e-School ?

Ξεκίνησε από Wizard, 02 Δεκ 2008, 09:14:58 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Χ.Μοτσενίγος

Συνάδελφοι καλησπέρα,
Εδώ και κάμποσο καιρό (σχεδόν ένα χρόνο τώρα) διαβάζω ακούω και αλλά βιώνω τις επιπτώσεις άλλης μιας «μεγαλειώδους τομής στην εκπαίδευση» που ακούει στο όνομα e-school. Τώρα πια θεωρώ ότι έφτασε ο κόμπος στο χτένι ώστε να θέσω κάποιες σκέψεις μου στην ομήγυρη.

Θα σας πω τι με ξένισε τόσο που αποφάσισα να γράψω στο forum ώστε να ακούσω και τις απόψεις των άλλων συναδέλφων. Πριν από αυτό όμως θα σας πω τι περίμενα εγώ από ένα λογισμικό σαν το e-school. Λοιπόν αυτό που περίμενα είναι να λειτουργεί άψογα, κι όταν λέω άψογα, εννοώ άψογα! Δεν πληρώθηκε αδρά η εταιρεία; Δεν έγινε πιλοτική χρήση; Δεν έγινε ποιοτικός έλεγχος υποτίθεται; Η εταιρεία δεν έχει εμπειρία στην κατασκευή ανάλογου λογισμικού; Δεν υπογράφτηκαν συμβάσεις έργου; Δεν έπρεπε να υπάρχει άμεση και συνεχής τεχνική υποστήριξη;

Δεν καταλαβαίνω λοιπόν πώς μπορούν κάποιοι εξ' ημών να δέχονται «ελαφρά τη καρδία» ένα λογισμικό που δεν δουλεύει και να ακούγονται απόψεις του στυλ «χρειάζεται σωστή παραμετροποίηση», «να κάνουμε debugging», «να μην γκρινιάζουμε», «φιλότιμο πάνω απ' όλα» κλπ κλπ.

Δεν είμαι ενάντια στο φιλότιμο, και  έχω και το έχω βάλει σε ενέργεια πολλάκις μέχρι σήμερα τα 16 χρόνια που είμαι στη δημόσια εκπαίδευση, αλλά συνάδελφοι μην τα μπερδεύουμε τα πράγματα. Άλλο πράγμα να είσαι φιλότιμος και καλός εκπαιδευτικός και να κάνεις πράγματα για το μάθημα και το σχολείο σου, πράγματα που δεν σου επέβαλλε κανείς, κι άλλο να ανέχεσαι  την ανικανότητα της εκάστοτε ηγεσίας του υπουργείου παιδείας και να  προσπαθείς να καλύψεις και να δικαιολογείς, έστω και έμμεσα, τα αποτελέσματά αυτής της ανικανότητας και μάλιστα σε ανθρώπους που τα ξέρουν από πρώτο χέρι όπως στην περίπτωση του e-school.

Δεν θεωρώ τέτοιες απόψεις εποικοδομητικές ίσα ίσα θεωρώ ότι προάγουν και ευνοούν τη συνέχιση των φαύλων πρακτικών στις οποίες μας έχει συνηθίσει χρόνια τώρα τόσο το υπουργείο μας όσο και το δημόσιο γενικότερα, γιατί σαν το e-school υπάρχουν δεκάδες άλλα ανάλογα παραδείγματα, διαφωνείτε;

Να σημειώσω επίσης ότι με τη Δ-βάση, από το 2000 που την πρωτοχρησιμοποίησα, τέτοιας έκτασης προβλήματα δεν αντιμετώπισα, ούτε πήρε το αυτί μου από άλλους συναδέλφους ότι υπήρχαν, ούτε με τα αποτελέσματα παιδεύτηκα ποτέ. Κάτι ψιλοπροβλήματα παρουσιάστηκαν κατά καιρούς αλλά γι΄αυτά υπήρχε άμεση τηλεφωνική υποστήριξη. Σε τελική ανάλυση η Δ- βάση  δεν επιβλήθηκε στα σχολεία αλλά επιλέχτηκε και πληρωνόνταν από όσα σχολεία ήθελαν τέτοιο λογισμικό και αν έβγαζε τόσο χοντρά προβλήματα θα εξαφανιζόταν από την αγορά, λογικό δε σας φαίνεται;

Η προσωπική μου στάση πάντως στο συγκεκριμένο θέμα είναι να λέω όπου βρεθώ κι όπου σταθώ σε συνάδελφους, σε διευθυντές, σε γονείς, σε φίλους και γνωστούς τι εστί e-school και αν βρω την ευκαιρία και υπάρχει και η διάθεση, λέω και την άποψή μου και για να netbooks τους διαδραστικούς πίνακες, τα «εκπαιδευτικά λογισμικά» που μας έχουν κατά καιρούς μοιραστεί και γενικά για το χάος και την ανοργανωσιά που υπάρχει στη δημόσια εκπαίδευση.

Ξέρω ότι είμαι λίγος  όσο κι αν προσπαθώ, οι κρατούντες έχουν τα ΜΜΕ με το μέρος τους και παρουσιάζουν τα πράγματα όπως θέλουν από την άλλη όμως, αυτό μπορώ αυτό κάνω.

Με προβληματίζει όμως πολύ όταν διαβάζω απόψεις και βλέπω νοοτροπίες της μορφής «έτσι είναι τα πράγματα, πάντα έτσι ήταν, τι να κάνουμε δηλαδή να γκρινιάζουμε; Θα βάλουμε το κεφάλι κάτω, θα καθίσουμε πέντε, έξι, δέκα μέρες στο σχολείο παραπάνω, θα ακούσουμε τα εξ΄ αμάξης από γονείς αλλά και συναδέλφους που καθυστερούν τα αποτελέσματα αλλά στο τέλος ...θα θριαμβεύσουμε και θα νιώσουμε νικητές!»

Όχι συνάδελφοι προσωπικά δεν θα νιώσω ούτε νικητής ούτε επιστημοναράς ούτε και ο πρώτος debugger, ούτε τίποτα. Δεν νιώθω καν κορόιδο στην πραγματικότητα. Συνεργός νιώθω όλων αυτών που κερδίζουν χρήμα και φήμη από τις «αλλαγές και τις τομές» που κάνουν στην εκπαίδευση, τρομάρα τους, και αυτό είναι για μένα το χειρότερο συναίσθημα. Νιώθω ότι καλύπτω τις πομπές τους και τις παρανομίες τους. Το ότι δεν έχω υλικό όφελος αλλά αντίθετα ηθική και ψυχολογική ζημιά από την όλη ιστορία, περιέργως δε με κάνει να αισθάνομαι λιγότερο ένοχος.

Το ξέρετε ότι ο περισσότερος κόσμος δεν έχει πάρει χαμπάρι τι γίνεται με το e-school και όσοι γονείς το έχουν πάρει χαμπάρι στη συντριπτική τους πλειοψηφία κατηγορούν τα σχολεία που δεν βγάζουν αποτελέσματα και κάποιοι πιο «ψαγμένοι» κατηγορούν τους πληροφορικούς που χειρίζονται το «σύστημα»; Τα έχετε υπ' όψη όλα αυτά;  Έχω πολλά παραδείγματα να σας παραθέσω και πρώτο και καλύτερο από το σχολείο της κόρης μου που δεν έχει βγάλει ακόμα αποτελέσματα (27/06) και το κλίμα είναι το λιγότερο δυσάρεστο γι΄ αυτό το λόγο. Φταίει ο διευθυντής, ο σύλλογος ή μήπως ο πληροφορικός που «δεν έστρωσε τον.....» για να βγει η δουλειά;

Και ο κόσμος δε φταίει γιατί δεν ξέρει και το μόνο που τον απασχολεί είναι να πάρει έλεγχο το παιδί του και να πάει διακοπές αλλά εμείς ξέρουμε κι αφού ξέρουμε επιτρέπεται μεταξύ μας να υπερασπιζόμαστε ένα πανάχρηστο και για τα μπάζα λογισμικό και να ρίχνουμε έμμεσα την ευθύνη σε συναδέλφους που δεν το δούλεψαν λέει αρκετά ή δεν το δούλεψαν σωστά; Θα επαναλάβω το χαρακτηρισμό πανάχρηστο και για τα μπάζα όσες φορές χρειαστεί, γιατί όπως είπα και στην αρχή θεωρώ ότι το λογισμικό έπρεπε να παραδοθεί μετά από ποιοτικό έλεγχο ο οποίος θα εγγυούνταν  την άψογη λειτουργία του.

Συνάδελφοι τα μεταξωτά βρακιά........
Δεν μπορούμε να μιλάμε για «αναγέννηση της εκπαίδευσης»  με λογισμικά της πλάκας ή μοιράζοντας  netbooks χωρίς πρόγραμμα και προδιαγραφές ή  στήνοντας πέντε έξι διαδραστικούς πίνακες στα σχολεία έτσι στο ξεκάρφωτο και άλλα τέτοια φαιδρά. Κι αν ο κόσμος παρασυρμένος από τα ΜΜΕ και τις παράτες των υπουργών τσιμπάει καμιά φορά, εμείς   που είμαστε μέσα στο σύστημα δεν έχουμε δικαίωμα να παρασυρόμαστε.

Αυτό που θέλω κατ' αρχήν είναι ένα σχολείο φροντισμένο, βαμμένο με επαρκή θέρμανση, με όμορφες  τάξεις, χωρίς σπασμένα τζάμια,  με άνετο γραφείο καθηγητών με βιβλιοθήκη, με γυμναστήριο, με εργαστήρια σωστά και εξοπλισμένα, με καλά βιβλία, καλό ΑΠΣ, καλοπληρωμένους κατά το δυνατόν εκπαιδευτικούς οι οποίοι να έχουν λόγο και συμμετοχή στη διαμόρφωση του ΑΠΣ και να μην έχουν λόγο να γκρινιάζουν και να φυγοπονούν ή να καταφεύγουν σε δεύτερη και τρίτη δουλειά άρα να μη φοβούνται και τη σωστή αξιολόγηση τους η οποία θα οδηγεί σε βελτίωση της διδακτικής τους πρακτικής, ένα σχολείο με κατάλληλο διοικητικό προσωπικό και με φύλακες και τα Σαββατοκύριακα.

Τώρα, τις φιέστες, τα wifi, τους διαδραστικούς και τα netbooks από μόνα τους τι να τα κάνεις; Απλά απορροφούνται τα κονδύλια από τα ΕΣΠΑ, ταΐζονται κάποιες εταιρείες, νομίζει για λίγο ο κόσμος ότι κάτι γίνεται, κάνει τη φιγούρα του ο/η  υπουργός και...αυτά. Η τεχνολογία δεν είναι η λύση είναι το μέσον, το ξέρουμε καλύτερα απ' όλους αυτό, έτσι δεν είναι;

Έγινα κουραστικός και βγήκα και εκτός θέματος, το ξέρω και ζητώ συγγνώμη αλλά τα κρατάω καιρό μέσα μου και  μου βγήκαν κάπως... ακατέργαστα.

Θα εκτιμούσα πολύ τις απόψεις και τις σκέψεις σας πάντως σε όσα έγραψα, αν δε βαρεθήκατε δηλαδή καλοκαιριάτικα να διαβάσετε όλο αυτό το κατεβατό.

poursali

Χ.Μοτσενίγος, δεν λες απλά την άποψή σου. Κατά τη γνώμη μου την θέτεις σε πολύ γερά θεμέλια, με λογική στα επιχειρήματά σου, χωρίς υπερβολές και με καθαρή σκέψη από όσα βλέπω.
Συμφωνώ με όσα λες. Ψάχνω και γω μέσα μου και μέσα στο μήνυμά σου να βρω μια άκρη και να δω ένα δρόμο που θα μπορούσαμε να ακολουθήσουμε όλοι.
Το μόνο που βρίσκω ως αντίδραση είναι να εξηγούμε λόγω της θέσης μας ποια είναι η κατάσταση στην παιδεία και πώς κάποιοι κοπιάζουν να αποκομίσουν εύσημα προσφέροντας όσο το δυνατόν λιγότερα.
Το eschool είναι απλά ένα από τα πολλά μέτωπα και ταιριάζει γάντι στην όλη κατάσταση.
Και όπως έχω πει και αλλού: ό,τι λειτουργεί, λειτουργεί χάρη στο φιλότιμο κάποιων και όχι επειδή έτσι σχεδιάστηκαν να λειτουργούν.
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

iliasthes

Νομίζω πως η ΠΕΚΑΠ και η ΟΛΜΕ θα έπρεπε να βγάλουν μια ανακοίνωση για το θέμα και να μην αφήσουν εκτεθειμένους τους συναδέλφους για το θέμα των αποτελεσμάτων.  Είναι διαφορετικό πράγμα ένας συνάδελφος να αναλάβει την καταχώρηση των στοιχείων και να γίνει η εξαγωγή των αποτελεσμάτων από το σύστημα και διαφορετικό να "διορθώνει" το σύστημα και να απαιτούμε να το κάνει έγκαιρα και σωστά. Εγώ πάντως το Σεπτέμβριο σε όποιο σχολείο είμαι,  θα δηλώσω πρόθυμος να πάρω το Πρακτικό του σχολείου ή το Μητρώο και να οργανώσω κάποια γιορτή του σχολείου με αντάλλαγμα τον Έπαφο και το survey και εκεί θα δω τους πρόθυμους.

poursali

iliasthes, είμαι πολύ περίεργος να μάθω αντιδράσεις. αλλά τις φαντάζομαι... νομίζω είναι κίνηση ματ
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

dim

Παράθεση από: iliasthes στις 27 Ιουν 2010, 08:51:00 ΜΜ
Εγώ πάντως το Σεπτέμβριο σε όποιο σχολείο είμαι,  θα δηλώσω πρόθυμος να πάρω το Πρακτικό του σχολείου ή το Μητρώο και να οργανώσω κάποια γιορτή του σχολείου με αντάλλαγμα τον Έπαφο και το survey και εκεί θα δω τους πρόθυμους.
Αυξάνεστε και πληθύνεστε.... !!!!!!!!
Παράθεση από: poursali στις 27 Ιουν 2010, 09:03:31 ΜΜ
iliasthes, είμαι πολύ περίεργος να μάθω αντιδράσεις. αλλά τις φαντάζομαι... νομίζω είναι κίνηση ματ
Νομίζω πως μας έχεις πει πως από Σεπτέμβριο δηλώνεις πως δεν αναλαμβάνεις.....
Κάνω λάθος? συγχώρεσε με.
Αν θυμάμαι όμως καλά... τότε περιμένω τις αντιδράσεις τους και τον χειρισμό σου!!!!


poursali

Παράθεση από: dim στις 27 Ιουν 2010, 10:31:44 ΜΜ
Νομίζω πως μας έχεις πει πως από Σεπτέμβριο δηλώνεις πως δεν αναλαμβάνεις.....
Κάνω λάθος? συγχώρεσε με.
Αν θυμάμαι όμως καλά... τότε περιμένω τις αντιδράσεις τους και τον χειρισμό σου!!!!

δεν θυμάμαι τι ακριβώς εννοείς, αλλά μάλλον με μπερδεύεις... διευκρίνισε αν θέλεις τι είναι αυτό που θυμάσαι.. πολλά είπαμε και δεν θυμάμαι σε τι αναφέρεσαι ;-)
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

piou

 :-[ :-[
Μολις τωρα μπηκα πρωτη φορα στο φορουμ, σας παρακαλω μη με "κραξετ娨
Ελειπα δυο χρονια απο το λυκειο (γεννα ανατροφη παιδιων κλπ) και εχω μεινει πισω στις εξελιξεις. Προσπαθω να καταλαβω απο συζητησεις και φορουμ δεν ειμαι σιγουρη οτι εχω καταλαβει σωστα. Παρακαλω διαφωτιστε με!
1. Στο λυκειο τον Ιουνιο βγαλαμε αποτελεσματα με Νεστωρ.
2. Το eschool δεν εχει στηθει στο σχολειο Ειναι υποχρεωτικο να στηθει?   Δεν ειμαστε υποχρεωμενοι να τα αναλαβουμε ετσι δεν ειναι?
3. Απότι ξερω θα εχω πληρες ωραριο 19 ωρες καλυμμενο φετος στο σχολειο.
Τι κανω αν μου πουν για υπερωριες?  Εγω δεν επιθυμω κατι τετοιο
4.Ως υπευθυνη εργαστηριου εξακολουθω να εχω μειωση ωραριου? (3 ωρες ηξερα οτι ειναι) γιατι κατι διαβασα για καταργηση της απαλλαγης απο εξωδιδακτικες εργασιες και δεν εχω καταλαβει.

Θα ηθελα να εχω στα χερια μου καποια εγγραφα οπως εγκυκλιους κλπ. που να στοιχειοθετουν τι μπορω να απαιτησω σαν δικαιωματα μου απο Σεπτεμβρη στο σχολειο γιατι εχω και δυο μωρα παιδια και καθολου χρονο ουτε ορεξη :-[ για τσακωμους με τους συναδελφους...

Keep Growing

Καλημέρα συνάδελφισα. :)
Καλή επαναπροσαρμογή  σου εύχομαι.

Το e-skroutz είναι υποχρεωτικό να στηθεί, δεν είμαστε όμως εμείς (ως ειδικότητα) υποχρεωμένοι να το αναλάβουμε.
Το θέμα e-skroutz πρέπει να μπει στην ανάθεση των εξω διδακτικών εργασιών τον Σεπτέμβρη μαζί με τις υπόλοιπες εργασίες. Εκεί καλό θα ήταν να μην το αναλάβει μόνο ένας συνάδελφος (οποιασδήποτε ειδικότητας), αλλά περισσότεροι. Θα μπορούσες εσύ να αναλάβεις (αν σε πιέσουν πολύ) μόνο ως καθοδηγητής για το συγκεκριμένο πρόγραμμα.  Είναι μια διπλωματική στάση που δείχνει ότι θέλεις να βοηθήσεις αλλά ταυτόχρονα ξεκαθαρίζεις σε όλους ότι δεν είσαι η υπηρέτρια της διοίκησης του σχολείου που τα κάνει όλα και συμφέρει.

Κάποιος συνάδελφος έκανε μια κωδικοποίηση των διοικητικών εργασιών με τον Η/Υ στα σχολεία. Θα σου φανεί χρήσιμη για την κατανομή εξωδιδακτικών εργασιών τον Σεπτέμβρη.
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2114.msg17227#msg17227


Όσο για το υποχρεωτικό σου ωράριο, να ξέρεις ότι από φέτος θα μας αναγκάσουν να πάρουμε εως 5 υποχρεωτικές υπερωρίες είτε στο σχολείο μας (με απόφαση του συλλόγου), είτε σε γειτονικό σχολείο. (με απόφαση ΠΥΣΔΕ)

Η μείωση των 3ων ωρών (ως υπεύθυνος ΣΕΠΕΗΥ) εξακολουθεί να ισχύει χωρίς όμως την απαλλαγή μας από εξω διδακτικές εργασίες (απαλλαγή που πρακτικά δεν ίσχυσε ποτέ κατά την άποψή μου).

Ο ορισμός Υπεύθυνου ΣΕΠΕΗΥ.
http://dide.koz.sch.gr/cms/attachments/152_%CE%9F%CE%A1%CE%99%CE%A3%CE%9C%CE%9F%CE%A3%20%CE%A5%CE%A0%CE%95%CE%A5%CE%98%CE%A5%CE%9D%CE%9F%CE%A5%20%CE%A3%CE%95%CE%A0%CE%95%CE%97%CE%A5%202010.pdf


Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

piou

Ευχαριστω για τις απαντησεις σας
Δεν καταλαβα που βρισκεται αυτο με την κωδικοποιηση των εξωδιδακτικων εργασιων,,,

gimnasio

γιατί εχει αναφερθεί ότι το eschool έχει καθημερινή ενασχόληση; Με τον Νέστωρα δεν ισχύει κάτι τέτοιο.

Το νέστωρα τον ξεχνάμε πλέον, ε; Μόνο eschool από φέτος.

Keep Growing


"Δεν καταλαβα που βρισκεται αυτο με την κωδικοποιηση των εξωδιδακτικων εργασιων,,,"



https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?action=dlattach;topic=2114.0;attach=1081


Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

Καρκαμάνης Γεώργιος

Ακόμα δεν έχει έρθει φέτος κάποια απόφαση για το εαν πρέπει υποχρεωτικά να χρησιμοποιηθεί το eschool σε Γυμνάσια και Λϋκεια.
Εαν ισχύει η περσινή απόφαση, νομίζω ότι η εφαρμογή ήταν υποχρεωτική για τα ΓΥμνάσια μόνο.

dim

Παράθεση από: Keep Growing στις 25 Αυγ 2010, 10:16:22 ΠΜ
....Όσο για το υποχρεωτικό σου ωράριο, να ξέρεις ότι από φέτος θα μας αναγκάσουν να πάρουμε εως 5 υποχρεωτικές υπερωρίες είτε στο σχολείο μας (με απόφαση του συλλόγου), είτε σε γειτονικό σχολείο. (με απόφαση ΠΥΣΔΕ)
Ναι. Και τι είναι αυτό ?
Έχω 21 ώρες. Και?
Τα προγράμματα θα υπάρχουν? Θα με πάει και σε άλλο σχολείο?

Keep Growing

Καλησπέρα Δήμητρα.  :)

Εδώ Δήμητρα, μας κόβουν επιδόματα, μας στερούν τις ποιοτικές επιμορφώσεις (βλέπε εκπαιδευτικές άδειες), συνδέουν άμεσα την αγορά με τα σχολεία, "σαρδελοποιούν" τους μαθητές στα τμήματα, εφαρμόζουν στην πράξη το 5 προς 1 για τους διορισμούς στην εκπαίδευση, ...και θα κωλώσουν να μας ρίξουν μερικές ωρίτσες παραπάνω, ή να μας στείλουν να γνωρίσουμε τους γειτονικούς νομούς;

Τώρα κάποιοι μπορεί να πουν, ότι εφόσον υπάρχουν ανάγκες γιατί όχι. Να γίνουμε και χαλί να μας πατήσετε.

Βεβαίως, εμείς δεν είμαστε πρόβατα. 8)
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

alpapanto

Μιας και μιλαμε για το eschool, συγχωρηστε μου την ερωτηση για το ...survey.
Λειτουργει?? εχει ανοιξει για καταχωρηση του τρεχοντος σχολικου ετους???