Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου

Ξεκίνησε από skoud, 02 Οκτ 2010, 11:50:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Σπύρος Δουκάκης

Σε συνέχεια του μνμ https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3260.msg32851#msg32851 δημιούργησα ένα spreadsheet στα έγγραφα του google, όπου μπορείτε να συνεισφέρετε και να το ενημερώσετε με τμήματα που έχουν μαθήματα πληροφορικής στο πρώτο έτος στα οποία είναι υποστηρικτικές οι γνώσεις που αποκτούν οι μαθητές/τριες στο λύκειο.

Όποιος θέλει συμμετέχει: https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0AsbYkhMbQdfPdEgyVWtNMWVUTGdrWVhuTjVYbjdXMVE&hl=el

Μην ξεχνάτε ότι οι ενώσεις του κλάδου μας, είμαστε εμείς και όχι κάποιοι ξένοι προς εμάς...

skoud

Συνάδελφοι, προσέχουμε και μελετάμε όλες τις ενδιαφέρουσες προτάσεις που κάνετε και θα πάρουμε σύντομα αποφάσεις για τα επόμενα βήματα.

Αυτό που θεωρούμε αυτή τη στιγμή ως το κύριο είναι να ενημερωθούν όλοι οι συνάδελφοι και επίσης να πειστούν όλοι οι φορείς της Πληροφορικής, εντός και εκτός δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, να δράσουν ΕΝΩΤΙΚΑ και ΕΝΙΑΙΑ.

Ήθελα να σας ενημερώσω επίσης ότι, παρά την άθλια και συκοφαντική επίθεση που δεχόμαστε, εμείς θα παραμείνουμε σταθεροί στο δρόμο της ενότητας ΟΛΩΝ των καθηγητών Πληροφορικής, γιατί μόνο έτσι μπορούμε να πετύχουμε τα αυτονόητα. Το έχω ξαναπεί πολύ καιρό πριν, η ΠΕΚΑΠ δεν είναι οι 7 του ΔΣ αλλά όλοι μας και νομίζω ότι αυτό γίνεται θέση όλο και περισσότερων συναδέλφων που ήταν κάποτε επιφυλακτικοί, πράγμα που ενοχλεί.

ΥΣ: το δελτίο τύπου του υπουργείου για το θέμα: http://www.minedu.gov.gr/publications/docs/dt_sxetika_me_to_neo_lykeio_101007.doc
Προφανώς ήδη έχουν πάρει το μήνυμα από τις αντιδράσεις όλων μας και γιαυτό αναγκάστηκαν να το εκδόσουν.
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

petrosp13

Παράθεση από: sdoukakis στις 07 Οκτ 2010, 04:51:03 ΜΜ
Σε συνέχεια του μνμ https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3260.msg32851#msg32851 δημιούργησα ένα spreadsheet στα έγγραφα του google, όπου μπορείτε να συνεισφέρετε και να το ενημερώσετε με τμήματα που έχουν μαθήματα πληροφορικής στο πρώτο έτος στα οποία είναι υποστηρικτικές οι γνώσεις που αποκτούν οι μαθητές/τριες στο λύκειο.

Όποιος θέλει συμμετέχει: https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0AsbYkhMbQdfPdEgyVWtNMWVUTGdrWVhuTjVYbjdXMVE&hl=el

Μην ξεχνάτε ότι οι ενώσεις του κλάδου μας, είμαστε εμείς και όχι κάποιοι ξένοι προς εμάς...

Πρόσθεσα τα μαθήματα Πληροφορικής που γίνονται στο 1ο έτος στα τμήματα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

poursali

καλή ιδέα το αρχείο αυτό. πρόσθεσα και γω ένα μάθημα ;-)
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

petrosp13

http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=1&artid=61675

Η αγαπητή υπουργός θα παρουσιάσει αύριο το ψηφιακό σχολείο παρουσία του πρωθυπουργού και μάλιστα η παρουσίαση θα γίνει σε ΓΕΛ/ΕΠΑΛ

Έχουν τρελή πλάκα εκεί στο Υπουργείο Παιδείας
:D :D :D :D
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Σπύρος Δουκάκης

Αντίδραση της ΕΕΦ

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=11332

Αντίδραση για το μάθημα της αστρονομίας

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=11334

Να ένα πρόβλημα.

Η ΕΕΦ αναφέρει ότι θα συνεχίσει τις ενημερωτικές Ημερίδες σε συνεργασία με τις άλλες επιστημονικές Ενώσεις (Ένωση Ελλήνων Χημικών, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων, Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία) στις κυριότερες πόλεις της χώρας... Δεν υπάρχει σε αυτή την ομάδα ενώσεις που σχετίζονται με την Πληροφορική. Δεν έχει σταθμίσει η ΕΕΦ ποιο είναι πιο χρήσιμο μάθημα: Η βιολογία ή η ΑΕΠΠ. Σε πρώτη φάση λέει η Βιολογία, αφού είναι μάθημα που μπορούν να το διδάξουν και οι Φυσικοί. Όμως δεν λαμβάνει υπόψη η ΕΕΦ, τις ανάγκες των τριτοβάθμιων τμημάτων φυσικής, όπου δεν κάνουν καθόλου βιολογία, αλλά αρκετά μαθήματα πληροφορικής (π.χ. Φυσικό Αθήνας). Ωστόσο τη βιολογία μπορούν να την διδάσκουν, ενώ την πληροφορική δεν μπορούν.

Αναδεικνύεται, λοιπόν, ότι ο καθένας καίγεται να προστατέψει τα κεκτημένα αδιαφορώντας για  την πληρότητα των απαιτούμενων γνώσεων και την επάρκεια των φοιτητών.

Από την άλλη φαίνεται ότι χρειάζεται ένα καλάθι στο νέο Λύκειο που θέλουμε να έχει Πληροφορική. Το καλάθι θα έχει μόνο Πληροφορική ή θα έχει και άλλα τεχνολογικά μαθήματα που εξαφανίζονται (Τεχνολογία κ.α.). Αν έχει και άλλα μαθήματα, τότε θα πρέπει οι ενώσεις να συνεργαστούν με το ΤΕΕ και τους Γεωπόνους, που είναι γνωστό ότι μπορούν να επηρεάσουν τα πράγματα... όταν το επιθυμούν. Αν ωστόσο το καλάθι θέλουμε να έχει μόνο Πληροφορική, τότε καλώς πορευόμαστε μόνοι μας.

Gnirut

Ένα βασικό επιχείρημα που θέτει η υπουργός σαν αιτία της επερχόμενης "οριζοντιοποίησης" της πληροφορικής στο σχολείο είναι το ότι δήθεν ολοι οι μαθητές γνωρίζουν από υπολογιστές και ότι δεν χρειάζεται να μαθαίνουν ..."πληκτρολόγηση" στο σχολείο.

Αυτό είναι απολύτως αναληθές για τον μέσο όρο των ελληνικών σχολείων. Σίγουρα σε σχολεία πλούσιων περιοχών της χώρας ή στο ιδιωτικό σχολείο που πάει η υπουργός τα παιδιά της μπορεί αυτό να είναι αλήθεια αλλά στις περισσότερες περιοχές της χώρας πάνω από το 50% των μαθητών δεν έχει γνώσεις σχετικά με την πληροφορική και τις δυνατότητες της.

Πάντως εαν επιμείνουν στο υπουργείο πάνω στο θέμα μια εναλλακτική είναι και η μετακίνηση μας στα δημοτικά από τα λύκεια με την προυπόθεση ότι δεν παραβιάζονται τα ωράρια μας και ότι δεν θα απασχολούμαστε με γραμματειακή υποστήριξη.

Είναι πασιφανές ότι απώτερος στόχος του υπουργείου είναι η σταδιακή μετακίνησή μας σε καθαρά γραμματειακό και υποστηρικτικό ρόλο και αυτό πρέπει να αποφευχθεί οπωσδήποτε. Οι πιέσεις στο μέλλον θα είναι μεγάλες καθ'οτι η μονιμότητα στο δημοσίο ισχύει ως προς τη θέση και όχι ως προς τον υπάλληλο. Και όταν μεθαύριο κάποιος δεν θα συμπληρώνει ή δεν θα βγάζει ωράριο θα είναι ευκολοδιαπραγματεύσιμος...

geokra

Αφού καταντήσαμε η Υπουργός Παιδείας να λέει ότι η Πληροφορική είναι 'πληκτρολόγηση' τι να πούμε παραπάνω;πρόκειται για ασχετοσύνη ή για κάτι άλλο τελικά;ακόμα δεν έχω καταλάβει τα κίνητρα των συμβούλων της που της τα λένε αυτά.
δηλ. με λίγα λόγια η Υπουργός λέει ότι η επιστήμη της Πληροφορικής όσον αφορά τη διδασκαλία της στη Β'θμια είναι 'πληκτρολόγηση';
Έλεος πια. Και καθόμαστε εμείς και την ακούμε και δεν κάνουμε τίποτα;δηλ. θα πρέπει να αποδείξουμε ότι δεν είμαστε ελέφαντες;
και όσο για το τι ξέρουν τα παιδια στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο από 'πληκτρολόγηση', ούτε και αυτό αληθεύει, αφού η πλειοψηφία (με εξαίρεση 4-5 άτομα ανά τάξη) μόνο στο internet ξέρουν να μπαίνουν και όταν θέλουν να αντιγράψουν ένα αρχείο σε ένα cd τότε σηκώνουν τα χέρια.

ntzios kostas

 
Σπύρο αυτό είναι πολύ κακό. Πρέπει να επικοινωνήσουμε άμεσα μαζί τους.
ΠαράθεσηΑντίδραση της ΕΕΦ

[url=http://www.alfavita.gr/artro.php?id=11332
http://www.alfavita.gr/artro.php?id=11332[/url][/color][/url][/quote]


Παράθεση
Αφού καταντήσαμε η Υπουργός Παιδείας να λέει ότι η Πληροφορική είναι 'πληκτρολόγηση' τι να πούμε παραπάνω;πρόκειται για ασχετοσύνη ή για κάτι άλλο τελικά;ακόμα δεν έχω καταλάβει τα κίνητρα των συμβούλων της που της τα λένε αυτά.
δηλ. με λίγα λόγια η Υπουργός λέει ότι η επιστήμη της Πληροφορικής όσον αφορά τη διδασκαλία της στη Β'θμια είναι 'πληκτρολόγηση';

Αυτός είναι ο λόγος που κακώς έχουμε επιτρέψει να πάνε καθηγητές στην Α'βάθμια. Εκεί πραγματικά είναι κουμπάκια. Ας το κάνει ο δάσκαλός τους, όπως κάνει μαθητικά και νέα ελληνικά.    [/quote]
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Mr takis

ΠαράθεσηΑυτός είναι ο λόγος που κακώς έχουμε επιτρέψει να πάνε καθηγητές στην Α'βάθμια. Εκεί πραγματικά είναι κουμπάκια. Ας το κάνει ο δάσκαλός τους, όπως κάνει μαθητικά και νέα ελληνικά.   
Συμφωνώ με τον Κώστα και αυτή την άποψη είχα και εγώ από την πρώτη στιγμή. Κακώς εισάγεται γενικώς η Πληροφορική και τα Αγγλικά στα Δημοτικά. Τώρα οι υπόλοιπες εξελίξεις είναι λογικά αναμενόμενες...

gpapargi

Κάτι εξαιρετικά ενδιαφέρον (προέκυψε σε μια κουβέντα που είχαμε με τον evry) το οποίο πρέπει να δούμε με ιδιαίτερη προσοχή.

Η κα Διαμαντοπούλου το παιδί της το έστειλε σε ιδιωτικό σχολείο στο οποίο παρακολούθησε το International Baccalaureate.

http://www.madata.gr/epikairotita/politics/56911.html

Για το παιδί του ο καθένας θέλει αυτό που θεωρεί καλύτερο. Είναι φυσιολογικό λοιπόν να προσπαθήσει να κάνει και το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα ίδιο με το International Baccalaureate.
Αυτό το θεωρώ έντιμο. Μέχρι εδώ όλα καλά.

Κάντε μια σύγκριση του ελληνικού προγράμματος και αυτού του International Baccalaureate.

http://en.wikipedia.org/wiki/International_Baccalaureate

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=10850

Παρατηρήστε ότι κάθε μια από τις 6 ομάδες μαθημάτων του διεθνούς προγράμματος έχει το αντίστοιχό του στο ελληνικό.

Group 1: Language A1
Group 2: Second language
Group 3: Individuals and societies
Group 4: Experimental sciences
Group 5: Mathematics and computer science
Group 6: The arts

1 ΑΡΧΑΙΟΓΝΩΣΙΑ
2 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
3 ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
4 ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
5 ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ
6 ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η αντιστοιχία είναι:

1-1
2-5
3-4
4-3
5-2
6-6

Το εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι ότι το group 5 του International Baccalaureate αντιστοιχεί στην ομάδα 2 του ελληνικού προγράμματος μόνο που έφαγαν την πληροφορική. Το διεθνές πρόγραμμα είναι «Mathematics and computer science» αλλά το ελληνικό είναι σκέτο «Μαθηματικά».

Το ερώτημα που πρέπει να θέσουν οι εκπρόσωποι του κλάδου προς την πολιτική ηγεσία είναι προφανές: Αφού παίρνουν την ιδέα του  International Baccalaureate και τη φέρνουν στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, γιατί αφαίρεσαν την πληροφορική από το group 5;
Μήπως η υπουργός και οι σύμβουλοί της δεν ξέρουν τι είναι το computer science και νομίζουν ότι είναι χειρισμός του υπολογιστή;

odysseas

Παράθεση από: Gnirut στις 08 Οκτ 2010, 10:32:03 ΠΜ
Ένα βασικό επιχείρημα που θέτει η υπουργός σαν αιτία της επερχόμενης "οριζοντιοποίησης" της πληροφορικής στο σχολείο είναι το ότι δήθεν ολοι οι μαθητές γνωρίζουν από υπολογιστές και ότι δεν χρειάζεται να μαθαίνουν ..."πληκτρολόγηση" στο σχολείο.

Σχετικά με την εξωτερική εικόνα της "πληροφορικής" στα σχολεία: σε πρόσφατη επίσκεψη του συμβούλου μας στο νησί όπου εργάζομαι, μας είπε ότι οι σύμβουλοι (α) θεωρούν θετικότατο το να διδάσκεται η πληροφορική στα δημοτικά από πληροφορικούς και όχι από τους δασκάλους, ώστε να πάρει ο κλάδος επιπλέον ώρες (β) θεωρούν θετικότατο το να εισαχθεί η πιστοποίηση γνώσεων Η/Υ στα γυμνάσια. Στις έντονες διαφωνίες μας ότι αυτά δημιουργούν εσφαλμένη εικόνα για την επιστήμη μας, απάντησε ότι τις κατανοεί, αλλά πως όταν συνδιαλέγεσαι με πολιτικούς πρέπει λίγο-πολύ κάτι να τους "πουλήσεις".

Αυτό που θέλω να πω είναι ότι αν αυτή είναι πράγματι η άποψη των συμβούλων μας (είναι σίγουρα η άποψη του δικού μου κι έτσι ισχυρίζεται και για τους άλλους) τότε γιατί να εκπλησσόμαστε ή να περιμένουμε κάτι παραπάνω; Το ξέρω ότι αυτή η συζήτηση έχει ξαναγίνει αλλά ας μην ξεχνάμε ότι οι σύμβουλοι είναι αυτοί που συζητάνε περισσότερο με το υπουργείο και σίγουρα παίζουν ρόλο στη διαμόρφωση πολιτικής. Δράττομαι της ευκαιρίας να στιγματίσω και την απουσία από το forum αυτό.

Σπύρος Δουκάκης

Επισυνάπτω το Syllabus του IB...

Παράθεση από: gpapargi στις 08 Οκτ 2010, 11:25:14 ΠΜ
Το εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι ότι το group 5 του International Baccalaureate αντιστοιχεί στην ομάδα 2 του ελληνικού προγράμματος μόνο που έφαγαν την πληροφορική. Το διεθνές πρόγραμμα είναι «Mathematics and computer science» αλλά το ελληνικό είναι σκέτο «Μαθηματικά».

Το ερώτημα που πρέπει να θέσουν οι εκπρόσωποι του κλάδου προς την πολιτική ηγεσία είναι προφανές: Αφού παίρνουν την ιδέα του  International Baccalaureate και τη φέρνουν στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, γιατί αφαίρεσαν την πληροφορική από το group 5;
Μήπως η υπουργός και οι σύμβουλοί της δεν ξέρουν τι είναι το computer science και νομίζουν ότι είναι χειρισμός του υπολογιστή;

iliasthes

Για να κάνουμε και λίγο χιούμορ, αυτές τις μέρες μέρες μελετάω ένα βιβλίο για ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα που παρακολουθώ και η βασική ιδέα του βιβλίου είναι πως η επίδραση μιας επιστήμης στην κοινωνία θεωρείται σημαντική, όταν αυτή η επιστήμη έχει αναπτυχθεί τόσο πολύ ώστε να εξαφανιστεί από το προσκήνιο. Δηλαδή να απρροφηθεί τόσο πολύ από το περιβάλλον και να αφομοιωθεί από την κοινωνία, ώστε να έχει γίνει αόρατη δια γυμνού οφθαλμού.

Έτσι ακριβώς και το Υπουργείο, αναπτύσσει τη διδασκαλία της πληροφορικής σε τέτοιο βαθμό ώστε το μάθημα, αλλά και οι καθηγητές πληροφορικής να γίνονται πλέον αόρατοι. Το Υπουργείο παιδείας λοιπόν είναι το πρώτο που υλοποιεί το όραμα της διάχυτης νοημοσύνης σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

petrosp13

Παράθεση από: odysseas στις 08 Οκτ 2010, 11:42:00 ΠΜ
όταν συνδιαλέγεσαι με πολιτικούς πρέπει λίγο-πολύ κάτι να τους "πουλήσεις".

Ας τους πουλήσουμε το αυτονόητο
Ότι για να ορθοποδήσει αυτή η χώρα και να παρουσιάσει ανάπτυξη, χρειάζεται τεχνολογικά καταρτισμένους νέους, που να ασχολούνται με υπολογιστές από την μέρα που θα μπουν στο Δημοτικό, μέχρι την μέρα που θα πάρουν το Απολυτήριο Λυκείου
Για να μπορέσουμε κάποια στιγμή να πληρώσουμε τα εθνικά χρέη, αφού μόνο αυτό τους νοιάζει (λέμε τώρα)
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής