Τελευταία μηνύματα

#1
Γ΄ Λυκείου / Απ: Επαναληπτικό διαγώνισμα γι...
Τελευταίο μήνυμα από Κανένας - Σήμερα στις 01:08:11 ΜΜ
Επισυνάπτεται αρχείο txt με το πρόγραμμα του Δ Θέματος, όπου
τα ονόματα των σταθμών των 3 γραμμών του μετρό έχουν εισαχθεί με εκχωρήσεις,
για τη διευκόλυνση δοκιμαστικών εκτελέσεων.
#2
Θεωρία / Απ: Πολυμορφισμός
Τελευταίο μήνυμα από epsilonXi - Σήμερα στις 12:34:50 ΜΜ
Παράθεση από: akalest0s στις Σήμερα στις 12:23:52 ΠΜυγ> αφήνω έξω τα 'τεχνικά' ζητήματα, όπως ότι μιλάει για μέθοδο, δείχνει διαδικασία και καλεί με ΚΑΛΕΣΕ την συνάρτηση..
χίλια δίκια έχεις
#3
Μετά το Λύκειο / Απ: Επιλογή τμήματος
Τελευταίο μήνυμα από gpapargi - Σήμερα στις 11:28:33 ΠΜ
Παράθεση από: pgrontas στις Χθες στις 09:22:08 ΜΜΑυτό προσφέρεται παραδοσιακά στο ΕΚΠΑ και στο Επιστήμης Υπολογιστών στην Κρήτη. Όμως, και εδώ θα διαφωνήσω λίγο με το Γιώργο, και στα τμήματα μηχανικών υπάρχει και υπήρχε αρκετή θεωρία. Στο ΕΜΠ πχ. δημιουργήθηκε από τις πρώτες και υπάρχει ακόμα μια από τις καλύτερες ομάδες θεωρητικής πληροφορικής. Το ίδιο και στην Πάτρα. Ακόμα και το ΟΠΑ τα τελευταία χρόνια έχει.
Το ΕΜΠ δεν το ανέφερα γιατί το εξαίρεσε αρχικά ο Αχιλλέας λόγω μορίων. Εϊναι γνωστό για το επίπεδο της θεωρητικής. ΈΠιασα την Πάτρα γιατί είναι ένα παραδοσιακό τμήμα μηχανικών με προσιτά μόρια. Δεν είπα ότι υστερεί κάπου. Απλά ανέφερα ότι θα έχει και μαθήματα κυκλωμάτων και ηλεκτρονικής που ενδεχομένως να μη θέλει κάποιος να μπλάξει. Αυτό είναι μια γνωστή ιστορία για τα τμήματα μηχανικών. Μπορεί πχ να μπεις ηλεκτρολόγους ΕΜΠ  για πληροφορική (λόγω του ότι είναι η σχολή με τα πιο πολλά μόρια) και να δεις μέσα ότι υπάρχουν πολλά μαθήματα που δε θα ήθελες να ασχοληθείς πχ ηλεκτρονική, κυκλώματα κλπ.

Για τη διάκριση μεταξύ ΕΚΠΑ-Κρήτη από τη μια μεριά και ΟΠΑ-ΠΑΠΕΙ από την άλλη θα έλεγα χωρίς να είμαι απόλυτος ότι σε ΕΚΠΑ-Κρήτη είναι πιο πολύ computer science ενώ σε ΟΠΑ-ΠΑΠΕΙ είναι πιο πολύ εφαρμογές. Προσοχή... υα μαθήματα της θεωρητικής υπάρχουν παντού, μιλάω κυρίως για νοοτροπία σχολής. Πχ σε ΕΚΠΑ-Κρήτη θα ξεκινήσουν εισαγωγή στον προγραμματισμό σε C, θα κάνουν δείκτες. Στο ΟΠΑ θα ξεκινήσουν σε Python και μετά Java. Θα δώσουν έμφαση σε γλώσσες, κάτι που δε δείχνει να συμβαίνει στο ΕΚΠΑ.
Σε ΕΚΠΑ και Κρήτη έχουν φυσική ενώ σε ΟΠΑ έχουν οικονομικά. Φαίνεται δηλαδή η νοοτροπία του τμήματος και τα  τμήματα που βρίσκονται "δίπλα".

Νομίζω ότι ο Αχιλλέας θα πρέπει να δει τους οδηγούς σπουδών. Επίσης καλό είναι να κρατήσει και τις σχολές Πάτρας, Κρήτης και Παπει σα σχολές πολύ καλού επιπέδου με (μια από κάθε είδος) με προσιτά μόρια. Πχ αν θες computer science και δε γράψεις πολύ καλά, το CSD της Κρήτης είναι κορυφαία επιλογή που έχει λίγα μόρια καθαρά λόγω επαρχίας. Το ίδιο και η Πάτρα  αν θέλεις σχολή μηχανικών.
#4
Γ΄ Λυκείου / Απ: διαγραφή κόμβου απο δέντρο
Τελευταίο μήνυμα από akalest0s - Σήμερα στις 12:47:30 ΠΜ
Στο βιβλίο δεν υπάρχει κάποιο σχετικό παράδειγμα. Πρέπει να αντλήσεις από την "βιβλιογραφία", όπως στο παράδειγμα που παρέθεσε ο dpa2006. 
Υποτίθεται ότι δεν μπορούν να ζητήσουν τέτοια "λεπτομέρεια", αφού δεν υπάρχει ανάλογο κομμάτι στο βιβλίο. 
Δηλαδή, τέτοια διαγραφή μπορεί κάλλιστα να ζητηθεί, αλλά όχι με "λεπτομερή" εξήγηση. 
Μια εξήγηση τύπου "θα γίνει αναδιάταξη ώστε να προκύπτει ξανά ΔΔΑ", μπορεί να ζητηθεί. 
Μπορεί επίσης να ζητηθεί να γίνει σχεδιασμός μιας πιθανής εκδοχής του δένδρου μετά την διαγραφή, ώστε να δείχνει ο μαθητής πως θα έπρεπε να είναι.
#5
Θεωρία / Απ: Πολυμορφισμός
Τελευταίο μήνυμα από akalest0s - Σήμερα στις 12:23:52 ΠΜ
Σε συνέχεια του αρχικού προβληματισμού (έστω και μετά από 2 χρόνια), μια ερώτηση:
Στο τελευταίο παράδειγμα με τα νιάου και τα γαβ γαβ, συμπληρωματικό μαθητή, σελίδα 108, το ότι παρουσιάζει την ΑναπαραγωγήΉχου() ως πολυμορφική, θεωρείτε ότι είναι εύστοχο παράδειγμα;
Εννοώ:

Η κλήση μιας μεθόδου με διαφορετικό όρισμα (διαφορετικό αρχείο mp4, εν προκειμένω), είναι πολυμορφισμός; Δεν είναι ακριβώς ο ίδιος "τρόπος υλοποίησης"; Ποιο εργαλείο ή ποια λειτουργία άλλαξε, για να το θεωρήσουμε πολυμορφισμό;

κατ' επέκταση, αν αυτό είναι πολυμορφισμός, τότε το:
ΓΡΑΨΕ ΗΜ(30)
ΓΡΑΨΕ ΗΜ(45)
γιατί δεν είναι;
ή κάθε υποπρόγραμμα τελικά εννοεί ότι είναι πολυμορφικό, απλά επειδή μπορεί να κληθεί με διαφορετική τιμή;

υγ> αφήνω έξω τα 'τεχνικά' ζητήματα, όπως ότι μιλάει για μέθοδο, δείχνει διαδικασία και καλεί με ΚΑΛΕΣΕ την συνάρτηση..
#6
Δομές δεδομένων / Απ: Δένδρο: Μια ακμή δεν σημαί...
Τελευταίο μήνυμα από akalest0s - Χθες στις 11:55:19 ΜΜ
.
#7
Δομές δεδομένων / Απ: Δένδρο: Μια ακμή δεν σημαί...
Τελευταίο μήνυμα από akalest0s - Χθες στις 11:54:43 ΜΜ
Παράθεση από: petrosp13 στις 25 Φεβ 2024, 11:49:28 ΜΜΚαι η πλάκα είναι ότι για 20 χρόνια φωνάζουμε για το κακογραμμένο βασικό βιβλίο και τελικά και το καινούριο έχει αρκετά προβληματικά σημεία...
Το "αρκετά" είναι ο πιο επιεικής χαρακτηρισμός που μπορώ να φανταστώ!

@gpapargi
Το πρόβλημα που (με τραβηγμένο -αλλά όχι λανθασμένο- τρόπο) θίγει ο ApoAntonis, είναι ότι η διατύπωση του (2) αφήνει περιθώριο για πολλαπλούς γονείς p οι οποίοι έχουν μοναδική ακμή προς τον κόμβο c. Προφανώς δεν θέλαν να πουν αυτό, αλλά.. τους ξέφυγε. Ευτυχώς δεν εξετάζεται σε πανελλήνιες το μάθημα. Φαντάζεσαι;
#8
Μετά το Λύκειο / Απ: Επιλογή τμήματος
Τελευταίο μήνυμα από pgrontas - Χθες στις 09:22:08 ΜΜ
Παράθεση από: Αχιλλέας στις Χθες στις 02:27:20 ΜΜΟκευ ,θα μπορούσες να πεις δυο λόγια παραπάνω για αυτό ;Επειδή δεν έχω ιδέα ως ένας απλός μαθητής ,έχει επαγγελματική αποκατάσταση;;και ποιο τμήμα προσφέρει κατάλληλες σπουδές;
Αυτό που εννοώ είναι ότι μην εξειδικευτείς μόνο σε οτιδήποτε σου φαίνεται ότι έχει άμεσο αντίκτυπο στην αγορά εργασίας (πχ. την τάδε hot γλώσσα προγραμματισμού). Να εμβαθύνεις στη μαθηματική θεωρία πίσω από αυτό (πχ. στη θεωρία τύπων) γιατί αυτό έχει διαχρονική ισχύ και οδηγεί και σε καινούρια πράγματα που όταν γίνουν εσύ θα είσαι μπροστά.

Αυτό προσφέρεται παραδοσιακά στο ΕΚΠΑ και στο Επιστήμης Υπολογιστών στην Κρήτη. Όμως, και εδώ θα διαφωνήσω λίγο με το Γιώργο, και στα τμήματα μηχανικών υπάρχει και υπήρχε αρκετή θεωρία. Στο ΕΜΠ πχ. δημιουργήθηκε από τις πρώτες και υπάρχει ακόμα μια από τις καλύτερες ομάδες θεωρητικής πληροφορικής. Το ίδιο και στην Πάτρα. Ακόμα και το ΟΠΑ τα τελευταία χρόνια έχει.

Το σχολιό μου λοιπόν δεν αφορούσε συγκεκριμένο τμήμα, αλλά το attitude που θα πρέπει να έχεις κατά τη διάρκεια των σπουδών σου.


#9
Μετά το Λύκειο / Απ: Επιλογή τμήματος
Τελευταίο μήνυμα από gpapargi - Χθες στις 03:34:29 ΜΜ
Νομίζω μια καλή πρώτη σκέψη είναι να ξεκαθαρίσεις αν θέλεις τμήμα μηχανικών ή όχι. Δες πχ τον οδηγό σπουδών του τμήματος μηχανικών  ΗΥ και πληροφορικής Πάτρας. Σε σχέση με ένα τμήμα πανεπιστημιακό, θα έχει πιο πολύ κυκλώματα, εργαστήριο, ηλεκτρονική κλπ. 
Υπάρχουν τα πανεπιστημιακά τμήματα computer science στα οποία νομίζω ξεχωρίζουν το ΕΚΠΑ στην Αθήνα και το cSD της Κρήτης. 
Υπάρχουν και τμήματα πληροφορικής που δίνουν έμφαση στον προγραμματισμό, δηλαδή θα μάθεις γλώσσες και είναι πιο εφαρμοσμένα, πχ ΟΠΑ και ΠΑΠΕΙ. 
Δεν είναι απόλυτοι οι διαχωρισμοί. Πρέπει να δεις πιο πολύ τι σε ενδιαφέρει.   
Θα σου έλεγα να δεις ενδεικτικά οδηγούς σπουδών για τους μηχανικούς ΗΥ και Πληροφορικής Πάτρας, για το τμήμα πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών Αθήνας, για το επιστήμης υπολογιστών Κρήτης και για τα τμήματα πληροφορικής σε ΟΠΑ και ΠΑΠΕΙ. Δες τα μαθήματα που έχουν. Δες τι σε ενδιαφέρει. Από εκεί θα ξεκινήσεις. 

Επίσης σημασία έχει και που μένεις. Θέλεις κοντά; Θέλεις μακριά; Πας επαρχία;
#10
Linux / Απ: Τέλος υποστήριξης Ubuntu/L...
Τελευταίο μήνυμα από falexakos - Χθες στις 02:47:56 ΜΜ
Οι Πληροφορικοί σε κάθε Νομό, ας προσπαθήσουμε (έστω) να εκμαιεύσουμε σχετικά ψηφίσματα απ' τις ντόπιες ΕΛΜΕ/Συλλόγους Δασκάλων ! Μην ξεχνάμε δηλ. και τους συνδικαλιστικούς μας φορείς. Εάν μαζευτούν αρκετά ψηφίσματα, θα αναγκαστούν οι δυο (2) Ομοσπονδίες (ΟΛΜΕ & ΔΟΕ) να προβληματιστούν σχετικά (αν μη τι άλλο). Στις τόσες *σφαλιάρες* που δέχεται ο κλάδος -τόσο των ΠΕ86, όσο και συλλήβδην των Εκπαιδευτικών- ας έχουμε στον νου ότι κάθε αντίδραση μετράει! ;)
Λέω εγώ τώρα...

ΥΓ Και να μην περιμένουμε πολλά από Συμβούλους Πληροφορικής (πολλώ δε μάλλον άλλης ειδικότητας) που έχουν 15+ χρόνια να μπουν σε τάξη ή εργαστήριο!