Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου

Ξεκίνησε από skoud, 02 Οκτ 2010, 11:50:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

dtsilog

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο: Επιμορφωτικό υλικό γενικού μέρους του προγράμματος σπουδών για την εκπαίδευση των επιμορφωτών – Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας και Θεωρίες Μάθησης

http://www.alfavita.gr/downit.php?id=22373

--------------------------------------------------------------------------------------------------
1.3.2 Πρότυπα εισαγωγής ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία (σελ. 20)

Σύμφωνα με τους στόχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που αφορούν την Εκπαίδευση για το 2010, η εισαγωγή των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην διδακτική διαδικασία θα πρέπει να ενταχθεί – εκτός των άλλων – και μέσα στη Διδακτική του γνωστικού αντικειμένου.

Τα πρότυπα εισαγωγής των ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία είναι τα εξής (Μακράκης & Κοντογιαννοπούλου – Πολυδωρίδη, 1995):

1. Οι ΤΠΕ ως αυτόνομο γνωστικό αντικείμενο στα πλαίσια του ψηφιακού- πληροφορικού αλφαβητισμού (ICT digital-literacy). Σε αυτό το πλαίσιο ο βασικός στόχος είναι η απόκτηση βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων  σε θέματα ηλεκτρονικών υπολογιστών και η εισαγωγή στην έννοια του προγραμματισμού και των αλγορίθμων.

2. Οι ΤΠΕ ενταγμένες στη Διδακτική του γνωστικού αντικειμένου με σκοπό την ολιστική, διαθεματική προσέγγιση της μάθησης.

3. Οι ΤΠΕ ως συνδυασμός των δύο προηγούμενων προσεγγίσεων, Στην περίπτωση αυτή δίνεται βαρύτητα στη χρήση του Η/Υ ως εργαλείου που στηρίζει τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα μέσω της χρήσης δραστηριοτήτων κλπ..

Στην πρώτη προσέγγιση της εισαγωγής των ΤΠΕ, ο προβληματισμός αφορά  στην τεχνολογική υποδομή, στο ποια γνώση πρέπει να οικοδομηθεί, ποιες στάσεις και δεξιότητες θα πρέπει να  αναπτυχθούν, ποια θα είναι τα προσόντα των εκπαιδευτικών που θα διδάξουν, ποια διδακτική μεθοδολογία θα εφαρμοσθεί κλπ.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Επειδή αναφέρει για ΤΠΕ, κάποιος θα έλεγε ότι εννοεί το Δημοτικό, αλλά επειδή σύμφωνα με τα πρότυπα θα διδάσκεται (στο αυτόνομο γνωστικό αντικείμενο ΤΠΕ) προγραμματισμός και αλγόριθμοι, μάλλον εννοεί τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Από τη στιγμή που το υπουργείο αφαιρεί την Πληροφορική από το Νέο Γενικό Λύκειο μας μένει το Γυμνάσιο. Εάν σκοπεύουν να μετατρέψουν το μάθημα της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο σε μάθημα ΤΠΕ, τότε μιλάμε για κανονική εξόντωση του αντικειμένου μας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Άλλο διδασκαλία της επιστήμης της Πληροφορικής και άλλο διδασκαλία ΤΠΕ. Θέλουν να κόψουν και το μάθημα αλγορίθμων-προγραμματισμού στο Γενικό Λύκειο, οπότε μιλάμε πραγματικά για μαθητές που θα χτυπάνε πλήκτρα. Αν κάτι δεν κατάλαβα θα χαρώ να με διορθώσει κάποιος.
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

Keep Growing

" Ξυπνησανε και οι τεχνολογοι... "

...κανονικά θα έπρεπε να είναι παράδειγμα προς μίμηση.
Το "ξύπνημα" ενός συσπειρωμένου κλάδου, γίνεται πάντοτε με χαμόγελο ασχέτως πως θα πάει η μέρα...
Ας παραδειγματιζόμαστε λοιπόν από το δόγμα: ελάχιστος κόπος - μέγιστα αποτελέσματα.
Την προϋπόθεση για την εφαρμογή του δόγματος στην πράξη την γνωρίζουν όλα τα συστατικά στοιχεία του κλάδου μας. 
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

Χ.Μοτσενίγος

Πέστα ρε Παναγιώτη, για να μην τα πω εγώ που βαρέθηκα να βλέπω, να διαβάζω και να διαπιστώνω την ανεπάρκεια, και την αιθεροβαμμοσύνη μας.

Μόνο αυτό με τους 300 που ειπώθηκε σε άλλο thread μου κάθεται σωστό. Κάπου τόσοι πάνω κάτω ασχολούνται με τα τεκταινόμενα στον κλάδο. Εδώ και καιρό ακούω (αλλά δε βλέπω) για 8000 Πληροφορικούς. Πούντοι; Πόσοι υπέγραψαν τη διαμαρτυρία επώνυμα; Πόσοι έχουν πάρει χαμπάρι έστω και τώρα τι διακυβεύεται; Πόσοι έχουν κάνει κάτι ελάχιστο για να ενημερώσουν και να ενημερωθούν;

Για να μην πούμε και τα άλλα, πόσοι από εμάς τόσα χρόνια έκαναν την πάπια και δε φώναζαν για το πώς γίνεται το μάθημα στο Λύκειο (όχι η ΑΕΠΠ, το άλλο ξέρετε) και είχαν βολευτεί με την κατάσταση; Πόσοι από μας έδωσαν το δικαίωμα σε γονείς μαθητές και συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων να χαρακτηρίσουν το μάθημα "η ώρα του παιδιού" με την απερίγραπτη μη-διδασκαλία που κάνουν στο Γυμνάσιο;

Ποιοι είναι οι περισσότεροι οι πρώτοι ή οι δεύτεροι; Δεν ξέρω, να μου πείτε εσείς.

Να παλέψουμε, να αγωνιστούμε και να διαμαρτυρηθούμε αλλά να έχουμε και τα πόδια στη γη και να υιοθετήσουμε την ψυχοσύνθεση του σωστού εκπαιδευτικού.

Οφείλουμε να είμαστε καλύτεροι από τους άλλους κλάδους, μόνο και μόνο γιατί έχει δημιουργηθεί γύρω από την ειδικότητά μας η γνωστή αντιμετώπιση: Ότι πάμε στα σχολεία, για να τους φτιάξουμε τη μηχανογράφηση, τους υπολογιστές, τα fax, τα φωτοτυπικά και δε ξέρω 'γω τι άλλο και αν κάνουμε και μάθημα καμιά φορά καλά είναι, αν όχι δε βαριέσαι δε χάλασε κι ο κόσμος!

Αντί να είμαστε καλύτεροι είμαστε μια από τα ίδια δυστυχώς με το μειονέκτημα ότι δεν έχουμε κάποιο ισχυρό "λόμπι" όπως άλλες ειδικότητες να δρα υπογείως ή υπεργείως και να "σπρώχνει" τα θέματα του κλάδου προς θετική κατεύθυνση.

Το να καταστρώνουμε "ασκήσεις επί χάρτου" με πολυπληθή στρατεύματα που βρίσκονται μόνο στη φαντασία μας, μόνο σε καλό δε θα μας βγει. Το ότι λίγοι από εμάς, ασχολούνται με το τι συμβαίνει, και τώρα και παλιότερα και μέσα και έξω από το μάθημα,  είναι ανησυχητικό σαν φαινόμενο, αλλά το να το αγνοούμε και να μιλάμε για "χιλιάδες συναδέλφους σε μαζικές διαμαρτυρίες" θεωρείτε ότι είναι υγιής αντιμετώπιση της κατάστασης;

Να τελειώσω και με κάτι αστείο: Πριν από κάποιους μήνες ανέβασα στο στέκι κάτι παρουσιάσεις για Α΄ και Β΄ Γυμνασίου. Τις ανέβασα και για να ΄τις σχολιάσουν οι συνάδελφοι και μου υποδείξουν διορθώσεις και επεκτάσεις, όπως και έγινε και τους ευχαριστώ πολύ όσους ασχολήθηκαν, αλλά και για πιθανή χρήση τους από άλλους συναδέλφους. Από το στέκι έχω αντλήσει κι εγώ κάμποσο υλικό και πληροφορίες για να κάνω το μάθημά μου καλύτερο.

Λοιπόν δύο από τις παρουσιάσεις μου ήρθαν πίσω με καραμπόλα! Πήρα ένα mail από παλιό φίλο και συνάδελφο σε άλλη πόλη ο οποίος τις βρήκε από τρίτο συνάδελφο γειτονικού του σχολείου και μου τις έστειλε για να τις εκμεταλλευτώ στο μάθημά μου.    ;D
Βλέπετε ο ...καλός (τρίτος) συνάδελφος δεν είχε απλά απαλείψει τα στοιχεία μου και τα στοιχεία του σχολείου (κάτι αναμενόμενο και  εν πολλοίς όχι κακό)  αλλά τα είχε αντικαταστήσει με τα δικά του «Δημιουργός (!!) εφαρμογής, Τάδε Ταδόπουλος» Πλάκα δεν έχουμε;


ΥΓ Στη συγκέντρωση στις 15/02 δεν θα έρθω όχι γιατί διαφωνώ ή το θεωρώ μάταιο, αλλά αυτό τον καιρό αντιμετωπίζω κάποια σοβαρά προβλήματα υγείας και ίσα ίσα μπορώ να πηγαίνω σπίτι – σχολείο – σπίτι. Ελπίζω να είμαι «μάχιμος» την επόμενη φορά, γιατί είμαι σίγουρος ότι θα υπάρξουν πολλές επόμενες φορές.  >:(

george79

και κάτι ενημερωτικό: άλλη μία ερώτηση στη βουλή για το θέμα της πληροφορικής, η οποία εκτός από το Λύκειο κάνει αναφορά και στο Γυμνάσιο
03/02 έβγαλε ανακοίνωση η ελμέ βοιωτίας και 04/02 έκανε ερώτηση στη βουλή η Άρια Αγάτσα,βουλευτής του νομού, η οποία είναι και στον τομέα παιδείας του ΠΑΣΟΚ
http://exeisminima.gr/blog/2011/02/%ce%b5%cf%81%cf%8e%cf%84%ce%b7%cf%83%ce%b7-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%ac%cf%81%ce%b9%ce%b1%cf%82-%ce%b1%ce%b3%ce%ac%cf%84%cf%83%ce%b1-%cf%83%cf%84%ce%b7-%ce%b2%ce%bf%cf%85%ce%bb%ce%ae-%cf%80%cf%81%ce%bf/

ή

http://www.lamiastar.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=6962:2011-02-05-08-03-31&catid=69:2010-03-23-12-28-14&Itemid=114

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ερώτηση της Άριας Αγάτσα στη Βουλή, προς την Άννα Διαμαντοπούλου, για την Πληροφορική στο Νέο Ψηφιακό Σχολείο

Η Αριάδνη Αγάτσα κατάθεσε Ερώτηση προς την κυρία Άννα Διαμαντοπούλου, Υπουργό Παιδείας Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων, για την Πληροφορική στο Νέο Ψηφιακό Σχολείο.

Η βουλευτής Βοιωτίας επισημαίνει, μεταξύ άλλων το ειδικό βάρος που δίνει ο πρωθυπουργός στις νέες τεχνολογίες στην Εκπαίδευση και την αναγκαιότητα να διευκρινίσει τις προθέσεις της η κα. Α. Διαμαντοπούλου.

Αναλυτικά, η Ερώτηση της Αριάδνης Αγάτσα, έχει ως εξής:

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΑΡΙΑΔΝΗ ΑΓΑΤΣΑ

Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Νομού Βοιωτίας

Αθήνα, 4 Φεβρουαρίου 2011

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ: Κυρία Άννα Διαμαντοπούλου, Υπουργό Παιδείας Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: Η Πληροφορική στο Νέο Ψηφιακό Σχολείο

Κυρία Υπουργέ,

παρά το ειδικό βάρος που δίνει ο πρωθυπουργός στις νέες τεχνολογίες στην Εκπαίδευση, τη θετική πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας ΔΒΜΘ να δημιουργήσει το νέο Ψηφιακό Σχολείο και ενώ η χώρα μας είναι στην τελευταία θέση, στην κατάταξη των χωρών της Ε.Ε. που αναφέρονται στους δείκτες που αφορούν στις θετικές επιστήμες, το μάθημα της Πληροφορικής διδάσκεται μία (1) ώρα την εβδομάδα στο Γυμνάσιο.

Στο Λύκειο, η Πληροφορική διδάσκεται ως μάθημα της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Γ΄ Λυκείου για δύο (2) ώρες την εβδομάδα και ως μάθημα επιλογής των τριών τάξεων, διδάσκεται για δύο (2) ώρες την εβδομάδα.

Αυτή την περίοδο υπάρχει μεγάλη αναστάτωση στους Λειτουργούς Μέσης Εκπαίδευσης, αναφορικά με την έλλειψη σαφής τοποθέτησης της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, σε όσα σχετίζονται με την Αναβάθμιση της Πληροφορικής και τις αλλαγές που προωθούνται στο περιεχόμενο σπουδών.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα, από το Υπουργείο Παιδείας ΔΒΜΘ διαρρέουν σχέδια για το Νέο Λύκειο -τα οποία επίσημα έως τώρα δεν έχουν διαψευστεί-, σύμφωνα με τα οποία οι αλλαγές που προωθούνται, τόσο στο περιεχόμενο σπουδών, όσο και στη δομή του νέου σχολείου, αμφισβητούν κυρίως τη «γενική μόρφωση». Ειδικά για τα μαθήματα Πληροφορικής διαρρέεται η κατάργησή τους από το πρόγραμμα σπουδών του Λυκείου.

Θα αποτελούσε παγκόσμια πρωτοτυπία, το νέο «Ψηφιακό» σχολείο που οραματίζεται η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ΔΒΜΘ και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, να μην συμπεριλαμβάνει την Πληροφορική Παιδεία.

με βάση τα ανωτέρω Ερωτάστε

1. Τι προτίθεται να πράξει η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας ΔΒΜΘ ώστε να διασφαλιστεί και να αναβαθμιστεί η Πληροφορική ως αυτόνομο μάθημα στο Νέο Λύκειο, που θα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της αλγοριθμικής σκέψης η οποία είναι απαραίτητη σε όλες τις θετικές, και όχι μόνο, επιστήμες;

2. Σκοπεύει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ΔΒΜΘ, να αναβαθμίσει το μάθημα της Πληροφορικής και στο Γυμνάσιο, για να μην καταδικαστούν οι νέοι μας σε ψηφιακό αναλφαβητισμό;

Αριάδνη Αγάτσα

Βουλευτής Ν. Βοιωτίας


geokra

Προτείνω (εάν δεν έχει ήδη γίνει) να ενημερωθούν από την ΠΕΚΑΠ επίσημα οι σχολές Πληροφορικής και να κληθούν οι φοιτητές στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 15 Φλεβάρη.
Τους αφορά άμεσα.

Σπύρος Δουκάκης

Το Βήμα: Υπουργείο Παιδείας: «Νέο λύκειο» από τον Σεπτέμβιο,

http://bit.ly/dFCxLA

dkonetas

Για να μην επαναλαμβάνομαι μιά και το έβαλα ολόκληρο και στο άλλο σχετικό thread εδώ ως υπερσύνδεσμος:
http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=454   

ΔΚ :-)

jfk1976

θα πρέπει οπωσδήποτε να σημειώσει επιτυχία η συγκέντρωση της 15/02.
Εγώ θα θεωρήσω επιτυχία αν είναι πάνω από 100 άτομα!
Δεν πρέπει να υπάρξει εφησυχασμός! Αν μας διώξουν από το Λύκειο θα καταργηθούν εκατοντάδες οργανικές θέσεις με αποτέλεσμα να είμαστε υποψήφιοι για απόλυση εαν του χρόνου το ΔΝΤ πιέσει για απολύσεις Δημοσίων υπαλλήλων...
Όσο για τις μετατάξεις που ονειρεύονται καποιοι μη πιστεύεται ότι θα είναι εύκολο να γίνουν...

kadafi

Παράθεση από: jfk1976 στις 09 Φεβ 2011, 02:00:12 ΜΜ
Αν μας διώξουν από το Λύκειο θα καταργηθούν εκατοντάδες οργανικές θέσεις με αποτέλεσμα να είμαστε υποψήφιοι για απόλυση εαν του χρόνου το ΔΝΤ πιέσει για απολύσεις Δημοσίων υπαλλήλων...
Όσο για τις μετατάξεις που ονειρεύονται καποιοι μη πιστεύεται ότι θα είναι εύκολο να γίνουν...

Τις φήμες και τις "φοβίες" μας καλό θα ήταν να τις κρατάμε για τον εαυτό μας γιατί δημιουργούμε πανικό.
Ελευθερίου Κωστής
Μηχανικός Υπολογιστών
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ20)

ntzios kostas

Οι φήμες και οι φοβίες μας καλό είναι να λέγονται τώρα, που μπορούμε να κάνουμε κάτι. 
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

stratosg

Επειδή τις φήμες και τις φοβίες μας τις κρατήσαμε για τον εαυτό μας όταν τα ΤΕΛ έγιναν ΕΠΑΛ, στο σχολείο μου από 15+ ΠΕ19-20 μείναμε 5 κι έπεται συνέχεια.
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

alex1alex

επειδη η 15/2 ειναι κοντα μου'ρθανε κι'αυτα

"ΤΟ ΨΗΦΙ-ΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙό ΘΕΛΕΙ ΠΛΗ-ΡΟ-ΦΟ-ΡΙΚΟ"

"ΜΠΗ-ΚΑΜΕ ΕΚΠΑΙ-ΔΕΥ-ΤΙ-ΚΟΙ ΔΕΝ ΘΑ ΒΓΟΥ-ΜΕ ΤΕΧΝΙ-ΚΟΙ"

"ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΗΝ ΣΚΕΨΗ Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΘΑ ΘΡΕΨΕΙ"

"ΕΙΜΑΣΤ' ΟΙ ΠΙΟ ΙΚΑΝΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ"

"ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΕΙ Η ΧΩ-ΡΑ ΜΠΡΟΣ ΧΡΕΙΑ-ΖΕΤΑΙ Ο ΕΙ-ΔΙΚΟΣ"

alex1alex

"ΜΗΝ ΥΠΟ-ΒΑΘΜΙ-ΖΕΤΕ Ο-ΤΙ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙ-ΖΕ-ΤΕ"

"ΚΟΥΜΠΙΑ ΠΑΤΑΝΕ ΚΑΙ ΟΙ ΧΙΜΠΑ-ΝΤΖΙΔΕΣ"

και το κλασσικο μελωδικα...

"ΦΟΒΑΜ' ΟΛ' ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΧΩΡΙΣ ΕΜΕΝΑ.."

alex1alex

"ΣΤΗΣ ΚΑΙΝΟ-ΤΟ-ΜΙΑΣ ΤΗΝ Ε-ΠΟ-ΧΗ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΑ-ΡΑΙ-ΤΗ-ΤΗ Η ΑΛΓΟ-ΡΙ-ΘΜΙ-ΚΗ"

"ΜΕ ΑΓΓΛΙΚΑ ΚΑΙ ΚΑΜΨΕΙΣ ΛΕΦΤΑ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ"

alex1alex

Τη Τριτη θα ειναι και ο Παπανδρεου στο υπουργειο
αυτο μπορει να ειναι καλο γιατι θα μας ακουσει
και κακο γιατι μπορει να μην μας αφησουν να πλησιασουμε

http://www.esos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=11580:sto-ip-paideias-o-prothipourgos-gia-to-ethniko-programma-dia-biou-mathisis&Itemid=1796