Απορία βαθμολόγησης στην ταξινόμηση

Ξεκίνησε από chzisi, 03 Απρ 2017, 06:25:38 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

itt

#30
ΠαράθεσηΝομίζω πως με το κεφάλαιο 5 εκτός ύλης θα έχουμε πάντα τέτοια θέματα και θα οδηγούμαστε πάντα σε ατέρμονες συζητήσεις.

Εγώ προσωπικά πιστεύω ότι αφού το 5 είναι εκτός, δεν υπάρχει καν το concept της κακής λύσης ή της αποδοτικής λύσης. Αφού δεν υπάρχει ένα μαθηματικό framework (λόγο της εξαίρεσης του 5ου) και καμία σύνδεση με hardware, ας κάνει 700 ταξινομήσεις, εφόσον αυτό που βγάζει είναι σωστό, δεν βλέπω το λόγο να κοπούν μόρια. 

Αν θέλουμε legitimately να αποφύγουμε τέτοιες λύσεις, ας αναφέρουμε explicitly ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί πίνακας.


evry

Για να "αναθερμάνω" τη συζήτηση όσοι θα κόβατε από μια "μη αποδοτική" λύση τι θα κάνατε στις παρακάτω λύσεις, όπου ζητήθηκε από δυο μαθητές
ο υπολογισμός του μέσου όρου κάθε γραμμής ενός πίνακα 100 γραμμών και 2 στηλών:

Λύση 1Α
Κώδικας: pascal
Για ι από 1 μέχρι 100
     Σ[ι] <- 0
     Για j από 1 μέχρι 2
          Σ[ι] <- Σ[ι] + Α[ι,j]
     Τέλος_Επανάληψης
     ΜΟ[ι] <- Σ[ι] / 2 
Τέλος_Επανάληψης


Λύση 2Α
Κώδικας: pascal
Για ι από 1 μέχρι 100
     ΜΟ[ι] <- (Α[ι,1] + Α[ι,2]) / 2
Τέλος_Επανάληψης


Επίσης από τους ίδιους μαθητές πάλι ζητήθηκε να βρουν το άθροισμα της 2ης στήλης:

Λύση 1Β
Κώδικας: pascal
Για j από 2 μέχρι 2
     Σ <- 0
     Για ι από 1 μέχρι 100
          Σ <- Σ + Α[ι,j]
     Τέλος_Επανάληψης
Τέλος_Επανάληψης


Λύση 2Β
Κώδικας: pascal
Σ <- 0
Για ι από 1 μέχρι 100
     Σ <- Σ + Α[ι,2]
Τέλος_Επανάληψης


Οι δυο λύσεις των μαθητών σε κάθε πρόβλημα όσον αφορά την απόδοσή τους είναι σχεδόν ίδιες.
Πρέπει όμως οι μαθητές να βαθμολογηθούν με τον ίδιο τρόπο? Δείχνουν και οι δυο το ίδιο επίπεδο κατανόησης σε αυτά που γράφουν?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Laertis

Πλάκα μας κάνεις Ευριπίδη; Δε θα χάσει κανένας βαθμό.
Προβοκάρεις τη συζήτηση και προσπαθείς να δημιουργήσεις "τεχνητές" εντάσεις μέρες που έρχονται  :P

Το σωστό δίλλημα (  :D ) που θέλει απάντηση σύμφωνα με όσα κουβεντιάζουμε είναι το παρακάτω:

ΜΟ[1] <- (Α[1,1] + Α[1,2]) / 2
ΜΟ[2] <- (Α[2,1] + Α[2,2]) / 2
ΜΟ[3] <- (Α[3,1] + Α[3,2]) / 2
..............
(υπέθεσε ότι γράφονται και οι 100 γραμμές, δεν υπάρχει θέμα αποτελεσματικότητας)
..............
ΜΟ[100] <- (Α[100,1] + Α[100,2]) / 2

και για το 2ο ζήτημα:

Σ <- Α[1,2] + Α[2,2] + Α[3,2] + .... + Α[100,2]     (επίσης υπέθεσε ότι γράφονται όλοι οι όροι σωστά)

Ένας συνάδελφος έγραψε ότι αν καθήσει και τα γράψει όλα δε θα του κόψει τίποτα. Προφανώς κι εσύ αφού δεν εξετάζουμε απόδοση ούτε μας ενδιαφέρει η κατανόηση (απλά να δουλεύει) δε θα του κόψεις τίποτα. Έτσι ;

Καλή Ανάσταση  :angel:
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

bugman

Μου αρέσουν οι λύσεις 2Α και 2Β. Γενικά το να κάνεις κάτι με τις λιγότερες εντολές μετράει. Αλλά αν ο βαθμός έχει σχέση μόνο με την ορθότητα της λύσης και όχι στα δύο: και σε αποτέλεσμα και σε ζητούμενο τρόπο υλοποίησης, τότε πώς να βγάλεις την διαφορά;

evry

#35
Ο λόγος που θα μπορούσε να κόψει κάποιος δεν είναι ότι η λύση του ενός μαθητή είναι πιο κομψή, αλλά ότι ο άλλος μαθητής δείχνει ότι δεν έχει καταλάβει στοιχειώδη πράγματα και χρησιμοποιεί αυτά που του έμαθαν ως συνταγή για όλες τις ασκήσεις. Δεν είναι δυνατόν ενώ χρειάζεται ένα απλό ημιάθροισμα να χρησιμοποιεί επανάληψη και αθροιστή. Η αδυναμία κατανόησης σε αυτό το ζήτημα κατά τη γνώμη μου είναι σε παρόμοιο επίπεδο με τη σύνταξη 100 εντολών αντί για δομή επανάληψης. Μόνο που ο μαθητής που γράφει τις 100 εντολές καταλαβαίνει πολύ καλά τι κάνει ενώ ο άλλος που γράφει το Για j από 2 μέχρι 2 απλά εφαρμόζει συνταγές.

Άρα για να καταλήξω για την περίπτωση των 100 εντολών αντί για δομή επανάληψης προφανώς και υπάρχει πρόβλημα κατανόησης από τον μαθητή όμως αν και θα ήθελα να κόψω δεν δικαιούμαι να κόψω.
Δηλαδή δεν υπάρχει λίγο λάθος και πολύ λάθος ή είναι λάθος ή σωστό. Δεν μπορούμε να βαθμολογούμε την ποιότητα της λύσης όσο χάλια και να είναι αυτή γιατί δεν υπάρχει αυστηρό πλαίσιο που θα ορίζει συγκεκριμένα τι και πότε κόβουμε σε κάθε περίπτωση. Όπως ακριβώς είπε και ο itt, το πλαίσιο αυτό μπορεί να είναι μόνο η ανάλυση πολυπλοκότητας και τίποτα άλλο. Είναι όπως στα μαθηματικά , μια απόδειξη μιας γραμμής με αυτή μιας σελίδας πρέπει να πάρει τον ίδιο βαθμό ακόμα και αν ο βαθμολογητής δεν θέλει να τον δώσει.

ΥΓ. Επειδή είδα ότι χαλαρώσαμε είπα να επανεκκινήσω τη συζήτηση >:D
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr