Πρόγραμμα - κεφαλαία ή πεζά

Ξεκίνησε από raniasgr, 10 Απρ 2008, 11:56:37 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

raniasgr

Είχα διαβάσει παλαιότερα ένα σχετικό post για το αν επιτρέπονται τα πεζά γραμματα στο πρόγραμμα και δεν μπορώ να το βρώ τώρα. Ένας μαθητής μου με ρώτησε αν αυτό είναι σίγουρο ή θα τα του κόψουν μονάδες σε περίπτωση που τα γράψει με πεζά. Τελικά πρέπει μόνο κεφάλαία? Απο τη στιγμή που στη γλωσσομάθεια όπως και να τα γράψουμε εκτελούνται γιατί να θεωρηθεί λάθος?
Καθηγήτρια Πληροφορικής - ΠΕ19

petrosp13

H Γλωσσομάθεια δεν είναι πανάκεια και φυσικά έχει κάποια λάθη στην υλοποίηση
Το βιβλίο ορίζει στην σελίδα 147 ότι "...Σε όλο το βιβλίο οι εντολές της ΓΛΩΣΣΑΣ είναι γραμμένες με μπλε χρώμα και είναι πάντα με κεφαλαία..."
Αυτό είναι συνετό να το τηρούμε
Παρακάτω βέβαια αναφέρει ότι το πρώτο γράμμα κάθε μεταβλητής θα είναι κεφαλαίο, κάτι εντελώς ανούσιο
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

alkisg

Παράθεση από: petrosp_13 στις 10 Απρ 2008, 12:09:58 ΜΜ
H Γλωσσομάθεια δεν είναι πανάκεια και φυσικά έχει κάποια λάθη στην υλοποίηση
Το βιβλίο ορίζει στην σελίδα 147 ότι "...Σε όλο το βιβλίο οι εντολές της ΓΛΩΣΣΑΣ είναι γραμμένες με μπλε χρώμα και είναι πάντα με κεφαλαία..."
Αυτό είναι συνετό να το τηρούμε
Παρακάτω βέβαια αναφέρει ότι το πρώτο γράμμα κάθε μεταβλητής θα είναι κεφαλαίο, κάτι εντελώς ανούσιο

Πέτρο δεν είναι λίγο ακραίο να ζητάμε από τους μαθητές να χρησιμοποιούν μπλε στυλό για κάθε δεσμευμένη λέξη και μαύρο για τις υπόλοιπες;

Το σημείο αυτό πιστεύω αναφέρεται στις τυπογραφικές συμβάσεις του βιβλίου, όχι στο τι είναι σωστό στη ΓΛΩΣΣΑ...
Δείτε και μια σχετική συζήτηση: https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=1161.0

Laertis

Άλκη ξέχασες το πράσινο για τα σχόλια .... :D
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

petrosp13

Απλά νομίζω ότι θα πρέπει να έχουμε και κάποιες τέτοιες τυπικές διαφορές μεταξύ προγραμμάτων και αλγορίθμων για να μην φτάσουν οι μαθητές στο σημείο να ρωτήσουν: "Και ποια η διαφορά;"
Και αναφέρομαι στην πλατιά μάζα των μαθητών
Τυπικό το θέμα, αλλά έτσι το συνηθίσαμε, έτσι πέρασε σε όλους μας, δεν είναι κακό
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

sstergou

Δηλαδή όποτε μας ενοχλούν με ερωτήσεις πρέπει να εφευρίσκουμε πράγματα που δεν υπάρχουν;
Εκτός από τις τυπικές διαφορές υπάρχουν και ουσιαστικές μεταξύ των δύο.
Ο αρχικός σχεδιασμός τους ήταν να εξυπηρετήσουν και διαφορετικούς σκοπούς άσχετα με το αν η ψευδογλώσσα έχει εκφυλιστεί σε κάτι άλλο.

Πάντως γνώμη μου είναι κακό να καλλιεργούμε κλίμα ανασφάλειας υπερτονίζοντας πράγματα που δεν έχουν καμία σημασία. Οι μαθητές είναι μεγάλα παιδιά, μπορούν και καταλαβαίνουν.

andreas_p

Καλημέρα σας.

Παιδιά, ας σταθούμε στη σκέψη του μαθητή και όχι στα μικρά ή κεφαλαία.

Ανδρέας

petrosp13

Παράθεση από: sstergou στις 11 Απρ 2008, 12:51:16 ΠΜ
Πάντως γνώμη μου είναι κακό να καλλιεργούμε κλίμα ανασφάλειας υπερτονίζοντας πράγματα που δεν έχουν καμία σημασία. Οι μαθητές είναι μεγάλα παιδιά, μπορούν και καταλαβαίνουν.

Κλίμα ανασφάλειας δεν καλλιεργώ και είναι φανερό από το γεγονός ότι παρουσιάζω όλες τις αλγοριθμικές δομές σε ξεχωριστά κεφάλαια που περιέχουν παραδείγματα και σε αλγορίθμους αλλά και σε προγράμματα, τονίζοντας τους ότι δεν υπάρχει καμία διαφορά, παρά μόνο στην γραφή με κεφαλαία γιατί έτσι ορίζει το κάκιστο σχολικό εγχειρίδιο
Αλλά, επειδή ένας από τους βασικούς λόγους που διδάσκουμε αυτό το μάθημα είναι η επιτυχία στις πανελλαδικές εξετάσεις, θεωρώ ότι θα δημιουργήσει μεγαλύτερη ανασφάλεια στα παιδιά το να τους πούμε ότι μπορούν να γράφουν τα προγράμματα με μικρά ή κεφαλαία, ενώ όλο το βιβλίο έχει παραδείγματα μόνο με κεφαλαία και συγχρόνως υπάρχει το ενδεχόμενο να το ακούσουν από αλλού ότι έτσι είναι το σωστό
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

sstergou

Εγώ πάντως τους παραπέμπω στο συγκεκριμένο σημείο, τους λέω τη γνώμη μου (τυπογραφικές συμβάσεις του βιβλίου) και τους λέω να βγάλουν τα συμπεράσματά τους.

Δεν νομίζω ότι μπορώ να επιχειρηματολογήσω υπέρ των κεφαλαίων χρησιμοποιώντας λογικά (σύμφωνα με εμένα) επιχειρήματα.
Και δεν θέλω να επικαλούμαι την αυθεντία (δική μου ή κάποιου άλλου) για να απαντάω σε ερωτήσεις που ούτε νόημα έχουν ούτε η απάντησή τους προκύπτει από κάπου.

Αν δεχτούμε τα κεφαλαία τότε πρέπει να δεχτούμε και τα άλλα που γράφει στο σημείο εκείνο. Γιατί π.χ. τα κεφαλαία είναι κάτι λογικό και δεν είναι τα σχόλια με πράσινο και οι μεταβλητές με πρώτο γράμμα κεφαλαίο; Θα τους τρελάνουμε στο τέλος με όλες αυτές τις ανοησίες!

Michael

ΠαράθεσηΑν δεχτούμε τα κεφαλαία τότε πρέπει να δεχτούμε και τα άλλα που γράφει στο σημείο εκείνο. Γιατί π.χ. τα κεφαλαία είναι κάτι λογικό και δεν είναι τα σχόλια με πράσινο και οι μεταβλητές με πρώτο γράμμα κεφαλαίο;

Κανείς λογικός άνθρωπος δεν μπορεί να διαφωνήσει σ’ αυτό. Το ότι τα κεφαλαία στις εντολές τείνουν να γίνουν κανόνας της ΓΛΩΣΣΑΣ νομίζω οφείλεται σε μια παράξενη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί του τύπου "φοβάται ο Γιάννης το θεριό και το θεριό το Γιάννη". Κανένας καθηγητής που ενδιαφέρεται πραγματικά δεν μπορεί να ρισκάρει να πάρει στο λαιμό του τους μαθητές του. Από τη μία καταλαβαίνει ότι αυτός ο περιορισμός είναι δόγμα, μύθος, θρησκεία, ένας παραλογισμός που δεν στηρίζεται ούτε καν στο σχολικό βιβλίο. Από την άλλη όμως προσπαθεί να προστατεύσει τους μαθητές του, επειδή θεωρεί πιθανό ότι μπορεί να υπάρχουν και κάποιοι πιστοί του δόγματος "εκεί έξω". Προσωπικά, απεχθάνομαι τη ΓΛΩΣΣΑ μόνο και μόνο γι’ αυτό το λόγο. Με κουράζει να γράφω έχοντας συνεχώς πατημένο στο μυαλό μου το Shift. (Δυστυχώς λειτουργία Caps Lock δεν έχω. :))
Παλιότερα υπήρχε διευκρίνιση προς τους εξεταζόμενους, ότι μπορούν να γράφουν τις εντολές είτε με πεζά είτε με κεφαλαία. Τα τελευταία χρόνια γιατί δεν υπάρχει? Είναι επειδή πεζά και κεφαλαία δεν θεωρούνται πλέον ισοδύναμα, ή επειδή η οδηγία αυτή θεωρείται πλέον γνωστή και δεδομένη? Π.χ. η περσινή (2007) διευκρίνιση περί «μπλε ή μαύρου χρώματος» μπορεί τα προηγούμενα χρόνια να μην υπήρχε, όμως θεωρούνταν γνωστή και όποιος ήθελε να γράψει μόνο με μαύρο ή μόνο με μπλε, μπορούσε να το κάνει (πάλι καλά! :D). Μήπως έχουμε μια τέτοια περίπτωση κι εδώ?
Γενικότερα: Αν παρόλα αυτά εμφανιστεί στις εξετάσεις πρόγραμμα με τις εντολές γραμμένες με πεζά, υπάρχει κάποια κοινή γραμμή στη βαθμολόγηση, ή επαφίεται στην κρίση του διορθωτή αν θα κόψει ή δεν θα κόψει απ' τα πεζά? Έχετε συναντήσει τέτοιες περιπτώσεις, και ποιες ήταν οι οδηγίες για τη βαθμολόγηση?

Laertis

Ρε παιδιά μη το ζαλίζουμε το θέμα ...
Θέμα 2ο Ενιαία Λύκεια  2005 δίνεται "τμήμα προγράμματος" και μια συνάρτηση για να βρεθεί τι εμφανίζεται. Το "τμήμα προγράμματος" αυτούσιο απο τα θέματα :

Διάβασε Κ
L ← 2
A ← 1
Όσο Α < 8 επανάλαβε
Αν Κ MOD L = 0 τότε
Χ ← Fun(A, L)
αλλιώς
Χ ← Α + L
Τέλος_αν
Εμφάνισε   L,A,X 
A ← A + 2
L ← L + 1
Tέλος_επανάληψης


γραμμένο με μικρά , με εντολή εμφάνισε αντι ΓΡΑΨΕ και χωρίς καμία διευκρίνιση για το τι και πως ....
Η ανασφάλεια πολλών συναδέλφων είναι κακό πράγμα. Δε μπορώ να διανοηθώ ότι μπορεί να βρεθεί κάποιος συνάδελφος να κόψει μονάδες, αν κάποιος γράψει μικρά αντί κεφαλαία στη ΓΛΩΣΣΑ ή το αντίθετο στην ψευδογλώσσα. Έλεος, υπάρχουν τόσα πράγματα για να κοπούν μονάδες ...


Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

evry

  Βρείτε το λάθος...  ;)

δΙΆΒασε Κ 
L ← 2 
A ← 1 
ΌσΟ Α < 8 εΠαΝάΛαΒε 
Αν Κ MOD L = 0 τΌΤΕ 
Χ ← Fun(A, L) 
αΛΛιώΣ 
Χ ← Α + L 
ΤέΛΟΣ_αν 
ΕΜΦʼΝισΕ   L,A,X  
A ← A + 2 
L ← L + 1 
Tέλος_ΕΠΑΝʼΛηψης


What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

P.Tsiotakis

Είναι απλό. Τα λάθη είναι:

1. Ότι βάζεις τόνους.
2. Ότι τα ονόματα των μεταβλητών είναι με κεφαλαία.

;D :D :o 8)

che

Καλησπέρα,

Συμφωνώ και επαυξάνω με την γνώμη του Γιώργου Νικολακάκη. Άλλωστε κατά την ταπεινή μου άποψη , το case sensitivity σχετικά με την γραφή του προγράμματος , αποτελεί παγκόσμια προτωτυπία του σχολικού βιβλίου.



che

πρωτοτυπία ήθελα να γράψω ...  :-[