Λάθος θέμα στις εξετάσεις ;;

Ξεκίνησε από Sergio, 20 Ιαν 2011, 04:31:10 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Vangelis

Το πρόβλημα Σέργιε είναι να μην γίνει  ιστορία το μάθημα ΑΕΠΠ
Συμφωνώ πάντως με την διατύπωση.

Sergio

Παράθεση από: Vangelis στις 01 Φεβ 2011, 01:04:30 ΠΜ
Το πρόβλημα Σέργιε είναι να μην γίνει  ιστορία το μάθημα ΑΕΠΠ
Συμφωνώ πάντως με την διατύπωση.

Συμφωνώ, περισσότερο από απόλυτα, με τον .. ορισμό του προβλήματος Βαγγέλη.

Και όχι για συντεχνιακούς λόγους, αλλά επειδή έχω πλέον πειστεί ότι το συγκεκριμένο μάθημα είναι ένα στολίδι για την παιδεία και μία εξαιρετική ευκαιρία για τους τελειόφοιτους του Λυκείου να αναπτύξουν ικανότητες επίλυσης προβλημάτων γενικής μορφής, και δεξιότητες απαραίτητες για τον ενεργό πολίτη που (υποτίθεται) προετοιμάζουμε..

Αυτό ακριβώς είχαμε υποστηρίξει και στο 5ο συνέδριο της ΕΤΠΕ στη Θεσσαλονίκη το 2006. Και οι δυό μας είμασταν στο panel, αλλά δυστυχώς το ακροατήριο minimal.. Ακόμα δε μπορώ να καταλάβω πώς απήχαν τόσο φωναχτά οι συνάδελφοι από εκείνη τη Συζήτηση Ομάδας Ειδικού Ενδιαφέροντος που με τόσο κόπο είχαμε προετοιμάσει στον απόηχο της τόσο επιτυχημένης Στρογγυλής τράπεζας στην Κόρινθο, ένα χρόνο νωρίτερα, την εντυπωσιακή συμμετοχή συναδέλφων στην τόσο ενδιαφέρουσα συζήτηση που ακολούθησε.

Με τα νέα τεκταινόμενα όμως στο χώρο της παιδείας και ειδικά στο χώρο του Γενικού Λυκείου, δεν ξέρω αν η ουσία θα επικρατήσει στο σχεδιασμό ή αν θα θυσιαστεί σε βάρος άλλων προτεραιοτήτων.  Παρά το γεγονός ότι κάποιες στιγμές ενεργούμε ανώριμα, ίσως παρορμητικά, και βγάζουμε τα μάτια μας (έχουν ακουστεί από καλοθελητές και σχόλια της μορφής ".. 10 χρόνια τώρα και ακόμα δεν έχουν καταλάβει ΤΙ διδάσκουν.."), θέλω να πιστεύω ότι στο μυαλό όλων είναι το καλό του μαθήματος.  Και βλέπω πως όταν υπάρχει διάθεση, όταν τα επιχειρήματα γίνονται σοβαρά και η συζήτηση κόσμια, βγαίνει άκρη.

Όμως το θέμα είναι ποιος θα βρεθεί στην κατάλληλη θέση να υποστηρίξει, να επιμείνει, να υπομείνει ώστε να γίνει το καλύτερο για την εκπαίδευση.. Γιατί όλοι μας ξέρουμε πως το συνολικό reset, που ανατρέπει τα πάντα σε ένα χώρο, συχνά έχει και θύματα «άμαχους πολίτες».  Όμως και οι δυο μας ξέρουμε από χέρι, πως όταν υπάρχουν επιχειρήματα, κόσμια και τεκμηριωμένη προσέγγιση στην επιδίωξη του στόχου, και πάνω απ' όλα ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση, πολλά μπορούν να αλλάξουν (ή, στην περίπτωσή μας.. να μην αλλάξουν, ή καλύτερα να βελτιωθούν).

Ζωντανό παράδειγμα, το θέμα του χώρου συζήτησης συντονιστών βαθμολόγησης που είχαμε αρχικά προτείνει το 2005 στην Κόρινθο και φαίνεται στις τελευταίες σελίδες της παρουσίασης.  Το δοκιμάσαμε στο φιλόξενο Στέκι την επόμενη χρονιά (2006), το τεκμηριώσαμε στη Σύρο ένα χρόνο αργότερα (2007) και δεν έγινε τίποτα.. Όμως, η ιδέα υπήρχε, το πείραμα έγινε, τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν και όταν βρέθηκε η ευκαιρία, η ιδέα έγινε πράξη.. το 2009 (πιλοτικά) και το 2010 σε πλήρη έκταση.

Το θέμα είναι αν, στην παρούσα φάση, υπάρχει κάποιος που έχει τη διάθεση, την υπομονή και την επιμονή να υποστηρίξει το συμφέρον την εκπαίδευσης από την παραμονή αυτού του αντικειμένου στο λύκειο και, γιατί όχι, την αναβάθμισή του.

Ελπίζω να υπάρχει.. (κάτι .. δηλώσεις της μορφής «Αυτή η ΑΕΠΠ δεν χωνεύεται φούσκωσα!» λίγο με ανησυχούν αλλά το θεωρώ εντελώς τυχαίο.. και ναι, ΝΟΜΙΖΩ :D )
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

pfan

Πύρζα Φανή
Καθηγήτρια Πληροφορικής