ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ 2022

Ξεκίνησε από NIKOS_KALYVAS, 12 Σεπ 2022, 07:52:58 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

akalest0s

#15
Παράθεση από: nokotsos στις 12 Σεπ 2022, 10:22:48 ΜΜδεν βλέπω πόσο μέγεθος έχει ο τετραγωνικός ή δεν έχει σημασία?
Το Β2 ανήκει στο Β θέμα, οπότε μιλάμε για τον ίδιο Α[5,5] που σου δίνει αρχικά. Δεν είναι πλήρως ξεχωριστό ερώτημα.
Ωραίο θέμα και το Β, αλλά επιμένουν να βάζουν έννοιες μη ορισμένες επίσημα, χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις.
edit. Για την ιστορία, η μόνη αναφορά σε κύρια διαγώνιο είναι στο Τετράδιο και σε μία μη-λυμμένη άσκηση του ΟδΜελ.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

ApoAntonis

Παράθεση από: evry στις 12 Σεπ 2022, 08:10:06 ΜΜΠροσοχή  ... Δευτέρα.
Δεν καταλαβαίνω, αφού το εξηγεί με την σημείωση τι πρέπει να γίνει.



ntzios kostas

Από τα καλύτερα θέματα που έχω δει τα τελευταία χρόνια. Διαχωρίζουν τον άριστο από τον πολύ καλό.

Καλή δύναμη σε όλους σας.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

iokollias

Καλές οι παρατηρήσεις σας για τα θέματα (καλά, ωραίο επίπεδο κλπ), αλλά μόνο εμένα φάνηκαν σαφώς δυσκολότερα από του 20 και του 21; Θέλω να πω ότι ήταν η 3η χρονιά covid-επαναληπτικών και ενώ κάθε χρόνο τα επαναληπτικά θέματα είναι πολύ  δυσκολότερα από του Ιουνίου, τις χρονιές covid δεν ίσχυσε αυτό για προφανείς λόγους. Γιατί τώρα επανήλθαμε στο προ covid επίπεδο δυσκολίας; Το θεωρώ αδικία για τους πραγματικά νοσήσαντες από covid...

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

#19
Παράθεση από: iokollias στις 15 Σεπ 2022, 02:44:19 ΜΜΚαλές οι παρατηρήσεις σας για τα θέματα (καλά, ωραίο επίπεδο κλπ), αλλά μόνο εμένα φάνηκαν σαφώς δυσκολότερα από του 20 και του 21; Θέλω να πω ότι ήταν η 3η χρονιά covid-επαναληπτικών και ενώ κάθε χρόνο τα επαναληπτικά θέματα είναι πολύ  δυσκολότερα από του Ιουνίου, τις χρονιές covid δεν ίσχυσε αυτό για προφανείς λόγους. Γιατί τώρα επανήλθαμε στο προ covid επίπεδο δυσκολίας; Το θεωρώ αδικία για τους πραγματικά νοσήσαντες από covid...
Συμφωνώ γενικά με όσα γράψατε και κυρίως ότι πρόκειται για αδικία για τα παιδιά που για σοβαρό λόγο αναγκάζονται να γραψουν επαναληπτικές.
Επιπροσθέτως, δινω απο κάτω μια επιστολή που είχα στειλει σχετικά με τις επαναληπτικές εξετάσεις και τον τρόπο διεξαγωγής τους, αλλά δεν έλαβα ποτέ απάντηση:

ΘΕΜΑ : ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΟΥ ΧΑΘΗΚΕ
              Στο παρόν κείμενο, θα ήθελα να σταθώ σε μια λάθος κατά τη γνώμη μου αλλαγή η οποία αποφασίσθηκε πριν από 5 χρόνια και είναι μια αδικία για κάποια παιδιά – ευτυχώς ολίγα - από αυτά που διαγωνίζονται στις Πανελλαδικές εξετάσεις.
Κάθε χρόνο διεξάγονται και επαναληπτικές εξετάσεις, για τα παιδιά που για κάποιον σοβαρό λόγο υγείας ή σοβαρό οικογενειακό λόγο (πένθος), δεν κατάφεραν να προσέλθουν στις κανονικές εξετάσεις.  Μέχρι το 2016, οι εξετάσεις αυτές, πραγματοποιούνταν τον μήνα Ιούλιο και τα παιδιά εξετάζονταν μόνο στο μάθημα που έχασαν.
              Κάποια στιγμή λοιπόν, θεωρήθηκε σωστό να αλλάξει ο τρόπος και ο χρόνος διεξαγωγής των επαναληπτικών εξετάσεων και να γίνονται Σεπτέμβριο ενώ ένα παιδί που θα χάσει ένα μάθημα, θα πρέπει πλέον να εξεταστεί και στα 4 μαθήματα, πέραν βέβαια της παρατεινόμενης αγωνίας του. Πρόκειται για μια απόφαση, που ο χαρακτήρας της, επιτρέψτε μου να πω ότι μοιάζει να είναι περισσότερο τιμωρητικός προς το μαθητή που θα του τύχει, παρά παροχή μιας δεύτερης ευκαιρίας, να καταθέσει τους κόπους του στο μάθημα που έχασε.
Ειδικά με την κατάσταση που βιώνουμε τα τελευταία 2 χρόνια, αν οι επαναληπτικές εξετάσεις γίνουν τον Σεπτέμβριο και κυρίως αφορούν και τα 4 μαθήματα ενώ κάποιος έχασε μόνο ένα, τότε θα πρόκειται πραγματικά για τιμωρία προς τα παιδιά αυτά, που εκτός των άλλων φέτος, μετά από 2 πολύ κουραστικές χρονιές, έχουν μεγάλη ανάγκη να τελειώσουν και να ξεκουραστούν.
Γιατί  να τιμωρούμε έτσι ένα παιδί που δεν θα μπορέσει να καταθέσει τον κόπο ενός ή και 2 χρόνων, την σωστή ημερομηνία σε κάποιο μάθημα γιατί του έτυχε κάτι σοβαρό και να το στείλουμε και στα 4 μαθήματα το Σεπτέμβριο και όχι μόνο σε αυτό που έχασε; Φανταστείτε να έχει γράψει στα 3 και μάλιστα καλά και να χάσει το 4ο.  Το άγχος το δικό του αλλά και της οικογένειάς του, το σκέπτεστε; Ακόμα και ένα παιδί μόνο να είναι στο σύνολο των υποψηφίων, αυτό το πράγμα είναι  ΑΔΙΚΟ.  Θα πρέπει λοιπόν ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ,  να υπάρξει σχετική ρύθμιση για τα παιδιά αυτά, ώστε να εξεταστούν μόνο στα μαθήματα που θα χάσουν και αν ειναι δυνατόν, το μήνα Ιούλιο και όχι αργότερα.
ΥΓ: η δικαιολογία ότι κάποιο παιδί έτσι μπορεί να αφήσει κάποιο μάθημα επίτηδες για να το δώσει πιο μετά, ΔΕΝ ΕΥΣΤΑΘΕΙ. Είμαι πολλά χρόνια καθηγητής (23), αποκλειστικά σε παιδιά Πανελληνίων και αυτό το θεωρώ λάθος. Μα και αν ακόμα κάτι τέτοιο ισχύει για ελάχιστους (οι οποίο τελικά δεν καρπώνονται όφελος για πολλούς λόγους που δεν χρειάζεται να αναπτύξω εδώ συν το ότι ρισκάρουν...), ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟΦΑΣΗ Η ΟΠΟΊΑ ΤΕΛΙΚΑ ΜΟΙΑΖΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΜΕ ΤΙΜΩΡΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ.


Επίσης, θα ήθελα να αναφέρω εδω σε  όσους διαβάζουν όλο αυτό, ότι γνωρίζω περίπτωση περσινή, πού πέθανε άνθρωπος μέσα στην οικογένεια πριν το τελευταίο μάθημα και το παιδί πήγε το πρωί να γράψει μάθημα, για να μη δώσει και τα τέσσερα μαθήματα το Σεπτεμβριο. Προσωπικά μου έχει τύχει μόνο μία φορά το 2009 να πάω με μαθήτρια στις επαναληπτικές. Έτυχε λοιπόν μαθήτρια μου να χάσει το μάθημα, για σοβαρό πρόβλημα υγείας που της έτυχε το πρωί πριν γράψουμε. Έτσι έγραψε λίγες εβδομάδες πιο μετά στις επαναληπτικές. Ήταν πολύ ψυχοφθόρο ακόμα και με το ένα μάθημα να απομένει και για εμένα και για αυτή.
Νομίζω ότι το όλο θέμα θα πρέπει να απασχολήσει την εκπαιδευτική κοινότητα, διότι ο τρόπος διεξαγωγής περισσότερο μοιάζει με τιμωρία παρά με δευτερη ευκαιρία.
Θα ήθελα τις γνώμες των συναδέλφων


ApoAntonis

#20
Δεν καταλαβαίνω ούτε το τελευταίο σχόλιο -*edit αναφέρομαι στο #18-, αφορά άλλη συζήτηση αλλά οι επαναληπτικές εξετάσεις δεν απευθύνονται μόνο σε όσους νόσησαν από covid.

Κάποια συγκλονιστική δυσκολία στα θέματα δεν μπορώ να προσδιορίσω και μάλλον θα τα χαρακτηρίσω ευκολότερα από του Ιουνίου.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Παράθεση από: ApoAntonis στις 15 Σεπ 2022, 04:19:09 ΜΜΔεν καταλαβαίνω ούτε το τελευταίο σχόλιο, αφορά άλλη συζήτηση αλλά οι επαναληπτικές εξετάσεις δεν απευθύνονται μόνο σε όσους νόσησαν από covid.
Θεωρησα καλό να θίξω το θέμα εδω, μιας και συζητάμε περι επαναληπτικών εξετάσεων. Αν είναι καλύτερο να ανοίξει κάποιο άλλο θέμα με αυτό που γράφω (ας το δουν και οι διαχειριστές) ας γίνει.
επίσης, σαφώς και δεν αφορά μόνο νοσήσαντες από covid. Εγώ δεν γράφω κάτι τέτοιο. Υποθέτω ότι ο συνάδελφος που το αναφέρει, το έβαλε ως μια από τις πιθανότερες αιτίες.

ApoAntonis

Παράθεση από: akalest0s στις 14 Σεπ 2022, 11:54:54 ΜΜΩραίο θέμα και το Β, αλλά επιμένουν να βάζουν έννοιες μη ορισμένες επίσημα, χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις.

Δεν φταίμε εμείς που άλλαξε η ύλη στα Μαθηματικά, μας το είπε κανείς;
 ;D

Ένα μικρό σχόλιο περί επαναληπτικών. Η απόφαση να δίνονται Σεπτέμβριο όλα τα μαθήματα είναι σωστή διότι εισάγεσαι με γνωστή βάση πλέον του αριθμού εισαχθέντων. Παλιότερα οι επαναληπτικές ήταν πολύ πιο κοντά με αποτέλεσμα ενδεχομένως κάποιοι να μην έχουν προλάβει να αναρρώσουν. Ακόμα παλιότερα μπορούσες να κρατήσεις μαθήματα. Δεν υπάρχει τρόπος να καλυφθούν όλες οι περιπτώσεις.

andreas_p

22 χρόνια μετά , συζητάμε για τη υπο-περίπτωση των 2σδιάστατων !

akalest0s

Παράθεση από: andreas_p στις 15 Σεπ 2022, 05:24:30 ΜΜ22 χρόνια μετά , συζητάμε για τη υπο-περίπτωση των 2σδιάστατων !
Σε ποια περίπτωση αναφέρεσαι.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

evry

Σχετικά με τις επαναληπτικές. Δεν ξέρω αν θυμάστε αλλά πιο πολιά που δινόταν η δυνατότητα να δίνεις μόνο το μάθημα από το οποίο έλειψες οι μαθητές που έδιναν επαναληπτικές ήταν πολύ μα πολύ περισσότεροι. Τώρα είναι εξαιρετικά λίγοι. Τι συνέβη άραγε? Ίσως με την πρόοδο της επιστήμης να αρρωσταίνουν λιγότερο. 
Ας δούμε λίγο όμως τα δεδομένα. Σε ποιο μάθημα νομίζετε ότι την εποχή της τεχνολογικής/θετικής είχαμε τις περισσότερες "ξαφνικές αδιαθεσίες" μαθητών; 
Η λογική λέει ότι θα πρέπει να είναι η Έκθεση αφού την δίνουν όλοι οι μαθητές ή έστω τα Μαθηματικά που είναι κοινό μάθημα Θετικής - Τεχνολογικής, και όμως δεν ήταν κανένα από αυτά.
Κάποιο άλλο μάθημα ήταν με διαφορά το πρώτο σε ασθένειες. Δεν λέω ποιο, το αφήνω να το σκεφτείτε εσείς.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

bagelis

Έστω και ετεροχρονισμένα:

Α1.4. Ασαφές και παράξενο. Για ποιά σειριακή αναζήτηση μιλάει; Σειριακή αναζήτηση είναι και με ΓΙΑ, σειριακή είναι και με ΟΣΟ και να σταματάει όταν το βρει, σειριακή είναι και να σταματάει σε ταξινομημένο πίνακα όταν βρει στοιχείο μεγαλύτερο από αυτό που ψάχνει. Γιατί η έννοια "σειριακή αναζήτηση" εννοεί την βέλτιστη για την περίπτωση έννοια;

Α3. Όπως και οι προηγούμενοι είπαν, πραγματικά με την θεωρία δεν ξέρουμε τι να κάνουμε. Άλλες φορές κατανόηση και ποιοτικά χαρακτηριστικά και άλλες φορές τύπου "ιστορία δέσμης".

Α4. tricky

Β1. Δεν ξέρω τι εξετάζει. Αν μπορώ να διαβάσω έναν γράφο;

Β2. Έπρεπε οπωσδήποτε να δοθεί το μέγεθος του πίνακα. Δεν είναι κάτι συνηθισμένο ή εκ των προτέρων ορισμένο ότι το Β2 είναι συνέχεια του Β1. Χρησιμοποιεί κάπου την λέξη απόσταση βέβαια αλλά νομίζω ότι θα έπρεπε να είναι πιο σαφές.

Γ. Πρώτη φορά άσκηση ουρά ιστορικά σε πανελλήνιες, ενδιαφέρον. 

Δ. Το ένα ερώτημα στο Δ είναι πάντα ταξινόμηση με διπλό κριτήριο. Πόσο ακόμα;

Τα θέματα είναι σχετικά δύσκολα, δυσκολότερα του Ιουνίου, και νομίζω ότι έχει πέσει μία μόδα για νέες δυσκολίες στο Α και στο Β θέμα, όχι τόσο στο Γ και Δ.

Η προσωπική μου άποψη είναι ότι αφού ο μαθητής πρέπει να πιάσει την ήδη διαμορφωμένη από τον Ιούνιο βάση της σχολής δεν πρέπει να εξετάζεται τον Σεπτέμβριο σε δυσκολότερα θέματα. Πρακτικά πρέπει να περάσει το ίδιο ύψος σε δυσκολότερες συνθήκες που δεν νομίζω ότι αυτό ισοφαρίζεται από τον παραπάνω χρόνο προετοιμασίας που έχει. Δεν αλλάζει ο μαθητής εύκολα, να ανέβει σκαλί.

Υ.Γ. Καλή σχολική χρονιά σε όλους!