Η Πληροφορική στα ελληνικά σχολεία

Ξεκίνησε από evry, 08 Απρ 2010, 01:37:57 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Χριστός Ανέστη, χρόνια πολλά σε όλους.

Καλό είναι να ακούγονται απόψεις από παντού (και επιβαλλεται η πολυφωνία, επειδή μας γεννά οράματα, προβληματισμούς και νέους τόπους δράσης). Από την άλλη καθένας είναι ειδικός στο αντικείμενό του. Όποιος είναι εκτός "του χορού" νομιμοποιείται να διατυπώνει γνώμες ΜΟΝΟ, με διάκριση και σεβασμό στο έργο όσων είναι μέσα στο χορό. Οι απόλυτες εκφράσεις κάνουν κακό και δημιουργούν αντιπάλους.

Σημ.: Παναγιώτη, έχει πετρέλαιο και στα επτάνησα...
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Laertis

#16
Παράθεση από: dmakrystathis στις 09 Απρ 2010, 12:05:29 ΠΜ
Υ.Γ.: Η φράση "Οι απόψεις είναι σαν τους κ@λους, όλοι έχουν απο έναν ..." δεν πιστεύω πως πρέπει να προέρχεται από έναν καθηγητή(?)! Ίσα-ίσα, καλό είναι να ακούν όλοι και αντίθετες απόψεις και να μην τις απορρίπτουν εξαρχής. Όλοι έχουν δικαίωμα να εκφέρουν άποψη και οι υπόλοιλοι να την κρίνουν θετικά ή αρνητικά...

Φίλε Δημήτρη ζητώ συγγνώμη αν θίχτηκες με τη φράση που χρησιμοποίησα αλλά δεν είχα σκοπό να προσβάλω εσένα προσωπικά. Χρησιμοποίησα χιουμοριστικά την έκφραση αυτή σε Α΄πρόσωπο πληθυντικού για να περιγράψω μια κατάσταση που πραγματικά συμβαίνει στην Ελλάδα αλλά μάλλον βλέπω ότι, σύμφωνα με τη λογική σου, η αισθηση τυο χιούμορ πρέπει να λείπει απο έναν καθηγητή.

Τον τελευταίο καιρό ακούμε πολλούς "ειδήμονες" για διάφορα θέματα οι οποίοι εκφράζουν άποψη χωρίς προηγουμένως να την έχουν τεκμηριώσει ή να έχουν σκεφτεί τις συνέπειες. Συμφωνώ ότι όλοι έχουν δικαίωμα να εκφέρουν άποψη αλλά τουλάχιστον θα πρέπει να πληροί κάποια κριτήρια. Γιατι το να πετάμε απόψεις χρησιμοποιώντας αίολα επιχειρήματα για τη δημιουργία εντυπώσεων είναι κάτι που δε με βρίσκει σύμφωνο. Κι εσύ απο αμέλεια ή λάθος υποστήριξες πράγματα που όχι μόνο δεν ισχύουν αλλά δίνουν την εντύπωση ότι λύνουν και το πρόβλημα. Θα μπορούσες πολύ εύκολα να ελέγξεις τα γραφόμενα σου πριν τα δημοσιεύσεις και να μην αρκεστείς σε στερεότυπα που χρησιμοποιούν όσοι δεν "γνωρίζουν" ή όσοι εξυπηρετούν "άλλα" συμφέροντα στο χώρο της εκπαίδευσης.
Το θετικό είναι ότι δέχτηκες το λάθος κι αυτό αμέσως σε εξαιρεί απο την "κατηγορία" που πιστεύεις ότι σου απέδωσα.
Φιλικά
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

iliasthes

Παράθεση από: dmakrystathis στις 09 Απρ 2010, 12:05:29 ΠΜ
Γειά σας. Ονομάζομαι Δημήτρης Μακρυστάθης, .... θετικά ή αρνητικά...

Είχα διαβάσει το άρθρο στην Ελευθεροτυπία και μου είχε κάνει κακή εντύπωση, χάιρομαι που σήμερα διαπίστωσα οτι μπορώ να εκφράσω ποιες ήταν οι αντιρρήσεις μου.

Πρώτα από όλα το άρθρο αναφέρει κάποια "στοιχεία", τα οποία όλα μα όλα δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα. Πρώτο λάθος το οποίο το επισήμανες και ο ίδιος είναι ο αριθμός των ωρών. Το δεύτερο λάθος αφορά την έλλειψη καθηγητών πληροφορικής. Δυστυχώς ή ευτυχώς (δυστυχώς για τους νέους πτυχιούχους), επαρκούν και θα επαρκούν για τα επόμενα 25 χρόνια (μετά και το νέο ασφαλιστικό) και ακόμα πιο δυστυχώς σε πολλές περιοχές περισσεύουν. Αναφέρει επίσης οτι στα δημοτικά δεν υπάρχουν καθόλου καθόλου υπολογιστές και δεν γίνονται μαθήματα. Στα όρια του νομού που υπηρετώ όλα τα δημοτικά διαθέτουν μικρά εργαστήρια, στα οποία οι μαθητές κάνουν μαθήματα πληροφορικής στα πλαίσια του ολοήμερου σχολείου.

Έχω εργαστεί έστω και για μία μέρα σε 6 γυμνάσια και έχω επισκεφτεί τα εργαστήρια άλλων 2 στα όρια του νομού που εργάζομαι και όλα είχανε εργαστήρια ικανοποιητικά σε αριθμό θέσεων αλλά και ποιότητα εξοπλισμού, σε βαθμό ώστε τα μαθήματα να μπορούν να διεξάγονται ικανοποιητικά. Κάθε άποψη είναι σεβαστή, αλλά να βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα και όχι να δημιυοργούμε γεγονότα για να υποστηρίζουμε την άποψή μας. Φυσικά και υπάρχουν προβλήματα με τον εξοπλισμό και τα εργαστήρια, αλλά διαβάζοντας το άρθρο είχα την εντύπωση πως καταλάθως έκανα αναζήτηση σε άρθρα της προηγούμενης δεκαετίας.

Η μόνη σωστή πρόταση ήταν αυτή για το πιστοποιητικό χρήσης υπολογιστών, κάτι που εδώ και πολλά χρόνια έχει προτείνει και η ΕΠΕ (Ένωση Πληροφορικών Ελλάδος). Όμως η χρήση η/υ δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να συγχέεται με την πληροφορική. Πολύ σωστά κάποιος επισήμανε πως δεν διδάσκεται μόνο η μαθηματική σκέψη, αλλά και η αριθμητική. Αλλά όλες οι μεγαλοστομίες για κοινωνία της πληροφορίας και επένδυση στη γνώση κλπ δεν γίνεται με τα περιγράμματα ή τις κουκκίδες και αρίθμηση.  Είμαστε οι πρώτοι που πρέπει να δώσουμε αγώνα για τη διάκριση της πληροφορικής από την χρήση η/υ και πάνω σε αυτή τη διάκριση πρέπει να βασίζεται και η διεκδίκηση μας για δίωρο μάθημα στο γυμνάσιο. Μία ώρα πληροφορική και αλγοριθμική σκέψη και μία ώρα χρήση η/υ και κατά προτίμηση με προώθηση του ελεύθερου λογισμικού.

Loukritia

Θα συμφωνήσω με τον συνάδελφο iliasthes, ως προς τον αριθμό των απαιτούμενων πληροφορικών. Δυστυχώς, η υπεραριθμία είναι φαινόμενο που απασχολεί πολύ τον κλάδο μας και φοβάμαι πως με την μείωση των αποσπάσεων, αυτό θα φανεί ακόμα περισσότερο, αφού πλήθος πληροφορικών θα επιστρέψουν(;) στα σχολεία τους. Όντως, υπάρχουν ακόμα καθηγητές Πληροφορικής με άσχετα πτυχία, αλλά δεν προβλέπεται να αντικατασταθούν με πτυχιούχους πληροφορικής, παρά μόνο κατόπιν συνταξιοδότησης των πρώτων. Όντως υπάρχουν σχολεία με παλιά εργαστήρια πληροφορικής και καλό θα ήταν να επενδυθούν εκεί χρήματα, αλλά... Όντως υπάρχουν καθηγητές που μπορεί να αφήνουν τους μαθητές να παίζουν παιχνίδια, μήπως όμως θυμάται ο Δημήτρης, πόσο ανομοιογενές ήταν το τμήμα του και πόσο επίμονα ζήταγαν οι συμμαθητές του ελεύθερη την ώρα, αφού ο βαθμός του μαθήματος επιλογής ΔΕΝ μετράει στον μέσο όρο;
Καλά κάνεις και δημοσιεύεις την γνώμη σου, απλά είμαι της άποψης πως με μια μικρή έρευνα θα μπορούσες να κάνεις μια πιο αξιόπιστη παρουσίαση της κατάστασης. Και σε περίπτωση που δεν το έχεις κάνει, θα σε συμβούλευα να προβείς σε διορθώσεις του κειμένου στην Ελευθεροτυπία. Επίσης, θέτω το ερώτημα: έχει το alfavita το δικαίωμα να ανα-δημοσιεύει ένα άρθρο χωρίς να αναφέρει το όνομα του γράφοντος;
Τέλος, προτείνω στον Δημήτρη, να ρίξει μια ματιά στο στέκι και στις σελίδες των εκλεκτών μας συναδέλφων, για να δει πως πονάμε την εκπαίδευση, πόσο χρόνο αφιερώνουν οι συνάδελφοι για να καλύψουν τα κενά των βιβλίων ή να  δημιουργήσουν αφιλοκερδώς πρωτότυπο εκπαιδευτικό υλικό και να βγάλει τα συμπεράσματά του.
Ευχαριστώ για το χρόνο σας.
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all its pupils ... - Louis Hector Berlioz

_pali_

Θέμα: Προτάσεις σχετικά με το Κρατικό Πιστοποιητικό Χρήσης Υπολογιστών
http://www.pekap.gr/Article.php?CatId=1&ArticleId=152
Ευχαριστούμε την ΠΕΚΑΠ.
Νομίζω πως δεν θα τα είχαν βάλει σε σειρά τι απαιτείται σε σχέση με τις διαδικασίες Πιστοποίησης και τι προαπαιτείται!