Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γ΄ Λυκείου => Θεωρία => Μήνυμα ξεκίνησε από: christod στις 11 Ιουν 2020, 10:15:45 ΠΜ

Τίτλος: Ερώτηση για θεωρία κεφ. 4
Αποστολή από: christod στις 11 Ιουν 2020, 10:15:45 ΠΜ
Στην παράγραφο 4.1 σελ. 77 του βιβλίου μαθητή αναφέρεται ότι "η ανάλυση ενός προβλήματος σε ένα σύγχρονο υπολογιστικό περιβάλλον περιλαμβάνει:".... και ακολουθούν 5 κουκκίδες που αναφέρουν τι περιλαμβάνει. Σε μια τέτοια ερώτηση στις εξετάσεις, εάν κάποιος μαθητής δεν απαντούσε τα αναφερόμενα στις κουκκίδες αλλά εκείνα που αναγράφονται λίγο πιο κάτω και είναι αριθμημένα 1-5, θεωρείτε ότι θα ήταν εξίσου αποδεκτό και πλήρως σωστό; Θα έπαιρνε όλες τις μονάδες της ερώτησης; Διότι κατά τη γνώμη μου τα ίδια επαναλαμβάνονται, κάπως πιο απλά και πρακτικά γραμμένα. Παρακαλώ ας μου απαντήσει κάποιος με εμπειρία στο μάθημα. Ευχαριστώ.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για θεωρία κεφ. 4
Αποστολή από: petrosp13 στις 11 Ιουν 2020, 11:35:34 ΠΜ
Αυτό το κεφάλαιο δεν έπρεπε να μείνει εντός ύλης ούτε κατά λάθος...
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για θεωρία κεφ. 4
Αποστολή από: christod στις 11 Ιουν 2020, 11:46:58 ΠΜ
Είναι όμως εντός ύλης, οπότε η ερώτηση ισχύει!
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για θεωρία κεφ. 4
Αποστολή από: Λαμπράκης Μανώλης στις 11 Ιουν 2020, 12:22:09 ΜΜ
καλημέρα σε όλους

για εμένα η απάντηση είναι οι 5 πρώτες κουκίδες ... για τις επόμενες εγώ θα έβαζα την ερώτηση "παρουσιάστε τις ερωτήσεις που πρέπει να απαντηθούν κτλ κτλ κτλ"  σίγουρα μοιάζουν, όμως νομίζω είναι ξεκάθαρη η ερώτηση
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για θεωρία κεφ. 4
Αποστολή από: christod στις 11 Ιουν 2020, 12:53:58 ΜΜ
Κ. Λαμπράκη κατανοώ απόλυτα αυτό που λέτε. Φαίνεται ξεκάθαρα ότι οι κουκκίδες απαντούν στην πρώτη ερώτηση και οι αριθμοί 1-5 στη δεύτερη, όπως αναγράφονται σαφώς μέσα στο βιβλίο. Όμως στα πλαίσια της μη ακριβούς αποστήθισης αλλά της απόδοσης μιας απάντησης με όρους μαθήματος φυσικά από κάποιο μαθητή, μήπως οι απαντήσεις καταλήγουν να είναι τελικά οι ίδιες; Για παράδειγμα τι σημαίνει "η καταγραφή της υπάρχουσας πληροφορίας για το πρόβλημα"; Δε σημαίνει πρακτικά (και πιο σωστά ίσως) "Ποια είναι τα δεδομένα (και τα ζητούμενα) και το μέγεθος του προβλήματος";

Αλλά και για τις υπόλοιπες μία προς μία:

η αναγνώριση των ιδιαιτεροτήτων του προβλήματος --> ποιες είναι οι συνθήκες που πρέπει να πληρούνται για την επίλυση
του προβλήματος

η πρόταση επίλυσης με χρήση κάποιας μεθόδου --> ποια είναι η πλέον αποδοτική μέθοδος επίλυσής τους

η τελική επίλυση με χρήση υπολογιστικών συστημάτων --> ποιος είναι ο τρόπος υλοποίησης στο συγκεκριμένο υπολογιστικό
σύστημα (π.χ. επιλογή γλώσσας προγραμματισμού).

Κάνω την ερώτηση διότι συγκεκριμένος μαθητής δυσκολεύεται να αποδώσει τα πρώτα και θεωρώντας ότι καλύπτεται και για τις δύο ερωτήσεις με τα δεύτερα, έχει μάθει μόνο τα δεύτερα. Με ρώτησε και του είπα ότι δε μπορώ να αναλάβω την ευθύνη, ώστε να συμφωνήσω μαζί του. Του είπα ότι κατά τη γνώμη μου τα ίδια λέει, αλλά με πιο απλά λόγια. Μου είπε ότι και εκείνος έτσι το σκέφτηκε αρχικά. Μιλάμε για πάρα πολύ καλό μαθητή. Παρόλα αυτά δυσκολεύεται στη συγκεκριμένη ερώτηση-απάντηση. Εγώ του είπα τελικά ότι για να είναι απόλυτα βέβαιος θα πρέπει να μάθει τα πρώτα.
Όμως ο μαθητής δεν έχει τελικά δίκιο; Πώς θεωρείτε μετά από όλα αυτά ότι θα έπρεπε να βαθμολογηθεί σε μια τέτοια ερώτηση, δίνοντας τα 1-5 για απάντηση;



Τίτλος: Απ: Ερώτηση για θεωρία κεφ. 4
Αποστολή από: Λαμπράκης Μανώλης στις 11 Ιουν 2020, 01:14:07 ΜΜ
Αγαπητέ συνάδελφε (καταρχάς Μανώλης, κύριε Λαμπράκη ακούω από τους μαθητές και δεν θέλω άλλο, είμαστε συνάδελφοι, είμαι και 37, οπότε Μανώλης ) αν έχεις διαβάσει και διάφαορα άλλα θέματα εδώ στο Στέκι, θα δείς πως δεν υπάρχει κάποια απάντηση που να είναι επίσημη και "αυστηρή".. καταλαβαίνω την ανάγκη να βρεις απαντήσεις πιο "επίσημες" αλλά δυστυχώς δεν υπάρχουν , απλά λέμε τη γνώμη μας από την εμπειρία μας .. γενικά έχε  στο στο νου σου πως υπάρχουν πολλά τέτοια σημεία, καλώς ή κακώς .. μια χαρά τα αναλύεις, απλώς δεν υπάρχει απάντηση "εδώ γίνεται αυτό και εδώ αυτό", είναι ανάλογα και την κρίση του διορθωτή (σν δεις σε πρόσφατα θέματα καταλήξαμε σε αυτό το γενικό συμπέρασμα) .. εγώ θα σου πρότεινα να μην αγνώνεσαι, ο κάθε μαθητής θα κάνει την καλύτερη δυνατή προσπάθεια .. καλή συνέχεια 
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για θεωρία κεφ. 4
Αποστολή από: christod στις 11 Ιουν 2020, 01:23:48 ΜΜ
Μανώλη κι εγώ 45 είμαι και παρακολουθώ το στέκι χρόνια τώρα..  Σχεδόν από την αρχή ήμουν μέλος, μετά κάπου χάθηκα, ούτε το username μου δε θυμόμουν. Γι αυτό έκανα καινούριο λογαριασμό. Έχω πλήρη γνώση όσων κατά καιρούς έχουν γραφτεί... Τα ξέρω όλα αυτά τα σημεία της Αεππ... Απλά μου έτυχε το συγκεκριμένο και ήθελα να το μοιραστώ και γιατί όχι να πάρω μια δεύτερη γνώμη. Ελπίζοντας ότι ο μαθητής θα αποφασίσει να μάθει τις κουκκιδες ή ότι ο διορθωτής θα είναι ευέλικτος, ευχαριστώ για την άμεση απόκριση. Καλή συνέχεια.!
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για θεωρία κεφ. 4
Αποστολή από: George Eco στις 12 Ιουν 2020, 10:58:05 ΠΜ
Παράθεση από: petrosp13 στις 11 Ιουν 2020, 11:35:34 ΠΜ
Αυτό το κεφάλαιο δεν έπρεπε να μείνει εντός ύλης ούτε κατά λάθος...
Ενώ το υπόλοιπο βιβλίο ε; Αλφάδι! :D ;D
Πραγματικά δε ξέρω τι σκέπτονταν.




Τίτλος: Απ: Ερώτηση για θεωρία κεφ. 4
Αποστολή από: gthal στις 12 Ιουν 2020, 03:54:20 ΜΜ
Παράθεση από: christod στις 11 Ιουν 2020, 12:53:58 ΜΜ
Όμως ο μαθητής δεν έχει τελικά δίκιο; Πώς θεωρείτε μετά από όλα αυτά ότι θα έπρεπε να βαθμολογηθεί σε μια τέτοια ερώτηση, δίνοντας τα 1-5 για απάντηση;
να δώσει τα 1-5 ως απάντηση αλλά με bullets μπροστά αντί για τα νούμερα. :D
Αστειεύομαι βεβαίως και δεν ειρωνεύομαι το ερώτημα (το οποίο και συμμερίζομαι) αλλά την κατρακύλα στην οποία ρίχτηκε το μάθημά μας φέτος.
Βάρος στη θεωρία και την παπαγαλία ανούσιων λεπτομερειών.
Εγώ προσωπικά ελπίζω σε βαθμολογητές οι οποίοι θα βαθμολογούν την ουσία και όχι τους τύπους, άρα θα ήθελα να το λάβουν σωστό και έτσι και αλλιώς.
Ακόμα περισσότερο ελπίζω η εξεταστική επιτροπή να αγνοήσει πανηγυρικά τέτοια ανούσια, διφορούμενα και αλληλο-αντικρουόμενα κομμάτια της ύλης ώσπου επίσης πανηγυρικά να τα ξαναπετάξουμε έξω από το μάθημά μας. Αν όχι, καλύτερα να το δώσουμε να το διδάσκουν οι φιλόλογοι που ξέρουν καλύτερα από αυτά.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση για θεωρία κεφ. 4
Αποστολή από: christod στις 12 Ιουν 2020, 08:55:32 ΜΜ
Πολύ καλό (bullets αντί για νούμερα...)!!! Πάντως κι εγώ λέω πάντα στους μαθητές ότι οι διορθωτές είναι καθηγητές πληροφορικής και όχι φιλόλογοι. Τουλάχιστον έτσι θεωρώ ότι θα πρέπει να είναι και πιστεύω ότι στην τελική έτσι είναι. Και συμπληρώνω λέγοντάς τους ότι στο μάθημα δε μας ενδιαφέρουν οι παπαγάλοι. Αρκεί με σωστή ορολογία μαθήματος, πληρότητα και ακριβεια να είστε σε θέση να αποδώσετε την απαντηση, δείχνοντας ότι έχετε απόλυτη γνώση των όσων γράφετε.