Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου

Ξεκίνησε από skoud, 02 Οκτ 2010, 11:50:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

NiColas1957

Παράθεση από: skoud στις 24 Μαρ 2011, 07:19:55 ΠΜ
Συνάδελφε, αυτό που παραθέτεις είναι όλο το άρθρο? Υπάρχει κάποιο link ή είναι σε αυτά που χρειάζεται να είσαι συνδρομητής στη "Ν" για να τα δεις?

Στην Ναυτεμπορική
Γράφουν κάποια σχόλια για επίκαιρα θέματα
κάτω από το γενικό τίτλο Υποδιαστολές

Εδώ μπορείς να δεις την αρχή του άρθρου Υποδιαστολές
δυστυχώς πρέπει να είσαι συνδρομητής για να το δεις ολόκληρο και να διαβάσεις
το σχόλιο για την πληροφορική

Μου έστειλαν όμως ολόκληρο το σχετικό κείμενο από την εφημερίδα.



----- Original Message -----
From: gzaf2@naftemporiki.gr
To: infohouse@otenet.gr
Sent: Wednesday, March 23, 2011 12:00 PM
Subject: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ - Υποδιαστολές

Αυτό το άρθρο της Ναυτεμπορικής (http://www.naftemporiki.gr) σας το έστειλε ο/η gzaf2@naftemporiki.gr . Υποδιαστολές Τρίτη, 22 Μαρτίου 2011 07:00 /premium/archive/story.asp?id=1946494&hilite= Ενας υπουργός που προσπαθεί Μόνο για τουρίστα στο ΥΠΠΟΤ δεν μπορεί να κατηγορήσει κάποιος τον υφυπουργό Τουρισμού Γ. Νικητιάδη. Είναι εμφανείς, και στο ενσταντανέ από το Λονδίνο, οι φιλότιμες προσπάθειές του να προσελκύσει επισκέπτες. Στο πλαίσιο της επίσκεψής του στη βρετανική πρωτεύουσα, όπου πραγματοποιείται δεκαήμερο προβολής του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στο εμπορικό κέντρο Westfield, πήρε θέση πίσω από το περίπτερο, ενημερώνοντας για την μεγάλη ποικιλία εμπειριών που προσφέρει η χώρα. Αποψη: Εντονη κριτική Εντονη ήταν η κριτική που άσκησαν στο κράτος οι συμμετέχοντες στην παρουσίαση του βιβλίου των κ.κ. Καραμούζη και Χαρδούβελη παρουσία πολυάριθμου κοινού που αποτελούνταν από τραπεζίτες, επιχειρηματίες και πολιτικούς. Εμφαση δόθηκε όχι μόνο στην ανάγκη αλλαγών αλλά και κοινωνικής δικαιοσύνης. Ο πρόεδρος της Εθνικής Β. Ράπανος τόνισε ότι πρέπει να εξαλειφθούν οι πρόσοδοι που απολαμβάνουν ορισμένες επαγγελματικές ομάδες έναντι των πολλών ενώ ο κ. Θεοδωρόπουλος υπογράμμισε ότι η αίσθηση δικαίου πρέπει να ενισχυθεί και να τελειώνουν τα φαινόμενα γενικής ατιμωρησίας. «Κάτι τέτοιο θα δημιουργήσει νέα ψυχολογία και θα δικαιολογήσει τις θυσίες των Ελλήνων που έχουν αποδείξει τον τελευταίο ενάμιση χρόνο ότι είναι νοήμονες και ρεαλιστές», σημείωσε. Αναφορικά δε, με την πολυζητημένη αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, ο κ. Χαρδούβελης τόνισε ότι οφείλουμε να απεγκλωβιστούμε από την έννοια του ξεπουλήματος. «Είναι καλύτερα να την αφήσουμε στους καταπατητές, σε βάρος του κοινωνικού συνόλου, αντί να την αξιοποιήσουμε κατάλληλα»; διερωτήθηκε. Συνταγές οπισθοδρόμησης χαρακτήρισε, τέλος, ο κ. Καραμούζης, τα σενάρια περί επιστροφής στη δραχμή ή μονομερούς διαγραφής του χρέους. «Ο ασθενής θα πέθαινε στο δρόμο σε μια τέτοια περίπτωση. Το ζητούμενο είναι να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη ώστε το πρώτο ανώνυμο e -mail να μην προκαλεί απόσυρση καταθέσεων», τόνισε. ΑΝΝΑ ΔΟΓΑ - adoga@naftemporiki.gr Σενάρια για τον ΟΤΕ Όταν πρόκειται για τον ΟΤΕ δεν χρειάζεται και πολύ για να ξεκινήσουν διάφορα σενάρια, τα οποία πολλές φορές απεικονίζονται και στο ταμπλό της Σοφοκλέους. Στην παρούσα φάση ωστόσο με την ανάγκη που υπάρχει για δημόσια έσοδα μάλλον είναι φυσικό να συζητείται και η περαιτέρω πώληση μετοχών του ΟΤΕ στην Deutsche Telekom παρά το γεγονός ότι επισήμως μέχρι στιγμής η κυβέρνηση δεν έχει συμπεριλάβει τον Οργανισμό στο νέο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων. Υποθέτουμε πως το τι θα γίνει τελικά θα ξεκαθαρίσει τις επόμενες ημέρες. Πάντως χθες η τιμή της μετοχής του ΟΤΕ σημείωσε σημαντική άνοδο 5,78% και έκλεισε στα 8,24 ευρώ. Κάποιοι το απέδωσαν στο γεγονός ότι η Deutsche Telekom πούλησε τη θυγατρική της Τ-Μobile USA και θα βάλει στο ταμείο της 24 δισ. ευρώ, τα οποία όπως ανακοίνωσε θα τα χρησιμοποιήσει και για επαναγορές μετοχών. Γενικότερα δηλαδή θα έχει μια άνεση αν της προκύψει και ένας ΟΤΕ. Αν η κυβέρνηση της δώσει αυτή την ευκαιρία, με βάση την υφιστάμενη συμφωνία, θα δώσει για κάθε μετοχή το ένα τρίτο της τιμής που εξαγόρασε το 30%. Τ. Ηγ. Αποφάσεις Ασορτί με το επίπεδο της πολιτικής τους συνεχίζουν να είναι τα κόμματα. Σταχυολογούμε κάποιες αποφάσεις που τώρα βλέπουν το φως της δημοσιότητας. Εκμεταλλευόμενος νόμο της ΝΔ ο γραμματέας του ΠΑΣΟΚ Μιχάλης Καρχιμάκης, με απόφαση των συναρμόδιων υπουργών, τακτοποιήθηκε σε προσωποπαγή θέση, με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου στο υπουργείο Υποδομών. Την ίδια ώρα με αντίστοιχη απόφαση η αναπληρώτρια εκπρόσωπος Τύπου της Ν.Δ. Βασιλική Τζόρτζολα μεταφέρεται ως πρώην υπάλληλος της Ολυμπιακής στον ΟΑΣΑ, στο νομικό τμήμα, με ετήσιο μισθό 30.500 ευρώ. Τέλος, πάνω από μισό εκατομμύριο ευρώ για την «Ημέρα της Γυναίκας» και την «Κοινωνική Υπευθυνότητα» είχε δώσει από το υπουργείο Μεταφορών το 2009 ο Ευρ. Στυλιανίδης που πρέπει να πληρωθούν τώρα! Επόμενος σταθμός, η 25η Μαρτίου. Φ.Ζ. Αλαλούμ Οργανωτικό χάος, αλαλούμ στις ειδικότητες, κατάργηση ουσιαστικών διευθύνσεων και αλληλοεπικαλύψεις αρμοδιοτήτων στις υπηρεσίες των οργανισμών και περιφερειών που προέκυψαν από τον «Καλλικράτη» καταγγέλλουν από κοινού οι μηχανικοί του Δημοσίου, οι εργαζόμενοι στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και περιφέρειας Αττικής. Δηλώνουν αποφασισμένοι να αγωνιστούν με κάθε μέσο «για να διασφαλίσουν τις θέσεις και τις συνθήκες εργασίας»! Ωστόσο ξεκαθαρίζουν ότι «από την αρχή είμαστε σύμφωνοι στην ανάγκη για μια συνολική δημοκρατική και ριζοσπαστική μεταρρύθμιση των διοικητικών δομών του κράτους» αλλά ο «Καλλικράτης» κατά την άποψή τους συντάχθηκε με εξαιρετική βιασύνη και προχειρότητα γι' αυτό έχουν σοβαρές αντιρρήσεις. Ναι μεν αλλά δηλαδή. Ε.Σωτ. Συμβαίνουν

Υποβάθμιση Το Νοέμβριο του 2001 η σημερινή υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου δήλωνε και πολύ σωστά ότι «η χώρα μας εγκαίρως, από τώρα πρέπει να ορίσει ως δεύτερη επίσημη γλώσσα τα Aγγλικά». Μπορεί η διατύπωση της να ξένισε τότε ωστόσο κατάφερε να μεταφέρει πολύ εμφατικά την προσωπική της άποψη για την αξία της πολύ καλής γνώσης μίας διεθνούς γλώσσας η οποία στο μέλλον θα κυριαρχήσει, είτε μας αρέσει είτε όχι. Δυστυχώς δεν φαίνεται να αντιμετωπίζει σήμερα με το ίδιο «ανοικτό μυαλό» το μάθημα της πληροφορικής στα σχολεία, αν πιστέψουμε όσες πληροφορίες έχουν δει το φως της δημοσιότητας. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, «η Πληροφορική δεν θα υπάρχει στο Λύκειο ή στην καλύτερη περίπτωση θα είναι υποβαθμισμένη και περιθωριοποιημένη ως μάθημα, αφού θα διδάσκεται εξειδικευμένα μόνο στην Γ' τάξη και μόνο στους μαθητές που θα θέλουν να μπουν σε σχολές Πληροφορικής». Αν ισχύουν όλα αυτά τότε κυρία υπουργέ, δεν σκέφτεσθε, ότι στο μέλλον ο Ελληνας πολίτη-εργαζόμενος, ως αγγλομαθής θα μπορεί να διαβάζει πολύ καλά τις οδηγίες χρήσεως ενός προϊόντος, αλλά δεν θα μπορεί να συμμετέχει καθόλου στην παραγωγή του! Λ.Καρ.

Ενέργειες Συντονισμένες ενέργειες και διαμαρτυρίες προς όλες τις κατευθύνσεις προωθεί η ομοσπονδία των Πρακτόρων του ΟΠΑΠ, κυρίως λόγω του νομοσχεδίου για το άνοιγμα της αγοράς αλλά και των επεκτακτικών σχεδίων του Οργανισμού. Σαν να μην έφτανε το επίμαχο νομοσχέδιο, που όπως υποστηρίζουν οι πράκτορες θίγει άμεσα τα συμφέροντά τους, η διοίκηση του ΟΠΑΠ μιλώντας σε αναλυτές υποστήριξε θερμά την επέκτασή της στο Διαδίκτυο. Οι πράκτορες πλέον βλέπουν το μέλλον τους να απειλείται σοβαρά όχι μόνο από τους νέους επενδυτές αλλά και «εκ των έσω» καθώς πιστεύουν ότι η Online επέκταση του ΟΠΑΠ θα βλάψει και τους ίδιους. Τι αποφάσεις τους για τις κινητοποιήσεις θα τις λάβουν αύριο Τετάρτη σε έκτακτο διοικητικό συμβούλιο της ομοσπονδίας και όπως φαίνεται θα είναι αρκετά δυναμικές.... Μ.Καλ (c) 2011, ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ - Π. ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ & ΣΙΑ Α.Ε.


Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: sarakiniotis στις 24 Μαρ 2011, 10:22:37 ΠΜ

Ποιος τα ειπε σε συνεντευξη στο ΒΗΜΑ , για την παρουσίαση του βιβλίου "έξυπνη Ελλάδα" ?
Βεβαια τότε (13/02/2005 )  ηταν στην αντιπολίτευση !!!
http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=164196

Μααα .... βρε κουτά (!!!???).... δεν είπαμε ότι η πληροφορική θα υπάρχει στο Νέο Λύκειο και μάλιστα αναβαθμισμένη;;; Θα υπάρχει ΣΕ ΟΛΑ τα μαθήματα! Μα γιατί δεν το καταλαβαίνετε;;;;  :laugh:

poursali

#1112
Παράθεση από: skoud στις 21 Μαρ 2011, 07:31:49 ΜΜ
Στη ΓΣ αποφασίστηκε, μετά από πρόταση του συναδέλφου Τάσου Πάλλα, να βάλουμε όλοι στα web site των σχολείων μας (και όχι μόνο...) μια ανακοίνωση-διαμαρτυρία για το θέμα της Πληροφορικής στο Νέο Λύκειο ώστε να αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη δημοσιότητα το θέμα.

Ο ίδιος συνάδελφος δημιούργησε όλα τα απαραίτητα αρχεία ώστε, πάρα πολύ εύκολα, ακολουθώντας τις οδηγίες που επισυνάπτονται, να εμφανίζεται ένα παράθυρο (με απόσπασμα από την απόφαση της ΓΣ) στα site και στα blog μας.

Δείτε το και στο http://pekap.blogspot.com/   και διαδώστε το!

για drupal ξέρει κανείς πως μπαίνει το παραθυράκι;

edit: το βρήκα..
για όποιον ενδιαφέρεται θα πρέπει τις γραμμές που πρέπει να μπουν στο head και στο body nα τις προσθέσει στο αρχείο:
/profiles/themes/<ονομα ενεργου theme>/page.tpl.php
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

NiColas1957

Στην Ναυτεμπορική
Γράφουν κάποια σχόλια για επίκαιρα θέματα
κάτω από το γενικό τίτλο Υποδιαστολές

Εδώ μπορείς να δεις την αρχή του άρθρου Υποδιαστολές
δυστυχώς πρέπει να είσαι συνδρομητής για να το δεις ολόκληρο και να διαβάσεις
το σχόλιο για την πληροφορική

http://www.naftemporiki.gr/news/pstory.asp?id=1946494


Keep Growing

Παράθεση από: alkisg στις 24 Μαρ 2011, 11:20:13 ΠΜ
(btw Παναγιώτη στο φόρουμ σου δεν μου εμφανίστηκε παρά μόνο μετά από 3-4 λεπτά)

Περίεργο Άλκη.
Σε μένα δε παρουσιάζει κανένα πρόβλημα.
Το δοκίμασα και σε firefox και σε opera και σε win 7 και στον monomaxos 4.0  :-\

Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

alex1alex

Αλκη μπορεις σε παρακαλω να βαλεις στην αρχη του forum και το group

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ

http://www.facebook.com/home.php?sk=group_153223134713673&ap=1

γινεται παρα πολυ καλη δουλεια εκει με αμεση ενημερωση και συνεχη ποσταρισματα (1566 μελη)

alex1alex

Πιεζω τον συμβουλο για πιο συγκεκριμένη πληροφορηση και του ειπα να βρει το σχεδιο και να μου ακριβως τις ωρες στο λυκειο

Για το δημοτικο μου τα μασαγε

Παντως γαι το γυμνασιο μου ειπε οτι οι ωρες θα αυξηθουν


ολα αυτα παιδια με επιφυλαξη, εγω δεν πιστευω κανενα απλα μεταφερω οτι μπορω να ξετρυπωσω

black_21

Πρέπει να μάθουμε αν στο Γυμνάσιο θα σπάει ή όχι το τμήμα. Αν αυξηθούν οι ώρες σε δύο και βρεθούμε σε εργαστήρια με πάνω από είκοσι μαθητές δεν κερδίζουμε τίποτα.

Σπύρος Δουκάκης

ΑΡΘΡΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΗ 25-3-2011

Μάθηση και πληροφορική. Η πραγματικότητα της επιστήμης και του 84,3%

Δρ. Κυριάκος Πατριαρχέας,
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ 19, Ερευνητής - Συγγραφέας

Υπάρχουν αντιλήψεις που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως «παλιές» αντιλήψεις όσον αφορά τη μάθηση, οι οποίες τη θεωρούν ως αύξηση της γνώσης, ως απομνημόνευση, ως απόκτηση πληροφοριών κ.λ.π. Από την άλλη, υπάρχουν οι αντιλήψεις που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως «νέες» που προσδιορίζουν τη μάθηση ως κατανόηση και εσωτερική διεργασία (Race, 2001). Δυστυχώς όμως υπάρχουν και αντιλήψεις που θέλουν να (αυτό)εμφανίζονται ως νέες, ενώ μέσα τους κλείνουν τον πιο βαθύ συντηρητισμό χρησιμοποιώντας απλοϊκά ορισμένα εύηχα περιτυλίγματα (και ο νοών νοείτο). Το ακόμα χειρότερο είναι όμως ότι πιστεύουν (λόγω πλήρους άγνοιας) ότι δεν είναι συντηρητικές αλλά ότι «φέρνουν το νέο» (πολύ φοβάμαι πως με μοναδική εξαίρεση τη μεταρρύθμιση Αρσένη, που είχε ψήγματα σοβαρότητας, όλες οι άλλες, την τελευταία 20ετία, μάλλον εμπίπτουν σε αυτή τη κατηγορία).
  Αν, λοιπόν, έπρεπε να δοθεί ένας «κλασσικός» ορισμός για τη μάθηση θα μπορούσε να είναι ο εξής: «Είναι μια διαρκής αλλαγή στο έμβιο ον η οποία δεν προαναγγέλλεται από τις γενετικές του καταβολές. Μάθηση θα μπορούσε να θεωρηθεί ως μια μεταβολή στη διαίσθηση, στη συμπεριφορά, στην αντίληψη και στα κίνητρα ή ένας συνδυασμός τους. Η μάθηση αναφέρεται πάντοτε σε κάποια συστηματική μεταβολή στη συμπεριφορά ή στη συμπεριφορική διάθεση, η οποία έρχεται ως αποτέλεσμα της εμπειρίας που αποκομίζεται από κάποια συγκεκριμένη κατάσταση» (Bigge και Shermis, 2004). Η κατάσταση αυτή μπορεί να είναι η απόκτηση γνώσεων και εμπειριών μέσα από μια μαθησιακή διεργασία.
  Φυσικά το περιεχόμενο που δίνεται στις έννοιες θα πρέπει να ιδωθεί, υπό το πρίσμα της μεταβαλλόμενης αντίληψης της σημασίας και του περιεχομένου τους. Όπως συμβαίνουν αλλαγές στην κοινωνική ζωή, έτσι αλλάζουν και οι σημασίες των εννοιών και αυτό γιατί τόσο οι κοινωνικές όσο και οι εννοιολογικές δομές είναι άρρηκτα συνδεδεμένες μεταξύ τους. Ο Carr (1987) αναφέρει ως παράδειγμα ότι, έννοιες όπως δημοκρατία, πολίτης, δικαιοσύνη που, ενώ στην Ελληνική αρχαιότητα είχαν συγκεκριμένο νόημα, στη σημερινή εποχή έχουν διαφορετικό. Γενικά είναι παραδεκτό ότι η εκπαίδευση στη σημερινή εποχή δίνει (ή θα έπρεπε να δίνει) περισσότερη έμφαση στη μάθηση και λιγότερη στη διδασκαλία. Άλλωστε οι επικρατούσες θεωρίες (τις τελευταίες πολλές δεκαετίες) έχουν ως βασική τους αντίληψη ότι η γνώση κατασκευάζεται μέσα από κοινωνική δραστηριοποίηση, επικοινωνία και ενεργή συμμετοχή των μαθητών (Berge και Collins, 1995).
Παρά το γεγονός ότι υπάρχει πλήθος θεωριών μάθησης, στο παρόν άρθρο θα επικεντρωθώ σε δύο κατηγορίες θεωριών οι οποίες ανήκουν στο επιστημονικό παράδειγμα του εποικοδομισμού: οι γνωστικές (και μεταγνωστικές) και οι κοινωνικογνωστικές.
  Οι γνωστικές θεωρίες εξετάζουν τις εσωτερικές γνωστικές διεργασίες όπως είναι η αντίληψη, η κρίση, η μνήμη, η κωδικοποίηση, η προσοχή και η κατηγοριοποίηση (Piaget, 1955; Ausebel, 1960; Gagne, 1965; Brunner κ.ά., 1959 κλ.π.). Εξέλιξη των γνωστικών θεωριών είναι οι μεταγνωστικές θεωρίες. Ο όρος μεταγνώση (metacognition) υιοθετήθηκε από τον Flavell (1976), για να ερμηνεύσει εξελικτικά φαινόμενα αναφορικά με τους τρόπους μάθησης και οργάνωσης της γνώσης στη μνήμη. Ουσιαστικά αναφέρεται στις διαδικασίες που λαμβάνουν χώρο στην ενεργό μνήμη και περιλαμβάνουν την επίγνωση του ατόμου για τις γνωστικές του διαδικασίες.
  Στο φάσμα του εποικοδομισμού, εκτός από τις γνωστικές θεωρίες, κινούνται και οι κοινωνικογνωστικές, οι οποίες λειτουργούν συμπληρωματικά, ρίχνοντας όμως το βάρος τους στον κοινωνικό καθορισμό της γνώσης. Ο κοινωνικός εποικοδομισμός (social constructivism) είναι ένα σύνολο θεωριών που υποστηρίζουν ότι η οικοδόμηση των γνώσεων λαμβάνει χώρα σε συνεργατικά περιβάλλοντα, διαμέσου συζητήσεων που εμπερικλείουν τη δημιουργία και κατανόηση της επικοινωνίας και την από κοινού (μεταξύ ατόμων ή ομάδων) υλοποίηση δραστηριοτήτων (Vygotsky, 1978). Σύμφωνα με τον Papert (1990) η οικοδόμηση γνώσης (knowledge construction) σημαίνει ότι η γνώση οικοδομείται από το μαθητή όταν αυτός ασχολείται με την κατασκευή ενός αντικειμένου ή όταν μπορεί να μοιραστεί (sharable), για παράδειγμα μία μηχανή ή ένα πρόγραμμα υπολογιστή ή ένα βιβλίο. Σύμφωνα με αυτή την προσέγγιση ο μαθητής είναι στο επίκεντρο, ενώ ο δάσκαλος παίζει καθοδηγητικό-συμβουλευτικό ρόλο.
  Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι έννοιες αντίληψη, κρίση, μνήμη, κωδικοποίηση, προσοχή και κατηγοριοποίηση (δηλαδή οι πυλώνες των γνωστικών θεωριών στην εκπαιδευτική πράξη) καλλιεργούνται (ή τουλάχιστον παρέχουν τη δυνατότητα να καλλιεργηθούν) με μεγάλη επιτυχία και πληρότητα μέσα από τους στόχους μαθημάτων όπως κατεξοχήν είναι η «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον» (λέγε με Αλγοριθμική) της τεχνολογικής κατευθύνσεις της Γ' Λυκείου, ακριβώς λόγω της φύσης του μαθήματος. Επιπλέον τα μαθήματα πληροφορικής γενικότερα, είναι ένα εξαιρετικό πεδίο εφαρμογής του μοντέλου του εποικοδομισμού, δεδομένου ότι (όπως αναλύθηκε σε προηγούμενο άρθρο) η πληροφορική είναι η επιστημονική μελέτη της πληροφορίας και του πως αυτή δημιουργείται, κωδικοποιείται, μεταφέρεται, μετριέται, χρησιμοποιείται (διαχειρίζεται) και αποτιμάται μέσα από διαδικασίες διερεύνησης διεργασιών επεξεργασίας των πληροφοριών. Δηλαδή η πληροφορική δεν είναι η προσθήκη πληροφορίας (βλ. απλή χρήση του διαδικτύου – αναζήτηση στο google η αλλιώς απομνημόνευση) η οποία κατά κόρον (αν θυμηθώ τα μαθητικά μου χρόνια) παρέχεται σε πλήθος άλλων μαθημάτων. Εν τούτοις, δυστυχώς, βλέπω (επίμονα και σε επίπεδο πλήρους αυτισμού είναι η αλήθεια) να διαρρέεται ως «φιλοσοφική» (έλεος) προσέγγιση ότι αυτό που κάποιοι αδαείς εννοούν (λόγω πλήρους ασχετοσύνης) «πληροφορική» (στο «νέο» Λύκειο) θα «διαχέεται» μέσα από άλλα μαθήματα, τα οποία όμως απλά θα προσθέτουν πληροφορία, με τον υπολογιστή ως απλό εποπτικό μέσο. Δηλαδή εδώ μιλάμε για τον πλήρη σουρεαλισμό. Η αντιμετώπιση αυτή μου θυμίζει τη φράση «όταν η πραγματικότητα δε συμφωνεί μαζί μας, τότε τόσο το χειρότερο για την πραγματικότητα».
Άραγε πραγματικότητα δεν είναι η επίσημη έρευνα του υπουργείου που δημοσιεύτηκε πρόσφατα και κατατάσσει την πληροφορική ως ένα από τα 4 βασικά μαθήματα (Μαθηματικά, Νεοελληνική γλώσσα, Ιστορία, Πληροφορική) που σύμφωνα με τους συμμετέχοντες σε ποσοστό 84,3 % θεωρούν ότι πρέπει να είναι υποχρεωτικό μάθημα στο νέο Λύκειο;
  Άραγε το υπουργείο παιδείας θα λάβει υπόψη την ίδια την έρευνά του σε αυτό το σημείο; Γιατί διαφορετικά, (πολύ ωραίες) έννοιες όπως διαβούλευση, ηλεκτρονική δημοκρατία κ.λ.π. θα είναι κενές περιεχομένου, δεν θα είναι;
  Καταλήγοντας, θα  πρόσθετα ότι καλό είναι καμιά φορά (αν όχι πάντα που θα ήταν το σωστό) όταν λειτουργούμε σε υπεύθυνες θέσεις, να ακούμε και το τι μας λένε (σχεδόν όλοι) οι άλλοι. Κάποιος είπε ότι «όταν οι πολλοί έχουν άδικο, οι πολλοί έχουν δίκιο». Με άλλα λόγια να έχουμε την γνωστική ενσυναίσθηση (σύμφωνα και με τις γνωστικές θεωρίες) ότι μπορεί κάπου να κάνουμε λάθος (ότι δεν τα ξέρουμε όλα βρε αδελφέ), αυτό είναι και η αρχή για να αντιληφθούμε το λάθος και να το διορθώσουμε. Ουσιαστικά αυτό είναι η μάθηση, διότι «αν τα ξέρουμε όλα» τότε δεν θα μάθουμε τίποτα, και (ειδικά στην παιδεία) δεν είναι καθόλου καλό να μαθαίνουμε από τα λάθη μας, γιατί την πληρώνουν οι νέες γενιές και η χώρα. Συνεπώς περιμένω απάντηση (και μαζί με εμένα χιλιάδες καθηγητές πληροφορικής και εκατομμύρια σημερινοί και αυριανοί γονείς) στο εξής ερώτημα: χρήστες της τεχνολογίας είναι εύκολο να δημιουργήσουμε, δημιουργούς όμως;

Βιβλιογραφία
Ausubel, D. P. (1960). The use of advance organizers in the learning and retention of meaningful verbal material. Journal of Educational Psychology, 51, 267-272.
Berge, Z. L. & Collins, M. P. (1995). Computer-mediated scholarly discussion groups. Computers in Education, 24(3), 183-189.
Bigge, M. & Shermis S. (2004). Learning theories for teachers (3rd ed.). Pearson/Allyn & Bacon.
Brunner, E., Wilder, P., Kierchner, C. & Newberry, J. (1959). An overview of adult education research. Adult Education Quarterly, 10(1), 56-58.
Carr, W. (1987) What is an educational practice? Journal of Philosophy of Education, 21(2), 163–175.
Flavell, J. (1976). Metacognitive aspects of problem solving. In Resnick, L. (Ed.), The nature of intelligence (pp. 231-236). Lawrence Erlbaum.
Gagne, R. M. (1965). The conditions of learning. Holt, Rinehart & Winston.
Papert, S. (1990). A critique of technocentrism in thinking about the school of the future. MIT Media Lab Epistemology and Learning, Memo No. 2.
Piaget, J. (1955). The Child's Construction of Reality. Routledge and Kegan Paul.
Race, P. (2001). The Lecturer's Toolkit: a practical guide to learning, teaching and assessment (2nd ed.). Kogan Page.
Vygotsky, L. S. (1978). Mind in Society. Harvard University Press.

nikosx

Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

pthomop


Katsadouros_Dhm

Παράθεση από: pthomop στις 25 Μαρ 2011, 05:35:14 ΜΜ
Συνεπως αποτύχαμε. Καμια αναφορά στην Πληροφορική.
Το άρθρο αναφέρει για τα μαθηματα: Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, κ.τ.λ. Μπορεί να είμαστε μέσα στα κ.τ.λ. Όπως λέμε "Οι λοιποί συγγενείς..."
Ξαναλέω κάτι που έχω ξαναγράψει:
Ο Θεός βοηθός...

Σπύρος Δουκάκης

Τι είπε σήμερα (25/3) η Υφυπουργός Παιδείας κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου για τυς βασικούς άξονες του "νέου Λυκείου"...

http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=13115&subid=2&pubid=105129157

ΠαράθεσηΠότε θα παρουσιάσετε το σχέδιό σας για το «Νέο Λύκειο»; Ποιοι θα είναι οι βασικοί άξονες της νέας δομής Λυκείου;

Πολύ σύντομα. Προχωρούμε από ένα Λύκειο παπαγαλίας και στείρας απομνημόνευσης σε μία πραγματική βαθμίδα εκπαίδευσης που προετοιμάζει αλλά δεν συνδέεται με την πρόσβαση στην τριτοβάθμια. Περιορίζονται τα σημερινά μαθήματα (εκ των οποίων οκτώ μονόωρα) και δίδεται η δυνατότητα στους μαθητές να επιλέξουν κατευθύνσεις και μαθήματα πάνω στα οποία θα εξειδικευτούν και θα εμβαθύνουν ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τους προσωπικούς επαγγελματικούς τους στόχους. Οι μαθητές δραστηριοποιούνται και με ατομικά σχέδια (projects) και ερευνητικές δράσεις μέσα στο κανονικό πρόγραμμα, έτσι ώστε να αναπτύσσεται η πρωτοβουλία, η αυτενέργεια και η αναλυτική και κριτική τους σκέψη. Παράλληλα, λειτουργούν όμιλοι δραστηριοτήτων (π.χ στον πολιτισμό και το περιβάλλον) για τη συλλογική δράση της μαθητικής κοινότητας, ενταγμένοι στην καρδιά του σχολείου και μέσα στο πρόγραμμα. Ξεκινάμε την επομένη σχολική χρόνια με την Α΄ Λυκείου, ώστε κλιμακωτά να επεκταθεί η νέα δομή και στις επόμενες τάξεις. Η Α' Λυκείου θα είναι τάξη γενικής παιδείας και θα λειτουργεί ως γέφυρα μεταξύ Γυμνασίου και Λυκείου, ενώ η Β' και Γ΄ θα αποτελέσουν τάξεις προοδευτικής εμβάθυνσης και εξειδίκευσης. Οι κατευθύνσεις είναι αρχικά δύο στη Β' Λυκείου, ενώ εξειδικεύονται στη Γ' Λυκείου σε τρεις, που αντιστοιχούν στις βασικές κατηγορίες Σχολών: Πολυτεχνικές Μαθηματικο-φυσικές και Ιατρικές, Οικονομικές Πολιτικές Κοινωνιολογικές και Παιδαγωγικές, Νομικές και Φιλοσοφικές. Δημιουργούμε το «Νέο Λύκειο» που δεν συνδέεται με τις εξετάσεις, αλλά προετοιμάζει ως αυτόνομη σχολική βαθμίδα τη μετάβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Σε πόσα μαθήματα θα εξετάζονται πανελλαδικά οι υποψήφιοι για εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, και τι αλλάζει στον τρόπο της αξιολόγησής τους;

Τόσο οι αλλαγές που συντελούνται ήδη στο Λύκειο όσο και αυτές που προετοιμάζονται στα Πανεπιστημιακά και Τεχνολογικά Ιδρύματα προδιαγράφουν την αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Με δεδομένο ότι οι αλλαγές αυτές είναι εν εξελίξει φέτος, είναι εύλογο το 2012 να είναι κατ΄ εξοχήν η χρονιά τελικής προετοιμασίας του νέου συστήματος που επεξεργαζόμαστε.


tallis

Ίσος θα έπρεπε επιτέλους να προχωρήσουμε σαν κλάδος σε κάποιας μορφής κινητοποίηση.

Πόσες μέρες θα λειτουργεί ομαλά η εκπαίδευση αν απέχουν οι πληροφορικοί, κυρίως αυτοί που εργάζονται σε γραφεία, διευθύνσεις κτλπ.
Απόστολος Γιόκας
ΠΕ20 - ΕΠΑΛ Ορεστιάδας

petrosp13

Αν μιλάμε για θετική κατεύθυνση στην Γ' Λυκείου, τότε τα υποχρεωτικά προφανώς θα είναι:

1. Έκθεση
2. Μαθηματικά
3. Φυσική
4. ??? (Χημεία)

Επιλογής θα είμαστε απλά για όσους ενδιαφέρονται για σχολές πληροφορικής όπως φαίνεται και αν αποφασίσουν ότι το σύστημα θα έχει μαθήματα βαρύτητας και πόσα πεδία επιλογών θα έχει
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής