Πρώτη εκτίμηση για το ποσοστό παιδιών που επιλέγουν την ομάδα προσανατολισμού

Ξεκίνησε από Καρκαμάνης Γεώργιος, 19 Ιουν 2015, 12:27:44 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Καρκαμάνης Γεώργιος

Τις τελευταίες ημέρες στα λύκεια της χώρας οι μαθητές επιλέγουν τον ομάδα προσανατολισμού που θα ακολουθήσουν την επόμενη σχολική χρονιά.

Ανοίγω αυτό το θέμα για να καταγράψουμε τις πρώτες εκτιμήσεις για το ποσοστό των παιδιών που επιλέγουν την ομάδα προσανατολισμού σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.

Επίσης και οι συνάδελφοι καθηγητές των φροντιστηρίων πρέπει να αποτυπώσουν την εικόνα που υπάρχει στα φροντιστήρια, ως προς τον αριθμό των παιδιών της συγκεκριμένης ομάδας, σε σχέση με τον αριθμό των παιδιών που είχαν μέχρι και φέτος στην τεχνολογική κατεύθυνση.

nikolasmer

Πτώση κατά τα 2/3 των μαθητών που είχα πέρυσι. :'( μιλώντας γα το μαθητικό κοινό της κατεύθυνσης Οικονομίας και Πληροφορικής. Δεν μιλάω για γνωσιακό επίπεδο μαθητών. :-[ διότι είναι νωρίς για τέτοια συμπεράσματα.
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

petrosp13

Στα μικρά φροντιστήρια δεν μπορεί να βγει ασφαλές συμπέρασμα γιατί τα τμήματα είναι μικρά
Μπορεί να είχες 2 τμήματα και να έχεις πάλι 2
Είναι και θέμα φροντιστηρίου, χρονιάς και τύχης
Κατά μέσο όρο, τα παιδιά είναι λιγότερα 30-60% σε σχέση με την τεχνολογική
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

vistrian

VR in Computing

fan


noname

- 50% λιγότεροι μαθητές από πέρυσι.
- Δεν βρήκα ούτε έναν μαθητή που να είχε βάσεις από πέρυσι. Αυτό πρέπει να το δουν οι συνάδελφοι στα σχολεία.
- Το πιο τραγικό που δείχνει και την ανοησία του νέου συστήματος είναι ότι δεν βρήκα ούτε έναν μαθητή που να επέλεξε την ομάδα προσανατολισμού για να περάσει σε σχολή πληροφορικής. Οι σχολές πληροφορικής ΑΠΘ, ΑΣΟΕΕ και ΠΑΠΕΙ πρέπει να κινηθούν άμεσα γιατί θα έχουν πρόβλημα με τους μελλοντικούς φοιτητές τους.

GB

Σήμερα μπήκα στο πρώτο θερινό τμήμα. Δυστυχώς η διαφορά σε σχέση με πέρσι είναι ότι οι φετινοί μαθητές έχουν ακουστά κάποιες έννοιες του τύπου Διάβασε, Εμφάνισε, τελεστής κλπ αλλά στην πράξη ΤΙΠΟΤΑ. Όλα έπρεπε να ειπωθούν από την αρχή σαν να μην τα έχουν ξανακούσει . Αν κάποιος μαθητής ασχολήθηκε πέρσι, τότε θα είναι κέρδος γι' αυτόν. Από τα 8 άτομα που ήταν το τμήμα οι 3 στοχεύουν σε σχολή πληροφορικής (όχι και άσχημα). Κατά τα άλλα και εγώ βλέπω μείωση 50% στους μαθητές που θα δώσουν φέτος ΑΕΠΠ.

Diotima

Στο φροντιστήριο που εργάζομαι υπάρχουν στα θερινά 16 τμήματα κατανεμημένα ως εξής:
Θεωρητική: 5
Θετική:7  ( 4 με προσανατολισμό πολυτεχνεία, 2 με προσανατολισμό Ιατρικές και 1 μικτό)
Οικονομίας-Πληροφορικής:4

Πέρσι είχα 8 τμήματα στην Τεχνολογική 2, φέτος 4 άρα 50% μείωση σε τμήματα.
Πέρσι είχα 45 μαθητές (ήταν απ' τις χειρότερες χρονιές) και φέτος 27 μαθητές, άρα μείωση 40% σε παιδιά σε σχέση με πέρσι.



Λαμπράκης Μανώλης

Καλησπέρα σε όλους

όχι μείωση βλέπω εγώ, αλλά μετα από συζητήσεις ούτε καν ρωτάνε οι μαθητές για την κατεύθυνσή μας ... ούτε τμήμα δεν δημιουργείται μετά από συζητήσεις που είχα με συναδέλφους σε πολλά φροντιστήρια... δύσκολη χρονια προβλέπεται πάντως... εγώ για το επίπεδο των μαθητών δεν έχω γνώμη ακόμη

ntzios kostas

Παιδιά λογικό είναι να έχουμε μείωση. Αφού τα μαθήματα μειώθηκαν σε κάθε κατεύθυνση κάποιοι θα χάσουν ώρες, άρα μαθητές.

Για ρωτήστε τους Φυσικούς και τους Μαθηματικούς αν έχουν μείωση. Μόνο οι χημικοί έχουν άυξηση.

Το θετικό μπορεί να είναι ότι σε ένα φροντιστήριο το μάθημα πρέπει να γίνει 3ωρο.

Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

meteo_xampos

Καλησπέρα σας... Σήμερα μπήκα πρώτη φορά στην τάξη για το νέο σχολικό έτος... Πέρυσι είχα 28 παιδιά το καλοκαίρι και 5 τμήματα, και φέτος έχω 14 παιδιά και 2 τμήματα... Και αναλογία 2 προς 1 σε ότι αφορά θετική και πληροφορικά-οικονομική... Το άσχημο είναι ότι κανένα από τα παιδιά δεν έχουν σαν σκοπό τους σχολές πληροφορικής... Βέβαια αυτό είναι μια πρόκληση για να τους εμφυσήσω την επιθυμία να την ακολουθήσουν... :) Καλή μας αρχή!!! 

makryd

Χαιρετώ,
Τα παιδιά που ξεκίνησα αυτήν την εβδομάδα να κάνω μάθημα: φέτος είναι 8 πέρυσι ήταν 24 στην αντίστοιχη εποχή.  Μείωση 66%.

Diotima

Καλησπέρα, συνάδελφοι εσείς που ξεκινήσατε αυτήν την εβδομάδα στα φροντιστήρια μέχρι πότε θα κάνετε θερινά μαθήματα; Για εμένα είναι η τρίτη εβδομάδα αυτή και θα τελειώσουν τα θερινά μάλλον στις 24.

bagelis

Στοιχεία μεγάλης πόλης της Βόρειας Ελλάδας:

Θετική Κατεύθυνση: 37%
Θεωρητική Κατεύθυνση: 38%
Κατεύθυνση Οικονομίας: 25%

Αν συνυπολογίσουμε και το γεγονός ότι με το παλιό σύστημα το μάθημα επιλογής ΑΟΘ το επέλεγε περίπου το 35-40 % των μαθητών, ποσοστό πολύ μεγαλύτερο από το τωρινό πλήθος των μαθητών της αντίστοιχης κατεύθυνσης και το ότι οι μαθητές που επιλέγουν Κατεύθυνση Οικονομίας είναι κατά τεκμήριο πιο αδύναμοι (=χαμηλότερος ανταγωνισμός + αρκετοί θα επιλέξουν να μην δώσουν καν εξετάσεις) δίνω πολλές πιθανότητες να δούμε χαμηλότερες βάσεις στις Οικονομικές Σχολές και οι συνειδητοποιημένοι μαθητές της κατεύθυνσης να μείνουν στο τέλος της χρονιάς πολύ ευχαριστημένοι από τις σχολές που θα περάσουν.

petrosp13

Παράθεση από: bagelis στις 12 Σεπ 2015, 11:39:16 ΠΜ
Αν συνυπολογίσουμε και το γεγονός ότι με το παλιό σύστημα το μάθημα επιλογής ΑΟΘ το επέλεγε περίπου το 35-40 % των μαθητών, ποσοστό πολύ μεγαλύτερο από το τωρινό πλήθος των μαθητών της αντίστοιχης κατεύθυνσης

Η διαφορά είναι ότι το ΑΟΘ τότε σου άνοιγε επιπλέον πεδίο, τώρα το ΑΟΘ σε περιορίζει σε ένα πεδίο 100 σχολών, χωρίς να έχεις πρόσβαση στις υπόλοιπες 300 που είχες μέχρι χθες
Και ένα ποσοστό (μικρό) παιδιών διάλεγε το ΑΟΘ για να ανεβάσει και τον μέσο όρο που αποτελούσε το 80% των μορίων
Όπως και να έχει, το ΝΠΔΔ έκανε καλή δουλειά
Οι Χημικοί έχουν γίνει ανάρπαστοι στον ιδιωτικό τομέα, αλλά όλοι οι υπόλοιποι κλάδοι είναι ριγμένοι, ειδικά φυσικοί και μαθηματικοί (με μας δεν ασχολούνται έτσι κι αλλιώς)
Το σύστημα αυτό είναι θνησιγενές...
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

dpa2006

Παράθεση από: petrosp13 στις 12 Σεπ 2015, 11:47:34 ΠΜ
Η διαφορά είναι ότι το ΑΟΘ τότε σου άνοιγε επιπλέον πεδίο, τώρα το ΑΟΘ σε περιορίζει σε ένα πεδίο 100 σχολών, χωρίς να έχεις πρόσβαση στις υπόλοιπες 300 που είχες μέχρι χθες
Και ένα ποσοστό (μικρό) παιδιών διάλεγε το ΑΟΘ για να ανεβάσει και τον μέσο όρο που αποτελούσε το 80% των μορίων
Όπως και να έχει, το ΝΠΔΔ έκανε καλή δουλειά
Οι Χημικοί έχουν γίνει ανάρπαστοι στον ιδιωτικό τομέα, αλλά όλοι οι υπόλοιποι κλάδοι είναι ριγμένοι, ειδικά φυσικοί και μαθηματικοί (με μας δεν ασχολούνται έτσι κι αλλιώς)
Το σύστημα αυτό είναι θνησιγενές...

Οι Χημικοί είναι πιο παλιά ειδικότητα,με μεγάλη απήχηση παλαιότερα στη Χημική Βιομηχανία.
Τα τμήματα Χημικών Μηχανικών είναι πολύ νεώτερα.
Λογικό να έχουν μεγαλύτερη βάση διαχρονικά και επιρροή...
Δεν μπορεί να αμφισβητηθεί αυτό το γεγονός.
Η Επιστήμη (και Μηχανική) των Υπολογιστών αν και νεώτερη έχει μεγαλύτερη δυναμική (αναμφιβολα!!!) και προοπτικές.
ας μην ξεχνάμε πως η Χημική και Φαρμακευτική βιομηχανία της Γερμανίας υποστήριξε 2 Παγκοσμιους Πολέμους(IG Farben)
Ο Κλάδος των Μαθηματικών κάποτε έβρισκε απασχόληση στην Πληροφορική,οι παλιότεροι το γνωρίζουμε πολύ καλά.
Το ίδιο και οι Φυσικοί,αλλά οι Φυσικοί έβρισκαν διέξοδο (στο εξωτερικό κυρίως) σε κλάδους όπως οι εφαρμογές της Φυσικής στην Βολογία,Ιατρική,Εκπαίδευση,αλλά χωρίς Μεταπτυχιακό δεν μπορούσες να ανταγωνιστείς αποφοιτους Πολυτεχνείου...
Άσχετα που τα μαθήματα π.χ. Υλικών,Μεταλλογνωσίας (ο αείμνηστος Γιάννης Αντωνόπουλος στη Θεσσαλονίκη δίδασκε Μεταλλογνωσία στους Μηχανολόγους ΑΠΘ και Ηλεκτολόγους Ξάνθης).
Κρυσταλλοδομή-Κρυσταλλοχημεία,Κρυσταλλοφυσική ήταν και ειναι μαθήματα που μπορούν να οδηγήσουν στην Βιομηχανία.
Χωρίς δικαίωμα υπογραφής και επαγγελματικά δικαιώματα (η ΕΕΦ δεν είναι ΝΠΔΔ...!προσπαθούσε από αρχές 1990 να γίνει,ακόμα δεν έγινε...) για ποιο λόγο να προτιμηθεί Φυσικός;
Καλώς ή κακώς οι Φυσικοί αποκλείστηκαν από τη βιομηχανία πλην ελαχίστων εξαιρέσεων (με κατοχή MSc,PhD).
Είναι γνωστό ότι οι πολλοί Μαθηματικοί και Φυσικοί (και άλλες ειδικότητες) κάνοντας μεταπτυχιακό ή εξειδικεύσεις στην Πληροφορική βρέθηκαν να είναι στελέχη σε επιχειρήσεις και εκπαιδευτικοί στον Δημόσιο και Ιδιωτικό τομέα.

Τώρα όσον αφορά το σύστημα,οι Δέσμες έγιναν 3+1 Κατευθύνσεις (Θετική,Θεωρητική,Τεχνολογική Ι και ΙΙ),πλέον όμως είναι τρια (3) ΠΕΔΙΑ Επιστημονικά.
Η δε Πληροφορική βρίσκεται στις Οικονομικές Επιστήμες.
Μα δεν είναι Θετική Επιστήμη;
Ασφαλώς και είναι.
Αποσιωποιείται έντεχνα!
H Επιστήμη της Πληροφορίας (αυτό είναι η Πληροφορική) κατά τον αείμνηστο Ανδρέα Πομπόρτση πρέπει να έχει τη δική της Κατεύθυνση-Πεδίο.
Με περισσότερες επιλογές σε Μαθήματα.
Χάνονται αρκετά μαθήματα με το νέο Πρόγραμμα Σπουδών στο Λύκειο.
Ειδικά τα Επιλογής Μαθήματα Πληροφορικής της Γ Λυκείου.

Εφαρμογές Πληροφορικής Υπολογιστών Α', Β' / Γ' Ενιαίου Λυκείου
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον. Τάξη Γ΄ Ενιαίου Λυκείου

Πολυμέσα-Δίκτυα. Τάξη Γ΄Ενιαίου Λυκείου
Εφαρμογές Λογισμικού. Τάξη Γ΄Ενιαίου Λυκείου
Όχι πως δεν ήθελαν αναθεώρηση τα παραπάνω επιλεγόμενα και υποχρεωτικά μαθήματα.
Αλλά είναι τελείως διαφορετικό λόγω οικονομικών συνθηκών (ας μην κρυβόμαστε) να επιλέγεται ένα μοντέλο Πανελλαδικών Εξετάσεων που μοιάζει πολύ με αυτό που υπήρχε πριν από τις Δέσμες...!!!
Με τις δύο κατευθύνσεις
και όχι τις Δέσμες
Αν δεν δημιουργηθεί ξεχωριστή κατεύθυνση η αντιδικία με την Χημεία δεν πρόκειται να σταματήσει.
Δυστυχώς λόγω οικονομικής συρρίκνωσης δεν βλέπω πως αυτό θα λυθεί εύκολο και άμεσα...!  :(
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

petrosp13

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Γιάννης Σ.

Τελικά η απώλεια δεν είναι μόνο αριθμητική αλλά... ποιοτική. Την κατεύθυνση οικονομικών επέλεξαν οι κακοί μαθητές, με ελάχιστες εξαιρέσεις, γεγονός που θα κατακεραυνώσει τις βάσεις (αλλά και το επίπεδο ;) ) των οικονομικών σχολών φέτος. Μοιάζει λίγο με την παλιά 4η δέσμη... 

tasospap

Εδώ τώρα δημιουργείται ένα ερώτημα. Λόγω χαμηλού επιπέδου μαθητών, θα κατέβει και η δυσκολία των θεμάτων τον Μάιο;

αληθινό συμβάν μέσα στη τάξη: Μάθημα για τις διαιρέσεις (κλασική και div/mod). Γράφω στον πίνακα 6/4=?????
Δεν απαντάει κανείς ανάμεσα σε 9 άτομα.
Τελικά βρέθηκαν δύο τολμηροί που απαντάνε "1 και κάτι ψιλά"!
-Πόσα ψιλά ρε παιδιά;
-"Είναι δύσκολο να το υπολογίσουμε κύριε".

Άλλο συμβάν: 0-9 = 0 !!!!!