Γενικό Λύκειο > Γ΄ Λυκείου

Απορία στην Ουρά

(1/5) > >>

ElenaP:
Καλησπέρα.
Σε ασκήσεις με ουρά κάνουμε παράδειγματα και με ολίσθηση?
Εγώ την έχω διδάξει, αλλά το βιβλίο δεν την έχει.
Σας ευχαριστώ.

Καρκαμάνης Γεώργιος:
Η ολίσθηση εμφανίστηκε ξαφνικά στην ενδεικτική λυση μιας άσκησης του συνοδευτικου υλικού πληροφορικης και μάλιστα χωρίς να χρειάζεται.

Καλό είναι να λύνονται τέτοιες ασκήσεις αλλά στην εκφώνηση του, να υπάρχει περιγραφή της διαδικασίας της ολισθησης ώστε οι μαθητές να καταλαβαίνουν πως να την υλοποιούν

George Eco:
Καλημέρα κι από εμένα.
ΝΟΜΙΖΩ η εγκύκλιος προτείνει τη διδασκαλία της και μάλιστα, αν θυμάμαι καλά με υλοποίηση και με μία μεταβλητή και με ολίσθιση. Ο Θεός βοηθός να μη μπερδέψεις τα παιδιά αν το κάνεις έτσι όμως. Ο εν λόγω αλγόριθμος εξάγει πάντα το 1ο στοιχείο για παράδειγμα (δε χρειάζεται front) και κάνει ολισθιση, ώστε να ανακτατατάσσει τα στοιχεία. Έτσι ακόμα και το τελευταίο στοιχείο θα είναι στη θέση 1. Οπότε το rear είναι που αλλάζει μόνο κι έτσι εξαλείφεται η ανάγκη της υλοποίησης της ουράς, χρησιμοποιώντας τη μεταβλητή front που έχει το βιβλίο.
Εγώ θα το έδινα - έλυνα ως άσκηση, δε θα το δίδασκα με τη συμβατική έννοια. Αν ζητηθεί κάτι τέτοιο, με λύση κι επεξήγηση της λύσης της άσκησης, είναι καλυμμένα τα παιδιά, δε προσφέρει κάτι παραπάνω νομίζω.

taxata:
<<Σημειώνεται ότι για την υλοποίηση της ουράς υπάρχουν στη βιβλιογραφία και άλλες προσεγγίσεις, όπως π.χ. η
αξιοποίηση ενός δείκτη αντί για δύο, με την εξαγωγή πάντα να συνοδεύεται από ολίσθηση. Σε αυτό το σενάριο
υλοποίησης της ουράς τα στοιχεία της παρατίθενται πάντοτε στις πρώτες θέσεις του πίνακα και αρκεί η χρήση ενός
δείκτη για την επισήμανση του τέλους της ουράς.>> (σελ 24).

Η χρήση ενός μόνο δείκτη αναφέρεται ότι υπάρχει ως προσέγγιση δεν προτείνεται ως γενική αντιμετώπιση εκτός εάν για κάποιο λόγο όπως αναφέρθηκε παραπάνω από τον συνάδελφο Γιώργο περιγράφεται και ζητείται από την εκφώνηση, όσον αφορά την ολίσθηση βέβαια:

<<Να παρουσιαστεί η διαδικασία της «ολίσθησης» των στοιχείων μιας ουράς για την αξιοποίηση όλων των θέσεών
της, στην περίπτωση που ζητείται από την περιγραφή του προβλήματος. Για να μην υπάρξουν κενές, μη
αξιοποιήσιμες, θέσεις στην αρχή της ουράς, υλοποιείται «ολίσθηση». Ως «ολίσθηση» (shift) περιγράφουμε τη
μετακίνηση των περιεχομένων της ουράς, ώστε οι κενές θέσεις προς εισαγωγή νέων στοιχείων να βρίσκονται στο
πίσω μέρος της ουράς. Αν δεν πραγματοποιηθεί ολίσθηση, τότε θεωρούμε ότι η ουρά είναι γεμάτη όταν περιέχει
στοιχείο στην τελευταία της θέση.>> (σελ  21)

Η διδασκαλία του μαθήματος ειδικά για νέους συναδέλφους είναι ένα παζλ που προκαλεί πονοκέφαλο από 5-6  βιβλία: μαθητή, ασκήσεων, μελέτης, καθηγητή, συμπληρωματικών, λύσεων, οδηγιών διδασκαλίας, διορθώσεων κλπ. από τα οποία πρέπει να βγάλει άκρη
Δεν τυχαίο που πολλοί μαθητές προτιμούν να διαβάζουν από σημειώσεις ή εξωσχολικά βιβλία .

Καρκαμάνης Γεώργιος:

--- Παράθεση από: George Eco στις 20 Μαΐ 2021, 10:46:36 πμ ---Καλημέρα κι από εμένα.
ΝΟΜΙΖΩ η εγκύκλιος προτείνει τη διδασκαλία της και μάλιστα, αν θυμάμαι καλά με υλοποίηση και με μία μεταβλητή και με ολίσθιση.

--- Τέλος παράθεσης ---

Μπορείς να παραθέσεις την εγκύκλιο που αναφέρει ότι η υλοποιηση γίνεται με ολίσθηση;

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση