Αλφαριθμητική σύγκριση

Ξεκίνησε από nikosx, 24 Απρ 2007, 09:54:16 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

nikosx

Σύμφωνα και με τον τρόπο εκτέλεσης της αλφαριθμητικής σύγκρισης (σύγκριση χαρακτήρα προς χαρακτήρα) από το βιβλίο, ισχύει το παρακάτω: '17'<'6'. Το θεωρείτε σωστό να εξεταστεί κάτι τέτοιο ή είναι λίγο τραβηγμένο (ακόμα και λάθος).

Νίκος Ξ.
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

EleniK

Νίκο προσωπικά θα το θεωρούσα τραβηγμένο αλλά κυρίως χωρίς νόημα. Ποιο καλό μου έρχεται η συγκριση χαρακτήρων για αλφαβητική ίσως ταξινόμηση
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

alkisg

Ε... αν πούμε ότι δίνεται η εξής άσκηση;
1) Να διαβαστούν τα ονόματα και το ΑΦΜ 100 φορολογουμένων
2) Να ταξινομηθούν βάσει του ΑΦΜ
3) ...

το ΑΦΜ θα πρέπει να διαβαστεί σαν χαρακτήρας, επειδή μπορεί να έχει 0 μπροστά, και στην ταξινόμηση θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί το μικρότερο...
Ή, αν πούμε ότι το ΑΦΜ μπορεί να διαβαστεί και σαν αριθμός, αν η άσκηση είχε τηλέφωνα; π.χ. 00302101234567, ή +302101234567; Και πάλι δε θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε < στην ταξινόμηση;
Ή ακόμα κι αν οι χαρακτήρες περιέχουν αριθμούς ανάμεσα, όπως οι αριθμοί πινακίδων, π.χ. ΙΝΑ 1234; Πάλι δε θα έπρεπε να γίνει η ταξινόμηση των ψηφίων από το 5ο γράμμα και μετά;

Δε μου φαίνεται και τόοοοοσο τραβηγμένο το να συγκρίνουμε αλφαριθμητικά που περιέχουν ψηφία, αρκεί η εκφώνηση να το δικαιολογεί...

evry

Για Σωστό Λάθος μια χαρά μου φαίνεται.
  όπως κάτι του στυλ
Τι είναι η παρακάτω πρόταση Αληθής ή Ψευδής;
      'Αληθής' > 'Ψευδής'
Γενικά με το να μπλέκουμε χαρακτήρες με λογικές και άλλες μεταβλητές ίσως να προκαλείται μια σύγχυση αλλά έτσι βλέπουμε ποιοι έχουν κατανοήσει πλήρως τις διαφορές μεταξύ αυτών των τύπων, όχι μόνο τι είναι αλλά και που και πως χρησιμοποιούνται.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

EleniK

Άλκη ετσι όπως το θέτεις δεν είναι τραβηγμένο, απλά δεν θα μου άρεσε σε Σ-Λ ή κάτι τέτοιο
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

nikosx

 και εγώ για ερώτηση Σ-Λ το σκεφτόμουνα ρε παιδιά μαζί και με αυτό που είπε ο evry 'αληθής'<'ψευδής'. Όταν βέβαια το αν.εφερα στην τάξη (έτσι για συζήτηση) μετρά αρχίσαν οι ερωτήσεις τύπου: 'και αν είχαμε σύμβολα όπως ! και %;' ή 'και αν έχουμε σύγκριση κεφαλαίων και πεζών;'. Αντι μετά να δώσεις εξηγήσεις :o.

Νίκος Ξ.
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

Laertis

Εκεί τότε Νίκο δε δίνεις εξηγήσεις αλλά φυλλάδια σε φωτοτυπίες  με τον κώδικα ASCII για να απαντήσουν το Σωστό-Λάθος
8)
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

alkisg

Unicode παρακαλώ! ;D Ο ASCII ούτε ελληνικά δεν υποστηρίζει! Στο 2007 είμαστε, όχι στο 1970! Έναρξη -> εκτέλεση -> charmap! ::)

Καλά δε μου λέτε, γιατί στα μαθηματικά (div, mod, Α_Μ κτλ) θεωρούμε ότι έχουν διδαχτεί κάποια πράγματα και εκμεταλλευόμαστε την πρότερη γνώση τους, και την κωδικοποίηση χαρακτήρων σε Η/Υ που την διδάσκονται από το Γυμνάσιο δεν την θεωρούμε διδαγμένη;  ???

nikosx

Τελικά όλοι συμφωνούμε ότι το '17'<'6' ή όχι;
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

Laertis

Σωστά Άλκη,

συγχωρούμαι λόγω παλαιότητας  ::) Είμαι λίγο αρχαίος ακόμα στα μυαλά, αλλά και το βιβλίο ΑΕΠΠ στο τέλος (Παράρτημα), τον ASCII 437 έχει στην κωδικοποίηση χαρακτήρων.
Προφανώς και οι συγγραφείς είναι αρχαίοι  ;)

Ενδιαφέρουσα η απορία σου ...
Είναι κανείς απο εμάς που πιστεύει αληθινά ότι τα παιδιά στο σχολείο μαθαίνουν Πληροφορική ή αποκτούν "Πληροφορική" παιδεία ώστε να τη χρησιμοποιούν στην πράξη , να τους βοηθά ως εργαλείο σε άλλα μαθήματα ή δραστηριότητες; (εξαιρούνται games, chat).
Πως είναι δυνατό να θεωρήσουμε ως προτέρα γνώση - όπως λες - κάτι που δεν έχει αποκτηθεί ως γνώση (κι όχι μονον αυτό).
Οι λόγοι είναι πολλοί , έχουν συζητηθεί και ξανασυζητηθεί πολλάκις αλλά ...
Η πΛηροφορική στο σχολείο πήρε εξ' αρχής στραβό δρόμο και δυστυχώς ισχύει το " Και στραβός είναι ο γυαλός και στραβά αρμενίζουμε"

Σοβάρεψα απότομα ... Με πιάνει καμιά φορά  ;)

Καλή δύναμη συνάδελφοι
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

alkisg

Νίκο για το ότι '17' < '6' δεν υπάρχει καμία αμφιβολία! Το ερώτημα είναι αν θεωρείται εντός ύλης, ή απλά εξεζητημένη "λεπτομέρεια"...

Γιώργο καμία αντίρρηση για το γυαλό, η ΑΕΠΠ καλώς ή κακώς είναι το μόνο μάθημα στο οποίο θα μπορούσαμε να βασιστούμε σε πρότερη γνώση, αν υπήρχε Δ΄ τάξη :). Αλλά έχω ρωτήσει μαθητές με 20 στα μαθηματικά της Β΄ Λυκείου, και κανένας δεν κατάφερε να μου πει πόσο κάνει -10 mod -3... Ρώτησα και για τον ASCII, μερικοί κάτι θυμόταν, αλλά φυσικά όχι λεπτομέρειες, εννοείται ότι δεν μπορεί κανένας τους να πει απ' έξω αν '0' < 'A'...

Συμπέρασμα; δεν είναι μόνο ο δικός μας γυαλός στραβός, αλλά όπως αναλαμβάνουμε να τους "θυμίσουμε" το mod και το div, θα μπορούσαμε να τους "θυμίσουμε" και τον ASCII... Δεν το λέω συγκεκριμένα για τον ASCII, αλλά έχουμε πήξει στην πρότερη γνώση από Μαθηματικά και Φυσική που τα παιδιά δεν την έχουν στην πραγματικότητα και τους τα λέμε εμείς (παραγοντικά, τύποι Φυσικής κτλ), στο χέρι μας είναι να βάλουμε και ασκήσεις με θεματολογία Πληροφορικής και να τους θυμίσουμε ό,τι χρειάζεται.

Είδε κανείς άσκηση στο βιβλίο που να ρωτάει για μετατροπή από bit σε Terrabyte ή με υπολογισμό μεγέθους εικόνας? Μόνο για μάζα, επιτάχυνση, εκκρεμές κτλ έχει... Και νομίζω ότι στην καθημερινότητα του μαθητή πιο συχνά θα χρειαστεί να υπολογίσει πόσες φωτογραφίες χωράνε στο κινητό του παρά τον τύπο κάποιας ταλάντωσης...