Δυσκολίες - Προβλήματα στη Διδασκαλία των Τ.Π.Ε. στα 800 Ολοήμερα με Ε.Α.Ε.Π.

Ξεκίνησε από tom, 25 Σεπ 2010, 05:50:05 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

tom

Παράθεση από: peter13 στις 27 Σεπ 2010, 10:58:17 ΜΜ
http://pekap.blogspot.com/2010/09/blog-post_13.html
Αυτό που κατάλαβα διαβάζοντας την ανακοίνωση της ΠΕΚΑΠ είναι το εξής:

Το μάθημα δεν είναι θεσμοθετημένο ως εργαστηριακό αλλά αυτό δε σημαίνει ότι  απαγορεύεται να γίνεται έτσι. Μάλιστα είναι επιθυμητό και αναγκαίο.

Η θεσμοθέτηση έχει να κάνει με το σπάσιμο των τμημάτων και την ύπαρξη δεύτερου καθηγητή καθώς και με τον ορισμό Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ. Αυτά κάποια στιγμή θα ξεκαθαριστούν.
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

tom

Παράθεση από: atogia στις 28 Σεπ 2010, 03:08:35 ΜΜ
Αυτο που συζητησα ειναι μια δειγματικη διδασκαλεια στο Δ.Σ. του Tom, οπως συμβαινει συνηθως στον χωρο της εκπαιδευσης οταν συμβαινουν αλλαγες...Εδω βεβαια μιλαμε για νεο μαθημα....Οποτε σιγουρα κατα την διαρκεια της επιμορφωσης μας θα γινουν δειγματικες διδασκαλειες. Προτεινω λοιπον, αν και ο ιδιος φυσικα δεν διαφωνει, να μας κανει μια δειγματικη στο Δημοτικο Σχολειο πυ τόδιδασκει ....Αληθεια το Δ.Σ. βρισκεται ενος Αττικης ???

Η επιμόρφωση των καθηγητών πληροφορικής, που είναι προγραμματισμένη να γίνει, αποτελεί οργανωμένη και όχι αποσπασματική και τυχαία διαδικασία. Αλίμονο αν ο καθένας ξεκινούσε να δίνει δειγματικές διδασκαλίες, πρόχειρα και ανεξάρτητα. Φαντάζομαι ότι οι επιμορφωτές θα είναι είτε δάσκαλοι με ειδίκευση στις ΤΠΕ είτε πανεπιστημιακοί από παιδαγωγικά τμήματα με αντικείμενο ειδίκευσης τις νέες τεχνολογίες. Αν ισχύει αυτό μάλλον εγώ πρέπει να επιμορφωθώ και όχι να επιμορφώσω.  :)  Αυτό που μπορώ να κάνω μέχρι τότε είναι να μοιράζομαι τις εμπειρίες μου με συναδέλφους, να συζητάω για προβλήματα που προκύπτουν κτλ. Και φυσικά όποτε ο ελεύθερος χρόνος το επιτρέπει.

Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

black21

Νιώθω άβολα να συζητώ για μεθόδους αποδοτικής μάθησης όταν καλούμαι να διδάξω σε τάξη 27 ατόμων (και βάλε) με 10 υπολογιστές. Απαράδεκτη κατάσταση. Το μεγαλύτερο μέρος του μαθήματος αναλώνεται σε φωνές και παρατηρήσεις για ησυχία.
Βιασύνη για την παρουσίαση του "νέου σχολείου" με βασικό σκοπό τον εντυπωσιασμό και μόνο. Ελλιπέστατο πρόγραμμα σπουδών (ιδιαίτερα στην Α' και Β' Δημοτικού) το οποίο ουσιαστικά "καλεί" τους εκπαιδευτικούς να αυτοσχεδιάσουν. Έτσι δεν γίνεται. Δεν υπάρχει καθοδήγηση, δεν υπάρχει παιδαγωγική προσέγγιση, δεν υπάρχει προγραμματισμός. Νιώθω ότι κλήθηκα για να χτίσω - και εγώ - την εικόνα κάποιων υψηλά ιστάμενων.
Δυστυχώς προβλέπω ότι σε λίγο διάστημα ο ρόλος μας θα περιοριστεί σε αυτόν του "φύλακα" και μόνο... 

ed

Παράθεση από: black21 στις 28 Σεπ 2010, 07:30:09 ΜΜ
Νιώθω άβολα να συζητώ για μεθόδους αποδοτικής μάθησης όταν καλούμαι να διδάξω σε τάξη 27 ατόμων (και βάλε) με 10 υπολογιστές. Απαράδεκτη κατάσταση. Το μεγαλύτερο μέρος του μαθήματος αναλώνεται σε φωνές και παρατηρήσεις για ησυχία.
Βιασύνη για την παρουσίαση του "νέου σχολείου" με βασικό σκοπό τον εντυπωσιασμό και μόνο. Ελλιπέστατο πρόγραμμα σπουδών (ιδιαίτερα στην Α' και Β' Δημοτικού) το οποίο ουσιαστικά "καλεί" τους εκπαιδευτικούς να αυτοσχεδιάσουν. Έτσι δεν γίνεται. Δεν υπάρχει καθοδήγηση, δεν υπάρχει παιδαγωγική προσέγγιση, δεν υπάρχει προγραμματισμός. Νιώθω ότι κλήθηκα για να χτίσω - και εγώ - την εικόνα κάποιων υψηλά ιστάμενων.
Δυστυχώς προβλέπω ότι σε λίγο διάστημα ο ρόλος μας θα περιοριστεί σε αυτόν του "φύλακα" και μόνο...

Δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω απόλυτα...

atogia

τομ ΣΥΓΝΩΜΗ πραγματικα .Μπερδεψα τα μυνηματα σου  με αλλον..
Παραθεση στην παραθεση βλεπεις




atogia

Προσπαθουμε να μαζεψουμε προβληματα και να τα παρουσιασουμε...

τελικα ομως πιστευετε ως πληροφορικοι οτι
- το ΑΠΣ ειναι ικανοποιητικο,
- οτι τα εργαστηρια που υπαρχουν στα Δ.Σ ειναι ικανα να παραγουν μαθηση,
- οτι το μαθημα δεν ειναι αναγκη να ειναι εργαστηριακο αλλα θεωρητικο (παροτι ο κυριος τροπος μαθησης πληροφορικης ειναι επείδειξη και εφαρμογη -γιαυτο αλλωστε οριστηκε εραγστηριακο στην Δ.Ε.-)
- Σε ταξη 25-27 παιδιων μπορει να γινει μαθημα (ενω στην Δ.Ε. αυτο δεν ισχυει)
- δεν χρειαζεται υπευθυνος εξοπλισμου στα Δ.Σ. (Η/Υ ROUTER ΚΛΠ)
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

tom

Παράθεση από: atogia στις 29 Σεπ 2010, 07:43:30 ΠΜ
τομ ΣΥΓΝΩΜΗ πραγματικα .Μπερδεψα τα μυνηματα σου  με αλλον..
Παραθεση στην παραθεση βλεπεις
Δεκτή. Σε ένα forum θα πρέπει να υπάρχει δημοκρατία ως προς τη διατύπωση και την υπεράσπιση μιας άποψης δημόσια, μέχρι το σημείο που δεν επηρεάζει κάποιον προσωπικά. Επίσης να επισημάνω ότι επειδή το forum είναι απρόσωπο, πολλές φορές κάποιοι μπορούν να παρεξηγηθούν εύκολα, έστω και αν έχουν τις καλύτερες προθέσεις. Συνεπώς θα πρέπει να υπάρχει προσοχή όταν απυθυνόμαστε σε άλλους για να τους κρίνουμε προσωπικά. Δυστυχώς τα πλεονεκτήματα του απ΄ ευθείας διαλόγου είναι αναντικατάστατα.

Το θέμα της αντιπαράθεσης κλείνει εδώ και συνεχίζουμε να διοχετεύουμε την ενέργειά μας σε πιο δημιουργικά θέματα.
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

black21

Ήρθε ο συμβουλος της πρωτοβάθμιας στο σχολείο και αναφέρθηκαν κάποια από τα παραπάνω. Μου είπε ότι τα laptop έρχονται για να χρησιμοποιηθούν μέσα στην τάξη. Εξήγησα ότι κάτι τέτοιο είναι σχεδόν αδύνατο, διότι προκύπτουν τεχνικές δυσκολίες (μεταφορά, εκτέλεση προγραμμάτων από κεντρικό υπολογιστή, δικτύωση κ.λπ.). Ανέφερε ότι θα γίνει επιμόρφωση ένα Σαββατοκύριακο μέσα στον Οκτώβρη και ένα μέσα στον Ιανουάριο (μπορεί και Δεκέμβριο) στα αντίστοιχα ΠΕΚ του κάθε νομού. Η επιμόρφωση θα γίνει ανά ειδικότητα.
Τέλος πάντων... θα συνεχίσω αργότερα γιατί είμαι πτώμα :)

dora

Να θέσω και εγώ την απορία μου, αλλά όχι σαν εκπαιδευτικός, απλώς σαν μητέρα με δύο παιδιά που πάνε Δ Τάξη και Γ τάξη Δημοτικού. Βλέπω ότι ο συνάδελφος κάνει τα ίδια πράγματα και στα δύο παιδιά (άσχετα με την τάξη). Ζήτησε ένα τετράδιο μισο-μισο για να τους λέει τι είναι κάθε «υλικό» και το ζωγραφίζουν. Ωραία μέχρι εδώ..........

Τα άσχημα τώρα.
Ρωτάω τον μεγάλο (9 ετών) αν του αρέσει η πληροφορική και μου λέει ότι το τελευταίο μάθημα ήταν για τους κινέζους ...................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...................δεν καταλάβαινε ΤΙΠΟΤΑ κανένας. Παίρνω και εγώ το τετράδιό του και τι διαβάζω;;;;;;;;;;;;;
Τα  μεταφέρω ακριβώς.
«Στην έξοδο του συστήματος τα αποτελέσματα που βλέπουμε στην οθόνη μπορεί να μην είναι τα σωστά. Για να τα διορθώσουμε χρειάζεται να επιστρέψουν στην είσοδο. Ο δρόμος της επιστροφής ονομάζεται ανάδραση. Στην Κεντρική μονάδα Επεξεργασίας γίνεται η επεξεργασία των λάθος πληροφοριών .....κ.τ.λ.»

Ρωτάω την μικρή (7μιση ετών) τι έχει καταλάβει μέχρι τώρα και μου απαντάει ότι, ο υπολογιστής έχει πύργο ........όπως και η Ραπουντζέλ .

Συνάδελφοι είναι ΠΑΙΔΙΑ. Το μυαλό τους δεν μπορεί να συλλάβει τέτοιες έννοιες. Τζάμπα  το μάθημα. Προσπαθήστε να τροποποιήσετε λίγο το μάθημα γιατί απλά περνάει η ώρα.
Και αν γράφω στο ΣΤΕΚΙ ως μητέρα είναι γιατί δεν είναι μόνο η δική μου γνώμη αυτή. Το έχουμε συζητήσει πολλές μητέρες μεταξύ μας και βλέπουμε ότι οδηγεί στο μάθημα της χαράς .....και πιστέψτε με αυτό δεν το θέλω καθόλου.

tom

Παράθεση από: dora στις 29 Σεπ 2010, 04:53:03 ΜΜ
«Στην έξοδο του συστήματος τα αποτελέσματα που βλέπουμε στην οθόνη μπορεί να μην είναι τα σωστά. Για να τα διορθώσουμε χρειάζεται να επιστρέψουν στην είσοδο. Ο δρόμος της επιστροφής ονομάζεται ανάδραση. Στην Κεντρική μονάδα Επεξεργασίας γίνεται η επεξεργασία των λάθος πληροφοριών .....κ.τ.λ.»

Καλό ήταν αυτό!  :)  Δε φταίει απόλυτα ο συνάδελφος που τον πετάξαν στα δύσκολα χωρίς επιμόρφωση. Φταίει ίσως που δεν χρησιμοποίησε κοινή λογική.

Θα πρότεινα το εξής. Με κάθε τέτοιο περιστατικό που παρουσιάζεται να κάνουμε μια αντιπρόταση κατά τη γνώμη μας πιο σωστή. Εσύ dora πώς θα το εξηγούσες στα παιδιά;

Εγώ για παράδειγμα σε παιδιά Α' Δημοτικού θα έλεγα ότι "Ο υπολογιστής είναι μια έξυπνη μηχανή που κάνει χρήσιμες λειτουργίες για τον άνθρωπο. Οι λειτουργίες αυτές συνήθως πρέπει να γίνουν γρήγορα και να επαναλαμβάνονται". Θα τους έδειχνα εικόνες από την καθημερινότητα να καταλάβουν ότι ο υπολογιστής χρησιμοποιείται σε πολλούς τομείς π.χ. τράπεζες (ΑΤΜ), αεροπλάνα (cockpit), σούπερ μάρκετ (Το πιστόλι με το οποίο σημαδεύουμε τα προϊόντα :) και φυσικά οικιακή χρήση με τη μορφή που το βλέπουν πιο συχνά).

Στη Β' και Γ' εκτός από το παραπάνω θα τους έλεγα και τα βασικά μέρη (κεντρική μονάδα, οθόνη, πληκτρολόγιο, ποντίκι...). Την προηγούμενη βδομάδα παίξαμε το εξής παιχνίδι. Έδειχνα κάποιο από τα τέσσερα και έλεγαν δυνατά ποιο είναι. Σταδιακά αύξανα την ταχύτητα μέχρι που βάλαμε όλοι τα γέλια. :)
Βάλτους μετά να κάνουν και ένα κολάζ με τα ψαλίδια τους και θα δεις πώς τα μαθαίνουν. Προσοχή μη φύγει κανένα δάχτυλο  ;)

Τώρα από Δ ' ίσως Ε' και πάνω θα μπορούσα να βάλω και τις έννοιες δεδομένα, πληροφορίες:

"Ο υπολογιστής είναι μια έξυπνη μηχανή που κάνει χρήσιμες λειτουργίες για τον άνθρωπο. Οι λειτουργίες αυτές συνήθως πρέπει να γίνουν γρήγορα και να επαναλαμβάνονται. Δέχεται δεδομένα, τα επεξεργάζεται και παράγει πληροφορίες".  αλλά θα ακολουθούσε ένα πολύ απλό παράδειγμα.

Π.χ. τα φρούτα είναι τα δεδομένα, το blender/multi (μην ξεχάσετε να εξηγήσετε τι είναι αυτό) είναι ο υπολογιστής και ο χυμός φρούτων είναι η πληροφορία. Όσον αφορά στο παράδειγμα θέλω καλύτερες ιδέες.
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

black21

dora για να μπορέσει ένας καθηγητής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να "μετατρέψει" το μάθημα σε μορφή κατάλληλη για την πρωτοβάθμια πρέπει είτε να επιμορφωθεί κατάλληλα (το κατάλληλα έχει βάθος) και να καθοδηγηθεί αναλόγως (με σύμβουλο, με πρόγραμμα σπουδών, με βιβλίο, με λογισμικό κ.λπ.). Αν προσπαθήσει να αυτοσχεδιάσει (αυτό κάνουμε αυτή τη στιγμή) είναι σίγουρο ότι θα καταφύγει σε μεσοβέζικες λύσεις και τις περισσότερες φορές, αντιεπιστημονικές. Το υπουργείο απλά μας "πέταξε" σε θέσεις τεράστιας ευθύνης χρησιμοποιώντας μας ως άλλοθι στην (δήθεν) εκπαιδευτική του πολιτική. Δυστυχώς, προβλέπω ότι πολλοί συνάδελφοι θα κουραστούν (και δικαίως) θα οδηγηθούν στη χαλαρότητα (παιχνίδια, ramkid κ.λπ.). τα "νέα σχολεία" δεν γίνονται στο πόδι...

tom

Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

Keep Growing

..."Το υπουργείο απλά μας "πέταξε" σε θέσεις τεράστιας ευθύνης χρησιμοποιώντας μας ως άλλοθι στην (δήθεν) εκπαιδευτική του πολιτική"....

Συνάδελφε, όχι απλά έχεις δίκιο, αλλά δίκιο που μας πνίγει όλους μαζί.  >:(
Τουλάχιστον ας πνιγούν και αυτοί μαζί μας για να μη συνεχίζουν να κάνουν κακό στις επόμενες γενιές.
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

orchid

Παράθεση από: tom στις 29 Σεπ 2010, 06:37:47 ΜΜ
"Ο υπολογιστής είναι μια έξυπνη μηχανή που κάνει χρήσιμες λειτουργίες για τον άνθρωπο. Οι λειτουργίες αυτές συνήθως πρέπει να γίνουν γρήγορα και να επαναλαμβάνονται. Δέχεται δεδομένα, τα επεξεργάζεται και παράγει πληροφορίες".  αλλά θα ακολουθούσε ένα πολύ απλό παράδειγμα.

Π.χ. τα φρούτα είναι τα δεδομένα, το blender/multi (μην ξεχάσετε να εξηγήσετε τι είναι αυτό) είναι ο υπολογιστής και ο χυμός φρούτων είναι η πληροφορία. Όσον αφορά στο παράδειγμα θέλω καλύτερες ιδέες.

Στη Δ' τάξη χρησιμοποίησα έναν παραλληλισμό του Η/Υ με ένα ζαχαροπλαστείο. (δεδομένα -> υλικά, κεντρική μονάδα -> εργαστήριο, επεξεργασία -> ψήσιμο,  πληροφορία -> κέικ σοκολάτας) και το κορυφαίο ήταν ότι μου είπαν μόνα τους ότι μετά πρέπει να τα αποθηκεύσουμε!

Το πρόβλημα που αντιμετωπίζω είναι το εξής: το καλοκαίρι "καλωδιώσανε" (  :P ) το εργαστήριο και όλα καλά, είχα 14 υπολογιστές (3 αρχαίους βέβαια) και 14 μπριζάκια για δίκτυο, 1 για κάθε pc. Προχτές έφεραν στο σχολείο 7 καινούρια PC από τον ΟΣΚ. Πού θα τα βάλω;;;!!!
Άννα Βεσυροπούλου - ΠΕ19

tom

Καλό!  :)
Μπορείς να βάλεις ένα switchaκι και να κουμπώσεις τα καινούρια pc πάνω σε αυτό.
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι