Συνενώσεις – Ιδρύσεις Σχολικών Μονάδων

Ξεκίνησε από Χ.Μοτσενίγος, 20 Ιαν 2011, 04:19:46 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Χ.Μοτσενίγος

Από το opengov. Προς διαβούλευση....

Λάμπρος Μπουκουβάλας

τις τελευταίες μέρες πολλοί στη φωκίδα με αυτό το θέμα ασχολούμαστε...
πολλές φορές η συγχώνευση μπορεί να γίνει στα χαρτιά, αλλά στην πράξη είναι δύσκολη, πχ λόγω του δύσκολου δρόμου και των συχνά κακών καιρικών συνθηκών, όπως συμβίνει με πολλές περιοχές της φωκίδας.
εύχομαι η πολιτική ηγεσία να κρίνει σωστά και να αποφασίσει με γνώμονα όχι μόνο τα λεφτά...
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

skoud

Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

poursali

μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

soron80

Τσισπαράς Βασίλης
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19

nikos33

Ήδη αρχίζουν με τα πειραματικά σχολεία, τα κλείνουν άρον άρον και οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε αυτά εξοστρακίζονται οπουδήποτε στη περιφέρεια. Στα νέα πειραματικά θα ισχύουν νέοι κανόνες πρόσληψης οι οποίοι δεν έχουν καμία σχέση με αυτά που ξέρατε για τις προσλήψεις σε δημόσια σχολεία !

Πολύ μικρή αναμένεται να είναι η όποια αντίδραση αφού πολύ λίγοι έχουν καταλάβει τι αναμένεται να επέλθει και για τους ίδιους στον αμέσως επόμενο γύρο αναμορφώσεων !!!!

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Παράθεση από: nikos33 στις 30 Ιαν 2011, 06:44:39 ΜΜ
Ήδη αρχίζουν με τα πειραματικά σχολεία, τα κλείνουν άρον άρον και οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε αυτά εξοστρακίζονται οπουδήποτε στη περιφέρεια. Στα νέα πειραματικά θα ισχύουν νέοι κανόνες πρόσληψης οι οποίοι δεν έχουν καμία σχέση με αυτά που ξέρατε για τις προσλήψεις σε δημόσια σχολεία !


Νίκο, έχεις συγκεκριμένα στοιχεία;;
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

nikos33

Παράθεση από: Λάμπρος Μπουκουβάλας στις 31 Ιαν 2011, 01:32:21 ΜΜ
Νίκο, έχεις συγκεκριμένα στοιχεία;;

ναι έχω αλλά δεν είναι σε ηλεκτρονική μορφή τα έλαβα με φαξ, θα προσπαθήσω να σκανάρω κάποια σημεία !

αυτό που με ανησυχεί ιδιαίτερα όμως είναι ότι κάποιο περιμένουν πως και πως να διώξουν τους προηγούμενους για να αναλάβουν αυτοί!

Vangelis

Στα πειραματικά σχολεία δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν μόνιμες οργανικές θέσεις.  Θα πρέπει να είναι με θητεία καλύτερες αμοιβές, πλήρες ωράριο και αξιολόγηση.
Εναλλακτικά θα μπορούσε να γίνει διαχωρισμός  προτύπων και πειραματικών.  Στα πρότυπα να ισχύει το παραπάνω καθεστώς και τα πειραματικά σχολεία να εναλλάσσονται κάθε τετραετία. Δηλαδή κάποιο σχολείο ορίζεται ως πειραματικό για μια τετραετία και την επόμενη τετραετία ορίζεται άλλο.   

Τα πειραματικα κλείνουν άρον - άρον δεν το καταλαβαίνω πως το εννοείς?

dtsilog

Να προσθέσω ότι η συγχώνευση δύο η τριών σχολείων σε ένα, δεν αποτελεί ίδρυση ενός νέου σχολείου.\

Η λογική του υπουργείου να καταργήσει σχολικές μονάδες και να δημιουργήσει πολυδύναμα σχολικά κέντρα, θυμίζει τη δημιουργία αλυσίδων μεγάλων πολυκαταστημάτων που πρωταγωνιστούν στην αγορά και στο εμπόριο. Η διαφορά όμως είναι πως η Παιδεία δεν είναι εμπόρευμα, δεν πουλιέται και τα σχολεία δεν είναι σούπερμαρκετ.
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

Λάμπρος Μπουκουβάλας

εγώ θα έλεγα ότι θυμίζει τα πολυδύναμα αστυνομικά μέγαρα ή τα πολυδύναμα νοσοκομεία.
όμως είναι εντελώς διαφορετικό πράγμα η αστυνομία και οι γιατροί με τα παιδιά. από την εγκύκλιο που είδα, υποθέτω ότι το υπουργείο θα κινηθεί χωρίς υπερβολές. σε πρώτη φάση μάλλον θα γίνουν μετακινήσεις εκεί όπου μπορούν να δεχθούν κι άλλους μαθητές.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

mour

Σε άλλους νομούς δεν ξέρω τι γίνεται αλλά στο Ν Ρεθυνου οι κινήσεις είναι "λογικές"
======================================================
από το http://www.rethnea.gr/news/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=18011&cntnt01origid=15&cntnt01returnid=39

Όσον αφορά τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, η πρόταση θα προβλέπει τη συνένωση γυμνασίων σε δυο χωριά του νομού. Πρόκειται για το γυμνάσιο Αργυρούπολης στο οποίο φοιτούν μόλις 17 μαθητές και για το γυμνάσιο στις Μέλαμπες, το οποίο έχει συνολικά δέκα μαθητές. Οι 17 μαθητές του γυμνασίου Αργυρούπολης θα «μετακομίσουν» στο γυμνάσιο-λύκειο Επισκοπής, το οποίο έχει σήμερα 183 και οι δέκα μαθητές από τις Μέλαμπες στο γυμνάσιο Σπηλίου, όπου φοιτούν περίπου 100
==================================================
Το ένα σχολείο απέχει περίπου 6 χλμ και το άλλο περίπου 10 χλμ από το άλλο
Την ίδια στιγμή προωθείται η δημιουργία 2 νέων σχολείων σε άλλες περιοχές (κοντά στην πόλη που είναι τίγκα τα σχολεία)

nikos33

έστω και με καθυστέρηση βρήκα κάποιες νέες "ήπιες" πληροφορίες σχετικά με το θέμα.

ευτυχώς αυτή τη φορά αναφέρει μεταθέσεις στην περιοχή μετάθεσης και όχι στην περιφέρεια όπως έλεγε το αρχικό κείμενο...

Vangelis

Παράθεση από: nikos33 στις 08 Φεβ 2011, 11:11:41 ΠΜ
έστω και με καθυστέρηση βρήκα κάποιες νέες "ήπιες" πληροφορίες σχετικά με το θέμα.

ευτυχώς αυτή τη φορά αναφέρει μεταθέσεις στην περιοχή μετάθεσης και όχι στην περιφέρεια όπως έλεγε το αρχικό κείμενο...

Μάλλον λογικές οι απόψεις του Νομοσχεδίου.  Περιμένουμε βέβαια το τελικό κείμενο.

nikos33

τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, υπάρχουν κάποια θέματα:

1) τα σχολεία αυτά φεύγουν ουσιαστικά απο την β/βάθμια εκπαίδευση που ξέρουμε και ουσιαστικά η κεντρική επιτροπή διορίζεται από τον υπουργό παιδείας με ότι αυτό συνεπάγεται
2) στις επιτροπές μετέχουν και απόφοιτοι αλλά πουθενά καθηγητές των ήδη υπαρχόντων σχολείων (??)
3) η συνέντευξη για την πρόσληψη καθηγητών στα πειραματικά
4) ουσιαστικά, όπου δημιουργείται πειραματικό αυτομάτως οι καθηγητές του σχολείου εκεί θα πρέπει να αρχίσουν να ψάχνουν για νέα οργανική (αν βρουν), δηλ αν το σχολείο σου γίνει πειραματικό άρχισε να ψάχνεις...
5) κατάργηση χωρίς καμιά πρόνοια των υπαρχόντων σχολείων
6) δημιουργία πλαισίου λειτουργίας των νέων πειραματικών χωρίς να έχει προηγηθεί η οριστικοποίηση του γενικότερου πλαισίου μέσα στα οποία αυτά θα λειτουργούν αφού αναμένεται να έχουμε και μεγάλες αλλαγές

αυτά απ'όσα ξέρω....

Καρκαμάνης Γεώργιος

Ορισμένοι αναφέρονται σε συγκεκριμένα σχολεία που θα συγχωνευούν.Εχει βγει κάποια απόφαση για το ποιά σχολεία θα συγχωνευτούν;

Laertis

Οριστική απόφαση όχι, αλλά έχουν υπάρξει και στάλθηκαν στα σχολεία (της Θεσσαλονίκης τουλάχιστον) οι προτάσεις της διεύθυνσης μέσω των γραφείων για τα σχολεία που προτείνει να συγχωνευτούν.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

iliasthes

Αυτές τις μέρες ανακοινώθηκε η πρόταση της Διεύθυνσης Β΄Βάθμιας εκπαίδευσης νομού Καβάλας. Συγκεκριμένες αναφορές γίνονταν μόνο για την πόλη, για τα σχολεία εκτός του πολεοδομικού συγκροτήματος, γινόταν απλά μια αναφορά σε κριτήρια. Είτε δεν υπήρεχε οριστική απόφαση, είτε θέλαν να αποφύγουν τοπικές αντιδράσεις. Πάντως η πρόταση της δευτεροβάθμιας, κάπως με σόκαρε. 1-2 περιπτώσεις ήταν αναμενόμενες (πχ το 1ο και το 4ο Λύκειο της πόλης συστεγάζονται έχοντας το καθένα από 200-220 μαθητές). Αλλά έχουμε μεταφορά σχολείων, συγχώνευση και κατάργηση και όχι μόνο σχολείων που είναι σχετικά γειτονικά, αλλά και πιο απομακρυσμένα. 4-5 συγχωνεύσεις, καταργήσεις σχολείων μέσα στο πολεοδομικό συγκρότητα δεν είναι και λίγες αν σκεφτούμε πως η πόλη έχει 7 γυμνάσια και 6 Γενικά λύκεια 3 ΕΠΑΛ και 1 ΕΠΑΣ. Περίπου το 1/3 των σχολείων επηρεάζεται. Επίσης από την ανακοίνωση φάνηκε ξεκάθαρα πως κύριο κριτήριο ήταν η οικονομία.ν

iliasthes

Χθες πολλά σχολεία της Β΄Βάθμιας Εκπαίδευσης στην πόλη της Καβάλας, δεν λειτούργησαν, λόγω κινητοποιήσεων, γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών για τις επικείμενες συγχωνεύσεις. Απλά να αναφέρω πως υπάρχουν περιπτώσεις συγχωνεύσεων μεταξύ σχολείων που το καθένα έχει πάνω από 250 μαθητές. Συγκεκριμένα το ένα έχει 290 μαθητές και το άλλο τη μια χρονιά που είχα δουλέχει είχε 13 τμήματα των 23-25 μαθητών δηλαδή καμιά 300 μαθητές ακόμα. Τα μισά σχολεία της πόλης σχεδόν επηρεάζονται.

Άρα δεν είναι απλά οι περιπτώσεις που αναφέρει το υπουργείο για πολύ μικρά σχολεία και οτι γίνεται για παιδαγωγικούς λόγους. Στο κείμενο που έδωσε στη δημοσιότητα με την πρόταση της η Β΄Βάθμια ως πρώτη προτεραιότητα βάζει το να αοφευχθούν διορισμοί αναπληρωτών του χρόνου και η εξοικονόμηση χρημάτων σε ο,τι αφορά τη μετακίνηση των μαθητών.

Vangelis

iliasthes   χωρίς να θέλω να υπερασπίσω τη θέση του Υπουργείου, λογικά 7  Γυμνάσια δεν μπορούν να υποστηρίξουν με μαθητές 6 Λύκεια +3 ΕΠΑΛ +1 ΕΠΑΣ  δεν βγαίνουν οι αριθμοί  (εκτός αν τα Λύεκεια παίρνουν παιδιά απο διπλανα χωρία κ.λπ).
Στο Μαρούσι πάντως (που και εκεί φωνάζουν) υπάρχουν 8 Γυμνάσια για να τροφοδοτήσουν 9 Λύκεια! + 2-3 ΕΠΑΛ!.

iliasthes

Ως πρώτη ανάγνωση έτσι φαίνεται αν και τα Γυμνάσια μαζί με το πειραματικό και το νυχτερινό είναι 9 στο πολεοδομικό συγκρότητα. Απλά υπάρχουν κάποιες περιοχές εκτός Καβάλας, πολύ κοντά στην Καβάλα,ή και πιο μακρυά οι οποίες έχουν μόνο Γυμνάσιο (πχ Αμυγδαλεώνας), οπότε οι μαθητές τους, τροφοδοτούν τα Λύκεια της περιοχής. Επίσης για τα ΕΠΑΛ, αν και υπάρχουν στην Ελευθερούπολη και τη Χρυσούπολη, πολλοί μαθητές έρχονται στην Καβάλα από όλο το νομό, γιατί όπως καταλαβαίνεις τα περιφερειακά ΕΠΑΛ δεν μπορούν να υποστηρίξουν όλες τις ειδικότητες, αλλά και γιατί η Καβάλα είναι πιο κοντά. Υπάρχουν (λίγοι είναι η αλήθεια) μαθητές που έρχονται ακόμα και από τη Θάσο και φοιτούν σε ΕΠΑΛ.

Βασικά κάποιες προτάσεις τις θεωρώ λογικές, όπως τη συγχώνευση του 1ου με το 4ο λύκειο, τα οποία συστεγάζονται και αν μια συνένωση στη λογική να αξιοποιηθούν οι χώροι του σχολείου καλύτερα για να αποκτήσει μια καλύτερη βιβλιοθήκη, ένα χώρο εκδηλώσεων, γραφεία εργασίας και όχι 2 γραφεία συλλόγων και από 2 γραφεία διευθυντών υποδιευθυντών και γενικά αν δοθεί η δυνατότητα να αποκτήσει και καλύτερη υποδομή, διοικητική και υλικοτεχνική το σχολείο δεν είναι κακό. Θεωρώ παράλογες όμως κάποιες συνενώσεις όπως πχ το 5ο Λύκειο με το 3ο  ή το 1ο ΕΠΑΛ με το 4ο. Στην πρώτη περίπτωση όλο το δυτικό τμήμα της πόλης μένει χωρίς Λύκειο και στη δεύτερη ένα ελκυστικό ΕΠΑΛ, υποβαθμίζεται πάρα πολύ. Να επισημάνω πως το δυτικό τμήμα της πόλης είναι αυτό που αναπτύσσεται περισσότερο και οικιστικά και πληθυσμιακά.

Τέλος πάντων επειδή το πρόβλημα δεν είναι η Καβάλα αν και λογικό είναι προσωπικά να με αγγίζει περισσότερο, αλλά δεν μου αρέσει η γενική κατεύθυνση που φαίνεται να ισχύει στην πράξη στο θέμα των συγχωνεύσεων.

iliasthes

Και κάτι ακόμα, μέχρι φέτος ο νομός Καβάλας ήταν ένας από τους λίγους πανελλαδικά χωρίς ιδιωτικό γυμνάσιο και λύκειο. Φέτος για πρώτη φορά διαφημίστηκε η δημιουργία ιδιωτικού σχολικού συγκροτήματος, το οποίο μάλλον θα λειτουργήσει από τη νέα σχολική χρονιά.

Vangelis

Προσωπικά θέλω να πιστεύω ότι δεν θα γίνουν ακρότητες στις συγχωνεύσεις  (χωρίς  να το αποκλείω από τοπικούς παράγοντες).   Στην περιοχή μου υπάρχουν μικρά σχολεία που χρησιμοποιούν το ίδιο κτήριο (ούτε καν άλλη πτέρυγα), εννοείται την ίδια αυλή την ίδια είσοδο κ.λπ. Τα γραφεία των δύο διευθυντών είναι στον ίδιο όροφο δίπλα-δίπλα.  Δεν βλέπω γιατί εκεί να μην γίνει συγχώνευση.

Περισσότερο με ανησυχεί το δεύτερο που γράφεις για το ιδιωτικό σχολείο.  Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει πολύς κόσμος  ακόμα και σε μικρές πόλεις που είναι διατεθειμένος  να πληρώσει για να έχει το παιδί του μια καλύτερη εκπαίδευση.  Και ο κόσμος αυτός  βλέπει ότι το δημόσιο σχολείο δεν του την παρέχει.  Επίσης αυτοί δεν είναι πλούσιοι (που να βρεθούν τόσοι στην Καβάλα) είναι μικρομεσαίοι που αγωνιούν για το μέλλον των παιδιών τους.   Το γιατί δεν είναι καλό το δημόσιο σχολείο βέβαια είναι μια μεγάλη συζήτηση, αλλά δεν μπορώ να δεχθώ ότι  την ευθύνη την έχουν αποκλειστικά οι άλλοι (το κράτος, το υπουργείο, το παιδαγωγικό κ.λπ) .

Στην Αθήνα όλα  τα ιδιωτικά είναι μεγάλα (προς τεράστια) σχολεία.  Οι τάξεις λειτουργούν πάντα  στο όριο των παιδιών (25- 30) και όμως υπάρχει πολύς κόσμος που στέλνει τα παιδία του εκεί και μάλιστα πληρώνει (αδρά μερικές φορές). Γιατί άραγε;  αναρωτηθήκαμε ποτέ;


iliasthes

Για τις τοπικές ακρότητες θα συμφωνήσω, γιατί πάντα υπάρχουν πρόθυμοι κάποιοι να φανούν βασιλικότεροι του Βασιλέως. Ακριβώς, συστεγαζόμενα σχολεία των 200 μαθητών στην ίδια βαθμίδα, το μόνο που μπορεί να εξυπηρετούσαν είναι να μην αφήσουμε κάποιον υποψήφιο για διευθυντική θέση παραπονεμένο. Δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι άλλο. Όπως δεν μπορώ να καταλάβω τη διάσπαση της επαγγελματικής εκπαίδευσης σε ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ και να υπάρχει ένα επαγγελματικό λύκειο με 250 μαθητές και στο ίδιο κτίριο μια ΕΠΑΣ με 35, επειδή οι συγκεκριμένες ειδικότητες δεν μπορούν να ανήκουν στο ΕΠΑΛ.

Η αλήθεια είναι πως όταν πρωτο ήρθα στο νομό Καβάλας, διαπίστωσα πως τα σχολεία λειτουργούσαν σε αρκετά καλό επίπεδο, σε σχέση με την εμπειρία που είχα ως μαθητής και εκπαιδευτικός στη Θεσσαλονίκη. Καλό επίπεδο μαθητών, εργατικοί συνάδελφοι (φυσικά παντού υπάρχουν οι εξαιρέσεις), αρκετά προγράμματα που υλοποιούνταν στην πράξη και όχι απλά στα χαρτιά, ενδιαφέρον σε καλό βαθμό από τους γονείς και την τοπική κοινότητα.  Εκεί απέδωσα το γεγονός οτι δεν υπήρχε ιδιωτικό σχολείο στη Β΄Βάθμια, ενώ πχ σε άλλους νομούς με παρόμοιο πληθυσμό, υπήρχε.

Τώρα τι άλλαξε σε αυτά τα χρόνια, δεν μπορώ να πω πως το έχω αντιληφθεί, αλλά θα κριθεί και στην πράξη αν άλλαξε κάτι, από το αν το ιδιωτικό εκπαιδευτήριο θα συγκεντρώσει και τις απαιτούμενες εγγραφές. Εκτός αν γνωρίζει κάτι ο ιδιοκτήτης και αναφέρομαι σε μια ιδέα περί "επιταγής παιδείας" που είχε αναφέρει παλιότερα ο Πρωθυπουργός.

Vangelis

Καλά άμα υλοποιηθεί αυτό το σύστημα περί "επιταγής παιδείας" ή "κουπόνι εκπαίδευσης" θα πρέπει να αποχαιρετίσουμε την εκπαίδευση όπως την ξέραμε μέχρι σήμερα.   
Όλοι θα πέσουν να ξεσκίσουν τις σάρκες της δημόσιας εκπαίδευσης.

Δεν έχω και λεφτά να φτιάξω ένα ιδιωτικό σχολείο!!.

iliasthes

Στην ελληνική πραγματικότητα θα δούμε μέχρι και φαινόμενα κάποιοι να πουλάνε το "κουπόνι" των παιδιών τους και να μοιράζονται τα λεφτά με κάποιον ιδιοκτήτη σχολείου. Τέλος πάντων, ξεφεύγουμε από το θέμα και αυτή η ιδέα έχει πέσει μόνο σε ομίλους προβληματισμού και συζητήσεις μεταξύ τυριού και αχλαδιού.  Ας μην ανοίγουμε θέματα, που προς το παρόν τουλάχιστον φαίνεται πως δεν υπάρχουν.