Έρευνα για την ΑΕΠΠ

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 13 Νοε 2009, 05:55:19 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

P.Tsiotakis

Αγαπητή/έ συνάδελφε,

Το μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον της Γ΄ Λυκείου, έχει διανύσει 10 χρόνια πορείας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οι απόψεις των εκπαιδευτικών που έχουν διδάξει ή διδάσκουν το μάθημα δεν έχουν αναλυτικά καταγραφεί όλα αυτά τα χρόνια.
Στο σύνδεσμο που ακολουθεί έχουμε αναρτήσει ένα ερωτηματολόγιο για να διερευνηθούν διάφορα ζητήματα που σχετίζονται με το μάθημα. Θα σας παρακαλούσαμε να συμπληρώσετε το ερωτηματολόγιο, για να βοηθήσετε και να συνεισφέρετε σε αυτό το σκοπό. Για να συμμετάσχετε στην έρευνα, παρακαλούμε επιλέξτε τον ακόλουθο σύνδεσμο


Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για το χρόνο σας

Σπύρος Δουκάκης, Νίκος Αδαμόπουλος, Στάθης Στέργου, Π. Τσιωτάκης & Αλεξάνδρα Ψαλτίδου


Όσο πιο πολλοί συμμετάσχουν στην έρευνα αυτή, τόσο πιο αξιόπιστα συμπεράσματα θα προκύψουν. Επίσης, τόσο πιο έντονα προς τα πάνω θα είναι τα αιτήματα σχετικά με το μάθημα αλλά και τον κλάδο μας. Διαδώστε τη διεύθυνση με σκοπό να δουν το ερωτηματολόγιο όσο το δυνατόν περισσότεροι διδάσκοντες του μαθήματος σε δημόσιο/ιδιωτικό σχολείο και φροντιστήριο.

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Παναγιώτη, το ανέβασα στο blogs.sch.gr/plinetfk και τη Δευτέρα θα το στείλω ηλεκτρονικά στους συναδέλφους της Φωκίδας.

Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σας στην ΑΕΠΠ, που όλοι αγαπάμε...
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

andreas_p

Ωραία η προσπάθεια σας.
Το ερωτηματολόγιο το συμπλήρωσα αλλά παιδιά πιστέψτε με έδειξα υπομονή μέχρι και την 200 ++ ερώτηση.

Οι ερωτήσεις είναι πάρα πολλές !!!!

P.Tsiotakis

το έχουμε τρέξει πολλές φορές και συμφωνώ, ωστόσο ποια ερώτηση μπορεί να φύγει ή ποιο σκέλος των ερωτήσεων;

Αποφασίσαμε όχι σε ημι-καταστάσεις. Ένα πλήρες ερωτηματολόγιο για όλα τα θέματα, για να εξαχθούν συμπεράσματα!!!

Σπύρος Δουκάκης

Συνάδελφοι,

το εγχείρημα είναι μεγάλο και είμαστε γνώστες του μεγέθους του ερωτηματολογίου, γι' αυτό άλλωστε αναγράψαμε και το χρόνο που απαιτείται για να το συμπληρώσουμε.
Έρευνα σε τέτοιο βάθος στο μάθημά μας δεν έχει ξαναγίνει.

Έχει μεγάλη σημασία και είναι πολύ σημαντικό να ολοκληρώσετε τη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου, ώστε τα δεδομένα να μπορούν να αναλυθούν αξιόπιστα.

Συνολικά το ερωτηματολόγιο έχει 221 ερωτήσεις, αλλά με τα if που υπάρχουν κάποιος κατά μέσο όρο συμπληρώνει 120 ερωτήσεις.

Τέλος, θα θέλαμε να σας προτρέψουμε, να αναπτύξετε τις θέσεις σας στο forum για το ερωτηματολόγιο. Κάτι που δεν σας άρεσε, κάτι που σας "ξύνησε", κάτι πού το βρήκατε "καλό", να το αναφέρετε και να το συζητήσουμε. Είναι σημαντικό για μας, αλλά και για την ενίσχυση της ποιοτικής προσέγγισης της έρευνας. Είναι σημαντικό να αποτελέσει σημείο αναφοράς. Οι απόψεις σας και οι γνώμες σας είναι πολύ χρήσιμες.

ΣΔ

Νίκος Αδαμόπουλος

Να τονίσουμε ότι απευθύνεται σε όλους όσους διδάσκουν το μάθημα τώρα  ή το έχουν διδάξει στο παρελθόν, είτε είναι εκπαιδευτικοί ΠΕ19/20, είτε όχι. Επίσης, με οποιοδήποτε τρόπο κι αν διδάσκουν το μάθημα: σχολική τάξη, φροντιστήριο, ιδιαίτερο, χρησιμοποιώντας ή όχι το εργαστήριο, κ.α. Για όλα αυτά υπάρχουν ερωτήσεις...

Είναι λοιπόν σημαντικό να συμπληρωθεί από όσο το δυνατό περισσότερους!

P.Tsiotakis

Όποιος πιστεύει οτι η έρευνα έχει νόημα και αξία να γίνει, ας προωθήσουν το url σε γνωστούς τους που ενδεχομένως δεν είναι στο στέκι

pentsas

Την  συμπλήρωσα την έρευνα συνάδελφοι. Έχω όμως κάποια ερωτήματα να θέσω:

1. Τι σκοπεύετε να κάνετε με τα αποτελέσματα της έρευνας;

2. Ποια είναι τα κίνητρα που σας ώθησαν να κάνετε την συγκεκριμένη έρευνα;

3. Η έρευνα γίνεται στα πλαίσια  κάποιου μεταπτυχιακού ή είναι καθαρά δικό σας ενδιαφέρον;

4. Θα μπουν τα αποτελέσματα της έρευνας (μετά την παρουσίασή τους σε κάποια ημερίδα/διημερίδα) σε κάποια συρτάρια ή θα αποτελέσουν εφαλτήριο πίεσης σε αυτιά που δύσκολα ακούνε;

Διότι ο χρόνος ολονών μας είναι πολύτιμος!

P.Tsiotakis

1. να τα κοινοποιήσουμε όσο πιο σύντομα γίνεται σε επιστημονικά συνέδρια. Αν δεν κάνω λάθος, αυτό της ΠΕΚΑΠ είναι το πιο κοντινό.
Και βέβαια γνωρίζοντας οτι υπάρχει πιο εύκολος τρόπος να εμπλουτίσει κανείς το βιογραφικό του με μια εργασία το να κάνει από στατιστική ανάλυση εκατοντάδων ερωτηματολογίων 200+ ερωτήσεων.

2. Ενδιαφέρον για το μάθημα, που είναι έκδηλο από την πολυετή μας συμμετοχή σε αυτό αλλά και σε άλλα forum.

3. Από όσο ξέρω κανείς δεν κάνει μεταπτυχιακό ή διδακτορικό σχετικό με το θέμα της έρευνας.

4. Ο καθ' ένας θα μπορεί να αξιοποιήσει τα πορίσματα της έρευνας για δική του χρήση ή για προώθηση προς τα πάνω. Αν θεωρήσουμε πως πέρα από την προσωπική επαφή του καθ' ενός (που μπορεί να προωθήσει μια έρευνα) η διοίκηση (ΥΠΔΒΜ και ΠΙ) κοιτάζει και τα συνέδρια-τεκταινόμενα κρίναμε πως είναι σημαντικό μετά από 10 χρόνια διδασκαλίας του αγαπημένου μας μαθήματος να καταγραφεί μια αξιόπιστη=πολυπληθής άποψη γι αυτό.
Και αυτό το κάναμε λαμβάνοντας υπόψη το ρίσκο του να βγούμε μπροστά σε κάτι τέτοιο...

Σπύρος Δουκάκης

Αν και ο Παναγιώτης απάντησε σας γράφω τα ακόλουθα:

Πρώτα από όλα ένα ευχαριστώ σε όλους όσους έχουν αρχίσει και συμπληρώνουν το ερωτηματολόγιο. Όπως είπε και ο Λάμπρος (βαυκαλιζόμαστε βεβαίως βεβαίως)
Παράθεση"Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σας στην ΑΕΠΠ, που όλοι αγαπάμε..."
Αναμένουμε μεγάλη συμμετοχή, γιατί αποτελεί έρευνα που έπρεπε να είχε γίνει πριν από 7-8 χρόνια και ξανά πριν από 3-4 χρόνια και ξανά φέτος. Η συνεχής αξιολόγηση θα συνεισέφερε στη βελτίωση πολλών πραγμάτων. Όμως αφήνουμε τη γκρίνια και πάμε στην ουσία.

Ελπίζουμε ότι όλοι όσοι συμπληρώσατε το  ερωτηματολόγιο, δεν εντοπίσατε κάτι περιττό. Κάτι που πραγματικά δεν χρειαζόνταν να υπάρχει στο ερωτηματολόγιο. Είναι βέβαια ποσοτικές οι απαντήσεις και ίσως να είχατε και άλλα πράγματα να πείτε σε μία συζήτηση, αλλά όπου να είναι θα έρθει και αυτό... (βέβαια μην ξεχνάμε ότι αυτό γίνεται σε μεγάλο βαθμό στο forum)

ΠαράθεσηΤην  συμπλήρωσα την έρευνα συνάδελφοι. Έχω όμως κάποια ερωτήματα να θέσω:

1. Τι σκοπεύετε να κάνετε με τα αποτελέσματα της έρευνας;

Η έρευνα έρχεται σε μία στιγμή που έχουμε όλοι, λοιπόν, συσσωρευμένη εμπειρία που πρέπει να κοινοποιηθεί. Με στόχο τη διάχυση των αποτελεσμάτων, προσδοκούμε διάφορα πράγματα.
α) Την παρουσίαση των αποτελεσμάτων στους επιστημονικούς φορείς (ΕΠΥ, ΠΕΚΑΠ, ΕΤΠΕ). Αν είναι εφικτό, θα προσπαθήσουμε να συγκεντρώσουμε τις χρήσιμες πληροφορίες, να τις παραδώσουμε στους φορείς και αυτοί ή και όποιος άλλος μπορεί, είναι σημαντικό να πράξει τα δέοντα (να τα ενσωματώσει σε πρόταση προς το ΠΙ, το Υπουργείο, τον ΟΕΠΕΚ κ.τ.λ.)
β) Την αποστολή των αποτελεσμάτων που θα προκύψουν στο ΠΙ προσδοκώντας βέβαια σε ώτα ευήκοα
γ) Στους σχολικούς συμβούλους που πρέπει να επισημάνουμε ότι αρκετοί από αυτούς είναι παραπάνω από παρόντες στα ζητήματα του μαθήματος, κάτι το οποίο είναι ευχάριστο και σημαντικό.
δ) Την ευκαιρία που δίνεται με αυτόν τον τρόπο (όταν βγει η ολοκληρωμένη μελέτη) να ενημερώνονται για πολλά πράγματα οι νέοι συνάδελφοι, αλλά και οι παλαιότεροι ώστε να τροποποιούν ή να αποδέχονται διδακτικές πρακτικές.
ε) Στο τέλος, τέλος να πάμε και να πούμε εμείς είμαστε έτσι και θέλουμε αυτά!!

Παράθεση2. Ποια είναι τα κίνητρα που σας ώθησαν να κάνετε την συγκεκριμένη έρευνα;

Τα κίνητρα... Προσωπικά μια δεκαετία (με κάποια ενδιάμεσα χρόνια αποχής από τα κοινά για άλλους λόγους) αγώνα και δουλειάς για αυτό το αντικείμενο. Στο σχολείο μου για να τους δείξω ότι υπάρχουμε και κάνουμε κάτι καλό για τα παιδιά μας, στο διαδίκτυο για να αντιμετωπίσουμε τις "ασσύμετρες" απειλές από άλλες ειδικότητες... Στα συνέδρια για να βελτιώσουμε λάθη, παραλείψεις κ.α. Κατά τα άλλα δεν μπορούμε να μην πούμε ότι στόχος είναι να συμμετέχουμε σε συνέδρια κ.τ.λ. με ανακοινώσεις, με σκέψεις, με ευρήματα που αξίζουν να αναφερθούν.

Εδώ θα πρέπει να κάνουμε μια επισήμανση.

Όλοι μας (Σπύρος, Νίκος, Στάθης, Παναγιώτης, Αλεξάνδρα) είπαμε ότι γιατί εμείς και όχι κάποιοι άλλοι. Ήταν θέμα που μας προβλημάτισε. Συγκεντρωθήκαμε, συζητήσαμε, ξοδέψαμε επί ένα μήνα κάποιο από το χρόνο μας για να στήσουμε το ερωτηματολόγιο και το ανακοινώσαμε. Όμως έπονται πολλά πράγματα. Το ερωτηματολόγιο έχει μέσα πολλά θέματα και οι διασταυρώσεις που πρέπει να γίνουν είναι πολλές. Τα κείμενα που πρέπει να δημιουργηθούν είναι πολλά. Αναφέρω χαρακτηριστικά:

α) Τεχνολογική, Παιδαγωγική γνώση και γνώση του αντικειμένου
β) Διδακτικό πακέτο
γ) Επιμόρφωση
δ) Λογισμικά
ε) Εργαστήριο
στ) Διδασκαλία κ.τ.λ.

Για το λόγο αυτό είναι ανοικτή η πόρτα σε όποιον θέλει να συμμετάσχει στην προσπάθεια. Δηλώστε μάλιστα εδώ σε αυτό το χώρο συμμετοχή ή στείλτε μας pm. Όσο περισσότεροι συμμετέχετε, τόσο ισχυρότερη η φωνή μας, τόσο πιο καλά τα κείμενά μας, τόσο πιο προσεγμένα αυτά που θα βγουν. Είναι κάτι αντίστοιχο με τα διαγωνίσματα στο Στέκι...

Παράθεση3. Η έρευνα γίνεται στα πλαίσια  κάποιου μεταπτυχιακού ή είναι καθαρά δικό σας ενδιαφέρον;

Όχι. Έχουμε μιλήσει ήδη με πανεπιστημιακούς, με τους συγγραφείς, με σχολικούς συμβούλους, με συλλόγους και όλοι έχουν μιλήσει θετικότατα για την προσπάθεια και δήλωσαν παρόν. Η κίνηση είναι κίνηση όλων. Η προσπάθεια ανήκει σε όλους, γιατί το μισάωρο όπως το είπες που θα αφιερώσει κάποιος είναι σημαντικό. Ξέρετε τι σημαντικά πράγματα έχω δει ήδη να προκύπτουν. Δεν θέλω να μιλήσω περαιτέρω επί αυτού για ευνόητους λόγους. Βοηθήστε στην έρευνα και πιστεύω ότι θα είναι για το καλό μας.

Παράθεση4. Θα μπουν τα αποτελέσματα της έρευνας (μετά την παρουσίασή τους σε κάποια ημερίδα/διημερίδα) σε κάποια συρτάρια ή θα αποτελέσουν εφαλτήριο πίεσης σε αυτιά που δύσκολα ακούνε;

Ελπίζω να συμβεί το δεύτερο. Το 2003, στο 2ο Συνέδριο Διδακτικής της Πληροφορικής στο Βόλο, είχαμε κάνει με τον Χρήστο Κοίλια (συγγραφέα του σχολικού βιβλίου) μια μικρής κλίμακας έρευνα για το μάθημα. Σας δίνω το link για όποιον ενδιαφέρεται http://www.etpe.gr/files/proceedings/uploads1/28.pdf.
Τότε, μόλις τελειώσα την εισήγηση, όλοι πήγαν στον Κοίλια που ήταν στο ακροατήριο (ο πάρεδρος του ΠΙ, οι πανεπιστημιακοί και συνάδελφοι) και του είπαν ότι ήταν σημαντικό αυτό που έγινε. Ήταν κρίσιμο σημείο για το μάθημα το 2003. Όσοι το έχετε ζήσει θα θυμάστε. Ευτυχώς τα αποτελέσματα λήφθηκαν υπόψη σε πολλά ζητήματα (θέματα εξετάσεων, λογισμικού κ.α.).

ΠαράθεσηΔιότι ο χρόνος ολονών μας είναι πολύτιμος!

Το ξέρουμε και εκτιμούμε τη συμμετοχή όλων. Είναι σημαντική η συμμετοχή σας και είναι για όλους καλή.

Διαδώστε το σύνδεσμο και να τον τοποθετήσετε στους δικτυακούς τόπους που έχετε. Είναι πολύ βοηθητικό για την έρευνα. Ας τη διδαδώσουμε με όλα τα μέσα που έχουμε.

Και μην ξεχνάτε να συμπληρώνετε όλο το ερωτηματολόγιο για να μπορούν να γίνουν αναλύσεις.

pentsas

ΕΙΣΤΕ ΥΠΕΡΟΧΟΙ! ΜΠΡΑΒΟ.

Αυτό περίμενα να διαβάσω.

Keep wallking and we' ll be with you!

pgrontas

Συνάδελφοι συγχαρητήρια για την προσπάθεια!

Συμπλήρωσα το ερωτηματολόγιο, όμως συνάντησα ένα τεχνικό πρόβλημα. Μετά το τέλος του πρώτου μέρους, όταν πάτησα το κουμπί ολοκλήρωση πρώτου μέρους, με πήγε στην αρχική σελίδα. Ξαναπροσπάθησα, (αφού διάβασα στο παρόν thread ότι ήταν πολλές οι ερωτήσεις - οπότε να το έχετε υπόψιν σας στα αποτελέσματα). Μετά το τέλος του πρώτου μέρους, συνέχισε κανονικά.

Αυτό που δεν κατάλαβα στο πρώτο μέρος, είναι αν το μπορώ στις ερωτήσεις εννοεί ικανότητα ή δυνατότητα, δηλαδή αν υπάρχει ικανότητα να κάνεις αυτά που ρωτάει ή αν ενώ υπάρχει ικανότητα περιορίζεσαι από παράγοντες όπως πλήθος ωρών του μαθήματος, ύπαρξη κατάλληλης υποδομής κτλ. Τα υπόλοιπα ήταν πολύ σαφή.

Ελπίζω αν μη τι άλλο, ένα αποτέλεσμα της όλης προσπάθειας,να είναι η διδασκαλία του μαθήματος και στην Β Λυκείου.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Σπύρος Δουκάκης

ΠαράθεσηΣυμπλήρωσα το ερωτηματολόγιο, όμως συνάντησα ένα τεχνικό πρόβλημα. Μετά το τέλος του πρώτου μέρους, όταν πάτησα το κουμπί ολοκλήρωση πρώτου μέρους, με πήγε στην αρχική σελίδα. Ξαναπροσπάθησα, (αφού διάβασα στο παρόν thread ότι ήταν πολλές οι ερωτήσεις - οπότε να το έχετε υπόψιν σας στα αποτελέσματα). Μετά το τέλος του πρώτου μέρους, συνέχισε κανονικά.

Μάλλον ήταν τη στιγμή που πείραξα κάτι στο ερωτηματολόγιο. Με συγχωρείς! Τέτοιος συγχρονισμός απίστευτος. Στο ίδιο δευτερόλεπτο πατήσαμε και οι δύο το αντίθετο κουμπί...

ΠαράθεσηΑυτό που δεν κατάλαβα στο πρώτο μέρος, είναι αν το μπορώ στις ερωτήσεις εννοεί ικανότητα ή δυνατότητα, δηλαδή αν υπάρχει ικανότητα να κάνεις αυτά που ρωτάει ή αν ενώ υπάρχει ικανότητα περιορίζεσαι από παράγοντες όπως πλήθος ωρών του μαθήματος, ύπαρξη κατάλληλης υποδομής κτλ. Τα υπόλοιπα ήταν πολύ σαφή.

Εννοεί ικανότητα. Εννοεί αν γνωρίζεις να κάνεις αυτό, εκείνο ή το άλλο και πάντα με τις ιδανικές συνθήκες!! Έχεις κάποια πρόταση για μικροαλλαγή;

ΣΔ

pgrontas

Παράθεση από: sdoukakis στις 14 Νοε 2009, 07:00:54 ΜΜ
Εννοεί ικανότητα. Εννοεί αν γνωρίζεις να κάνεις αυτό, εκείνο ή το άλλο και πάντα με τις ιδανικές συνθήκες!! Έχεις κάποια πρόταση για μικροαλλαγή;
Νομίζω και εγώ ότι αυτή θα είναι η επικρατούσα ερμηνεία. Αναδιατύπωση της ερώτησης ίσως να είναι too much. Ίσως μια γενική υποσημείωση όπως η παραπάνω.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Σπύρος Δουκάκης

Παράθεση από: pgrontas στις 14 Νοε 2009, 07:06:18 ΜΜ
Νομίζω και εγώ ότι αυτή θα είναι η επικρατούσα ερμηνεία. Αναδιατύπωση της ερώτησης ίσως να είναι too much. Ίσως μια γενική υποσημείωση όπως η παραπάνω.

Έγινε! Το έκανα ήδη! Ήταν χρήσιμη η παρατήρηση... Αν και δεν είδα κάποια παρερμηνεία στις μέχρι τώρα απαντήσεις... είναι καλύτερα τώρα.

ΣΔ

Νίκος Αδαμόπουλος

#15
Ανακοινώθηκε και από την ΠΕΚΑΠ:
στο site: http://www.pekap.gr/
και στο blog: http://pekap.blogspot.com/

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: pentsas στις 14 Νοε 2009, 04:00:33 ΜΜ
Την  συμπλήρωσα την έρευνα συνάδελφοι. Έχω όμως κάποια ερωτήματα να θέσω:

1. Τι σκοπεύετε να κάνετε με τα αποτελέσματα της έρευνας;

2. Ποια είναι τα κίνητρα που σας ώθησαν να κάνετε την συγκεκριμένη έρευνα;

3. Η έρευνα γίνεται στα πλαίσια  κάποιου μεταπτυχιακού ή είναι καθαρά δικό σας ενδιαφέρον;

4. Θα μπουν τα αποτελέσματα της έρευνας (μετά την παρουσίασή τους σε κάποια ημερίδα/διημερίδα) σε κάποια συρτάρια ή θα αποτελέσουν εφαλτήριο πίεσης σε αυτιά που δύσκολα ακούνε;

Διότι ο χρόνος ολονών μας είναι πολύτιμος!
Ο Παναγιώτης και ο Σπύρος με υπερκάλυψαν!

Συμπληρώνω ότι στο λίγο καιρό παρουσίας μου στο Στέκι, αλλά και όσο χρόνο είμαι στην εκπαίδευση, θέλω να πιστεύω πως ό,τι κάνω πηγάζει από την επιθυμία μου να προσφέρω κι εγώ από διάφορες μεριές ό,τι μπορώ. Με το μεταπτυχιακό μου ασχολήθηκα προ δεκαετίας, διδακτορικό ποτέ δε θέλησα να αρχίσω, αλλά ποτέ δεν έχω πάψει να σκαλίζω και να μπλέκομαι σε διάφορα. Μέχρι του σημείου καμιά φορά να με κυνηγάνε και οι κότες! Βέβαια όλα αυτά μου ροκανίζουν όλο σχεδόν τον προσωπικό μου χρόνο, μέχρι του σημείου να μαλώνω και με τη γυναίκα μου! Έχω δοκιμάσει τα πάντα! Δεν γίνεται τίποτα! Πέρα όμως από την πλάκα, πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι αν δεν κάνουμε κάτι κι εμείς ως εκπαιδευτικοί που είμαστε συνεχώς δίπλα στα παιδιά, κανένας σοφός δεν θα αποφασίσει να χρησιμοποιήσει το μαγικό ραβδί του και να τακτοποιήσει με μιας όλα τα προβλήματα. Δες τε τι γίνεται και στην καθημερινότητα! Όλοι ψάχνουν να βρουν ποιος φταίει για όλα τα κακά που συμβαίνουν: για την οικονομία, για την εγκληματικότητα, για την παιδεία... Προσπαθούμε να εξηγήσουμε τα πάντα με υπερβατικό τρόπο! Όλα τα καλά οφείλονται σε κάποιους που θεοποιούμε, ενώ όλα τα κακά σε κάποιους που δαιμονοποιούμε! Μάλιστα πολλές φορές είναι οι ίδιοι που απλά τους αλλάζουμε ιδιότητα! Και για να επιστρέψουμε στα γήινα, για την πληροφορική στην εκπαίδευση, μέχρι πότε θα λέμε ότι φταίνε οι συγγραφείς των βιβλίων, φταίνε οι σύμβουλοι, φταίνε οι υπουργοί, φταίνε οι πρώην και οι επόμενοι... Από πού προήλθαν όλοι αυτοί; Με παρθενογένεση; Και εμείς, που εννοείται ότι δε φταίμε ποτέ, εμείς τι κάνουμε;

Και επειδή αρχίζω και ξεφεύγω, και όλα τα παραπάνω αρχίζουν να μοιάζουν με λογύδριο, σταματάω!  :-X

lykos

Δε μπορεί κανείς να δεί όλες τις ερωτήσεις πριν (ή και χωρίς) να απαντήσει?

Σπύρος Δουκάκης

Παράθεση από: lykos στις 15 Νοε 2009, 10:14:53 ΜΜ
Δε μπορεί κανείς να δεί όλες τις ερωτήσεις πριν (ή και χωρίς) να απαντήσει?

Όχι δεν μπορεί για δύο λόγους:

α) Ερευνητικά και βιβλιογραφικά, περιορίζεται η απώλεια της αυθόρμητης απάντησης, που είναι πολύ σημαντικό για το ερωτηματολόγιο και αυτό επιτυγχάνεται με ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο. Μεγάλα ερευνητικά εργαλεία έχουν σε κάθε σελίδα μάλιστα μόνο μία ερώτηση για να επιτυγχάνεται ο στόχος αυτός.

β) Δεν διαθέτει ο πάροχος μία τέτοια δυνατότητα.

Υπάρχει κάποιος λόγος που θέλεις να δεις όλες τις ερωτήσεις πριν απαντήσεις;

ΣΔ

gpapargi

#19
Παράθεση από: sdoukakis στις 15 Νοε 2009, 11:45:32 ΜΜ
Υπάρχει κάποιος λόγος που θέλεις να δεις όλες τις ερωτήσεις πριν απαντήσεις;

Η αλήθεια είναι ότι μου πέρασε κι εμένα από το μυαλό αυτό. Ο λόγος είναι ότι θα ήθελα να καταλάβω το σκεπτικό του ερωτηματολογίου, δηλαδή τι πάει να ελέγξει για να επιβεβαιώσω μέσα μου ότι ελέγχει αυτό που πάει να ελέγξει. Έτσι κι αλλιώς διαβάζοντας στο τέλος τα συμπεράσματα της έρευνας (πχ σε δημοσίευση) θα ήθελα να δω τις ερωτήσεις, όπως ακριβώς και οι επιστήμονες που διαβάζουν πχ ένα πείραμα φυσικής διαβάζουν και το πως ακριβώς στήθηκε το πείραμα για να νιώσουν μέσα τους ότι όντως ελέγχει αυτό που πάει να ελέγξει. Δεν αρκεί ένα "κάναμε πείραμα και βγάλαμε αυτό συμπέρασμα". Αρκετές φορές υπάρχουν διαφωνίες για τον τρόπο που στήθηκε το πείραμα ή προτάσεις για αυξημένη ακρίβεια στο μέλλον. 

Να ρωτήσω κι εγώ κάτι: Υπάρχει η δυνατότητα προσωρινής αποθήκευσης; Όπως τα είπαμε στο μειλ, δυστυχώς  έμεινα από χρόνο γιατί συνέβει κάτι απρόοπτο. θα ήταν πολύ βολικό αν μπορούσα να το ξεκινήσω, να σώσω και στη συνέχεια να το συνεχίσω. Μπορεί δηλαδή να το απαντήσω χαλαρά σε 3 δόσεις. Εννοείται πως πρέπει να υπάρχει κωδικός.

edit:΄Έκανα ένα μικρό λάθος στη διατύπωση. Δεν μου πέρασε από το μυαλό να δω όλες τις ερωτήσεις πριν απαντήσω. Μου πέρασε από το μυαλό απλά να τις δω. Μπορώ να απαντήσω και να τις δω μετά  :)

lykos

ΠαράθεσηΥπάρχει κάποιος λόγος που θέλεις να δεις όλες τις ερωτήσεις πριν απαντήσεις;
Οχι! Ρώτησα για να μάθω (και τελικά έμαθα) αν υπάρχει κάποιος λόγος που είναι έτσι.

Σπύρος Δουκάκης

Αυτό που ζήτησε ο Γιώργος έχει γίνει.

Κάποιος μπορεί να ξεκινήσει να συμπληρώνει το ερωτηματολόγιο, να σταματήσει και να κλείσει τον υπολογιστή του και να ανοίξει ξανά τον ίδιο υπολογιστή και να συνεχίσει από το σημείο που το έχει αφήσει! (Μην σταματήσετε μόνο όταν ολοκληρώσετε το πρώτο μέρος. Συνεχίστε στο δεύτερο και σταματήστε μετά).

Άρα όλοι όσοι έχετε αφήσει αναπάντητα ερωτηματολόγια σας προτρέπουμε με τον τρόπο αυτό να τα συμπληρώσετε.

Βέβαια για το σκοπό της έρευνας είναι προτιμότερο να το συμπληρώσετε όλο μαζί, διασφαλίζοντας ψυχολογικά ζητήματα που έχουν σημασία.
(Σκεφτείτε να έχετε κάνει μάθημα σε έναν που δεν κατανοεί μετά από τρία μαθήματα πώς δουλεύει το Όσο και στη συνέχεια να συμπληρώσετε το ερωτηματολόγιο ή και το ανάποδο)
Άλλη διάθεση στη μία περίπτωση, άλλη στην άλλη.

ΣΔ

Σπύρος Δουκάκης


sstergou


stratosg

Καλησπέρα σας, αν και πέρασαν αρκετά χρόνια από τότε που δίδασκα το μάθημα, μιας και τώρα είμαι σε ΕΠΑ.Λ. θεωρώ καλή κίνηση την ανάπτυξη ενός ερωτηματολογίου που διερευνά τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος. Νομίζω πως μόνο θετικά μπορούν να προκύψουν.

Βέβαια καλό θα ήταν να γίνει και μια παρόμοια κίνηση για το αντίστοιχο μάθημα του Δομημένου Προγραμματισμού που αν και μετρά πολλά χρόνια παρουσίας στα ΕΠΑ.Λ. μόνο τα δυο τελευταία εξετάζεται Πανελλαδικά και πιστέψτε με είναι υπέρ αρκετά για να αποκαλυφθούν τα τραγικά που γράφονται στο εγχειρίδιο του μαθήματος.

Τώρα θα μου πείτε γιατί τόσα χρόνια δεν αντιδρούσε κανείς από τα ΕΠΑ.Λ; Γιατί τόσα χρόνια, εγώ τουλάχιστο ακολουθούσα την πεπατημένη της ΑΕΠΠ. Δυστυχώς όμως τώρα εξετάζεται σε Εθνικό επίπεδο και όχι από εμένα. Έτσι λοιπόν πρέπει να υπακούσουμε στις επιταγές του βιβλίου και πιστέψτε με αυτό δεν μας επιτρέπει να είμαστε ευέλικτοι όσο θα θέλαμε.

Ευλόγως θα εκφράσετε λοιπόν την απορία γιατί σας τα λέω αυτά. Ίσως γιατί τα περάσατε προ δεκαετίας κι έχετε μια σχετική εμπειρία, ίσως πάλι γιατί το δικό σας εγχειρίδιο είναι κατα πολύ καλύτερο από το δικό μας, σίγουρα όμως γιατί στην ουσία το μάθημα το δικό μας και το μάθημα το δικό σας είναι ακριβώς το ίδιο και εδώ παρατηρείται ο εξής τραγέλαφος. Έχετε καλύτερο βιβλίο, έχουμε περισσότερες ώρες κι εργαστήριο, το οποίο πραγματικά βοηθά, με αποτέλεσμα όλοι οι μαθητές να έχουν εν γένει ελλείψεις.

Εννοείται βεβαίως πως συμπλήρωσα το ερωτηματολόγιο. Καλή δύναμη για τη συνέχεια και καλά αποτελέσματα, για το καλό όλων μας.
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

Σπύρος Δουκάκης

Έχεις δίκιο! Μετά από τις συζητήσεις που είδα στο forum, άνοιξα το βιβλίο και έπαθα πλάκα.

Άλλη φιλοσοφία, άλλη προσέγγιση. Ιστορικά και έχοντας ζήσει τη δημιουργία των δύο συγγραμμάτων, βρισκόμενος κοντά σε ανθρώπους και από τις δύο συγγραφικές ομάδες, πρέπει να πω ότι τους διέπει αντιδιαμμετρική φιλοσοφία. Οι της ΑΕΠΠ έχουν την ψευδογλώσσα ως το Α και το Ω του μαθήματος και είναι υποστηρικτές της αλγοριθμικής ελευθερίας, ενώ η άλλη ομάδα είναι - ήταν (δεν υπάρχει πλέον ως ομάδα) πασκαλίστες!

Μέγα, λοιπόν, το θέμα! Εκεί χρειάζεται η μαγκιά της εξουσίας να κάνει το άλμα και να αντικαταστήσει το βιβλίο... (αν βέβαια πρέπει)!

Ως προς το ερωτηματολόγιο τώρα. Στράτο, αυτό ελπίζουμε και εμείς. Φαίνεται ότι η τόση μεγάλη εμπειρία που έχει συγκεντρωθεί από εμάς θα μας βοηθήσει να κάνουμε βήματα μπροστά.

Συνάδελφοι, αν και το ερωτηματολόγιο είναι μεγάλο, μην το αφήνετε στη μέση ή τουλάχιστον μπείτε ξανά για να το ολοκληρώσετε... Η συμμετοχή είναι ικανοποιητική, αλλά όσο πιο πολλοί συμμετέχετε τόσο δυνατότερη η φωνή μας.

ΣΔ

Σπύρος Δουκάκης

Παράθεση από: gpapargi στις 16 Νοε 2009, 09:21:30 ΠΜ
Ο λόγος είναι ότι θα ήθελα να καταλάβω το σκεπτικό του ερωτηματολογίου, δηλαδή τι πάει να ελέγξει για να επιβεβαιώσω μέσα μου ότι ελέγχει αυτό που πάει να ελέγξει. Έτσι κι αλλιώς διαβάζοντας στο τέλος τα συμπεράσματα της έρευνας (πχ σε δημοσίευση) θα ήθελα να δω τις ερωτήσεις, όπως ακριβώς και οι επιστήμονες που διαβάζουν πχ ένα πείραμα φυσικής διαβάζουν και το πως ακριβώς στήθηκε το πείραμα για να νιώσουν μέσα τους ότι όντως ελέγχει αυτό που πάει να ελέγξει. Δεν αρκεί ένα "κάναμε πείραμα και βγάλαμε αυτό συμπέρασμα". Αρκετές φορές υπάρχουν διαφωνίες για τον τρόπο που στήθηκε το πείραμα ή προτάσεις για αυξημένη ακρίβεια στο μέλλον. 

Έχεις απόλυτο δίκιο Γιώργο σε αυτά που γράφεις.
Πάντως, αν μη τι άλλο, βέβαιο ότι θα κριτικάρουν αρνητικά το ερωτηματολόγιο ποιοτικοί ερευνητές, οι οποίοι με μία άλλη προσέγγιση εκμαιεύουν απαντήσεις και βγάζουν συμπεράσματα.
Θα έλεγα ότι ασφαλέστερος τρόπος είναι το μοντέλο της ερευνητικής τριγωνοποίησης. Μαζεύονται ποσοτικά δεδομένα, μαζεύονται ποιοτικά δεδομένα και επιβεβαιώνεις τα μεν με τα δε και αντιστρόφως.
Εμείς έχουμε στο μυαλό μας την ιδέα της ποιοτικής μελέτης των αποτελεσμάτων από τους συναδέλφους που συμμετείχαν στην έρευνα, ώστε να αναδειχτεί ποιοτικά πλέον ο βαθμός αποδοχής των αποτελεσμάτων.
Επιπλέον,
α) δεν έχουμε επιλέξει τυχαία δειγματοληψία,
β) η διερεύνηση του θέματος βασίζεται στις δηλώσεις των ίδιων των εκπαιδευτικών μέσω του ερωτηματολογίου και όχι στην πρακτική εφαρμογή τους

Πάντως οι μέθοδοι και η μεθοδολογία έρευνας, αλλά και οι περιορισμοί της έρευνας θα είναι ξεκάθαροι στα συμπεράσματα και ο καθένας μπορεί να κάνει την κριτική του.

ΣΔ

gthal

Παράθεση από: sdoukakis στις 16 Νοε 2009, 04:14:41 ΜΜ

Κάποιος μπορεί να ξεκινήσει να συμπληρώνει το ερωτηματολόγιο, να σταματήσει και να κλείσει τον υπολογιστή του και να ανοίξει ξανά τον ίδιο υπολογιστή και να συνεχίσει από το σημείο που το έχει αφήσει! (Μην σταματήσετε μόνο όταν ολοκληρώσετε το πρώτο μέρος. Συνεχίστε στο δεύτερο και σταματήστε μετά).

Άρα όλοι όσοι έχετε αφήσει αναπάντητα ερωτηματολόγια σας προτρέπουμε με τον τρόπο αυτό να τα συμπληρώσετε.


Εγώ πάντως μπαίνω για να το συνεχίσω και παίρνω αυτό:
You can only answer this survey once.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Σπύρος Δουκάκης

Παράθεση από: gthal στις 18 Νοε 2009, 12:12:49 ΜΜ
Παράθεση από: sdoukakis στις 16 Νοε 2009, 04:14:41 ΜΜ

Κάποιος μπορεί να ξεκινήσει να συμπληρώνει το ερωτηματολόγιο, να σταματήσει και να κλείσει τον υπολογιστή του και να ανοίξει ξανά τον ίδιο υπολογιστή και να συνεχίσει από το σημείο που το έχει αφήσει! (Μην σταματήσετε μόνο όταν ολοκληρώσετε το πρώτο μέρος. Συνεχίστε στο δεύτερο και σταματήστε μετά).

Άρα όλοι όσοι έχετε αφήσει αναπάντητα ερωτηματολόγια σας προτρέπουμε με τον τρόπο αυτό να τα συμπληρώσετε.


Εγώ πάντως μπαίνω για να το συνεχίσω και παίρνω αυτό:
You can only answer this survey once.


Αυτό σημαίνει ότι ολοκλήρωσες το πρώτο μέρος και σταμάτησες. Μήπως θυμάσαι σε ποια ερώτηση σταμάτησες; Αν όχι τι περιεχόμενο είχε;
Σου στέλνω και ένα pm και αν δουλέψει στείλε απάντηση

ΣΔ

gthal

Ναι τώρα το συμπληρώνω... και "θυμάται" τις απαντήσεις μου    :)
(περίεργο! είχα συμπληρώσει αρκετές σελίδες... ήμουν ακόμα στο 1ο μέρος ?!?!?  :o )
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Σπύρος Δουκάκης

Ωραία. Χαίρομαι που λύθηκε το πρόβλημα. Όχι δεν ήσουν στο πρώτο μέρος. Το είχες τελειώσει και είχες μπει στο δεύτερο... Το πρόβλημα λύθηκε με το url που σου έστειλα, με το οποίο εντοπίστηκες.

Όποιος έχει αντίστοιχο πρόβλημα, ας στείλει ένα pm ή ενα μνμ στο ΣΤΕΚΙ.

ΣΔ

Σπύρος Δουκάκης

Ήρθε και η υποστήριξη και από την ΕΠΥ (Ελληνική Εταιρεία Επιστημόνων και Επαγγελματιών
Πληροφορικής και Επικοινωνιών) όπου ανακοίνωσε την έρευνα.

http://www.epy.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=234

Τους ευχαριστούμε όλους για τη βοήθεια.

ΣΔ

Νίκος Αδαμόπουλος

Και μην ξεχνάμε να ολοκληρώνουμε τα ερωτηματολόγια της έρευνας ...

Καρκαμάνης Γεώργιος

Συνάδερφοι, μέχρι πια ημερομηνία θα είναι διαθέσιμο το ερωτηματολόγιο;

Σπύρος Δουκάκης

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 20 Νοε 2009, 10:58:08 ΠΜ
Συνάδερφοι, μέχρι πια ημερομηνία θα είναι διαθέσιμο το ερωτηματολόγιο;

Δεν μπορεί να τεθεί σε αυτή τη φάση deadline.
Όταν προκύψει η ανάγκη επεξεργασίας των δεδομένων, τότε θα ολοκληρωθεί και ο πρώτος κύκλος συμπλήρωσης του ερωτηματολογίου.
Επειδή την προσπάθεια φαίνεται ότι την βλέπουν θετικά οι φορείς, αλλά και αρκετοί συνάδελφοι (αν και γκρίνιαξαν για το πλήθος των ερωτήσεων) ίσως το ερωτηματολόγιο με τις δικές σας παρεμβάσεις να ρετουσαριστεί και να υπάρχει διαθέσιμο για συμπλήρωση στο διαδίκτυο βάσει σχολικών ετών.
Πάντως, ο πρώτος κύκλος θα ολοκληρωθεί μέχρι τις αρχές του άλλου μήνα και κάτι ακόμα.

Μέλη της ΕΠΥ ζήτησαν το ερωτηματολόγιο να μείνει on line για αρκετό καιρό, ώστε να μαζευτεί ένας ικανοποιητικός αριθμός απαντήσεων.

Αυτό που προτρέπουμε όλους τους συναδέλφους, είναι να στείλετε ένα σχετικό mail σε όλους όσους ξέρετε ότι μπορούν να συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο.

ΣΔ

Σπύρος Δουκάκης

Ενόψει και της ημερίδας της ΕΠΥ, θα παρακαλέσουμε όσους δεν έχουν συμπληρώσει ακόμα το ερωτηματολόγιο να το πραγματοποιήσουν τις επόμενες ημέρες, αφού πρόκειται να ξεκινήσουμε από τον άλλο μήνα την ανάλυση των δεδομένων. Στόχος είναι το συντομότερο δυνατό να εξαχθούν αποτελέσματα, ώστε να δοθούν για συζήτηση στο Στέκι.

Επίσης, όσοι έχετε αφήσει στη μέση το ερωτηματολόγιο στείλτε ένα pm ή ένα μνμ στο Στέκι για να σας ενημερώσουμε για τον τρόπο που μπορείτε να συνεχίσετε και μάλιστα από το σημείο που το έχετε αφήσει.

http://www.kwiksurveys.com/online-survey.php?surveyID=LONJN_79a061ec


ΣΔ

P.Tsiotakis

Παράθεση από: sdoukakis στις 27 Νοε 2009, 11:37:14 ΠΜ
Ενόψει και της ημερίδας της ΕΠΥ, θα παρακαλέσουμε

προφανώς εννοείς αυτήν https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2416.0

Laertis

Με ποιό τρόπο Σπύρο συνεχίζουμε το ερωτηματολόγιο ; Εμένα με έκοψε κατα τη διάρκεια της συμπλήρωσης και δεν με επαναφέρει ....
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Σπύρος Δουκάκης

Γιώργο θα σου στείλω (σου έχω ήδη στείλει) pm.

Όποιος έχει αντίστοιχο θέμα (διακόπηκε η διαδικασία συμπλήρωσης για κάποιο λόγο, σταμάτησε ο ίδιος ή η ίδια τη συμπλήρωση) ας μας ενημερώσει με ένα μνμ και θα του απαντήσουμε... για το πώς μπορεί να συνεχίσει

ΣΔ

Laertis

ok Σπύρο, όλα εντάξει.

Συνάδελφοι το πρόβλημα με την επαναφορά σε περίπτωση που διακοπεί η καταχώριση διορθώθηκε και μπορεί ο καθένας να συνεχίσει την συμπλήρωση του ερωτηματολογίου απο εκεί που σταμάτησε.
Έτσι είναι ευκολότερη η διαδικασία για όσους δεν έχουν τον απαιτούμενο χρόνο.
Συμπληρώστε το όσοι δεν το κάνατε ακόμα ...  :)

Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

P.Tsiotakis

Νομίζω Σπύρο ότι μέχρι την άλλη Παρασκευή (το αργότερο) μπορεί να μείνει ενεργό το ερωτηματολόγιο, μετά πρέπει να κλείσει...

Σπύρος Δουκάκης

Λοιπόν, έφτασε η ώρα που λένε.

Το ερωτηματολόγιο αναρτήθηκε στις 13/11 και τη Δευτέρα 7/12 θα συλλεχθούν τα πρώτα δεδομένα.

Αυτό σημαίνει ότι θα κλείσει ο πρώτος κύκλος ύπαρξης του ερωτηματολογίου. Το ερωτηματολόγιο δεν θα "κατέβει", αλλά θα συνεχίσει να υπάρχει για όλους όσους δεν το έχουν ολοκληρώσει ή δεν το έχουν συμπληρώσει ακόμα. Απλά, τα πρώτα αποτελέσματα που θα εξαχθούν θα στηρίζονται στα δεδομένα που θα συγκεντρωθούν μέχρι τη Δευτέρα 7/12. Άρα όποιος θέλει να συμπεριληφθούν και τα δικά του δεδομένα στην πρώτη επεξεργασία, καλό είναι να το συμπληρώσει μέχρι τη Δευτέρα. Επίσης ενημερώστε όσους έχουν τη δυνατότητα να το συμπληρώσουν και δεν συμμετέχουν στο Στέκι.

Από το σημείο αυτό και μετά αρχίζει η επεξεργασία των δεδομένων με στόχο να έχει ολοκληρωθεί τόσο σε στατιστικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο συζήτησης μέχρι τις 10 Ιανουαρίου. Όποιος επιθυμεί να συμμετέχει στην επεξεργασία και στη σύνθεση των αποτελεσμάτων είναι ευπρόσδεκτος. Στείλτε μας απλώς ένα pm ή ένα μνμ στο topic.

Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας και για τα σχόλιά σας. Τα πρώτα στοιχεία θα δοθούν στο Στέκι μετά τη Δευτέρα.

Επαναλαμβάνω ότι το ερωτηματολόγιο συνεχίζει να υπάρχει στο σύνδεμο http://www.kwiksurveys.com/online-survey.php?surveyID=LONJN_79a061ec και μπορεί να το συμπληρώσει ή να το συνεχίσει όποιος δεν το έχει πράξει.

ΣΔ

P.Tsiotakis

Αύριο,  θα ολοκληρωθεί ο πρώτος κύκλος του ερωτηματολογίου. Θα εξαχθούν στα στοιχεία για μια πρώτη στατιστική επεξεργασία.

Το ερωτηματολόγιο θα παραμείνει ενεργό μέχρι το τέλος της σχολικής αυτής χρονιάς (αλήθεια πόσα όμορφα πράγματα μας περιμένουν στο 2010;) για ένα δεύτερο κύκλο επεξεργασίας.

Όποιος δεν το έχει συμπληρώσει και κρίνει πως μπορεί να αφιερώσει 40 λεπτά από το χρόνο του καλό θα ήταν να το πράξει !!

Σας ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο σας και για τα σχόλιά σας.

ΥΓ: 993 προβολές αυτής της σελίδας, με 30 περίπου posts, να συμπεράνω ότι από τις 13 Νοεμβρίου έχουν επισκεφτεί το στέκι 500 διαφορετικά άτομα?

Σπύρος Δουκάκης

Συνάδελφοι η πρώτη φάση της συγκέντρωσης δεδομένων από την έρευνα για το μάθημα της ΑΕΠΠ ολοκληρώθηκε. Έχουν ληφθεί δεδομένα από εκατοντάδες άτομα.

Το ερωτηματολόγιο ξεκίνησαν 865 άτομα, αλλά τελικά το συμπλήρωσαν πλήρως 385 άτομα. Σε διάφορα σημεία οι υπόλοιποι/ες συμμετέχοντες/ουσες σταμάτησαν. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα μερικώς συμπληρωμένα ερωτηματολόγια δεν είναι αξιοποιήσιμα, αλλά επιδέχονται μία διαφορετική ανάλυση σε σχέση με τα πλήρως συμπληρωμένα.

Είναι άξιο αναφοράς, ότι το ερωτηματολόγιο είχε αναφορά σε 50 διαφορετικούς ιστότοπους και στάλθηκαν επίσης και 1028 προσκλήσεις σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (σε σύνολο 3998 σχολείων).

Επίσης, πρέπει να σημειωθεί ότι οι καθηγητές που διδάσκουν στα Ενιαία Λύκεια της χώρας είναι 1712, σύμφωνα με τα στοιχεία που μας παραχώρησε η ΕΣΥΕ (σχολικό έτος 2006-2007), εκ των οποίων 667 είναι γυναίκες.

Καταλήγοντας, φαίνεται ότι συμμετείχε ένας μεγάλος αριθμός συναδέλφων που μάλιστα το 90% είναι καθηγητές δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων.

Σε συνέχεια των παραπάνω, προκύπτουν ενδιαφέροντα συμπεράσματα που θα είναι χρήσιμο να συζητηθούν και ποιοτικά μέσα από το χώρο αυτό.

Τα θέματα είναι:

  • Επιμόρφωση στο μάθημα. Είναι απαραίτητη ή περιττή; Σε ποια θέματα και με ποιον τρόπο;
  • Τρόποι αξιολόγησης των μαθητών/τριών στο σχολείο. Πώς γίνεται, τι κάνουμε και γιατί;
  • Βαθμός αξιοποίησης των λογισμικών και τρόπος αξιοποίησης.


Για τη συγκέντρωση των ποιοτικών δεδομένων για τα παραπάνω ζητήματα, θα ανοίξουμε τρία νέα θέματα, όπου θα θέλαμε να καταθέσετε τις απόψεις σας, οι οποίες θα ενσωματωθούν στα ποσοτικά αποτελέσματα της έρευνας.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας.

ΣΔ

Νίκος Αδαμόπουλος

Στο πλαίσιο της έρευνας για το μάθημα της ΑΕΠΠ συνεχίζεται η προσπάθεια για τη συγκέντρωση ποιοτικών δεδομένων σε συγκεκριμένα ζητήματα.

Στα παρακάτω τρία θέματα που άνοιξαν θα θέλαμε να καταθέσετε τις απόψεις σας, οι οποίες θα ενσωματωθούν στα ποσοτικά αποτελέσματα της έρευνας.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας.

ΝΑ

Επιμόρφωση στο μάθημα της ΑΕΠΠ
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2514.msg20968

Τρόποι αξιολόγησης των μαθητών/τριών στο σχολείο στο μάθημα της ΑΕΠΠ
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2515.msg20969

Αξιοποίηση των εκπαιδευτικών λογισμικών της ΑΕΠΠ
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2516.msg20970

Σπύρος Δουκάκης

Δημοσιεύτηκαν στο http://www.epy.gr/aepp/aepp.php
τα πρώτα στατιστικά από την έρευνα.

ΣΔ

Σπύρος Δουκάκης

Είναι άξιο αναφοράς ότι σήμερα φτάσαμε αισίως στις 1001 συμμετοχές στην έρευνα.

Ξεπέρασε κάθε προηγούμενο η συμμετοχή και πρέπει άλλη μια φορά να πούμε ότι τα στοιχεία που προκύπτουν έχουν τη σημασία τους...

ΣΔ