Εσπερινά 2010

Ξεκίνησε από Σπύρος Δουκάκης, 22 Μαΐου 2010, 08:27:31 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Σπύρος Δουκάκης

Τα θέματα των Εσπερινών ανακοινώθηκαν

Νίκος Αδαμόπουλος

Κάτι δεν μου αρέσει στο διάγραμμα ροής!

Νίκος Αδαμόπουλος

Θα κάνουμε σχολιασμό ή να περιμένουμε το τέλος της εξέτασης;  :police:

andreas_p

Ας κάνουμε τα σχόλιά μας μετά τις 21.30

meteo_xampos

ΝΑΙ και ΟΧΙ αγνοούνται... Η νέα σειρά του ΜΕΓΚΑ από το υπουργείο παιδείας... :))

P.Tsiotakis

λογικά θα έχει σταλεί διευκρίνηση

Νίκος Αδαμόπουλος

Κάποιες πρώτες παρατηρήσεις:

1. Στα θετικά βάζω ότι δεν υπήρχε ερώτηση ανάπτυξης!

2. Πολλά Σ - Λ (20 μονάδες). Βέβαια τα μισά από αυτά αναφέρονται σε συγκεκριμένο τμήμα αλγορίθμου. Στο ίδιο μοτίβο πέρυσι είχαν πέσει πολλά Σ- Λ στα Ημερήσια (τα μισά αναφέρονταν σε συγκεκριμένο πρόβλημα) (για όποιον θέλει να ρίξει γρήγορες ματιές: http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/info-gel.php#aepp)

3. Είδα μία επιμονή με το DIV και MOD (Α3 και Β1)

4. Είδα επίσης μία επιμονή στη ΓΛΩΣΣΑ (Α3 και Γ) και μάλιστα χωρίς να υπάρχουν υποπρογράμματα (εκτός ύλης). Εγώ το αποδίδω στα εξής: α) στο Α3 ώστε να μη θεωρούνται σωστές διατυπώσεις του στυλ:  -1<χ<=10 (θα θυμούνται αρκετοί τις σχετικές συζητήσεις στο ΣΤΕΚΙ) β) στο Γ ώστε να μην είναι δυνατή η χρήση πίνακα (λέτε οι θεματοδότες να διάβαζαν τις συζητήσεις από το ΣΤΕΚΙ περί της δυνατότητας χρήσης πινάκων στους αλγορίθμους όταν δεν είναι γνωστό το μέγιστο πλήθος των στοιχείων τους  ::) ).

5. Καθιερώθηκε πλέον η συγκεκριμένη μορφή του πίνακα μεταβλητών (θέμα Β)

6. Φαίνεται μια προχειρότητα: α) στο Α4 αφού στο διάγραμμα ροής, οι δύο έξοδοι του ρόμβου δεν χαρακτηρίζονται με το Αληθής - Ψευδής ή το ΝΑΙ - ΟΧΙ. Άραγε δεν δόθηκε διευκρίνηση; Αν όχι τότε το θεωρώ επιστημονικό σφάλμα...
β) Επίσης στο Θέμα Β δεν υπάρχει λόγος να υπάρχει η ένδειξη Β1 αφού δεν υπάρχει Β2  . Λέτε να υπήρχε Β2 και να το αφαίρεσαν τελευταία στιγμή;  :P

7. Στο Α3-4, για να γραφεί λογική έκφραση για το: "Ο ακέραιος χ είναι θετικός αριθμός πολλαπλάσιο του 3", με προβληματίζει το πώς στην ίδια έκφραση θα υπάρχει το ενδεχόμενο αρνητικού αριθμού ο οποίος θα εμπλέκεται και με το MOD.

Σπύρος Δουκάκης

Επίσης Νίκο, σχεδόν όλα τα θέματα είναι του στυλ

να γράψετε, να χαρακτηρίσετε, να μετατρέψετε, να αναπτύξετε

ενώ στο Α3 είναι να μετατραπούν

και στο Δ είναι να γραφεί αλγόριθμος... (από ποιόν;;;)

Σπύρος Δουκάκης

Επίσης στο θέμα Β, χρησιμοποιεί ως μεταβλητή το όνομα της συνάρτησης Ε.

Άλλη μία απομυθοποίηση ή ένα ακόμα ατόπημα;

Σ

andreas_p

ΘΕΜΑ Α
  Α2.  Ωραίο !
  Α4.  ΑΛΗΘΗΣ / ΨΕΥΔΗΣ ?   Άραγε δόθηκε η διευκρίνιση έγκαιρα ?  Είναι πολλές οι 10 μον. !
ΘΕΜΑ Β
   Β1.  ....  Είναι πάρα πολλές οι 20 μον. !
   Υπάρχει και Β2 ;
   Επίσης το Ε είναι αποδεκτό όνομα μεταβλητής; Όχι βέβαια ! Βλέπε βιβλίο Κεφ. 7 σελ. 153
ΘΕΜΑ  Γ
  Γ3.  Είναι πολλές οι 3 μον.
  Γ4.  Είναι λίγες οι 5 μον.
  Γ5. Είναι πολλές οι  4 μον.
ΘΕΜΑ  Δ 
  Δ1.α  Είναι πολλές οι 4 μον. ( 2 είναι αρκετές)
  Δ1.β        >>             2         (1 είναι αρκετή)

Γενικά τα θέματα είναι πολύ τυποποιημένα με μόνη εξαίρεση   το ΘΕΜΑ Γ και συγκεκριμένα το Γ4.   

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 22 Μαΐου 2010, 09:36:48 ΜΜ
7. Στο Α3-4, για να γραφεί λογική έκφραση για το: "Ο ακέραιος χ είναι θετικός αριθμός πολλαπλάσιο του 3", με προβληματίζει το πώς στην ίδια έκφραση θα υπάρχει το ενδεχόμενο αρνητικού αριθμού ο οποίος θα εμπλέκεται και με το MOD.
... εννοώ το εξής:

Υποθέτω ότι η ζητούμενη έκφραση είναι η:  x>0 KAI x MOD 3=0 ...

Αν το x είναι αρνητικός τι γίνεται; Θυμίζω το: http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/aepp_div_mod.pdf όπου αναφέρει: "Επομένως, ασκήσεις ή προβλήματα που δίνονται στους μαθητές για επεξεργασία και απαιτείται η χρήση της MOD πρέπει πάντοτε να αναφέρονται σε θετικούς ακέραιους αριθμούς."

Μήπως με αυτό έχουμε νομιμοποίηση (όπως με τους ημιυπαίθριους και τα αυθαίρετα  ;) ) των λογικών εκφράσεων μερικής αποτίμησης; Αν ναι, μου φαίνεται ότι έτσι ανοίγει ο Ασκός του Αιόλου...   >:D

Καρκαμάνης Γεώργιος

Τελικά δόθηκε διευκρίνηση για το διάγραμμα ροής; Γνωρίζει κανείς;

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: andreas_p στις 22 Μαΐου 2010, 09:57:19 ΜΜ

Γενικά τα θέματα είναι πολύ τυποποιημένα με μόνη εξαίρεση   το ΘΕΜΑ Γ και συγκεκριμένα το Γ4.   

Μην ξεχνάμε ότι αναφερόμαστε σε Εσπερινά Λύκεια.
Πιστεύω ότι και στα επόμενα χρόνια δύσκολα να αλλάξει το στυλ των θεμάτων στο συγκεκριμένο τύπου λυκείου

manpap

Στο Α3 "... μετατραπούν σε σύνθετες εκφράσεις (συνθήκες)..."
Αν δεν έδινε τη διευκρίνηση (συνθήκες) νομίζω θα μπέρδευε κάπως το πράγμα.
Δηλαδή είναι απόλυτο αυτό που λέει το βιβλίο στις σελ 165-166 περί Λογικών ( χρήση σύγκρισης) και σύνθετων (χρηση λογικής πράξης) εκφράσεων;
Προσωπικά δεν του είχα δώσει τόση σημασία. Θεωρούσα τις συγκρισεις απλές λογικές εκφράσεις και τις λογικές πράξεις σύνθετες λογικές εκφράσεις όχι σκέτο σύνθετες εκφράσεις.
Προφανώς τα ζητούμενα ήταν εύκολα και καταλαβαινε κάποιος τι εννοεί αλλά με προβλημάτισε έντονα η εκφώνηση.....
Δηλαδή αν ρωτούσε ... εντοπίσετε σε ένα τμήμα αλγορίθμου τις σύνθετες εκφράσεις.  ... Έπρεπε να καταλάβουμε ότι εννοεί σύνθετες ΛΟΓΙΚΕΣ εκφράσεις;

Θέμα Γ
Πάλι "τιμή φρουρό". Στα ημερήσια αλήθεια πότε επιτέλους θα βάλουν τέτοια άσκηση; Δεν είναι και του πεταμού η μεθοδολογία αυτή και έχει πολύ ωραίες ασκήσεις...

Τώρα σχετικά με το θέμα με τη μεταβλητή Ε στο Β1, πιστέυω ότι δεν είναι λάθος στη ψευδογλώσσα, καθότι εκεί έχεις δικαίωμα να χρησιμοιήσεις ότι συνάρτηση θέλεις αλλά δίνοντας το όνομα που θες εσύ και όχι απαραίτητα της ΓΛΩΣΣΑΣ (βλέπε ριζα() αντί για Τ_Ρ() του Τετραδίου Μαθητή)...

Συντηρώ το μυαλό μου ακοίμητο, λαγαρό, ανήλεο. Το αμολώ να παλεύει ακατάλυτα. Άλλο αργαστήρι να κάνω το σκοτάδι φως δεν έχω.
Ν. Καζαντζάκης

Σπύρος Δουκάκης

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 22 Μαΐου 2010, 10:22:31 ΜΜ
Μην ξεχνάμε ότι αναφερόμαστε σε Εσπερινά Λύκεια.
Πιστεύω ότι και στα επόμενα χρόνια δύσκολα να αλλάξει το στυλ των θεμάτων στο συγκεκριμένο τύπου λυκείου

Δεν νομίζω ότι φταίει αυτό! Τα θέματα των εσπερινών ήταν πολλές φορές καλύτερα. Νομίζω ότι έγκειται στιυς θεματοδότες. Θα πρόσθετα ότι φέτος στις εξετάσεις αυτές συμμετέχουν και τα ΕΠΑΛ. Μπορεί να παίζει και αυτό ρόλο...

Παράθεση από: Μανόλης Παπαδάκης στις 22 Μαΐου 2010, 10:40:05 ΜΜ

Τώρα σχετικά με το θέμα με τη μεταβλητή Ε στο Β1, πιστέυω ότι δεν είναι λάθος στη ψευδογλώσσα, καθότι εκεί έχεις δικαίωμα να χρησιμοιήσεις ότι συνάρτηση θέλεις αλλά δίνοντας το όνομα που θες εσύ και όχι απαραίτητα της ΓΛΩΣΣΑΣ (βλέπε ριζα() αντί για Τ_Ρ() του Τετραδίου Μαθητή)...


Νομίζω ότι έτσι είναι. Στο επίπεδο της ψευδογλώσσας δεν υπάρχει αυστηρότητα...