Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου

Ξεκίνησε από skoud, 02 Οκτ 2010, 11:50:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: petrosp13 στις 31 Μαρ 2011, 12:03:58 ΠΜ
Όσο το σκέφτομαι και κατασταλάζει στο μυαλό μου η πρόταση, δυστυχώς καταλήγω ότι θα έχουμε πρόβλημα ως προς τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, ειδικά αν ισχύσει ότι αυτά θα είναι 4
Εξηγούμαι:
Οι σχολές που απευθυνόμαστε πλέον είναι όλες οι σχολές των σημερινών πεδίων 2-5, στις οποίες θα έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές των κατευθύνσεων Α και ΑΒ
Αν θεωρήσουμε σίγουρο το μάθημα της έκθεσης για κάθε σχολή, δεν υπάρχει σχολή στα πεδία αυτά που να μην θέσει ως μάθημα αυξημένης βαρύτητας τα μαθηματικά
Συνεπώς, στις σχολές που απευθυνόμαστε, τα 2 μαθήματα βαρύτητας έχουν κλείσει
1. Έκθεση
2. Μαθηματικά
και μένουν άλλα 2 για να οριστούν απο τις σχολές ως μαθήματα βαρύτητας
Ιατρικές σχολές: Χημεία, Βιολογία (Κατεύθυνση Α)
Οικονομικές σχολές: Οικονομία, Διοίκηση Επιχειρήσεων (Κατεύθυνση ΑΒ)
Θετικές σχολές: Φυσική, Χημεία (?), Βιολογία (?) (Κατεύθυνση Α)
Συνεπώς, για εμάς μένουν μόνο οι πολυάριθμες σχολές Πληροφορικής και πιθανόν οι πολυτεχνικές σχολές, αν και εκεί μπαίνει ερωτηματικό.

Άρα, γνώμη μου είναι ότι θα πρέπει να επιδιώξουμε τα εξεταζόμενα μαθήματα να είναι 4+Έκθεση και μετά να είμαστε το μάθημα που θα συμπληρώνει όλα τα πεδία σαν βαρύτητας
Διαφορετικά, νομίζω ότι θα μιλάμε για υποβάθμιση, αφού θα απευθυνόμαστε μόνο σε παιδιά που θα έχουν μελλοντικά άμεση σχέση με την Πληροφορική και θα εξαρτώμαστε απλά από την ύπαρξη τους κάθε χρονιά!

το βλέπω λίγο περιοριστικό να δίνεις μόνο για Ιατρικές ή Μόνο για θετικές ή μόνο Πολυτεχνικές σχολές....με 4+έκθεση έχεις δυνατότητα να έχεις πολλές παραπάνω επιλογές...Δεν πιστεύω ότι θα περιορίσει τα παιδιά τόσο πολύ στις επιλογές τους...

ntzios kostas

Τα πράγματα είναι αρκετά θολά για το τι πρόκειται να δίνεται στην Γ' Λυκείου. Σίγουρο θεωρώ ότι θα είμαστε στα μαθήματα για τις πολυτεχνικές σχολές και σχολές Πληροφορικής από την Α κατεύθυνση. Αν τα μαθήματα είναι 4+1 την έκθεση (το οποίο και θεωρώ πιο πιθανό)  τότε ίσως είμαστε και στην ΑΒ κατεύθυνση και σε περισσότερες σχολές τις Α.

Το ερωτήματά μου είναι.
α) Στο Α πεδίο το μάθημά μας το λέει επιστήμη υπολογιστών και στην ΑΒ εφαρμογές Πληροφορικής. Θα είναι δηλαδή διαφορετικά μαθήματα;

β) Είναι δυνατό ένας μαθητής της Α να μην διαλέξει μαθηματικά και φυσική ως μαθήματα επιλογής (άντε και πληροφορική) και να διαλέξει θρησκευτικά; Κάτι δεν πάει καλά εδώ.

γ) Αν υποθέσουμε ότι εξετάζονται οι μαθητές στην ύλη την οποία έχουν πάρει και από τις τρεις τάξεις, τότε γιατί ένας μαθητής να διαλέξει την Α κατεύθυνση και όχι την ΑΒ στην οποία όλα τα μαθήματα ξεκινάνε στην Γ λυκείου, ενώ στην Α πρέπει να ξέρει για όλα τα μαθήματα την ύλη τριών ή δυο τάξεων. Πιστεύω, λοιπόν, ότι θα γίνει μεγάλη συσσώρευση μαθητών στην ΑΒ ή θα πάρουν πίσω την ιδέα για ύλη τριων τάξεων.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Vangelis

Παράθεση από: lariseos στις 30 Μαρ 2011, 11:57:35 ΜΜ
Μωραίνει Κύριος όν βούλεται απωλέσαι!

ή

κάποιοι χάκεψαν το site της ΕΠΕ

ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΓΑΖΟΥΝ ΤΕΤΟΙΑ ΑΝΑΚΟΊΝΩΣΗ ΕΙΔΙΚΑ ΣΗΜΕΡΑ!

http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=467

ΑΚΟΜΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΧΑΜΠΑΡΙ ΤΙ ΣΥΜΒΑΝΕΙ?

Είναι πραγματικά λυπηρό η ΕΠΕ να σέρνεται πίσω απο τις απόψεις του Μουζαχεντίν της Κρήτης.

Gnirut

Παράθεση από: Vangelis στις 31 Μαρ 2011, 01:46:09 ΠΜ
Είναι πραγματικά λυπηρό η ΕΠΕ να σέρνεται πίσω απο τις απόψεις του Μουζαχεντίν της Κρήτης.

Ποιος είναι ο Μουτζαχεντίν της Κρήτης;

tdrivas

γιατί να αποκλείσουμε το ενδεχόμενο να δίνουν 5+1 μαθήματα για της εισαγωγή στις σχολές ???
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

geokra

Και γιατί τέτοιο μένος και εμπάθεια στην ανακοίνωση κατά της ΠΕΚΑΠ; μπορεί κάποιος να μας το εξηγήσει; τι έχει γίνει, ίσως 'παρασκηνιακά', που οι πολλοί δεν το γνωρίζουμε;
Παράθεση από: Gnirut στις 31 Μαρ 2011, 02:04:19 ΠΜ
Ποιος είναι ο Μουτζαχεντίν της Κρήτης;

ntzios kostas

Πιστεύω ότι αυτά όλα είναι άσχετα με το Σχέδιο Προγράμματος για το Λύκειο και προτείνω κάποιον από τους διαχειριστές να τα διαγράψουν. Πολλοί θέλουν να ενημερωθούν για το λύκειο και να εκφράσουν σκέψεις κ.τλ. και βλέπουν αυτές τις αηδίες.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Πέτρος Κ.

Παράθεση από: Wizard στις 30 Μαρ 2011, 09:52:30 ΜΜ
Συνάδελφε, ίσως με ειρωνεύεσαι, ίσως το εννοείς, πάντως ούτε εννοούσα να εμπλακούμε στο σχέδιο έρευνας με δική μας θέληση, ούτε να πάρουμε κι άλλες αναθέσεις, αλλά να μάθουμε αν θα εμπλακούμε στο σχέδιο έρευνας και να μην χάσουμε τα δικά μας μαθήματα (π.χ. εφαρμογές Πληροφορικής).

Όχι,  όχι.. δεν ειρωνεύομαι καθόλου... αρχικά πραγματικά πιστεύω ότι ξαναμοιράζεται η πίτα (νεα μαθήματα, νεες αναθέσεις...), και στην ουσία ήθελα να συμπληρώσω τα λεγόμενά σου (ή γραφόμενα, πιο σωστά).

Όσο για το μάθημα της Λογικής αυτή τη στιγμή το έχουν οι ΠΕ03 και οι ΠΕ33. Πιστεύω ακράδαντα ότι μπορούμε να το έχουμε και εμείς τουλάχιστον ως 2η ανάθεση. Το Logicomix (και τον κ. Παπαδημητρίου) το παρέθεσα ως συμπλήρωμα στην άποψης μου.   :)

Keep Growing

Να πάψουν επιτέλους οι εκκρίσεις χολής, ένθεν και ένθεν.
Έχουμε τη Διαμαντοπούλου (στον ΑΝΤ1 πριν από λίγο) να μας χωρίζει πάλι σε καλούς (αυτούς που δεν απεργούν) και κακούς (αυτούς που απεργούν) από τη μία και από την άλλη την εμμονή κάποιων συναδέλφων να σπέρνουν διασπαστικές λογικές σε κρίσιμες περιόδους για την ίδια την ύπαρξη του κλάδου των εκπαιδευτικών Πληροφορικής.
Απογοήτευση.  :(
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

iliasthes

Παράθεση από: spin στις 30 Μαρ 2011, 11:16:04 ΜΜ
... και (ενδεχομένως) δεύτερη ανάθεση στην "Τεχνολογία και Ανάπτυξη".


Συνάδελφε αν το συγκεκριμένο μάθημα είναι παρόμοιο με το αντίστοιχο των ΕΠΑΛ, δε νομίζω πως θα μπροούσαμε να έχουμε οποιαδήποτε σχέση. Μήπως το μπερδεύεις με το μάθημα "Στοιχεία Τεχνολογίας";

Θα ήθελα να επισημάνω και κάτι που δεν σχετίζεται με την Πληροφορική, αλλά γενικά με τη νέα πρόταση του Υπουργείου. Ενώ σε πρώτη ανάγνωση μου άρεσε η ιδέα των εργασιών, με μια δεύτερη σκέψη, πιστεύω οτι θα αποτελέσει την αφορμή για την ανάπτυξη μιας ανήθικης κατά τη γνώμη μου δραστηριότητας. Την αγοραπωλησία έτοιμων εργασιών. Δίπλα σε κάθε σχολείο θα ξεφυτρώσεις Project shops, ή και κάποια φροντιστήρια για να επιβιώσουν από τον ανταγωνισμό θα αναγκαστούν να προσφέρουν και αυτή την υπηρεσία. Τόσο η ελληνική νοοτροπία όσο και η διεθνής εμπειρία εγγυώνται οτι δυστυχώς θα πρέπει να περιμένουμε αυτό το φαινόμενο.




Katsadouros_Dhm

Παράθεση από: ntzios kostas στις 31 Μαρ 2011, 12:48:31 ΠΜ
Τα πράγματα είναι αρκετά θολά για το τι πρόκειται να δίνεται στην Γ' Λυκείου. Σίγουρο θεωρώ ότι θα είμαστε στα μαθήματα για τις πολυτεχνικές σχολές και σχολές Πληροφορικής από την Α κατεύθυνση. Αν τα μαθήματα είναι 4+1 την έκθεση (το οποίο και θεωρώ πιο πιθανό)  τότε ίσως είμαστε και στην ΑΒ κατεύθυνση και σε περισσότερες σχολές τις A
Νομίζω ότι αν τα μαθήματα είναι 4+1 (που θεωρώ και το πιο πιθανό), από την Α θα είναι Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία και Βιολογία ή Επιστήμη Υπολογιστών ( και εδώ θα γίνεται ο διαχωρισμός για Σχολές) και από την ΑΒ Κατεύθυνση η Ιστορία (είναι 5ωρο), τα Μαθηματικά, και το πακέτο των 2 μαθημάτων. Οι εφαρμογές Πληροφορικής δε νομίζω να αποτελέσει πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα. (Μακάρι να κάνω λάθος).
Να πω και γω να μην υπάρξει εφησυχασμός γιατί μπορεί να αρχίσουν οι εκπτώσεις στις ώρες. Θυμίζω και γω την εποχή Αρσένη που ξεκινήσαμε με 2 μαθήματα και καταλήξαμε με 1.

Wizard

Παράθεση από: pepe στις 31 Μαρ 2011, 09:03:45 ΠΜ
Όχι,  όχι.. δεν ειρωνεύομαι καθόλου... αρχικά πραγματικά πιστεύω ότι ξαναμοιράζεται η πίτα (νεα μαθήματα, νεες αναθέσεις...), και στην ουσία ήθελα να συμπληρώσω τα λεγόμενά σου (ή γραφόμενα, πιο σωστά).

Όσο για το μάθημα της Λογικής αυτή τη στιγμή το έχουν οι ΠΕ03 και οι ΠΕ33. Πιστεύω ακράδαντα ότι μπορούμε να το έχουμε και εμείς τουλάχιστον ως 2η ανάθεση. Το Logicomix (και τον κ. Παπαδημητρίου) το παρέθεσα ως συμπλήρωμα στην άποψης μου.   :)

Κανένα πρόβλημα συνάδελφε! Ήταν μια ατυχής παρερμηνεία εκ μέρους μου! Και συμφωνώ με αυτά που λες για τη Λογική.  ;)

P.Tsiotakis

Παράθεση από: lariseos στις 30 Μαρ 2011, 11:57:35 ΜΜ
Μωραίνει Κύριος όν βούλεται απωλέσαι!
ή
κάποιοι χάκεψαν το site της ΕΠΕ

ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΓΑΖΟΥΝ ΤΕΤΟΙΑ ΑΝΑΚΟΊΝΩΣΗ ΕΙΔΙΚΑ ΣΗΜΕΡΑ!
http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=467

ΑΚΟΜΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΧΑΜΠΑΡΙ ΤΙ ΣΥΜΒΑΝΕΙ?

Μα τους Ντάλτον και τον Ραν Ταν Πλαν

την Κυριακή στις 11:00 στο συνέδριο, θα υπάρχει εκπρόσωπος της ΕΠΕ για να προωθήσει τη συγχώνευση ενώσεων;

Stefania

Πηγαίναμε για ολοκληρωτική εξαφάνιση στο Λύκειο. Οι αντιδράσεις έφεραν αυτά που έφεραν και νομίζω είμαστε καλύτερα από ότι πριν. Ειδικά με την αυξημένη βαρύτητα που λογικά θα έχει η πληροφορική στις τεχνολογικές – πολυτεχνικές σχολές. Και αν καταφέρουμε και αναλάβουμε το σχέδιο έρευνας* (ή μέρος αυτού), τότε θα μιλάμε σχεδόν για διπλασιασμό ωρών (ποιοτικό και ποσοτικό).

Πολλά μπράβο στην ΠΕΚΑΠ. Πολλά μπράβο σε όσους πήγαν στην διαμαρτυρία στο Υπουργείο και στη συνέλευση μετά της ΠΕΚΑΠ. Μπράβο στους συναδέλφους που αντάλλαξαν απόψεις και πρότειναν λύσεις μέσα στο στέκι.

Ξεχωριστή αναφορά στον κύριο Κουνάδη. Βρέθηκε ανάμεσα σε διασταυρούμενα πυρά και  είχε την υπομονή να απαντά στον καθένα ξεχωριστά, (ακόμα και σε αυτούς που τον κατηγορούσαν!!!). Δεν έχασε την ψυχραιμία του και από την πρώτη στιγμή παρακολουθούσε το θέμα 24/7. Άπειρα μπράβο.

Οι μάχες πρέπει να συνεχιστούν. Έχουμε μπροστά μας δημοτικά, γυμνάσια και τεχνολογικά λύκεια. Παντού πληροφορική που να τη διδάσκουν μόνο πληροφορικοί.

*Για το σχέδιο έρευνας και με κάποιο diagramming software μαζί με το μαθητή, σχεδιάζουμε ένα διάγραμμα για την εργασία. Τον καθοδηγούμε να αντλήσει πληροφορίες και από το διαδίκτυο. Προσπαθούμε να βάλουμε σε μια σειρά την σκέψη του (άνετα εκεί μπορούμε να του μιλήσουμε για την αξία της αλγοριθμικής και να τον "προσηλυτίσουμε" ωστε να διαλεξει την επιστήμη των υπολογιστών στην Β Λυκείου  ;D). Βοηθάμε στην παρουσίαση (είτε είναι σε κείμενο να έχει στυλ πτυχιακής εργασίας, είτε σε πρόγραμμα παρουσίασης, είτε στην ιστοσελίδα του σχολείου). Διάβαζα ότι έχουμε τα περισσότερα μεταπτυχιακά σαν ΠΕ19-ΠΕ20. Ευκαιρία να βάλουμε και δικλίδα ότι όποιος αναλαμβάνει project σαν πρώτη ανάθεση, να έχει μεταπτυχιακό, ξένες γλώσσες. Και εννοείται βαθύτερες γνώσεις υπολογιστών και όχι ψευτοεπιμορφώσεις Α και Β επιπέδου. Αν βρεθούν συνάδελφοι άλλων κλάδων με όλα τα παραπάνω, τότε ας τα αναλάβουν αυτοί. Αλλιώς ποιοι;  ;)

lariseos

Παράθεση από: Keep Growing στις 31 Μαρ 2011, 09:06:18 ΠΜ
Να πάψουν επιτέλους οι εκκρίσεις χολής, ένθεν και ένθεν.

Εγώ βλέπω έκκριση χολής μόνο από το ένα ένθεν. Δεν είδα ποτέ το ΔΣ της ΠΕΚΑΠ να κατηγορεί την ΕΠΕ για όσα κάνει και ΔΕΝ κάνει
Το ΔΣ της ΕΠΕ ας μας πει γιατί αυτό το διαχρονικό μένος και ειδικά χθες. Μάλλον επειδή δεν τους βγήκε η κρυφή ελπίδα να θαφτεί τελείως η πληροφορική στο λύκειο  και να βρουν πάτημα να ριξουν την ευθύνη στην ΠΕΚΑΠ και όχι στο υπουργείο.