2023_2024 ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ_ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ_1 ΚΑΛΥΒΑΣ_ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ

Ξεκίνησε από Λαμπράκης Μανώλης, 13 Μαρ 2024, 02:17:19 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Λαμπράκης Μανώλης

Καλησπέρα σε όλους

μιας που αρχίζουν οι επαναλήψεις σιγά σιγά ετοιμάσαμε με τον καλό συνάδελφο Νίκο Καλύβα ένα επαναληπτικό διαγώνισμα εφ όλης της ύλης ... προσπαθήσαμε να "ισορροπήσουμε" (εμείς και τα ισορροπημένα δυαδικά δένδρα αναζήτησης  :D >:D :angel: ) μεταξύ του να είναι "πρωτότυπο και με την απαραίτητη διαβάθμιση" αλλά ταυτόχρονα "προσβάσιμο στο μαθητή" ...

να γράφω τα κλασσικά:
1) είναι σε επεξεργάσιμη μορφή οπότε αν κάποιος βρει κάτι ενδιαφέρον μπορεί να το χρησιμοποιήσει με τον τρόπο που επιθυμεί
2) ο καλός συνάδελφος Πολύκαρπος Καραμαούνας έκανε τον πρώτο έλεγχο και παρατηρήσεις και πρότεινε το δεύτερο τρόπο λύσης στο θέμα Β2, τον ευχαριστούμε πολύ για άλλη μία φορά
3) περιμένουμε τις παρατηρήσεις/διορθώσεις/σχόλια σας αν κάτι μας έχει ξεφύγει ή κάτι θέλετε να συζητήσουμε ώστε να το βελτιώσουμε

καλή συνέχεια σε όλους




Ρήγος Γιώργος

Μια γρήγορη παρατήρηση και ενώ δεν έχω λύσει το 4ο θέμα. Σε όσους μαθητές μου το έδειξα  άρεσε πάρα πολύ το θέμα 3 όπως επίσης και σε μένα (είχα καιρό να νιώσω έτσι). Ευχαριστούμε πολύ

Λαμπράκης Μανώλης

Γιώργο σε ευαχριστούμε πολύ για τα καλά σου λόγια, όντως το θέμα Γ ήταν από τα καμάρια μας ... καλή συνέχεια 

Γιαννούλης Γιώργος

Πολύ ωραίο διαγώνισμα, και σε θεωρία και σε ασκήσεις.

Λαμπράκης Μανώλης


dimitrios67

Πολύ ωραίο το διαγώνισμα! Μακάρι να μπαίνουν τέτοια πρωτότυπα θέματα.
Μια ερώτηση να κάνω για το Β2. Έχω την αίσθηση ότι οι προτάσεις:
«Ένας καθηγητής διδάσκει ένα μαθητή, συνεργάζεται με άλλους καθηγητές και εργάζεται σε ένα σχολείο. Ένας μαθητής φοιτά σε ένα σχολείο», παραπέμπουν σε ER-διάγραμμα και όχι διάγραμμα κλάσεων. Στο διάγραμμα κλάσεων δεν έχουμε τις εννοείς «1 προς ένα», «1 προς πολλά» κλπ.
Νομίζω πως θα μπορούσαμε να έχουμε το πιο κάτω:
Ένας καθηγητής διδάσκει ένα μαθητή:
Το διδάσκει μάλλον εννοεί ότι το όρισμα της μεθόδου παραδιδει_μαθημα() θα είναι ένας μαθητής, δηλ.
void παραδιδει_μαθημα(ΜΑΘΗΤΗΣ student);
συνεργάζεται με άλλους καθηγητές: και αυτό να γίνει μέθοδος (καινούρια), δηλ.
void συνεργάζεται(ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ teacher);
 και εργάζεται σε ένα σχολείο.
void εργάζεται(ΣΧΟΛΕΙΟ school);
 Ένας μαθητής φοιτά σε ένα σχολείο
void φοιτά(ΣΧΟΛΕΙΟ school);
Κάπως έτσι το σκέφτομαι, μπορεί να κάνω και λάθος.
ΥΓ: το void το γράφω με την έννοια ότι γράφουμε σε Java.

Λαμπράκης Μανώλης

Δημήτρη ευχαριστούμε για τις παρατηρήσεις ... τα θέματα είναι προσαρμοσμένα στις ανάγκες και στις εκφωνήσεις του μαθήματος, τέτοιες λεπτομέριες δεν τις λάβαμε υπόψη, 

dimitrios67

Έχεις δίκιο. Έκανα λάθος! Πράγματι, είδα ότι στο "Συμπληρωματικό Υλικό" σελ.95, όπου σχεδιάζει "διαγραμματική αναπαρασταση" του προβλήματος-σεναρίου, δηλ. κλάσεις, ιδιότητες, μεθοδοι κλπ.
 Απλά, σκέφτομαι πώς θα μπορούσε να ζητηθεί στις εξετάσεις κάτι τέτοιο. Υπάρχει στο βιβλίο, αλλά π.χ. το 2022 στις επαναληπτικές ζήτησαν διάγραμμα ιεραρχίας κλάσεων. Άλλωστε οι κεντρικές έννοιες που διδάσκονται οι μαθητές ειναι κληρονομικότητα και πολυμορφισμός. Η "διαγραμματική αναπαρασταση κλάσεων" ειναι ενδιαφέρον στοιχείο αλλά λίγο ασαφές.


George Eco

Και στους δυο σας ένα μεγάλο μπράβο. Μου άρεσε τόσο, που θα δανειστώ μερικά από τα θεωρητικά σας  θέματα προσαρμόζοντάς τα λίγο, για δικό μου διαγώνισμα, πάντα μετά από την άδεια σας.

Νομίζω το διάγραμμα κλάσεων με τις μεταξύ τους συσχετίσεις, είναι λίγο streched, αλλά είναι εντός ύλης κανονικότατα.
Αυτό όμως ως παράδειγμα θα προτιμούσα να το δείξω στη τάξη παρά να τους το πετάξω σε διαγώνισμα. Πολύ καλή άσκηση όπως και να έχει.

Στο θεωρητικό κομμάτι, όντως, ένα δένδρο που έχει μόνο ένα κόμβο λέγεται απλό. 
Κι εδώ έχουμε πρόβλημα. Έχετε δει τη διατύπωση του βιβλίου;;;Αντιγραφή - Επικόλληση:


Μπορούμε να έχουμε ένα απλό δένδρο, το οποίο να απαρτίζεται από έναν μόνο κόμβο. Αυτός ο κόμ-
βος είναι και ρίζα του απλού αυτού δένδρου, διότι δεν έχει γονέα και φύλλο, και διότι δεν έχει παιδιά.


Αυτό το απλό, απλού περνιέται για επίθετο κι όχι για ονομασία - ορισμός. Ατυχές σημείο στο βιβλίο, που σας ευχαριστώ που το βάλατε στο προσκήνιο. Μου τράβηξε τη προσοχή να το επισημάνω στα παιδιά (ποτέ δε ξέρεις, δε πρέπει να υποθέτουμε πως το καταλαβαίνουν).


Λαμπράκης Μανώλης

#9
Σε ευχαριστούμε για τις παρατηρήσεις Γιώργο
ΥΓ: σχετικά  με το απλό δένδρο, είναι από τα περίεργα σημεία του βιβλίου συμφωνώ,  ας πούμε "και παραπέμπει σε κάτι σαν μικρό ορισμό και δεν είναι κιόλας ", γιαυτό το βάλαμε σε μια ανάλαφρη μορφή  πιο πολύ για να το έχουμε στο νου μας..το πιο πιθανό να μη ζητηθεί, αααααν τυχών ζητηθεί να το έχουν ακούσει... είναι καλό ΣΛ πάντως που θα μπερδέψει.." υπάρχει δένδρο που ο κόμβος του είναι ταυτοχρονα και ρίζα και φύλλο" κάτι τέτοιο ας πούμε, που σύμφωνα με το βιβλίο υπάρχει

epsilonXi

Θέλω να πιστεύω ότι αν το «απλό» δέντρο ήταν κάτι, θα ήταν γραμμένο με bold...
Βέβαια, ούτε και το «κενό» δεν είναι με bold...
Με μια γρήγορη ματιά πάντως, το «απλό» δεν το συναντώ πουθενά σαν ορολογία, ενώ το «κενό» ναι

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα σε όλους

Συνάδελφοι το γράφω ξανά, δεν το βάλαμε ως αυστηρό ορισμό, αλλα ως κατι που καλό είναι να δουν ... και εγώ συμφωνω πως δεν είναι ΜΑΛΛΟΝ σαν ορισμός, αλλά εφόσον υπάρχει το ΜΑΛΛΟΝ στο λογικη μου, εγω σε τεστ τους βαζω να το γραψουν και αχρειαστο να ναι .. οπως πχ το κλασσικό με τη στοίβα που σε ολο το βιβλιο "σβηνει τα στοιχεια" ενώ το 2020 δεν τα ειχαν σβησει ... ας υπάρχουν και αχρείαστα να ειναι 

George Eco

Παράθεση από: epsilonXi στις 19 Μαρ 2024, 09:48:02 ΠΜΘέλω να πιστεύω ότι αν το «απλό» δέντρο ήταν κάτι, θα ήταν γραμμένο με bold...
Βέβαια, ούτε και το «κενό» δεν είναι με bold...
Με μια γρήγορη ματιά πάντως, το «απλό» δεν το συναντώ πουθενά σαν ορολογία, ενώ το «κενό» ναι
Όπως είναι γραμμένο αφήνει 50/50 υπόνοια πως αν έχουμε ένα μόνο κόμβο (ρίζα - φύλλο) το αποκαλούμε απλό ( ; ) δένδρο;;;
Ειλικρινά κι εγώ δε ξέρω πως να το αντιμετωπίσω...



Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα σε όλους

Συνάδελφοι στο βιβλίο τα μισά που γράφει εγώ δεν καταλαβαίνω αν "ειναι ορισμοί ή όχι "...για παράδειγμα σελίδα 50 κάτω που αναφέρει το δυαδικό δένδρο αναζήτησης,  ούτε με bolt το έχει, ούτε σε πλαίσιο είναι,  ούτε γράφει πως είναι ορισμός.. στα μάτια μου όμως είναι πιο ορισμός από όλα, πολύ επίσημο...στη σελίδα 8, αναλύει τα εικονίδια που χρησιμοποιεί, οι ορισμοί είναι το "βιβλιαράκι" μέσα σε πλαίσιο.. σύμφωνα με αυτό πχ, το δυαδικό δένδρο αναζήτησης δεν είναι ορισμός, αλλά όλοι μας τον αναλύουμε υποθέτω ...επισης σελιδα 43 οι κουκίδες που έχει για τις βασικές πραξεις των λιστών που μπηκαν πέρυσι, πάλι δεν είχαν διακριτικό ορισμού, αλλά πάντα σχεδόν μπαίνει ερώτηση σε κουκίδες..τέλος , σελίδα 50 ξανά πάνω πάνω εχει το δυαδικό δένδρο, ξανά δίχως διακριτικό ορισμού, όμως ζητήθηκε σαν ορισμό το 2022...να το πω ανάποδα, θα τα πούμε που θα τα πούμε για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο, οπότε ας τα ξέρουν, δεν πάει κάτι χαμένο, το πολύ πολύ να μην μπουν..

ΥΓ: μην παρεξηγηθώ , δεν προσπαθώ να αποδείξω κάτι, απλά λέω φωναχτά τις σκέψεις μου σχετικά με το τι πρέπει να γνωρίζουν μοι μαθητές και τι όχι

Γιάννης Αναγνωστάκης


Λαμπράκης Μανώλης