Κατάταξη 3 αριθμών

Ξεκίνησε από olga_ath, 04 Δεκ 2009, 02:29:29 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

olga_ath

Χαίρεται

Με αφετηρία την (περίπλοκη βέβαια) υλοποιίηση της εύρεσης μεγίστου/ελαχίστου με εμφωλευμένες και πολλαπλές επιλογές σκέφτηκα την συνημμένη υλοποίηση για την κατάταξη τριών αριθμών α,β,γ.

!Πρόγραμμα που κατατάσσει
!αριθμούς σύμφωνα με την τιμή τους

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ καταταξη
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: α,β,γ, μεγιστος, δευτερος, τριτος
ΑΡΧΗ
  ΔΙΑΒΑΣΕ α,β,γ
  ΑΝ α>=β ΚΑΙ α>=γ ΤΟΤΕ
    μεγιστος  <-- α
    !Πρωτη Περιπτωση
    ΑΝ β>γ ΤΟΤΕ
      δευτερος <-- β
      τριτος <-- γ
    ΑΛΛΙΩΣ
      δευτερος <--  γ
      τριτος <-- β
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΑΛΛΙΩΣ
    ΑΝ β>=α ΚΑΙ β>=γ ΤΟΤΕ
      μεγιστος <-- β
      !Δευτερη Περίπτωση
      ΑΝ α>γ ΤΟΤΕ
        δευτερος <-- α
        τριτος <-- γ
      ΑΛΛΙΩΣ
        δευτερος <--  γ
        τριτος <-- α
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΑΛΛΙΩΣ
      ΑΝ γ>=α ΚΑΙ γ>=β ΤΟΤΕ
        μεγιστος <-- γ
        !Τρίτη Περίπτωση
        ΑΝ α>β ΤΟΤΕ
          δευτερος <-- α
          τριτος <-- β
        ΑΛΛΙΩΣ
          δευτερος <--  β
          τριτος <-- α
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΓΡΑΨΕ μεγιστος, δευτερος,τριτος
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ               


1. Υπάρχει κάποια πιο απλή υλοποίηση που δεν έχω υπόψιν μου για την κατάταξη 3 αριθμών με δεδομένη την ύλη μέχρι και την δομή επιλογής.
2. Υπάρχει κάποια λύση που μπορεί να γενικευτεί και για περισσότερες από 3 μεταβλητές;

3. Στην πολλαπλή δομή επιλογής ΑΝ... .....ΤΟΤΕ
                                                    ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ.....ΤΟΤΕ
                                                    ΑΛΛΙΩΣ
                                                    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

εχω δει ασκήσεις που δεν υπάρχει το ΑΛΛΙΩΣ. Αυτό θεωρείται σωστό; Αν το χρησιμοποιήσουν οι μαθητές για υλοποίηση αλγόριθμου ή προγραμματος βαθμολογούνται αρνητικά άραγε;

Ευχαριστώ προκαταβολικά

Ολγα

Doubt everyone and first of all yourself

sstergou

Δεν ξέρω αν είναι πιο απλό αλλά είναι και αυτό μια λύση :
Αλγόριθμος κατάταξη
Διάβασε α, β, γ
πρώτος ←  α
Αν β >= πρώτος τότε
	πρώτος ← β
	δεύτερος ← α
αλλιώς
	δεύτερος ← β
Τέλος_αν
Αν γ >= πρώτος τότε
	τρίτος ← δεύτερος
	δεύτερος ← πρώτος
	πρώτος ← γ
αλλιώς_αν γ >= δεύτερος τότε
	τρίτος ← δεύτερος
	δεύτερος ←  γ
αλλιώς 
	τρίτος ← γ
Τέλος_αν
Εμφάνισε πρώτος, δεύτερος, τρίτος
Τέλος κατάταξη


Για πολλές μεταβλητές εγώ θα χρησιμοποιούσα πίνακα - ταξινόμηση κτλ

Το Αν χωρίς αλλιώς (απλή επιλογή) περιγράφεται στην σελίδα 33.

Σπύρος Δουκάκης

#2
Παράθεση από: olga_ath στις 04 Δεκ 2009, 02:29:29 ΜΜ
3. Στην πολλαπλή δομή επιλογής ΑΝ... .....ΤΟΤΕ
                                                    ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ.....ΤΟΤΕ
                                                    ΑΛΛΙΩΣ
                                                    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

εχω δει ασκήσεις που δεν υπάρχει το ΑΛΛΙΩΣ. Αυτό θεωρείται σωστό; Αν το χρησιμοποιήσουν οι μαθητές για υλοποίηση αλγόριθμου ή προγραμματος βαθμολογούνται αρνητικά άραγε;

Ευχαριστώ προκαταβολικά

Ολγα

Θα πρόσθετα ότι υπάρχουν ασκήσεις που δεν μπορεί να μπει η περίπτωση αλλιώς.

Δες την επόμενη εκφώνηση
Ο τελικός βαθμός σε ένα μάθημα είναι το άθροισμα του 70% της γραπτής βαθμολογίας και του 30% της προφορικής, αφού προηγούμενα η προφορική βαθμολογία προσαρμοστεί έτσι ώστε, να μην έχει διαφορά μεγαλύτερη από τρεις μονάδες από τη γραπτή βαθμολογία. Να γραφεί ο αλγόριθμος υπολογισμού της τελικής βαθμολογίας.

Αλγόριθμος Τελικός_Βαθμός
Διάβασε ΠΒ, ΓΒ
Αν ΠΒ - ΓΒ > 3 τότε
   ΠΒ <- ΓΒ + 3
αλλιώς_αν ΓΒ - ΠΒ > 3 τότε
   ΠΒ <- ΓΒ - 3
Τέλος_αν
ΤΒ <- ΓΒ * 0,7 + ΠΒ * 0,3
Εκτύπωσε ΤΒ
Τέλος Τελικός_Βαθμός

ΣΔ

ΥΓ: Αυτή την άσκηση την έχω στο βοήθημά μου, αλλά επειδή κάποιοι καλοθελητές την έχουν αντιγράψει... στους δικτυακούς τόπους τους... την κάνω άσκηση ανοιχτής εκφώνησης και ανοιχτής υλοποίησης... :D :angel:

Προσθήκη

ΥΓ2: Επίσης εδώ και μερικά χρόνια, ο νόμος έχει αλλάξει και πλέον η διαφορά είναι δύο μονάδες... Εγώ στο βιβλίο δεν μπορώ να το αλλάξω, αλλά στους δικτυακούς τόπους αλλάζει εύκολα... Όμως δεν το έχουν αλλάξει ακόμα...

evry

Ουσιαστικά αυτό που ζητάς είναι μια μίνι ταξίνομηση και αυτό που προτείνει ο Στάθης είναι ουσιαστικά ο πρόδρομος της ταξινόμησης με εισαγωγή (insertion sort). Δηλαδή κάνοντας αυτό θα μπορούσες στην συνέχεια γενικεύοντας για Ν αριθμούς να πας στην ταξινόμηση με εισαγωγή που έχει ενδιαφέρον.
  Ο τρόπος αυτός είναι κατά τη γνώμη μου και ο καλύτερος διότι, έτσι θα έκανε την ταξινόμηση ένας άνθρωπος που δεν έχει ιδέα από προγραμματισμό, αν οι αριθμοί του έρχονταν ένας-ένας

Παράθεση από: sdoukakis στις 04 Δεκ 2009, 02:58:19 ΜΜ
Αλγόριθμος Τελικός_Βαθμός
Διάβασε ΠΒ, ΓΒ
Αν ΠΒ - ΓΒ > 3 τότε
   ΠΒ <- ΓΒ + 3
αλλιώς_αν ΓΒ - ΠΒ > 3 τότε
   ΠΒ <- ΓΒ - 3
Τέλος_αν
ΤΒ <- (ΓΒ * 0,7 + ΠΒ * 0,3) / 10
Εκτύπωσε ΤΒ
Τέλος Τελικός_Βαθμός

Στον παραπάνω αλγόριθμο δεν θα έπρεπε να είναι
ΤΒ <- (ΓΒ * 0,7 + ΠΒ * 0,3)

ή

ΤΒ <- (ΓΒ * 7 + ΠΒ * 3) / 10  ;

Πάντως το παραπάνω μπορεί να γίνει και με απόλυτη τιμή για να αποφύγεις το αλλιώς_αν.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

olga_ath

σας ευχαριστώ όλους για τις πολύ άμεσες απαντήσεις σας, στο πρώτο μου Post @steki!

@sdoukakis

ευχαριστώ πολύ για την παρατήρηση για τη δομή επιλογής που απαιτείται να μην έχει το αλλιως. το σχολικό βιβλίο δεν τo διευκρινίζει εαν είναι σωστό αλλά με το παράδειγμα σου λύθηκε αυτή η ασάφεια που είχα πολύ καιρο!

@evry @sstergou οντως η λύση στην ταξινόμηση που ζητάω μπορει να γενικευτεί και έχει απο διδακτικής απόψεως ενδιαφέρον να παρουσιαστεί ως προδρομος της ταξινόμησης σε πίνακες.

ευχομαι να μπορώ και εγώ να βοηθήσω στο μέλλον

Ολγα
Doubt everyone and first of all yourself

Σπύρος Δουκάκης

Παράθεση από: evry στις 04 Δεκ 2009, 03:11:07 ΜΜ

Παράθεση από: sdoukakis στις 04 Δεκ 2009, 02:58:19 ΜΜ
Αλγόριθμος Τελικός_Βαθμός
Διάβασε ΠΒ, ΓΒ
Αν ΠΒ - ΓΒ > 3 τότε
   ΠΒ <- ΓΒ + 3
αλλιώς_αν ΓΒ - ΠΒ > 3 τότε
   ΠΒ <- ΓΒ - 3
Τέλος_αν
ΤΒ <- (ΓΒ * 0,7 + ΠΒ * 0,3) / 10
Εκτύπωσε ΤΒ
Τέλος Τελικός_Βαθμός

Στον παραπάνω αλγόριθμο δεν θα έπρεπε να είναι
ΤΒ <- (ΓΒ * 0,7 + ΠΒ * 0,3)

ή

ΤΒ <- (ΓΒ * 7 + ΠΒ * 3) / 10  ;

Πάντως το παραπάνω μπορεί να γίνει και με απόλυτη τιμή για να αποφύγεις το αλλιώς_αν.

Ναι θα έπρεπε!! Είδες όταν σε πιάνουν τα νεύρα σου για τη δουλειά σου... πόσο εύκολα σου ξεφεύγουν πράγματα... Το διορθώνω και πάνω

Πώς θα γίνει η λύση με απόλυτη τιμή;

ΣΔ


gpapargi

Παράθεση από: sdoukakis στις 04 Δεκ 2009, 02:58:19 ΜΜ
Δες την επόμενη εκφώνηση
Ο τελικός βαθμός σε ένα μάθημα είναι το άθροισμα του 70% της γραπτής βαθμολογίας και του 30% της προφορικής, αφού προηγούμενα η προφορική βαθμολογία προσαρμοστεί έτσι ώστε, να μην έχει διαφορά μεγαλύτερη από τρεις μονάδες από τη γραπτή βαθμολογία. Να γραφεί ο αλγόριθμος υπολογισμού της τελικής βαθμολογίας.

Αλγόριθμος Τελικός_Βαθμός
Διάβασε ΠΒ, ΓΒ
Αν ΠΒ - ΓΒ > 3 τότε
   ΠΒ <- ΓΒ + 3
αλλιώς_αν ΓΒ - ΠΒ > 3 τότε
   ΠΒ <- ΓΒ - 3
Τέλος_αν
ΤΒ <- ΓΒ * 0,7 + ΠΒ * 0,3
Εκτύπωσε ΤΒ
Τέλος Τελικός_Βαθμός

ΣΔ

ΥΓ: Αυτή την άσκηση την έχω στο βοήθημά μου, αλλά επειδή κάποιοι καλοθελητές την έχουν αντιγράψει... στους δικτυακούς τόπους τους... την κάνω άσκηση ανοιχτής εκφώνησης και ανοιχτής υλοποίησης... :D :angel:

Η ιδέα του συγκεκριμένου θέματος υπάρχει στις επαναληπτικές του 2000 (θέμα 4)
http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_panel_epanen_2000.htm
Μπορεί πολλοί να τη δανείστηκαν από εκεί 

ΥΓ
Λύνεται και χωρίς καθόλου εντολή επιλογής. Τη λύνω έτσι στους δυνατούς μαθητές μου. Δε γράφω τη λύση μήπως θέλει κάποιος να τη δοκιμάσει

Σπύρος Δουκάκης

Γιώργο δεν είναι ιδέα!!

Είναι Προεδρικό Διάταγμα. Βάσει του προεδρικού διατάγματος επί Αρσένη, υπήρξε το πρώτο σενάριο (Επαναληπτικές 2000).
Στη συνέχεια έγινε τροποποίηση του ΠΔ και προέκυψε το 2ο σενάριο.
Στη συνέχεια ξαναέγινε τροποίηση του ΠΔ και προέκυψε 3ο σενάριο.

Ευτυχώς μετά από 10 χρόνια στον εκπαιδευτικό χώρο ξέρω τι μου γίνεται και ξέρω ποιος αντιγράφει και ποιος όχι.

Παρατηρώ όμως κάτι που με στενοχωρεί. Αποδεχόμαστε και προστατεύουμε κάποιον που εμφανώς έχει αντιγράψει και αδιαφορούμε για ηθικές αρχές και αξίες. Είναι μια επιλογή που δεν μου ταιριάζει και είναι και ο λόγος που δεν συμμετέχω σε κάποιες συζητήσεις μέσα στο Στέκι...

Κατά τα άλλα. Καλό είναι να αλλάζουμε την εκφώνηση όταν αντιγράφουμε... Όσο για τη λύση με δομή ακολουθίας, θα σε παρακαλέσω να μας την υποδείξεις. Δεν είμαστε όλοι δυνατοί μαθητές...

ΣΔ

Σπύρος Δουκάκης

Η πρόκληση-άσκηση, λοιπόν, είναι η ακόλουθη:

Εκφώνηση Πανελληνίων Εσπερινών Επαναληπτικών 2000
Ο τελικός βαθμός ενός μαθητή σ' ένα μάθημα υπολογίζεται με βάση την προφορική και γραπτή βαθμολογία του με την ακόλουθη διαδικασία:
Αν η διαφορά των δύο βαθμών είναι μεγαλύτερη από πέντε (5) μονάδες, τότε ο προφορικός βαθμός προσαρμόζεται (δηλαδή αυξάνεται ή μειώνεται) έτσι, ώστε η αντίστοιχη διαφορά να μειωθεί στις τρεις (3) μονάδες, αλλιώς ο προφορικός βαθμός παραμένει αμετάβλητος. Ο τελικός βαθμός είναι ο μέσος όρος των δύο βαθμών.
Παράδειγμα προσαρμογής προφορικού βαθμού:
Αν ο γραπτός βαθμός είναι 18 και ο προφορικός 11, τότε ο προφορικός γίνεται 15, ενώ, αν ο γραπτός είναι 11 και ο προφορικός 19, τότε ο προφορικός γίνεται 13.
Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος:
α. να διαβάζει τους δύο βαθμούς
β. να υπολογίζει τον τελικό βαθμό σύμφωνα με την παραπάνω διαδικασία
γ. να εμφανίζει τον τελικό βαθμό και, αν αυτός είναι μεγαλύτερος ή ίσος του 10, το μήνυμα ΠΡΟΑΓΕΤΑΙ, αλλιώς το μήνυμα ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΤΑΙ.
Εκφώνηση από το βοήθημα
Ο τελικός βαθμός σε ένα μάθημα ισούται με το άθροισμα του 70% της γραπτής βαθμολογίας και του 30% της προφορικής, αφού προηγούμενα η προφορική βαθμολογία προσαρμοστεί έτσι ώστε, να μην έχει διαφορά μεγαλύτερη από τρεις μονάδες από τη γραπτή βαθμολογία. Να γραφεί ο αλγόριθμος υπολογισμού της τελικής βαθμολογίας.
Εκφώνηση από έναν εκ των δικτυακών τόπων
Ο τελικός βαθμός για ένα μάθημα ισούται με το άθροισμα του 70% της γραπτής βαθμολογίας και του 30% της προφορικής, αφού όμως πρώτα η προφορική προσαρμοστεί έτσι ώστε η διαφορά της από την γραπτή να μην ξεπερνά τις 3 μονάδες. Να γραφεί αλγόριθμος που διαβάζει τις δύο βαθμολογίες και υπολογίζει και εμφανίζει την τελική. Να θεωρηθεί ότι όλες οι βαθμολογίες βρίσκονται στην 20βάθμια κλίμακα.

Να εντοπίσετε τις διαφορές

ΣΔ

ΥΓ
Εντοπίζονται και χωρίς καθόλου προσπάθεια. Τη δίνω σε αυτούς που περνούν την ώρα τους βρίσκοντας διαφορές ανάμεσα σε δύο εικόνες. Δε γράφω τη λύση μήπως θέλει κάποιος να τη δοκιμάσει.

evry

  Σπύρο για τη συγκεκριμένη περίπτωση δεν μπορώ να καταλάβω γιατί διεκδικείς την "πατρότητα" αυτής της άσκησης αφού όπως και ο ίδιος λες πρόκειται για προεδρικό διάταγμα. Δηλαδή ο τρόπος υπολογισμού της βαθμολογίας τότε και τώρα είναι κάτι το οποίο μπορεί οποιοσδήποτε να το θέσει σαν άσκηση στους μαθητές του. Δε νομίζω ότι επειδή κάποιος μπορεί να το έχει χρησιμοποιήσει πρώτος σημαίνει ότι του ανήκει.
   Φαντάζομαι ότι όλοι οι καθηγητές εδώ μέσα δίνουν τη συγκεκριμένη άσκηση στους μαθητές τους, με το σκεπτικό ότι έτσι υπολογίζεται ο τελικός βαθμός στις πανελλήνιες. Δε σημαίνει ότι αντιγράφουν. Για παράδειγμα σε όλα τα βοηθήματα που κυκλοφορούν σίγουρα υπάρχει η άσκηση "Να δοθεί αλγόριθμος ο οποίος να διαβάζει 100 αριθμούς και να υπολογίζει το μέσο όρο, το μέγιστο κλπ". Δε σημαίνει ότι όλοι αυτοί έχουν αντιγράψει το πρώτο βοήθημα που βγήκε στην ΑΕΠΠ και είχε αυτή την άσκηση.
    Επίσης νομίζω ότι είσαι λίγο άδικος με τον Γιώργο. Στο στέκι αρκετοί όταν έχουμε μια καλή ιδέα ή μια καλή λύση δεν την ποστάρουμε αμέσως αλλά "προκαλούμε" τους άλλους να τη βρουν, πάντα όμως καλοπροαίρετα και χωρίς καμία δόση ειρωνείας, ούτε το παίζουμε έξυπνοι. Άσε που έτσι μπορεί να ποστάρει κάποιος μια λύση καλύτερη από αυτή που είχαμε στο μυαλό μας.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Σπύρος Δουκάκης

Επειδή δεν θέλω να κλειδώσει το θέμα, μιας και αναπτύχθηκε κατ΄εμέ ένα σημαντικό παράδειγμα άσκησης που δεν απαιτεί αλλιώς, θα απαντήσω με pm.
Άλλωστε πιστεύω ότι η συζήτηση δεν αφορά το Στέκι από εδώ και πέρα.
Ούτως ή άλλως ο καθένας μπορεί να συζητά με κάποιον μέσω pm προτού ποστάρει στο Στέκι...

ΣΔ

ΥΓ: Θα ήταν χρήσιμο να δοθούν και άλλα παραδείγματα ασκήσεων χωρίς αλλιώς.

evry

Μ'αυτά και μ'αυτά ξέχασα αυτό με την απόλυτη τιμή που σου είπα. Είναι μια λύση που έχω
δει από αρκετούς μαθητές

Αλγόριθμος Τελικός_Βαθμός
Διάβασε ΠΒ, ΓΒ
Αν Α_Τ(ΠΒ - ΓΒ) > 3 τότε
       Αν ΠΒ > ΓΒ  τότε
          ΠΒ <- ΓΒ + 3
       αλλιώς
          ΠΒ <- ΓΒ - 3
Τέλος_αν
ΤΒ <- ΓΒ * 0,7 + ΠΒ * 0,3
Εκτύπωσε ΤΒ
Τέλος Τελικός_Βαθμός

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Σπύρος Δουκάκης

Παράθεση από: evry στις 04 Δεκ 2009, 08:37:05 ΜΜ
Μ'αυτά και μ'αυτά ξέχασα αυτό με την απόλυτη τιμή που σου είπα. Είναι μια λύση που έχω
δει από αρκετούς μαθητές

Αλγόριθμος Τελικός_Βαθμός
Διάβασε ΠΒ, ΓΒ
Αν Α_Τ(ΠΒ - ΓΒ) > 3 τότε
       Αν ΠΒ > ΓΒ  τότε
          ΠΒ <- ΓΒ + 3
       αλλιώς
          ΠΒ <- ΓΒ - 3
Τέλος_αν
ΤΒ <- ΓΒ * 0,7 + ΠΒ * 0,3
Εκτύπωσε ΤΒ
Τέλος Τελικός_Βαθμός


θα μου επιτρέψεις να σε διορθώσω και εγώ... Λείπει ένα Τέλος_αν

Η άσκηση μπορεί να γίνει να βρείτε το συντακτικό λάθος στον παραπάνω αλγόριθμο.

ενώ στο δικό μου λάθος ήταν να βρείτε το λογικό λάθος...

Είδατε γιατί το κεφάλαιο με τα λάθη έχει αξία;

ΣΔ


ΥΓ: Οκ. Σου ζήτησα τη λύση γιατί περίμενα κάτι χωρίς εμφωλευμένη...
Μου τη λύνουν και εμένα πολλοί μαθητές έτσι!!

P.Tsiotakis

πιστεύω οτι όλοι σας (και το προεδρικό διάταγμα) έχετε αντιγράψει την άσκηση από μένα, καθώς η άσκηση 24 στο http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_ask22_2.htm
λέει το ίδιο πράγμα :-X

gpapargi

Προφανώς και δεν υπάρχει θέμα ειρωνείας. Να άλλη μια φορά που έθεσα πρόβλημα προς την παρέα
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=287.msg1924#msg1924
Και δεν είναι η μόνη. Αν ψάξω θα βρω κι άλλες στο στέκι. Σε άλλους ιστοτοπους πχ μαθηματικών γίνεται συνέχεια και είναι χόμπι όλων.

Στο θέμα της πατρότητας του θέματος
Οποιοσδήποτε μπορεί να δει ότι η τρίτη εκφώνηση είναι αντιγραφή της δεύτερης και κάνεις δεν καλύπτει κανέναν εδώ μέσα. Ένα απλό search στο δίκτυο αρκεί και ο  καθένας μπορεί να σχηματίσει άποψη. Από κει και πέρα τι θέλεις να γίνει; Να το ρίξουμε στο φτηνό μαλλιοτράβηγμα και να γίνουμε reality show; Άλλο να θέλουμε να κρατήσουμε το forum σε κάποιο επίπεδο και άλλο να θέλουμε να καλύψουμε κάποιον.

Επίσης είναι εμφανές ότι η δεύτερη εκφώνηση δεν έχει κάποια πρωτοεμφανιζόμενη βασική ιδέα. Η βασική ιδέα είναι η προσαρμογή του προφορικού βαθμού και εμφανίστηκε στο θέμα του 2000. Και δε μου κάνει εντύπωση. Οι αλγόριθμοι υπολογισμού βαθμών είναι λογικό να γίνονται ασκήσεις. Ποια ιδέα θεωρείς τι έχει η δεύτερη εκφώνηση που δεν την έχει η πρώτη; Αλλά ακόμα και αν δεν είχε πέσει το 2000, είμαι απόλυτα σίγουρος ότι πολλοί θα την ανακάλυπταν από μόνοι τους. Μην τρελαθούμε τώρα.

Σχετικά με θέμα των ασκήσεων χωρίς αλλιώς
Μια άσκηση που έχει κάποιο αριθμό περιπτώσεων και ζητείται κάποια επεξεργασία για λίγες μόνο από αυτές (και όχι όλες) είναι τέτοια άσκηση χωρίς αλλιώς.

Πχ έχεις 5 έτη σε ένα πανεπιστήμιο και ζητάς μια επεξεργασία (πχ μέσος ορος, μέγιστο, ελάχιστο) για καθένα απ τα πρώτα 3 έτη. Η βασική ιδέα είναι το αλλιώς να μην εννοεί μόνο μια κατηγορία αλλά περισσότερες, οπότε για να την περιορίσεις σωστά θέλεις αλλιως_αν

evry

Είχα την εντύπωση ότι συντακτικά λάθη έχουμε στα προγράμματα όπου ο κώδικας περνάει από μεταγλωττιστή και έχουμε γενικά πιο αυστηρή σύνταξη.
Έχουμε συντακτικά λάθη και στην ψευδογλώσσα?

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Νίκος Αδαμόπουλος

Αν έχουμε λάθος στη σύνταξη γιατί όχι; Μεταγλωττιστές τώρα είμαστε εμείς!  ;)

evry

Άψογα, σύμφωνα λοιπόν με τον δικό μου μεταγλωττιστή  :D, δεν κοιτάω για τέλος_αν, αλλά
αναγνωρίζω τις εμφωλευμένες από τη στοιχειοθέτηση, δηλαδή πόσα κενά πάνε μέσα (identation);)

Πάντως σοβαρά τώρα, πιστεύω ότι στην ψευδογλώσσα υπάρχει μια ανεκτικότητα σε συντακτικά λάθη σε σχέση με το πρόγραμμα.
Φυσικά το τέλος_αν που ξέχασα είναι λίγο πιο σοβαρό από ένα απλό συντακτικό λάθος :police:

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 04 Δεκ 2009, 11:23:18 ΜΜ
Αν έχουμε λάθος στη σύνταξη γιατί όχι; Μεταγλωττιστές τώρα είμαστε εμείς!  ;)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: evry στις 04 Δεκ 2009, 11:37:43 ΜΜ
Πάντως σοβαρά τώρα, πιστεύω ότι στην ψευδογλώσσα υπάρχει μια ανεκτικότητα σε συντακτικά λάθη σε σχέση με το πρόγραμμα.

Προφανώς υπάρχει....!

Αλλά σε αυτή σου τη φράση... μόλις... μίλησες για συντακτικά λάθη στην ψευδογλώσσα!  >:D

jgalano

Μια ίσως πιο απλή λύση:

Αλγόριθμος ΕναΔυοΤρια
  Διάβασε α, β, γ
  πρώτος ← α
  Αν β > πρώτος τότε
    πρώτος ← β
  Τέλος_αν
  Αν γ > πρώτος τότε
    πρώτος ← γ
  Τέλος_αν
 τρίτος ← α
 Αν β < τρίτος τότε
    τρίτος ← β
 Τέλος_αν
 Αν γ < τρίτος τότε
    τρίτος ← γ
 Τέλος_αν
 δεύτερος ← α + β + γ – πρώτος – τρίτος
 Εμφάνισε πρώτος, δεύτερος, τρίτος
 Τέλος ΕναΔυοΤρια

evry

  Η λύση με την αφαίρεση είναι σίγουρα έξυπνη, αλλά δεν νομίζω ότι είναι πιο απλή. Για την ακρίβεια θα έλεγα ότι είναι η πιο δυσνόητη από τις 2 που αναφέρθηκαν προηγουμένως. Ο λόγος που την χαρακτηρίζεις απλή φαντάζομαι πως είναι η χρήση μόνο της απλής επιλογής, αφού δεν έχει ούτε αλλιώς, ούτε αλλιώς_αν ούτε σύνθετες συνθήκες και για αυτό φαίνεται πιο απλή.
   Δεν ξέρω όμως αν αυτό αρκεί για να καταλάβει κάποιος έναν αλγόριθμο. Το καλύτερο πιστεύω πως είναι να δώσεις σε κάποιον (ή να τον οδηγήσεις να βρει) μια λύση που θα μπορούσε να επινοήσει και μόνος του. Δηλαδή μια λύση που περιγράφει τον τρόπο σκέψης που θα ακολουθούσε ένας μαθητής για να διατάξει αυτούς τους αριθμούς. Έτσι μπορεί οι προηγούμενες λύσεις να φαίνονται πιο σύνθετες, αποτελούν όμως την αποτύπωση σε ψευδογλώσσα ενός "φυσιολογικού" τρόπου διάταξης αριθμών.
    Επίσης εμμένω πολύ στην λύση που έδωσε ο Στάθης διότι έχει μεγάλη διδακτική αξία αφού είναι ουσιαστικά η insertion sort για 3 αριθμούς.
   Η λύση πάντως είναι καλή :)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pgrontas

Παράθεση από: gpapargi στις 04 Δεκ 2009, 05:45:08 ΜΜ
Λύνεται και χωρίς καθόλου εντολή επιλογής. Τη λύνω έτσι στους δυνατούς μαθητές μου. Δε γράφω τη λύση μήπως θέλει κάποιος να τη δοκιμάσει
Πάντως Γιώργο, αν θες, σε μια - δυο μέρες ανέβασε την λύση αυτή.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

gpapargi

Παναγιώτη όταν έγραψα ότι η λύση γίνεται χωρίς καθόλου επιλογή έκανα λάθος. Από αφηρημάδα δε θυμόμουν τη λύση. Ήθελα να πω ότι βγαίνει χωρίς αλλιώς η αλλιως_αν δηλαδή βγαίνει με σκέτη απλή επιλογή Αν... τελος_αν. Αυτή λέω στους καλούς μαθητές.

Βέβαια αφού έκανα το λάθος έψαξα να δω αν βγαίνει και χωρίς καθόλου εντολή επιλογής όπως είπα αρχικά. Τελικά από τι είδα βγαίνει και έτσι (αν δε μου ξέφυγε κάτι),  αλλά είναι κάτι σαν μαθηματικός γρίφος και δε θα το έλεγα σε μαθητή. Όποιος θέλει ας το δει αλλά με επιφύλαξη γιατί είναι πιθανόν δύσκολο πρόβλημα που ξεφεύγει από την υλη. 

Νίκος Αδαμόπουλος

... Και το ψάχνω κάτι ώρες! Αυτό που βρήκες προϋποθέτει κάτι; Π.χ. να είναι ακέραιοι;

alkisg

Η παρακάτω λύση μπορεί να γραφεί σε μία μόνο γραμμή.
Απλά την έγραψα με υποπρογράμματα για να είναι αναγνώσιμη, ενώ δεν περιέχει καμία ΑΝ.
Η επανάληψη είναι απλά για να δοκιμαστούν όλοι οι συνδυασμοί.

Κώδικας: ΓΛΩΣΣΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Βαθμολόγηση
ΣΤΑΘΕΡΕΣ
  ΓΒ = 13
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΠΒ, ΠΒ_συν_3, ΠΒ_πλην_3
ΑΡΧΗ
  ΓΙΑ ΠΒ ΑΠΟ 0 ΜΕΧΡΙ 20
    ΠΒ_συν_3 <- Αρνητικός(ΠΒ - ΓΒ - 3) + 3 + ΓΒ
    ΠΒ_πλην_3 <- Θετικός(ΓΒ - ΠΒ_συν_3 - 3) + ΠΒ_συν_3
    ΓΡΑΨΕ 'Ο προφορικός βαθμός ', ΠΒ, ' προσαρμόζεται σε ', ΠΒ_πλην_3
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ Θετικός(χ): ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ
! Επιστρέφει χ αν το χ είναι θετικό, αλλιώς 0.
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: χ
ΑΡΧΗ
  Θετικός <- (χ + Α_Τ(χ))/2
ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ

ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ Αρνητικός(χ): ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ
! Επιστρέφει χ αν το χ είναι αρνητικό, αλλιώς 0.
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: χ
ΑΡΧΗ
  Αρνητικός <- (χ - Α_Τ(χ))/2
ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ


Αποτελέσματα:
Ο προφορικός βαθμός 0.00 προσαρμόζεται σε 10.00
Ο προφορικός βαθμός 1.00 προσαρμόζεται σε 10.00
Ο προφορικός βαθμός 2.00 προσαρμόζεται σε 10.00
Ο προφορικός βαθμός 3.00 προσαρμόζεται σε 10.00
Ο προφορικός βαθμός 4.00 προσαρμόζεται σε 10.00
Ο προφορικός βαθμός 5.00 προσαρμόζεται σε 10.00
Ο προφορικός βαθμός 6.00 προσαρμόζεται σε 10.00
Ο προφορικός βαθμός 7.00 προσαρμόζεται σε 10.00
Ο προφορικός βαθμός 8.00 προσαρμόζεται σε 10.00
Ο προφορικός βαθμός 9.00 προσαρμόζεται σε 10.00
Ο προφορικός βαθμός 10.00 προσαρμόζεται σε 10.00
Ο προφορικός βαθμός 11.00 προσαρμόζεται σε 11.00
Ο προφορικός βαθμός 12.00 προσαρμόζεται σε 12.00
Ο προφορικός βαθμός 13.00 προσαρμόζεται σε 13.00
Ο προφορικός βαθμός 14.00 προσαρμόζεται σε 14.00
Ο προφορικός βαθμός 15.00 προσαρμόζεται σε 15.00
Ο προφορικός βαθμός 16.00 προσαρμόζεται σε 16.00
Ο προφορικός βαθμός 17.00 προσαρμόζεται σε 16.00
Ο προφορικός βαθμός 18.00 προσαρμόζεται σε 16.00
Ο προφορικός βαθμός 19.00 προσαρμόζεται σε 16.00
Ο προφορικός βαθμός 20.00 προσαρμόζεται σε 16.00


Υ.Γ. η λύση διατίθεται με άδεια public domain, μπορεί να χρησιμοποιηθεί οπουδήποτε.  ;) ;D

pgrontas

 :o
Προς αυτή την κατεύθυνση το πάλεψα και εγώ αλλά δεν το κατάφερα μέχρι τέλους.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

ntzios kostas

#26
Δείτε και αυτή τη λύση:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ φγ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΠΒ, ΓΒ, ατ, κ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: όρος

ΑΡΧΗ
  ΔΙΑΒΑΣΕ ΓΒ, ΠΒ
  ατ <- Α_Τ(ΠΒ - ΓΒ) 
  όρος <- Α_Μ(1 - Α_Μ(ατ/3)/20) 
  κ <- Α_Μ((ΠΒ - ΓΒ)/20 + 1)*2 - 1
  ΠΒ <- ΠΒ*όρος + (1 - όρος)*κ*3 + ΓΒ*(1 - όρος) 
  ΓΡΑΨΕ  ΠΒ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 


όπου αν κάνετε τις πράξεις όρος = 1 αν η |ΠΒ-ΓΒ|<=3 και όρος =0 αν |ΠΒ-ΓΒ|>3
επίσης το κ=1 αν ΠΒ>=ΓΒ και κ=-1 αν ΠΒ<ΓΒ
Θεωρούμε ότι οι βαθμοί ανοίκουν στο [1,20].
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Νίκος Αδαμόπουλος

Προς την κατεύθυνση του Άλκη το έψαχνα κι εγώ ... αλλά για να μη λέμε πως αντιγράψαμε .... το γύρισα προς τελείως άλλη λογική! Ο κώδικας εννοείται πως δεν είναι καθόλου αποδοτικός .....  ;D

Το ΗΜ δουλεύει με μοίρες, ενώ το Α_Μ ας δουλεύει όπως θέλει!

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Βαθμολόγηση
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΠΒ, ΓΒ, ΠΒΔ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: δ1, δ2, μείωση, αύξηση, ίδιο
ΑΡΧΗ
  ΓΙΑ ΠΒ ΑΠΟ 15 ΜΕΧΡΙ 15 ΜΕ_ΒΗΜΑ 0.1
    ΓΙΑ ΓΒ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20 ΜΕ_ΒΗΜΑ 0.1

      δ1 <- Α_Μ((ΠΒ - ΓΒ)/3) 
      δ2 <- Α_Μ((ΓΒ - ΠΒ)/3) 
      μείωση <- Α_Μ(ΗΜ(δ1) + 0.99)            ! 0: όχι, 1: ναι
      αύξηση <- Α_Μ(ΗΜ(δ2) + 0.99)           ! 0: όχι, 1: ναι
      ίδιο <- (μείωση - 1)*(αύξηση - 1)         ! 0: όχι, 1: ναι

      ΠΒΔ <- ΠΒ*ίδιο + (ΓΒ + 3)*μείωση + (ΓΒ - 3)*αύξηση

      ΓΡΑΨΕ 'Γρ: ', ΓΒ, ' - Πρ: ', ΠΒ, ' - Δ.Πρ: ', ΠΒΔ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


Γρ: 10.00 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 13.00
Γρ: 10.10 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 13.10
Γρ: 10.20 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 13.20
Γρ: 10.30 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 13.30
Γρ: 10.40 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 13.40
Γρ: 10.50 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 13.50
Γρ: 10.60 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 13.60
Γρ: 10.70 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 13.70
Γρ: 10.80 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 13.80
Γρ: 10.90 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 13.90
Γρ: 11.00 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 14.00
Γρ: 11.10 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 14.10
Γρ: 11.20 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 14.20
Γρ: 11.30 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 14.30
Γρ: 11.40 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 14.40
Γρ: 11.50 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 14.50
Γρ: 11.60 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 14.60
Γρ: 11.70 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 14.70
Γρ: 11.80 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 14.80
Γρ: 11.90 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 14.90
Γρ: 12.00 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 12.10 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 12.20 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 12.30 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 12.40 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 12.50 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 12.60 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 12.70 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 12.80 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 12.90 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 13.00 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 13.10 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 13.20 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 13.30 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 13.40 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 13.50 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 13.60 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 13.70 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 13.80 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 13.90 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 14.00 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 14.10 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 14.20 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 14.30 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 14.40 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 14.50 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 14.60 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 14.70 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 14.80 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 14.90 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 15.00 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 15.10 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 15.20 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 15.30 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 15.40 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 15.50 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 15.60 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 15.70 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 15.80 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 15.90 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 16.00 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 16.10 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 16.20 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 16.30 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 16.40 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 16.50 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 16.60 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 16.70 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 16.80 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 16.90 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 17.00 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 17.10 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 17.20 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 17.30 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 17.40 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 17.50 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 17.60 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 17.70 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 17.80 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 17.90 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 18.00 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.00
Γρ: 18.10 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.10
Γρ: 18.20 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.20
Γρ: 18.30 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.30
Γρ: 18.40 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.40
Γρ: 18.50 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.50
Γρ: 18.60 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.60
Γρ: 18.70 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.70
Γρ: 18.80 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.80
Γρ: 18.90 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 15.90
Γρ: 19.00 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 16.00
Γρ: 19.10 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 16.10
Γρ: 19.20 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 16.20
Γρ: 19.30 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 16.30
Γρ: 19.40 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 16.40
Γρ: 19.50 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 16.50
Γρ: 19.60 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 16.60
Γρ: 19.70 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 16.70
Γρ: 19.80 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 16.80
Γρ: 19.90 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 16.90
Γρ: 20.00 - Πρ: 15.00 - Δ.Πρ: 17.00



sarantop

Παράθεση από: olga_ath στις 04 Δεκ 2009, 02:29:29 ΜΜ
Χαίρεται

Με αφετηρία την (περίπλοκη βέβαια) υλοποιίηση της εύρεσης μεγίστου/ελαχίστου με εμφωλευμένες και πολλαπλές επιλογές σκέφτηκα την συνημμένη υλοποίηση για την κατάταξη τριών αριθμών α,β,γ.

!Πρόγραμμα που κατατάσσει
!αριθμούς σύμφωνα με την τιμή τους

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ καταταξη
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: α,β,γ, μεγιστος, δευτερος, τριτος
ΑΡΧΗ
  ΔΙΑΒΑΣΕ α,β,γ
  ΑΝ α>=β ΚΑΙ α>=γ ΤΟΤΕ
    μεγιστος  <-- α
    !Πρωτη Περιπτωση
    ΑΝ β>γ ΤΟΤΕ
      δευτερος <-- β
      τριτος <-- γ
    ΑΛΛΙΩΣ
      δευτερος <--  γ
      τριτος <-- β
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΑΛΛΙΩΣ
    ΑΝ β>=α ΚΑΙ β>=γ ΤΟΤΕ
      μεγιστος <-- β
      !Δευτερη Περίπτωση
      ΑΝ α>γ ΤΟΤΕ
        δευτερος <-- α
        τριτος <-- γ
      ΑΛΛΙΩΣ
        δευτερος <--  γ
        τριτος <-- α
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΑΛΛΙΩΣ
      ΑΝ γ>=α ΚΑΙ γ>=β ΤΟΤΕ
        μεγιστος <-- γ
        !Τρίτη Περίπτωση
        ΑΝ α>β ΤΟΤΕ
          δευτερος <-- α
          τριτος <-- β
        ΑΛΛΙΩΣ
          δευτερος <--  β
          τριτος <-- α
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΓΡΑΨΕ μεγιστος, δευτερος,τριτος
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ               


1. Υπάρχει κάποια πιο απλή υλοποίηση που δεν έχω υπόψιν μου για την κατάταξη 3 αριθμών με δεδομένη την ύλη μέχρι και την δομή επιλογής.
2. Υπάρχει κάποια λύση που μπορεί να γενικευτεί και για περισσότερες από 3 μεταβλητές;

3. Στην πολλαπλή δομή επιλογής ΑΝ... .....ΤΟΤΕ
                                                    ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ.....ΤΟΤΕ
                                                    ΑΛΛΙΩΣ
                                                    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

εχω δει ασκήσεις που δεν υπάρχει το ΑΛΛΙΩΣ. Αυτό θεωρείται σωστό; Αν το χρησιμοποιήσουν οι μαθητές για υλοποίηση αλγόριθμου ή προγραμματος βαθμολογούνται αρνητικά άραγε;

Ευχαριστώ προκαταβολικά

Ολγα

ΓΙΑ 3 ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΤΟΝ ΜΕΓΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΜΕ ΤΟ ΚΛΑΣΙΚΟ ΤΡΟΠΟ. ΤΟΤΕ Ο ΕΝΔΙΑΜΕΣΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΠΛΙΝ ΤΟΝ ΜΕΓΙΣΤΟ ΠΛΙΝ ΤΟΝ ΕΛΑΧΙΣΤΟ

gpapargi

Περιγράφω κι εγώ τη δική μου σκέψη:
Ο προφορικός βαθμός αν αλλάξει θα αλλάξει είτε κατά 3 είτε κατά -3. Άρα αν γίνει η αλλαγή θα γίνει κατά την ποσότητα 3* (πρ-γρ)/Α_Τ(πρ-γρ). Παρατηρείστε ότι η ποσότητα (πρ-γρ)/Α_Τ(πρ-γρ) είναι 1 ή -1 δηλαδή δίνει το πρόσημο καθορίζοντας αν θα προστεθεί ή θα αφαιρεθεί το 3. Έτσι η λύση που λέω στους μαθητές με σκέτη απλή επιλογή είναι η παραπάνω βάζοντάς την μέσα σε μια Αν Α_Τ(πρ-γρ>5).

Για να μη χρησιμοποιηθεί καθόλου εντολή επιλογής θέλουμε κάτι σαν διακόπτη που θα γίνεται 0 αν η διαφορά των 2 βαθών είναι 5 και κάτω ή 1 αν είναι 6 και πάνω. Ο διακόπτης απλά θα πολλαπλασιαστεί με την παραπάνω ποσότητα και θα προστεθεί στον γραπτό βαθμό.

Πάμε στην κατασκευή του διακόπτη. Η πρώτη σκέψη είναι η απόσταση των 2 αριθμών (απόλυτη διαφορά)  να γίνει div με 6. Δίνει 0 για διαφορές από 5 και κάτω και 1, 2, 3 για μεγαλύτερες διαφορές. Οπότε το μόνο που μένει είναι να φτιάξουμε μια συνάρτηση που δίνει 0 αν το όρισμά της είναι 0 και 1 αν το όρισμα είναι 1, 2, 3 και να βάλουμε μέσα το (απόσταση_βαθμών div 6).
Εδώ μια σκέψη ήταν να πάρουμε ένα πολυώνυμο τρίτου βαθμού p(x)=a0 + a1*x + a2*x^2 +a3*x^3 που λόγω 4 συντελεστών έχει τους βαθμούς ελευθερίας που χρειάζεται για να περνάει από τα 4 σημεία μας. Λύνοντας το σύστημα (γίνεται και αλλιώς)
p(0)=0
p(1)=1
p(2)=1
p(3)=1
βρίσκουμε p(x)=11/6 * x –x^2 + x^3/6
Μέσα στο πολυώνυμο μπαίνει το (απόσταση_βαθμών div 6) και έτοιμος ο διακόπτης.

ntzios kostas

ΠαράθεσηΟ προφορικός βαθμός αν αλλάξει θα αλλάξει είτε κατά 3 είτε κατά -3. Άρα αν γίνει η αλλαγή θα γίνει κατά την ποσότητα 3* (πρ-γρ)/Α_Τ(πρ-γρ). Παρατηρείστε ότι η ποσότητα (πρ-γρ)/Α_Τ(πρ-γρ) είναι 1 ή -1
Αυτό πήγα να το χρησιμοποιήσω και εγώ στον αλγόριθμο που έδωσα, άλλα δεν δουλεύει αν πρ=γρ. Βέβαια εσύ το έχεις μέσα σε δομή επιλογής, οπότε δεν υπάρχει προβλημα. Για την αντικατάσταση αυτού του όρου έβαλα τον όρο κ = Α_Μ((Γρ-ΠΡ)/20+1)*2-1.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

gpapargi

Αμ δεν το έβαλα μόνο στη δομή επιλογής. Το έβαλα και στην λύση χωρίς δομή επιλογής  :)

Μια λύση στάνταρ που πιάνει πάντα και τα σαρώνει όλα είναι η εξής:
κάνεις στη διαφορά div 6 και βγάζεις τιμές από -4 μέχρι 3. Μετά θέλεις συνάρτηση που γυρίζει άλλοτε -1 άλλοτε 1 και άλλοτε 0. Εδώ μπαίνουν τα μεγάλα όπλα. Βρίσκεις το πολυώνυμο που περνάει από αυτά τα σημεία (πολυώνυμο παρεμβολής). Δεν πας πια με σύστημα εξισώσεων (πας και έτσι) γιατί αργείς αλλά χρησιμοποιείς τα όπλα της αριθμητικής ανάλυσης. Βασικά βγάζεις το μπαζούκας.

Θα δω αν σκεφτώ και κάτι πιο απλό. 

ΥΓ
Παίζει και λύση με πίνακα αλλά δεν είναι αλγεβρική.

Σπύρος Δουκάκης

Μία παρατηρησούλα.

Οι λύσεις αν και αναδεικνύουν την ποικιλία στον τρόπο προσέγγισης του προβλήματος, χρησιμοποιούν τη συνάρτηση Α_Τ... που είναι δομή επιλογής.

Αυτό όμως που είναι αδιαμφισβήτητο, είναι ότι οι λύσεις δείχνουν το υψηλό επίπεδο των συμμετεχόντων!

ΣΔ

sstergou

Βέβαια, δεν ξέρουμε πως υλοποιείται εσωτερικά η απόλυτη τιμή.
Μπορεί να χρησιμοποιεί ολίσθηση για να το πετύχει ή κάτι παρόμοιο.

evry

 Για να βρούμε την απόλυτη τιμή ενός αριθμού Α μπορούμε να κάνουμε αυτό?

    Α_Τ(Α) <- Α_Μ( Τ_Ρ( Α*Α ) )

Στάθη έχεις δίκιο, λογικά κάτι τέτοιο εννοούσες όπως το παρακάτω έτσι?
http://graphics.stanford.edu/~seander/bithacks.html#IntegerAbs
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Σπύρος Δουκάκης

Υπάρχει κάτι αντίστοιχο και για την τετραγωνική ρίζα;

ΣΔ

Σπύρος Δουκάκης


Σπύρος Δουκάκης

Γενικά το ερώτημα που τίθεται είναι αν οι συναρτήσεις είναι (πρέπει να είναι) αξιοποιήσιμες σε έναν αλγόριθμο ή δουλεύουν επικουρικά-διευκολυντικά για το πρόγραμμα.
π.χ. ακέραιο μέρος, ημίτονο κ.α.

Δηλαδή για να βρούμε την απόλυτη τιμή χρησιμοποιήσαμε δύο -άντε μία- συνάρτηση... Δεν δημιουργήθηκε ο αλγόριθμος υπολογισμού της απόλυτης τιμής...

Τώρα όσον αφορά την υλοποίηση εσωτερικά. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να μας αφορά στην ανάπτυξη αλγορίθμου; Ο αλγόριθμος θα πρέπει να μπορεί να υλοποιηθεί σε πολλές γλώσσες...

ΣΔ

gpapargi

Στέλνω και μια ποσότητα που βρίσκει το πρόσημο (τη χρωσταω από την αρχική μου σκέψη μετά το λάθος που μου υπέδειξε ο Κώστας)
Είναι η 1 - 2* Α_Μ(1 - δ/21) όπου δ η διαφορά και παίρνει τιμές από -20 ως 20


Σπύρος Δουκάκης

Παράθεση από: evry στις 07 Δεκ 2009, 04:49:13 ΜΜ
Για να βρούμε την απόλυτη τιμή ενός αριθμού Α μπορούμε να κάνουμε αυτό?
    Α_Τ(Α) <- Α_Μ( Τ_Ρ( Α*Α ) )

http://www.gidforums.com/t-17138.html

ΣΔ

alkisg

Έχω δει πάρα πολλά θέματα στο στέκι με ανησυχίες για το αν κάτι που επιτρέπεται στη ΓΛΩΣΣΑ είναι αποδεκτό και στην ψευδογλώσσα ή όχι. Το συγκεκριμένο είναι μεγάλη συζήτηση, αλλά με την ευκαιρία ας πω τη γνώμη μου. Όπως το αντιλαμβάνομαι, με την ψευδογλώσσα οι συγγραφείς ήθελαν να δώσουν μια πιο χαλαρή μέθοδο αποτύπωσης της αλγοριθμικής σκέψης, πριν πάμε στην αυστηρότητα του προγράμματος. Δηλαδή, η ψευδογλώσσα είναι ένα καθαρό υπερσύνολο όλων των γλωσσών προγραμματισμού, και περιέχει μάλιστα και ελευθερίες έκφρασης οι οποίες δεν είναι αποδεκτές σε καμία γλώσσα προγραμματισμού. Πουθενά δεν είδα να προσπαθούν να την περιορίσουν σε ένα συγκεκριμένο ρεπερτόριο όπως προσπαθούμε να κάνουμε εμείς. Είναι σχεδιασμένη για συγγραφή αλγορίθμων στο χαρτί, όχι για εκτέλεση στον υπολογιστή.

Για παράδειγμα, για την τετραγωνική ρίζα:

Παράθεση από: Βιβλίο καθηγητή, σελίδα 53
2.8 Απαντήσεις δραστηριοτήτων τετραδίου μαθητή
T ← 2 * 3.14 * Ρίζα(L/g)

Παράθεση από: Βιβλίο καθηγητή, σελίδα 63
    Μπορούμε επίσης να δεχθούμε και τις συνήθεις μαθηματικές τυπογραφικές
συμβάσεις για την αποτύπωση τύπων. Για παράδειγμα είναι αποδεκτό να γραφεί
είτε a^2 είτε a2, όπως επίσης a(i,j) ή a[i,j] ή aij καθώς και το σύμβολο της τετραγω-
νικής ρίζας
.

Υπάρχει βέβαια κι ένα ζήτημα για το ποια πράγματα μπορούμε να θεωρήσουμε γνωστά ανάλογα με τον αλγόριθμο που εξετάζουμε. Προφανώς, όταν εξετάζουμε τον αλγόριθμο πολλαπλασιασμού αλλά ρωσικά δεν θα επιτρέψουμε την πράξη *, θα θεωρήσουμε όμως γνωστό τον αλγόριθμο της πρόσθεσης και την πράξη +.

Όταν όμως έχουμε προχωρήσει στο επόμενο βήμα και ζητάμε ασκήσεις με τύπους, ε, προφανώς θα πρέπει θεωρήσουμε όλες τις συναρτήσεις γνωστές... στην αντίθετη περίπτωση θα πρέπει να καθορίσουμε στην εκφώνηση τι θεωρούμε γνωστό και τι όχι, π.χ. ότι θεωρούμε γνωστό τον αλγόριθμο της πρόσθεσης αλλά όχι της αφαίρεσης και επομένως πρέπει να τον υλοποιήσουν.  ::)

sstergou

Παράθεση από: evry στις 07 Δεκ 2009, 04:49:13 ΜΜ
Στάθη έχεις δίκιο, λογικά κάτι τέτοιο εννοούσες όπως το παρακάτω έτσι?
http://graphics.stanford.edu/~seander/bithacks.html#IntegerAbs

Ναι κάτι τέτοιο έλεγα κι εγώ. Λίγο hardcore βέβαια και όχι μεταφέρσιμο, αυτό που έγραψες εσύ ήταν καλύτερο :)

Σπύρος Δουκάκης

Παράθεση από: alkisg στις 07 Δεκ 2009, 06:56:47 ΜΜ

Για παράδειγμα, για την τετραγωνική ρίζα:

Παράθεση από: Βιβλίο καθηγητή, σελίδα 53
2.8 Απαντήσεις δραστηριοτήτων τετραδίου μαθητή
T ← 2 * 3.14 * Ρίζα(L/g)

Παράθεση από: Βιβλίο καθηγητή, σελίδα 63
    Μπορούμε επίσης να δεχθούμε και τις συνήθεις μαθηματικές τυπογραφικές
συμβάσεις για την αποτύπωση τύπων. Για παράδειγμα είναι αποδεκτό να γραφεί
είτε a^2 είτε a2, όπως επίσης a(i,j) ή a[i,j] ή aij καθώς και το σύμβολο της τετραγω-
νικής ρίζας
.
Αυτά τα έχουμε επισημάνει από το 2002, όταν φτιάχθηκε το forum στο sch.gr, για όποιον θυμάται.

Παράθεση από: alkisg στις 07 Δεκ 2009, 06:56:47 ΜΜ
Υπάρχει βέβαια κι ένα ζήτημα για το ποια πράγματα μπορούμε να θεωρήσουμε γνωστά ανάλογα με τον αλγόριθμο που εξετάζουμε. Προφανώς, όταν εξετάζουμε τον αλγόριθμο πολλαπλασιασμού αλλά ρωσικά δεν θα επιτρέψουμε την πράξη *, θα θεωρήσουμε όμως γνωστό τον αλγόριθμο της πρόσθεσης και την πράξη +.

Όταν όμως έχουμε προχωρήσει στο επόμενο βήμα και ζητάμε ασκήσεις με τύπους, ε, προφανώς θα πρέπει θεωρήσουμε όλες τις συναρτήσεις γνωστές... στην αντίθετη περίπτωση θα πρέπει να καθορίσουμε στην εκφώνηση τι θεωρούμε γνωστό και τι όχι, π.χ. ότι θεωρούμε γνωστό τον αλγόριθμο της πρόσθεσης αλλά όχι της αφαίρεσης και επομένως πρέπει να τον υλοποιήσουν.  ::)

Προς αυτή την κατεύθυνση ήταν και το δικό μου σχόλιο... Για αυτό και παρέπεμψα στο link

Παράθεση από: sdoukakis στις 07 Δεκ 2009, 05:33:35 ΜΜ
Παράθεση από: evry στις 07 Δεκ 2009, 04:49:13 ΜΜ
Για να βρούμε την απόλυτη τιμή ενός αριθμού Α μπορούμε να κάνουμε αυτό?
    Α_Τ(Α) <- Α_Μ( Τ_Ρ( Α*Α ) )

http://www.gidforums.com/t-17138.html

ΣΔ

για να δείτε την αντίστοιχη συζήτηση για την απόλυτη τιμή.

ΣΔ

ntzios kostas

#43
Με αφορμή αυτό που ανέφερε ο Άλκης πάνω στους τελεστές και τις συναρτήσεις θέλω να πω ότι όλα αυτά που συζητάμε εδώ, τα οποία είναι άκρως ενδιαφέροντα και πολύ χρήσιμα για όλους, πρέπει κάποια στιγμή να φτάσουν και να φτάνουν στα αφτιά όλων των συναδέλφων που πιστεύουν ότι διδάσκουν το μάθημα. Από τις απορίες διάφορων συναδέλφων καταλαβαίνω ότι δεν φτάνουν όλα σε αυτούς  ή γιατί δεν μπαίνουν συχνά - καθόλου στο στέκι ή γιατί μπαίνουν αλλά δεν ξέρουν που να βρουν τις απαντήσεις όλων αυτών των ερωτήσεων. Μήπως θα έπρεπε να φτιάξουμε και να αναρτήσουμε όχι μόνο στο στέκι αλλά και σε όλες τις ιστοσελίδες μας, ένα αρχείο που να απαντά σε κάποιες από αυτές τις απορίες που έχουν κατά καιρούς διατυπωθεί στο Στέκι και να είναι άμεσα προσβάσιμο από όλους που ενδιαφέρονται; Γιατί πραγματικά δεν κουράζομαι να απαντάω αυτόν που ρωτάει, αλλά με φοβίζει αυτός που ζει στον κόσμο του και ενεργεί αυτοβούλως.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

olga_ath

Ειμαι νεο μέλος στο στέκι και ουσιαστικά η ανάρτηση σας προλαβαίνει μια δική μου ανάρτηση που σκόπευα να κάνω τις επόμενες μερες. Εδώ και ένα μήνα που επισκέπτομαι το forum, διαπιστώνοντας ότι υπάρχει πολύτιμη γνώση την οποία για να μην την χάσω την αποθηκευω με copy-paste με έναν απλοικό τρόπο σε ενα έγγραφο κειμένου με την μορφή ερωτήσεων-απαντήσεων ανά κεφάλαιο.

πχ
ερώτηση:Στο 1ο κεφάλαιο του βιβλίου αναφέρεται ότι οι μόνες πράξεις που εκτελεί ο υπολογιστής είναι, πρόσθεση, σύγκριση, μεταφορά δεδομένων. Στην ενότητα 2.4.5 αναφέρεται στον πολλαπλασιασμό αλλά ρωσικά που εκτελείται από τον υπολογιστή. Τι ακριβώς συμβαίνει;

Απάντηση
Ισχύει ότι αναφέρεται στο πρώτο κεφάλαιο. Ο τρόπος εκτέλεσης του πολλαπλασιασμού    από τον υπολογιστή ουσιαστικά δεν αποτελεί ανεξάρτητη πράξη αλλά όπως εξηγείται στην    σελίδα 45 του σχολικού βιβλίου ο πολλαπλασιασμός εκτελείται με ολίσθηση που δεν είναι    διαφορετικό από την μεταφορά δεδομένων.

Προφανώς έχω αρχίσει από τα πλέον πρόσφατα Posts και πάω προς τα πίσω με αυτό το πρωτόγονο σύστημα διαχείρισης γνώσης. Αν θεωρείτε ότι μπορεί να βοηθήσει με μεγάλη μου χαρά θα το ποστάρω για review.

Στην διάθεση σας

Ολγα
Doubt everyone and first of all yourself

gpapargi

Συμφωνώ με τον Άλκη και προσθέτω τα εξής:
Δε βγάζει νόημα να μπούμε στο εσωτερικό των ενσωματωμένων συναρτήσεων και να δούμε αν υπάρχει επιλογή γιατί τότε πχ θα έπρεπε να κόψουμε και όλα όσα περιλαμβάνουν εντολές επανάληψης στην εσωτερική τους υλοποίηση όπως ο απλός πολλαπλασιασμός.  Οι εντολές επανάληψης έχουν συνθήκη η οποία δεν διαφέρει ουσιαστικά από τη συνθήκη της επιλογής.

Σε τέτοια ζητήματα αυτό που έχει νόημα είναι να θέσουμε ξεκάθαρα τι επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί.

Στο συγκεκριμένο παράδειγμα μπορείς να αποφύγεις όλες τις συναρτήσεις με χρήση πίνακα. Να βάλεις πχ σε πίνακα για κάθε τιμή της διαφορά τι θα προστεθεί στον προφορικό και να γίνει άμεση προσπέλαση σε εκείνο το σημείο. Μια μικρή αριθμητική δεικτών χρειάζεται για να αντιστοιχίσουμε την τιμή της διαφοράς στη θέση, αλλά γίνεται. Πεπερασμένα είναι όλα.

gpapargi

Παράθεση από: ntzios kostas στις 07 Δεκ 2009, 10:11:49 ΜΜ
Με αφορμή αυτό που ανέφερε ο Άλκης πάνω στους τελεστές και τις συναρτήσεις θέλω να πω ότι όλα αυτά που συζητάμε εδώ, τα οποία είναι άκρως ενδιαφέροντα και πολύ χρήσιμα για όλους, πρέπει κάποια στιγμή να φτάσουν και να φτάνουν στα αφτιά όλων των συναδέλφων που πιστεύουν ότι διδάσκουν το μάθημα. Από τις απορίες διάφορων συναδέλφων καταλαβαίνω ότι δεν φτάνουν όλα σε αυτούς  ή γιατί δεν μπαίνουν συχνά - καθόλου στο στέκι ή γιατί μπαίνουν αλλά δεν ξέρουν που να βρουν τις απαντήσεις όλων αυτών των ερωτήσεων. Μήπως θα έπρεπε να φτιάξουμε και να αναρτήσουμε όχι μόνο στο στέκι αλλά και σε όλες τις ιστοσελίδες μας, ένα αρχείο που να απαντά σε κάποιες από αυτές τις απορίες που έχουν κατά καιρούς διατυπωθεί στο Στέκι και να είναι άμεσα προσβάσιμο από όλους που ενδιαφέρονται; Γιατί πραγματικά δεν κουράζομαι να απαντάω αυτόν που ρωτάει, αλλά με φοβίζει αυτός που ζει στον κόσμο του και ενεργεί αυτοβούλως.

Αυτό είναι σωστό και έχει ξαναειπωθεί. Απλά κόλλησε. Λέγαμε να φτιάξουμε μια βιβλιοθήκη με απαντήσεις σε διάφορα θέματα. Όχι τυχαίες απαντήσεις, αλλα επεξεργασμένα από το στέκι.
Αυτό που συνήθως κάνω εγώ, αν έχω απαντήσει ένα θέμα ψάχνω να βρω την παλιά μου απάντηση για να μην την ξαναγράφω και απλά στέλνω το link. Εϊναι πάντως πολύ σωστό μετά από μια συζήτηση να φτιαχτεί ένα κοινά αποδεκτό κείμενο και να αναρτηθεί. Κάτι σαν "Συχνές απορίες".
Άλλωστε όπως μπορεί να δει κανείς, οι απορίες ανακυκλώνονται.

sarantop

TO ΘΕΜΑ 3 ΣΤΙΣ ΠΑΝ/ΕΣ 2004 ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΑΛΛΙΩΣ ΣΤΗ ΔΟΜΗ ΑΦΟΥ ΓΙΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟ 2000γρ δεν έχουμε επιστολή