Πανελλαδικές 2011 - Πρώτη εκτίμηση

Ξεκίνησε από AlgoBill, 23 Μαΐου 2011, 10:29:17 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gthal

Παράθεση από: johngreek στις 25 Μαΐου 2011, 01:29:15 ΜΜ
Υπάρχει στο διδακτικό πακέτο παράδειγμα τέτοιας εντολής ;
-  Υπάρχει στο διδακτικό πακέτο παράδειγμα που να δείχνει ότι ένα δομημένο πρόγραμμα είναι επιλύσιμο; Ή το αντίθετο ;
Όχι, πρέπει οι μαθητές να βγάλουν ένα συμπέρασμα (και θα το βγάλουν, αν κατάλαβαν αυτά που διάβασαν ενώ δε θα το βγάλουν αν παπαγάλισαν αυτά που διάβασαν)
-  Υπάρχει στο διδακτικό πακέτο παράδειγμα σαν το ζήτημα Α3;
Νομίζω όχι. Πρέπει οι μαθητές να βγάλουν ένα συμπέρασμα (και θα το βγάλουν, αν έχουν καταλάβει τις λογικές μεταβλητές τη λειτουργία της ΓΙΑ, αναγνωρίζουν τους "μονούς" και τους "ζυγούς" και έχουν στοιχειώδη αντίληψη - μη γελάτε, σε πολλούς μαθητές της Γ' λυκείου χρειάζεται να εξηγώ επανειλημμένα ποιοι είναι οι μονοί και ποιοι οι ζυγοί - άσε τους άρτιους και τους περιττούς έτσι; κι εμείς καθόμαστε και μιλάμε τώρα για το 97 και το 100 ...)
Αλλά δεν είναι εκτός εξετάσεων η κατανόηση και η αντίληψη, ελπίζω, ε;

Μα έτσι είναι η μάθηση: μία γραμμή του βιβλίου διαβάζω και δέκα παράγω από μόνος μου (συμπεράσματα, συσχετίσεις, γενικεύσεις, υποθέσεις). Και βέβαια, επειδή στη σημερινή γενιά μαθητών, για λόγους που δεν ξέρω, η παραγωγή αυτή πάσχει, έρχονται και τη ζητάνε από τους καθηγητές των φροντιστηρίων και των σχολείων. Απ' όπου κι αν προέρχεται όμως, τελικά, αυτό είναι μάθηση - ένα πολύ πλούσιο στερέωμα γνώσεων. Μην το φτωχαίνουμε με την αντίληψη "ό,τι δεν είναι στο βιβλίο δεν υπάρχει". Και μην ενισχύουμε στη γενιά αυτή , την αντίληψη του "να γράψω ακριβώς όσο χρειάζομαι για να περάσω", "να μάθω ακριβώς αυτά που χρειάζομαι για να γράψω". Προσωπικά με αηδιάζει.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

P.Tsiotakis

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Δ΄ ΤΑΞΗΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΔΕΥΤΕΡΑ 7 ΙΟΥΛΙΟΥ 2008
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΘΕΜΑ 1ο
...
...
Δ. Δίνεται το παρακάτω τμήμα αλγορίθμου:
Ζ ← ΨΕΥΔΗΣ
Χ ← ΑΛΗΘΗΣ
Ψ ← ΨΕΥΔΗΣ
Α ← Χ ΚΑΙ (Ψ Ή Ζ)
Β ← (ΟΧΙ Α) ΚΑΙ (ΟΧΙ Ζ)
Να γράψετε στο τετράδιό σας τις τιμές των μεταβλητών Α και Β μετά την εκτέλεση του παραπάνω τμήματος αλγορίθμου.                               Μονάδες 6

gthal

Χμμμ...
εδώ κάποιες λογικές εκφράσεις εκχωρούνται σε λογικές μεταβλητές.

Ναι, αλλά δεν αναφέρεται πουθενά ότι αν η λογική έκφραση περιέχει συγκριτικό τελεστή, μπορεί και τότε να εκχωρηθεί σε μεταβλητή !    :D  :P  :D :o   :D ;D  :D
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

johngreek

Το βιβλίο στη σελίδα 17 λέει : Τα επιλύσιμα προβλήματα μπορούν να διακριθούν σε τρείς κατηγορίες
--> Δομημένα ....   . 

Οσο για το Α3  , προφανώς δεν υπάρχει ακριβώς το ίδιο παράδειγμα , αλλά αν εννοείτε οτι είναι "παρόμοια" περίπτωση με το Α4 τότε μάλλον τα βλέπετε όλα άσπρα  - μαύρα . Μακάρι να μπορούσαμε να δούμε πόσοι μαθητές έλυσαν το Α3 και πόσοι το Α4 για να καταλάβετε στην πράξη τι εννοώ . Γιατί εγώ έχω ήδη κάποιες πρώτες πληροφορίες

Αν νομίζετε οτι αυτά τα παραδείγματα που φέρατε είναι σοβαρός αντίλογος ( το "σοβαρός" χωρίς καμιά επιθετική διάθεση  , ειλικρινά ) πάω πάσο  , έχουμε διαφωνία μή επιλύσιμη :)

Τωρα όσον αφορά το θέμα από τις επαναληπτικές Πανελλήνιες εσπερινών του 2008 ( το οποίο προσωπικά το διδάσκω ακριβώς επειδή ξεχωρίζει ) , έ , αν ένα ερώτημα  μέσα σε 10 χρόνια  , και μάλιστα όχι στο διδακτικό πακέτο αυτό καθαυτό , και μάλιστα σε πολύ πιο εύκολη μορφή ( έτοιμες οι εντολές εκχώρησης  , απλά υπολογίζεις την τιμή , ) είναι αρκετό για εσάς , οκ πάω πάλι πάσο .

Για να τελειώνω με αυτό το ζήτημα  , επιμένω οτι το Α4  , ελάχιστοι μαθητές θα το έλυσαν από μόνοι τους .( χωρίς να έχουν δει παρόμοι παράδειγμα ) .Αυτό είναι το πρόβλημα κατ εμέ , σε σχέση και με τα άλλα παραδείγματα που φέρατε . Οχι οτι το ερώτημα είναι εκτός ύλης ή χαζό ή δεν ξέρω εγώ τι άλλο . Δεν το βρίσκω ( και τόσο ) αντικειμενικό μ καθαρά σαν μέτρο αξιολόγηγης  Αν ο σκοπός του ερωτήματος ήταν να ξεχωρίσει ελάχιστα 20άρια θα το δεχόμουν με λιγότερη γκρίνια  αν είχε μπει σε μια χρονιά άλλη ( και καταλαβαίνετε τι εννοώ ) .


Επιμένω οτι το πρόβλημα με το ερώτημα Α4 είναι οτι η μεγάλη πλειοψηφία όσων το έλυσαν θα ήταν οι τυχεροί ( που είδαν αντίστοιχο παράδειγμα ) και όχι οι ικανοί . Αντίθετα δηλαδή με ο Α3 ή το Α1 ή το Α2 .Συγκρίνετε το Α2 ( το οποίο θεωρώ ωραιότατο  και το οποίο επίσης μπορεί να μην είχε διδαχτεί με παρόμοιο παράδειγμα ) με το Α4 και ελπίζω οτι θα γίνω κατανοητός .

Νομίζω οτι εξαντλησαμε το θέμα και μένουμε στη διαφωνία μας . Αν αναλογιστούμε την περσινή διαφωνία  ;) νομίζω οτι καλά τη γλυτώσαμε φέτος.

Για τρίτη και τελευταία φορά , και δεν θα σας κουράσω άλλο  , επαναλαμβάνω το κάλεσμά μου να μετρήσουμε σωστές απαντήσεις στο επίμαχο θέμα . Τα νουμερα και τα γεγονότα είναι ξεροκέφαλα και θα βοηθήσουν στα συμπεράσματα

johngreek

Κάτι επίσης σημαντικό  , που αφορά και το επίμαχο Α4 αλλά και όλα τα ζητηματα των οποίων η απάντηση είναι μισή γραμμή ή σωστό λάθος .

Γνωστός μου μαθητής - υποψήφιος ( όχι μαθητής μου )  , ο οποίος έδωσε σε σχολείο "καλής" συνοικίας ( με πολλούς δυνατούς μαθητές , οικονομική άνεση γονέων κλπ κλπ ) μου είπε οτι σε μια γεμάτη αίθουσα 20 +  ατόμων , ένας γνώριζε τη λύση του Α4 και ( προσοχή  ) την σφύριξε σε όλους ( μα όλους όπως χαρακτηριστικά μου είπε ) τους υπόλοιπους . Όταν τον ρώτησε μήπως υπερβάλλει μου είπε οτι κυριολεκτεί 100%

Καλά δεν σας λέω και κάτι πρωτότυπο έτσι ;

Γιάννης Σ.

Παράθεση από: gthal στις 25 Μαΐου 2011, 04:06:11 ΜΜ
Φίλε No Gods No Nations,
......
επειδή εξετάστηκε στην πράξη η κατανόηση του τι είναι έκφραση και πώς τη χειρίζεται ο υπολογιστής, ένα θεμελιώδες ζήτημα του προγραμματισμού.

Συμφωνώ μέσες άκρες με αυτά που λες, αλλά για το περίφημο Α4 ένα νομίζω επιχείρημα που δεν μπορείς να αντικρούσεις ( ;) ) εύκολα είναι ότι εγώ μέτρησα 11 (!) καθηγητές πληροφορικής που ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ το μάθημα - από εδώ και γνωστούς - και κόλλησαν λίγο ή πολύ στο Α4. Ε, δε μπορεί να είναι όλοι άσχετοι και κάνουν και το μάθημα καμιά δεκαετία! Οι σπαζοκεφαλιές δεν εξετάζουν το αν κατέχεις το γνωστικό αντικείμενο αλλά πόσο σου κόβει, πράγμα που εγώ προσωπικά δεν το βρίσκω θεμιτό στις εξετάσεις. Δεν είναι τεστ εγκυμοσύνης εεε νοημοσύνης σόρυ... ;)

gthal

@johngreek
Παράθεση από: johngreek στις 25 Μαΐου 2011, 06:24:07 ΜΜ
αν είχε μπει σε μια χρονιά άλλη ( και καταλαβαίνετε τι εννοώ )
δεν είμαι σίγουρος ότι καταλαβαίνω... εννοείς ότι επειδή τους "τσεκούρωσαν" στα άλλα μαθήματα θα έπρεπε να αφήσουν ορθάνοιχτο το 100 στην ΑΕΠΠ; Και συνεχίζω να αναρωτιέμαι, γιατί δεν είμαστε ευχαριστημένοι με το 97;
Ξέρεις, στην περσινή διαφωνία, προσωπικά δεν είχα πρόβλημα με τη αφαίρεση έως 2 μονάδων, όπως αποφασίστηκε τελικά - το θεωρούσα και δίκαιο εν τέλει. Το πρόβλημά μου ήταν το να θεωρηθεί λάθος όλο το ερώτημα και το να κοπούν έως 5-6 μονάδες (αν θυμάμαι καλά) όπως είχε προταθεί στην αρχή αρχή. Για μένα, το να παίρνουν 2-3 μονάδες τα ζητήματα "για τους λίγους" είναι θετικό στοιχείο σε ένα διαγώνισμα. Το να παίρνουν πολλές δε μου αρέσει και είναι αποκαρδιωτικό για τους υπόλοιπους. Ο άριστος θεωρώ ότι δε χρειάζεται να ξεχωρίσει με πολλές μονάδες. Τρεις, τέσσερις ή πέντε είναι αρκετές, αν μπορεί να τις πάρει εκεί που οι άλλοι δεν μπορούν.

Παράθεση από: johngreek στις 25 Μαΐου 2011, 06:24:07 ΜΜνα μετρήσουμε σωστές απαντήσεις στο επίμαχο θέμα . Τα νουμερα και τα γεγονότα είναι ξεροκέφαλα και θα βοηθήσουν στα συμπεράσματα
Δεν έχω καμιά αμφιβολία ότι η αποτυχία θα είναι τεράστια, συμφωνούμε. Αλλά αυτό δε σημαίνει αποτυχία του ερωτήματος. Ίσως μάλιστα να σημαίνει και επιτυχία του. Αποτέλεσε έναν ήπιο παράγοντα διασποράς των καλών βαθμών.

Όσο για το επιχείρημα
Παράθεση από: johngreek στις 25 Μαΐου 2011, 06:24:07 ΜΜ
Το βιβλίο στη σελίδα 17 λέει : Τα επιλύσιμα προβλήματα μπορούν να διακριθούν σε τρείς κατηγορίες
--> Δομημένα ....   . 
δε με καλύπτει γιατί εδώ λέει ότι κάποια από τα επιλύσιμα είναι δομημένα. Το ότι όλα τα δομημένα είναι επιλύσιμα είναι ένα συμπέρασμα που θα το βγάλει ο μαθητής, αν έκανε τον κόπο και αν έχει τη δυνατότητα και το ενδιαφέρον να το σκεφτεί. Εδώ είναι η διαφορά στο τι εννοεί καθένας με το "έμαθα - κατάλαβα αυτό που διάβασα".

@No Gods No Nations
Παράθεση από: No Gods No Nations στις 26 Μαΐου 2011, 12:49:10 ΠΜ
ένα νομίζω επιχείρημα που δεν μπορείς να αντικρούσεις ( ;) ) εύκολα είναι ότι εγώ μέτρησα 11 (!) καθηγητές πληροφορικής που ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ το μάθημα - από εδώ και γνωστούς - και κόλλησαν λίγο ή πολύ στο Α4. Ε, δε μπορεί να είναι όλοι άσχετοι και κάνουν και το μάθημα καμιά δεκαετία!
Δεν μπορώ να το αντικρούσω και δεν έχω λόγο. Μπορώ όμως να αναρωτηθώ. Πώς γίνεται; Δεν έχει να κάνει μα το πόσο καιρό κάνουν το μάθημα. Αν κάποιος έχει προγραμματίσει αρκετά, έστω μόνο μέσα στα πλαίσια των σπουδών του, πώς γίνεται να μην έχει "ανακαλύψει" αυτό το νομοτελειακό "μυστικό" ;
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Γιάννης Σ.

... και επειδή διορθώνω, πολλά γραπτά με 97... If you know what that means...
:D

evry

#98
Μπορεί να σημαίνει ότι βαθμολογείς γρήγορα ;) (πλάκα κάνω)
Παράθεση από: No Gods No Nations στις 26 Μαΐου 2011, 09:37:31 ΜΜ
... και επειδή διορθώνω, πολλά γραπτά με 97... If you know what that means...
:D
Σοβαρά τώρα δεν καταλαβαίνω γιατί έχεις κολλήσει με αυτό το θέμα. Δεν έχεις παρουσιάσει κανένα ουσιαστικό επιχείρημα για την άποψη σου, απλά είσαι εκνευρισμένος με αυτό και δεν διαβάζεις αυτά που σου έχουν γράψει αρκετοί συνομιλητές σου. Αν τα διαβάζεις πιστεύω ότι θα πειστείς

Εγώ σε 75 γραπτά δεν έχω βρει ακόμα γραπτό που να έχει χάσει το 100 από το Α4. Οι περισσότεροι ή χάνουν από το Γ αφού παίρνουν πίνακες ή χάνουν από το Α2.5
Επίσης αρκετοί τα μπέρδεψαν και στο Δ4 και δεν πήραν άθροισμα στήλης αλλά γραμμής
Δεν λέω ότι δεν έχουν χάσει πολλοί το Α4, απλά αυτό δεν τους κόστισε το 100
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Sergio

Σήμερα τελείωσα από 32 γραπτά το Α.  Δεν έχω ακόμη δει την περίπτωση που περιγράφεις:
Παράθεση από: No Gods No Nations στις 26 Μαΐου 2011, 09:37:31 ΜΜ
... και επειδή διορθώνω, πολλά γραπτά με 97... If you know what that means...
:D

Δεν την αποκλείω, απλά δεν την έχω δει.  Είδα και μία περίπτωση σωστής συνάρτησης και κλήσης της στο δεξί της εντολής εκχώρησης και, να σας πω την αμαρτία μου, τις 2 μονάδες από τις 3 τις έδωσα.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

evry

Αμαρτωλέ
Παράθεση από: Sergio στις 26 Μαΐου 2011, 11:20:16 ΜΜ
Σήμερα τελείωσα από 32 γραπτά το Α.  Δεν έχω ακόμη δει την περίπτωση που περιγράφεις:
Δεν την αποκλείω, απλά δεν την έχω δει.  Είδα και μία περίπτωση σωστής συνάρτησης και κλήσης της στο δεξί της εντολής εκχώρησης και, να σας πω την αμαρτία μου, τις 2 μονάδες από τις 3 τις έδωσα.

Θέλω και εγώ να πω κάτι απίστευτο που είδα σήμερα στο θέμα Δ4

Λοιπόν ακούστε τι κάνει ο τύπος (μάλλον αγόρι από τον γραφικό χαρακτήρα)
Πάει και βρίσκει πρώτα το max και τη θέση του. Μα καλά λέω τι τι θέλει τη θέση έστω pos
Στη συνέχεια πάει και βρίσκει το max2 δηλαδή το max από το 1 μέχρι pos-1 και το max3 από pos+1 μέχρι 22
Mετά εκχωρεί στο max το μέγιστο αυτών των 2 άρα έχει το δεύτερο μεγαλύτερο και φυλάει και τη θέση του στο pos2
Και μετά ο αθεόφοβος πάει και λέει

  Για ........
     Αν i<>pos1 και i<>pos2 και S> max4 Τότε
         max4 <-- S
         pos3 <-- i

όλα ολόσωστα τα τσέκαρα

Ο τύπος έγραψε 100. Από τον τρόπο που έλυσε τις ασκήσεις φαινόταν ότι δεν πάει φροντιστήριο, ήταν όλα αυτοσχεδιασμοί.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Σπύρος Δουκάκης

Οι μαθητές/τριες που δεν πάνε φροντιστήριο κάνουν αυτοσχεδιασμούς ενώ οι υπόλοιποι δεν κάνουν...

Μου θυμίζει το περσινό που είπε κάποιος:
Το Θέμα Γ της Ανάπτυξης Εφαρμογών που προκάλεσε αναταραχή στην ΠΑΡΑΠΑΙΔΕΙΑ...και το δημοσίευσε και στο alfavita...



Stefevan

Κια αυτοί που πηγαίνουν φροντιστήριο κάνουν αυτοσχεδιασμούς... άμα είσαι αντιδραστικό άτομο...(με την καλή έννοια)  :D

evry

ε σόρρυ δεν το εννοούσα έτσι, ήθελα να πω ότι όταν ένας μαθητής έχει επιπλέον βοήθεια είτε από κάποιο βοήθημα είτε από κάποιον καθηγητή και αυτό περιλαμβάνει
και την ΠΔΣ (και αυτό φροντιστήριο είναι) αποκτά κάποιες "αυτόματες" αντιδράσεις σε συγκεκριμένες ασκήσεις.
Αυτό εννοούσα, δεν ήθελα να θίξω κανέναν
Παράθεση από: Stefevan στις 26 Μαΐου 2011, 11:51:47 ΜΜ
Κια αυτοί που πηγαίνουν φροντιστήριο κάνουν αυτοσχεδιασμούς... άμα είσαι αντιδραστικό άτομο...(με την καλή έννοια)  :D
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Stefevan

Όχι απλά μου ήρθε στο μυαλό παράδειγμα ενός παιδιού χαχα
Δίκιο έχεις "αυτόματες" αντιδράσεις σε συγκεκριμένες ασκήσεις αυτό κατάλαβα και γω!! Ίσως είναι και άσχημη αυτή η καθοδήγηση, αλλά δεν υπάρχει και χρόνος για περισσότερα νομίζω  >:(