Νέα ύλη 2020

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 30 Μαΐου 2019, 09:28:43 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

pgrontas

Παράθεση από: gpapargi στις 07 Ιουν 2019, 02:52:01 ΜΜ
Τα παιδιά θα πάνε εκεί που έχουν πρόσβαση σε όλες τις σχολές πληροφορικής, δηλαδή στη θετική.
Όχι κατ' ανάγκη, ειδικά αν δεν θέλουν να περάσουν από σπόντα σε σχολή πληροφορικής. Στο σχολείο μου τα τελευταία χρόνια έχω καταφέρει να τραβήξω πολύ καλούς μαθητές με κλίση στην Πληροφορική από τη θετική, με πολύ καλά αποτελέσματα για τους ίδιους (ΕΚΠΑ, ΟΠΑ και σε πολύ καλές θέσεις).

Παράθεση από: gpapargi στις 07 Ιουν 2019, 02:52:01 ΜΜ
Πέρα από αυτό για μένα δε γίνεται να μπεις σε τμήμα πληροφορικής χωρίς φυσική. πχ θέματα όπως η θεωρία πληροφορίας, τα σήματα και συστήματα (που αφορούν τηλεπικοινωνίες) σχετίζονται με τη φυσική. Επίσης έννοιες όπως η εντροπία της θερμοδυναμικής σχετίζεται με την εντροπία της θεωρίας πληροφορίας.
Τα κάνουν αυτά όμως στην κατεύθυνση; Αν δεν τα κάνουν τόσα χρόνια Φυσικής δεν είναι αρκετά;
Και στην τελική, αυτό που λένε για το μάθημα μας, οι κακόπιστοι, ότι θα τους τα μάθουμε σωστά στο Πανεπιστήμιο, γιατί να μην ισχύει και για τη Φυσική κατεύθυνσης;

Παράθεση από: gpapargi στις 07 Ιουν 2019, 02:52:01 ΜΜ
Και για να έχεις πρόσβαση στους  κβαντικούς υπολογιστές θα πρέπει να έχεις σχέση με φυσική. Κάτι αρκετά ενδιαφέρον είναι το εξής: ο πιο απλός τρόπος για να καταλάβει κανείς την αρχή της απροσδιοριστίας στην κβαντική φυσική είναι να καταλάβει ότι η ορμή και η θέση ενός σωματιδίου σχετίζονται μέσω του μετασχηματισμού Fourier οπότε δεν μπορείς να τα ξέρεις και τα δυο απλά γιατί όταν ένα σήμα μικραίνει σε διάρκεια  απλώνει στις συχνότητες.
Διαφωνώ με αυτό. Μπορείς να καταλάβεις τους κβαντικούς υπολογιστές χωρίς να έχεις ιδέα από φυσική. Αρκεί να ξέρεις γραμμική άλγεβρα και πιθανότητες. Φυσικά δεν θα μπορείς να κατασκευάσεις κάποιον, αλλά δεν χρειάζεται, όπως ισχύει και για τους κλασικούς.
Για να σε πείσω σου προτείνω να διαβάσεις τον Scott Aaronson, από τους μεγαλύτερους κβαντικούς πληροφορικούς της εποχής μας. Έχει ένα πολύ ωραίο blog, αλλά και στο βιβλίο του "Quantum Computing Since Democritus" λέει:
Παράθεση
Quantum mechanics is what you would inevitably come up with if you started from probability theory, and then said, let's try to generalize it so that the numbers we used to call "probabilities" can be negative numbers. As such, the theory could have been invented by mathematicians in the nineteenth century without any input from experiment. It wasn't, but it could have been.

Παράθεση από: gpapargi στις 07 Ιουν 2019, 02:52:01 ΜΜ
Τέλος κάτι πρακτικό που μου συνέβη πρόσφατα: κάποιος φίλος ήθελε να φτιάξει παιχνίδι στον υπολογιστή. Οι πορείες των βλημάτων ήταν κλασσικές βολές στη φυσική. Ο φίλος δεν μπορούσε να το φτιάξει γιατί δεν ήξερε βολές αλλά και αναλυτική γεωμετρία.
Μεταξύ μας κι εγώ δεν μπορώ να το κάνω εύκολα, παρά το γεγονός ότι έχω διδαχθεί τοσο βολές όσο και αναλυτική γεωμετρία.

ΥΓ:
Κοίτα,σε καμία περίπτωση δεν λέω ότι η Φυσική δεν είναι πιο χρήσιμη στην Πληροφορική, από τα Οικονομικά, κυρίως (αλλά όχι μόνο) ως τρόπος σκέψης. Αυτό είναι δεδομένο, δεν το έχουμε όμως. Από την άλλη δεν μπορούμε να το βάζουμε κάτω, ειδικά αν δούμε ότι πρακτικά δεν θα κοστίσει και τόσο στους φοιτητές Πληροφορικής αν δεν πάνε από Θετική. Στο τελευταίο είναι κυρίως η διαφωνία μας.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

bugman

Ο προγραμματιστής αν πάρει τις σωστές εξισώσεις θα φτιάξει αυτό που πρέπει. Αλλά το μάθημα δεν είναι ο προγραμματισμός. Είναι η επίλυση προβλημάτων σε προγραμματιστικά περιβάλλοντα. Το οποίο για κάποια προβλήματα μπορεί να φτιάξει προγράμματα σε ΓΛΩΣΣΑ και για κάποια άλλα να φτιάξει μόνο το σκεπτικό, βλέπε διαγράμματα αντικειμένων. Μέχρι εκεί πάει για το Λύκειο.

Θα μπορούσε κανείς να πάρει τα διαγράμματα αντικειμένων και να φτιάξει πίνακες και όπου χρειάζεται υποπρογράμματα (ώστε να περάσουμε τους πίνακες που αντιστοιχούν στα αντικείμενα, με αναφορά). Δυστυχώς δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε συναρτήσεις (δεν έχουμε πέρασμα με αναφορά).

Αν το υποπρόγραμμα Θεσε.Χ() βάζει τιμή στο Χ του αντικειμένου τότε θα πρέπει να περάσουμε το πίνακα, και τον αριθμό του αντικειμένου στο πίνακα (αντιστοιχεί στο self της python και στο this της java), και φυσικά την τιμή του Χ.

Για να πάρουμε τιμή από το Χ θα πρέπει πάλι να καλέσουμε ένα υποπρόγραμμα και να βάλουμε μια μεταβλητή σαν τρίτο όρισμα και σε αυτό να επιστέψουμε την τιμή του Χ.

Αν θέλουμε να έχουμε και αλφαριθμητικά τότε πρέπει να έχουμε δυο πίνακες, έναν για αριθμητικές τιμές και έναν για αλφαριθμητικές, που σημαίνει ότι θα περνάμε τρία ορίσματα για κάθε αντικείμενο. Εννοείται ότι οι πίνακες θα είναι δυο διαστάσεων αν έχουμε δυο ή περισσότερες τιμές σε κάθε πίνακα για κάθε αντικείμενο.


tsioulak

Παράθεση από: gpapargi στις 07 Ιουν 2019, 02:52:01 ΜΜ
Τα παιδιά θα πάνε εκεί που έχουν πρόσβαση σε όλες τις σχολές πληροφορικής, δηλαδή στη θετική.
Πέρα από αυτό για μένα δε γίνεται να μπεις σε τμήμα πληροφορικής χωρίς φυσική. πχ θέματα όπως η θεωρία πληροφορίας, τα σήματα και συστήματα (που αφορούν τηλεπικοινωνίες) σχετίζονται με τη φυσική. Επίσης έννοιες όπως η εντροπία της θερμοδυναμικής σχετίζεται με την εντροπία της θεωρίας πληροφορίας. Και για να έχεις πρόσβαση στους  κβαντικούς υπολογιστές θα πρέπει να έχεις σχέση με φυσική. Κάτι αρκετά ενδιαφέρον είναι το εξής: ο πιο απλός τρόπος για να καταλάβει κανείς την αρχή της απροσδιοριστίας στην κβαντική φυσική είναι να καταλάβει ότι η ορμή και η θέση ενός σωματιδίου σχετίζονται μέσω του μετασχηματισμού Fourier οπότε δεν μπορείς να τα ξέρεις και τα δυο απλά γιατί όταν ένα σήμα μικραίνει σε διάρκεια  απλώνει στις συχνότητες.
Τέλος κάτι πρακτικό που μου συνέβη πρόσφατα: κάποιος φίλος ήθελε να φτιάξει παιχνίδι στον υπολογιστή. Οι πορείες των βλημάτων ήταν κλασσικές βολές στη φυσική. Ο φίλος δεν μπορούσε να το φτιάξει γιατί δεν ήξερε βολές αλλά και αναλυτική γεωμετρία.
Για μένα δηλαδή η ζημιά για το μάθημα είναι διπλή: πρώτον δεν απευθύνεται σε μαθητές που θέλουν πρόσβαση σε όλες τις σχολές πληροφορικής και δεύτερον, η κατεύθυνση οικονομικών-πληροφορικής δεν δίνει το σωστό background  στο μελλοντικό φοιτητή της πληροφορικής.

Κοιτα, το ιδανικο θα ηταν μαθηματικα, πληροφορικη, φυσικη (δηλαδη η παλια τεχνολογικη) αλλα ελα ομως που το συστημα (εδω και μερικα χρονια) δεν το πολυ επιτρεπει (πλεον καθολου), δυστυχως θα πας για 2 απο τα 3.

ΥΓ. Υπαρχουν και τα 2 περιεργα τμηματα που θελουν χημεια και οικονομικα (Λαμιας και ΠΑΜΑΚ) αλλα αυτα ειναι η εξαιρεση.

Τελοσπαντων, αρκετα εκτος θεματος βγηκαμε.

gpapargi

Αν πιάσουμε τη συζήτηση για το αν χρειάζεται ή όχι η φυσική για τους κβαντικούς υπολογιστές θα πλατιάσουμε. Γι αυτό θα σταθώ στο πιο σημαντικό: Ένας μαθητής που ξέρει ότι θα μπει σε σχολή πληροφορικής χωρίς φυσική στις πανελλήνιες, είναι λογικό να την παραμελήσει σε όλο το λύκειο και ας τη διδάσκεται... με ότι αυτό συνεπάγεται. Επίσης είναι και το ότι θέλει ο μαθητής να έχει πρόσβαση σε όλες τις σχολές πληροφορικής πχ ηλεκτρολόγους ΕΜΠ. Πως να μην πάει θετική;

pgrontas

Κοίτα μιλάμε για συνειδητοποιημένους μαθητές, άσε που το ΕΜΠ δεν είναι η μονη σχολή πληροφορικής, μάλιστα δεν είναι εξ' ολοκλήρου πληροφορικής.
Τέλος πάντων, διαφωνουμε. Ας μην κουράσουμε το θέμα περαιτέρω, όποτε θες μιλάμε για κβαντική πληροφορική και φυσική ;)
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

petrosp13

Πρόβλεψη προσωπική μου
Ο αντικειμενοστραφής θα τεθεί εκτός από τον νέο υπουργό
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

dimitrios67

Συνάδελφοι, θεωρώ ότι το θέμα με τη Φυσική και ιδίως με την Κβαντική Φυσική είναι λίγο υπερβολικό.
Προσωπικά, και από διδακτική εμπειρία σε ΤΕΙ, ΑΕΙ εχω δει ότι η Φυσική σε λίγα θεματα βοηθάει την Πληροφορική.
Δηλαδή για να λύσω ένα πρόβλημα Αλγορίθμων σαν αυτά που μπαίνουν σε Google Interviews χρειάζεται Φυσική;
Τότε και η Google και η Amazon θα έβαζε και ασκήσεις Φυσικής.
Επιπλέον, για να σχεδιάσεις το instruction set από έναν "θεωρητικό" καινούριο επεξεργαστή χρειάζεται η Φυσική;
Νομίζω ότι την υπερτιμήσαμε τη Φυσική.
Η θεωρητική Πληροφορική (και πόσοι άραγε ασχολούνται με αυτήν;) χρειάζεται Μαθηματικά.
Προσωπικά "διαφημίζω" την Οικονομία-Πληροφορική με το ερώτημα:
"Θέλεις σχολή πληροφορικής;". Ωραία! Τότε με δεδομένη δυνατότητα μυαλού-μελέτης κλπ, από την "Οικονομία-Πληροφορική"
μπαίνεις ευκολότερα σε σχολή πληροφορικής από ότι από Θετική διότι μπορείς να πιάσεις περισσότερα μόρια» (εννοείται με το ίδιο mental potential).
Και ομολογώ ότι έχω επιτυχίες!

ΥΓ: Γιώργο καταλαβαώνω αυτό που λες για τη Φυσική γενικά, αλλά το επίπεδο των μαθητών ειναι χαμηλό!
Εννοώ η συνολική "πνευματική" ικανοτητα, το potential, το capacity.

tdrivas

Η σύγχρονη επιστημονική έρευνα και προσέγγιση προτάσσει την διεπιστημονικότητα και τον υπολογισμό. Η Αγία Τριάδα μαθηματικων-φυσικης-πληροφορικης είναι πιο επίκαιρη και επιτακτική από ποτέ.

Τίποτα λιγότερο από τη Πληροφορικη στη θετική κατεύθυνση δίπλα στις συναφείς επιστήμες των μαθηματικών και της φυσικής.

Υ.γ. δεν είναι μόνο οι μαθητές/τριες που θέλουν πληροφορικες σχολές είναι και όσοι/ες επιθυμούν άλλα θετικά τμήματα, στα οποία η αλγοριθμική σκέψη είναι αναγκαίο εφόδιο. Μη το ξεχνάτε αυτό.
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

tsak

Κάτι πιο πεζό και γήινο :)...από αλγορίθμους ταξινόμησης να θεωρήσουμε ότι ασχολούμαστε μόνο με φυσαλίδα στη νέα ύλη?

tsioulak

Παράθεση από: tsak στις 08 Ιουν 2019, 01:30:38 ΜΜ
Κάτι πιο πεζό και γήινο :)...από αλγορίθμους ταξινόμησης να θεωρήσουμε ότι ασχολούμαστε μόνο με φυσαλίδα στη νέα ύλη?

Συν οποιον αλλο αλγοριθμο ταξινομησης βαλουν στις οδηγιες.

hobbit

Έχω την εντύπωση πως ούτε η δυαδική αναζήτηση σε πίνακα είναι στην νέα ύλη.

petrosp13

Δεν νομίζω ότι αλλάζει η ύλη ως προς αυτά
Η δυαδική θα πρέπει αν έχει διδαχθεί και για να γίνει αντιληπτό το δυαδικό δέντρο αναζήτησης και η τεχνική "διαίρει και βασίλευε"
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

zoup

Μα αφού έχει και παράδειγμα στο νέο βιβλίο, με δυαδικη

hobbit

Στο νεο βιβλίο δυαδική αναζήτηση σε πίνακα δεν υπάρχει.

petrosp13

Υπάρχει στο βιβλίο "Οδηγίες μελέτης μαθητή" όπως και πέρσι
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής