Θέματα Επαναληπτικών εξετάσεων

Ξεκίνησε από Laertis, 15 Ιουν 2016, 07:58:53 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Laertis

Τα θέματα των επαναληπτικών που δόθηκαν σήμερα.
Λυπάμαι τα παιδιά που για κάποιο σοβαρό λόγο έχασαν την 1η εξέταση με το Νέο Σύστημα. μιλάμε για κανονική καταδίκη, ειδικά στο Γ και Δ θέμα. Εξαιρετικά μεγαλύτερη διαφορά δυσκολίας σε σχέση με τα θέματα των κανονικών εξετάσεων ....

http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2016/EXETASEIS-2016/them_plir_op_c_hmer_ns_160615.pdf (Νέο Σύστημα)

http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2016/EXETASEIS-2016/them_plir_kat_c_hmer_os_160615.pdf (Παλιό Σύστημα)
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

petrosp13

Η ερώτηση ανάπτυξης που αφορά την αποδοτικότητα ενός αλγορίθμου σε σχέση με έναν άλλο είναι σαφέστατη
Αφορά 2 προτάσεις σε μια παράγραφο του βιβλίου
Και κάποιος μπορεί να έχει αντίλογο ή να δώσει κι άλλες λογικές απαντήσεις
Εξαιρετική επιλογή
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

pvs

Εντελώς υποθετικά αν του χρόνου τα θέματα των εξετάσεων κινηθούν όπως των επαναληπτικών δεν θα πατήσει κανένας μαθητής στην κατεύθυνση. Δέχομαι ότι είναι επαναληπτικές αλλά είναι άδικο να καταδικάζονται μαθητές. Πάντως τα στατιστικά και φέτος ως προς τις επιδόσεις πάλι είναι απογοητευτικά (~40% κάτω από τη βάση)

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: pvs στις 16 Ιουν 2016, 12:11:15 ΜΜ
Εντελώς υποθετικά αν του χρόνου τα θέματα των εξετάσεων κινηθούν όπως των επαναληπτικών δεν θα πατήσει κανένας μαθητής στην κατεύθυνση. Δέχομαι ότι είναι επαναληπτικές αλλά είναι άδικο να καταδικάζονται μαθητές. Πάντως τα στατιστικά και φέτος ως προς τις επιδόσεις πάλι είναι απογοητευτικά (~40% κάτω από τη βάση)

Οι επαναληπτικές δεν ειναι σε καμία περίπτωση αντιπροσωπευτικό δείγμα θεμάτων

Τα προηγούμενα χρόνια είχαμε 47% κάτω απο τη βάση και 13,9% περίπου στο 18-20
Τώρα έχουμε 40% κάτω απο τη βάση και 15% στο 18-20

Ας μην βλέπουμε φαντάσματα...Εσείς θεωρείτε καλό ότι στη Χημεία και στη Φυσική έγραψαν ποσοστιαία λιγότεροι κάτω απο τη βάση; Απαξίωση ειναι ...

twisted

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 16 Ιουν 2016, 02:22:50 ΜΜ

Ας μην βλέπουμε φαντάσματα...Εσείς θεωρείτε καλό ότι στη Χημεία και στη Φυσική έγραψαν ποσοστιαία λιγότεροι κάτω απο τη βάση; Απαξίωση ειναι ...


Συμφωνώ απόλυτα συνάδελφε όμως το σχεδόν διπλάσιο πλήθος επιλογών, σε σχολές, και τα πιο εύκολα θέματα θεωρώ πως θα κάνουν έναν μαθητή να στραφεί προς τις Θετικές Σπουδές...

Βέβαια ας περιμένουμε να βγουν και οι βάσεις γιατί αν οι πρωτοκλασσάτες σχολές είναι απλησίαστες από τη μάζα τότε ίσως από Σεπτέμβρη διαφοροποιηθούν και πάλι τα πράγματα.

pvs

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 16 Ιουν 2016, 02:22:50 ΜΜ
Οι επαναληπτικές δεν ειναι σε καμία περίπτωση αντιπροσωπευτικό δείγμα θεμάτων

Τα προηγούμενα χρόνια είχαμε 47% κάτω απο τη βάση και 13,9% περίπου στο 18-20
Τώρα έχουμε 40% κάτω απο τη βάση και 15% στο 18-20

Ας μην βλέπουμε φαντάσματα...Εσείς θεωρείτε καλό ότι στη Χημεία και στη Φυσική έγραψαν ποσοστιαία λιγότεροι κάτω απο τη βάση; Απαξίωση ειναι ...
Απαξιώση μπορεί να είναι όμως το στόχο τους τον πέτυχαν. Έβαλαν εύκολα θεμάτα στη φυσική εύκολα στη χημεία και πέρασαν το μήνυμα ελάτε σε εμάς. Για τις βάσεις και το που θα πάνε από τη στιγμή που θα βγούνε μετά τις 20 Αυγούστου είναι άνευ ουσίας καθώς οι μαθητές θα έχουν κάνει τη μισή καλοκαιρινή προετοιμασία οπότε δεν αλλάζουν κατεύθυνση.
Και για να μη λέμε μόνο για τη θετική αυτό το καραγκιοζιλίκι (συγγνώμη για την έκφραση αλλά έχει καταντήσει ανέκδοτο) με το αοθ πρέπει να σταματήσει γιατί κάνει κακό σε εμάς που το έχουμε στην κατεύθυνση και με αυξημένο συντελεστή αν δεν κάνω λάθος.
Είναι ένα μάθημα που κάνει "μάγκες" όλους τους οικονομολόγους, είναι εντελώς προβλέψιμο, απίθανο στο να "χτυπηθεί" σε επίπεδο δυσκολίας θεμάτων η ύλη του βγαίνει μέχρι τον Οκτώβριο.
Την ίδια ώρα εμείς κάνουμε αγώνα δρόμου να βγάλουμε την ύλη μέχρι το Μάρτιο, προσπαθούμε να κάνουμε και την τελευταία υποπερίπτωση σε κάθε αλγόριθμο που έχουμε στην ύλη και κάθε χρόνο ζούμε με την αγωνία αν θα χτυπήσουν το ΑΕΠΠ ως προς τη δυσκολία των θεμάτων και στο τέλος τα ακούμε και από πάνω από γονείς γιατί το παιδί τους δεν έγραψε ΑΕΠΠ ενώ στο αοθ αρίστευσε.

Λαμπράκης Μανώλης

Συνάδελφοι καλησπέρα

τα θέματα επαναληπτικών ήταν θεωρώ υψηλής δυσκολίας για τους μαθητές ... το θέμα Γ που πρόλλαβα να λύσω έτσι στα γρήγορα, ήθελε αρκετά πράγματα και ένα ιδιόρυθμο πίνακα μετρητών ... αρκετά δύσκολο θεωρώ .. η προσωπική μου άποψη είναι πως τα θέματα θα πρέπει να είναι σε δυσκολία κάτι ενδιάμεσο μεταξύ "κανονικών" - που είναι ευκολα - και επαναληπτικών - που είναι δύσκολα  ...  κάπου στο ενδιάμεσο θα μου άρεσε εμένα ... γιατί τα θέματα του 2015 και 2016 δεν μου άρεσαν, αν και βέβαια δεν αρίστευσαν οι μαθητές, τα θεώρησα εύκολα .. εγώ θα ήθελα να ανέβει λίγο το επίπεδο των θεμάτων, έτσι ίσως αναβαθμιστεί και το μάθημα (στα δικά μου μάτια έστω) .. βέβαια σε δυσκολότερα θέματα θα πει κάποιος,  θα έγραφαν ακόμη πιο κάτω οι μαθητές ... τι να πω, δεν ξέρω, πάντως θα ήθελα λίγο πιο αναβαθμισμένα θέματα

kkapel

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 16 Ιουν 2016, 04:53:18 ΜΜ
... το θέμα Γ που πρόλλαβα να λύσω έτσι στα γρήγορα, ήθελε αρκετά πράγματα και ένα ιδιόρυθμο πίνακα μετρητών ... αρκετά δύσκολο θεωρώ ..

Μανώλη καλημέρα.

Με αφορμή το σχόλιό σου, προσπάθησα κι εγώ με τη σειρά μου να λύσω (βλέπε συνημμένο) το Θέμα Γ.  Ομολογώ ότι μου άρεσε η άσκηση και πιστεύω ότι απευθύνεται μάλλον σε δυνατούς λύτες.

Να έχετε όλοι ένα καλό τριήμερο!

aggelonik

Καλησπέρα σε όλους κι από μένα, ετοίμασα κι εγω μια πρόχειρη λύση για το θέμα Γ λίγο διαφορετική από την προηγουμενη.
Παράθεση από: kkapel στις 17 Ιουν 2016, 12:08:30 ΜΜ
Μανώλη καλημέρα.

Με αφορμή το σχόλιό σου, προσπάθησα κι εγώ με τη σειρά μου να λύσω (βλέπε συνημμένο) το Θέμα Γ.  Ομολογώ ότι μου άρεσε η άσκηση και πιστεύω ότι απευθύνεται μάλλον σε δυνατούς λύτες.

Να έχετε όλοι ένα καλό τριήμερο!
Κάθε σχόλιο δεκτό!!

Sergio

Παράθεση από: aggelonik στις 17 Ιουν 2016, 04:38:00 ΜΜ
Καλησπέρα σε όλους κι από μένα, ετοίμασα κι εγω μια πρόχειρη λύση για το θέμα Γ λίγο διαφορετική από την προηγουμενη.Κάθε σχόλιο δεκτό!!


Πολύ κομψή και έξυπνη λύση.. και εύστοχα ονόματα μεταβλητών.. μόνο το όνομα του προγράμματος με "χάλασε" λίγο ;)
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Sergio

Παράθεση από: kkapel στις 17 Ιουν 2016, 12:08:30 ΜΜ
Μανώλη καλημέρα.

Με αφορμή το σχόλιό σου, προσπάθησα κι εγώ με τη σειρά μου να λύσω (βλέπε συνημμένο) το Θέμα Γ.  Ομολογώ ότι μου άρεσε η άσκηση και πιστεύω ότι απευθύνεται μάλλον σε δυνατούς λύτες.

Να έχετε όλοι ένα καλό τριήμερο!

Επίσης ωραία λύση, με .. άλλη "ματιά" στην αρχικοποίηση του ΜΙΝ.. (ανευ σημασίας παράλειψη, η δήλωση της μεταβλητής θέση στο υποπρόγραμμα)
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Λαμπράκης Μανώλης

Συνάδελφοι καλησπέρα

όντως πολύ καλές οι λύσεις .. μία ερώτηση .. αντιγράφω την εντολή του συναδέλφου

ΚΑΛΕΣΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ(ΛΕΞΕΙΣ, Λ - 1, ΝΑΥΤ_ΛΕΞΗ, ΒΡΕΘΗΚΕ, Θ) 

μπορούμε να καλέσουμε με παράμετρο Λ-1 ?? πως θα επιστρεφεί η τιμή ?? δεν πρέπει να είναι μεταβλητή η παράμετρος ?? πως θα "επιστρέψει πίσω" η τιμή της παραμέτρου στην έκφραση  Λ-1?? εγώ πάντως για σιγουριά και μόνο θα έβαζα ένα μετρητή να δείχνει που βρισκόμαστε κάθε φορά .. και στο θέμα Δ των πρώτων εξατάσεων με την σταθερά για το "αγόρι" ή "κορίτσι" πάλι κάποιοι ίσως έχουν αντίρηση ... τι λέτε?? αρκετά δύσκολη για μαθητές πάντως..

Λαμπράκης Μανώλης

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 17 Ιουν 2016, 11:57:05 ΜΜ
Συνάδελφοι καλησπέρα

όντως πολύ καλές οι λύσεις .. μία ερώτηση .. αντιγράφω την εντολή του συναδέλφου

ΚΑΛΕΣΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ(ΛΕΞΕΙΣ, Λ - 1, ΝΑΥΤ_ΛΕΞΗ, ΒΡΕΘΗΚΕ, Θ)

μπορούμε να καλέσουμε με παράμετρο Λ-1 ?? πως θα επιστρεφεί η τιμή ?? δεν πρέπει να είναι μεταβλητή η παράμετρος ?? πως θα "επιστρέψει πίσω" η τιμή της παραμέτρου στην έκφραση  Λ-1?? εγώ πάντως για σιγουριά και μόνο θα έβαζα ένα μετρητή να δείχνει που βρισκόμαστε κάθε φορά .. και στο θέμα Δ των πρώτων εξατάσεων με την σταθερά για το "αγόρι" ή "κορίτσι" πάλι κάποιοι ίσως έχουν αντίρηση ... τι λέτε?? αρκετά δύσκολη για μαθητές πάντως..



ΚΑΛΕΣΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ(ΛΕΞΕΙΣ, 100, ΛΕΞΗ, ΒΡΕΘΗΚΕ, Θ) 

ωπ ... να το και εδώ .. μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το 100 ως παράμετρο ?? εγώ σαν λογική δεν θα το έκανα, τώρα τυπικά αν επιτρέπεται δεν ξέρω ,,,πως θα "γυρίσει" η τιμή πάλι είναι το θέμα

Sergio

Το ζήτημα έχει συζητηθεί εκτενώς στο Στέκι αλλά δεν έχω πρόχειρη αναφορά στην αντίστοιχη συζήτηση. 

Προσωπικά πιστεύω, πλέον, πως πρόκειται για ένα ακόμα σημείο στο οποίο προσπαθούμε να βρούμε "τυπική" απάντηση μέσα από ένα βιβλίο το οποίο αφενός μετράει ήδη 18 χρόνια ζωής, αφετέρου δε σχεδιάστηκε με σκοπό να τονίσει το τυπικό μάλλον παρά να αποτελέσει μια εισαγωγή στην αλγοριθμική σκέψη των μαθητών. 

Με αυτή (τη δεύτερη) έννοια, προσωπικά θεωρώ πως οι πραγματικές παράμετροι μπορούν να είναι οτιδήποτε (μεταβλητές, σταθερές ή εκφράσεις), περιπτώσεις που, όπως έχει αναφερθεί σε άλλες συζητήσεις, παρουσιάζονται σε αρκετά σημεία του διδακτικού πακέτου.  Από κει και πέρα, αν και προσωπικά, σε παλαιότερο post, είχα "περιγράψει" το μηχανισμό περάσματος των τιμών ως copy in - copy out, θεωρώ, πλέον, πως και εκείνη η ερμηνεία που είχα δώσει ήταν και δική μου προσπάθεια στην κατευθυνση του τυπικού οπότε δεν είμαι πλέον (χρόνια μετά) σίγουρος πως συμβάλει στη σωστή προσέγγιση των στόχων του μαθήματος. 

Τελικά νομίζω .. πολύ φασαρία για το τίποτα ..
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Sergio

Θεωρώ πως ΚΑΙ οι 2 περιπτώσεις κλήσης της διαδικασίας που αναφέρει ο Μανώλης, είναι ΣΩΣΤΕΣ
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)