Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γ΄ Λυκείου => Μήνυμα ξεκίνησε από: pstasinos στις 03 Οκτ 2014, 01:32:03 ΜΜ

Τίτλος: Απορία πίνακες - αριθμητικοί τελεστές ψευδογλώσσας και γλώσσας
Αποστολή από: pstasinos στις 03 Οκτ 2014, 01:32:03 ΜΜ
Καλημέρα. μια απορία σχετικά με την ορθή χρήση των αριθμητικών τελεστών. σε 1 από τα 3 βοηθήματα που χρησιμοποιώ , σε αλγορίθμους γραμμένους σε ψευδογλώσσα γίνεται χρήση των αριθμητικών τελεστών της γλώσσας και όχι της ψευδογλώσσας. Αυτό επιτρέπεται ή όχι ; Στις πανελλήνιες στο τέλος μπορεί να πιαστεί ως λάθος.

Τέλος μια απορία σχετικά με τους πίνακες
Ποιά η διαφορά της εντολής εξόδου

Αποτελέσματα //Π//

με την εντολή

Για i από 1 μέχρι 30
   Εμφάνισε Π
Τέλος_επανάληψης
Τίτλος: Απ: Απορία πίνακες - αριθμητικοί τελεστές ψευδογλώσσας και γλώσσας
Αποστολή από: petrosp13 στις 03 Οκτ 2014, 01:43:23 ΜΜ
Οι τελεστές της ΓΛΩΣΣΑΣ είναι αποδεκτοί και σε ψευδογλώσσα, καθώς η ΓΛΩΣΣΑ έχει αυστηρότερους κανόνες, λόγω της χρήσης της σε υπολογιστή
Το ανάποδο δεν συμβαίνει

Η εντολή Αποτελέσματα //Π// σημαίνει ότι ο αλγόριθμος παρήγαγε ένα αποτέλεσμα Π, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί με οποιονδήποτε τρόπο από εκεί και πέρα (όχι απαραίτητα με εμφάνιση στην οθόνη)
Είναι σαν τις παραμέτρους εξόδου των υποπρογραμμάτων, επιστρέφονται στο πρόγραμμα σαν αποτελέσματα και το πρόγραμμα μπορεί να τα χρησιμοποιήσει όπως νομίζουμε
Γενικά, οι αλγόριθμοι είναι στην πραγματικότητα τμήματα κώδικα που υλοποιούν την λύση για ένα ζητούμενο, χωρίς να μπαίνουμε σε τεχνικές λεπτομέρειες εισόδου και εξόδου, δηλαδή από πού θα προκύπτουν τα δεδομένα και τι θα γίνεται με τα αποτελέσματα
Στο μάθημα μας έχουμε φτάσει να γράφουμε αλγορίθμους που υλοποιούν 4-5 διαφορετικά και πολλές φορές άσχετα πράγματα
Τίτλος: Απ: Απορία πίνακες - αριθμητικοί τελεστές ψευδογλώσσας και γλώσσας
Αποστολή από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 03 Οκτ 2014, 02:47:23 ΜΜ
Παράθεση από: pstasinos στις 03 Οκτ 2014, 01:32:03 ΜΜ
Καλημέρα. μια απορία σχετικά με την ορθή χρήση των αριθμητικών τελεστών. σε 1 από τα 3 βοηθήματα που χρησιμοποιώ , σε αλγορίθμους γραμμένους σε ψευδογλώσσα γίνεται χρήση των αριθμητικών τελεστών της γλώσσας και όχι της ψευδογλώσσας.

Ποιοι αριθμητικοί τελεστές είναι της γλώσσας και ποιοι της ψευδογλώσσας;
Τίτλος: Απ: Απορία πίνακες - αριθμητικοί τελεστές ψευδογλώσσας και γλώσσας
Αποστολή από: geoAlex στις 07 Οκτ 2014, 10:30:01 ΠΜ
Από το βιβλίο "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον  Παρελθόν, Παρόν, Μέλλλον" με επιμέλεια του κ.Σπύρου Δουκάκη, αναγράφει:

... Για τη χρήση των κατάλληλων εντολών εισόδου και εξόδου προτείνεται η προσεκτική μελέτη της εκφώνησης του προβλήματος.
   Ανάλογα με την εκφώνηση του προβλήματος διακρίνουμε δύο τρόπους εισαγωγής των δεδομένων:
   1.   Αν η εκφώνηση προσδιορίζει "Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος θα διαβάζει αριθμούς α,β και θα υπολογίζει και θα εμφανίζει το άθροισμά τους", τότε πρέπει να χρησιμοποιηθεί η εντολή Διάβασε για την εισαγωγή των δεδομένων.
   2.   Αν η εκφώνηση προσδιορίζει "Δίνονται οι αριθμοί α,β. Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος θα υπολογίζει και θα γράφει το άθροισμά τους", τότε πρέπει να χρησιμοποιηθεί η δηλωτική εντολή Δεδομένα για την εισαγωγή των δεδομένων,
   Ανάλογα με την εκφώνηση του προβλήματος διακρίνουμε δύο τρόπους παρουσίασης των αποτελεσμάτων:
   1.   Αν η εκφώνηση προσδιορίζει " Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος θα διαβάζει τους αριθμούς α, β και θα υπολογίζει και θα εμφανίζει το άθροισμά τους", τότε πρέπει να χρησιμοποιηθεί η εντολή Εμφάνισε για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων στην οθόνη. Ισοδύναμα, αν στην εκφώνηση χρησιμοποιηθεί η λέξη "... τυπώνει ή εκτυπώνει το άθροισμά τους", τότε πρέπει να χρησιμοποιηθεί η εντολή Εκτύπωσε ή Γράψε για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων στον εκτυπωτή. Τονίζουμε ότι οι εντολές Εμφάνισε, Εκτύπωσε, Γράψε και Τύπωσε είναι ισοδύναμες.
   2.   Αν η εκφώνηση προσδιορίζει " Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος θα διαβάζει τους αριθμούς α,β και θα υπολογίζει το άθροισμά τους", τότε πρέπει να χρησιμοποιηθεί η δηλωτική εντολή Αποτελέσματα για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων.
   Το ερώτημα που εύλογα προκύπτει είναι, γιατί τελικά έχει τόση σημασία η χρήση των δηλωτικών εντολών Δεδομένα και Αποτελέσματα; Μήπως θα ήταν πιο εύκολο να χρησιμοποιούνται πάντα οι ίδιες εντολές εισόδου και εξόδου; Στο βιβλίο καθηγητή [Βακάλη ] δίνεται έμφαση στα πλεονεκτήματα που έχει ένας αλγόριθμος με Δεδομένα και Αποτελέσματα. Αναφέρει:
   1.  Ο αλγόριθμο λύνει το πρόβλημα και δεν ασχολείται με τον τρόπο εισαγωγής δεδομένων και παρουσίαση αποτελεσμάτων.
   2...Αν ο αλγόριθμο υλοποιηθεί ως υποπρόγραμμα ή συνάρτηση, τότε είναι προτιμότερο  να μην έχει εντολές εισόδου – εξόδου. Οι γραμμές Δεδομένα και Αποτελέσματα παραπέμπουν ακριβώς στο πέρασμα παραμέτρων στη διαδικασία.

Πηγή:  Η εκ των υστέρων μελέτη του διδακτικού πακέτου του μαθήματος ΑΕΠΠ: Παρανοήσεις, Παρερμηνείες και επακόλουθα προβλήματα.
[Ψαλτίδου, Τσιωτάκης, Αδαμόπουλος, Στέργου]