ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗ

Ξεκίνησε από pthomop, 27 Νοε 2009, 06:42:31 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

pthomop

Ο γνωστός πανεπιστημιακός έχει καταθέσει τις προτάσεις του πρόσφατα γιατην αναβάθμιση του λυκείου. Γνωρίζει κανείς τι προτάσεις έχει κάνει για την ειδικότητα μας ? :D

Vangelis

Οι προτάσεις δεν λένε τίποτα για το μάθημά μας είναι πολύ γενικόλογες ... τσάμπα η φασαρία.
το πλήρες κείμενο εδώ: http://stat-athens.aueb.gr/~jpan/SPDE-teliko-porisma-20no09.pdf

Συμφωνω με την παρατήρηση του καθηγητή Θέμη Λαζαριδη  (απο το http://www.gurforum.org/)
"Ωδινεν όρος και έτεκεν μυν. Για αυτό έγινε τόση φασαρία τους τελευταίους 9 μήνες; Δεν ξέρω αν πρέπει να γελάσω ή να κλάψω με τα χάλια του. Πρώτον, είναι εντελώς επιφανειακό. Τα περισσότερα από αυτά που γράφονται είναι γενικόλογα, αυτονόητα και χιλιοειπωμένα. Γίνονται προτάσεις που δεν δικαιολογούνται. Π.χ. γιατί να γίνει επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στα 11 χρόνια; Μιλάει για ανάγκη νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων, δεν μας λέει όμως ποιό είναι το πρόβλημα με τα υπάρχοντα. Αντ' αυτού, παρατίθενται οι γενικές αρχές που πρέπει να διέπουν τα ΑΠΣ. Πολλά ερωτήματα παραπέμπονται στο μέλλον, όπως π.χ. ο τρόπος που θα γίνει η «έγκυρη, αντικειμενική αξιολόγηση» για τους βαθμούς στο Λύκειο. Το πόρισμα είναι πρόχειρα γραμμένο. Άλλα μέρη είναι έχουν μορφή κειμένου, άλλα μορφή outline.

Η επιτροπή – καλώς ή κακώς – επιφορτίστηκε με το έργο της επεξεργασίας ενός νέου τρόπου πρόσβασης στο πανεπιστήμιο. Σ' αυτό το θέμα αφιερώνει 7 από τις 25 σελίδες, που είναι ουσιαστικά συρραφή ξεχωριστών προτάσεων, δεν υπάρχει σύνθεση. Η συρραφή μάλιστα είναι τόσο πρόχειρη που οι προτάσεις του εκπροσώπου του ΠΑΣΟΚ καταγράφονται δυο φορές (σελ. 21 και 23).

Δεν ντράπηκε ο κ. Μπαμπινιώτης να δώσει στη δημοσιότητα (έστω στην πολιτική ηγεσία) αυτό το καταγέλαστο κείμενο; "

Το πλήρες κείμενο υπάρχει στο site του κ. Πανάρετου ( http://panaretos.blogspot.com/2009/11/blog-post_24.html)

pthomop

Η αλήθεια είναι οτι του χρόνου θα γίνουν κάποιες αλλαγές. Φοβάμαι όμως ότι το μάθημα μας θα είναι εκτός του βασικού κορμού.

P.Tsiotakis

εκτίμηση ή γνωρίζεις κάτι παραπάνω;

za√‘ag

Από όσο διάβασα (δεν το μελέτησα καλά) είδα ότι επικεντρώνονται στο Λύκειο και στην εισαγωγή στα ΑΕΙ/ΤΕΙ

Δηλ. στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο δεν χρειάζονται αλλαγές; Τα παιδιά που τελειώνουν το Δημοτικό έχουν τις απαραίτητες γνώσεις για να συνεχίσουν στο Γυμνάσιο; Και όταν τελειώνουν το Γυμνάσιο έχουν όλα τα εφόδια που αναφέρουν για να συνεχίσουν στο Λύκειο; Δεν νομίζω ότι με το να αλλάξουμε για μια ακόμη φορά τον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ / ΤΕΙ κάνουμε κάτι ουσιαστικό ....

Και ό,τι αποφασίσουν ΔΕΣΜΕΥΟΝΤΑΙ ότι ΔΕΝ θα έχουμε αλλαγές στην Παιδεία κάθε 4 χρόνια που γίνονται εκλογές ή όποτε έχουμε ανασχηματισμό της εκάστοτε κυβέρνησης; Το γράφει αυτό πουθενά;
«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

evry


  Για το Λύκειο έχω την εντύπωση ότι δεν ξέρουν ούτε οι ίδιοι τι θέλουν να κάνουν. Αν διαβάσει κανείς αυτά που λένε είναι οι ίδιες γενικότητες που ακούγονται τα τελευταία χρόνια. Δεν λένε κάτι συγκεκριμένο οπότε δεν μπορείς να βγάλεις άκρη.
Το μόνο βέβαιο όπως το βλέπω εγώ αν λάβουμε σοβαρά ( ???) υπόψην τις εξαγγελίες της κυβέρνησης είναι ότι θα πρέπει να αυξηθούν οι ώρες της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο από τη στιγμή που θέλουν να δίνουν και πιστοποίηση στην Πληροφορική και μας τα έχουν πρήξει με τις ψηφιακές τάξεις, την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, τον ηλεκτρονικό πολίτη (κυβερνοπολίτη) κλπ.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pthomop

εχεις δικιο evry. Στο γυμνάσιο είναι σίγουρη η αναβάθμιση μας. Δεν γνωρίζω αν θα εφαρμοσθεί από του χρόνου η πιστοποίηση των μαθητών αλλά είναι κάτι σίγουρο.
Δυστυχώς Παναγιώτη οι πληροφορίες που έχω από φυσικό που είναι μέσα σε επιτροπές της ειδικότητας του, είναι πως θα υπάρχει ο λεγόμενος βασικός κορμός (κλασικών)μαθημάτων, ισως 5 ή 6 με τα Αγγλικά μέσα σε αυτόν. Όλα τα άλλα επιλογής. Βέβαια τώρα θα μετρά ο βαθμός στον έλεγχο επίδοσης αλλά
1) Ποια θα είναι η ύλη που θα διδάσκουμε?
2) Το μάθημα μας θα επιλέγετε από τους μαθητές? Θα είναι ελκυστικό?
Πρέπει η ΠΕΚΑΠ να μην χάσει την ευκαιρία και να προωθήσει τις θέσεις μας όσο πιο γρήγορα γίνεται.

Vangelis

Παράθεση από: pthomop στις 29 Νοε 2009, 08:05:59 ΜΜ
εχεις δικιο evry. Στο γυμνάσιο είναι σίγουρη η αναβάθμιση μας. Δεν γνωρίζω αν θα εφαρμοσθεί από του χρόνου η πιστοποίηση των μαθητών αλλά είναι κάτι σίγουρο.
Δυστυχώς Παναγιώτη οι πληροφορίες που έχω από φυσικό που είναι μέσα σε επιτροπές της ειδικότητας του, είναι πως θα υπάρχει ο λεγόμενος βασικός κορμός (κλασικών)μαθημάτων, ισως 5 ή 6 με τα Αγγλικά μέσα σε αυτόν. Όλα τα άλλα επιλογής. Βέβαια τώρα θα μετρά ο βαθμός στον έλεγχο επίδοσης αλλά
1) Ποια θα είναι η ύλη που θα διδάσκουμε?
2) Το μάθημα μας θα επιλέγετε από τους μαθητές? Θα είναι ελκυστικό?
Πρέπει η ΠΕΚΑΠ να μην χάσει την ευκαιρία και να προωθήσει τις θέσεις μας όσο πιο γρήγορα γίνεται.

Δεν το κατάλαβα καλά αυτό το "επιτροπές τις ειδικότητάς του"  τι επιτροπές είναι αυτές; ποιός τις έφτιαξε και για ποιο λόγο;
Μήπως έχεις περισσότερες πληροφορίες
Μήπως τελικά είναι επιτροπές των διαφόρων ενώσεων που απλώς εκφράζουν τα συμφέροντά τους;

P.Tsiotakis

αν οι σχολές πληροφορικής έχουν αυξημένο συντελεστή για το μάθημα αυτό, τι σημασία έχει αν λέγεται επιλογής, βασικό ή αλλιώς.

Θα πρέπει να το δίνουν πανελλαδικά και να έχουν καλό βαθμό σε αυτό. Κακά τα ψέμματα στην Ελλάδα ποτέ το μάθημα των αλγορίθμων δε θα είναι "κορμού" εκτός και αν το έχουν ανάθεση οι φυσικοί και οι μαθηματικοί  >:D

Nikosn

  Παιδιά, παρακολουθώντας την ΠΕΚΑΠ από πέρσι δεν έχω δει ΚΑΜΜΙΑ πρόταση σχετικά με το μάθημα, μηπως πρέπει να προσσεγγίσουμε εμείς που διδάσκουμε το μάθημα την ΠΕΚΑΠ και να τους πούμε τις προτάσεις μας και να κάνουν καμμιά εισήγηση??? Παναγιώτη εσύ με τα παιδιά που κάνετε την έρευνα για την αεππ θα έλεγα πως έχετε αρκετο υλικό να δώσετε στην ΠΕΚΑΠ, επίσης οι φυσικοί τουλάχιστον 2 φορές το  χρόνο έχουν συναντήσεις μήπως πρέπει να καθιερώσουμε και εμείς κάτι τέτοιο?  Πάντως πρέπει κάπως να κινητοποιηθούμε γιατι έτσι όπως φερόμαστε απλά θα μας εξαφανίσουν οι άλλες ειδικότητες όπως έκαναν και στα ΕΠΑΣ αν έχετε μάθει τι έγινε εκεί τότε...
Η γνώση κατακτάται μέσα από τα λάθη μας

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 30 Νοε 2009, 10:02:34 ΜΜ
αν οι σχολές πληροφορικής έχουν αυξημένο συντελεστή για το μάθημα αυτό, τι σημασία έχει αν λέγεται επιλογής, βασικό ή αλλιώς.

Θα πρέπει να το δίνουν πανελλαδικά και να έχουν καλό βαθμό σε αυτό. Κακά τα ψέμματα στην Ελλάδα ποτέ το μάθημα των αλγορίθμων δε θα είναι "κορμού" εκτός και αν το έχουν ανάθεση οι φυσικοί και οι μαθηματικοί  >:D
Συμφωνώ με τον Παναγιώτη.
Υπάρχουν πάρα πολλές σχολές πληροφορικής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση(νομίζω περισσότερες απο τις οικονομικές).Θα μπορούσε η ΑΕΠΠ να είναι επιλογής με αυξημένο συντελεστή όπως οι ΑΟΘ.

Αυτοί που σκέφτονται τις αλλαγές στην εκπαίδευση, νομίζουν πως αλλαγή στον χώρος της εκπαίδευσης σημαίνει αλλαγή στον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ ή ΤΕΙ. Δεν μας νοιάζει δηλαδή τίποτα άλλο παρά μόνο πως θα μπει ένας μαθητής μέσα και να μην μείνουν κενές θέσεις στα ΤΕΙ ;

Γιάννης Αναγνωστάκης

1. Αν κάποιος παρακολουθήσει την επικαιρότητα θα δει ότι όποιες αλλαγές θα γίνουν στο σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ/ΤΕΙ, αυτές θα λάβουν χώρα τουλάχιστον μετά από τρία χρόνια 
http://www.alfavita.gr/ank_b/ank21_11_0539.php

2. Αν υπάρχει κάποιος από την ΠΕ.ΚΑ.Π που διαβάζει το forum ας διευκρινήσει τι έχει κάνει η ΠΕ.ΚΑ.Π για το μάθημα μας .. Νομίζω πάντως ότι έχει υποβάλλει προτάσεις προς το υπουργείο Παιδείας http://www.pekap.gr/Article.php?CatId=1&ArticleId=123

3. Αν υπάρχει κάποια ιδέα, κάποια πρόταση η οτιδήποτε το οποίο θα μπορέσει να προασπίσει τα συμφέροντα του κλάδου μας και ιδιαίτερα του μαθήματος της Α.Ε.Π.Π καλό είναι να τεθεί άμεσα, πριν είναι πολύ αργά ....


Σπύρος Δουκάκης

Συνάδελφοι,

μπήκαμε ξανά σε εσωστρέφεια για το μάθημα και το μέλλον του μαθήματος. Δεν είναι ό,τι ομορφότερο και ό,τι καλύτερο. Το μάθημα έχει 10 χρόνια πορεία και χωρίς να τα κατατάσσω τα παρακάτω κατά σειρά σπουδαιότητας θα έλεγα ότι:

  • οι μαθητές/τριες είναι ευχαριστημένοι/νες,
  • τα πανεπιστημιακά τμήματα και οι πανεπιστημιακοί που διδάσκουν στο πρώτο έτος προγραμματισμό είναι ενθουσιασμένοι με τις γνώσεις των παιδιών από την ΑΕΠΠ,
  • όλα τα τμήματα πληροφορικής θέλουν το μάθημα ως προαπαιτούμενο, μαζί με τα μαθηματικά
  • τα μαθηματικά τμήματα ξέρουν ότι το μάθημα τους χρειάζεται ως προαπαιτούμενο, αλλά είναι δύσκολο να απεμπολίσουν την παράδοση της φυσικής
  • η δημόσια διοίκηση στα υψηλά κλιμάκια, στελεχώνεται όλο και περισσότερο από ανθρώπους που έβγαλαν τους πρώτους και τους δεύτερους πληροφορικούς
Όλα αυτά τα στοιχεία οδηγούν σε ένα δεδομένο, το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω.
Αυτό που θα κριθεί είναι η ροή του ποταμού.
Με τις παραπάνω σκέψεις, συνεχίζω και λέω ότι:
1. Η ΠΕΚΑΠ μαζί με την ΕΠΥ θα πρέπει να οδηγήσουν το τρένο. Η πρώτη γιατί έχει μόνο τους καθηγητές πληροφορικής και πρέπει να προασπίσει τα συμφεροντά τους, η δεύτερη γιατί έχει στήσει το μάθημα της ΑΕΠΠ, έχει παλέψει για να εδραιωθεί και ήταν ανάδοχος του έργου για τη συγγραφή του βιβλίου. Όσον αφορά τους άλλους φορείς, πρέπει να είναι παρόντες και να συνεργάζονται με τους δύο προηγούμενους για να επιτευχθεί ο στόχος.
2. Η ΕΠΥ οργανώνει την ημερίδα στις 29/01/2010 (https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2416.0) για αυτόν ακριβώς το σκοπό που όλοι αναφέρετε.
Παράθεση από: janag79 στις 01 Δεκ 2009, 12:14:30 ΠΜ
Αν υπάρχει κάποια ιδέα, κάποια πρόταση η οτιδήποτε το οποίο θα μπορέσει να προασπίσει τα συμφέροντα του κλάδου μας και ιδιαίτερα του μαθήματος της Α.Ε.Π.Π καλό είναι να τεθεί άμεσα, πριν είναι πολύ αργά ....
Παράθεση από: Νάννος Νίκος στις 30 Νοε 2009, 10:43:35 ΜΜ
Πάντως πρέπει κάπως να κινητοποιηθούμε γιατι έτσι όπως φερόμαστε απλά θα μας εξαφανίσουν οι άλλες ειδικότητες όπως έκαναν και στα ΕΠΑΣ αν έχετε μάθει τι έγινε εκεί τότε...
3. Το ερωτηματολόγιο (https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2368.0) στήθηκε για αυτόν ακριβώς το λόγο. Με στοιχεία και όχι λόγια του αέρα να κατατεθούν οι απόψεις των πληροφορικών. Δέκα χρόνια δεν έχουμε μιλήσει. Δέκα χρόνια κάνουμε τη δουλειά μας ποιοτικά. Δέκα χρόνια μάθαμε στα παιδιά να σκέφτονται, κάτι που έχει εκλείψει από τα μαθηματικά. Δέκα χρόνια δουλέψαμε με ένα νέο βιβλίο και δεν χρειάστηκε να αλλάξει όπως συνέβει στη Βιολογία, στην Ιστορία, στη Φυσική (νομίζω) και σε άλλα μαθήματα. Το βιβλίο μπορεί να έχει παραλείψεις, ελλείψεις, αλλά είναι αρκετό για τη δουλειά μας.
4. Θα έλεγα, λοιπόν, ότι είναι η κατάλληλη στιγμή

  • να μαζευτούν οι προτάσεις μας και οι ιδέες μας.
  • Να διαχυθούν μέσω της ημερίδας της ΕΠΥ και του συνεδρίου της ΠΕΚΑΠ στο ΠΙ, στο Υπουργείο και όπου αλλού είναι απαραίτητο.
  • Να τα ακούσουν οι πανεπιστημιακοί, στο συνέδριο της διδακτικής πληροφορικής στην Αθήνα, ώστε όταν έρθει η ώρα που θα πρέπει να επιλέξουν μαθήματα βαρύτητας να πουν ΑΕΠΠ.
  • Να κυκλοφορούμε και στα σαλόνια των μαθηματικών (σε πανεπιστημιακό και σχολικό επίπεδο) για να τους αναδεικνύουμε την αξία του μαθήματος. Τους χρειαζόμαστε και δεν μας χρειάζονται. Βλέπω ότι μόλις αντιλαμβάνονται την αξία του μαθήματος, παρακαλούν οι φοιτητές τους να προέρχονται από τεχνολογική...
  • Να συμμετέχουμε στα κοινά και να μην καθόμαστε και μιζεριάζουμε χωρίς να πράττουμε.
Κλείνοντας, λοιπόν, λέω τα εξής:
1. Συμπληρώστε το ερωτηματολόγιο (https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2368.0) και κυκλοφορήστε την υπαρξή του σε συναδέλφους μας. Ζητήστε τους να το συμπληρώσουν. Βάλτα ένα σύνδεσμο στο site σας. Έχει μαζευτεί ένας ικανοποιητικός αριθμός πλήρως συμπληρωμένων ερωτηματολογίων, αλλά υπάρχουν άλλα τόσα που έμειναν στη μέση. Σας προτρέπω να το συνεχίσετε και τονίζω ότι είναι ευκαιρία να έχουμε μία ποσοτική, εμπειρική έρευνα που θα μπορεί να πάει στους από πάνω. Δόξα τω Θεώ, όχι όλοι οι φορείς βέβαια, αλλά τουλάχιστον η ΠΕΚΑΠ, η ΕΠΥ, οι σχολικοί σύμβουλοι, οι υπεύθυνοι των ΚΕΠΛΗΝΕΤ στηρίζουν την προσπάθεια.
2. Καταθέστε τις προτάσεις σας για την ημερίδα (https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2416.0). Τα θέματα καλύπτουν αυτά που θα θέλατε; Θέλετε κάτι άλλο να προστεθεί;
3. Μην μεμψιμοιρούμε. Δεν μας βοηθά. Αντίθετα χρειάζεται αγώνας και συμμετοχή ΟΛΩΝ και σε ΟΛΑ.

ΣΔ

ΥΓ1: Είναι θέμα μεγάλης συζήτησης το να αποκτήσει το μάθημα βαρύτητα και προφανώς δεν μπορεί να υλοποιηθεί με την υπάρχουσα κατάσταση, όπου μπαίνουν στα τμήματα πληροφορικής και από θετική... Αυτό το ζήτημα έχει ενδιαφέρον.... και θα πρέπει να συζητηθεί στην ημερίδα
ΥΓ2: Βαγγέλη είναι σίγουρο ότι μιλάμε για επιτροπές των ενώσεών τους, αντίστοιχες με των ενωσεών μας.


Vangelis

Παράθεση από: sdoukakis στις 01 Δεκ 2009, 02:09:37 ΠΜ
Συνάδελφοι,
....

ΥΓ2: Βαγγέλη είναι σίγουρο ότι μιλάμε για επιτροπές των ενώσεών τους, αντίστοιχες με των ενωσεών μας.
Αυτό αυτό είναι σίγουρο αλλά τις κάλεσε κάποιος απο το υπουργείο ή μόνες τους βγάζουν πορίσματα; προσωπικά δεν ξέρω να έγινε κάτι τέτοιο - τουλάχιστον για τη δική μας ειδικότητα-.
Τελικά η ημερίδα είναι μια πολύ καλή ιδέα για να συναντηθούμε και να τα κουβεντιάσουμε όλα αυτά.  Αν καταφέρουμε και φέρουμε και κάποιον πολιτικά υπεύθυνο απο το Υπουργεί να μας πει τι σκεφτονται να κάνουν με τα μαθήματά μας θα ήταν τέλειο.
Σε κάθε περίπτωση θα καταλήξουμε σε οριμένες προτάσεις τις οποίες μπορούμε να προωθήσουμε προς τα πάνω.

P.Tsiotakis

πάντως εγώ διαβάζω πως η ΠΕΚΑΠ πρέπει να κάνει αυτό, η ΠΕΚΑΠ το άλλο,

αλλά θα ήθελα να ήξερα πόσοι ακόμη εδώ μέσα (εκτός από μένα) έχουν αμελήσει να γραφτούν μέλη της. Ειλικρινά, εγώ το βάζω εβδομαδιαίο στόχο κάθε βδομάδα και τελικά το ξεχνάω!!