Διαφορά Αν..Αλλιως_Αν και Επίλεξε

Ξεκίνησε από Snicker, 08 Νοε 2004, 02:03:48 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Snicker

Η σύγκριση στην Επίλεξε πρέπει να γίνεται όχι με μεταβλητή. Αυτό δεν συμβάινει στην Αν...Αλλιως_Αν.

Έτσι το παρακάτω πρόγραμμα μπορεί να υλοποιηθεί μόνο με Αν...Αλλιώς_Αν

-----------------ΔΕΝ ΥΛΟΠΟΙΕΙΤΑΙ--------------------------
ΔΙΑΒΑΣΕ α,β
  ΕΠΙΛΕΞΕ α
    ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ < β
            ΓΡΑΨΕ 'α μικρότερο β'
    ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ > β
            ΓΡΑΨΕ 'β μικρότερο α'
  ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ = β
            ΓΡΑΨΕ 'α ίσο β'
  ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΛΛΙΩΣ
            ΓΡΑΨΕ 'Something is running in the gipseys'
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΙΛΟΓΩΝ
---------------------------------------------------------------

--------------ΥΛΟΠΟΙΕΙΤΑΙ---------------------------------
  ΔΙΑΒΑΣΕ α,β
  ΑΝ α < β ΤΟΤΕ
    ΓΡΑΨΕ 'α μικρότερο β'
  ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ α > β ΤΟΤΕ
    ΓΡΑΨΕ 'β μικρότερο α'
  ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ α=β ΤΟΤΕ
    ΓΡΑΨΕ 'β ίσο α'
  ΑΛΛΙΩΣ
    ΓΡΑΨΕ 'Something is running in the gipseys'
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
-----------------------------------------------------------------


redhata

Από ποιο σημείο του βιβλίου προκύπτει αυτό?
rEdHaTa

pfan

Ο διερμηνευτής αλλά και η γλωσσομάθεια δεν μπορούν να υλοποιήσουν το πρόγραμμα με την εντολή Επίλεξε. Επίσης το βιβλίο στην σελ 37 (μετά τις διορθώσεις που έγιναν πέρυσι) δεν αναφέρει ακριβώς τι είδους «πράγματα» θα μετέχουν μετά την λέξη περίπτωση ούτε έχει παραδείγματα για όλες τις περιπτώσεις (όπως με την περιοχή τιμών από εώς). Λέει όμως ότι
Οι τιμές που συνοδεύουν κάθε περίπτωση μπορεί να είναι:
Α) μια ή περισσότερες διακριτές τιμές
Β) περιοχή τιμών από εώς
Γ) να υπακούν σε μια συνθήκη

Από την στιγμή που λέει την λέξη τιμές (λίστα τιμών) τότε κάποιος αυστηρός θα πει ότι δεν μπορείς να βάλεις μεταβλητές δίπλα από την περίπτωση.

Όμως μήπως πάλι κοιτάμε τις λεπτομέρειες και χάνουμε την ουσία. Να θυμίσω ότι οι περισσότεροι μαθητές έρχονται πρώτη φορά στην Γ λυκείου σε επαφή με την αλγοριθμική...
 
Πύρζα Φανή
Καθηγήτρια Πληροφορικής

gpapargi

Καλημέρα

Ο διερμηνευτής και η γλωσσομάθεια δεν είναι πιστοποιημένα από το παιδαγωγικό ινστιτούτο. Είναι απλά μια πολύ καλή και φιλότιμη προσπάθεια των δημιουργών τους να φτιάξουνε ένα καλό εργαλείο εκμάθησης. Φοβάμαι όμως ότι δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε σαν επιχείρημα το τι κάνουν αυτά τα 2.

Αν αντί για το β (στο παράδειγμα πάνω) μιλήσουμε για το α, υπάρχουν κάποιοι που δε θέλουν να βάζουν πραγματικές τιμές στηριζόμενοι στις γλώσσες προγραμματισμού. Το βιβλίο όμως δέχεται και πραγματικές τιμές.

Νομίζω ότι επειδή η ΓΛΩΣΣΑ δεν είναι κάτι υπαρκτό (δεν υπάρχει τέτοια γλώσσα παγκοσμίως) δεν έχει νόημα να το κουβεντιάζουμε γιατί ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ. Απλά είναι ένας ακόμα λόγος που οι πιο πολύ φοβόμαστε την «επίλεξε» και λέμε στους μαθητές να προτιμήσουν την «αλλιώς_αν». Η κατάσταση είναι λίγο γκρίζα με αυτή την εντολή και δεν ξέρουμε την άποψη του εκάστοτε βαθμολογητή.

Για την αυστηρότητα θα έλεγα ότι είμαι υπερ. Όχι με την έννοια του να κόβουμε πόντους ή να βάζουμε δύσκολα αλλά με την έννοια του να δίνουμε πλήρεις και συνεπείς ορισμούς. Έτσι αποφεύγονται οι παρεξηγήσεις και οι ανούσιες κουβέντες.
Αν έχετε προσέξει οι πιο πολλές ατέρμονες συζητήσεις ξεκινούν από ασάφειες του βιβλίου. Καλύτερα να έχεις έναν αυστηρό ορισμό και να διαθέσεις λίγο παραπάνω χρόνο στην αρχή να τον κατανοήσεις, παρά να έχεις ένα εύκολο αλλά όχι αυστηρό ορισμό και να δαπανάς μετά πολύ χρόνο σε κουβέντες (και να μένεις και με την αμφιβολία).
Η αυστηρότητα δεν έχει σκοπό να κάνει τη ζωή δύσκολη, έχει σκοπό να κάνει τη ζωή εύκολη!

Πάντως στο θέμα της επίλεξε πιστεύω ότι δεν έχουμε στοιχεία για να απαντήσουμε και δεν έχει νόημα να το πολυπαιδεύουμε.

Φιλικά