Επαναληπτικές Ασκήσεις 2019

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 28 Οκτ 2018, 10:31:57 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

P.Tsiotakis

 
Σε συνέχεια των φυλλαδίων των προηγούμενων 2 ετών (https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=7341.0) , παραθέτω ΝΕΟ φυλλάδιο  και στο https://ptsiotakis.blogspot.com/2018/10/2019.html.

με ασκήσεις που προσπαθούν να αναδείξουν τη σημασία των υποπρογραμμάτων, του σημαντικότερου σημείου της ύλης του προγραμματισμού.

Έτσι, ολοκληρώνεται η τριλογία.


Με εκτίμηση,

Παναγιώτης Τσιωτάκης

ksarigia

Παναγιώτη καλημέρα,
Κάτι δεν έγινε καλά στον σύνδεσμο και δεν κατεβαίνει το αρχείο.
Έλεγξέ το
Ευχαριστούμε

P.Tsiotakis

 
Δυστροπίες του firefox στον κώδικα εμφώλευσης του drive. Τα έβαλα υπό την μορφή υπερσυνδέσμων στο αρχικό post.
thanks.

btw: ο Πυρίτιος βλέπει Cobra Kai...

Κωστας τζιαννης

#3
Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 28 Οκτ 2018, 10:31:57 ΠΜ

Σε συνέχεια των φυλλαδίων των προηγούμενων 2 ετών (https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=7341.0) , παραθέτω ΝΕΟ φυλλάδιο  και στο https://ptsiotakis.blogspot.com/2018/10/2019.html.

με ασκήσεις που προσπαθούν να αναδείξουν τη σημασία των υποπρογραμμάτων, του σημαντικότερου σημείου της ύλης του προγραμματισμού.

Έτσι, ολοκληρώνεται η τριλογία.



Με εκτίμηση,

Παναγιώτης Τσιωτάκης

Παναγιωτη πολυ ωραιες ασκησεις με ουσια χωρις να θελουν καποια τρομερη σκεψη  αλλα σιγουρα ο μαθητης που θα τις λυσει δεν θα αντιμετωπισει κανενα προβλημα στα υποπρογραμματα ο,τι θεμα και να του βαλουν γιατι ειναι τετοιες οι ασκησεις που σε κανουν να κατανοησεις τη λογικη τους και για ποιον λογο χρειαζονται.συγχαρητηρια και για οσες ηταν δικες σου και για οσες μαζεψες απο αλλου ολες μαζι αποτελουν ενα αρτιο πακετο και ειναι must για τους μαθητες γιατι εστιαζουν στην ουσια και οχι στο πως να αποφυγεις πχ μια "φτηνη" παγιδα.εκατσα και τις εκανα οταν ειχα χρονο ωστε να τις τσεκαρει οποιος θελει σαν προχειρες λυσεις.προσπαθησα να ειμαι προσεκτικος αλλα τυχον λαθακια αν μου χουν ξεφυγει ας τα επισημανει οποιος τα δει.και παλι συγχαρητηρια!!

P.Tsiotakis

Καλημέρα, σε ευχαριστώ πολύ για την όμορφη περιγραφή και την παράθεση λύσεων.
Πράγματι ο σκοπός είναι να ωθηθούν οι μαθητές στη χρήση υποπρογραμμάτων όχι ως εξαιρετικό γεγονός που απαιτεί η εκφώνηση, αλλά ως ανάγκη απλοποίησης της κωδικοποίησης και εντέλει της επίλυσης του προβλήματος. Δίνουν αφόρμηση για εκτεταμένη συζήτηση με τους μαθητές γύρω από την επαναχρησιμοποίηση κώδικα και τις βιβλιοθήκες των γλωσσών.
Επίσης, αγγίζουν διάφορα ακόμη πεδία (προβλήματα απόφασης, αναζήτηση σε δισδιάστατο, μαθηματικά υπολογιστικά προβλήματα κ.α.).
Δυστυχώς, η ροή και η ένταση της ύλης, συνήθως δεν μας επιτρέπει να παρουσιάσουμε το κεφάλαιο 10, ολοκληρωμένα, κάτι που οδηγεί στην ελλιπή αφομοίωσή του από τους μαθητές.

Κάποια σχόλια από τον Πυρίτιο τον κυνικό, φιλόσοφο της Αρχαίας Τενεούπολης και γνωστό παραμυθατζή.


Η άσκηση 2  έχει σωστή φιλοσοφία επίλυσης, απλά προϋποθέτει ότι η ΓΛΩΣΣΑ αποθηκεύει/διαχειρίζεται τα αλφαρθμητικά ως πίνακα χαρακτήρων που κάθε 1 χαρακτήρας αποθηκεύεται σε μία θέση του πίνακα. Αυτό δεν στηρίζεται από το διδακτικό πακέτο.
Συνεπώς, θα έλυνα την άσκηση με τον πίνακα ΤΗΛ να ειναι ακέραιος, ώστε να μπορώ να αντλήσω με div το πρόθεμα του αριθμού.

Στην άσκηση 3 (που έχει προσαρμογή στη λύση για να τρέχει στο προγραμματιστικό περιβάλλον), μήπως η συνθήκη στην επανάληψη μήπως πρέπει να γίνει:
ειναι_πρωτος(Α_Μ(2^πλ - 1)) = ΑΛΗΘΗΣ ΚΑΙ ειναι_πρωτος(πλ) =   ΑΛΗΘΗΣ
διότι θέλουμε και οι 2 να είναι πρώτοι;

Στην άσκηση 4, ζητά 2 υποπρογράμματα, αλλά ναι παρουσίασες τα βήματα επίλυσης (θα μπορούσες και λίγο πιο απλά...).

Στην άσκηση 6 θα απέφευγα να χρησιμοποιήσω σταθερά στις παραμέτρους της διαδικασίας.

Στην άσκηση 10, η λύση νομίζω είναι σωστή (είδα λίγο γρήγορα τη χρήση των δεικτών), ωστόσο, θα μπορούσε να λυθεί και πιο απλά (με τη χρήση της συνάρτηση Υπάρχει(Α, Β) που προτείνει η εκφώνηση).



Με εκτίμηση,

Παναγιώτης Τσιωτάκης

Κωστας τζιαννης

ναι παναγιωτη δικιο εχεις απλα τις εκανα προχειρα με ενα περασμα χωρις να πολυπροσεξω καλυτερες λυσεις κτλ απλα για να εχει εναν μπουσουλα καποιος που θελει να δει πανω κατω τι παιζει.στην ασκηση 3 το εχω σωστα γιατι αν μπει σε αυτη την αν εστω μια φορα και το βρεθηκε γινει αληθης σημαινει οτι οντως βρεθηκε τουλαχιστον ενας αριθμος που δεν ισχυει το κριτηριο αρα ο ισχυρισμος  2^pl-1 πρωτος=>pl πρωτος δεν στεκει.