Θεωρία σε λάθος κεφάλαιο

Ξεκίνησε από Σπύρος Δουκάκης, 27 Οκτ 2009, 12:09:15 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Σπύρος Δουκάκης

Διάβαζα και ξαναδιάβαζα τη φράση που υπάρχει στο σχολικό σελ. 17 και λέει:

Αλγόριθμος είναι μια «συνταγή» που προσδιορίζει τι πρέπει να κάνουμε κάτω από ορισμένες συνθήκες ώστε να φτάσουμε στον επιθυμητό σκοπό.

Νομίζω ότι τους έχει ξεφύγει και έχει μπει σε λάθος κεφάλαιο... Μάλλον θα έπρεπε να είναι στη σελίδα 26.

Ίσως βέβαια επειδή λέει τη λέξη αλγόριθμος στην παράγραφο αυτή (Το κάθε πρόβλημα σε ότι αφορά την επιλυσή του, είναι στενά συνδεδεμένο με την έννοια του αλγορίθμου...), να κάνει αυτή την αναφορά...

ΣΔ

Καρκαμάνης Γεώργιος

Ίσως προσπαθεί να κάνει μια εισαγωγή για το τί είναι αλγόριθμος με πολύ απλό τρόπο παράδειγμα.

Circle

Παράθεση από: sdoukakis στις 27 Οκτ 2009, 12:09:15 ΠΜ
...

Αλγόριθμος είναι μια «συνταγή» που προσδιορίζει τι πρέπει να κάνουμε κάτω από ορισμένες συνθήκες ώστε να φτάσουμε στον επιθυμητό σκοπό.

...


Οι μαθητές γνωρίζουν την έννοια του Αλγορίθμου από το Γυμνάσιο όπου στο βιβλίο που διδάσκεται τώρα (Πληροφορική των Αράπογλου, Μαβόγλου, Οικονομάκου. Φύτρου - ΟΕΔΒ) αναφέρονται τα παρακάτω:
1.2 Τι είναι ο Αλγόριθμος (σελ 178)
Οι οδηγίες που δίνουμε με λογική σειρά, ώστε να εκτελέσουμε μια εργασία ή να επιλύσουμε ένα πρόβλημα, συνθέτουν έναν Αλγόριθμό.
...
Αλγόριθμο ονομάζουμε τη σαφή και ακριβή περιγραφή μιας σειράς ξεχωριστών οδηγιών-βημάτων, με σκοπό την επίλυση ενός προβλήματος.

κτλ..

Στην πρόταση του βιβλίου που αναφέρεις, δεν φαίνεται η έννοια του Αλγορίθμου και αν δεν λέει κάτι άλλο τότε κατά την άποψή μου, είναι πολύ γενική και ατελής η αναφορά αυτή. Αλήθεια, αν κρύψουμε τη λέξη Αλγόριθμος και διαβάσουμε την υπόλοιπη πρόταση πόσο εύκολο είναι να βρούμε για ποιο πράγμα μας μιλάει;

Μπορεί όντως το βιβλίο να θέλει να κάνει μια εισαγωγή στην έννοια του Αλγορίθμου.  Αν δίδασκα εγώ το σημείο εκείνο, μαζί με αυτή την πρόταση του βιβλίου θα θύμιζα στους μαθητές τη λογική σειρά βημάτων που περιγράφουν τη διαδικασία της λύσης και δεν θα έμενα απλά στη λέξη συνταγή.

Καρκαμάνης Γεώργιος

ΠαράθεσηΟι μαθητές γνωρίζουν την έννοια του Αλγορίθμου από το Γυμνάσιο όπου στο βιβλίο που διδάσκεται τώρα (Πληροφορική των Αράπογλου, Μαβόγλου, Οικονομάκου. Φύτρου - ΟΕΔΒ) αναφέρονται τα παρακάτω:
Κάθε χρονιάς όταν  ρωτώ τους μαθητές αν ξέρουν τι σημαίνει αλγόριθμος, αντιλαμβάνομαι πως την θεωρούν ως "άγνωστη λέξη", και άρα νομίζω πως δεν κατέχουν τίποτα απο αυτά που αναφέρεις για το Γυμνάσιο.

Circle

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 30 Οκτ 2009, 11:38:07 ΜΜ
ΠαράθεσηΟι μαθητές γνωρίζουν την έννοια του Αλγορίθμου από το Γυμνάσιο όπου στο βιβλίο που διδάσκεται τώρα (Πληροφορική των Αράπογλου, Μαβόγλου, Οικονομάκου. Φύτρου - ΟΕΔΒ) αναφέρονται τα παρακάτω:
Κάθε χρονιάς όταν  ρωτώ τους μαθητές αν ξέρουν τι σημαίνει αλγόριθμος, αντιλαμβάνομαι πως την θεωρούν ως "άγνωστη λέξη", και άρα νομίζω πως δεν κατέχουν τίποτα απο αυτά που αναφέρεις για το Γυμνάσιο.

Αυτό για μένα σημαίνει ότι δεν μαθαίνουν τελικά, ΤΙΠΟΤΑ στο γυμνάσιο!

Όχι πως αμφιβάλλω για αυτό που αναφέρεις, αλλά θα περίμενα ένα ποσοστό των μαθητών να κατέχει την έννοια κ ένα μεγαλύτερο ποσοστό να την έχει έστω και σαν γνωστή λέξη. Αν και, να σημειώσω ότι ετυμολογικά η λέξη δεν βοηθάει την έννοια.

Οπότε καταλήγω, τι "γνώσεις" τους προσφέρουμε εμείς οι καθηγητές πληροφορικής στο Γυμνάσιο; Έτσι όπως γίνεται η πληροφορική στο Γυμνάσιο τι δίνει τελικά στους μαθητές; [Και να τολμήσω να το γενικεύσω! Τι "γνώσεις" παρέχει το Γυμνάσιο στους μαθητές! (Γιατί δεν μπορεί να θεωρούν άγνωστες μόνο τις λέξεις στο αντικείμενο της πληροφορικής!)]


Και μια και έγινε νύξη για το τι κατέχουν οι μαθητές σε σχέση με την πληροφορική, μετά το Γυμνάσιο, θα ήθελα να το συνδέσω με το ίδιο το μάθημα. Δηλ. 2 ώρες στο ωρολόγιο πρόγραμμα και ειδικά σχεδιασμένες δραστηριότητες, να ξεκολλήσουμε από την τόση πολλή θεωρία. Ας το συζητήσουμε αυτό το γενικότερο θέμα κάπου αλλού. Ας ζητήσουμε για το μάθημά μας κάτι παραπάνω από τα ωρολόγια προγράμματα και τους σχεδιασμούς.


Καρκαμάνης Γεώργιος

Οπως σε κάθε ειδικότητα υπάρχουν συνάδερφοι που επιμένουν και άλλοι που είναι αδιάφοροι

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Παράθεση από: Circle στις 28 Οκτ 2009, 01:02:37 ΜΜ

Οι μαθητές γνωρίζουν την έννοια του Αλγορίθμου από το Γυμνάσιο όπου στο βιβλίο που διδάσκεται τώρα ...

Σε μεγάλο ποσοστό οι μαθητές είναι αδιάφοροι, τα ενδιαφέροντά τους είναι αλλού και διαβάζουν όσα χρειάζονται για να περάσουν την τάξη, άλλοι οριακά και άλλη με κάποιο βαθμό αξιοπρέπειας. Ακόμη όμως και αν οι μαθητές ήταν super μυαλά, θεωρώ δύσκολο να θυμούνται έναν ορισμό που είδαν κάποτε στο γυμνάσιο, ειδικά αν ο καθηγητής τους στην Πληροφορική δεν τους έδειξε αλγόριθμο τουλάχιστο στον πίνακα. Μιλάμε για τους ίδιους μαθητές;;;


Προσωπικά έχω συναντήσει μαθητές όλων των βαθμίδων - όπως όλοι μας άλλωστε - , από άριστους και καταπληκτικά μυαλά μέχρι τεμπέληδες. Το 95% των μαθητών έκαναν σαν να άκουγαν για 1η φορά τη λέξη αλγόριθμος και μόνο λίγοι άκουγαν αλγόριθμος και ... κάτι (πάντως αδιευκρίνιστο) τους θύμιζε. Επίσης πολλοί λένε ότι ξέρουν τι είναι αλγόριθμος, αλλά απλά τον συγχέουν με τον ... λογάριθμο!
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 02 Νοε 2009, 01:05:35 ΜΜ
Όπως σε κάθε ειδικότητα υπάρχουν συνάδερφοι που επιμένουν και άλλοι που είναι αδιάφοροι
Επανέρχομαι διότι δεν πρόλαβα να ολοκληρώσω την σκέψη μου, και ξαναλέω, όπως σε κάθε ειδικότητα έτσι και σε εμάς υπάρχουν καλοί συνάδερφοι που πραγματικά κάνουν αξιόλογη δουλειά σε Γυμνάσιο και Λϋκειο και άλλοι που απλώς του βάζουν στο διαδίκτυο.
Ο Λάμπρος πρόλαβε και με κάλυψε για το τι συμβαίνει με τα παιδιά.
Αν το Γυμνάσιο παρέχει γνώσεις ή όχι σηκώνει μεγάλη συζήτηση και δεν είναι του παρόντος.