Υλη 2020 - 2021

Ξεκίνησε από tsak, 20 Μαΐου 2020, 01:12:23 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

tsak

Ίσως λίγο άσχετη η ερώτηση, αλλά μήπως έχει ακούσει κάτι κάποιος για μειώσεις στην ύλη της επόμενης χρονιάς ? Έστω και σε ανεπίσημες δηλώσεις?

ikariofil

προτεραιότητα πρέπει να δωθεί στη συγγραφή ενός ενιαίου βιβλιου που να περιλαμβάνει την εξεταστέα ύλη, και όχι να ανατρέχουμε σε 4-5 βιβλία για να βγάλουμε την ύλη (όποια και να είναι)

P.Tsiotakis

Ξέρουμε πόσες ώρες θα διδάσκεται το μάθημα;

tsak

#3
με επιφύλαξη ήξερα ότι κάτι είπαν για 5 ώρες πλέον

https://www.esos.gr/arthra/67108/neo-lykeio-kerameos-sto-polynomoshedio-katargisi-7oronepanafora-latinikon-trapeza

Mxyzptlk

Υπομονή, ας περιμένουμε να δούμε ποιοι θα είναι οι σοφοί που θα γραψουν το νεο προγραμμα σπουδων και το νεο βιβλιο.

http://iep.edu.gr/el/deltia-typou-genika/mis-5035542-mis-5035543

Μηπως αλλαξουμε και πάμε σε Python/C++ ή κάποια άλλη γλώσσα προγραμματισμού?

tdrivas

Δεν είναι το βασικότερο η γλώσσα, αλλά να γίνει το ΠΣ του μαθηματος intro to computer science
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

Λαμπράκης Μανώλης

Καλησπέρα σε όλους

έχει κάποιος συνάδελφος εμπειρία να μας πει ποιος είναι συνήθως ο χρονικός ορίζοντας για τη συγγραφή ενός τέτοιου βιβλίου ?? προφανώς εξαρτάται από διάφορες παραμέτρους, αλλά μήπως γνωρίζει κάποιος στο περίπου ?? ένα χρόνο, δύο χρόνια, περισσότερο ?? για να δούμε πόσο ακόμη θα έχουμε τα βιβλία που διδάσκουμε τώρα .. @Ευριπίδη εσύ δεν έχεις ασχοληθεί με το βιβλίο Python στο ΕΠΑΛ, καλά θυμάμαι ?? υποθέτω στο βιβλίο αυτό θα ξεκαθαρίσει αν αλλάξει η γλώσσα προγραμματισμού η όχι, αν έχουν σκοπό να το κάνουν λογικά θα γίνει τώρα

ilias_s

Παράθεση από: tdrivas στις 20 Μαΐου 2020, 05:47:25 ΜΜ
Δεν είναι το βασικότερο η γλώσσα, αλλά να γίνει το ΠΣ του μαθηματος intro to computer science

Σε ένα ταξίδι, σίγουρα ο προορισμός και η διαδρομή προς αυτόν είναι τα σημαντικότερα αλλά και το είδος του οχήματος μπορεί να είναι καθοριστικής σημασίας σε κάποιες περιπτώσεις. Π.χ πόσο μακριά μπορείς νας πας με ένα καρότσι του σούπερ μάρκετ?  >:D >:D >:D

tdrivas

#8
Ο pseudocode αποτελεί έναν από τους ισχυρότερους τρόπους αναπαράστασης αλγορίθμων στην επιστημονική κοινότητα. Η Python αποτελεί μία γλώσσα με τρομερές δυνατότητες ειδικά σε όρους απλότητας και χρήσης βιβλιοθηκών. Ο συνδυασμός τους είναι ιδανικός. Αλλά για το 30-40% του μαθήματος. Το υπόλοιπο πρέπει να είναι Intro to Computer Science. Για να έχουμε μέλλον.
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

bugman

Η cs νομίζω ότι υπερέχει έναντι της python. Η 9η έκδοση είναι ακόμα καλύτερη. Μπορεί κανείς να γράψει απευθείας εντολές σαν να είναι στο main, χωρίς όλη τη διατύπωση που χρειάζονταν πριν. Έχει και άλλα νέα πράγματα, αλλά αυτό που αναφέρω είναι πιο εύκολο για τον αρχάριο.

pgrontas

Παράθεση από: bugman στις 21 Μαΐου 2020, 04:36:35 ΜΜ
Η cs νομίζω ότι υπερέχει έναντι της python. Η 9η έκδοση είναι ακόμα καλύτερη. Μπορεί κανείς να γράψει απευθείας εντολές σαν να είναι στο main, χωρίς όλη τη διατύπωση που χρειάζονταν πριν. Έχει και άλλα νέα πράγματα, αλλά αυτό που αναφέρω είναι πιο εύκολο για τον αρχάριο.
Νομίζω ότι με CS εννοούν Computer Science και όχι CSharp.
Αλλά συμφωνώ με το σχολιο σου - Η C# είναι καλύτερη ως γλώσσα από την python, γενικά ως γλώσσα για προγραμματισμό, αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι αυτό ισχύει για την εκπαίδευση.


Παράθεση από: tdrivas στις 21 Μαΐου 2020, 04:10:35 ΜΜ
Ο pseudocode αποτελεί έναν από τους ισχυρότερους τρόπους αναπαράστασης αλγορίθμων στην επιστημονική κοινότητα. Η Python αποτελεί μία γλώσσα με τρομερές δυνατότητες ειδικά σε όρους απλότητας και χρήσης βιβλιοθηκών. Ο συνδυασμός τους είναι ιδανικός. Αλλά για το 30-40% του μαθήματος. Το υπόλοιπο πρέπει να είναι Intro to Computer Science. Για να έχουμε μέλλον.
Στην επιστημονική κοινότητα, όπου πχ. μπορείς να γράψεις max, maxarg κτλ. και όλοι καταλαβαίνουν τι εννοείς. Στόχος του μαθήματος είναι να μάθουν να τα κάνουν αυτά οι μαθητές.
Γιατί όχι λοιπόν python για το 40% και computer science το υπόλοιπο. Και να διαχυθεί αυτό σε όλες τις τάξεις;
Έτσι λοιπόν *οτιδήποτε*  βλέπουν στο CS, θα μπορούν να τα υλοποιήσουν στην python.
Μπορεί να γίνει το ίδιο με τον ψευδοκώδικα;
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

tdrivas

Παράθεση από: pgrontas στις 21 Μαΐου 2020, 05:02:00 ΜΜ


Στην επιστημονική κοινότητα, όπου πχ. μπορείς να γράψεις max, maxarg κτλ. και όλοι καταλαβαίνουν τι εννοείς. Στόχος του μαθήματος είναι να μάθουν να τα κάνουν αυτά οι μαθητές.
Γιατί όχι λοιπόν python για το 40% και computer science το υπόλοιπο. Και να διαχυθεί αυτό σε όλες τις τάξεις;
Έτσι λοιπόν *οτιδήποτε*  βλέπουν στο CS, θα μπορούν να τα υλοποιήσουν στην python.
Μπορεί να γίνει το ίδιο με τον ψευδοκώδικα;

Μικρότερες τάξεις => χαλαρή μορφή αλγορίθμου, υπολογιστική σκέψη, θεμελίωση σκέψης, μαθηματικό υπόβαθρο
Μεγαλύτερες τάξεις => εμβάθυνση, γλώσσα προγραμματισμού, βάσεις δεδομένων, περιορισμοί εκτέλεσης
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

evry

Ο προγραμματισμός δεν διδάσκεται στον πίνακα. Από την πρώτη στιγμή που θα ξεκινήσει κάποιος να ασχολείται με τον προγραμματισμό την αλγοριθμική ή πείτε το όπως αλλιώς θέλετε χρειάζεται κάποιο εργαλείο για να υλοποιήσει τις ιδέες του να πειραματιστεί και το σημαντικότερο να μάθει πως να μαθαίνει μόνος του. Αυτό δεν είναι εφικτό αν δεν έχουμε μια πραγματική γλώσσα προγραμματισμού. Δεν είναι δυνατόν ενώ υπάρχουν πραγματικές γλώσσες προγραμματισμού που χρησιμοποιούνται πλέον σε όλες τις χώρες του κόσμου εμείς να επιμένουμε σε φανταστικές γλώσσες δικής μας επινόησης.
Στο πανεπιστήμιο όταν ο φοιτητής ρωτάει τι θα συμβεί αν κάνω αυτό ή το άλλο στην R, την Python η την C η απάντηση είναι "μην ρωτάς εμένα, δοκίμασέ το, πειραματίσου και μετά εξήγησέ μου γιατί λειτουργεί έτσι". Αυτό λέγεται διδασκαλία του προγραμματισμού.
Στο μάθημα της ΑΕΠΠ το οποίο απλά έχει αλλάξει όνομα αλλά η ουσία παραμένει η ίδια όταν ένας μαθητής ρωτάει αν μπορούμε να αλλάξουμε τον μετρητή της Για ή αν επιτρέπεται Γράψε μέσα σε συνάρτηση απαντάμε με εγκυκλίους ή σελίδες του βιβλίου λες και είμαστε νομικοί ή φιλόλογοι (τα οποία μάλιστα είναι πολλές φορές και αντικρουόμενα).Αυτό είναι αντιεπιστημονικό, αντιπαιδαγωγικό και φυσικά γελοίο.
Μετά θέλουμε να πείσουμε τις άλλες ειδικότητες ότι το γνωστικό μας αντικείμενο είναι σοβαρό.

Η λογική δηλαδή στην διδασκαλία πρέπει να είναι bottom up και να γίνεται top down μόνο όταν πηγαίνουμε σε Problem-based προσεγγίσεις. Να μιλάμε θεωρητικά στον πίνακα σε μικρές τάξεις δεν έχει νόημα. Η προσέγγιση top-down φάνηκε τι ωραία είναι φέτος στον αντικειμενοστρεφή προγραμματισμό. Όσοι προσπάθησαν να διδάξουν ελπίζω να καταλαβαίνουν τι εννοώ.
Τα παιδιά καταλαβαίνουν μόνο αν πειραματιστούν και εξερευνήσουν το μοντέλο που θα σχεδιάσουν στο εργαστήριο. Τα μαθηματικά δεν έχουν εργαστήριο (τελευταία έχουν λόγω της πληροφορικής), η φυσική και η χημεία έχουν αλλά είναι δύσκολο να έχει ο άλλος στο σπίτι του ένα τέτοιο εργαστήριο, για τη βιολογία δεν τίθεται θέμα.

Είμαστε το μοναδικό γνωστικό αντικείμενο όπου αυτό που διδάσκεται μπορεί να είναι ακριβώς το ίδιο με αυτό που συμβαίνει στον πραγματικό κόσμο. Το περιβάλλον προγραμματισμού είναι το εργαστήριό μας και η γλώσσα έχει όλα τα εργαλεία μας. Και τι κάνουμε?
Επινοούμε φανταστικές γλώσσες χωρίς καμία χρησιμότητα αλλά και χωρίς συνέπεια που δεν έχουν μια ενιαία φιλοσοφία, αφού διαφορετικά κεφάλαια και διαφορετικά βιβλία έχουν γραφτεί από διαφορετικά άτομα σε διαφορετικές εποχές. Αν βάλουμε και όλες τις αντικρουόμενες οδηγίες μαζί δεν ξέρεις αν πρέπει να γελάσεις ή να κλάψεις.

Νομίζω ότι αυτή τη στιγμή θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα νέο μάθημα πάνω σε μια σύγχρονη γλώσσα προγραμματισμού και όχι να έχουμε πάλι μπαλώματα πάνω σε μπαλώματα του υπάρχοντος υλικού. Το μάθημα έχει κάνει τον κύκλο του και πρέπει να μπει στην θέση του κάτι καινούργιο.
Δεν διαφωνώ με την ιδέα να υπάρχει και ψευδογλώσσα ή κάποια στοιχεία επιστήμης υπολογιστών. Θέλει προσοχή όμως η προσέγγιση με την οποία θα εισαχθούν.
Επίσης σημαντικό ρόλο θα παίξει το μάθημα της Β και της Α που έλεγαν ότι θα γίνουν υποχρεωτικά και δίωρα(?).

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pgrontas

Παράθεση από: tdrivas στις 21 Μαΐου 2020, 05:11:31 ΜΜ
Μικρότερες τάξεις => χαλαρή μορφή αλγορίθμου, υπολογιστική σκέψη, θεμελίωση σκέψης, μαθηματικό υπόβαθρο
Μεγαλύτερες τάξεις => εμβάθυνση, γλώσσα προγραμματισμού, βάσεις δεδομένων, περιορισμοί εκτέλεσης
Αν με το χαλαρή μορφή αλγορίθμου, εννοεις ψευδογλώσσα πάνε τα παιδάκια, πάει και η πληροφορική.
Ειδικά στις μικρές τάξεις τα παιδιά θέλουν να φτιάχνουν κάτι, να πειραματίζονται και όχι θεωρίες.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

tdrivas

Παράθεση από: pgrontas στις 21 Μαΐου 2020, 06:15:44 ΜΜ
Αν με το χαλαρή μορφή αλγορίθμου, εννοεις ψευδογλώσσα πάνε τα παιδάκια, πάει και η πληροφορική.
Ειδικά στις μικρές τάξεις τα παιδιά θέλουν να φτιάχνουν κάτι, να πειραματίζονται και όχι θεωρίες.

Δεν μιλάω για Γυμνάσιο. εκεί μια χαρά μπορεί να πάνε λογικές Unplugged CS, Python Pirates, Robotics, Arduino, Block Programming, Alice, Διαγωνισμοί τύπου Bebras και τόσα άλλα.

Στα παραπάνω μιλάω για το Λύκειο και ένα πολύ σύγχρονο ΠΣ που φτάνει μέχρι και Big Data, APIs κτλ έστω και σε ένα πολύ μικρό, επιφανειακό κομμάτι τους.
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas