Η Πληροφορική στο Γενικό Λύκειο v.2

Ξεκίνησε από Λαμπράκης Μανώλης, 09 Ιουν 2013, 12:00:40 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

noname

Διαδικτυακά είναι διαθέσιμη μόνο η εισαγωγή του άρθρου. Αναφέρεται στο αρχικό σχέδιο όπου η πληροφορική ήταν μόνο στην Α Λυκείου. Να δεις που θα πατήσουν σε αυτό και θα βγάλουν άσχετο μέχρι και τον Σηφάκη.

odysseas

Παράθεση από: odysseas στις 01 Σεπ 2013, 09:41:24 ΠΜ
Αν το άρθρο δεν είναι διαθέσιμο ηλεκτρονικά, θα μπορούσε κάποιος να το σκανάρει και να το αναρτήσει εδώ;

Μάλλον δεν αγοράζει και πολύς κόσμος το Βήμα ε; Δεν σας αδικώ...

thana$i$

Πόσο ελεεινός και τρισάθλιος πρέπει να είσαι για να μπαίνεις να διαβάσεις το Στέκι ενώ δεν είσαι Πληροφορικός;
Πόσο συμπλεγματικός και καραγκιόζης μπορείς να γίνεις όταν ζητάς την υποβάθμιση ενός κλάδου συναδέρφων ενώ ΞΕΡΕΙΣ ότι έχουν δίκιο;
Πόσο ανόητος μπορεί να είσαι όταν νομίζεις πως μέσα σε αυτόν τον ορυμαγδό ένα τέτοιο σχέδιο νόμου θα σε βοηθήσει να ζεις καλύτερα;
Πόσο θα γελάσω όταν θα έρθουν να σε αξιολογήσουν και δεν θα πάρεις βαθμό λόγω ελλιπούς γνώσης και «αδυναμίας ενσωμάτωσης των ΤΠΕ » στην εκπαιδευτική διαδικασία, και ότι άλλο σκεφτούν για να σε ξεφτυλίσουν;
Στάσου μπροστα στον καθρέφτη σου και φτύσε, για να είσαι προπονημένος.

Καλό μήνα συνάδερφοι.
Καλό μήνα άθλια υποκείμενα.

control_data

Δεν θέλω να μεταφέρω ολόκληρο το άρθρο γιατί θεωρώ οτι το Βήμα έχει δώσει πολύ χώρο στο θέμα μας (αν και χωρίς ποτέ να έχει πάρει θέση!) οπότε του αξίζει η αγορά του φύλλου ή μια συνδρομή που κοστίζει πολύ λίγο για ένα μήνα. Το παρακάτω όμως το μεταφέρω γιατί νομίζω οτι αξίζει να το δούνε και οι ρουφιάνοι:

Παράθεση
Από το άρθρο του Σηφάκη στο Βήμα 1/9

Οι πολέμιοι της πληροφορικής στην εκπαίδευση
Η ζητούμενη και επείγουσα αναμόρφωση και προσαρμογή των εκπαιδευτικών μας προγραμμάτων συναντά μια λίγο-πολύ οργανωμένη αντίδραση από κύκλους που δυστυχώς παίζουν καθοριστικό ρόλο στη λήψη αποφάσεων σε υπουργεία και κρατικούς οργανισμούς. Οταν κάποτε τα επιχειρήματά τους ξεπερνούν την υπεράσπιση καθαρώς συντεχνιακών συμφερόντων, αντιτάσσουν δύο ειδών λόγους: (1) ότι η πληροφορική δεν είναι επιστήμη, αλλά απλώς ένα σύνολο τεχνολογιών και (2) ότι η εκπαίδευση πρέπει να περιορίζεται στην εκμάθηση «καθαρών» και «επιστημονικών» γνώσεων. Μια τέτοια επιχειρηματολογία αγνοεί εντελώς ότι η γόνιμη αλληλεπίδραση μεταξύ θεωρίας και εφαρμογών είναι καθοριστική για την κατάκτηση της γνώσης. Επίσης, απορρίπτεται από τα ίδια τα γεγονότα.
Σήμερα είναι πλέον σαφές ότι η πληροφορική δεν είναι μόνο «τεχνολογία». Είναι επιστήμη, η οποία - παρ' ότι νέα - έχει αναδειχτεί σε βασικό τομέα της γνώσης, ανεξάρτητο από τις άλλες θετικές επιστήμες, όπως η φυσική, η χημεία και η βιολογία. Η έννοια της πληροφορίας και της επεξεργασίας της είναι βασική όχι μόνο για την κατανόηση και τη χρήση του κυβερνοκόσμου. Η πληροφορική προτείνει ένα νέο «διαδικαστικό» τρόπο σκέψης και ανάλυσης, ιδιαίτερα γόνιμο για όλες τις επιστήμες. Για παράδειγμα, στη βιολογία μιλούμε για τον γενετικό κώδικα και για τους μετασχηματισμούς του, που προσπαθούμε να κατανοήσουμε ως αλγόριθμους. Η πληροφορία είναι βασική επίσης έννοια στη μοντέρνα φυσική, η οποία υπό το χαρακτηριστικό σλόγκαν «It from bit» βλέπει τα φαινόμενα ως υπολογιστικές διαδικασίες.

Η αντιπαράθεση επιστήμης και τεχνολογίας έχει βαθιές ιδεολογικές και φιλοσοφικές ρίζες. Η επιστήμη προσπαθεί να καταλάβει τον φυσικό κόσμο και να διατυπώσει νόμους που διέπουν τα φαινόμενα. Η τεχνολογία, εφαρμόζοντας τις επιστημονικές γνώσεις, στοχεύει στον έλεγχο του φυσικού περιβάλλοντος και στην ικανοποίηση αναγκών μέσω της κατασκευής τεχνουργημάτων. Ανά τους αιώνες, επιστημονική και τεχνολογική πρόοδος υπήρξαν στενά αλληλένδετες. Η ανάπτυξη της φυσικής και των μαθηματικών οφείλει πολλά στη συμβολή μηχανικών όπως ο Αρχιμήδης, ο Ηρων, ο Ντα Βίντσι, ο Watt και ο Turing. Η ιδεολογία περί «καθαρής επιστήμης» - που είδε το φως περί τα μέσα του 18ου αιώνα - ξεπεράστηκε μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Εκτοτε παρατηρούμε μια θεαματική σύγκλιση επιστήμης και τεχνολογίας που συνεχίζεται ως σήμερα. Μεγάλα πανεπιστημιακά ιδρύματα, όπως το Stanford και το ΜΙΤ, αριστεύουν στη βασική έρευνα ενώ ταυτόχρονα παίζουν ηγετικό ρόλο στις εφαρμογές και στα τεχνολογικά επιτεύγματα.

dpa2006

Καλημέρα,
για γρήγορη άντληση πληροφοριών προγραμμάτων σπουδών δευτεροβάθμιας(και όχι μόνο)
ανάμεσα σε διάφορες χώρες δείτε εδώ.
Υπάρχουν δεδομένα για όλα τα μαθήματα και για πληροφορική.
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

noname

Παράθεση από: odysseas στις 01 Σεπ 2013, 11:00:46 ΠΜ
Μάλλον δεν αγοράζει και πολύς κόσμος το Βήμα ε; Δεν σας αδικώ...

Νομίζω ότι το βρήκα.
:)
http://sep4u.gr/?p=8961

P.Tsiotakis

Παράθεση από: thana$i$ στις 01 Σεπ 2013, 11:05:24 ΠΜ
Πόσο ελεεινός και τρισάθλιος πρέπει να είσαι για να μπαίνεις να διαβάσεις το Στέκι ενώ δεν είσαι Πληροφορικός;
Πόσο συμπλεγματικός και καραγκιόζης μπορείς να γίνεις όταν ζητάς την υποβάθμιση ενός κλάδου συναδέρφων ενώ ΞΕΡΕΙΣ ότι έχουν δίκιο;
Πόσο ανόητος μπορεί να είσαι όταν νομίζεις πως μέσα σε αυτόν τον ορυμαγδό ένα τέτοιο σχέδιο νόμου θα σε βοηθήσει να ζεις καλύτερα;
Πόσο θα γελάσω όταν θα έρθουν να σε αξιολογήσουν και δεν θα πάρεις βαθμό λόγω ελλιπούς γνώσης και «αδυναμίας ενσωμάτωσης των ΤΠΕ » στην εκπαιδευτική διαδικασία, και ότι άλλο σκεφτούν για να σε ξεφτυλίσουν;
Στάσου μπροστα στον καθρέφτη σου και φτύσε, για να είσαι προπονημένος.

Καλό μήνα συνάδερφοι.
Καλό μήνα άθλια υποκείμενα.


Το οτι επιτρέπει να του παίρνουν 40€ παρα τη θέληση του μην του το πεις

andrika

Παράθεση από: thana$i$ στις 01 Σεπ 2013, 11:05:24 ΠΜ
Πόσο ελεεινός και τρισάθλιος πρέπει να είσαι για να μπαίνεις να διαβάσεις το Στέκι ενώ δεν είσαι Πληροφορικός;
Πόσο συμπλεγματικός και καραγκιόζης μπορείς να γίνεις όταν ζητάς την υποβάθμιση ενός κλάδου συναδέρφων ενώ ΞΕΡΕΙΣ ότι έχουν δίκιο;
Πόσο ανόητος μπορεί να είσαι όταν νομίζεις πως μέσα σε αυτόν τον ορυμαγδό ένα τέτοιο σχέδιο νόμου θα σε βοηθήσει να ζεις καλύτερα;
Πόσο θα γελάσω όταν θα έρθουν να σε αξιολογήσουν και δεν θα πάρεις βαθμό λόγω ελλιπούς γνώσης και «αδυναμίας ενσωμάτωσης των ΤΠΕ » στην εκπαιδευτική διαδικασία, και ότι άλλο σκεφτούν για να σε ξεφτυλίσουν;
Στάσου μπροστα στον καθρέφτη σου και φτύσε, για να είσαι προπονημένος.

Καλό μήνα συνάδερφοι.
Καλό μήνα άθλια υποκείμενα.


andrika

Ωραιες οι επιστολες πολυ καλες παμε να δουμε τι θα βγει...

apom

Παράθεση από: andrika στις 01 Σεπ 2013, 02:05:28 ΜΜ
Ωραιες οι επιστολες πολυ καλες παμε να δουμε τι θα βγει...

να στείλετε και σε βουλευτές των νομών στους οποίος ψηφίζετε... ιδίως οι μελοντικοι άνεργοι... επισυνάπτοντας ενδεχωμένως κι ένα ανάλογο σχόλιο... η λέξη ανεργία εξακολουθεί να μετράει...

sarakiniotis

Μπράβο στους συναδελφους για την περιεκτική και σαφή ανακοίνωση

http://tro-ma-ktiko.blogspot.gr/2013/09/blog-post_9385.html

nikolasmer

Παράθεση από: sarakiniotis στις 01 Σεπ 2013, 03:07:40 ΜΜ
Μπράβο στους συναδελφους για την περιεκτική και σαφή ανακοίνωση

http://tro-ma-ktiko.blogspot.gr/2013/09/blog-post_9385.html
Ένα μεγάλο μπράβο και από εμένα.
Συγχαρητήρια σε όλους για αυτή την ανακοίνωση.
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

Σπύρος Δουκάκης

Συνάδελφοι,

πλέον με τις επιστολές και τα emails από την καρέκλα, δεν επιτυγχάνεται ο στόχος.
Αυτά τα κάναμε ήδη. Επίσης:
1. Βγήκαν ανακοινώσεις
2. Στάλθηκαν οι ανακοινώσεις
3. Βγήκαν οι πανεπιστημιακοί
4. Βγήκαν τα πανεπιστήμια
5. Δημοσιοποιήθηκαν στα γνωστά εκπαιδευτικά sites και παραsites όλα τα παραπάνω.
6. Γράφτηκαν και μερικά άρθρα στις εφημερίδες.
7. Έγιναν και συναντήσεις με κάποιους βουλευτές (από θερινό τμήμα και μορφωτικών υποθέσεων).
8. και άλλα που ξεχνάω

όμως δεν ιδρώνουν...

Συνάδελφοι το περιέγραψε εύστοχα και ο συνάδελφος

Παράθεση από: balatsa στις 31 Αυγ 2013, 10:13:26 ΜΜ
Και σκέπτομαι εγώ, είναι δυνατόν να μην ... τους έχουμε πάρει τηλέφωνα ο κάθε ένας από μας... Για πάρτε λίγο μπροστά μερικοί γιατί τώρα κάθεστε στο καναπέ και ο κώλος μια χαρά αλλά σύντομα θα πάρει φωτιά και τότε να σας δω.
Τι ψυχή έχει ένα τηλέφωνο και ένα email, ε;

Παράθεση από: Σπύρος Δουκάκης στις 31 Αυγ 2013, 09:21:45 ΜΜ
Πλησιάζουμε τους βουλευτές της επιτροπής και του θερινού τμήματος. Ακόμα και να μην τους ξέρουμε, παίρνουμε τηλέφωνο, ζητάμε συνάντηση και μιλάμε μαζί τους (σε φάκελο το υλικό) χρησιμοποιώντας τα επιχειρήματα που έχουμε.

Επίσης και ο άλλος συνάδελφος είπε το εξής:

Παράθεση από: aperdos στις 31 Αυγ 2013, 08:22:01 ΜΜ
Μήπως να οργανώνονταν μία συλλογή υπογραφών (petition) σε ένα κείμενο της
μορφής:
Όχι στην υποβάθμιση της πληροφορικής στη β΄θμια εκπαίδευση. Όχι στην κατάργηση του μαθήματος της αλγοριθμικής από τις πανελλαδικές εξετάσεις. Όχι στην υποβάθμιση των σπουδών των τμημάτων πληροφορικής. Όχι στη μείωση των θέσεων εργασίας των αποφοίτων των τμημάτων πληροφορικής.

Από Δευτέρα όλοι θα είναι στις δουλειές τους. Πανεπιστημιακοί, φοιτητές, καθηγητές. Στέλνεται ένα e-mail σε όλους (ένας καθηγητής πανεπιστημίου μπορεί να στείλει σε όλους τους φοιτητές) και ζητείται η υπογραφή τους. Στα σχολεία το e-mail το βλέπ΅ουν πληροφορικοί. Το στέκι έχει λίστα, η ΠΕΚΑΠ έχει λίστα, η ΕΠΕ έχει λίστα, η ΕΤΠΕ έχει λίστα, οι σύμβουλοι έχουν λίστα, ο ένας μπορεί να το προωθήσει στον άλλο. Μπορεί να σταλεί και στην ΟΕΦΕ.
Έχω την αίσθηση ότι θα μαζευτεί ένας σεβαστός αριθμός υπογραφών μέσα σε δύο ημέρες που θα είναι ένα ισχυρό διαπραγματευτικό χαρτί.

Ας είχαμε 10000 ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ υπογραφές.

Παράθεση από: apom στις 01 Σεπ 2013, 02:56:49 ΜΜ
να στείλετε και σε βουλευτές των νομών στους οποίος ψηφίζετε... ιδίως οι μελοντικοι άνεργοι... επισυνάπτοντας ενδεχωμένως κι ένα ανάλογο σχόλιο... η λέξη ανεργία εξακολουθεί να μετράει...

Παράθεση από: andrika στις 01 Σεπ 2013, 02:05:28 ΜΜ
Ωραιες οι επιστολες πολυ καλες παμε να δουμε τι θα βγει...

P.Tsiotakis

http://savegreekinformatics.blogspot.gr/2013/09/blog-post.html

Σπύρο, η νπδδ στέλνει συνεχεια mail
δε μπορουν ολοι να κανονισουν συναντησεις
και η μαζικοτητα εχει τη σημασια της

μακαρι να υπηρχε ο χρόνος και ο σωστός συντονισμος απο αυτους που πρεπει να συλλογη υπογραφων

stpdt

Παράθεση από: Ιωσήφ ΣηφάκηςΗ κατάργηση του μαθήματος της Πληροφορικής υπονομεύει τον στόχο για το σχολείο του 21ου αιώνα

Στις 9 Αυγούστου αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας το σχέδιο νόμου για το Γενικό Λύκειο, όπου (άρθρο 2) η Πληροφορική αναφέρεται ως μάθημα επιλογής για την Α' Λυκείου, ενώ καταργείται η διδασκαλία της για τη Β' και Γ' Λυκείου. Η σχεδιαζόμενη αλλαγή κάνει ακόμη φτωχότερη την ήδη λειψή κατάρτιση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση γύρω από την επιστήμη της πληροφορικής και τις τεχνολογίες της. Δεν γνωρίζω ποιοι ακριβώς λόγοι υπαγόρευσαν αυτή την απόφαση. Είναι προφανώς εντελώς αντίθετοι με τη διεθνώς διαπιστωμένη τάση ενίσχυσης της διδασκαλίας της πληροφορικής και των τεχνολογιών της σε όλα τα κράτη, αναπτυγμένα ή μη. Βρίσκεται επίσης σε πλήρη αντίφαση με τις κυβερνητικές διακηρύξεις, που θεωρούν την καινοτομία προτεραιότητα και αιχμή του δόρατος της πολιτικής εξόδου από την κρίση.

«Η καινοτομία είναι μονόδρομος για να βγούμε από την κρίση» και «χωρίς... καινοτομία καμία κοινωνία δεν πάει μπροστά» έχει δηλώσει κατά καιρούς ο κ. Πρωθυπουργός. Οταν όλοι καλά γνωρίζουν τον πρωταρχικό ρόλο που παίζει η ύπαρξη κατάλληλα κατηρτισμένου ανθρώπινου δυναμικού, πώς δεχόμαστε την υποβάθμιση της τεχνολογικής εκπαίδευσης, πώς προετοιμάζουμε το μέλλον όταν οι νέοι μας είναι ψηφιακά αναλφάβητοι και τεχνολογικά αδαείς;
Η επισημαινόμενη αντίφαση δείχνει ακόμη μία φορά την αδυναμία μας να προτείνουμε ένα όραμα και μια συνεπή στρατηγική για ανάπτυξη στηριζόμενη σε ποιοτικά κριτήρια και προτεραιότητες. Εμμένουμε σε κοντόθωρες πολιτικές, που ανάγονται σε διαχειριστικά τερτίπια, ψυχρές αριθμητικές περικοπές και φορολογικές επιβαρύνσεις - πολιτικές που επικεντρώνονται στον έλεγχο των οικονομικών μεγεθών αγνοώντας τη σημασία του ανθρώπινου παράγοντα.
Προτεραιότητα για τον 21ο αιώνα
Η εκπαίδευση στην πληροφορική και στις νέες τεχνολογίες είναι προτεραιότητα διεθνώς, μια και είναι απολύτως απαραίτητη για την ανταγωνιστικότητα και την ασφάλεια στις σύγχρονες κοινωνίες. Είναι όμως παγκοσμίως κοινή η διαπίστωση ότι τα ως σήμερα εκπαιδευτικά προγράμματα επικεντρώνονταν κυρίως στην κατανόηση του φυσικού μας περιβάλλοντος και των μαθηματικών και πολύ λιγότερο στις τεχνολογίες που ανέπτυξε ο άνθρωπος και στην πληροφορική. Τα παιδιά τού σήμερα όμως βρίσκονται πολύ μακριά από τις αγροτικές ή και τις κλασικές βιομηχανικές κοινωνίες. Στις σύγχρονες κοινωνίες ξοδεύουμε 95% του χρόνου μας χειριζόμενοι τεχνολογικά προϊόντα.
Συνεπώς, η εκπαίδευση πρέπει να δίνει στους νέους τα κατάλληλα θεωρητικά και πρακτικά εργαλεία - όπως και τις δεξιότητες - για να κατανοήσουν τον τεχνολογικό κόσμο και να σταδιοδρομήσουν σε αυτόν. Να τους μάθει να εφαρμόζουν την επιστημονική και τη μαθηματική γνώση για να λύνουν «πραγματικά προβλήματα» και να είναι δημιουργικοί.
Μια κοινωνία πληροφορικά αναλφάβητη είναι πλέον καταδικασμένη σε παρακμή όχι μόνον οικονομική αλλά και πολιτιστική. Οι πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, των ΗΠΑ και άλλων χωρών για την αναμόρφωση των προγραμμάτων διδασκαλίας, για τη διάδοση και τη χρήση των τεχνολογιών της πληροφορίας στην εκπαίδευση, είναι χαρακτηριστικές ενδείξεις αυτής της συνειδητοποίησης. Αντίθετα, το προτεινόμενο νομοσχέδιο είναι μια ακόμη ένδειξη ότι η χώρα μας όχι μόνον αδυνατεί να προσαρμοστεί στις επιταγές των καιρών αλλά και οπισθοδρομεί.

«Ενθάδε κείται» ή «εγέρθητι»;

Δυστυχώς, σήμερα στη χώρα μας ένα σημαντικό ακόμη τμήμα της ακαδημαϊκής κοινότητας εμμένει - ενεργά ή παθητικά - στις παρωχημένες ιδέες περί «καθαρότητας της επιστήμης» και αυτό αποτελεί μια σοβαρή τροχοπέδη στον εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσης.
Είναι επιτακτικό να αναπτύξουμε εκπαιδευτικά προγράμματα για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση που να προσφέρουν άρτια και σε βάθος τεχνολογική κατάρτιση. Μια τέτοια αλλαγή απαιτεί τη συγγραφή κατάλληλων σχολικών βοηθημάτων και την επιμόρφωση του διδακτικού προσωπικού. Συνεπάγεται μια μακροχρόνια και καλά προγραμματισμένη προσπάθεια για να προετοιμάσουμε τους μηχανικούς και τους επιστήμονες του μέλλοντος. Τα παιδιά είναι «γεννημένοι μηχανικοί»: τους αρέσει να κατασκευάζουν αντικείμενα και να καταλαβαίνουν πώς λειτουργούν. Μια σωστή τεχνολογική εκπαίδευση, από την πιο νεαρή ηλικία, μπορεί να καλλιεργήσει το ταλέντο τους για δημιουργικότητα και να τα βοηθήσει να εμπεδώσουν καλύτερα τις θεωρητικές τους γνώσεις. Να μάθουν να εργάζονται σε ομάδες και να λύνουν πρακτικά προβλήματα.
Η προτεινόμενη υποβάθμιση της πληροφορικής και των συναφών της τεχνολογιών είναι ακόμη ένα σύμπτωμα του γενικότερου εκπαιδευτικού προβλήματος στη χώρα μας. Είναι επιτακτικό να το δούμε επιτέλους με την απαιτούμενη σοβαρότητα και ενδελέχεια, ξεπερνώντας μικροπολιτικές διαφορές και συντεχνιακά συμφέροντα. Θέλω να πιστεύω ότι κάποτε η αντίδραση στην ολέθρια προχειρότητα και ολιγωρία των κυβερνώντων θα είναι ανάλογη με το κρίμα που γίνεται στη χώρα και στη νεολαία της.
Νέα γνώση
Οι πολέμιοι της πληροφορικής στην εκπαίδευση

Η ζητούμενη και επείγουσα αναμόρφωση και προσαρμογή των εκπαιδευτικών μας προγραμμάτων συναντά μια λίγο-πολύ οργανωμένη αντίδραση από κύκλους που δυστυχώς παίζουν καθοριστικό ρόλο στη λήψη αποφάσεων σε υπουργεία και κρατικούς οργανισμούς. Οταν κάποτε τα επιχειρήματά τους ξεπερνούν την υπεράσπιση καθαρώς συντεχνιακών συμφερόντων, αντιτάσσουν δύο ειδών λόγους: (1) ότι η πληροφορική δεν είναι επιστήμη, αλλά απλώς ένα σύνολο τεχνολογιών και (2) ότι η εκπαίδευση πρέπει να περιορίζεται στην εκμάθηση «καθαρών» και «επιστημονικών» γνώσεων. Μια τέτοια επιχειρηματολογία αγνοεί εντελώς ότι η γόνιμη αλληλεπίδραση μεταξύ θεωρίας και εφαρμογών είναι καθοριστική για την κατάκτηση της γνώσης. Επίσης, απορρίπτεται από τα ίδια τα γεγονότα.
Σήμερα είναι πλέον σαφές ότι η πληροφορική δεν είναι μόνο «τεχνολογία». Είναι επιστήμη, η οποία - παρ' ότι νέα - έχει αναδειχτεί σε βασικό τομέα της γνώσης, ανεξάρτητο από τις άλλες θετικές επιστήμες, όπως η φυσική, η χημεία και η βιολογία. Η έννοια της πληροφορίας και της επεξεργασίας της είναι βασική όχι μόνο για την κατανόηση και τη χρήση του κυβερνοκόσμου. Η πληροφορική προτείνει ένα νέο «διαδικαστικό» τρόπο σκέψης και ανάλυσης, ιδιαίτερα γόνιμο για όλες τις επιστήμες. Για παράδειγμα, στη βιολογία μιλούμε για τον γενετικό κώδικα και για τους μετασχηματισμούς του, που προσπαθούμε να κατανοήσουμε ως αλγόριθμους. Η πληροφορία είναι βασική επίσης έννοια στη μοντέρνα φυσική, η οποία υπό το χαρακτηριστικό σλόγκαν «It from bit» βλέπει τα φαινόμενα ως υπολογιστικές διαδικασίες.
Η αντιπαράθεση επιστήμης και τεχνολογίας έχει βαθιές ιδεολογικές και φιλοσοφικές ρίζες. Η επιστήμη προσπαθεί να καταλάβει τον φυσικό κόσμο και να διατυπώσει νόμους που διέπουν τα φαινόμενα. Η τεχνολογία, εφαρμόζοντας τις επιστημονικές γνώσεις, στοχεύει στον έλεγχο του φυσικού περιβάλλοντος και στην ικανοποίηση αναγκών μέσω της κατασκευής τεχνουργημάτων. Ανά τους αιώνες, επιστημονική και τεχνολογική πρόοδος υπήρξαν στενά αλληλένδετες. Η ανάπτυξη της φυσικής και των μαθηματικών οφείλει πολλά στη συμβολή μηχανικών όπως ο Αρχιμήδης, ο Ηρων, ο Ντα Βίντσι, ο Watt και ο Turing. Η ιδεολογία περί «καθαρής επιστήμης» - που είδε το φως περί τα μέσα του 18ου αιώνα - ξεπεράστηκε μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Εκτοτε παρατηρούμε μια θεαματική σύγκλιση επιστήμης και τεχνολογίας που συνεχίζεται ως σήμερα. Μεγάλα πανεπιστημιακά ιδρύματα, όπως το Stanford και το ΜΙΤ, αριστεύουν στη βασική έρευνα ενώ ταυτόχρονα παίζουν ηγετικό ρόλο στις εφαρμογές και στα τεχνολογικά επιτεύγματα.

Ο κ. Ιωσήφ Σηφάκης είναι ηλεκτρολόγος μηχανικός, ιδρυτής και ερευνητής του Εργαστηρίου Verimag στην Γκρενόμπλ, καθηγητής στο Πολυτεχνείο της Λωζάννης EPFL και «νομπελίστας της Πληροφορικής» (Βραβείο Turing 2007).