να συμεπριλαμβάνεται και το δικό μας.  Θα πρέπει να σκεφτούμε τις πιέσεις που ασκούν άλλες μεγάλες  κοινωνικές όμάδες  για να μπούν μαθήματα όπως τα θρησκευτικά και η Ιστορία. 
Δεν συμφωνώ με αυτό το σκεπτικό. Από την στιγμή που θα είναι τα αγγλικά βασικό μάθημα γιατί να μην είναι και η πληροφορική; Σε ό,τι αφορά τις κοινωνικές ομάδες αυτές πρέπει να ενημερωθούν ότι η απουσία της πληροφορικής ισοδυναμεί με μελλοντική οικονομική καταστροφή.
Επιπλέον στην Α' Λυκείου τα υποχρεωτικά μαθήματα γενικής παιδείας είναι περισσότερα. Εκεί έχουμε περισσότερες δυνατότητες πίεσης. Η Α Λυκείου του νέου συστήματος είναι το σημείο κλειδί για το μέλλον της πληροφορικής.

Και είπαμε, άλλο η ποιότητα άλλο η ποσότητα.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

ntzios kostas

Παναγιώτη Γροντά,  αν μας έλεγε ότι το μάθημα θα ήταν στα τέσσερα βασικά, δεν θα ήμουν σίγουρος πλέον για την ποιότητα του μαθήματος. Σκέψου ότι στα βασικά θα είναι τα αγγλικά και η γυμναστική. Κανένα από αυτά δεν θα εξετάζεται πανελλαδικά.   
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

poursali

το υπουργείο αντιφάσκει. δεν μπορείς να λες από τη μια ότι το μάθημα είναι διαθεματικό από τη φύση του και ότι έτσι σκοπεύεις να το χειριστείς και από την άλλη να λες ότι δεν θα μπει στον γενικό κορμό.
βέβαια αυτοί όταν λένε πληροφορική εννοούνε αναζήτηση αρχαίων κειμένων στο google... πρέπει να ξεγυμνώσουμε αυτό το επιχείρημα και να δώσουμε στην κοινωνία να το καταλάβει με όσο πιο απλά λόγια γίνεται...
να καταλάβουν την υποκρισία με την οποία αντιμετωπίζεται το μάθημα...

ο πιο αθώος λόγος που μπορώ να σκεφτώ που συμβαίνει αυτό είναι ότι εξοικονομούν πόρους από το Λύκειο για να γίνει το μάθημα στο Δημοτικό.. οπότε θα λένε ορίστε από εκεί που στην καλύτερη τα παιδιά έκαναν σε 6 τάξεις Πληροφορική... τσουπ τώρα θα κάνουν σε 9+χ όπου χ:τάξεις που θα διδάσκεται στο Λύκειο ως επιλογής (βέβαια χ ανήκει στο [0,3] )
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ