Νέα προγράμματα σπουδών

Ξεκίνησε από nikosx, 11 Νοε 2021, 07:03:11 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

nikosx

Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

ολγα

Επιτέλους!!! Ήταν αυτό που θέλαμε εδώ και χρόνια!!!  :D

akouts


dpa2006

Καλημέρα σε όλους,
http://iep.edu.gr/el/index.php?option=com_content&view=article&id=3388

το γεγονός της μη ανάρτησης προγράμματος σπουδών Πληροφορικής στο Γυμνάσιο θα πρέπει να μας ανησυχεί...(?)
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

petrosp13

Νέα Προγράμματα Σπουδών βλέπουμε συνεχώς από εποχής Διαμαντοπούλου
Κι ακόμα διδάσκουμε το πράσινο βιβλίο εποχής Αρσένη...
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

P.Tsiotakis

Παράθεση από: dpa2006 στις 12 Νοε 2021, 07:34:16 ΠΜ
το γεγονός της μη ανάρτησης προγράμματος σπουδών Πληροφορικής στο Γυμνάσιο θα πρέπει να μας ανησυχεί...(?)

μένουν πολύ λίγα υπό επιμέλεια που θα ανέβουν σύντομα

evry

Στο πρόγραμμα σπουδών των μαθηματικών έχει :

Στο Γυμνάσιο!

  • Δυαδικούς αριθμούς

Στο Λύκειο

  • προσεγγιστικός υπολογισμός ρίζας πολυωνυμικής συνάρτησης μέσω οπτικοποίησης του Θ.Bolzano (Δηλαδή αλγόριθμος διχοτόμησης)
  • μέθοδος Newton-Raphson για τον προσεγγιστικό υπολογισμό ριζών εξίσωσης

Θυμάμαι όταν τα προτείναμε αυτά να μπουν στην ύλη του Λύκειου κάποιοι έλεγαν ότι είναι πολύ δύσκολα και ότι είναι ύλη πανεπιστημίου και όχι δευτεροβάθμιας.
Ας τα κάνουν τώρα οι μαθηματικοί.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

George Eco

Μου αρέσει, αλλά δε ξέρω μέχρι ποιο βαθμό θα αναλύσει κάποια πράγματα και πως.
Τι θα ζητήσει Πανελλήνιες άραγε; Φαντάζομαι παρόμοιο μοτίβο σε python3;
Και προπαντός, το βιβλίο θα είναι καλογραμμένο;
Πάντως ναι, δε θα γκρινιάξω καθόλου για την ώρα. Φαίνεται πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση του μαθήματος.
Αν μη τι άλλο δίνει περισσότερες δυνατότητες διαθεματικής προσέγγισης.

evry

Δεν είδα να αναφέρεται πουθενά η Python ή κάποια άλλη γλώσσα προγραμματισμού πάντως στο δικό μας πρόγραμμα σπουδών, με μια γρήγορη ματιά που έριξα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pfan

Δεν αναφέρεται πουθενά αλλά η ερώτηση είναι αν πάμε για Παννελαδικες εξετάσεις και ο καθένας έχει μια δικιά του γλώσσα πως ακριβώς θα βαθμολογηθούν τα γραπτά;;;; :D :D
Πύρζα Φανή
Καθηγήτρια Πληροφορικής

dski

Μην ανησυχείς Ευριπίδη, τους "φάγαμε" τους μαθηματικούς αφού στο νέο πρόγραμμα σπουδών του δημοτικού τα παιδιά θα μαθαίνουν για το δυαδικούς αριθμούς στη Β' Δημοτικού :-)

Πέρα από την πλάκα, ας περιμένουμε να δούμε τι θα περιλαμβάνει και το πρόγραμμα του γυμνασίου. Πάντως το δυαδικό σύστημα (πράξεις, μετατροπές) γνωρίζω πολλούς συναδέλφους που το έχουν εντάξει στην ύλη της Β' Γυμνασίου (κάποιοι και της Α').

Έχοντας διαβάσει "διαγώνια" τα νέα ΠΣ για δημοτικό και λύκειο -οπότε μπορεί να έχω λαθεμένη εντύπωση- νομίζω ότι:

- Κινούνται προς την σωστή κατεύθυνση να γίνει το μάθημα πιο "πληροφορική" και να φύγει από το επίπεδο ΤΠΕ και δεξιοτήτων χρήσης (πράγμα που νομίζω το θέλαμε)

- Όμως νομίζω ότι είναι υπερβολικά φιλόδοξα (για να το πω κομψά...). Πολλά αντικείμενα του γυμνασίου (δείτε π.χ. (εντελώς ενδεικτικά) την ύλη για τα δίκτυα, τις αλγοριθμικές δομές, ακόμη και την επεξεργασία υπολογιστικών φύλλων κτλ) έχουν περάσει στο δημοτικό. Στο λύκειο ναι μεν έχει εμπλουτιστεί η ύλη με νέα αντικείμενα αλλά νομίζω ότι τα νέα αντικείμενα είναι τόσα πολλά και σε τόσο ευρύ φάσμα που αν ένας μαθητής λυκείου πράγματι τα διδαχθεί και εντρυφήσει σε αυτά θα είναι λίγα βήματα πριν το πτυχίο πληροφορικής... (evry, ξέρω την άποψή σου ότι πρέπει να πάμε μπροστά και συμφωνώ ότι δεν είμαστε πια στο '90 ή στο '00 αλλά νομίζω ότι κάπου ξεφύγαμε...)

- Ένα ακόμη θέμα είναι ότι οι περισσότερες δραστηριότητες που προτείνονται απαιτούν την ύπαρξη τουλάχιστον αξιοπρεπών εργαστηρίων αλλά και εξοπλισμού (π.χ. STEM). Γίνεται μεν κάποια προσπάθεια ανανέωσης του εξοπλισμού το τελευταίο διάστημα αλλά δεν ξέρω αν αφορά όλη την επικράτεια και όλες τις βαθμίδες...

Τι να πω... Μπορεί να μεγάλωσα και έχω την "οπτική του γέρου"  αλλά αυτή είναι η πρώτη μου εντύπωση... Μακάρι να είμαι λάθος.

pgrontas

Παράθεση από: evry στις 12 Νοε 2021, 03:42:50 ΜΜ
Δεν είδα να αναφέρεται πουθενά η Python ή κάποια άλλη γλώσσα προγραμματισμού πάντως στο δικό μας πρόγραμμα σπουδών, με μια γρήγορη ματιά που έριξα.

Έχεις δίκιο. Αυτό που μου φαίνεται όμως περίεργο, είναι ότι ενώ δεν υπάρχει ξεκάθαρη αναφορά σε γλώσσα, υπάρχει ξεκάθαρη αναφορά σε περιβάλλοντα ανάπτυξης! Και μάλιστα σε κάτι όπως το Google Colaboratory που απέχει από το να χαρακτηριστεί καθολικά αποδεκτό. Αν κρίνουμε μάλιστα από την τάση της Google να δημιουργεί εφαρμογές και μετά να τις παρατάει, σε λίγα χρόνια μπορεί να μην υπάρχει καν. Και εδώ θα το έχουμε σε ΦΕΚ!

Πάντως αυτό που μου κάνει εντύπωση, είναι ότι πάντα πίστευα πως ένα πρόγραμμα σπουδών θα πρέπει να δίνει έμφαση στις αρχές της πληροφορικής και στους στόχους της διδασκαλίας της (και κάθε άλλου γνωστικού αντικειμένου) και όχι να αναλώνεται σε micro-management της διδασκαλίας προτείνοντας συγκεκριμένες δραστηριότητες - όπως με το παραπάνω αλλά και το Φωτόδεντρο. Στο ΙΕΠ μου φαίνεται ότι κάτι έχουν χάσει στην ιεραρχία από το γενικό στο ειδικό.

Αυτά ως πρώτο σχόλιο, μέχρι την αναλυτική μελέτη.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

George Eco

Παράθεση από: evry στις 12 Νοε 2021, 03:42:50 ΜΜ
Δεν είδα να αναφέρεται πουθενά η Python ή κάποια άλλη γλώσσα προγραμματισμού πάντως στο δικό μας πρόγραμμα σπουδών, με μια γρήγορη ματιά που έριξα.

Σελ 59,
(IDLE /
COLABORATORY Python).

Εικάζω πως έχουν λόγο να το αναφέρουν.

evry

Αυτό είναι περιβάλλον και όχι αναφορά σε γλώσσα προγραμματισμού. Δεν είχαν άλλη επιλογή αφού μιλάνε για Machine Learning, σε τι θα το έκαναν σε ΓΛΩΣΣΑ;
Παράθεση από: George Eco στις 12 Νοε 2021, 11:31:27 ΜΜ
Σελ 59,
(IDLE /
COLABORATORY Python).

Εικάζω πως έχουν λόγο να το αναφέρουν.
Επίσης το αναφέρουν στις Ενδεικτικές Δραστηριότητες.

Στην αρχή του προγράμματος σπουδών λέει :

Ειδικότερα, με την ολοκλήρωση του Λυκείου όλοι/ες οι μαθητές/τριες θα πρέπει να μπορούν:

να αναπτύσσουν προγράμματα σε μία τουλάχιστον γλώσσα προγραμματισμού για να επιλύσουν προβλήματα


Επίσης στην ίδια σελίδα μιλάει για το Jeroo που υποστηρίζει διάφορες γλώσσες.
Και με το ίδιο σκεπτικό στην σελίδα 61 που αναφέρει το TensorFlow.js μας λέει ότι θα κάνουμε και Javascript.

Αυτό που προκύπτει από αυτό το πρόγραμμα σπουδών είναι ότι ο καθένας μπορεί να επιλέξει όποια γλώσσα προγραμματισμού θέλει αρκεί αυτή να έχει τις αναγκαίες δομές και βιβλιοθήκες ώστε να είναι εφικτή η επίτευξη των διδακτικών στόχων του προγράμματος σπουδών. Αλλιώς θα είχαν ρητή αναφορά σε δομές της γλώσσας στην πρώτη ενότητα.

Από όσο ξέρω σε λίγες μέρες ξεκινάει η επιμόρφωση των καθηγητών στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία για τα νέα προγράμματα σπουδών και στη συνέχεια οι καθηγητές αυτοί θα κληθούν να τα εφαρμόσουν φέτος (μερικώς) και του χρόνου (εξ ολοκλήρου), οπότε εκεί θα απαντηθούν πολλά ερωτήματα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Καρκαμάνης Γεώργιος

Θα εκφράσω άποψη αρχικά για το πρόγραμμα σπουδών της Γ Λυκείου και σε μετέπειτα ποστ για τις υπόλοιπες τάξεις όλων των τύπων σχολείου:

-Παρατηρούμε ότι στο νέο πρόγραμμα σπουδών εμφανίζονται αλγοριθμικά στοιχεία από τη γνωστή μας ψευδογλώσσα  (σελ 56  μέχρι 59 οπου  αναφέρονται υλοποιήσεις σε ψευδογλώσσα και σε διαγραμματικές τεχνικές, η εντολη ΟΣΟ η εντολη ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ κλπ)
- Χρήση γλώσσας προγραμματισμού python (σελ 59 οπου αναφέρει :αξιοποίηση  ολοκληρωμένου περιβάλλοντος ανάπτυξης αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού IDLE /
COLABORATORY Python).
-Υπάρχει όλη η ύλη που έχουμε μέχρι τώρα ( σελ  58 και 60 :Δομή ακολουθίας-επιλογής-επανάληψης, πίνακες μονοδιάστατοι και δισδιάστατοι, δυαδική και σειριακή αναζήτηση, ταξινομήσεις, δυναμικές δομές δεδομένων )
-Εισάγεται η πολυπλοκότητα
-Εισάγεται η τεχνητή νοημοσύνη με μορφή αλγορίθμων (σελ 61)
- Εισάγονται βασικά στοιχεία από αρχιτεκτονικη υπολογιστή αν και δεν το λέει έτσι ακριβώς (σελ 61)
-Εισάγεται αναπαράσταση δεδομένων, δυαδικό σύστημα αρίθμησης, μετατροπές και  πράξεις κλπ (σελ 62)
-Εκμάθηση βασικών εντολών σε γλώσσα ASSEMBLY(σελ 63)
-Εισάγεται  ύλη από το μάθημα ΔΙΚΤΥΑ Γ ΕΠΑΛ (σελ 63-64)
-Ασφάλεια
-Βάσεις Δεδομένων (σελ 65-67) δεν ξέρουμε αν θα είναι καθαρά σχεδιαστικό όπως ο αντικειμενοστραφής προγραμματισμός που εισήχθει τελευταία στη Γ ΓΕΛ
-Ψηφιακό μέλλον, αειφορία κλπ

Στα μυαλό μου γεννιούνται πολλές ερωτήσεις ....
α) Μήπως είναι υπερβολικά όλα αυτά για μαθητές Γ ΓΕΛ που εξετάζονται πανελλαδικά;
β) Πόσες ώρες θα πρέπει να διδάσκεται το μάθημα για να ανταποκριθεί σε αυτά;
γ) Μήπως τελικά θα έχουμε ένα βιβλο 350 σελίδων από τις οποίες οι 100 θα είναι εκτός ύλης;
δ) Θα υπάρχουν δραστηριότητες και ασκήσεις έτοιμες στα βιβλία για να καλύψουν όλα τα παραπάνω ή θα ψάχνει ο κάθε καθηγητής να κάνει τα δικά του;
ε) Μήπως η θεωρία υπερσκελίσει  την πράξη;
ζ) Πόσα κατανοητά θα είναι για τους μαθητές και πόσο θα τους ελκύει να επιλέξουν το μάθημα;

και πολλές άλλες...