Σχολιασμός λύσεων δραστηριοτήτων βιβλίου Πληροφορικής ΙΕΠ

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 20 Οκτ 2019, 07:25:14 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

P.Tsiotakis

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 18 Οκτ 2019, 04:28:06 ΜΜ
Και οι επίσημες λύσεις από το ΙΕΠ

Σε συνέχεια της ανάρτησης ενδεικτικών λύσεων των δραστηριοτήτων βιβλίου Πληροφορικής από το ΙΕΠ, θα ήθελα να σημειώσω τα εξής:

1. Πρώτη φορά στο μάθημα, συμβαίνει αυτό. Στο βιβλίο καθηγητή το 1999 υπήρξαν υποδείξεις για το τετράδιο μαθητή (του 1999) αλλά ήταν μακρυά από πλήρεις.
2. Το παράρτημα οδηγιών μαθητή του 2016 (2015 ηλεκτρονικά) που κάτι μου θύμιζε, δεν είχε λύσεις (ούτε την δυαδική αναζήτηση και τις άλλες ταξινομήσεις), αλλά είχε λάθη, που φαίνεται να διορθώθηκαν το 3 χρόνια αργότερα. Εξακολουθεί να μην συνοδεύεται από λύσεις αν δεν κάνω λάθος.

Συνεπώς, θεωρώ καλοδεχούμενη την πρόθεση να υποστηριχτεί το νέο υλικό με λύσεις και μάλιστα τόσο αναλυτικές. Δεν ξέρω αν θα τυπωθούν του χρόνου μαζί με το βιβλίο (99 σελίδες). Δεν ξέρω αν χρειάζεται κι όλας.

Παρόλα αυτά, έχω κάποια σχόλια για τις λύσεις που ανακοινώθηκαν που θα ακολουθήσουν σε νέο μήνυμα.


P.Tsiotakis

Στο κεφάλαιο 1, η υλοποίηση της ουράς στο σχολικό βιβλίο βεβαίως σωστή είναι φοβισμένη και στρεβλή.
Στο σχολικό δεν προτείνεται, ούτε παρουσιάζεται η ολίσθηση (συντήρηση) της ουράς, αλλά μόνο η απλή σύλληψη ότι αν ο δείκτης πίσως δείχνει στο τέλος του πίνακα, η ουρά γέμισε. Στις λύσεις λοιπόν εμφανίζεται η ολίσθηση, προφανώς σωστά, αλλά χωρίς τεκμηρίωση και υποστήριξη από το συμβατικό βιβλίο που κυκλοφόρησε πρόσφατα.

Κάποια λάθη (με επιφύλαξη λόγω βιαστικής ματιάς):
στο 1.2.2
στη Δραστηριότητα Ε5: δεν βρίσκει το μεγαλύτερο πλήθος ατόμων σε αναμονή, αλλά κάποιο σχετικό άθροισμα.
στη Δραστηριότητα Ε6: η εκφώνηση δεν προβλέπει μενού ΕΞΟΔΟΣ, αλλά ζητά τερματισμό όταν αδειάσει η λίστα.
στη Δραστηριότητα Ε7: αν επιλεγεί 'Ε' εκτυπώνει όλα τα αρχεία αδειάζοντας την ουρά, ενώ πρέπει να εκτυπώσει 1 αρχείο.


Στις δραστηριότητες των δυναμικών δομών δεδομένων
Η Ε3 στην 1.3.4, δεν έχει χώρες, νομούς και πόλεις.

Στο κεφάλαιο 3, στην 3.1.2, στην Ε3, παρουσιάζεται μία νέα σύνταξη για την Επίλεξε (με τις τελείες) που έχει προκαλέσει ήδη πολλές συζητήσεις στο φόρουμ. Μπορεί να ήταν αναμενόμενη, αλλά στο σχολικό βιβλίο πριν λίγους μήνες, με επεξηγήσεις. Όχι στις μη εκτυπωμένες λύσεις.

Οι λύσεις στο κεφάλαιο 4, αποδεικνύουν ότι η απάντηση της κ. Σγουροπούλου στην ερώτηση που δέχτηκε τον Ιούλιο στην ημερίδα ενημέρωσης για το βιβλίο "ότι η γραπτή εξέταση στην αντικειμενοστρεφή σχεδίαση μπορεί να γίνει αντικειμενικά και με κατάλληλες δραστηριότητες υπάρχουν μοναδικές απαντήσεις" δεν ήταν απολύτως ορθή.

Στο κεφάλαιο 5, στην 5.3, στην Ε4
νομίζω ότι τα νούμερα 360 και 900 στην δεύτερη στήλη θα έπρεπε να είναι 336 και 840.

Καταλήγω ότι υπάρχει θέμα με την υλοποίηση της ουράς και της Επίλεξε. Επίσης, καταλήγω ότι απαιτείται προσοχή στην εξέταση (διδασκαλία, παρουσίαση) της αντικειμενοστρεφούς σχεδίασης για το μέλλον του μαθήματος της Πληροφορικής.

Λαμπράκης Μανώλης

Καλησπέρα σε όλους

εγώ αυτό που δεν κατάλαβα ( με μία πολύ γρήγορη ματιά) είναι:
1) πότε θα υλοποιείται η ολίσθηση της ουράς  ?? γιατί (αν δεν κάνω κάποιο λάθος) δεν το υλοποιεί σε όλες τις λύσεις ...
2) ολίσθηση θα υλοποιείται μόνο όταν ο δείκτης "τέλος" βρίσκεται στην τελευταία θέση ?? δηλαδή αν αρχή =1 και τέλος=5 και γίνει εξαγωγή στοιχείου, δεν πρέπει να γίνει ολίσθηση;;
3) επίσης ο έλεγχος  (αρχή=0 και τέλος=0 ή αρχή> τέλος) δεν είναι κάπως διαφορετική από την υλοποίηση του σχολικού ?? εκεί όταν υπάρχει ένα στοιχείο και γίνει εξαγωγή, οι δείκτες αρχικοποιούνται ξανά με 0 (εδώ γίνεται μία υποτυπώδης ολίσθηση), οπότε  το αρχή> τέλος αποτελεί περίπτωση διαφορετικής προσέγγισης από αυτή που υποστηρίζει το σχολικό (όχι πως είναι λάθος )



P.Tsiotakis

Γενικότερα η ουρά έχει θέματα με την υλοποίησή της στο συμπληρωματικό βιβλίο, πρόβλημα που διογκώνεται με τις λύσεις παρότι είναι σωστές

amavidis

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 20 Οκτ 2019, 08:52:32 ΜΜ
Οι λύσεις στο κεφάλαιο 4, αποδεικνύουν ότι η απάντηση της κ. Σγουροπούλου στην ερώτηση που δέχτηκε τον Ιούλιο στην ημερίδα ενημέρωσης για το βιβλίο "ότι η γραπτή εξέταση στην αντικειμενοστρεφή σχεδίαση μπορεί να γίνει αντικειμενικά και με κατάλληλες δραστηριότητες υπάρχουν μοναδικές απαντήσεις" δεν ήταν απολύτως ορθή.

Για να ενισχύσω την άποψη αυτή στη σελίδα 62 αναφέρει ότι το ζευγος ΝΟΜΙΣΜΑ - ΕΥΡΩ δεν ειναι ορθό παράγειγμα κληρονομικότητας γιατί το ΕΥΡΩ είναι αντικείμενο! Πόσο λάθος είναι η άποψη ότι το ευρώ είναι επίσης κλάση; Όπως και το δολάριο κτλ; Αν έγραφε "ένα κέρμα του ευρώ, που έχω στην τσέπη μου" τότε σιγουρα θα αναφέροταν σε αντικείμενο.

Αν δεν δημιουργηθεί μία δεξαμενή από ορθές ασκήσεις-απαντήσεις το μάθημα θα απαξιωθεί...

lakis19

Πάντως εμένα η υλοποίηση στοίβας και ουράς προγραμματιστικά μου φαίνεται too much για εξετασεις. Θα μπορέσουν οι μαθητές στις πανελαδικες να τελειώσουν τέτοιο θέμα και σε πόση ώρα; Με τρίπλες εμφωλευμενες δομές επιλογής μέσα σε διπλές δομές επανάληψης, με δεκάδες εντολές; δεν ξέρω είμαι πολύ επιφυλακτικός.

P.Tsiotakis

#6
Παράθεση από: amavidis στις 21 Οκτ 2019, 12:35:53 ΜΜ
Για να ενισχύσω την άποψη αυτή στη σελίδα 62 αναφέρει ότι το ζευγος ΝΟΜΙΣΜΑ - ΕΥΡΩ δεν ειναι ορθό παράγειγμα κληρονομικότητας γιατί το ΕΥΡΩ είναι αντικείμενο! Πόσο λάθος είναι η άποψη ότι το ευρώ είναι επίσης κλάση; Όπως και το δολάριο κτλ; Αν έγραφε "ένα κέρμα του ευρώ, που έχω στην τσέπη μου" τότε σιγουρα θα αναφέροταν σε αντικείμενο.

Αν δεν δημιουργηθεί μία δεξαμενή από ορθές ασκήσεις-απαντήσεις το μάθημα θα απαξιωθεί...

Ναι έχεις πάρα πολύ δίκιο.

Παρά την εκτεταμένη ανάλυση στις λύσεις των ασκήσεων, φαίνεται ότι δεν είναι απολύτως συμβατή με το νέο βιβλίο (που κυκλοφόρησε πριν 3 μήνες). Επειδή μελέτησα το υλικό αρκετά το προηγούμενο διάστημα, θεωρώ ότι εμφανίζεται άλλη μεθοδολογία και τρόπος σκέψης στις λύσεις σε σχέση με το συμπληρωματικό βιβλίο, με μεγάλες δόσεις υποκειμενικότητας....

Το κεφάλαιο αυτό  (παρότι είναι πολύ καλύτερα γραμμένο από αντίστοιχα κεφάλαια σε άλλα παρεμφερή σχολικά βιβλία/μαθήματα)  απαιτούσε άλλους χειρισμούς...

petrosp13

Εκτός ύλης άμεσα
Όχι για κανέναν άλλο λόγο, αλλά γιατί θα διδάξουμε πολυμορφισμό και κληρονομικότητα σε μαθητές που κατά 50% δεν μπορούν να υπολογίσουν σωστά ένα υπόλοιπο
Ένα κεφάλαιο αποκομμένο από όλα τα υπόλοιπα
Ένα κεφάλαιο που αγγίζει πολύ επιδερμικά την αντικειμενοστρέφεια
Ένα κεφάλαιο που δεν προσφέρει κώδικα υλοποίησης

Για να μην είμαι άδικος, θεωρώ αξιόλογη την προσπάθεια που έγινε από τους συγγραφείς
Αλλά αν προοριζόταν για την παλιά τεχνολογική που είχε υποψηφίους πολυτεχνείου
Όχι για την σημερινή κατάσταση που βαίνει συνεχώς επιδεινούμενη
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

akalest0s

Παράθεση από: petrosp13 στις 25 Οκτ 2019, 06:37:09 ΜΜ
Εκτός ύλης άμεσα
Όχι για κανέναν άλλο λόγο, αλλά γιατί θα διδάξουμε πολυμορφισμό και κληρονομικότητα σε μαθητές που κατά 50% δεν μπορούν να υπολογίσουν σωστά ένα υπόλοιπο
Ένα κεφάλαιο αποκομμένο από όλα τα υπόλοιπα
Ένα κεφάλαιο που αγγίζει πολύ επιδερμικά την αντικειμενοστρέφεια
Ένα κεφάλαιο που δεν προσφέρει κώδικα υλοποίησης

Για να μην είμαι άδικος, θεωρώ αξιόλογη την προσπάθεια που έγινε από τους συγγραφείς
Αλλά αν προοριζόταν για την παλιά τεχνολογική που είχε υποψηφίους πολυτεχνείου
Όχι για την σημερινή κατάσταση που βαίνει συνεχώς επιδεινούμενη
+1000
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

George Eco

Μα, καλά θυμάμαι πως έχω ήδη απαντήσει σε αυτό κάπου αλλού.

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=7998.msg88075#msg88075

Ναι είναι λίγο παράξενο το παράδειγμα που αποφάσισαν να βάλουν κι από εκεί ξεκινάει το κακό.

SpirosM

Τελικα τι κανουμε με την ουρα δεν καταλαβαινω τι θα πουμε στα παιδια μετα απο τη λυση που ειδα στην δραστηριοτητα Ε.6 που κανει ολισθηση χωρις να το ζηταει η ασκηση στην εκφωνηση και ενω εχωντας διδαξει οτι η εισαγωγη γινεται μονο στο τελος απο συμβαση.