Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Πολυδιάστατοι πίνακες => Γ΄ Λυκείου => Εισαγωγή στοιχείων, εμφάνιση και υπολογισμοί => Μήνυμα ξεκίνησε από: nikolasmer στις 10 Σεπ 2015, 11:47:32 ΠΜ

Τίτλος: Μετακίνηση στοιχείων σε Δισδιάστατο πίνακα
Αποστολή από: nikolasmer στις 10 Σεπ 2015, 11:47:32 ΠΜ
Γεια σε όλους.
Προβληματίζομαι για τον τίτλο που έδωσα στο νήμα. Επίσης ζητώ συγγνώμη για την αγγλική εκφώνηση. Μπορώ κατόπιν αιτήματος να σβήσω το μήνυμά μου.
Λέει:
"A large version of the numbered grid shown below is drawn in chalk in a parking lot. 16 people arrange themselves, one person per square on the large grid. At the sound of a bell, if a person is standing on square n, they now move to the square whose number is congruent to 5n(mod16). How many bells must ring before everyone returns to their original squares?"

και παραθέτει έναν δισδιάστατο πίνακα 4χ4 με τιμές:
1     2     3     4
5     6     7     8
9    10   11   12
13   14   15   16 

Μπορεί κανένας/καμία να μου εξηγήσει τι θέλει να πει ο ποιητής;

Παραθέτει και μια λύση αλλά και πάλι δεν καταλαβαίνω!
Τίτλος: Απ: Μετακίνηση στοιχείων σε Δισδιάστατο πίνακα
Αποστολή από: alkisg στις 10 Σεπ 2015, 12:52:28 ΜΜ
Δες λίγο τη συνημμένη εικόνα που δείχνει μια απεικόνιση του προβλήματος στο LibreOffice Calc.
Στην στήλη A είναι οι αρχικές θέσεις, στην B οι επόμενες θέσεις, στην C οι θέσεις μετά από δύο "bells" κλπ.
Στο κελί Β1 φαίνεται ο τύπος της επόμενης θέσης σε σχέση με την προηγούμενη.
Το κελί 16 μηδενίζεται γιατί ο εκφωνητής ξέχασε ότι το mod 16 δίνει τιμή μέχρι 15. Θα πρέπει είτε να θεωρηθεί ότι 0=16 είτε να διατυπωθεί ως zero-based το πρόβλημα.

Αυτά, ελπίζω να κατάλαβα σωστά την εκφώνηση.  ::)