Νέα ύλη 2020

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 30 Μαΐου 2019, 09:28:43 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

tsioulak

Παράθεση από: gthal στις 05 Ιουν 2019, 10:41:46 ΠΜ
Συμφωνώ απόλυτα.
Και γενικά, με τόση ύλη θεωρίας που προστέθηκε, μοιάζει η πληροφορική να είναι ένα μάθημα κατά το ήμισυ (τουλάχιστον) θεωρητικό   :'(
(αν, μάλιστα, οι δομές και ο αντικειμενοστραφής μπουν και σε ασκησιακό επίπεδο, τότε φοβάμαι πως ούτε 4 φροντισητριακές ώρες δεν θα επαρκούν)

Μπορει να μπουν δυναμικες δομες και αντικειμενοστραφης μονο ως θεωρια και διαγραμματα (για ασκησεις), αν μπουνε με κωδικα τοτε ναι μαλλον θα χρειαζομαστε πανω απο 4 ωρες.

petrosp13

Από ότι έμαθα σήμερα, δημοσιεύτηκε το πρόσθετο υλικό στα φιλολογικά μαθήματα
Το δικό μας, πότε;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

mikezante

Πάντως στα ΕΠΑΛ, με παρόμοια ύλη αλλά ΧΩΡΙΣ ΘΕΩΡΙΑ( με την έννοια του ΑΕΠΠ στο ενιαίο), το φροντιστηριακό μάθημα βγαίνει με 1 ώρα την εβδομάδα. Επίπεδο μαθητών μέτριο προς καλό βέβαια (αλλιώς δε θα επέλεγαν βοήθεια φροντιστηριακή).
Να πούμε επιπλέον ότι διδάσκονται αντίστοιχα στο σχολείο πολλές ώρες Python. Όποτε έχουν συχνή επαφή.

Θεωρώ λοιπόν ότι δεν πρέπει να εκμηδενίζουμε τις 6 σχολικές ώρες. Θεωρώ ότι με αυτές συν 2-3 ώρες φροντιστήριο, η ύλη θα βγαίνει μια χαρά.
Γεράσιμος Βαρδακαστάνης
mikevard@hotmail.com

IoannisMas

Παράθεση από: mikezante στις 05 Ιουν 2019, 06:59:26 ΜΜ
Πάντως στα ΕΠΑΛ, με παρόμοια ύλη αλλά ΧΩΡΙΣ ΘΕΩΡΙΑ( με την έννοια του ΑΕΠΠ στο ενιαίο), το φροντιστηριακό μάθημα βγαίνει με 1 ώρα την εβδομάδα. Επίπεδο μαθητών μέτριο προς καλό βέβαια (αλλιώς δε θα επέλεγαν βοήθεια φροντιστηριακή).
Να πούμε επιπλέον ότι διδάσκονται αντίστοιχα στο σχολείο πολλές ώρες Python. Όποτε έχουν συχνή επαφή.

Θεωρώ λοιπόν ότι δεν πρέπει να εκμηδενίζουμε τις 6 σχολικές ώρες. Θεωρώ ότι με αυτές συν 2-3 ώρες φροντιστήριο, η ύλη θα βγαίνει μια χαρά.

Θα το τολμήσω να πω ότι στα ΕΠΑΛ το μάθημα συνήθως γίνεται με 2-3 μαθητές. Οι υπόλοιποι απλά κοιμούνται! Άρα είναι το μάθημα σαν φροντιστηριακό. Με 1 ώρα την εβδομάδα δύσκολα βγαίνει μ' ένα μέτριο τμήμα.

Στα γενικά συνήθως είναι πολλοί οι μαθητές στην τάξη και δεν μπορεί να γίνει κάτι αντίστοιχο γιατί όλοι - θεωρητικά - ενδιαφέρονται να περάσουν κάπου. Άρα υποτίθεται ότι παρακολουθούν. Επίσης, βρίσκονται περισσότερα άτομα, συνήθως, στην τάξη και δημιουργούν προβλήματα. Ας μην μιλήσω για το πόσοι καθηγητές γνωρίζουν να διδάξουν σωστά την ύλη του μαθήματος.
Με 2 ώρες φροντιστηριακά το μάθημα δεν βγαίνει! Εκτός αν όλοι οι μαθητές είναι φωστήρες ή αν απλά δεν μας ενδιαφέρουν τ' αποτελέσματα. Προσωπικά θέλω να είμαι πολύ πιο πάνω από τον μέσο όρο των πανελληνίων κι όχι να συναγωνίζομαι, όπως κάνουν κάποια φροντιστήρια, με αυτόν.

...και για να μην ξεχνιόμαστε, απαιτήστε ώρες διδασκαλίας και κατάλληλο ωρομίσθιο. Είναι η ευκαιρία μας ν' αναβαθμιστούμε μαζί με το μάθημα.

tsioulak

Παράθεση από: mikezante στις 05 Ιουν 2019, 06:59:26 ΜΜ
Πάντως στα ΕΠΑΛ, με παρόμοια ύλη αλλά ΧΩΡΙΣ ΘΕΩΡΙΑ( με την έννοια του ΑΕΠΠ στο ενιαίο), το φροντιστηριακό μάθημα βγαίνει με 1 ώρα την εβδομάδα. Επίπεδο μαθητών μέτριο προς καλό βέβαια (αλλιώς δε θα επέλεγαν βοήθεια φροντιστηριακή).
Να πούμε επιπλέον ότι διδάσκονται αντίστοιχα στο σχολείο πολλές ώρες Python. Όποτε έχουν συχνή επαφή.

Θεωρώ λοιπόν ότι δεν πρέπει να εκμηδενίζουμε τις 6 σχολικές ώρες. Θεωρώ ότι με αυτές συν 2-3 ώρες φροντιστήριο, η ύλη θα βγαίνει μια χαρά.

Πρωτον, στο σχολειο οι ωρες θα ειναι 6+1 και οχι 6.
Δευτερον, τι εννοεις χωρις θεωρια; ο προγραμματισμος υπολογιστων μια χαρα θεωρια* εχει (δεν ειναι σαν του ΑΕΠΠ αλλα υπαρχει), πως εβγαλες το μαθημα με μονο 1 ωρα την εβδομαδα; ειτε κατι δεν καταλαβα σωστα ειτε υπηρχαν συγκεκριμενες συνθηκες και μπορεσε να γινει με μονο μια ωρα στο φροντιστηριο (π.χ. 2 μαθητες, διαβαστεροι, ηταν σε ΕΠΑΛ που μπορουσε να γινει μαθημα, με καλο καθηγητη κλπ).

*κατα τα αλλα η υλη του προγραμματισμου υπολογιστων στα ΕΠΑΛ ειναι πανω-κατω ιδια με την (προηγουμενη, οχι την καινουρια την αυξημενη) υλη του ΑΕΠΠ, μονο που στα ΕΠΑΛ κανουν 3 ωρες στην αιθουσα και (το σημαντικοτερο) 2 ωρες εργαστηριο

soc_h

Σήμερα ή αύριο θα αναρτηθούν τα βιβλία Πληροφορικής στο Ψηφιακό Σχολείο
Σωκράτης

tsioulak

Παράθεση από: soc_h στις 06 Ιουν 2019, 11:05:19 ΠΜ
Σήμερα ή αύριο θα αναρτηθούν τα βιβλία Πληροφορικής στο Ψηφιακό Σχολείο

Μακαρι να συμβει, αλλα (επειδη αμφιβαλω) απο που εχεις αυτην την πληροφορια;

zoup

Αν σκεφτείς ότι χθες το πρωί έβγαλαν της έκθεσης και το βράδυ των αρχαίων, είναι πολύ πιθανό να αναρτηθεί άμεσα και της πληροφορικής.

petrosp13

Αρκεί να μη μας δημιουργηθούν περισσότερες απορίες από αυτές που θα λυθούν
Ιδίως για τον αντικειμενοστραφή
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Γιάννης Αναγνωστάκης


Λαμπράκης Μανώλης

Καλησπέρα σε όλους

Από μία γρήγορη ματιά βλέπω ότι έχει και ασκησούλες γενικά ε ??? και στοιβα ουρά και στις λίστες κτλ και κάποια διαγράμματα στον αντικειμενοστραφή ... άρα παιδιά αυξήθηκε κάμποσο η ύλη , η είναι ιδέα μου ??

mikezante

Γεράσιμος Βαρδακαστάνης
mikevard@hotmail.com

gpapargi

Αν δε μου ξεφεύγει κάτι, στο νέο υλικό η ουρά θεωρείται γεμάτη αν ο rear φτάσει στο τέλος... έστω και αν είναι άδειες οι πρώτες θέσεις του πίνακα. Δεν έχουμε δηλαδή κυκλική υλοποίηση, αλλά ούτε μια θέση shift σε κάθε εισαγωγή. Είναι μονής χρήσης τα κελιά. Ελπίζω να μου ξεφεύγει κάτι.

Ο αντικειμενοστραφής είναι χωρίς κώδικα άρα μιλάμε για τον παράδεισο της παπαγαλίας.

Στα θετικά βλέπω τη σωστή χρήση του διαίρει και βασίλευε και με ωραίο παράδειγμα. Αν θυμάμαι καλά, το συγκεκριμένο πρόβλημα είχε προταθεί εσωτερικά στο στέκι των πληροφορικών στο θέμα 3, αλλά μετά εμφανίστηκε ένα πιο δυνατό πρόβλημα δυαδικής αναζήτησης και αποσύρθηκε.

Επίσης η σωστή χρήση στοίβας ουράς είναι μέσα από υποπρογράμματα που θα απαγορεύουν στο κυρίως πρόγραμμα να "βλέπει" τον πίνακα.

Ασκησιακά, ανοίγει ο δρόμος για εφαρμογές στοίβας-ουράς. Πχ και διάσχιση λαβυρίνθου μπορεί να γίνει. Βέβαια δεν αλλάζει το επίπεδο τον μαθητών που πλέον είναι όσοι ΔΕΝ σκοπεύουν να ασχοληθούν με πληροφορική.

nikosx

 Βέβαια δεν αλλάζει το επίπεδο τον μαθητών που πλέον είναι όσοι ΔΕΝ σκοπεύουν να ασχοληθούν με πληροφορική.

Σωστά Γιώργο.
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

evry

Ο αντικειμενοστρεφής προγραμματισμός δεν αποτελεί τρόπο επίλυσης προβλημάτων αλλά μεθοδολογία ανάπτυξης προγραμμάτων.
Πέρα από αυτό όμως δεν μπορώ να καταλάβω τι ζητάμε από τους μαθητές σε αυτή την ενότητα.
Τι περιμένουμε να μάθουν οι μαθητές?
Αν δεν πειραματιστούν με μικρά αντικειμενοστρεφή προγράμματα να δουν παραδείγματα ανάπτυξης και να συγκρίνουν με τον διαδικασιακό προγραμματισμό πως θα κατανοήσουν τα βασικά χαρακτηριστικά του?
Για παράδειγμα θα μπορούσε να υλοποίησει κάποιος τη στοίβα διαδικασιακά και με αντικείμενα ώστε να δει τη διαφορά. Αυτό μπορεί να γίνει στην Python στη Γ ΕΠΑΛ, για παράδειγμα σε πολύ λίγες γραμμές κώδικα.

Μου φαίνεται σε λίγο το μάθημά μας ενώ θα έπρεπε να είναι το πιο ενδιαφέρον θα γίνει όπως τα Αρχαία Ελληνικά που θα μας ρωτάνε "και εμένα αυτό που θα μου χρησιμεύσει?"
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr