Το Στέκι των Πληροφορικών

Επαγγελματικό Λύκειο => Γενικά => Προγραμματισμός Υπολογιστών => Μήνυμα ξεκίνησε από: Ιωάννης Γκίνης στις 01 Νοε 2009, 08:39:09 ΜΜ

Τίτλος: Λογικά Διαγράμματα
Αποστολή από: Ιωάννης Γκίνης στις 01 Νοε 2009, 08:39:09 ΜΜ
Ξεκίνησα απόψε μια προσπάθεια κατασκευής Λογικών Διαγραμμάτων σε PowerPoint και θα ήθελα τη γνώμη σας. Τα διαγράμματα μπορείτε να τα κατεβάζετε από εδώ:
http://users.att.sch.gr/jginis/?pg=sp#flow (http://users.att.sch.gr/jginis/?pg=sp#flow)

Στην ίδια ιστοσελίδα θα βρείτε επίσης υλικό για το μάθημα του Δομημένου Προγραμματισμού.

Αν έχετε την οποιαδήποτε παρατήρηση παρακαλώ... επικοινωνήστε!

Το υλικό είναι ελεύθερο για οποιαδήποτε χρήση
Τίτλος: Απ: Λογικά Διαγράμματα
Αποστολή από: Βασίλης Ραξενίδης στις 01 Νοε 2009, 10:20:04 ΜΜ
http://www.yworks.com/en/products_yed_about.html
(http://www.yworks.com/en/products_yed_about.html)
Αν θέλετε ρίξτε μια ματιά σ' αυτό το graph editor. Δεν είναι το πιο εύχρηστο εργαλείο αλλά είναι τσάμπα. Μπορείς να κάνεις export σε gif (δείτε το αρχείο που επισυνάπτω). Αν έχει κανείς υπόψη του κάποιο άλλο εργαλείο είναι ευπρόσδεκτο.
Δεν δοκίμασα με power point αλλά πρέπει να είναι αρκετά χρονοβόρο.
Τίτλος: Απ: Λογικά Διαγράμματα
Αποστολή από: sstergou στις 01 Νοε 2009, 10:54:06 ΜΜ
Ανοιχτού κώδικα : http://live.gnome.org/Dia
Τίτλος: Απ: Λογικά Διαγράμματα
Αποστολή από: Ιωάννης Γκίνης στις 02 Νοε 2009, 02:55:54 ΜΜ
κ. Ραξενίδη, μόλις το κατέβασα θα το δοκιμάσω και θα σας πω τις εντυπώσεις μου. Ειλικρινά θέλω να δω ποιο είναι πιο ευέλικτο γι' αυτή τη δουλειά.

@sstergou Το DIA το χρησιμοποιώ χρόνια τώρα, εξαιρετικό λογισμικό πρέπει να πω, τις προάλλες κατέβασα την τελευταία έκδοση για να χρησιμοποιήσω αυτό, όμως τελικά σ' αυτά που είχα στο μυαλό μου ταίριαξε καλύτερα το PowerPoint. Αυτό που θα κοιτάξω είναι αν αντί του PowerPoint μπορώ να χρησιμοποιήσω το εργαλείο του OpenOffice (μου διαφεύγει το όνομα)

Θα πρέπει να πω όμως και κάτι "υπονοούμενο". Ένας από τους λόγους που χρησιμοποίησα το PowerPoint είναι το ότι το εργαλείο αυτό υπάρχει εγκατεστημένο σχεδόν σε όλα τα ΣΕ.

Σας ευχαριστώ για τις υποδείξεις σας
Τίτλος: Απ: Λογικά Διαγράμματα
Αποστολή από: spin στις 02 Νοε 2009, 03:44:26 ΜΜ
Παράθεση από: Βασίλης Ραξενίδης στις 01 Νοε 2009, 10:20:04 ΜΜ
Αν έχει κανείς υπόψη του κάποιο άλλο εργαλείο είναι ευπρόσδεκτο.

Συνάδελφοι,
αν και με διαφορετική φιλοσοφία (δεν είναι σχεδιαστικό πρόγραμμα διαγραμμάτων) η έκδοση 9.2 της ΓλωσσοΜάθειας (http://spinet.gr/glossomatheia (http://spinet.gr/glossomatheia)) μπορεί να δημιουργήσει τα διαγράμματα ροής των προγραμμάτων μας με το πάτημα ενός μόνο πλήκτρου.
Ευπρόσδεκτη κάθε παρατήρηση...

(http://www.spinet.gr/glossomatheia/_images/flowchart.png)
Τίτλος: Απ: Λογικά Διαγράμματα
Αποστολή από: Ιωάννης Γκίνης στις 02 Νοε 2009, 05:08:39 ΜΜ
κ. Ραξενίδη, είμαι κατενθουσιασμένος απ' το yEd. ΕΙΝΑΙ ΦΟΒΕΡΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ!!! Αυτό που κυρίως με εντυπωσίασε είναι η ευκολία με την οποία κάνεις align τα σχήματα. Άσε το export σε transparent gif... ΦΟΒΕΡΟ!

@spin Μια καταπληκτική εφαρμογή έγινε ακόμα καλύτερη: Γλωσσομάθεια
Όμως υπάρχει ένας μικρός ενδοιασμός για μένα. Στη Γλωσσομάθεια γράφουμε "προγράμματα" για τη ΓΛΩΣΣΑ και αυτό βλέπω εδώ στο ΛΔ. Εμείς είμαστε οι "φτωχοί συγγενείς" ενός δικού μας ψευδοκώδικα αν καταλαβαίνεται τι εννοώ. Τι δυνατότητα μετατροπής έχουν τα παραγόμενα ΛΔ;
Τίτλος: Απ: Λογικά Διαγράμματα
Αποστολή από: spin στις 03 Νοε 2009, 12:42:13 ΠΜ
Παράθεση από: jginis στις 02 Νοε 2009, 05:08:39 ΜΜ
Τι δυνατότητα μετατροπής έχουν τα παραγόμενα ΛΔ;

Γιάννη αν "ξεκλειδώσουμε" το ΔΡ (κουμπί με το λουκετάκι) μπορούμε να αλλάξουμε το περιεχόμενο κείμενο, τη θέση και το μέγεθος των σχημάτων.

Επίσης υπάρχει η δυνατότητα εξαγωγής ως εικόνας bitmap (σταθερό μέγεθος) ή vector-graphics (για μεταβολή μεγέθους χωρίς επίπτωση στην ποιότητα).
Τίτλος: Απ: Λογικά Διαγράμματα
Αποστολή από: Ιωάννης Γκίνης στις 03 Νοε 2009, 08:55:16 ΠΜ
Το κατεβάζω ΤΩΡΑ!
Τίτλος: Απ: Λογικά Διαγράμματα
Αποστολή από: xryka στις 11 Νοε 2009, 05:25:02 ΜΜ
Δες και τον δημιουργό διαγραμμάτων ροής
http://www.ecedu.upatras.gr/algorithmics/

Παράθεση από: jginis στις 01 Νοε 2009, 08:39:09 ΜΜ
Ξεκίνησα απόψε μια προσπάθεια κατασκευής Λογικών Διαγραμμάτων σε PowerPoint και θα ήθελα τη γνώμη σας. Τα διαγράμματα μπορείτε να τα κατεβάζετε από εδώ:
http://users.att.sch.gr/jginis/?pg=sp#flow (http://users.att.sch.gr/jginis/?pg=sp#flow)

Στην ίδια ιστοσελίδα θα βρείτε επίσης υλικό για το μάθημα του Δομημένου Προγραμματισμού.

Αν έχετε την οποιαδήποτε παρατήρηση παρακαλώ... επικοινωνήστε!

Το υλικό είναι ελεύθερο για οποιαδήποτε χρήση
Τίτλος: Απ: Λογικά Διαγράμματα
Αποστολή από: Ιωάννης Γκίνης στις 12 Νοε 2009, 11:16:46 ΠΜ
Ακολουθεί το brainstorming,

Σεβασμός - Διάβασμα - Δουλειά - Περισσότερες ώρες/μέρα - Σεβασμός
Τίτλος: Απ: Λογικά Διαγράμματα
Αποστολή από: iliasthes στις 15 Νοε 2009, 05:16:49 ΜΜ
Συνάδελφε, gini, νομίζω πως η άσκηση 5 θα μπορούσε να λυθεί και πιο απλά:Για κάθε τάξη, κάθε είδους σχολείου δημιουργήσαμε, έναν ξεχωριστό μετρητή τον οποίο αρχικοποιήσαμε (εκχωρήσαμε την τιμή 0). Κάθε τάξη αντιστοιχεί σε έναν μοναδικό κωδικό που συνδυάζει τύπο σχολείου και τάξη. Για να συμβαδίζει με την εκφώνηση θα μπορούσαμε να βάλουμε μια εντολή: Εμφάνισε το μήνυμα: " Δώστε τον κωδικό που αντιστοιχεί στον τύπο του σχολείου και την τάξη"
  ΓυμΑ ← 0
  ΓυμΒ ← 0
  ΓυμΓ ← 0
  ΕΠΑΛΑ ← 0
  ΕΠΑΛΒ ← 0
  ΕΠΑΛΓ ← 0
  ΓΕΛΑ ← 0
  ΓΕΛΒ ← 0
  ΓΕΛΓ ← 0

  Επανάλαβε
    Διάβασε τα δεδομένα
    Κωδικός
    Αν Κωδικός
   = 'ΓΥΜΑ' Τότε ΓυμΑ ← ΓυμΑ + 1
      = 'ΓΥΜΒ' Τότε ΓυμΒ ← ΓυμΒ + 1
      = ΓΥΜΓ' Τότε ΓυμΓ ← ΓυμΓ + 1
      = 'ΕΠΑΛΑ' Τότε ΕΠΑΛΑ ← ΕΠΑΛΑ + 1
      = ΕΠΑΛΒ' Τότε ΕΠΑΛΒ ← ΕΠΑΛΒ + 1
      = 'ΕΠΑΛΓ' Τότε ΕΠΑΛΓ ← ΕΠΑΛΓ + 1
      = 'ΓΕΛΑ' Τότε ΓΕΛΑ ← ΓΕΛΑ + 1
      = 'ΓΕΛΒ' Τότε ΓΕΛΒ ← ΓΕΛΒ + 1
      = 'ΓΕΛΓ' Τότε ΓΕΛΓ ← ΓΕΛΓ + 1
    Διάβασε τα δεδομένα:
   Συνέχεια
  Μέχρι Συνέχεια = "Ο"
Εμφάνισε ΓυμΑ, ΓυμΒ, ΓυμΓ, ΕΠΑΛΑ, ΕΠΑΛΒ, ΕΠΑΛΓ, ΓΕΛΑ, ΓΕΛΒ, ΓΕΛΓ
Τέλος

Όπως βλέπεις βασίστηκα πάνω στην λύση σου, αλλά απέφυγα να έχω εμφωλευμένη Αν και χρησιμοποίησα μία μεταβλητή ελέχγου. Το μειονέκτημα της δικής μου μεθόδου, είναι οτι δεν ακολουθεί 100% την εκφώνηση, στο να χρησιμοποιήσει μια μεταβλητή για τον τύπο του σχολείου και μία μεταβλητή για την τάξη.

Να κάνω μια ερώτηση και για την άσκηση6; Γιαυί εκχωρείς την τιμή 15 στον αριθμό των υπαλλήλων και δεν τον δίνεις με εντολή Διάβασε, ώστε να είναι πιο γενική λύση;
Τίτλος: Απ: Λογικά Διαγράμματα
Αποστολή από: Ιωάννης Γκίνης στις 16 Νοε 2009, 10:43:28 ΠΜ
Καλημέρα, καταρχάς θα ήθελα να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις σου.

Τώρα σε ότι αφορά την άσκηση 5 χρησιμοποίησα αυτή τη γραφή ακολουθώντας τη σύνταξη της εντολής case of της Pascal όπου η μεταβλητή
Παράθεσηcan be of the following types : enumeration types, Ordinal types (except boolean), and chars. The case expression must be also of this type, or a compiler error will occur. All case constants must have the same type
Ελπίζω ότι είναι κατανοητό όπως το συνέταξα, πάνω απ' όλα όμως, πιστεύω πως είναι αυτό που θα πρέπει να έχει ο μαθητής στο νου του για να πάει μετά στη Pascal.
Πέρα απ' αυτό, αυτή η λύση νομίζω ότι είναι κοντά στην εκφώνηση: ...Αν μας δίνεται η τάξη και ο τύπος του σχολείου που φοιτά ο μαθητής...

Τώρα, σε ότι αφορά την άσκηση 6 έχεις απόλυτο δίκιο και το διορθώνω τώρα...
Άσκηση 6 εκ νέου: http://users.att.sch.gr/jginis/?pg=sp#pseudo11 (http://users.att.sch.gr/jginis/?pg=sp#pseudo11)

Ευχαριστώ και πάλι.
Τίτλος: Απ: Λογικά Διαγράμματα
Αποστολή από: iliasthes στις 16 Νοε 2009, 07:00:50 ΜΜ
Για την εκφώνηση έχεις απόλυτο δίκιο, τελικά τους έδωσα και την δική σου λύση, αλλά αρχικά και την παρακάτω, εξηγώντας τους τις διαφορές. Αντί για χαρακτήρα, χρησιμοποίησα ακέραιους αριθμούς από το 1 μέχρι το 9 με κάθε ακέραιο να αντιστοιχεί σε μία τάξη από συγκεκριμένο τύπο σχολείου. Βέβαια εξακολουθεί να μην ταυτίζεται με την εκφώνηση, απλά πιστεύω πως για πρώτη σχετική άσκηση θα τους ήταν δύσκολο το "φώλιασμα".
Αρχή
  ΓυμΑ ← 0
  ΓυμΒ ← 0
  ΓυμΓ ← 0
  ΕΠΑΛΑ ← 0
  ΕΠΑΛΒ ← 0
  ΕΠΑΛΓ ← 0
  ΓΕΛΑ ← 0
  ΓΕΛΒ ← 0
  ΓΕΛΓ ← 0

  Επανάλαβε
    Διάβασε τα δεδομένα
    Κωδικός
    Αν Κωδικός
   = 1 Τότε Γυμ_Α ← Γυμ_Α + 1
      = 2 Τότε Γυμ_Β ← Γυμ_Β + 1
      = 3 Τότε Γυμ_Γ ← Γυμ_Γ + 1
      = 4 Τότε ΕΠΑΛ_Α ← ΕΠΑΛ_Α + 1
      = 5 Τότε ΕΠΑΛ_Β ← ΕΠΑΛ_Β + 1
      = 6 Τότε ΕΠΑΛ_Γ ← ΕΠΑΛ_Γ + 1
      = 7 Τότε ΓΕΛ_Α ← ΓΕΛ_Α + 1
      = 8 Τότε ΓΕΛ_Β ← ΓΕΛ_Β + 1
      = 9 Τότε ΓΕΛ_Γ ← ΓΕΛ_Γ + 1
    Διάβασε τα δεδομένα:
   Συνέχεια
  Μέχρι Συνέχεια = "Ο"

  Εμφάνισε ΓυμΑ, ΓυμΒ, ΓυμΓ, ΕΠΑΛΑ, ΕΠΑΛΒ, ΕΠΑΛΓ, ΓΕΛΑ, ΓΕΛΒ, ΓΕΛΓ
Τέλος

Όσο για τις παρατηρήσεις, εγώ σε ευχαριστώ, γιατί πάντα είναι καλό να έχεις πρόσβαση σε ιδέες και λύσεις άλλων. Εξάλλου ο σκοπός του φόρουμ είναι αυτή η ανταλλαγή εμπειριών.