Ημερήσια 2010

Ξεκίνησε από Γιαννούλης Γιώργος, 28 Μαΐου 2010, 08:49:31 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Πιστεύετε ότι η λύση με πίνακες στο Θέμα Γ  :

Είναι λάθος - να κοπούν 3-5 μονάδες
30 (8.7%)
Είναι λάθος - να κοπούν 1-2 μονάδες
23 (6.7%)
Είναι σωστή αλλά όχι ιδανική - να κοπούν 1-2 μονάδες
29 (8.5%)
Είναι σωστή αλλά όχι ιδανική - να μην κοπούν μονάδες
108 (31.5%)
Είναι σωστή - να μην κοπούν μονάδες
153 (44.6%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 341

CaptainAlex

Τη καλησπέρα μου σε όλα τα μέλη του forum, εγώ είμαι μαθητής και έδινα προχτές το συγκεκριμένο μάθημα.
Όταν είδα το 3ο είπα ότι επειδή ζητά αλγόριθμο, έχουμε τον αριθμό των αθλητών που πόσοι να είναι πια 1000? πού ούτε 1000 είναι, υπενθυμίζω ότι στην Ελλάδα ζούμε. Επίσης είναι υπολογιστικό πρόβλημα και όχι βελτιστοποίησης που σημαίνει ότι τι κάνει 20 sec τι 2 λεπτά το ίδιο είναι. Για αυτό αποφάσισα να το λύσω με πίνακες που ξεχωρίζει κανείς (στη διόρθωση) πιο καθαρά το κάθε ερώτημα αντί να μην το λύσω με πίνακα που χρειαζόταν μία και μόνο επανάληψη (εκτός του ελέγχου εγκυρότητας).
Η λύση μ ήταν η εξής:
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΚΑΤΙ (ΔΕΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΓΙΑ ΕΥΝΟΗΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ)
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΔΙΑΒΑΣΕ ΡΕΚΟΡ
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΡΕΚΟΡ>0 ΚΑΙ ΡΕΚΟΡ<10
ΔΙΑΒΑΣΕ α
ΓΙΑ ί ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ α
ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ[ί], ΕΠ[ί]
ΤΕΛΟΣ_ΕΠ (ΤΩΡΑ ΕΝΤΑΞΕΙ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΓΡΑΨΩ ΚΑΙ ΟΛΟ)
min<-20
θ<-0
ΓΙΑ ί ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ α
ΑΝ min> ΕΠ[ί] ΤΟΤΕ
   min<- ΕΠ[ί]
   θ<- ί
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠ
ΕΜΦΑΝΙΣΕ ΟΝ[θ]
ΕΛ<-ΨΕΥΔΗΣ
ΓΙΑ ί ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ α
  ΑΝ ΡΕΚΟΡ < ΕΠ[ί] ΤΟΤΕ
      ΕΜΦΑΝΙΣΕ ΟΝ[ί]
      ΕΛ<- ΑΛΗΘΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠ
ΑΝ ΕΛ=ΨΕΥΔΗΣ ΤΟΤΕ
  ΠΛ<-0
  ΓΙΑ ί ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ α
     ΑΝ ΡΕΚΟΡ-ΕΠ[ί] <=0,5 ΤΟΤΕ
         ΠΛ<-ΠΛ+1
     ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠ
  ΕΜΦΑΝΙΣΕ ΠΛ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΙΜΗ<-ΕΠ[1]
ΓΙΑ ί ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ α
ΓΙΑ j ΑΠΟ α ΜΕΧΡΙ ί ΜΕ_ΒΗΜΑ -1
     ΑΝ ΕΠ[j-1] < EΠ[j] ΤΟΤΕ
         temp<- ΕΠ[j-1]
         ΕΠ[j-1]<- ΕΠ[j]
         ΕΠ[j]<- temp
     ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠ
ί<-1
ΕΛ<-ΨΕΥΔΗΣ
ΟΣΟ ί<=α ΚΑΙ ΕΛ=ΨΕΥΔΗΣ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
   ΑΝ ΤΙΜΗ=ΕΠ[ί] ΤΟΤΕ
       ΕΛ<-ΑΛΗΘΗΣ
   ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
   ί<-ί+1
ΤΕΛΟΣ_ΕΠ
ΕΜΦΑΝΙΣΕ ί-1
ΤΕΛΟΣ ΚΑΤΙ

jkapsi

Παράθεση από: nickandy στις 30 Μαΐου 2010, 06:50:33 ΜΜ
Δεν νομίζω ότι η απουσία θεωρίας ήταν τελικά τόσο κακή. Το φάουλ για μένα ήταν το θέμα Γ και από το θέμα Α αυτό που ζητούσε να θυμάσαι απέξω τον αλγόριθμο του βιβλίου. Αυτό το θεωρώ τραγικό. Τα άλλα θέματα ήταν σε λογικά πλαίσια.

ε σιγά! μπορούσαν να το βρουν οι μαθητές. 'Αθροισμα γραμμής και στήλης ζήταγε. Αυτό δεν εννοείς, αν κατάλαβα καλά!  ;)

Άρης Κεσογλίδης

Παράθεση από: Άρης Κ. στις 30 Μαΐου 2010, 03:24:50 ΜΜ
Δεν προλαβαίνω να διαβάσω όλες τις αναρτήσεις, αλλά δίνω και πάλι παραπομπή σε όσα είπα και όσα είπε και έχει πολύ αναλυτικά στο επισυναπτόμενο αρχείο .doc ο συνάδελφος NIKODIM!!!!
Πολύ καλή δουλειά συνάδελφε!!!
Δείτε σας παρακαλώ, για να μην συγχέει κανείς επιτέλους τι είναι ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ και τι είναι ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ, και ότι αυτά που λέει η ΚΕΕ και πολλοί άλλοι ότι δεν γίνονται, ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΝΤΟΥ, και στο ΣΧΟΛΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ και όπου αλλού θέλετε!!

Σελίδα [84] η ανάρτησή μου , και στη σελίδα [87] NIKODIM (να'σαι καλά! ;) ) !!!

Το θέμα Γ γίνεται με πίνακες και δεν πρέπει να κοπεί ούτε ένα μόριο!!!
Και ας μου πει κάποιος ΤΙ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΑΠΟ ΟΣΑ ΛΕΜΕ;?!.....
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

lampros.mousselimis

Παράθεση από: gthal στις 30 Μαΐου 2010, 07:00:05 ΜΜ
Συμφωνώ μαζί σου, dokimos
είμαι της ίδιας άποψης
και συμμερίζομαι την αγωνία για την κόρη σου.
Δικαιούσαι να φωνάζεις αλλά όχι να προσβάλλεις (και μάλιστα είναι πιθανόν να πέφτεις έξω στις υποψίες σου, έτσι?)
Αλλιώς το μόνο που θα καταφέρουμε θα είναι να κλείσει αυτή η κουβέντα.

Όχι παιδιά.

Μήν κλείσετε την κουβέντα.

3 σελίδες μείνανε ακόμη για τις 100   :)

@dokimos
Καλή επιτυχία της κόρης σου. Και μην ανησυχείς. Αν τολμήσουν να κόψουν έστω και 1 μόριο, εγώ ο ίδιος θα τους στείλω στον Εισαγγελέα και ας μην έχω παιδί που να δίνει Πανελλήνιες.

bagelis

Παράθεση από: jkapsi στις 30 Μαΐου 2010, 07:01:39 ΜΜ
ε σιγά! μπορούσαν να το βρουν οι μαθητές. 'Αθροισμα γραμμής και στήλης ζήταγε. Αυτό δεν εννοείς, αν κατάλαβα καλά!  ;)

το αν μπορούσαν να το βρουν οι μαθητές θα φανεί στα διορθωτικά και θα μας το πουν οι συνάδελφοι....
Αλλά κακά τα ψέματα έτσι μόνο το σχολικό το λύνει, κανείς άλλος...

Αυτό λέω εμμονές: σκέφτηκαν τι να βάλουν που δεν πάει με παπαγαλία... (γιατί όλοι το άθροισμα κατά γραμμές και κατά στήλες το κάνουμε αλλιώς) αλλά τους παραέφυγε το θέμα...

dokimos

Ένα λαθάκι έχεις στην ταξινόμηση...

Παράθεση από: CaptainAlex στις 30 Μαΐου 2010, 07:00:34 ΜΜ
Τη καλησπέρα μου σε όλα τα μέλη του forum, εγώ είμαι μαθητής και έδινα προχτές το συγκεκριμένο μάθημα.
Όταν είδα το 3ο είπα ότι επειδή ζητά αλγόριθμο, έχουμε τον αριθμό των αθλητών που πόσοι να είναι πια 1000? πού ούτε 1000 είναι, υπενθυμίζω ότι στην Ελλάδα ζούμε. Επίσης είναι υπολογιστικό πρόβλημα και όχι βελτιστοποίησης που σημαίνει ότι τι κάνει 20 sec τι 2 λεπτά το ίδιο είναι. Για αυτό αποφάσισα να το λύσω με πίνακες που ξεχωρίζει κανείς (στη διόρθωση) πιο καθαρά το κάθε ερώτημα αντί να μην το λύσω με πίνακα που χρειαζόταν μία και μόνο επανάληψη (εκτός του ελέγχου εγκυρότητας).
Η λύση μ ήταν η εξής:
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΚΑΤΙ (ΔΕΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΓΙΑ ΕΥΝΟΗΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ)
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΔΙΑΒΑΣΕ ΡΕΚΟΡ
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΡΕΚΟΡ>0 ΚΑΙ ΡΕΚΟΡ<10
ΔΙΑΒΑΣΕ α
ΓΙΑ ί ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ α
ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ[ί], ΕΠ[ί]
ΤΕΛΟΣ_ΕΠ (ΤΩΡΑ ΕΝΤΑΞΕΙ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΓΡΑΨΩ ΚΑΙ ΟΛΟ)
min<-20
θ<-0
ΓΙΑ ί ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ α
ΑΝ min> ΕΠ[ί] ΤΟΤΕ
   min<- ΕΠ[ί]
   θ<- ί
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠ
ΕΜΦΑΝΙΣΕ ΟΝ[θ]
ΕΛ<-ΨΕΥΔΗΣ
ΓΙΑ ί ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ α
  ΑΝ ΡΕΚΟΡ < ΕΠ[ί] ΤΟΤΕ
      ΕΜΦΑΝΙΣΕ ΟΝ[ί]
      ΕΛ<- ΑΛΗΘΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠ
ΑΝ ΕΛ=ΨΕΥΔΗΣ ΤΟΤΕ
  ΠΛ<-0
  ΓΙΑ ί ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ α
     ΑΝ ΡΕΚΟΡ-ΕΠ[ί] <=0,5 ΤΟΤΕ
         ΠΛ<-ΠΛ+1
     ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠ
  ΕΜΦΑΝΙΣΕ ΠΛ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΙΜΗ<-ΕΠ[1]
ΓΙΑ ί ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ α
ΓΙΑ j ΑΠΟ α ΜΕΧΡΙ ί ΜΕ_ΒΗΜΑ -1
     ΑΝ ΕΠ[j-1] < EΠ[j] ΤΟΤΕ
         temp<- ΕΠ[j-1]
         ΕΠ[j-1]<- ΕΠ[j]
         ΕΠ[j]<- temp
     ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠ
ί<-1
ΕΛ<-ΨΕΥΔΗΣ
ΟΣΟ ί<=α ΚΑΙ ΕΛ=ΨΕΥΔΗΣ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
   ΑΝ ΤΙΜΗ=ΕΠ[ί] ΤΟΤΕ
       ΕΛ<-ΑΛΗΘΗΣ
   ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
   ί<-ί+1
ΤΕΛΟΣ_ΕΠ
ΕΜΦΑΝΙΣΕ ί-1
ΤΕΛΟΣ ΚΑΤΙ

bagelis

και δεν έκανες αντιμετάθεση και τα ονοματα...

gthal

Παράθεση από: lampros.mousselimis στις 30 Μαΐου 2010, 07:03:06 ΜΜ
Όχι παιδιά.

Μήν κλείσετε την κουβέντα.

3 σελίδες μείνανε ακόμη για τις 100   :)

μετά τις 100 λοιπόν μπορούμε να σφαχτούμε   :)
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

dokimos

Αναμένω να δω τι θα πει και η ΠΕΚΑΠ.

ευχαριστούμε όλες και όλους τους συναδέλφους για τα σχόλια, προβληματισμούς, καταθέσεις απόψεων καθώς και τα μηνύματά σας. Θα ακολουθήσει εκ μέρους της ΠΕΚαΠ - ως είθισται- επίσημος σχολιασμός εντός ΣΚ.


jkapsi

Παράθεση από: bagelis στις 30 Μαΐου 2010, 07:03:41 ΜΜ
το αν μπορούσαν να το βρουν οι μαθητές θα φανεί στα διορθωτικά και θα μας το πουν οι συνάδελφοι....
Αλλά κακά τα ψέματα έτσι μόνο το σχολικό το λύνει, κανείς άλλος...

νταξ! άθροισμα γραμμής και στήλης όλοι οι μαθητές έχουν κάνει. Λίγο σκέψη για να αναπροσαρμόσεις αυτά που ήξερες χρειαζόταν (όπως και στο επόμενο με την ταξινόμηση). Είπαμε τα θέματα φέτος θέλαν κριτική σκέψη. Προσωπικά μόνο το τρίτο είχε πρόβλημα, τα άλλα οκ τα βρήκα. Επίσης πιστεύω πως αν ήταν πιο δύσκολο το 4ο δεν θα στέλναν διευκρίνηση για το 3ο (αλλά μην ανοίγουμε κι άλλα, χεχε).

Φιλικά πάντα!

Σ' αυτό με τις εμμονές έχεις δίκιο και δεν μπορώ να καταλάβω και το γιατί.

AnonymosMathitis

Παράθεση από: gkoubaroulis στις 30 Μαΐου 2010, 04:23:25 ΜΜ
θα μπορούσε κάποιος επιστήμονας του κλάδου να απαντήσει στο μαθητή αυτόν, ότι τέλος πάντων είναι αφελής και οτι δεν ήταν καλά προετοιμασμένος και οτι η πληροφορική ειναι επιστήμη και οχι παραμύθι και και και....   
Και όταν καλύψει το μαθητή να μας εξήγηση γιατί τόσος χαμός για το τρίτο θέμα από συναδέλφους καθηγητές....

Σε ποιο ακριβως θεμα ειμαι αφελης?Κρινω οτι ημουν καλα προετοιμασμενος και οτι η λυση χωρις πινακες ηταν ιδιαιτερα ευκολη.Η λυση για το Γ5 ισχυει?:
κ<--1
Αν επιδοσηπρωτου<επιδοση Τοτε
κ<--κ+1
Τελος_αν

Ναι δεν ημουν καλα προετοιμασμενος ωστε να καταλαβω απο μονος μου οτι οι πινακες ειναι λαθος στο συγκεκριμενο γιατι δεν ειχα ερθει αντιμετοπος με αυτη την θεωρια και πρωτη φορα το ακουσα οταν εγινε σαλος.Ομως ημουν πολυ καλα προετημασμενος να το λυσω χωρις πινακες,οπως προανεφερα σκεφτηκα οτι για να λενε ολοι οτι ειναι τοσο δυσκολο και θελει τοση σκεψη μαλλον θα ισχυει γιαυτο τολμησα να προσπαθησω να το λυσω μονος μου μιας και δεν ειχα δει λυσει χωρις πινακα και δεν ειχα ιδεα.Το ελυσα πολυ πιο γρηγορα αποτι με πινακες και σε λιγοτερο χωρο μιας και το τελευταιο πχ ηθελε ταξινομηση κλπ.Ηταν μετριο εως πολυ σε σχεση με αυτα που εχουν λυσει οι μαθητες κατα καιρους.Το θεμα ειναι τωρα να τα βρειτε μεταξυ σας και τι ισχυει στην εφαρμογη γιατι βλεπω οτι γινεται πολεμος.Και σε πιο σημειο φανηκε οτι θεωρω παραμυθακι τον πραγματισμο και χρειαζομαι καποιον να μου εξηγησει οτι ειναι επιστημη? =) ευχαριστω πολυ

CaptainAlex

στην ταξινόμηση το έιχα βάλει "ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ α" απλά είχα κάνει copy το "ΓΙΑ ί ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ α" για να μήν το ξαναγράφω...με όλο τον σεβασμό δεν νομίζω  να χρειάζεται να αντιμεταθέσω και τα ονόματα αφού ψάχνω μόνο την επίδωση του περσινού πρωταθλητή και δεν εμφανίζω κάποιο όνομα στην συνέχεια..είναι λάθος??

saisap

Κλειδώστε το επιτέλους!!!!!
Ο κατήφορος και το ρεζίλι έχουν  και ένα τέρμα.
Ντρέπομαι που κάποιοι απο εσάς το έχουν ρίξει στις ύβρεις, στις προσωπικές πολιτικές, στις προσωπικές επιθέσεις,  στα στημένα γκάλοπ για το πως θα βαθμολογήσουμε, στα οποία συμμετέχουν και μαθητές, στις "επιστημονικές" προσεγγίσεις που υποδηλώνουν άλλα πράγματα.
Ρωτάτε παρα πάνω αν έλυσε κανείς το θέμα χωρίς τη χρήση πίνακα. Όλοι οι μαθητές μου δεν χρησιμοποίησαν πίνακα.  Αυτοί γιατί θα πρέπει να αντιμετωπιστούν το ίδιο  με όλους τους άλλους που το έλυσαν με πίνακες:

Στην προτεινόμενη Λύση του in.gr που πολλοί την παρουσίασαν παραπάνω, εκτός της χρήσης πινάκων υπάρχει και άλλο καραμπινάτο λάθος. Στο τελευταίο ερώτημα κάνει αναζήτηση σύμφωνα με το όνομα του αθλητή. Ποιος του είπε ότι το όνομα κάθε αθλητή είναι μοναδικό; Αποκλείεται να έχει κάποιος το ίδιο όνομα με τον περυσινό πρωταθλητή; Μοναδικές είναι οι επιδόσεις όπως αναφέρεται ξεκάθαρα στην εκφώνηση

Δεν θέλω να πυροδοτήσω νέο γύρο αντιπαραθέσεων, αλλά χρειάζεται να ηρεμήσουμε όλοι και να καταλάβουμε κάτι πολύ απλό, Δείτε τα εξωπραγματικά θέματα που προτείνουμε όλοι μας και  περιφρονούμε τα απλά και τα στοιχειώδη.


karaberis

Παράθεση από: AnonymosMathitis στις 30 Μαΐου 2010, 07:14:34 ΜΜ
Σε ποιο ακριβως θεμα ειμαι αφελης?Κρινω οτι ημουν καλα προετοιμασμενος και οτι η λυση χωρις πινακες ηταν ιδιαιτερα ευκολη.Η λυση για το Γ5 ισχυει?:
κ<--1
Αν επιδοσηπρωτου<επιδοση Τοτε
κ<--κ+1
Τελος_αν

Ναι δεν ημουν καλα προετοιμασμενος ωστε να καταλαβω απο μονος μου οτι οι πινακες ειναι λαθος στο συγκεκριμενο γιατι δεν ειχα ερθει αντιμετοπος με αυτη την θεωρια και πρωτη φορα το ακουσα οταν εγινε σαλος.Ομως ημουν πολυ καλα προετημασμενος να το λυσω χωρις πινακες,οπως προανεφερα σκεφτηκα οτι για να λενε ολοι οτι ειναι τοσο δυσκολο και θελει τοση σκεψη μαλλον θα ισχυει γιαυτο τολμησα να προσπαθησω να το λυσω μονος μου μιας και δεν ειχα δει λυσει χωρις πινακα και δεν ειχα ιδεα.Το ελυσα πολυ πιο γρηγορα αποτι με πινακες και σε λιγοτερο χωρο μιας και το τελευταιο πχ ηθελε ταξινομηση κλπ.Ηταν μετριο εως πολυ σε σχεση με αυτα που εχουν λυσει οι μαθητες κατα καιρους.Το θεμα ειναι τωρα να τα βρειτε μεταξυ σας και τι ισχυει στην εφαρμογη γιατι βλεπω οτι γινεται πολεμος.Και σε πιο σημειο φανηκε οτι θεωρω παραμυθακι τον πραγματισμο και χρειαζομαι καποιον να μου εξηγησει οτι ειναι επιστημη? =) ευχαριστω πολυ
Αγαπητέ μαθητή η λύση με πίνακες γίνεται για το Γ5 και χωρίς ταξινόμηση...

gthal

Παιδιά, ένας άλλος τρόπος που λειτουργεί πολύ καλά
(τον εφαρμόζω εδώ και ώρα και αποδίδει πολύ καλύτερα)
είναι το προσωπικό μήνυμα.
Έτσι θα συνεννοηθείτε πολύ καλύτερα με εκείνον που σας ενδιαφέρει να συνεννοηθείτε.
Ίσως έτσι αποσυμφορηθεί κι ετούτο εδώ το ρημαγμένο τόπικ, μιας και ότι ήταν να πούμε "φωναχτά" πια το είπαμε.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός