Νέα προγράμματα σπουδών

Ξεκίνησε από nikosx, 11 Νοε 2021, 07:03:11 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

nikosx

Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

ολγα

Επιτέλους!!! Ήταν αυτό που θέλαμε εδώ και χρόνια!!!  :D

akouts


dpa2006

Καλημέρα σε όλους,
http://iep.edu.gr/el/index.php?option=com_content&view=article&id=3388

το γεγονός της μη ανάρτησης προγράμματος σπουδών Πληροφορικής στο Γυμνάσιο θα πρέπει να μας ανησυχεί...(?)
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

petrosp13

Νέα Προγράμματα Σπουδών βλέπουμε συνεχώς από εποχής Διαμαντοπούλου
Κι ακόμα διδάσκουμε το πράσινο βιβλίο εποχής Αρσένη...
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

P.Tsiotakis

Παράθεση από: dpa2006 στις 12 Νοε 2021, 07:34:16 ΠΜ
το γεγονός της μη ανάρτησης προγράμματος σπουδών Πληροφορικής στο Γυμνάσιο θα πρέπει να μας ανησυχεί...(?)

μένουν πολύ λίγα υπό επιμέλεια που θα ανέβουν σύντομα

evry

Στο πρόγραμμα σπουδών των μαθηματικών έχει :

Στο Γυμνάσιο!

  • Δυαδικούς αριθμούς

Στο Λύκειο

  • προσεγγιστικός υπολογισμός ρίζας πολυωνυμικής συνάρτησης μέσω οπτικοποίησης του Θ.Bolzano (Δηλαδή αλγόριθμος διχοτόμησης)
  • μέθοδος Newton-Raphson για τον προσεγγιστικό υπολογισμό ριζών εξίσωσης

Θυμάμαι όταν τα προτείναμε αυτά να μπουν στην ύλη του Λύκειου κάποιοι έλεγαν ότι είναι πολύ δύσκολα και ότι είναι ύλη πανεπιστημίου και όχι δευτεροβάθμιας.
Ας τα κάνουν τώρα οι μαθηματικοί.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

George Eco

Μου αρέσει, αλλά δε ξέρω μέχρι ποιο βαθμό θα αναλύσει κάποια πράγματα και πως.
Τι θα ζητήσει Πανελλήνιες άραγε; Φαντάζομαι παρόμοιο μοτίβο σε python3;
Και προπαντός, το βιβλίο θα είναι καλογραμμένο;
Πάντως ναι, δε θα γκρινιάξω καθόλου για την ώρα. Φαίνεται πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση του μαθήματος.
Αν μη τι άλλο δίνει περισσότερες δυνατότητες διαθεματικής προσέγγισης.

evry

Δεν είδα να αναφέρεται πουθενά η Python ή κάποια άλλη γλώσσα προγραμματισμού πάντως στο δικό μας πρόγραμμα σπουδών, με μια γρήγορη ματιά που έριξα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pfan

Δεν αναφέρεται πουθενά αλλά η ερώτηση είναι αν πάμε για Παννελαδικες εξετάσεις και ο καθένας έχει μια δικιά του γλώσσα πως ακριβώς θα βαθμολογηθούν τα γραπτά;;;; :D :D
Πύρζα Φανή
Καθηγήτρια Πληροφορικής

dski

Μην ανησυχείς Ευριπίδη, τους "φάγαμε" τους μαθηματικούς αφού στο νέο πρόγραμμα σπουδών του δημοτικού τα παιδιά θα μαθαίνουν για το δυαδικούς αριθμούς στη Β' Δημοτικού :-)

Πέρα από την πλάκα, ας περιμένουμε να δούμε τι θα περιλαμβάνει και το πρόγραμμα του γυμνασίου. Πάντως το δυαδικό σύστημα (πράξεις, μετατροπές) γνωρίζω πολλούς συναδέλφους που το έχουν εντάξει στην ύλη της Β' Γυμνασίου (κάποιοι και της Α').

Έχοντας διαβάσει "διαγώνια" τα νέα ΠΣ για δημοτικό και λύκειο -οπότε μπορεί να έχω λαθεμένη εντύπωση- νομίζω ότι:

- Κινούνται προς την σωστή κατεύθυνση να γίνει το μάθημα πιο "πληροφορική" και να φύγει από το επίπεδο ΤΠΕ και δεξιοτήτων χρήσης (πράγμα που νομίζω το θέλαμε)

- Όμως νομίζω ότι είναι υπερβολικά φιλόδοξα (για να το πω κομψά...). Πολλά αντικείμενα του γυμνασίου (δείτε π.χ. (εντελώς ενδεικτικά) την ύλη για τα δίκτυα, τις αλγοριθμικές δομές, ακόμη και την επεξεργασία υπολογιστικών φύλλων κτλ) έχουν περάσει στο δημοτικό. Στο λύκειο ναι μεν έχει εμπλουτιστεί η ύλη με νέα αντικείμενα αλλά νομίζω ότι τα νέα αντικείμενα είναι τόσα πολλά και σε τόσο ευρύ φάσμα που αν ένας μαθητής λυκείου πράγματι τα διδαχθεί και εντρυφήσει σε αυτά θα είναι λίγα βήματα πριν το πτυχίο πληροφορικής... (evry, ξέρω την άποψή σου ότι πρέπει να πάμε μπροστά και συμφωνώ ότι δεν είμαστε πια στο '90 ή στο '00 αλλά νομίζω ότι κάπου ξεφύγαμε...)

- Ένα ακόμη θέμα είναι ότι οι περισσότερες δραστηριότητες που προτείνονται απαιτούν την ύπαρξη τουλάχιστον αξιοπρεπών εργαστηρίων αλλά και εξοπλισμού (π.χ. STEM). Γίνεται μεν κάποια προσπάθεια ανανέωσης του εξοπλισμού το τελευταίο διάστημα αλλά δεν ξέρω αν αφορά όλη την επικράτεια και όλες τις βαθμίδες...

Τι να πω... Μπορεί να μεγάλωσα και έχω την "οπτική του γέρου"  αλλά αυτή είναι η πρώτη μου εντύπωση... Μακάρι να είμαι λάθος.

pgrontas

Παράθεση από: evry στις 12 Νοε 2021, 03:42:50 ΜΜ
Δεν είδα να αναφέρεται πουθενά η Python ή κάποια άλλη γλώσσα προγραμματισμού πάντως στο δικό μας πρόγραμμα σπουδών, με μια γρήγορη ματιά που έριξα.

Έχεις δίκιο. Αυτό που μου φαίνεται όμως περίεργο, είναι ότι ενώ δεν υπάρχει ξεκάθαρη αναφορά σε γλώσσα, υπάρχει ξεκάθαρη αναφορά σε περιβάλλοντα ανάπτυξης! Και μάλιστα σε κάτι όπως το Google Colaboratory που απέχει από το να χαρακτηριστεί καθολικά αποδεκτό. Αν κρίνουμε μάλιστα από την τάση της Google να δημιουργεί εφαρμογές και μετά να τις παρατάει, σε λίγα χρόνια μπορεί να μην υπάρχει καν. Και εδώ θα το έχουμε σε ΦΕΚ!

Πάντως αυτό που μου κάνει εντύπωση, είναι ότι πάντα πίστευα πως ένα πρόγραμμα σπουδών θα πρέπει να δίνει έμφαση στις αρχές της πληροφορικής και στους στόχους της διδασκαλίας της (και κάθε άλλου γνωστικού αντικειμένου) και όχι να αναλώνεται σε micro-management της διδασκαλίας προτείνοντας συγκεκριμένες δραστηριότητες - όπως με το παραπάνω αλλά και το Φωτόδεντρο. Στο ΙΕΠ μου φαίνεται ότι κάτι έχουν χάσει στην ιεραρχία από το γενικό στο ειδικό.

Αυτά ως πρώτο σχόλιο, μέχρι την αναλυτική μελέτη.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

George Eco

Παράθεση από: evry στις 12 Νοε 2021, 03:42:50 ΜΜ
Δεν είδα να αναφέρεται πουθενά η Python ή κάποια άλλη γλώσσα προγραμματισμού πάντως στο δικό μας πρόγραμμα σπουδών, με μια γρήγορη ματιά που έριξα.

Σελ 59,
(IDLE /
COLABORATORY Python).

Εικάζω πως έχουν λόγο να το αναφέρουν.

evry

Αυτό είναι περιβάλλον και όχι αναφορά σε γλώσσα προγραμματισμού. Δεν είχαν άλλη επιλογή αφού μιλάνε για Machine Learning, σε τι θα το έκαναν σε ΓΛΩΣΣΑ;
Παράθεση από: George Eco στις 12 Νοε 2021, 11:31:27 ΜΜ
Σελ 59,
(IDLE /
COLABORATORY Python).

Εικάζω πως έχουν λόγο να το αναφέρουν.
Επίσης το αναφέρουν στις Ενδεικτικές Δραστηριότητες.

Στην αρχή του προγράμματος σπουδών λέει :

Ειδικότερα, με την ολοκλήρωση του Λυκείου όλοι/ες οι μαθητές/τριες θα πρέπει να μπορούν:

να αναπτύσσουν προγράμματα σε μία τουλάχιστον γλώσσα προγραμματισμού για να επιλύσουν προβλήματα


Επίσης στην ίδια σελίδα μιλάει για το Jeroo που υποστηρίζει διάφορες γλώσσες.
Και με το ίδιο σκεπτικό στην σελίδα 61 που αναφέρει το TensorFlow.js μας λέει ότι θα κάνουμε και Javascript.

Αυτό που προκύπτει από αυτό το πρόγραμμα σπουδών είναι ότι ο καθένας μπορεί να επιλέξει όποια γλώσσα προγραμματισμού θέλει αρκεί αυτή να έχει τις αναγκαίες δομές και βιβλιοθήκες ώστε να είναι εφικτή η επίτευξη των διδακτικών στόχων του προγράμματος σπουδών. Αλλιώς θα είχαν ρητή αναφορά σε δομές της γλώσσας στην πρώτη ενότητα.

Από όσο ξέρω σε λίγες μέρες ξεκινάει η επιμόρφωση των καθηγητών στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία για τα νέα προγράμματα σπουδών και στη συνέχεια οι καθηγητές αυτοί θα κληθούν να τα εφαρμόσουν φέτος (μερικώς) και του χρόνου (εξ ολοκλήρου), οπότε εκεί θα απαντηθούν πολλά ερωτήματα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Καρκαμάνης Γεώργιος

Θα εκφράσω άποψη αρχικά για το πρόγραμμα σπουδών της Γ Λυκείου και σε μετέπειτα ποστ για τις υπόλοιπες τάξεις όλων των τύπων σχολείου:

-Παρατηρούμε ότι στο νέο πρόγραμμα σπουδών εμφανίζονται αλγοριθμικά στοιχεία από τη γνωστή μας ψευδογλώσσα  (σελ 56  μέχρι 59 οπου  αναφέρονται υλοποιήσεις σε ψευδογλώσσα και σε διαγραμματικές τεχνικές, η εντολη ΟΣΟ η εντολη ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ κλπ)
- Χρήση γλώσσας προγραμματισμού python (σελ 59 οπου αναφέρει :αξιοποίηση  ολοκληρωμένου περιβάλλοντος ανάπτυξης αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού IDLE /
COLABORATORY Python).
-Υπάρχει όλη η ύλη που έχουμε μέχρι τώρα ( σελ  58 και 60 :Δομή ακολουθίας-επιλογής-επανάληψης, πίνακες μονοδιάστατοι και δισδιάστατοι, δυαδική και σειριακή αναζήτηση, ταξινομήσεις, δυναμικές δομές δεδομένων )
-Εισάγεται η πολυπλοκότητα
-Εισάγεται η τεχνητή νοημοσύνη με μορφή αλγορίθμων (σελ 61)
- Εισάγονται βασικά στοιχεία από αρχιτεκτονικη υπολογιστή αν και δεν το λέει έτσι ακριβώς (σελ 61)
-Εισάγεται αναπαράσταση δεδομένων, δυαδικό σύστημα αρίθμησης, μετατροπές και  πράξεις κλπ (σελ 62)
-Εκμάθηση βασικών εντολών σε γλώσσα ASSEMBLY(σελ 63)
-Εισάγεται  ύλη από το μάθημα ΔΙΚΤΥΑ Γ ΕΠΑΛ (σελ 63-64)
-Ασφάλεια
-Βάσεις Δεδομένων (σελ 65-67) δεν ξέρουμε αν θα είναι καθαρά σχεδιαστικό όπως ο αντικειμενοστραφής προγραμματισμός που εισήχθει τελευταία στη Γ ΓΕΛ
-Ψηφιακό μέλλον, αειφορία κλπ

Στα μυαλό μου γεννιούνται πολλές ερωτήσεις ....
α) Μήπως είναι υπερβολικά όλα αυτά για μαθητές Γ ΓΕΛ που εξετάζονται πανελλαδικά;
β) Πόσες ώρες θα πρέπει να διδάσκεται το μάθημα για να ανταποκριθεί σε αυτά;
γ) Μήπως τελικά θα έχουμε ένα βιβλο 350 σελίδων από τις οποίες οι 100 θα είναι εκτός ύλης;
δ) Θα υπάρχουν δραστηριότητες και ασκήσεις έτοιμες στα βιβλία για να καλύψουν όλα τα παραπάνω ή θα ψάχνει ο κάθε καθηγητής να κάνει τα δικά του;
ε) Μήπως η θεωρία υπερσκελίσει  την πράξη;
ζ) Πόσα κατανοητά θα είναι για τους μαθητές και πόσο θα τους ελκύει να επιλέξουν το μάθημα;

και πολλές άλλες...




petrosp13

Το πρόγραμμα σπουδών δεν συνεπάγεται και εξεταστέα ύλη
Πολλά από αυτά θα είναι εκτός ύλης

Πρόγραμμα σπουδών σημαίνει κεφάλαια τα οποία θα μπορούσαν να διδάσκονται...
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry

Πράγματι έτσι γινόταν πάντα, όμως δεν ξέρουμε με βεβαιότητα ποια θα είναι μέσα και ποια έξω.

Παράθεση από: petrosp13 στις 13 Νοε 2021, 10:51:47 ΠΜ
Το πρόγραμμα σπουδών δεν συνεπάγεται και εξεταστέα ύλη
Πολλά από αυτά θα είναι εκτός ύλης

Πρόγραμμα σπουδών σημαίνει κεφάλαια τα οποία θα μπορούσαν να διδάσκονται...
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

#17
Όλα αυτά είναι στις προηγούμενες τάξεις, δηλαδή δομές επιλογής/επανάληψης , διαγράμματα ροής και ψευδογλώσσα αναφέρονται αναλυτικά στο πρόγραμμα σπουδών της Α και της Β.
Λογικά θεωρείται ότι έγιναν.
Το πρόγραμμα της Γ είναι κατά 80% καινούργιο σε σχέση με το τωρινό όπως το καταλαβαίνω εγώ.
Τώρα έχουμε 2 δίωρα μαθήματα στις προηγούμενες τάξεις. Δεν είναι δυνατόν να ξεκινάμε από την αρχή. Όλη η ΑΕΠΠ έχει γίνει στις προηγούμενες τάξεις.

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 13 Νοε 2021, 09:02:06 ΠΜ
Θα εκφράσω άποψη αρχικά για το πρόγραμμα σπουδών της Γ Λυκείου και σε μετέπειτα ποστ για τις υπόλοιπες τάξεις όλων των τύπων σχολείου:

-Παρατηρούμε ότι στο νέο πρόγραμμα σπουδών εμφανίζονται αλγοριθμικά στοιχεία από τη γνωστή μας ψευδογλώσσα  (σελ 56  μέχρι 59 οπου  αναφέρονται υλοποιήσεις σε ψευδογλώσσα και σε διαγραμματικές τεχνικές, η εντολη ΟΣΟ η εντολη ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ κλπ)

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

andreas_p

Μας αρκούν 2 τινά :
  1. Κώδικας αντικειμενοστρεφής (Python)
  2. Σχεσιακές ΒΔ.

evry

Εννοείς τινά ή ... δεινά ?
Παράθεση από: andreas_p στις 13 Νοε 2021, 01:24:45 ΜΜ
Μας αρκούν 2 τινά :
  1. Κώδικας αντικειμενοστρεφής (Python)
  2. Σχεσιακές ΒΔ.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Ένα βασικό που πρέπει να αλλάξει για να υπάρχει ανταπόκριση από τους μαθητές σε τέτοια αναβάθμιση, είναι να απευθυνθούμε σε διαφορετικό μαθητικό κοινό
Το μαθητικό κοινό που διδάσκουμε αυτή την στιγμή δυσκολεύεται (στην πλειοψηφία του) να αντιμετωπίσει προβλήματα που απαιτούν τουλάχιστον δομή επανάληψης
Για ποιον αντικειμενοστραφή με κώδικα και σχεσιακές ΒΔ μιλάμε;

Το κοινό που είχαμε στην Τεχνολογική θα μπορούσε να ανταποκριθεί καλύτερα, αφού περιελάμβανε και αρκετούς υποψηφίους για πολυτεχνεία
Με την υπάρχουσα κατάσταση, θα καταλήξουμε να είμαστε ένα αντικείμενο ισάξιας δυσκολίας με τα μαθηματικά

Ήδη ανησυχώ με τα θέματα που θα αφορούν φέτος τα νέα κεφάλαια...
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

George Eco

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 13 Νοε 2021, 09:02:06 ΠΜ
Θα εκφράσω άποψη αρχικά για το πρόγραμμα σπουδών της Γ Λυκείου και σε μετέπειτα ποστ για τις υπόλοιπες τάξεις όλων των τύπων σχολείου:

-Παρατηρούμε ότι στο νέο πρόγραμμα σπουδών εμφανίζονται αλγοριθμικά στοιχεία από τη γνωστή μας ψευδογλώσσα  (σελ 56  μέχρι 59 οπου  αναφέρονται υλοποιήσεις σε ψευδογλώσσα και σε διαγραμματικές τεχνικές, η εντολη ΟΣΟ η εντολη ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ κλπ)
- Χρήση γλώσσας προγραμματισμού python (σελ 59 οπου αναφέρει :αξιοποίηση  ολοκληρωμένου περιβάλλοντος ανάπτυξης αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού IDLE /
COLABORATORY Python).
-Υπάρχει όλη η ύλη που έχουμε μέχρι τώρα ( σελ  58 και 60 :Δομή ακολουθίας-επιλογής-επανάληψης, πίνακες μονοδιάστατοι και δισδιάστατοι, δυαδική και σειριακή αναζήτηση, ταξινομήσεις, δυναμικές δομές δεδομένων )
-Εισάγεται η πολυπλοκότητα
-Εισάγεται η τεχνητή νοημοσύνη με μορφή αλγορίθμων (σελ 61)
- Εισάγονται βασικά στοιχεία από αρχιτεκτονικη υπολογιστή αν και δεν το λέει έτσι ακριβώς (σελ 61)
-Εισάγεται αναπαράσταση δεδομένων, δυαδικό σύστημα αρίθμησης, μετατροπές και  πράξεις κλπ (σελ 62)
-Εκμάθηση βασικών εντολών σε γλώσσα ASSEMBLY(σελ 63)
-Εισάγεται  ύλη από το μάθημα ΔΙΚΤΥΑ Γ ΕΠΑΛ (σελ 63-64)
-Ασφάλεια
-Βάσεις Δεδομένων (σελ 65-67) δεν ξέρουμε αν θα είναι καθαρά σχεδιαστικό όπως ο αντικειμενοστραφής προγραμματισμός που εισήχθει τελευταία στη Γ ΓΕΛ
-Ψηφιακό μέλλον, αειφορία κλπ

Στα μυαλό μου γεννιούνται πολλές ερωτήσεις ....
α) Μήπως είναι υπερβολικά όλα αυτά για μαθητές Γ ΓΕΛ που εξετάζονται πανελλαδικά;
β) Πόσες ώρες θα πρέπει να διδάσκεται το μάθημα για να ανταποκριθεί σε αυτά;
γ) Μήπως τελικά θα έχουμε ένα βιβλο 350 σελίδων από τις οποίες οι 100 θα είναι εκτός ύλης;
δ) Θα υπάρχουν δραστηριότητες και ασκήσεις έτοιμες στα βιβλία για να καλύψουν όλα τα παραπάνω ή θα ψάχνει ο κάθε καθηγητής να κάνει τα δικά του;
ε) Μήπως η θεωρία υπερσκελίσει  την πράξη;
ζ) Πόσα κατανοητά θα είναι για τους μαθητές και πόσο θα τους ελκύει να επιλέξουν το μάθημα;

και πολλές άλλες...


Κε Καρκαμάνη ας ελπίσουμε πως όλη αυτή η ύλη δε θα φορτώσει τους μαθητές των Πανελληνίων. Έχω τη σοβαρή ελπίδα πως θα υπάρχει μεγάλη διαφορά διδακτέας από εξεταστέας ύλης και δε ξέρω και κατά πόσο θα προλαβαίνει ο Καθηγητής να διδάσκει ΟΛΗ αυτή την ύλη, ενώ παράλληλα να κάνει focus σε σημεία που απαιτείται λόγω Πανελληνίων.


Εισάγεται η πολυπλοκότητα   <-- Αυτό συνεπάγεται πως μια αποδοτικότερη λύση, θα βαθμολογείται αναλόγως έναντι άλλης;
Εισάγεται η τεχνητή νοημοσύνη με μορφή αλγορίθμων <-- Χωρίς να είμαστε 100% σίγουροι για τη γλώσσα προγραμματισμού, έχω τις ανησυχίες μου σε αυτό το θέμα.

Στις ερωτήσεις σας τώρα:
α) Θεωρώ πως ναι. Άλλο πράγμα να δείξεις κάτι λίγο, να έχουν μια εικόνα κι άλλο να θες να εμβαθύνεις. Και πολλές φορές η μια εικόνα στα γρήγορα θα πρέπει να είναι ευκατανόητο μικρό κομμάτι, συνήθως θεωρητικό.
β) Ξέρω 'γω; 8; Μπορεί κι 6 αν το υλικό είναι πιο θεωρητικό κι όχι απαιτητικό.
γ) Μακάρι όχι. Θα προτιμούσα ένα βιβλίο 250 σελίδες, με 250 μέσα, αλλά με μικρές, απλές, ευκατανόητες αναφορές.
δ) Μόνο να ελπίσουμε μπορούμε.
ε) Έτσι φαίνεται. Είμαι ουδέτερος σε αυτό όμως.
ζ)  Το πόσο κατανοητά θα είναι από τους μαθητές, είναι ένα στοίχημα που πρέπει να κερδίσουν οι συντάκτες του νέου υλικού. Το πόσο θα ελκύει τους μαθητές να επιλέξουν το μάθημα με αφήνει παντελώς αδιάφορο και θα εξηγήσω το γιατί. Αν κάποιος θέλει να πάει προς οικονομικά ή Πληροφορική ΘΑ  ΤΟ  ΕΠΙΛΕΞΕΙ. Όποιος είναι εντελώς "YOLO" και δε ξέρει τι να επιλέξει και πάει οικονομία-πληροφορική γιατί "εκεί είναι πιο εύκολα τα πράγματα κι έχει λιγότερο διάβασμα", θα τα βρει σκούρα. Σκούρα ήταν κι από πριν, μη κοροϊδευόμαστε, τώρα θα είναι πιο σκούρα. Απλά πιστεύω πως θα φύγει η νοοτροπία και ρετσινιά που και στο παρελθόν ακούω να λέγεται, πως "ο κατημάς πα να δώσει ΑΟΘ κι ΑΕΠΠ - Πληροφορική επειδή είναι εύκολα". Και ΠΑΝΤΑ συνειδητοποιούν εκ των υστέρων τα παιδιά, πως το μάθημα είναι ιδιαίτερα δύσκολο. Και το ΑΟΘ επίσης έχει κι αυτό τις δυσκολίες του.

Νομίζω πως ήρθε ο καιρός το μάθημά μας να αποκτήσει τη σοβαρότητα που του αρμόζει και να μην είναι ένα βολικό μάθημα που δεν έχει αλλάξει εδώ κι 21 χρόνια.
Ναι οκ, easy peasy για ένα καλό Καθηγητή με το υλικό ετών που έχει επί του μαθήματος και 21 χρόνια ιστορία Πανελληνίων να διδάσκει το μάθημα.
ΞΕΒΟΛΕΥΕΙ. Το καταλαβαίνω! Κι εγώ ξεβολεύομαι. Αλλά δε με νοιάζει. Χαίρομαι! Χαίρομαι κι έχω την ελπίδα πως το μάθημα θα γίνει ενδιαφέρον, εργαστηριακό, πιο βιωματικό, με δυνατότητα ομαδοσυνεργατικών project, με σύγχρονα εργαλεία, δε βλέπω το λόγο να μη προχωρήσει.
Ψευδογλώσσα, γλώσσα προγραμματισμού παράλληλα γίνονται εντελώς διακριτά μεταξύ τους και διαφορετικά.

Είναι μεγάλος ο κίνδυνος να τα κάνουν θάλασσα.
Θέλω να το δω θετικά όμως.
Θέλω να ελπίζω σε κάτι καλύτερο.
Και βλέπω κίνηση προς τα εκεί.


P.Tsiotakis

Παράθεση από: evry στις 12 Νοε 2021, 03:11:05 ΜΜ
Στο πρόγραμμα σπουδών των μαθηματικών έχει :

Στο Γυμνάσιο!

  • Δυαδικούς αριθμούς

Στο Λύκειο

  • προσεγγιστικός υπολογισμός ρίζας πολυωνυμικής συνάρτησης μέσω οπτικοποίησης του Θ.Bolzano (Δηλαδή αλγόριθμος διχοτόμησης)
  • μέθοδος Newton-Raphson για τον προσεγγιστικό υπολογισμό ριζών εξίσωσης

Στο Θαλή Δημοτικού προτείνονται θέματα αλγορίθμων σε μορφή διαγραμμάτων ροής και ελεύθερου κείμενου.

P.Tsiotakis


tsioulak

Παράθεση από: petrosp13 στις 13 Νοε 2021, 02:21:50 ΜΜ
Ένα βασικό που πρέπει να αλλάξει για να υπάρχει ανταπόκριση από τους μαθητές σε τέτοια αναβάθμιση, είναι να απευθυνθούμε σε διαφορετικό μαθητικό κοινό
Το μαθητικό κοινό που διδάσκουμε αυτή την στιγμή δυσκολεύεται (στην πλειοψηφία του) να αντιμετωπίσει προβλήματα που απαιτούν τουλάχιστον δομή επανάληψης
Για ποιον αντικειμενοστραφή με κώδικα και σχεσιακές ΒΔ μιλάμε;

Το κοινό που είχαμε στην Τεχνολογική θα μπορούσε να ανταποκριθεί καλύτερα, αφού περιελάμβανε και αρκετούς υποψηφίους για πολυτεχνεία
Με την υπάρχουσα κατάσταση, θα καταλήξουμε να είμαστε ένα αντικείμενο ισάξιας δυσκολίας με τα μαθηματικά

Ήδη ανησυχώ με τα θέματα που θα αφορούν φέτος τα νέα κεφάλαια...

Εννοείται συνάδελφε, μεγάλη μερίδα των μαθητών μας στην Γ' λυκείου κάνει μήνες να καταλάβει μεταβλητή-σταθερά και εντολή εισόδου - εξόδου.
Τι να λέμε τώρα.

Εμένα δεν με χαλάει, ας το κάνουν το μάθημα δυσκολίας μαθηματικά/φυσική κατεύθυνσης άντε και μπας και μας πάρουν λίγο στα σοβαρά και μπορέσουμε να ανεβάσουμε λίγο τις τιμές μας εμείς οι νέοι που είμαστε στην ιδιωτική εκπαίδευση (αφού το δημόσιο δεν μας θέλει).

gbougioukas

Παράθεση από: P.Tsiotakis στις 13 Νοε 2021, 05:42:07 ΜΜ
Στο Θαλή Δημοτικού προτείνονται θέματα αλγορίθμων σε μορφή διαγραμμάτων ροής και ελεύθερου κείμενου.

Στους διαγωνισμούς. Στην σχολική ύλη κωλύονται ακόμα και όσον αφορά την Στατιστική. Δεν ανησυχώ καθόλου. Στις Η.Π.Α, στην β'βάθμια, επιλέγουν οι μαθητές Πληροφορική αντί για Άλγεβρα.
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

akalest0s

#26
Όσο και να θέλω το μάθημα να αναβαθμιστεί, δε βλέπω κάτι να ελπίζω, με αυτά που διαβάζω στο ΠΣ.
"ἐκ Ναζαρὲτ δύναταί τι ἀγαθὸν εἶναι;"  :D
(όπου Ναζαρέτ, όλα τα ΠΣ του μαθήματος)
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

ilias_s

...μία παροιμία μου έρχεται στο μυαλό :

"Όπου ακούς πολλά κεράσια κράτα μικρό καλάθι"

και... μακάρι να διαψευστώ!

George Eco

Θέλω να ελπίζω σε κάτι θετικό.
Αν δε πάει καλά αυτό όμως, ποιος ακούει τη γκρίνια μου!
Είμαι θερμός υποστηριχτής αλλαγών, αλλά με σωστή υλοποίηση και το μάθημα στο νου.

pvs

διαβάζοντας όλα αυτά και υποθέτοντας ότι θα υλοποιηθούν εγώ καταλαβαίνω τα εξής, καταρχήν πρέπει στις τάξεις Α και Β του λυκείου οι ώρες να αυξηθούν αρκετά και κατά δεύτερο, όποιος θέλει να ακολουθήσει την κατεύθυνση της πληροφορικής πρέπει να αντιμετωπίσει το μάθημα σοβαρά από την Α' λυκείου, όπως γίνεται με τα μαθηματικά, τη Φυσική και τη Χημεία.

George Eco

Νομίζω πως κι από Β Λυκείου να το δει, μια χαρά θα είναι, με τη λεπτομέρεια, πως τα κενά από περσινές ύλες πλέον θα έχουν βαρύτητα.
Πάντως εγώ ελπίζω να έχει νόημα σα μάθημα.

akalest0s

#31
Παράθεση από: George Eco στις 17 Νοε 2021, 09:19:31 ΜΜ
Αν δε πάει καλά αυτό όμως, ποιος ακούει τη γκρίνια μου!
403.8
Site access denied.
Your account has been suspended.

Παράθεση από: pvs στις 17 Νοε 2021, 10:50:28 ΜΜ
διαβάζοντας όλα αυτά και υποθέτοντας ότι θα υλοποιηθούν εγώ καταλαβαίνω τα εξής, καταρχήν πρέπει στις τάξεις Α και Β του λυκείου οι ώρες να αυξηθούν αρκετά και κατά δεύτερο, όποιος θέλει να ακολουθήσει την κατεύθυνση της πληροφορικής πρέπει να αντιμετωπίσει το μάθημα σοβαρά από την Α' λυκείου, όπως γίνεται με τα μαθηματικά, τη Φυσική και τη Χημεία.
Πράγματι αυτό το ΠΣ έχει καλύτερη διάρθρωση και συνοχή ύλης μεταξύ των τάξεων λυκείου. Να δούμε τι θα περάσει στη πράξη. Ελπίζω να μην φύγουμε με τίποτα από την αλγοριθμική, πάντως. Μέγα σφάλμα θα ήταν.  Όσα και να φορτώσουν γύρω γύρω, να μην φύγει το κέντρο από κει.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

fof

Μήπως πάνω στην φούρια μας να αναδείξουμε την σημαντικότητα της Πληροφορικής, καταλήξουμε να αποτρέψουμε το ενδιαφέρον των παιδιών; Το λέω γιατί όλα αυτά μου φαίνονται πολύ υπερβολικά στο να διδαχτούν κάτω από τις υπάρχουσες συνθήκες των σχολείων μας, ειδικότερα των εργαστηρίων μας ως προς την υποδομη. Το πρόγραμμα σπουδών έχει τα Πάντα! Καλώς τα έχει.. όμως πρέπει να είμαστε ρεαλιστές και να λάβουμε υπ όψιν μας πολλές παραμέτρους ώστε οι μαθητές μας να ανταποκριθούν στους στόχους του μαθήματος και όχι να τρέξουν μακριά. Η Γ Λυκείου δε, νομίζω πως θέλει ιδιαίτερη προσοχή.. το πρόγραμμα σπουδών της προσωπικά με μια πρώτη ματιά μου δημιούργησε σύγχυση, πόσο μάλλον στους μαθητές.

petrosp13

Νομίζω ότι η λογική των προγραμμάτων σπουδών όλων των μαθημάτων διαχρονικά είναι
ΠαράθεσηΛοιπόν, άκουσε, να στείλεις σπίτι, ένα κιλό μακαρόνια, εκείνα τα ωραία, θυμάσαι, που είχαμε πάρει τα Χριστούγεννα, που τα είχα κάνει με κιμά, ναι, πάλι με κιμά θα τα κάνω! Ναι, κυρ - Στέφανε, λοιπόν, ένα κιλό μακαρόνια, δύο κιλά ζάχαρη, δύο κιλά αλεύρι, μισό κιλό καφέ, από τον καλό ε; κυρ-Στέφανε, από τον καλό, ένα κουτί μαρμελάδα... Πόσο το κουτί, πόσο το κουτί; Όχι, κουτί, είναι ακριβό, χύμα δεν έχει χύμα;
Κουτί! Κουτί, ακούς κυρ - Στέφανε; Κουτί, ναι, βερύκοκο και βάλε και λιγουλάκι ζαμπόν...
Δύο κουτιά κυρ - Στέφανε, ναι! Δύο κουτιά μαρμελάδα και μπόλικο ζαμπόν, βάλε 150 γραμμάρια, 200, άκου κυρ - Στέφανε, βάλε και τρεις σοκολατίτσες για τα παιδιά από εκείνες τις φθηνές, ξέρεις, ναι.
Άκου, κυρ - Στέφανε, βάλε έξι σοκολάτες, από δύο για το καθένα, ναι, από εκείνες του γάλακτος και έξι κουτιά γάλα και βάλε και τρία μπουκάλια κρασί και 6 μπουκάλια μπύρα...
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

dpa2006

#34
Παράθεση από: evry στις 12 Νοε 2021, 03:11:05 ΜΜ
Στο πρόγραμμα σπουδών των μαθηματικών έχει :

Στο Γυμνάσιο!

  • Δυαδικούς αριθμούς

Στο Λύκειο

  • προσεγγιστικός υπολογισμός ρίζας πολυωνυμικής συνάρτησης μέσω οπτικοποίησης του Θ.Bolzano (Δηλαδή αλγόριθμος διχοτόμησης)
  • μέθοδος Newton-Raphson για τον προσεγγιστικό υπολογισμό ριζών εξίσωσης

Θυμάμαι όταν τα προτείναμε αυτά να μπουν στην ύλη του Λύκειου κάποιοι έλεγαν ότι είναι πολύ δύσκολα και ότι είναι ύλη πανεπιστημίου και όχι δευτεροβάθμιας.
Ας τα κάνουν τώρα οι μαθηματικοί.

Πράγματι...
Δηλαδή η ύλη των Δεσμών με Άλγεβρα (Αλγεβρικές Δομές(Ομάδα,Αβελιανή Ομάδα κλπ) & Διανυσματικούς χώρους), Ανάλυση, Αναλυτική Γεωμετρία δεν ήταν δύσκολη...?
https://parmenides51.blogspot.com/p/classic-school-books.html

Δεν νομίζω πως πάθαμε κάτι...

Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

dpa2006

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 13 Νοε 2021, 09:02:06 ΠΜ
Θα εκφράσω άποψη αρχικά για το πρόγραμμα σπουδών της Γ Λυκείου και σε μετέπειτα ποστ για τις υπόλοιπες τάξεις όλων των τύπων σχολείου:

-Παρατηρούμε ότι στο νέο πρόγραμμα σπουδών εμφανίζονται αλγοριθμικά στοιχεία από τη γνωστή μας ψευδογλώσσα  (σελ 56  μέχρι 59 οπου  αναφέρονται υλοποιήσεις σε ψευδογλώσσα και σε διαγραμματικές τεχνικές, η εντολη ΟΣΟ η εντολη ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ κλπ)
- Χρήση γλώσσας προγραμματισμού python (σελ 59 οπου αναφέρει :αξιοποίηση  ολοκληρωμένου περιβάλλοντος ανάπτυξης αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού IDLE /
COLABORATORY Python).
-Υπάρχει όλη η ύλη που έχουμε μέχρι τώρα ( σελ  58 και 60 :Δομή ακολουθίας-επιλογής-επανάληψης, πίνακες μονοδιάστατοι και δισδιάστατοι, δυαδική και σειριακή αναζήτηση, ταξινομήσεις, δυναμικές δομές δεδομένων )
-Εισάγεται η πολυπλοκότητα
-Εισάγεται η τεχνητή νοημοσύνη με μορφή αλγορίθμων (σελ 61)
- Εισάγονται βασικά στοιχεία από αρχιτεκτονικη υπολογιστή αν και δεν το λέει έτσι ακριβώς (σελ 61)
-Εισάγεται αναπαράσταση δεδομένων, δυαδικό σύστημα αρίθμησης, μετατροπές και  πράξεις κλπ (σελ 62)
-Εκμάθηση βασικών εντολών σε γλώσσα ASSEMBLY(σελ 63)
-Εισάγεται  ύλη από το μάθημα ΔΙΚΤΥΑ Γ ΕΠΑΛ (σελ 63-64)
-Ασφάλεια
-Βάσεις Δεδομένων (σελ 65-67) δεν ξέρουμε αν θα είναι καθαρά σχεδιαστικό όπως ο αντικειμενοστραφής προγραμματισμός που εισήχθει τελευταία στη Γ ΓΕΛ
-Ψηφιακό μέλλον, αειφορία κλπ

Στα μυαλό μου γεννιούνται πολλές ερωτήσεις ....
α) Μήπως είναι υπερβολικά όλα αυτά για μαθητές Γ ΓΕΛ που εξετάζονται πανελλαδικά;
β) Πόσες ώρες θα πρέπει να διδάσκεται το μάθημα για να ανταποκριθεί σε αυτά;
γ) Μήπως τελικά θα έχουμε ένα βιβλο 350 σελίδων από τις οποίες οι 100 θα είναι εκτός ύλης;
δ) Θα υπάρχουν δραστηριότητες και ασκήσεις έτοιμες στα βιβλία για να καλύψουν όλα τα παραπάνω ή θα ψάχνει ο κάθε καθηγητής να κάνει τα δικά του;
ε) Μήπως η θεωρία υπερσκελίσει  την πράξη;
ζ) Πόσα κατανοητά θα είναι για τους μαθητές και πόσο θα τους ελκύει να επιλέξουν το μάθημα;

και πολλές άλλες...






Ως ύλη για ένα και μόνο μάθημα ναι ειναι πολλά...
Αλλά αν αναφερόμαστε σε περισσότερα τους ενός μαθήματα γιατί όχι...?
Ας θυμηθούμε ότι στοιχεία Υλικού Υπολογιστών και Λειτουργικών Συστημάτων ακόμα και Assembly είχαμε δει και το 1990-2000 με τη μετταρύθμιση του μακαρίτη Αρσένη...

http://www.pi-schools.gr/content/index.php?lesson_id=1&ep=67

Είχαμε και Πολυμέσα-Δίκτυα, το εν λόγω βιβλίο το είχα χρησιμοποιήσει σε κάποια ΙΕΚ.

http://www.pi-schools.gr/lessons/computers/general/

Τον Προσομοιωτή Τρίτων τον  θυμάστε... ???
http://www.pi-schools.gr/download/lessons/computers/lykeio/books/technology-operating-system/sw-test.htm

Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

evry

Επειδή αρκετοί συνάδελφοι θεωρούν ότι η ύλη είναι πολύ μεγάλη για ένα μάθημα, να πω τα εξής:
Παλιά στα μαθηματικά είχαμε γραμμική άλγεβρα, μιγαδικούς αριθμούς, ανάλυση και αναλυτική γεωμετρία. Τεράστια ύλη. Τι αποτέλεσμα είχε αυτό? Να μπορούν οι πρωτοετείς φοιτητές να ανταπεξέλθουν στα πανεπιστημιακά μαθήματα και να μην μπορούν να γράψουν οι μαθητές που βασίζονται στην τυποποίηση και την αποστήθιση. Τώρα τι συμβαίνει?
Πόσοι φοιτητές λιμνάζουν στα τμήματα θετικών επιστημών και μηχανικών? Τα λέει καλύτερα ένας εξαιρετικός νέος επιστήμονας παρακάτω:
https://www.kathimerini.gr/opinion/readers/561593791/oi-ypsiles-apaitiseis-tis-pliroforikis/

σε ένα άρθρο του απάντηση σε άρθρο της καθημερινής:
https://www.kathimerini.gr/society/561563158/scholes-pliroforikis-epta-chronia-gia-ptychio-panepistimiakoi-miloyn-stin-k/
στο οποίο μας έλεγαν ότι τα χρόνια είναι πολλά και τα μαθήματα δύσκολα (άρα πρέπει να μειωθούν και να πέσουν τα standards?)

και επιστρέφω στο θέμα της ύλης. Οι Δέσμες είχαν τεράστια ύλη με αποτέλεσμα να μην μπορεί να τυποποιηθεί και να φροντιστηριοποιηθεί. Δεν μπορούσαν όλοι να περάσουν στο Πολυτεχνείο και στην Ιατρική όσο καλό φροντιστή και ιδιαίτερο και να είχαν. Τώρα όμως με την μείωση της ύλης τι συνέβη? Η ύλη μειώθηκε και τα βοηθήματα ξαφνικά έγιναν δυο τόμοι!!!
Μα πως έγινε αυτό αφού μειώθηκε η ύλη? Πλέον καταγράφουν όλες τις πιθανές ασκήσεις, σχεδιάζουν μεθοδολογίες ώστε οι μαθητές να σκέφτονται όλο και λιγότερο και να γράφουν όλο και καλύτερα, αφού ξέρουν τον τρόπο επίλυσης μόλις δουν την εκφώνηση. Πλέον οι μαθητές μαθαίνουν να λύνουν συγκεκριμένου τύπου ασκήσεις. Αν μπει κάτι που δεν έχουν ξαναδεί, έχουμε τεράστια αποτυχία, όπως έχει συμβεί πολλές φορές που έχουν μπει απλά θέματα όχι όμως τυποποιημένα.

Επίσης να θυμήσω ότι το μάθημα είναι 6ωρο!!! Δεν είναι πολλές ώρες? Πόσες θα έπρεπε να ήταν δηλαδή?
Σήμερα έχουμε τις ίδιες ώρες με τα μαθηματικά και την φυσική για να κάνουμε τι? Δομές επανάληψης, πίνακες και υποπρογράμματα για επίλυση τυποποιημένων θεμάτων;

Επίσης κάτι άλλο. Το πρόγραμμα σπουδών δεν είναι μια απαρίθμηση των κεφαλαίων ώστε να το δούμε σαν ύλη και να δούμε τι μένει μέσα και τι έξω.
Έχει μια ολόκληρη φιλοσοφία και δεν απευθύνεται μόνο στους μαθητές της κατεύθυνσης αλλά ξεκινάει από την Α Λυκείου και απευθύνεται σε όλους τους μαθητές. Είναι το μάθημα της Γενικής Παιδείας που ζητούσαμε πάντα και το οποίο έχει συνέχεια από τάξη σε τάξη.

Αν το διαβάσει κάποιος όλο θα καταλάβει ότι ολόκληρη η ΑΕΠΠ που ξέραμε έχει ήδη διδαχθεί στις τάξεις Α και Β και δεν είναι μέρος της εξεταζόμενης ύλης. Άρα ασκήσεις του στυλ μετατροπές μεταξύ δομών επαναλήψεων, διαγράμματα ροής και κλιμακωτές χρεώσεις ξεχάστε τα. Όλα αυτά έχουν γίνει σε προηγούμενες τάξεις.
Η ύλη της Γ είναι κατά 90% καινούργια.
Είναι προφανές ότι θα υπάρχει συγκεκριμένη γλώσσα προγραμματισμού, η οποία θα πρέπει να υποστηρίζει
- δυναμικές δομές δεδομένων
- αναπαράσταση σύνθετων δομών για υλοποίηση αλγορίθμων σε γράφους
- χρήση του Tensor Flow για υλοποίηση αλγορίθμων machine learning
- Υλοποίηση αλγορίθμων σε Raspberry Pi
- μεγάλη γκάμα βιβλιοθηκών για εφαρμογές σε διάφορα πεδία ( Ανάλυση Δεδομένων, Υπολογιστική Φυσική, Μαθηματικά, Κρυπτογραφία κλπ)

Οι γλώσσες που μπορούν να τα κάνουν αυτά και έχουν δοκιμαστεί ταυτόχρονα από την εκπαιδευτική κοινότητα δεν είναι πάνω από τρεις.

Επίσης είναι φανερό ότι το μάθημα της πληροφορικής πλέον σε όλες τις τάξεις δεν μπορεί να γίνει στην αίθουσα αλλά στο εργαστήριο. Χρειάζονται υπολογιστές και πλακέτες Arduino/Raspberry Pi. Θα πρέπει να γίνει κάποια εισήγηση στο Υπουργείο ώστε όλα τα σχολεία να έχουν αυτές τις υποδομές αλλιώς θα δημιουργηθεί μεγάλο χάσμα κάτι που δεν πρέπει να γίνει. Θα πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι όλοι οι μαθητές θα έχουν τις ίδιες ευκαιρίες όσο αυτό είναι δυνατόν.

Το στοίχημα είναι μεγάλο και η προσπάθεια θα πρέπει να στηριχθεί από όλους αν θέλουμε ένα μάθημα πληροφορικής με αρχή - μέση - τέλος το οποίο θα έχει μόνιμη παρουσία στο Λύκειο και στις εξετάσεις. Επίσης είναι ένα πρώτο βήμα για να προσπαθήσουμε σιγά σιγά να πείσουμε ότι πρέπει να είμαστε στην θετική κατεύθυνση.

Θεωρώ λοιπόν ότι στο χρόνο που είχαν σε γενικές γραμμές η επιτροπή έκανε πολύ καλή δουλειά και τεράστιες υπερβάσεις και μπράβο τους.
Μακάρι να εφαρμοστεί όπως είναι και να μην αρχίσουν οι εκπτώσεις.

Δεν λέω ότι το πρόγραμμα δεν έχει προβλήματα ή και λάθη αλλά αυτά πιστεύω θα διορθωθούν στην πιλοτική εφαρμογή που θα γίνει στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία και σε υλικό που θα αναπτυχθεί τα επόμενα δυο χρόνια.
Επίσης θέλει πολύ δουλειά στην ενημέρωση/επιμόρφωση/στήριξη των συναδέλφων γιατί οι αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες είναι τεράστιες για μας.

-------------------------------------------------
Φυσικά υπάρχει και η άλλη λύση, να μην γίνει τίποτα και να συνεχίσουμε να κάνουμε στο Γυμνάσιο 18 ώρες word(ναι έτσι λένε οι οδηγίες!!!), powerpoint, floppy disks 5 1/2, CD,  windows 3.1 και στο Λύκειο .... ΓΛΩΣΣΑ
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

P.Tsiotakis

Προφανώς η παραδοχή ότι η έκταση της ύλης μειώνει την τυποποίηση είναι ορθή, αλλά η σύνδεση του πλήθους των τευχών και της έκτασης των βοηθημάτων με την τυποποίηση είναι αυθαίρετη. Η τυποποίηση υπάρχει μάλλον περισσότερο στα φροντιστηριακά φυλλάδια (όλων των μαθημάτων) παρά στα βοηθήματα, σίγουρα όχι σε όλα τα βοηθήματα.
Προσωπικά είχα δουλέψει και τα 6 τεύχη του βοηθήματος Φυσικής του Δημόπουλου. Δε θα ισχυριζόμουν ότι στις Δέσμες δεν υπήρχε τυποποίηση των ασκήσεων και των μεθοδολογιών.

Το αν θα είναι η κλιμακωτή χρέωση θέμα πανελληνίων σε 3 έτη θα το κρίνουν οι μελλοντικές επιτροπές των εξετάσεων. Όπως έχει φανεί στο παρελθόν, υπήρχαν εμπνευσμένες τέτοιες, διεκπεραιωτικές τέτοιες και τέτοιες που παρολίγο να διαλύσουν το μάθημα. Και αντίστοιχα, ηγήτορες.
Μία άλλη λογική παραδοχή είναι ότι και στο μέλλον θα υπάρξουν τέτοιοι και των 3 ειδών.

Η εκπαιδευτική κοινότητα της πληροφορικής της δευτεροβάθμιας έχει πάρα πολύ μεγάλη πρόκληση εμπρός της. Καλή επιτυχία.

akalest0s

Ευρυπίδη, από την πολλή φόρα που πήρες, έκανες τις δισκέτες 5 1/2!  :P
Υπάρχουν κάποια στάνταρ, που δεν θα έπρεπε καν να τα συζητάμε. Κάθε ευσυνείδητος καθηγητής θέλει το μάθημα να "κατέβει προς τα κάτω" σε τάξεις. Μίζερη η σημερινή κατάσταση, παρανοϊκή.
Να συνδεθεί επιτέλους σε αλυσίδες το μάθημα (Α Γυμνασίου ως Γ Λυκείου). Και εφόσον γίνει αυτό, ας εμπλουτιστεί και η ύλη πάλι και πάλι. Με αυτή την προϋπόθεση, δεν το φοβάμαι.
Να αυξηθεί και η δυσκολία, θα είναι απλά φυσικό επακόλουθο.
(Αν και το θέμα που λες για τις τυποποιήσεις, δεν είναι τόσο απλό. Η αύξηση ύλης/δυσκολίας δεν αρκούν για να το αποφύγεις, αλλά συμφωνώ ότι βοηθούν να περιοριστεί το φαινόμενο.)

Δεν διαφωνώ σε τίποτα από αυτά, τα έχουμε ξαναπεί άλλωστε.
Εκεί που χωλαίνει το πράγμα, είναι ότι ΔΕΝ με ΠΕΙΘΕΙ τίποτα αυτή τη στιγμή, ότι πάμε προς αυτή τη κατεύθυνση, πράγματι. Είναι εύκολο να πετάξεις ένα σκασμό στόχους σε ένα νέο ΠΣ. Η εμπειρία δείχνει πως, για τον οποιοδήποτε λόγο, η σύνδεση αυτών των θεωρητικών, αφηρημένων προσεγγίσεων, με την πραγματικότητα των σχολείων, δεν επιτυγχάνεται.
Μακάρι να είμαι λάθος, για το καλό όλων μας, αλλά θα περιμένω να δω γειωμένες λύσεις, παρά παχειά λόγια σε ένα ΠΣ. Νομίζω μέχρι τώρα, το μόνο πραγματικά σημαντικό milestone που έχουμε είναι η αύξηση ωρών στις τάξεις Λυκείου, πράγμα καθόλου ασήμαντο.

Επειδή δεν μου αρέσει το ΠΣ, δεν σημαίνει ότι δεν θέλω τις αλλαγές που λες για το μάθημα, παρότι θα έχει βαρύ προσωπικό κόστος μια τέτοια αλλαγή. Μην βγάζεις το συμπέρασμα πως δεν θέλω μια αναβάθμιση, το ακριβώς αντίθετο.
Το πρόβλημα αν θες, κρύβεται σε αυτή την κουβέντα σου:
"Μακάρι να εφαρμοστεί όπως είναι και να μην αρχίσουν οι εκπτώσεις." Για μένα, κουβέντες όπως αυτό το ΠΣ είναι wishful thinking. Θα χαιρόμουν και θα ήλπιζα πολύ περισσότερο, αν έβλεπα σταδιακές, πιο ρεαλιστικές (και άρα πιο πιθανές), αλλαγές, που σε βάθος χρόνου θα έφερναν τελικά ανάλογα αποτελέσματα.
Από αυτά που είπες από μόνος σου, είναι προφανές πόσο δύσκολο είναι να εφαρμοστούν όλες αυτές οι αλλαγές σε επίπεδο που όντως να αναβαθμιστεί το μάθημα τελικά και να μην μας αφήσει ξεκρέμαστους σε αλλαγές που δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ, αλλά κάνανε τα πράγματα μάλλον χειρότερα.
Μην πάμε απότομα για τα πολλά και χάσουμε και τα λίγα, αυτό φοβάμαι.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

evry

@akalest0s

Δεν διαφωνούμε σε κάτι ουσιαστικό. Το βασικό πρόβλημα θα είναι η εφαρμογή και η υποδοχή που θα έχει από τους καθηγητές.
Σίγουρα θα χρειαστεί πολύ διάβασμα ακόμα και από όσους είναι γνώστες της νέας ύλης και θα είναι πολύ δύσκολο για τους μαθητές.
Δεν συμφωνώ και εγώ με όλα , αλλά νομίζω ότι σε σχέση με αυτό που έχουμε τώρα είναι σίγουρα ένα βήμα προς τα εμπρός.
Για να είμαι ειλικρινής για την ακρίβεια δεν είναι βήμα αλλά ..... άλμα.
Θα δούμε, μακάρι να πάνε όλα καλά.

Το θετικό είναι ότι θα τρέξει πιλοτικά τα επόμενα δυο χρόνια σε πρότυπα και πειραματικά σχολεία και θα εκεί θα έχουμε κάποια πρώτα αποτελέσματα.

Παράθεση από: akalest0s στις 24 Νοε 2021, 01:30:58 ΠΜ
Ευρυπίδη, από την πολλή φόρα που πήρες, έκανες τις δισκέτες 5 1/2!  :P
Χαχα, σωστό, άρα είσαι έτοιμοας για τρίτη δόση...

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

George Eco

Παράθεση από: evry στις 24 Νοε 2021, 02:44:36 ΜΜ
Για να είμαι ειλικρινής για την ακρίβεια δεν είναι βήμα αλλά ..... άλμα.

Και άλμα Τεντόγλου μη σου πω. Ας ελπίσουμε πως θα βγει όμως έγκυρο.
Διότι θα έχουμε μεγάλη ύλη να καλύψουμε στα παιδιά κι ας ελπίσουμε πως θα έχει ουσία ότι εξετάζεται στη Γ Λυκείου.

evry

Στο πρόγραμμα σπουδών της Γ' Γυμνασίου στους γενικούς στόχους με το που ξεκινάς να διαβάζεις η πρώτη πρόταση είναι:

Στη Γ Γυμνασίου οι μαθητές/τριες κατακτούν τις βασικές έννοιες και αρχές του αντικειμενοστρεφούς
προγραμματισμού αλλά και αλγορίθμους επίλυσης προβλημάτων που υλοποιούνται με μια γλώσσα
αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμού
. Η ενότητα της αλγοριθμικής και του προγραμματισμού
διδάσκονται μαζί, όπως και στις προηγούμενες τάξεις, ώστε οι μαθητές/τριες να δημιουργούν
αλγορίθμους και να τους υλοποιούν σε πρόγραμμα σε μια κειμενική γλώσσα αντικειμενοστρεφούς
προγραμματισμού (πχ. Python, Java, C++).

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Πλάκα θα έχει πάντως να ξεκινούν τα παιδιά με Scratch στο δημοτικό, να κάνουν στο Γυμνάσιο Python και μετά να έρχονται στο Λύκειο να κάνουν ΓΛΩΣΣΑ.
Ποτέ δεν ξέρεις τι σου επιφυλάσσει το μέλλον
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

George Eco

Παράθεση από: evry στις 26 Νοε 2021, 03:21:07 ΜΜ
Πλάκα θα έχει πάντως να ξεκινούν τα παιδιά με Scratch στο δημοτικό, να κάνουν στο Γυμνάσιο Python και μετά να έρχονται στο Λύκειο να κάνουν ΓΛΩΣΣΑ.
Ποτέ δεν ξέρεις τι σου επιφυλάσσει το μέλλον
Α καλά, θα κλαίω από τα γέλια.

dpa2006

Παράθεση από: evry στις 26 Νοε 2021, 03:21:07 ΜΜ
Πλάκα θα έχει πάντως να ξεκινούν τα παιδιά με Scratch στο δημοτικό, να κάνουν στο Γυμνάσιο Python και μετά να έρχονται στο Λύκειο να κάνουν ΓΛΩΣΣΑ.
Ποτέ δεν ξέρεις τι σου επιφυλάσσει το μέλλον

Αυτό θα ήταν μετάβαση στην Αθήνα μέσω Κωνσταντινουπόλεως...
Άγνωσται αι βουλαί...
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

Σάκης Δημόπουλος

Θεωρείται ότι θα προχωρήσει το νέο ΠΣ ή θα μείνει στα συρτάρια;

andreas_p

Θα προχωρήσει !
Ίσως όχι στο σύνολό του ...

evry

Αυτή την στιγμή το μόνο που ξέρουμε είναι ότι ενω φέτος εφαρμόστηκε κατά 30% ή λιγότερο στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, το σχέδιο είναι του χρόνου να εφαρμοστεί κατά ένα μεγαλύτερο ποσοστό κοντά στο 100% σε όλα τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία. Για το Λύκείο αυτό αφορά μόνο την Α Λυκείου όμως. Σε Γυμνάσιο , Δημοτικό είναι όλες οι τάξεις.
Αυτά θα γίνουν χωρίς βιβλία!
Επίσης του χρόνου θα ξεκινήσει η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών όλων των σχολείων στα νέα Προγράμματα Σπουδών.
Τώρα γίνεται η επιμόρφωση των επιμορφωτών.

ΥΓ. Μιλάμε για όλα τα μαθήματα έτσι;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

George Eco

Παράθεση από: evry στις 13 Ιουν 2022, 12:48:43 ΜΜΑυτά θα γίνουν χωρίς βιβλία!


Επίσης του χρόνου θα ξεκινήσει η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών όλων των σχολείων στα νέα Προγράμματα Σπουδών.
Τώρα γίνεται η επιμόρφωση των επιμορφωτών.

ΥΓ. Μιλάμε για όλα τα μαθήματα έτσι;

Καλά θα πάει αυτό... :P