Ζητείται 2ο,3ο,4ο θέμα για προθέρμανση....

Ξεκίνησε από Πανάγος94, 24 Μαΐου 2012, 07:37:23 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Πανάγος94

Μπορεί μήπως κανείς από σας να δημοσιεύσει σε αυτό το ΘΕΜΑ καμιά άσκηση προτεινόμενη για 2ο,3ο,4ο θέμα (θέλω να είναι δύσκολες αλλά πάντα στα πλαίσια του μαθήματος) .....σας ευχαριστώ!!! αν και υπάρχει χρόνος μέχρι την αεππ δεν πειράζει βάλτε καμιά άσκηση  ;)

Stefevan


manosteach

Σαν 2ο Θέμα στέλνω το παρακάτω.
Στην ουσία δεν είναι καθόλου δύσκολο. Προϋποθέτει όμως να γνωρίσεις με ποιον τρόπο διπλασιάζουμε και υποδιπλασιάζουμε έναν αριθμό.


ΘΕΜΑ 2
Να γραφεί αλγόριθμος που με δεδομένο έναν πίνακα Α[100], ο οποίος έχει αποθηκευμένο στις θέσεις του έναν αριθμό σε δυαδική μορφή, να ρωτάει τον χρήστη αν θέλει να διπλασιάσει ή να υποδιπλασιάσει τον αριθμό. Στην συνέχεια ανάλογα με την απάντηση να υλοποιεί διπλασιασμό ή υποδιπλασιασμό. 
Δωρεάν online μαθήματα μέσω internet.
http://www.manosteach.com

twisted

Παράθεση από: manosteach στις 25 Μαΐου 2012, 06:38:16 ΠΜ
Σαν 2ο Θέμα στέλνω το παρακάτω.
Στην ουσία δεν είναι καθόλου δύσκολο. Προϋποθέτει όμως να γνωρίσεις με ποιον τρόπο διπλασιάζουμε και υποδιπλασιάζουμε έναν αριθμό.


ΘΕΜΑ 2
Να γραφεί αλγόριθμος που με δεδομένο έναν πίνακα Α[100], ο οποίος έχει αποθηκευμένο στις θέσεις του έναν αριθμό σε δυαδική μορφή, να ρωτάει τον χρήστη αν θέλει να διπλασιάσει ή να υποδιπλασιάσει τον αριθμό. Στην συνέχεια ανάλογα με την απάντηση να υλοποιεί διπλασιασμό ή υποδιπλασιασμό. 


Γιατί Α[100] ;;;;

Stefevan

Παράθεση από: manosteach στις 25 Μαΐου 2012, 06:38:16 ΠΜ
Σαν 2ο Θέμα στέλνω το παρακάτω.
Στην ουσία δεν είναι καθόλου δύσκολο. Προϋποθέτει όμως να γνωρίσεις με ποιον τρόπο διπλασιάζουμε και υποδιπλασιάζουμε έναν αριθμό.


το shift δεν εξετάζεται μόνο θεωρητικά? μπορεί να μπει έτσι?

evry

προφανώς και δεν μπορεί αφού οι δυαδικοί αριθμοί είναι εκτός ύλης.
Τα παδιά δεν έχουν διδαχθεί την αναπαράσταση δυαδικών αριθμών.

Παράθεση από: Stefevan στις 25 Μαΐου 2012, 03:13:44 ΜΜ

το shift δεν εξετάζεται μόνο θεωρητικά? μπορεί να μπει έτσι?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

manosteach

Μα δεν θα ζητήσει να μετατρέψει έναν αριθμό σε δυαδική μορφή.
Δεν είμαι απόλυτα σίγουρος, απλά θεωρώ οτι αν ζητούσε κάτι τέτοιο δεν θα ήταν εκτός ύλης.
Αυτό που ζητάει είναι να μεταφέρεις όλα τα δεδομένα ενός πίνακα, μια θέση προς τα δεξιά και να προσθέσεις ένα μηδενικό στην πρώτη θέση του πίνακα  ή μία προς τα αριστερά και να προσθέσεις ένα μηδενικό στην τελευταία θέση του πίνακα.

Είναι η ολίσθηση εκτός ύλης;Που το αναφέρει αυτό;
Δωρεάν online μαθήματα μέσω internet.
http://www.manosteach.com

manosteach

Παράθεση από: twisted στις 25 Μαΐου 2012, 02:56:18 ΜΜ
Γιατί Α[100] ;;;;
Δεν σημαίνει κάτι το Α[100].
Στην τύχη το έβαλα.
Το ζητούμενο είναι άλλο, δεν έχει να κάνει με το μέγεθος του πίνακα.
Δωρεάν online μαθήματα μέσω internet.
http://www.manosteach.com

evry

Συνήθως στα βιβλία αναφέρονται αυτά που είναι εντός ύλης και όχι αυτά που είναι εκτός.
Η αναπαράσταση δυαδικών αριθμών δεν υπάρχει σε αυτό το μάθημα άρα και δεν εξετάζεται, απλά.
Το θέμα σου προυποθέτει ότι οι μαθητές γνωρίζουν αυτή την αναπαράσταση κάτι που δεν ισχύει

Παράθεση από: manosteach στις 25 Μαΐου 2012, 04:39:54 ΜΜ
Είναι η ολίσθηση εκτός ύλης;Που το αναφέρει αυτό;

Επειδή πλησιάζουν οι εξετάσεις και ήδη έχουν βάλει δύσκολα θέματα στα προηγούμενα μαθήματα και η ψυχολογία των μαθητών δεν είναι και στα καλύτερά της ειδικά σήμερα
καλό θα ήταν να είμαστε λίγο προσεκτικοί στα θέματα που προτείνουμε αυτές τις μέρες, διότι το στέκι το διαβάζουν και μαθητές.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

manosteach

Στο βιβλίο λέει για την ολίσθηση τα παρακάτω
Στα κυκλώματα του υπολογιστή τα δεδομένα αποθηκεύονται με δυα-
δική μορφή, δηλαδή 0 και 1, ανεξάρτητα από το πως τα ορίζει ο προ-
γραμματιστής, όπως ακεραίους ή πραγματικούς σε δεκαδικό σύστημα, ή
ακόμη χαρακτήρες κ.λπ. Έτσι ο αριθμός 17 του δεκαδικού συστήματος ι-
σοδυναμεί με τον αριθμό 00010001 του δυαδικού συστήματος, ο οποίος
μπορεί να αποθηκευθεί σε ένα byte. Αν μετακινήσουμε τα ψηφία αυτά
κατά μία θέση προς τα αριστερά, δηλαδή αν προσθέσουμε ένα 0 στο τέ-
λος του αριθμού και αγνοήσουμε το αρχικό 0, τότε προκύπτει ο αριθμός
00100010 του δυαδικού συστήματος, που ισοδυναμεί με το αριθμό 34
του δεκαδικού συστήματος. Επίσης, με παρόμοιο τρόπο, αν μετακινή-
σουμε τα ψηφία κατά μία θέση δεξιά, δηλαδή αποκόψουμε το τελευταίο
ψηφίο 1 και θεωρήσουμε ένα ακόμη αρχικό 0, τότε προκύπτει ο αριθμός
00001000 του δυαδικού συστήματος, που ισοδυναμεί με τον αριθμό 8
του δεκαδικού συστήματος. Άρα η ολίσθηση προς τα αριστερά ισοδυνα-
μεί με πολλαπλασιασμό επί δύο, ενώ η ολίσθηση προς τα δεξιά ισοδυνα-
μεί με την ακέραια διαίρεση διά δύο.
Το παραπάνω κομμάτι είναι εντός ύλης σωστά;
Δεν γίνεται να ζητήσει να εφαρμόσουν το παραπάνω κομμάτι σε αλγόριθμο;
Δεν έχω καμία διάθεση να το παίξω έξυπνος. Ειλικρινή απορία εκφράζω.
Δωρεάν online μαθήματα μέσω internet.
http://www.manosteach.com

Stefevan

Νομίζω πως θα πρεπε να εξεταστεί το πολύ σε σωστό ή λάθος από τη στιγμή που δεν γνωρίζουν το δυαδικό σύστημα  :) Άσχετα αν αναφέρεται το δυαδικό, δεν το διδάσκονται! Το δυαδικό το διδάσκεσαι κανονικά στο 1ο εξάμηνο της πληροφορικής

evry

Δηλαδή κατά τη γνώμη σου μετά από την ανάγνωση του παρακάτω κειμένου ο μαθητής έχει καταλάβει τι είναι δυαδικός αριθμός???
Καταρχήν δεν μιλάει πουθενά για δυναμείς του 2. Δεν μιλάει πουθενά για μετατροπές. Αν ο μαθητής δεν μετατρέψει ένα δυαδικό προς και από το δεκαδικό πως θα καταλάβει την αναπαράσταση?
ή μήπως προτείνεις να μάθει ο μαθητής παπαγαλία το παρακάτω κείμενο?

Ας πούμε ότι διαβάζεις το παρακάτω και δεν ξέρεις τι είναι οι δυαδικοί αριθμοί
Παράθεση από: manosteach στις 25 Μαΐου 2012, 04:51:03 ΜΜ
Έτσι ο αριθμός 17 του δεκαδικού συστήματος ι-
σοδυναμεί με τον αριθμό 00010001 του δυαδικού συστήματος, ο οποίος
μπορεί να αποθηκευθεί σε ένα byte. Αν μετακινήσουμε τα ψηφία αυτά
κατά μία θέση προς τα αριστερά, δηλαδή αν προσθέσουμε ένα 0 στο τέ-
λος του αριθμού και αγνοήσουμε το αρχικό 0, τότε προκύπτει ο αριθμός
00100010 του δυαδικού συστήματος, που ισοδυναμεί με το αριθμό 34
του δεκαδικού συστήματος.


δεν θα σου έρθει λογικά η ερώτηση γιατί?
που αναφέρει την εξήγηση στο βιβλίο?

Στο βιβλίο αναφέρει ένα συγκεκριμένο παράδειγμα και τίποτα άλλο. Εσύ ζητάς τον κανόνα, οπότε ζητάς από τον μαθητή να γενικεύσει το παράδειγμα.
Με το ίδιο σκεπτικό θα μπορούσαμε να ζητήσουμε κώδικα assembly ή lisp αφού υπάρχει σε παράδειγμα του βιβλίου

Επίσης ο πολλαπλασιασμός αλά ρωσικά είναι παράδειγμα και όχι θεωρία και δεν μπορεί να ζητηθεί από τους μαθητές, μόνο η ολίσθηση και αυτή το συζητάμε για το πως θα μπορούσε να ζητηθεί
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

manosteach

Η εφαρμογή της ολίσθησης γιατί προϋποθέτει γνώση του δυαδικού συστήματος;
Επαναλαμβάνω οτι είναι πραγματική απορία αυτό που ρωτάω και σε καμία περίπτωση δεν έχω ειρωνική διάθεση. 
Δωρεάν online μαθήματα μέσω internet.
http://www.manosteach.com

evry

Πως θα εξηγήσεις σε έναν μαθητή ότι η ολίσθηση αριστερά είναι πολλαπλασιασμός επί 2?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

manosteach

Παράθεση από: evry στις 25 Μαΐου 2012, 05:05:27 ΜΜ
Πως θα εξηγήσεις σε έναν μαθητή ότι η ολίσθηση αριστερά είναι πολλαπλασιασμός επί 2?
Δεν διαφωνώ καθόλου με αυτό που λες.
Απλά θεωρώ οτι απο την στιγμή που το αναφέρει στο βιβλίο, οτι με αριστερή ολίσθηση διπλασιάζεται ένας αριθμός και με δεξιά υπερδιπλασιάζεται, και αναφέρει  τον τρόπο με τον οποίο κάνουμε ολίσθηση μπορεί να του ζητήσει να εφαρμόσει αυτήν την τεχνική.
Αλλά απο την στιγμή που η πλειοψηφία πιστεύει το αντίθετο με μένα τότε εγώ κάνω λάθος και ζητώ συγνώμη.   
Δωρεάν online μαθήματα μέσω internet.
http://www.manosteach.com